dat denk ik zelf wel!quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:48 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Erg leuk verhaal Indirah, het was vast je moeder![]()
Wou je niet graag dat het je moeder was?quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef Indirah het volgende:
[..]
dat denk ik zelf wel!
En zo leuk vond ik het op een gegeven moment niet meer hoor, zo midden in de nacht je kitten en het idee van iets dat er is en wat je niet kunt zien ook al neem je aan dat het je eigen moeder is...
Vond het ergens wat scary worden![]()
2? wel 9 keer minimaal hoor!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:03 schreef Quarks het volgende:
[..]
Wou je niet graag dat het je moeder was?
Uit je beschrijving klinkt het alsof je wel erg snel aannames maakt (twee bewegingen van je kat en het is meteen een bewijs en zeker geen toeval).
Ik dacht al zoiets ja.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:45 schreef Analyzing_Barb het volgende:
[..]
Sten! Dat is precies Pie, die is ook zwart-wit!![]()
En bedankt, ik zal het op mijn manier vertellen. Bedankt voor je bijzondere bijdrage aan dit topic![]()
![]()
Als je zo'n aannames maakt, kun je ook stellen dat jij onbewust contact had met je kat en zo met je onderbewustzijn signalen doorgaf.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:09 schreef Indirah het volgende:
[..]
2? wel 9 keer minimaal hoor!
Nou ik neem aan dat het mijn moeder was want ze was kort daarvoor overleden! Toch blijf ik dit soort dingen een beetje eng vinden
Ik heb mijn bewustzijn niet op de kat geprojecteerd neem ik aan!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:25 schreef Quarks het volgende:
[..]
Als je zo'n aannames maakt, kun je ook stellen dat jij onbewust contact had met je kat en zo met je onderbewustzijn signalen doorgaf.
Hoe moet een kat zoiets waarnemen dan?
Waar kan ik dit buitengewone bewijs lezen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef Indirah het volgende:
[..]
Ik heb mijn bewustzijn niet op de kat geprojecteerd neem ik aan!
Omdat ik dus niet in gedachten nam dat er eventueel een hand op en neer zou bewegen! Ik weet dat dieren dus gedachten lezen in de vorm van beelden die je denkt en dus uitzendt
Dus dat is mogelijk!
Dus hier stopte het toeval en maakte je er een einde aan omdat het niet meer klopte.quote:Verklaart niet wat ik innerlijk waarnam en ergens wel komisch was ook nog! Dit in de zin van " Ik blijf niet aan de gang je hebt nu je bewijs!"
Het komt op mij over als iemand die nog graag contact zou hebben met haar overlden moeder en hierdoor nogal snel aannames maakt en rationeel denken uitsluit. (nofi)quote:Nu zou dit ook kunnen door mijn eigen gedachten ware het niet dat ik nogal vol was van het experiment..zodoende waren die gedachten niet echt iets dat in mij op zou zijn gekomen! Het was er opeens plots.
Een dier ziet zoals ik begrepen heb wel aura's en ook geestverschijningen
Je mag denken wat je wilt prima! Ik ken mezelf goed en ik weet dat ik echt wel erg mijn best doe om mezelf van enig tegendeel te overtuigen!quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:46 schreef Quarks het volgende:
[..]
Waar kan ik dit buitengewone bewijs lezen?
[..]
Dus hier stopte het toeval en maakte je er een einde aan omdat het niet meer klopte.
[..]
Het komt op mij over als iemand die nog graag contact zou hebben met haar overlden moeder en hierdoor nogal snel aannames maakt en rationeel denken uitsluit. (nofi)
quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:32 schreef Indirah het volgende:
[..]
Ik heb mijn bewustzijn niet op de kat geprojecteerd neem ik aan!
Omdat ik dus niet in gedachten nam dat er eventueel een hand op en neer zou bewegen! Ik weet dat dieren dus gedachten lezen in de vorm van beelden die je denkt en dus uitzendt
Dus dat is mogelijk!
....
Een dier ziet zoals ik begrepen heb wel aura's en ook geestverschijningen
Heel plausibel, maar niemand reageert erop. Imo is deze verklaring vele malen plausibeler.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:41 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Nou, mijn verklaring ken je al. Ik vermoed dat als katten een tijdlang een lichtbron in hun gezichtveld hebben gehad, ze ,net als wij, vlekken voor de ogen kunnen krijgen en daar naar kunnen gaan zitten kijken omdat het lijkt alsof ze bewegen. Ik ken genoeg katten die graag achter lichtvlekken aanvangen (zaklamp). Ik kan me ook voorstellen dat katten het onderscheid niet kunnen maken tussen een vlek op hun netvlies en een vlek 'in het echt'. Bovendien zijn kattenogen gevoeliger voor licht (reflecterende ogen) en kunnen ze meer zien in het donker. Misschien versterkt dat nog het effect van de vlekken
Ik heb dat nooit getoetst. Wat dat betreft is dat natuurlijk slechts een aanname van mij. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is dat katten vlekken zien. En dan kun je nog niet weten hoe een kat zo'n vlek interpreteert.
De hoge frequentie verklaring lijkt me beter van toepassing op deze situatie.quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
Heel plausibel, maar niemand reageert erop. Imo is deze verklaring vele malen plausibeler.
Misschien wel plausibel, maar natuurlijk niet zo spannend.quote:Heel plausibel, maar niemand reageert erop. Imo is deze verklaring vele malen plausibeler.
Ja maar Indirah weet dat katten je gedachten lezen,quote:Op donderdag 26 januari 2006 13:05 schreef MrWilliams het volgende:
[..]
Heel plausibel, maar niemand reageert erop. Imo is deze verklaring vele malen plausibeler.
Nou, wat de sceptici hier ook zitten te flauwekullen, ik maak exact hetzelfde mee. En ik ben er 99% van overtuigd dat ons huis erg vol zit met entiteiten, en ik zelf een aanhechtig heb. Dus onze kat zit ook hele periodes doordringend naar mij te kijken... Iemand die bij ons ooit op bezoek was meldde hetzelfde, ze voelde zich bekeken door de kat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:36 schreef Analyzing_Barb het volgende:
En ja hoor, hij begon te staren naar iets in de hoek, naast de kant van mijn vriend. Ook leek hij weer iets te volgen.
[knip]
Onze kat loopt in dit huis ook de hele dag te mauwen, alsof hij ons iets duidelijk wil(de) maken. We werden/worden er af en toe helemaal gek van! Wat kan dit zijn? We hebben nu onze vermoedens begrijp je wel.
Het is bekend dat katten zeer spirituele/paranormale dieren zijn, maar nu maken wij het zelf van dichtbij mee!
Wie heeft dit ook weleens meegemaakt of maakt het mee, en wat vinden jullie ervan?
Dieren kunnen stress uit hun leefomgeving inderdaad "overnemen", net zoals andere mensen ook stress van iemand waarbij ze leven kunnen overnemen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:58 schreef lordmedelo het volgende:
Ik heb wel eens begrepen dat huisdieren de last van een huisgenoot die een entiteit aan zich vast heeft gedeeltelijk overneemt.
Ik denk dus dat je helemaal gelijk hebt. Mijn ervaring met dit hele gebeuren is ook dat als je heel sterk denkt dat het zo is, dat het ook zo is.
Ik heb een kat die achter zijn eigen staart aangaat, en wanneer hij er in bijt boos en geschrokken achterom kijkt wie hem in zijn staart durft te bijten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:05 schreef milagro het volgende:
Dat als een bezetene door het huis rennen, is gewoon rest energie die een huiskat kwijt moet.
Mijn kat deed dat ook, als Don Quijote achter de 'vijand' aan, van hoek tot hoek, overla tegen aanknallend
Nee hoor, mijn "waanbeelden" worden door totaal andere dingen bevestigd. Het gedrag van de kat is een bijkomstigheid.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:06 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarna jij die stress van dat beestje , die eigenlijk van jouwzelf komt, dan weer gaat zien als een bevestiging voor jouw waanbeelden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |