Bush is geen dictator, Pinochet was helaas noodzakelijk in de strijd tegen het communisme, en Loekashenka word beschermd door Putin, niet door de VS. Condi Rice heeft Wit Rusland zelfs één van de "outposts of tyranny" genoemd.quote:
Ik 'streep niets weg', want ik ga het zèker niet opnemen voor de Sovjetunie of Pol Pot.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:46 schreef Viajero het volgende:
[..]
Begin maar te tellen met het sterkste argument dat je tegen de VS kan inzetten, en dat je vreemd genoeg niet gebruikt: de genocide op de Indianen. Tel de Spanjaarden uit de oorlog van 1898 erbij, de Russen in de jaren 20, de Japanners, de Duitsers, Koreanen, Vietnamezen, alle slachtoffers van Pinochet, Mobutu, Suharto, etc etc...
En je komt nog niet in de buurt van Stalin, om het over Mao helemaal maar niet te hebben.
Dit nog los van het feit dat veel van deze doden in oorlogen vielen ipv concentratiekampen en georchestreerde hongersnoden. En als je Pinochet, Mobutu, Suharto etc wil meerekenen dan moet je dat ook weer wegstrepen tegen Pol Pot, Castro, Janos Kadar, etc etc
Bush is wel een dictator: hij heeft gebieden in zijn macht waar geen stemmers wonen, zoals Irak tot voor kort en Afghanistan.quote:
Daarover zou ik èrg graag met je discussieren in dit topic: Pinochet wordt eindelijk aangepakt!!!quote:Pinochet was helaas noodzakelijk in de strijd tegen het communisme,
Maar er wat aan doen, ho maar.quote:en Loekashenka word beschermd door Putin, niet door de VS. Condi Rice heeft Wit Rusland zelfs één van de "outposts of tyranny" genoemd.
daar heb je gelijk in, maar jij begon met te zeggen dat de VS nog veel erger waren dan de communisten. Ik reageer daarop door de onwaarheid van die stelling aan te tonen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik 'streep niets weg', want ik ga het zèker niet opnemen voor de Sovjetunie of Pol Pot.
Het wegstrepen van mensenlevens tegen elkaar is een walgelijke bezigheid waaraan ik me niet wil commiteren. Dood is dood, of er nu Cyrillisch of Latijns schrift op de raket staat.
Bush is twee keer, onder de geldende regels waarover de dag voor de verkiezingen alle partijen het eens waren, verkozen door het Amerikaanse volk.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bush is wel een dictator: hij heeft gebieden in zijn macht waar geen stemmers wonen, zoals Irak tot voor kort en Afghanistan.
[..]
Weinig tijd meer vandaag, ik zal kijken of ik eraan toe kom.. andrs volgende week.quote:Daarover zou ik èrg graag met je discussieren in dit topic: Pinochet wordt eindelijk aangepakt!!!
Ik nodig je bij deze daartoe beleefd, doch dringend uit.
[..]
En als ze er wel wat aan doen is het Amerikaans imperialisme.. make up your mind!quote:Maar er wat aan doen, ho maar.
Poetin is trouwens ook een schurk.
Je zei: Heeft de VS het zoveel beter gedfaan, dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:12 schreef Iblardi het volgende:
Ik zeg niet dat ze beter waren dan Stalin of Mao of Hitler, ik zeg alleen maar dat ze bepaald geen schone handen hebben.
"Alle partijen"? Je bedoelt alleen de democraten en de republikeinen zeker. De rest van de werld mocht niet meepraten.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:30 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bush is twee keer, onder de geldende regels waarover de dag voor de verkiezingen alle partijen het eens waren, verkozen door het Amerikaanse volk.
Alors.quote:Hij heeft zelfs ook de macht in Puerto Rico, waar ze ook niet mogen stemmen..
Ja. En oorlogsmisdadigers.quote:en over Irak en Afghanistan.. waren Truman, Churchill en De gaulle ook dictators omdat zij Duitsland bezet hield tot de Duitsers zichzelf weer konden besturen?
[..]
Graag! Ik zie het met anticipatie tegemoet.quote:Weinig tijd meer vandaag, ik zal kijken of ik eraan toe kom.. andrs volgende week.
[..]
Met eraan doen bedoel ik dus geen bommen werpen, maar vreedzaam onderhandelen.quote:En als ze er wel wat aan doen is het Amerikaans imperialisme.. make up your mind!
http://en.wikipedia.org/w(...)ial_election%2C_2004quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:34 schreef Iblardi het volgende:
[..]
"Alle partijen"? Je bedoelt alleen de democraten en de republikeinen zeker. De rest van de werld mocht niet meepraten.
[..]
Zo'n reactie valt echt moeilijk serieus te nemen.quote:Alors.
[..]
Ja. En oorlogsmisdadigers.
Yo también!quote:[..]
Graag! Ik zie het met anticipatie tegemoet.
Dan is je wens vervuld! Condi heeft er bij Putin op aangedrongen de situatie te veranderen. Veel verder kom je echt niet met diplomatie..quote:[..]
Met eraan doen bedoel ik dus geen bommen werpen, maar vreedzaam onderhandelen.
http://www.globalissues.o(...)privatecontributionsquote:
Nou eigenlijk niet...ik zou niet weten wat we te zoeken hebben in de NAVO of waarom we de VS helpen het midden-oosten te onderwerpen. Het enige wat ik me kan bedenken zijin de economische voordelen die Nederland of andere Europese landen hebben om goede banden aan te houden met de VS. Of om mee te profiteren met het doel olie te halen. Of omdat ze bang zijn voor economische sancties van de VS of iets dergelijks.quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:53 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar kun je ook verklaren waarom 25 Europese landen nog steeds in een alliantie zitten met dat zogenaamd verschrikkelijke land?
Dit meen je toch niet serieus eh?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:06 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Bush is wel een dictator: hij heeft gebieden in zijn macht waar geen stemmers wonen, zoals Irak tot voor kort en Afghanistan.
[..]
Een conservatief naar mijn hart!quote:Op zondag 29 januari 2006 22:06 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Nou eigenlijk niet...ik zou niet weten wat we te zoeken hebben in de NAVO of waarom we de VS helpen het midden-oosten te onderwerpen. Het enige wat ik me kan bedenken zijin de economische voordelen die Nederland of andere Europese landen hebben om goede banden aan te houden met de VS. Of om mee te profiteren met het doel olie te halen. Of omdat ze bang zijn voor economische sancties van de VS of iets dergelijks.
Je vertelde een verhaaltje dat ik mee doe aan de westerse decadentie. Het is nogal onmogelijk je geheel af te sluiten en ja, ik ga zo nu en dan ook naar de bioscoop. Maar ik heb eerlijk waar TMF en MTV eraf gehaald en ik ga ook nooit naar de McDonalds, ten eerste omdat zij mensen uit bijv. VIetnam uitbuiten (speelgoedfabrieken voor de 'happy meals') en ten tweede: het is niet te vreten. Idem voor KFC of Burgerking. Kijk je naar Europa voor de eerste wereldoorlog, dan zie je hoe rijk de cultuur van Europa was (Musici, kunstenaars, schrijvers) Tegenwoordig word de massamedia en straatbeeld gedomineerd door kapitalistische bedrijven. Het is om te huilen.
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:51 schreef Viajero het volgende:
[..]
Bush is geen dictator, Pinochet was helaas noodzakelijk in de strijd tegen het communisme, en Loekashenka word beschermd door Putin, niet door de VS. Condi Rice heeft Wit Rusland zelfs één van de "outposts of tyranny" genoemd.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 05:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
http://www.globalissues.o(...)privatecontributions
15 miljard van de overheid en 35 miljard van particulieren, dat is 50 miljard. Wijs mij eens wie het beter doet!
Zelf geef je waarschijnlijk geen rode rotcent, en je stopt gewoon je vingers in je oren als je de feiten hoort dat Amerikanen guller zijn dan wie dan ook.
Zowel 1 als 2 zijn waar. Bij de VS heb je dan nog het probleem van de kortzichtigheid: geloofsovertuigingen moeten veranderd worden, politieke structuren gewijzigd, bij het aanbieden van hulp. En we weten ondertussen wel dat dat leidt tot macht in de handen van enkelingen (=de weg naar corruptie) en tot orthodox idealisme (fundamentalistische christenen die elke zondag met 10.000-en tegelijk in een baseballstadion luisteren naar een malloot met priester-pretenties).quote:1. When it has provided aid [VS], it has been tied to its own foreign policy objectives.
2. Yet, many rich nations that provide aid can be criticized in a similar way.
De VS halen 0,11%. Met de 34 mld van de burgers erbij zitten ze nog maar aan 0,359% van het BNP. Dat is nog steeds slechts de helft van wat de VN als acceptabel ziet. En als je dan bedenkt dat hiervan 18 mld simpelweg investeringen zijn in een jasje van "internationale hulp", dan blijft er weer niets meer over: 0,227%. Minder dan een kwart PROCENT!quote:Note: The U.N. ODA agreed target is 0.7 percent of GNP. Most nations do not meet that target.
En zoals wij weten, is investeren een middel om geld te verdienen. Meer dan de helft van het 'private' kapitaal wordt op deze wijze als 'aid' geplaatst (18 mld van de 34 mld). Daarmee aftrekbaar thuis; economisch voordeel. En als werkgelegenheidsproject in Afrika: goed voor het groen-gevoel, waarschijnlijk. En een nieuwe fabriek erbij, met véél astma- en kankerkrijgende arbeiders.quote:Unfortunately Adelman doesn’t cite the studies she mentions as “these private dollars” do not seem to be remittance dollars, but private investment.
Het aloude liedje: ik investeer in Afrika, krijg daarvoor thuis een belastingvoordeel, trek grondstoffen uit Afrika, al dan niet ter plaatse verwerkt, en strijk de winst thuis op. De mensen in Afrika zien er niets [anders] dan een mager loontje van, en misschien een asfaltbaan [voor je eigen directie- en vrachtwagens, naar het vliegveld toe].quote:When they tried to see what role remittances played, they concluded that “remittances have a negative effect on economic growth” as it usually goes into private consumption, and takes place under asymmetric information and economic uncertainty.
quote:The US gives 13c/day/person in government aid….American’s private giving—another 5c/day—is high by international standards but does not close the gap with most other rich countries. Norway gives $1.02/day in public aid and 24c/day in private aid” per person
Eh ?quote:Op maandag 30 januari 2006 13:35 schreef Mephisto-Gent het volgende:
De Verenigde Staten geven 50% van hun belastinggeld uit aan "Defensie" (lees: imperialisme)
Volgens mij ben je niet zo bekend met de wetenschap.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Jeah right. Zeker wanneer je bedenkt dat men serieus nadenkt over Intelligent Design.
Wetenschap zegt u?
Vroeger wel, maar hier geldt duidelijk de wet van de remmende voorsprong; de VS blaten maar raak, zichzelf baserend op een ego dat men zich heeft aangemeten net na WOII. Volgens mij.
Volgens mij ben je niet heel erg op de hoogte van de status van I.D. in de VS. Onderwijs in I.D. als wetenschappeljjke theorie is door rechters al verscheidene malen verboden of teruggedraaid. Bovendien beperken dit soort pogingen zich tot enkele bible belt staten. Een christelijke lobby met enkele wetenschappers die een poging doen creationisme te verwetenschappelijken zegt niet heel veel over de algehele status van de wetenschap in een land. Ironisch genoeg zou je zelfs kunnen stellen dat de VS al verder zijn dan Europese landen omdat de ID hype daar inmiddels wel overgewaaid is, terwijl er hier nu net aandacht voor ontstaat.quote:Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Jeah right. Zeker wanneer je bedenkt dat men serieus nadenkt over Intelligent Design.
Wetenschap zegt u?
Vroeger wel, maar hier geldt duidelijk de wet van de remmende voorsprong; de VS blaten maar raak, zichzelf baserend op een ego dat men zich heeft aangemeten net na WOII. Volgens mij.
Jij vind ook dat HEEL Nederland dom en achterbaks bezig is als men in Rijssen of Staphorst over Intelligent Design zouden beginnen omdat de SGP daar de grootste partij is?quote:Op maandag 30 januari 2006 16:00 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Wetenschap zegt u? Vroeger wel, maar hier geldt duidelijk de wet van de remmende voorsprong;
Met dit soort uitspraken vraag ik me inderdaad soms af waarom ik nog de moeite neem om zaken te onderbouwen.....quote:de VS blaten maar raak, zichzelf baserend op een ego dat men zich heeft aangemeten net na WOII. Volgens mij.
Informatieve post, thxquote:Op maandag 30 januari 2006 16:41 schreef Mephisto-Gent het volgende:
Goed, nu ben ik toch eens gaan zoeken.
Kom ik het volgende document tegen, op hun officiële site:
http://www.whitehouse.gov/omb/budget/fy2006/pdf/06msr.pdf
[..]
Niet zo negatief, je bijdragen worden heus wel op prijs gesteld.quote:Op maandag 30 januari 2006 18:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Met dit soort uitspraken vraag ik me inderdaad soms af waarom ik nog de moeite neem om zaken te onderbouwen.....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |