't Scheelt je ook nog eens duizend of meer euro per jaar!quote:Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Piemol het volgende:
Nieuwe baan, en ze eisen complete medische controle,waaronder borstkasrontgen
kutgaretten, bah!
Dus je zit nu weer zonder baan?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:27 schreef Piemol het volgende:
Nieuwe baan, en ze eisen complete medische controle,waaronder borstkasrontgen
kutgaretten, bah!
en t is gewoon viesquote:Op maandag 23 januari 2006 21:29 schreef Furious het volgende:
[..]
't Scheelt je ook nog eens duizend of meer euro per jaar!
dat dacht ik dus ookquote:Op maandag 23 januari 2006 21:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
En dat weegt zwaarder dan welk gezondheids- of financiëel argument dan ook...
Ik heb laatst eens nagerekend hoeveel ik ong. heb weggerookt in mijn leven. Ik had er godverdomme een knappe benz voor kunnen kopen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je 5 pakjes per week rookt (en de meeste rokers halen dat ruimschoots), ben je al 1000 euro per jaar kwijt. Echt veel als je er zo over nadenkt
Pakje tabak (of shag voor de Ndl'ers) per week, 185¤/jaar. Met twee avonden stappen ben ik meer kwijt...quote:Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je 5 pakjes per week rookt (en de meeste rokers halen dat ruimschoots), ben je al 1000 euro per jaar kwijt. Echt veel als je er zo over nadenkt
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Ik rook maar leef nagenoeg vegetarisch.
Heft elkaar weer een beetje op.![]()
Oh ja, mijn longen zijn (gelukkig) na tig jaar roken nog schoon.![]()
Hier nog 1quote:Op maandag 23 januari 2006 21:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
ik vraag me af... ik ben echt zon gezelligheids roker... 1 of 2 peuken per 2 weken... zou je dat kunnen zien?
Is het ook. Ten eerste is vegetarisch leven helemaal niet zo veel gezonder als men vaak beweert. Ten tweede heeft je manier van eten geen enkele invloed op je longen. Je krijgt net zo hard longkanker als een ander.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:26 schreef lj_lightning het volgende:
[..]hoezo heft het elkaar op? als jij vegetarisch bent gaan je longen er niet op voorruit volgens mij hoor... je zult vast een betere gezondheid er door hebben maar door gezond te eten blijven je longen niet schoon van hoor
volgens mij is dit echt onzin...
Ach, zolang je zelf maar denkt dat je longen schoon zijn is er geen probleem toch?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Neequote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
(...) Oh ja, mijn longen zijn (gelukkig) na tig jaar roken nog schoon.![]()
Heilige stront, jij hebt zeker ook gerookt in je leven? je lijkt wel zo'n herboren Chisten van de niet rokers.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef JustJunior het volgende:
En het mooie van het verhaal is: het is eigen schuld![]()
Goh, ik heb 23 jaar gerookt. Bij de laatste longfoto (verleden jaar) niets aan het handje.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef JustJunior het volgende:
[..]
NeeJij hebt zoveel gerookt dat je onherstelbare schade hebt aangericht aan je ademhalingssysteem. Misschien merk je er nu nog niets van, maar dat komt nog wel
Je conditie is waarschijnlijk achteruit gevlogen, en je stinkt elke dag uit je muil. De kans is inmiddels behoorlijk groot dat je een pijnlijke en vernederende dood sterft, bloed ophoestend in een ziekenhuis. Bovendien heb je alle mensen om je heen ook beschadigd met die rook van je, maar dikke kans dat ze nog wel zo aardig zijn om naast je bed te staan in het ziekenhuis, als je daar ligt te creperen
Het is natuurlijk goed dat je er nog niets van merktKlasse! Maar ondertussen zien je longen er ongeveer zo uit: (Deze persoon is na tien jaar zwaar roken eraan overleden)
[afbeelding]
En het mooie van het verhaal is: het is eigen schuld![]()
Jij zit nog in de ontkenningsfase. Sterkte toegewensd voor de komende tijd.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goh, ik heb 23 jaar gerookt. Bij de laatste longfoto (verleden jaar) niets aan het handje.
Dus je suggestieve postje is gelul van een dronken aardbei
De luchtwegen beginnen met herstellen al na een half uur nadat je gestopt bent. Na een paar dagen gaat je reukvermogen er op vooruit en word je wat minder kortademig.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:01 schreef jogy het volgende:
Ik ben nou ongeveer 2 maanden gestopt bijna, zou je dat ook kunnen zien?
sommige mensen zijn nou eenmaal beter gebouwd dan andere.. Er zijn mensen die hun leven lang kettingroken en makkelijk 100 worden.. die stonden dus vooraan toen de longen uitgedeeld werdenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:31 schreef pentas het volgende:
[..]
Jij zit nog in de ontkenningsfase. Sterkte toegewensd voor de komende tijd.
Leuk verhaaltje, ooit de binnenkant van een schoorsteen bekeken? Moet je eens kijken wat voor troep je in je lichaam krijgt, ook al word je 100 dan loop je dus jarenlang met troep in je lichaam.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
sommige mensen zijn nou eenmaal beter gebouwd dan andere.. Er zijn mensen die hun leven lang kettingroken en makkelijk 100 worden.. die stonden dus vooraan toen de longen uitgedeeld werden
Ik moest lachenquote:Op maandag 23 januari 2006 22:05 schreef 2609 het volgende:
sigareten roken is ook helemaal niet stoer dus waarom doe je het ik rook toch ook niet en kijk hoe stoer ik ben!
Ik ben er ook niet voor.. rook zelf alleen heel af en toe een sigaar.. Maar als je niet ziek wordt van die troep? Dan is er toch niets aan de hand? Lever je lekker veel geld op voor de schatkist en kost je weinig aan ziektekostenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:42 schreef Integrity het volgende:
[..]
Leuk verhaaltje, ooit de binnenkant van een schoorsteen bekeken? Moet je eens kijken wat voor troep je in je lichaam krijgt, ook al word je 100 dan loop je dus jarenlang met troep in je lichaam.
Nou, ik ben niet echt pro-roken, ik ben meer een "dat moet iedereen zelf maar uitmaken" persoon. Maar als je nare verhalen over roken wilt horen dan heb ik wel een uurtje of wat de tijd voor iedereen die dat wil aanhoren.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:57 schreef JustJunior het volgende:
Het is natuurlijk goed dat je er nog niets van merktKlasse! Maar ondertussen zien je longen er ongeveer zo uit: (Deze persoon is na tien jaar zwaar roken eraan overleden)
[afbeelding]
in je dromenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Moet je voor de gein je armen eens ruiken als je bent uitgeweest. Je stinkt gewoon naar rook!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:46 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet voor.. rook zelf alleen heel af en toe een sigaar.. Maar als je niet ziek wordt van die troep? Dan is er toch niets aan de hand? Lever je lekker veel geld op voor de schatkist en kost je weinig aan ziektekosten
Maar ondertussen heb je als niet-roker er wel mee te maken!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet echt pro-roken, ik ben meer een "dat moet iedereen zelf maar uitmaken" persoon. Maar als je nare verhalen over roken wilt horen dan heb ik wel een uurtje of wat de tijd voor iedereen die dat wil aanhoren.
Maar ik heb heel erg veel dode lichamen op de snijzaal gezien en veel van die mensen waren duidelijk rokers geweest, maar die longen die je op dat plaatje laat zien slaan nergens op. Niks kwam daarbij ook maar in de buurt. Wat een onzin.
Rokers hoef je niet te overtuigen met overdrijven hoor, dat werkt averechts.
Ik vraag ook altijd vriendelijk of iemand in mijn buurt niet wil roken (zonder preek oid) en ik mijd (helaas) mensen die dat weigeren te doen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:02 schreef Integrity het volgende:
Maar ondertussen heb je als niet-roker er wel mee te maken!
Als iemand mij netjes vraagt niet te roken zal ik dat niet doen. Anders wordt het als jij mij opzoekt in het rookhok en dan eist mijn peuk uit te doenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:33 schreef Isabeau het volgende:
Ik vraag ook altijd vriendelijk of iemand in mijn buurt niet wil roken (zonder preek oid) en ik mijd (helaas) mensen die dat weigeren te doen.
Hoe zou jij het noemen dan? Het is geen lichamelijke stof. Met die opmerking ondermijn je mijn inhoudelijke punt en dat vind ik behoorlijk zwak.quote:
Duh, bijna alle stoffen die je opneemt komen in je bloedbaan terecht. Ook zware metalen en sporenelementen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:54 schreef Integrity het volgende:
Dan kun je toch niet zeggen dat, als je mensen opensnijdt en de longen niet zo smerig zijn, het lichaam toch niet geinfecteerd is?
Wat Isabeau al zei; je kunt blaaskanker krijgen door roken.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:58 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Duh, bijna alle stoffen die je opneemt komen in je bloedbaan terecht. Ook zware metalen en sporenelementen.
Ik zeg niets, maar ik trek me er geen ruk van aan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:03 schreef Mabelle het volgende:
ik zeg niets maar ik vind het zooooo meuren![]()
Als alle rook mijn kant op komt zeg ik er toch gauw iets van.. Ik ben nu al een aantal jaar weer gestopt, en een tijdje terug is er bij een longfoto niets gezegd over roken..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:03 schreef Mabelle het volgende:
Ik begin na drie maanden gestopt te zijn al een vervelende ex-roker te worden... in die zin, ik zeg niets maar ik vind het zooooo meuren
![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:04 schreef SeLang het volgende:
Roken is voor gotics.
Het is net zoiets als snijden in jezelf
Rare opmerking, licht het eens toequote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:04 schreef SeLang het volgende:
Roken is voor gotics.
Het is net zoiets als snijden in jezelf
Met roken vermink je lichaam, net als met snijden. Beide doe je voornamelijk voor de korte kick die het je geeft (en ja, dat is vaak echt de reden dat mensen in hun polsen snijden, de lichamelijke pijn die ze ervaren verlicht op dat moment de emotionele pijn).quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:19 schreef Integrity het volgende:
[..]
Rare opmerking, licht het eens toe
Ja maar jezelf snijden, dat is om een crisissituatie op te lossen voor bijvoorbeeld sommige gevallen van mensen met borderline, ook lang niet allemaal. Dan heb je te maken met een emotie regulatie stoornis. Dat is heel wat anders als iemand die rookt, die had in 1e instantie al niet iets om op te heffen, als die persoon nooit met roken was begonnen. Ik doel dan op stress.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:06 schreef Seneca het volgende:
[..]
Met roken vermink je lichaam, net als met snijden. Beide doe je voornamelijk voor de korte kick die het je geeft (en ja, dat is vaak echt de reden dat mensen in hun polsen snijden, de lichamelijke pijn die ze ervaren verlicht op dat moment de emotionele pijn).
het is ook meer een grappige uitspraak dan serieus bedoeld denk ik.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ja maar jezelf snijden, dat is om een crisissituatie op te lossen voor bijvoorbeeld sommige gevallen van mensen met borderline, ook lang niet allemaal. Dan heb je te maken met een emotie regulatie stoornis. Dat is heel wat anders als iemand die rookt, die had in 1e instantie al niet iets om op te heffen, als die persoon nooit met roken was begonnen. Ik doel dan op stress.
Alle anti-rokers hebben gelijk. Het is vies, het stinkt en je wordt er niet gezonder op.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat Isabeau al zei; je kunt blaaskanker krijgen door roken.
quote:sommige mensen zijn nou eenmaal beter gebouwd dan andere.. Er zijn mensen die hun leven lang kettingroken en makkelijk 100 worden.. die stonden dus vooraan toen de longen uitgedeeld werden
Ach, als je 30 mensen geblindoekt in de spits de A4 laat oversteken zullen er ook wel een paar zijn die het overleven.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
sommige mensen zijn nou eenmaal beter gebouwd dan andere.. Er zijn mensen die hun leven lang kettingroken en makkelijk 100 worden.. die stonden dus vooraan toen de longen uitgedeeld werden
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:07 schreef jogy het volgende:
[..]
Ach, als je 30 mensen geblindoekt in de spits de A4 laat oversteken zullen er ook wel een paar zijn die het overleven..
of als roker met een niet roker is echt schoonquote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:45 schreef Platinum het volgende:
Moet je als niet-roker eens zoenen met iemand die wel rookt. Dat is pas vies!
Kijk ik weet ook wel dat roken slecht is en dat wat ik doe niet gezond is. Ik weet ook dat ik verslaafd ben en dat onderdeel van een rookverslaving is dat je wilskracht om te stoppen afneemt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 15:51 schreef Isabeau het volgende:
Kijk, door dat soort (wijst naar boven) typische reacties van rokers ben ik echt de laatste die over roken en gezondheid begint. Terwijl ik toch vreselijke verhalen over de longafdeling kan vertellen.
Maar ja, mensen hebben vaak de neiging om mij aan te spreken over roken en de 110 jaar oude opa van een broer van een buurvrouw van een klasgenoot die echt heel erg rookte. Ik ben daar één keer echt kwaad om geworden, want ik wil dat gezeik niet aan m'n hoofd. (ben bijna afgestudeerd als arts en dan ben je blijkbaar vogelvrij om tegenaan te zeuren over roken en dat het wel meevalt met hoe ongezond het is)
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Dan kun je beter de nicotine in de vorm van pillen of een pleister toedienen, want die overige paar 100 chemicalien die in die sigaret zitten veroorzaken diverse soorten kanker. Longkanker is niet het enige wat je kan krijgen van roken, alleen de meest voorkomende.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:25 schreef Doderok het volgende:
En nicotine beschermt tegen neurotoxiciteit, dus minder kans op Parkinson en Alzheimer![]()
Nee hoor, uit de nicstic komt enkel nicotine met een smaakjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Dan kun je beter de nicotine in de vorm van pillen of een pleister toedienen, want die overige paar 100 chemicalien die in die sigaret zitten veroorzaken diverse soorten kanker. Longkanker is niet het enige wat je kan krijgen van roken, alleen de meest voorkomende.
Het is allang bewezen dat nicotine de stress niet verminderd. Het is alleen zo dat net als vele andere drugs nicotine de stress onderdrukt zodat je em niet waarneemt. De gevolgen die stress heeft voor je lichaam worden er niet minder om.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:20 schreef Integrity het volgende:
Ik doel dan op stress.
Men vervangt een kankerverwekkend produkt door één dat geen kanker veroorzaakt, en wat is de reaktie van de Israelische kanker organisatie? Ze zijn ertegen...quote:The company promises that dragging on it releases "a similar taste" to cigarettes without the health issues from tar, arsenic, cadmium and formaldehyde that a normal cigarette contains.
But Janine Messerli from the Swiss Institute for Alcohol and Drug Prevention is critical of NicStic and the Swissmedic decision: "Nicotine is what makes smoking addictive, and so this product changes nothing."
Het is hen duidelijk niet om het redden van levens te doen, maar om het doordrukken van een ideologie.quote:The Israel Cancer Association will fight efforts to import a Swiss invention – the tobacco-less, smokeless cigarette – because it contains addictive nicotine and falsely gives smoking a "safe" image.
The ICA reacted on Wednesday to an announcement earlier this week by a Swiss that it had developed a cigarette made out of plastic and containing a heating mechanism that releases nicotine into the body of the "smoker."
"Even though this 'creative' invention 'saves' the consumer from being exposed to the health dangers of tobacco and exposing him and those around him to dangerous smoke," said ICA information branch head Nava Inbar, "we oppose it."
Ah. Je hebt het over dat apparaatjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef Doderok het volgende:
Nee hoor, uit de nicstic komt enkel nicotine met een smaakje![]()
Nee nicotine is in principe als je het met mate toedient helemaal niet superslecht voor je. Het probleem is alleen al die andere chemicalien die je meeverbrand bij het opsteken van een sigaret. Als het je om de nicotine te doen is, dan kun je inderdaad beter zo'n nicstic aanschaffen, of pleisters/pillen/kauwgom gebruiken.quote:En nicotine is NIET kankerverwekkend
Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet echt pro-roken, ik ben meer een "dat moet iedereen zelf maar uitmaken" persoon. Maar als je nare verhalen over roken wilt horen dan heb ik wel een uurtje of wat de tijd voor iedereen die dat wil aanhoren.
Maar ik heb heel erg veel dode lichamen op de snijzaal gezien en veel van die mensen waren duidelijk rokers geweest, maar die longen die je op dat plaatje laat zien slaan nergens op. Niks kwam daarbij ook maar in de buurt. Wat een onzin.
Lees die post die je citeert nog eens ff goed door. Dan zul je inzien dat de schrijfster er juist niet op uit was om rokers te schofferenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:05 schreef Socratestikel het volgende:
[..]
Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen.Ik wil best luisteren, maar breng het dan niet zo infantiel.
Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:00 schreef ernstigezaak het volgende:
Newsflash, met roken help je jezelf wel degelijk naar de klote...
Als je rookt asfalteer je je longen en maak je je longblaasjes stuk. Weet je wel die dingen die zorgen voor de ademhaling enzo... Het lichaam kan deze longblaasjes niet opnieuw 'maken; zeg maar. Je moet het dus doen met die longblaasjes die je hebt. En als je die dan vrijwillig naar de klote gaat helpen en dat ook nog bij andere mensen doet (meeroken). Ben je opzich best wel fucked up bezig. Je bent het dus echt aan het verneuken voor jezelf.![]()
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.
Een roker stopt pas als hij dat ZELF WIL. Als je echt WIL stoppen, dan is het geen enkel probleem om te stoppen..... alleen komen velen pas vrij laat tot inkeer. Het duurde bij mij tot mijn 23e voor ik eindelijk realiseerde wat roken eigenlijk met een lichaam doet, bij sommigen duurt het nog langer voordat ze er achter zijn.
ik ben er mee begonnen omdat ik het vaak kreeg aangeboden en omdat veel mensen rookten die ik kende ja btje het zelfde als met alcohol enzquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.![]()
Bijna hele vriendengroep rookt.... Dan wordt je makkelijk meegesleept.quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.![]()
Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Mijn oma was een ontiegelijke kettingroker, nu is ze van het roken af omdat ze dit, simpelweg vergeten is door de ziekte alzheimer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:25 schreef Doderok het volgende:
Hiermee wordt roken minder schadelijk dan 10 kilo overgewicht![]()
En nicotine beschermt tegen neurotoxiciteit, dus minder kans op Parkinson en Alzheimer![]()
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:07 schreef Geesoes het volgende:
Ik denk er niet aan hoeveel geld ik uitgeef aan roken. Tis namelijk echt veel. Moeten jullie maar blij zijn met de belasting die ik betaal.![]()
en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:03 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.
Dat is;
7x 3 = 21,-
1x 5 = 5,-
26 Euro per week. 1352,- per jaar.Best wel jammer van het geld eigelijk. Daarnaas rook ik nog meer als ik uit ga.
Zou ook kunnen gebeuren dat ik niet ziek word.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef soylent het volgende:
[..]
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.
Nu kan het nog, over een tijdje mag ik niet meer roken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Mabelle het volgende:
[..]
en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.![]()
Ja, ze is wel meer vergeten. Maar dit is een van die dingen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:09 schreef Isabeau het volgende:
Ze is vergeten dat ze rookt?Wat maf. Maar ja, Alzheimer lijkt me erger dan roken.
Dat kan ook, dus van belang is hoeveel mensen ziek worden en dat zijn er momenteel genoeg (33% van alle kankers zijn gerelateerd aan roken, voor andere ziekten als longemfyseem weet ik het niet). De kosten van roken voor de samenleving zijn dus zeer groot. Niet alleen ziekten moeten behandeld worden, ook decimeert het de beroepsbevolking.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef Geesoes het volgende:
Zou ook kunnen gebeuren dat ik niet ziek word.Mooi dat je antiroken bent, maar zadel mij er niet mee op.
Hmz.. heb je een bron van die 33% van alle kankers zijn gerelateerd aan roken? Ik heb de indruk dat roken slechter wordt gepresenteerd dat het is, dat bedoel ik eignelijk met opzadelen. Ik begrijp dat het niet goed is, maar er is een grote hetze tegen roken en ik denk gewoon dat er dingen zijn die net zo ongezond zijn. Slecht eten is daar een voorbeeld van.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef soylent het volgende:
[..]
Dat kan ook, dus van belang is hoeveel mensen ziek worden en dat zijn er momenteel genoeg (33% van alle kankers zijn gerelateerd aan roken, voor andere ziekten als longemfyseem weet ik het niet). De kosten van roken voor de samenleving zijn dus zeer groot. Niet alleen ziekten moeten behandeld worden, ook decimeert het de beroepsbevolking.
Anti roken ben ik trouwens ook niet, heb het lang genoeg gedaan, maar de laatste 5jaar blow ik alleen nog maar, meer waar voor m'n geld (nouja af en toe op een feestje/na uit eten een peukie dan)
Als je het "opzadelen" vindt om een andere kant van je verhaal te horen, dan is een forum misschien niet voor jou.
90% van alle longemfyseempatiënten hebben dat aan het roken te danken. Een klein deel komt door een erfelijke aandoening en een ander deel door meeroken, smog, uitlaatgassen etc.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef soylent het volgende:
voor andere ziekten als longemfyseem weet ik het niet
Ook verstandigquote:Op woensdag 25 januari 2006 12:31 schreef soylent het volgende:
maar de laatste 5jaar blow ik alleen nog maar,
Kosten/baten van rokers is positief voor de maatschappij.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef soylent het volgende:
[..]
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.
Swets, dat is toch een achterlijk non-argument? (net zoals ik de uitspraken 'rokers kosten geld door chemo' achterlijk vind) Je bent toch mens en geen kosten-baten analysequote:Op woensdag 25 januari 2006 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Kosten/baten van rokers is positief voor de maatschappij.
Kortom, een roker levert meer op dan dat hij kost.
Klopt als een bus. Het is een dik misverstand dat rokers de maatschappij geld kosten (en voor hogere verzekeringsgelden zorgen). De werkelijkheid is juist omgekeerd.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kosten/baten van rokers is positief voor de maatschappij.
Kortom, een roker levert meer op dan dat hij kost.
Foto's zeggen idd geen reet. Je plaatje kan nog zo helder zijn: je longen zijn echt wel gaar naar 20 jaar lekker paffen,quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:24 schreef Ringo het volgende:
Roken is écht niet meer stoer. Al 2 dagen geen sigaret aangeraakt en ik overweeg zelfs om dat ook in de toekomst zo te houden. Kutzooi.
![]()
(wat röntgenfoto's betreft: mijn tante zaliger was verwoed roker vanaf haar 15de maar toen ze eens een foto van haar longen liet maken, rond haar 60ste, dacht de arts te kunnen concluderen dat ze géén roker was. Ik bedoel maar.)
Je geeft zelf het antwoord al.quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Swets, dat is toch een achterlijk non-argument? (net zoals ik de uitspraken 'rokers kosten geld door chemo' achterlijk vind) Je bent toch mens en geen kosten-baten analyse![]()
Doorgaans zijn dàt juist de ergste fundamentalistenquote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en ik ben zelf tegenwoordig niet roker, dusdat argument hoeft ook niemand aan te voeren.
Dat is dan apart, want een arts heeft tegen mijn vader (71 jaar, rookt shag) eveneens verteld dat hij zulke 'schone' longen heeft voor een roker, n.a.v. foto's. Waarom zeggen artsen zulke dingen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 13:30 schreef Isabeau het volgende:
Een arts kan helemaal geen conclusies trekken over wel of niet roken aan de hand van een rontgenfoto.
En hoe oud ben jij?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
41quote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:41 schreef Koenholio het volgende:
Als je ouders roken, wéten ze juist hoe slecht het voor je is omdat zij het aan den lijve ondervinden en ze hebben dan ook het recht om te zeggen dat roken slecht is.
Poeh, zozo, nou nou dat moest er even uit.
Wie zegt dat je op je dertiende alleen maar dingen behoort te doen die goed zijn, of anderszins 'niet slecht'?quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:41 schreef Koenholio het volgende:
Maar van de koters die er nu nog mee beginnen op hun 13e of zo. Bah, gore zooi. Dat soort mensen zijn dan ook zeer zwak: ze weten immers dat het slecht is, de enige reden om ermee te beginnen kunnen dan dus zijn om 'erbij te horen' of om 'stoer te zijn'.
Ze kunnen wel de mate van longemfyseem zien, iets wat bij alle stevige rokers op een gegeven moment wel zichtbaar is. Waarschijnlijk was bij jouw vader geen longemfyseem zichtbaar en dat verwacht je wel bij iemand die al in de 70 is en altijd gerookt heeft.quote:Op donderdag 26 januari 2006 16:20 schreef RaisinGirl het volgende:
Dat is dan apart, want een arts heeft tegen mijn vader (71 jaar, rookt shag) eveneens verteld dat hij zulke 'schone' longen heeft voor een roker, n.a.v. foto's. Waarom zeggen artsen zulke dingen?
Ik zag inderdaad een tijdje terug een erg indrukwekkende docu op MTV (jajaquote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik tel in de laatste twee weken TIEN klaagbaaktopics die jij gestart hebt, ruim de helft van je posts zijn in KLB, en jij komt zeuren als iemand anders klaagt?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:12 schreef Camplo het volgende:
Sorry:
WAT KLAAG JE NOU KNEUS?
Het staat niet voor niets groot op de pakjes. Absoluut geen recht om te klagen in my opinion.
Had je eerder na moeten denken over de gevolgen. Nee maar als het kalf verdronken is dempt men de put. Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
Hoop voor jou dat het goed komt though.
mee eensquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:47 schreef Camplo het volgende:
Get a life want?
Beste vriend het staat niet voor niets op die pakjes van dat roken hoor. Kan longkanker etc veroorzaken. Dat iemand 10 jaar rookt en dan gaat klagen als er wat op een longfoto staat, vind ik dan opmerkelijk. Het staat er immers niet voor niets.
Niemand is verplicht te roken Dus jah als je vrijwillig jezelf op die manier zo aanpakt is het voor mijn gewoon eigen schuld dikke bult.
Ja het zou toch mooi zijn als ik mijn kleren niet in de wasmand hoefde te gooien, zelfs al ben je een paar minuten in die stank. Mensen moeten zelf weten wat ze doen hoor, maar zodra ik er last van ondervind dan vind ik dat toch wat nadeliger...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 16:26 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
mee eens![]()
En daarbij zie ik ook in deze topic iemand zegge,van roken is lekker![]()
Ik mis niets aan het feit dat ik niet rookt!!
En daarbij zijn zoveel andere dingen ook lekker,en dan ook gezonder
En ja klopt ook van dat zoenen met een roker goor is![]()
En een vriendin van mij rookt op haar kamer..nou sorry hoor..kan dat nou niet bepaald fris vinden hoe dat daar ruikt ..terwijl ze heel clean op haar kamer is.
Maar ik ben nou ook weer niet een type die in openbare gelegenheden zeurt over rokers,bedoel hoe lang word er al gerookt in cafe/disco etc..maar het eerste wat ik dan doet als ik thuis komt is een douche nemen en me kleding in de wasmand gooien
Ik heb niet het hele topic afgelezen op repliek maar;quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:46 schreef Integrity het volgende:
De afvalstoffen van het roken blijven toch niet alleen in je longen? dat komt toch via je longen in je bloed en tast toch ook je organen en de rest van je lichaam aan?
Dus... het is gewoon troep wat je in je lichaam werkt. Ik zie het lichaam een beetje als de zee. Als er troep is in de zee, dan spoelt het "uiteindelijk" aan op het strand. Als er teveel troep is in de zee, dan heb je een probleem. Met roken gooi je dus eigenlijk troep in de zee, als je blijft roken... geef je de zee geen kans om de troep op te ruimen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:38 schreef Maar-T het volgende:
[..]
Ik heb niet het hele topic afgelezen op repliek maar;
Klopt, je kunt er gewoon maag, bot, en nog wat andere soorten kanker van krijgen.
Waarom zou dat elkaar opheffen?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:26 schreef Zendgemachtigde het volgende:
Nog interessanter... hoezo zijn ze schoon? Heb je een scan gemaakt van je hele lichaam? Die troep komt overal in je lichaam, niet alleen in je longen... Het lijkt mij dat, als je longen er schoon uitzien, er nog zat andere plekjes in je lichaam is waar die troep zich kan nestelen. Denk je dat, als er iets in je lichaam komt het zo ineens... poef! weg is? Dat dacht ik niet.. Beetje logisch nadenken over wat er in je lichaam komt en hoe zoiets er weer uit gaat.quote:
Mijn jaarlijkse (zeer uitgebreide) check-up geeft mij nog steeds reden tot tevredenheid.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:59 schreef Integrity het volgende:
[..]
Nog interessanter... hoezo zijn ze schoon? Heb je een scan gemaakt van je hele lichaam? Die troep komt overal in je lichaam, niet alleen in je longen... Het lijkt mij dat, als je longen er schoon uitzien, er nog zat andere plekjes in je lichaam is waar die troep zich kan nestelen. Denk je dat, als er iets in je lichaam komt het zo ineens... poef! weg is? Dat dacht ik niet.. Beetje logisch nadenken over wat er in je lichaam komt en hoe zoiets er weer uit gaat.
Wat maakt jou dat jij erop reageert?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:13 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Mijn jaarlijkse (zeer uitgebreide) check-up geeft mij nog steeds reden tot tevredenheid.
daarnaast leef ik verder zeer gezond en ben daadwerkelijk nooit ziek.
En dat roken nooit echt goed kan zijn voor het lichaam begrijp ik heus wel.
Het feit dat mensen en instellingen (met de beste bedoelingen) zich met mijn lichaam bemoeien.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:20 schreef Integrity het volgende:
[..]
Wat maakt jou dat jij erop reageert?
Het was mijn mening en jij viel daarover, met alle associaties die jij met alle waarschijnlijkheid al vooraf bedacht had. Daarom reageerde je, of kon je het niet laten om te reageren.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:48 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
Het feit dat mensen en instellingen (met de beste bedoelingen) zich met mijn lichaam bemoeien.
Het is een vaststaand feit dat het gezondheidsrisico voor rokers vele malen groter is
dan voor niet rokers. Ben ik direct met iedereen eens.
Het blijft echter ook een feit dat het MIJN lichaam is waarover ik graag zelf beslis.
Zeker 10% van de Nederlanders heeft een ernstig probleem met overgewicht.
Wordt over een bezoek aan de Mac of pizzaboer door deze dikkerds ook zo moeilijk gedaan
als over een roker die z'n sigaret rookt?? Of over de mensen die teveel drinken??
Waarschuwen, doe ik zelf ook, is prima maar laat het daarbij en maak er geen hetze van.
![]()
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
Ik zie mezelf niet direct als kortzichtig, jammer als jij dat wel zo ziet.quote:Het was mijn mening en jij viel daarover, met alle associaties die jij met alle waarschijnlijkheid al vooraf bedacht had.
quote:Roken is onverstandig. Zolang je anderen er maar niet mee lastig valt.
Ik kan me niet herinneren dat ik jou kortzichtig gevonden heb noch dat ik dit als zodanig naar jou toe geformuleerd heb. Dat is jouw eigen interpretatie geweest en het spijt me als ik die indruk heb gewekt. Ik heb wel iets over associaties gezegd en in de regel bevestig jij mijn 1e uitspraak met de reactie over de bemoeizucht van anderen, niettemin concludeer ik niet dat ik een kortzichtig persoon tegenover me heb.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 23:36 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
[..]
Ik zie mezelf niet direct als kortzichtig, jammer als jij dat wel zo ziet.
Ik reageerde inderdaad vanwege de niet aflatende bemoeizucht van alles en iedereen
als het over roken gaat.
[..]
Zijn we het daar over eens.
quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:13 schreef Integrity het volgende:
Was het maar zo simpel dat je een roker met argumenten kon afhelpen van het roken.quote:we kunnen met elkaar hierover discussieren op een constructieve manier, althans... dat is mijn insteek.
Ik heb vroeger zelf ook gerookt, 7 jaar lang. Een heel speciaal meisje vroeg toen tegen mij "waarom stop je niet gewoon"? Mijn reactie was: "gewoon..." en zei zei daarop:ja, gewoon stoppen".quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:33 schreef Zendgemachtigde het volgende:
[..]
[..]
Was het maar zo simpel dat je een roker met argumenten kon afhelpen van het roken.![]()
Het kan mensen wel aanzetten tot nadenken. Ik zit me in elk geval op dit moment
weer af te vragen waarom ik ook al weer rook.![]()
Voor zover ik weet ben jij in jouw posts altijd correct en mag je eenzelfde toonzetting ook terug verwachten.![]()
daar heb je 100% gelijk in dat is zeker verrot en dat ken ik ,of van die gasten die steeds je richting in blazenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 19:00 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ja het zou toch mooi zijn als ik mijn kleren niet in de wasmand hoefde te gooien, zelfs al ben je een paar minuten in die stank. Mensen moeten zelf weten wat ze doen hoor, maar zodra ik er last van ondervind dan vind ik dat toch wat nadeliger...
Soms he, wordt er zoveel gerookt in een kroeg dat je ogen beginnen te prikken. Da's echt verrot.
Nou kijk en in zo'n geval vind ik dat je iemand anders betrekt in jouw "gewoonte", terwijl die persoon daar helemaal niet om gevraagd heeft. Er is overigens niet voor niets een wet gekomen, waarin het verboden is om in openbare gelegenheden te roken. Alleen de horeca wil er nog niet aan, maar in de toekomst zouden mensen dan naar buiten moeten voor een sigaret. Lijkt mij een interessante discussie...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 00:51 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
daar heb je 100% gelijk in dat is zeker verrot en dat ken ik ,of van die gasten die steeds je richting in blazendaar zeg ik dus wel wat van...
Ik vind het wel getuigen van karakter dat je zoveel moeite hebt gedaan om dit topic weer op te zoeken.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:37 schreef vettehap23 het volgende:
Ja dit topic is al 3 jaar ni meer op gereageerd maar wie zegt dat mij dat wat kan schelen
Nou... opmerkelijkquote:Op woensdag 24 september 2008 17:37 schreef vettehap23 het volgende:
Dat is één van de opmerkelijke uitkomsten van een onderzoek dat wetenschappers van de Erasmus Universiteit en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) hebben gepubliceerd in het vakblad Medisch Contact van deze week.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |