Wat een prijzen voor dat festival. Wel tof dat ze zo'n line-up voor elkaar krijgen.
Ik ga morgen die plaat van Lanegan en Isobel maar eens kopen. Hij staat nu op de luisterpaal en ik vind het echt heel goed klinken.Sowieso hou ik wel van die combi van een lage stem met een lieflijke vrouwenstem. Bij Leonard Cohen werkt dat ook altijd erg mooi.
Vandaag in de trein naar A'dam ook de laatste Mountain Goats plaat weer eens geluisterd. Erg mooi, maar daarom wil ik dit feit niet onder de aandacht brengen. Het album zette me namelijk aan het denken. Waarom zijn er toch zoveel indie bands die door de neus zingen? Voor mij is het al bijna een apart genre: de nasale indie. Mountain Goats, Clap Your Hands, Decemberists, Neutral Milk Hotel. Allemaal zingen ze op een vergelijkbare manier (hoewel de een wat hysterischer dan de andere). Wie is hier ooit mee begonnen? Ik kan ook bijna niet voorstellen dat ze allemaal van nature zo'n stemgeluid hebben. Het doet me denken aan de zangers die proberen te klinken als Eddie Vedder. Maar dat brengt mij op de vraag: wie is de Indie vedder?
[ Bericht 0% gewijzigd door Wepeel2 op 27-01-2006 20:09:39 ]