abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 14:24:00 #226
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_34863725
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 14:22 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat is twee keer.

Bovendien, Radiohead tot en met OK Computer zijn we het wel over eens.
Hmmm je wilt wel heel graag horen dat we het WEL eens zijn...
pi_34863805
Oh nee, maakt mij niet uit. Zou het alleen jammer vinden voor je collectie als je die Weakerthans-plaat niet hebt.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34865896
1e post hier, dus hallo iedereen!
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 18:47 schreef methodmich het volgende:
Zeg, nog mensen bekend met The Weakerthans? Heb die plaat nu een tijdje en die is echt erg leuk. Heeft wel wat van Decemberists in enkele nummers.
Weakerthans is een hele fijne band uit Canada, een van mijn favorieten. De zanger/gitarist en bovenal tekstschrijver is John K. Samson, misschien wel bekend als voormalig bassist van de punkband Propagandhi (zingt o.a. het nummer "Anchorless" op Less Talk, More Rock). Hij wilde een (hele) andere richting op dan de rest van die band en zodoende is ie The Weakerthans begonnen.

Fallow was hun eerste plaat waarop country, folk en (punk)rock invloeden te horen waren. Maar bovenal zijn het de teksten van John K. Samson die deze band zo speciaal maken. Poetisch zonder pretentieus te worden, simpele alledaagse dingen worden ineens omgezet tot bijzonderheden ("the sky tries on its uniform: turned-off T.V.grey").

Als je Reconstruction Site een goeie plaat vindt, moet je zeker Left & Leaving ook horen; m.i. veruit hun beste. Het rockt soms (Aside, Watermark), maar bovenal zijn de langzamere nummers zo mooi. "Without Mythologies" en "Left and Leaving" zijn hoogtepunten, maar er zit geen teleurstelling bij... Is meestal wel te krijgen bij de betere platenzaak (Velvet had 'm altijd wel staan), krijg je geen spijt van

Goed, tot dusver mijn geratel over de Weakerthans (stonden - volgens mij vorig jaar - ook in de zaal boven in Paradiso, geweldige show), vergeef me m'n enthousiasme

Everything Must Go!

"Garage Sale. Saturday. I need to pay my heart's outstanding bills.
A cracked-up compass and a pocket watch, some plastic daffodils,
the cutlery and coffee cups I stole from all-night restaurants,
a sense of wonder (only slightly used), a year of two to haunt you in the dark,
a wage-slave forty-hour work week (weighs a thousand kilograms, so bend you knees) -- comes with a free fake smile for all your dumb demands,
the cordless razor that my father bought when I turned 17,
a puke-green sofa, the outline to a complicated dream of dignity,
and a laugh (too loud and too long). For a place where awkward belongs,
or a phone call from far away with a "Hi, how are you today",
and a sign that recovery come to broken ones.
Or best offer."

Weakerthans-site
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_34866124
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 22:15 schreef -Dries- het volgende:
Kent iemand The Great Lake swimmers eigenlijk. Ik heb alleen de laaste CD, erg akoestisch, intiem, en folkish. De laatste CD genaamd Bodies and Minds is goed te pruimen, alleen lijkt het allemaal wel erg op elkaar.
idd. mooie nummers, maar een hele cd is wat veel van het goeie. "Song for the Angels", "Various Stages" en "Bodies and Minds" vind ik de mooiste nummers. Ze speelden nog niet zo lang geleden in Rotown volgens mij, maar dat heb ik helaas gemist.
pi_34866305
quote:
Op zondag 5 februari 2006 17:08 schreef -Dries- het volgende:
Nieuwe plaat van Rocky Volotato is geniaal trouwens, maar geloof niet dat iemand hem kent.
groot Rocky-fan hier! ga morgen Makers bestellen, Suicide Medicine heb ik helemaal grijs gedraaid, evenals Burning My Travels Clean en Light and Sound EP (The rain will come is zo mooi!). ben benieuwd!
pi_34866475
Goede bijdragen al, jij mag blijven!
www.thuisuiteten.nl
pi_34869555
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:35 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

groot Rocky-fan hier! ga morgen Makers bestellen, Suicide Medicine heb ik helemaal grijs gedraaid, evenals Burning My Travels Clean en Light and Sound EP (The rain will come is zo mooi!). ben benieuwd!
Tof! Ik weet eigenlijk nu al (jaja) dat Makers in mijn 10 top komt op het eind van het jaar. Verplichte kost voor iedereen.

Imaginary Bars is trouwens mijn favo op Bodies & Minds.
pi_34871172
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 15:39 schreef methodmich het volgende:
Goede bijdragen al, jij mag blijven!
haha, thanks.

Dries: ik vind "White Daisy Passing" een geweldig nummer, "Portland is Leaving" (die staat ook op de Barsuk-site) is wat minder imo. Ik wacht het af, wie weet heeft Pipo (Velvet) 'm op voorraad.
pi_34871886
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 17:52 schreef Imaginary_Friend het volgende:

[..]

haha, thanks.

Dries: ik vind "White Daisy Passing" een geweldig nummer, "Portland is Leaving" (die staat ook op de Barsuk-site) is wat minder imo. Ik wacht het af, wie weet heeft Pipo (Velvet) 'm op voorraad.
Gij zal genieten. Echt elk nummer is ronduit perfect (Portland is Leaving ook ). Beste plaat die ik in tijden gehoord heb
pi_34914976
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 21:23 schreef lienelien het volgende:

[..]

Het is in Club 8 in de grote zaal op de bovenverdieping, de avond heet Club Rascal, en is iedere 3e zaterdag van de maand (21 feb, 18 maart, enz)
linkje naar een interview met de DJ van Club Rascal door 3v12
en hier is de flyer te zien die ik heb

Het is van 21u30 tot 3u00, en ¤5 entree (voor 12 uur gratis), met flyer een euro goedkoper

adres: Admiraal de Ruijterweg 56B, Amsterdam
Neenee, het is in de Melkweg, en het heet Dans Le Rock
vrijdag a.s. van 2300 uur tot 0500 uur, kost 6euro. Voor 12 uur, ook! Hoe gaaf is dat!?

Maar ok, Club Rascal is misschien ook wat je zoekt. Alleen Dans Le Rock is NOG gaver, want Mad Scientist gaat VJ'en! haha...

sorry...
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_34915129
En laat je niet van de wijs brengen door lieden die suggereren dat we r&b en hiphop zouden draaien... dat is pas vanaf een uurtje of 4, half 5 !

tot morgen!
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  Moderator vrijdag 10 februari 2006 @ 00:05:47 #237
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34922415
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 21:21 schreef Love Mae King het volgende:
En laat je niet van de wijs brengen door lieden die suggereren dat we r&b en hiphop zouden draaien... dat is pas vanaf een uurtje of 4, half 5 !

tot morgen!
Ah jammer, ik kan morgen niet Maar het is dus een indie-avond? En de entreeprijs valt ook best mee (voor de Melkweg...)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_34935074
Art Brut was gaaf. .
pi_34935142
Hoe was het met Eddy?
Aldus.
pi_34935318
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:42 schreef Z het volgende:
Hoe was het met Eddy?
Eddy is tof. .
pi_34936555
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 13:40 schreef Tom_Tom- het volgende:
Art Brut was gaaf. .

Hospital Bombers waren ook leuk zeg
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_34936627
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:48 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Hospital Bombers waren ook leuk zeg
Ja, dat vond ik ook! Vooral de Arcade Fire-achtige nummers. Erg leuk bandje.
pi_34937196
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 14:50 schreef Tom_Tom- het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook! Vooral de Arcade Fire-achtige nummers. Erg leuk bandje.
Idd, door de viool en de tweede vrouwlijke stem was die vergelijking snel gemaakt. Maar klonk erg melodieus/catchy. Hoop dat we nog wat van ze gaan horen.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_34939570
Ja, vooral het contrast van Hospital Bombers en Art Brut vond ik gaaf. Hospital Bombers was vrij onbekend en als Art Brut de eerste accoorden van Formed a Band inzet gaat iedereen gelijk los met meezingen en springen enzovoort... Heerlijk.

Verder vond ik allebei de bands best grappig, die Hospital Bombers over die shirtjes enzo. En Eddie die gaat touwtje springen met zijn mic, mengt zich in de jumpende menigte, en gewoon doodleuk een rondje loopt door het publiek...
AS
pi_34944759
Wepeel inmiddels al wat meer Weakerthans geluisterd?
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 10 februari 2006 @ 19:04:28 #246
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_34945115
Ben ik de enige hier die echt helemaal niets ziet in Art Brut? Meteen van ergenis afgezet.
pi_34947122
Ja, ik heb de hele band nog tot 3 uur (toen ging ik naar huis) bij Poptrash rond zien lopen. Leuk. .
pi_34947275
Art Brut is supertof, al moet je er niet continu naar luisteren.
www.thuisuiteten.nl
pi_34949259
ja ik vind het ook cool. lekker losjes en brutaal, tongue-in-cheek ook...

stop buying your albums in the supermarket!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  vrijdag 10 februari 2006 @ 22:01:54 #250
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_34951386
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 20:10 schreef methodmich het volgende:
Art Brut is supertof, al moet je er niet continu naar luisteren.
Nee nog niet. Stond na dat ene liedje nog niet echt te springen om meteen meer te gaan zoeken. Misschien moet ik het niet afrekenen op 1 liedje, maar goed, er is gewoon te veel om te luisteren.

Gisteren wel even de nieuwe Paulusma gedownload. Klinkt wel aardig, maar het maakt op mij nog niet de dezelfde indruk als de laatste 2 Daryll Ann platen. Iets te gekunsteld misschien.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')