De nieuwe 'ouwe lullen' line-up:quote:MINISTRY have finalized the track listing for their new album, "Rio Grande Blood", due on May 2 via 13th Planet Records/Megaforce in the U.S./Canada and 13th Planet Records/Soulfood Music Distrib GbmH in Europe. The follow-up to 2004's "Houses Of The Molé" was produced by MINISTRY mainman Al Jourgensen at 13th Planet Studios in El Paso, TX, mixed at The Saltmine in Mesa, AZ, and mastered at DNA Mastering in Studio City, CA. The album features guitarist Tommy Victor (PRONG, ex-DANZIG), bassist Paul Raven (KILLING JOKE) and drummer Mark Baker, with guest appearances by Jello Biafra (ex-DEAD KENNEDYS) and Sgt. Major.
"Rio Grande Blood" (view artwork here) track listing:
01. Rio Grande Blood
02. Señor Peligro
03. Gangreen (featuring Sgt. Major)
04. Fear (Is Big Business)
05. Lieslieslies
06. The Great Satan Remix
07. Yellow Cake
08. Palestina
09. Ass Clown (featuring Jello Biafra)
10. Khyber Pass
Check out two recent photos of MINISTRY taken during the recording sessions for the new album: Photo#1 (left to right: Tommy Victor, Al Jourgensen, Paul Raven), Photo#2 (left to right: Raven, Mark Baker, Jourgensen, Victor).
As previously reported, Jourgensen confirmed in a recent online posting that SLIPKNOT drummer Joey Jordison will be sitting behind the kit for MINISTRY on their upcoming North American tour, which is scheduled to kick off in early May. Joey is expected to join a touring lineup that will include Jourgensen, Victor and Raven.
MINISTRY's MasterBaTour 2006 will consist of 60 dates scheduled throughout the U.S. and Canada beginning on May 6. Support on the trek will come from Al's other band, REVOLTING COCKS and the San Antonio, Texas-based PITBULL DAYCARE. European dates are currently being booked for August and September 2006.
Als je Psalm 69 de moeite waard vind, zou je zeker Houses of the Mole moeten checken, album wordt ook weleens 'Psalm 70' genoemdquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:37 schreef Doc het volgende:
Tot en met Psalm 69 heb ik alles (waarvan het vroegere werk op tape) - van daarna niets. In 1992 in Paradiso gezien.
A mind is a terrible thing to taste veruit mijn favoriete album.
Oudere werk is niet helemaal mijn ding, maar wel grappig om te horen hoe ze zich ontwikkeld hebben door de jaren heen. Ben het met je eens dat Dark Side of the Spoon (ondanks de geweldige albumtitel) een vrij matig album is, betekende kennelijk ook bijna het einde van Ministry.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
We believe van twitch is erg lekker, vaak gehoord ook tijdens de inrichtingquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:52 schreef bartrid het volgende:
Zelfs het oudere eerste werk kan ik wel waarderen, het enige album dat ik minder vind is Dark Side of the Spoon. Er komt trouwens ook een Europese tour in augustus meen ik me te herinneren.
Verder is de live dvd Sphinctour (ook al zo'n geweldige titel) en de dvd met videos ook aan te raden al was het alleen maar voor de video van Do you think I'm sexy van de Revolting Cocks.
Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.quote:Je bedoelt de Tapes of Wrath dvd?
Eensch. Ik hoop dat de nieuwe Revolting Cocks ook weer wat beter is dan Prune Tang wat een tijdje geleden de ronde deed want dat was erg zwak...quote:Lard is wel hun leukste side-project wat mij betreft.
Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:
Filth Pig vond ik in het begin helemaal niks maar ik ben hem in de loop van de jaren steeds meer gaan waarderen.
Kom je nou meequote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:51 schreef Tokus het volgende:
ja zeg, komkommer, als je dit topic nou een paar dagen terug geopend had had ik de nieuwe Revolting Cocks cd voor je.
Filth Pig vond ik in het begin ook erg tegenvallen, maar nadat ik ze in (ik meen) 013 zag tijdens die tour en die nummers live hoorde was ik behoorlijk om en is het een van de betere Ministry albums imo.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..
Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer![]()
In Cae you Didn't Feel is ook een klein beetje versleten op video bij mij, wordt wel tijd voor een dvd release. Die Tapes of Wrath moet ik eens checken dan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
Yep die bedoel ik. Jammer dat er geen extra's op staan. Ik hoop dat In Case You Didn't Feel Like Showing Up ook ooit nog eens op dvd uitkomt.
Trouwens, dit zou wel eens het laatste Ministry album kunnen worden want Al wil terug naar school.
Nou, ik zou even wachten met aanschaffen van "with sympathy"...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:58 schreef mr_cucumber het volgende:
Opzich staat op Greatest Fits van een aantal albums een stuk of 3 nummers, dus je zou ze eigenlijk gewoon allemaal moeten hebben.
Maar als je wil beginnen zou ik gewoon Psalm 69 nemen.
Of als je het echt goed wil doen vanaf het begin in chronologische volgorde natuurlijk
Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwachtquote:
Leuk toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 23:24 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij zich te pletter schrikt als ie een "just one fix" verwacht![]()
"Just one fix!"...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:11 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb ze al vaak live gezien, maar live wordt het geluid op de ceedees toch niet gehaaldMaar ik heb ze ongeveer 4x per week in de korsakoff gehoord begin jaren 90, waarmee ik de muziek ook nog het meest mee associeer
![]()
Had jij ze nou toendertijd (rond 1992) ook live gezien in Paradiso (met volgens mij Helmet in het voor programma). Ik moest toen wel lachen om het feit dat er zoiets als 4 gitaristen op het podium stonden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik vond alleen die dylan-cover wel aardig kan ik me herrineren..
Maar volgens mij is die paat speciaal gemaakt om iets te hebben dat live te halen was, ipv. die monsterlijke machinale beats van weleer![]()
Jij ging al veel vaker naar concerten toen dan ik Docquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:16 schreef Doc het volgende:
[..]
Had jij ze nou toendertijd (rond 1992) ook live gezien in Paradiso (met volgens mij Helmet in het voor programma). Ik moest toen wel lachen om het feit dat er zoiets als 4 gitaristen op het podium stonden.
Wat ik ook een mooi live moment vond van Ministry was niet bij Ministry maar bij Primus, waar Les Claypool het begin stuk van "Thieves" solo op bas speelde. Erg goed.
Het was ongeveer in de tijd van het (legendarischequote:Op woensdag 25 januari 2006 13:41 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Jij ging al veel vaker naar concerten toen dan ik Doc
Wat vind je van hun politieke visie eigenlijk?quote:Op maandag 30 januari 2006 03:41 schreef StefanP het volgende:
MinistryBack in the days had ik Land of Rape & Honey op cassette... ik heb em nog steeds ergens liggen. En natuurlijk Psalm 69. Briljante albums, echt goed. Hun nieuwere werk ben ik niet zo bekend mee maar ik heb onlangs Houses of the Mole, Dark Side of the Spoon en Animositisomina ged/ld. Klinkt nogsteeds goed, hoewel ik er nog niet bekend genoeg mee ben om een echt oordeel te vellen.
Al Jourgensen
quote:Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat vind je van hun politieke visie eigenlijk?![]()
Het duurde even voordat het kwartje viel maar nu dan toch:quote:Op maandag 30 januari 2006 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wat vind je van hun politieke visie eigenlijk?![]()
Ow, die tijd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:57 schreef Doc het volgende:
[..]
Het was ongeveer in de tijd van het (legendarische) Soundgarden concert in Nighttown, vandaar dat ik het me afvroeg
Wat een kwijl-line-up zegquote:Op dinsdag 31 januari 2006 19:49 schreef mr_cucumber het volgende:
MINISTRY have officially unveiled the lineup for their upcoming MasterBaTour 2006, which is scheduled to kick off in early May. It is as follows:
Al Jourgensen – Vocals, Guitar
Paul Raven (KILLING JOKE) – Bass
Tommy Victor (PRONG) – Guitar
Mike Scaccia (RIGOR MORTIS) – Guitar
Joey Jordison (SLIPKNOT) – Drums
quote:Op zaterdag 11 februari 2006 18:18 schreef bartrid het volgende:
Luister ook eens Some Dispute over T-shirt sales van de Butthole Surfers trouwens
2 jaar tussen albums is toch niet zo heel snel?quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:49 schreef kamagurka het volgende:
Jezus! Weer een nieuwe, Jourgensen en co zijn wel weer helemaal terug
Ik heb houses of the molè nog niet eens...
Wel als je nagaat dat er daarvoor steeds 4 of 5 jaar tussen zat (in de jaren 90 tot 0)..quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:54 schreef Tokus het volgende:
[..]
2 jaar tussen albums is toch niet zo heel snel?
zo omschreef ik die Revolting Cocks ook in mijn review, beetje het Ministry 'light' idee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 13:19 schreef bartrid het volgende:
Ik heb hem nog niet, maar wel de laatste Revolting Cocks. Eerste paar keer vond ik er vrij weinig aan maar nu groeit ie toch wel (ai, foute woordkeuze....). Jammer dat de gekte en de funk er een beetje af zijn, het klinkt nu meer als Ministry met gastvocalisten.
hierbij verbleekt Rammstein trouwens finaalquote:
Vergeleken bij ieder ministry nummer trouwensquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
hierbij verbleekt Rammstein trouwens finaal![]()
mee eens. Ik heb daarna beers steers & queers nog maar eens gedraaid en die is toch een stuk leuker (drop those pantsquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:21 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
zo omschreef ik die Revolting Cocks ook in mijn review, beetje het Ministry 'light' idee.
hij valt zeker niet tegen, maar er staan eigenlijk net iets teveel net niet nummers op.
waarom zou iemand überhaupt rammstein met Ministry willen vergelijken? beetje het idee Ford Fiesta vs Mercedes E-klasse.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:12 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
hierbij verbleekt Rammstein trouwens finaal![]()
Komt wellicht dat het ouevre van Rammstein voor 80% gebaseerd is op Just One Fix van Ministryquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
waarom zou iemand überhaupt rammstein met Ministry willen vergelijken? beetje het idee Ford Fiesta vs Mercedes E-klasse.
valt behoorlijk op in ieder gevalquote:Op maandag 20 maart 2006 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Komt wellicht dat het ouevre van Rammstein voor 80% gebaseerd is op Just One Fix van Ministry
Houses of the Mole wordt anders omschreven als 'Psalm 70', en ook die nieuwe heeft weer behoorlijk wat Psalm 69 momenten. Dus probeer het nog eens zou ik zeggenquote:Op donderdag 23 maart 2006 21:22 schreef dewd het volgende:
Bijna alles in huis, de laatste tijd vind ik ze erg tegenvallen terwijl daarvoor het mijn muziek helden(lees held) waren. Sinds Psalm zijn ze op een andere toer gegaan die me niet zo ligt.
In ieder geval voor de eerste 2 Rammstein CD's is dit heel erg waar idd.quote:Op maandag 20 maart 2006 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Komt wellicht dat het ouevre van Rammstein voor 80% gebaseerd is op Just One Fix van Ministry
Check House of the Molé. Weer terug naar het oude werk...quote:Op donderdag 23 maart 2006 21:22 schreef dewd het volgende:
Bijna alles in huis, de laatste tijd vind ik ze erg tegenvallen terwijl daarvoor het mijn muziek helden(lees held) waren. Sinds Psalm zijn ze op een andere toer gegaan die me niet zo ligt.
Ik was dus net wat nummers aan het luisteren omdat ik Ministry ook noh niet echt goed kenquote:Op maandag 20 maart 2006 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, just one fix is dan weer voor 80% gebaseerd op de riffs van slayer (met name south of heaven en reign in blood)quote:Op maandag 20 maart 2006 20:29 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, zou zo maar kunnen. Ik bedoel, Ministry maakte toch ook electropopquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:56 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Laten we wel wezen, just one fix is dan weer voor 80% gebaseerd op de riffs van slayer (met name south of heaven en reign in blood)
The fall is een andere favorietquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:59 schreef DarkMinded het volgende:
Okee , nou goed ik hoor het nummer in ieder geval voor de eerste keer en daar zit ook wel wat in, ja.
Verder een nieuwe ontdekking voor mij, ik kende eigenlijk alleen het nummer "the fall".
Grappig om dat te zeggen over een band die al 25 jaar bezig isquote:Op zaterdag 1 april 2006 13:38 schreef Batsnek het volgende:
Heb ze kort geleden ontdekt, en vind ze veel belovend.
Ja weet ik, ik las t zelf terug en dacht bij mezelf ook al dat ik het anders bedoelde.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:25 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Grappig om dat te zeggen over een band die al 25 jaar bezig is
Ik stoor me niet zo aan die cover eigenlijk, vind hem zodanig verbouwd dat ik hem wel kan waarderen zelfs. Filth Pig moest echt even groeien bij me (ik was zo'n persoon die psalm 69 part 2 verwachtte en was dus best teleurgesteld) maar na ik die nummers live had gehoord (in 013 meen ik..) ben ik het wel gaan waarderen en vind ik het zeker een van de betere albums.quote:Op zaterdag 1 april 2006 14:14 schreef bartrid het volgende:
lay lady lay vind ik nou echt helemaal niets aan (past ook niet echt op het album) maar filth pig is wel 1 van mijn favoriete albums. Iedereen die een psalm 69 part 2 verwachtte kon dat mooi op z'n buik schrijven. De Sphinctour dvd (ook weer zo'n briljante titel) die rond die tijd uitkwam is ook erg leuk (shots van verschillende festivals gebruikt tijdens 1 nummer zodat het net lijkt of Al meer van outfit wisselt dan Britney Spears)
zowiezo ben ik niet zo'n fan van ministry's covers, the light pours out of me klinkt precies hetzelfde als het origineel.....
hehe, dan heb je hem wel erg pissed gemaakt, of hij was zowiezo al in een kutbui natuurlijk, je weet het nooit met die bejaardenquote:Op zaterdag 1 april 2006 12:27 schreef metalbazzz het volgende:
nieuwe is gaaf, over t algemeen. Voor mijn ministry(interview)avontuurtje moet je maar even www.basverbeek.nl checken (inclusief audioquote)...
nee, dan heb ik t straks gedaan... Maar gezien het bevestigd is zullen de festivals er zelf binnenkort wel mee uitkomen. Een paar waren al bekend: o.a. Wacken en Sziget.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:45 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
hehe, dan heb je hem wel erg pissed gemaakt, of hij was zowiezo al in een kutbui natuurlijk, je weet het nooit met die bejaarden
maarre ik las op je site..
"Oh, ik kan t niet helemaal verklappen, maar kan wel zeggen dat Ministry deze zomer te zien is op verschillende, ook Nederlandse, festivals (met ook drummer Joey van Slipknot!). Ik ga alvast naar de sportschool om te trainen, houdoe."
geen tipje van de sluier?
En nu nog in de zaal. 013 in 1998 was zo vetquote:Op maandag 3 april 2006 22:04 schreef metalbazzz het volgende:
[..]
ja, staat nu dus op de site van Lowlands. Zo, nu heb ik geen geheimen meer voor mr cucumber.
absoluutquote:Op maandag 3 april 2006 22:12 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
En nu nog in de zaal. 013 in 1998 was zo vet![]()
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?quote:Op maandag 3 april 2006 22:13 schreef bartrid het volgende:
[..]
absoluutAlleen heb ik daar 2 parkeerbonnen aan over gehouden
quote:Op maandag 3 april 2006 22:04 schreef metalbazzz het volgende:
[..]
ja, staat nu dus op de site van Lowlands. Zo, nu heb ik geen geheimen meer voor mr cucumber.
Die Thieves coverquote:Op zondag 2 april 2006 12:58 schreef bartrid het volgende:
http://www.pissarmy.com/viewtopic.php?t=7170
vooral de country versie van Broken is geweldig
Concert in paradiso van een paar jaar terug was vet! Niet zo vet als skinny puppy vorig jaarquote:Op maandag 3 april 2006 22:36 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
was eigenlijk ook maar 1 optie aangezien er niet zo veel NL festivals zijn in augustus, maar idd, beter dat ze nog ergens in een zaaltje komen.
You know where to goquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:11 schreef kamagurka het volgende:
Ik heb weinig van hun periode na filth pig (wat ik hun slapste ceedee vind), maar soms hoor ik nog wat wat wel ok is, dus misschien moest ik maar weer ns wat spul gaan dow.. kopen
quote:
Drinkt Omar bier?quote:Op vrijdag 7 april 2006 13:30 schreef kamagurka het volgende:
(heb je houses of the mole ook Mark?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |