Men vervangt een kankerverwekkend produkt door één dat geen kanker veroorzaakt, en wat is de reaktie van de Israelische kanker organisatie? Ze zijn ertegen...quote:The company promises that dragging on it releases "a similar taste" to cigarettes without the health issues from tar, arsenic, cadmium and formaldehyde that a normal cigarette contains.
But Janine Messerli from the Swiss Institute for Alcohol and Drug Prevention is critical of NicStic and the Swissmedic decision: "Nicotine is what makes smoking addictive, and so this product changes nothing."
Het is hen duidelijk niet om het redden van levens te doen, maar om het doordrukken van een ideologie.quote:The Israel Cancer Association will fight efforts to import a Swiss invention – the tobacco-less, smokeless cigarette – because it contains addictive nicotine and falsely gives smoking a "safe" image.
The ICA reacted on Wednesday to an announcement earlier this week by a Swiss that it had developed a cigarette made out of plastic and containing a heating mechanism that releases nicotine into the body of the "smoker."
"Even though this 'creative' invention 'saves' the consumer from being exposed to the health dangers of tobacco and exposing him and those around him to dangerous smoke," said ICA information branch head Nava Inbar, "we oppose it."
Ah. Je hebt het over dat apparaatjequote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:38 schreef Doderok het volgende:
Nee hoor, uit de nicstic komt enkel nicotine met een smaakje![]()
Nee nicotine is in principe als je het met mate toedient helemaal niet superslecht voor je. Het probleem is alleen al die andere chemicalien die je meeverbrand bij het opsteken van een sigaret. Als het je om de nicotine te doen is, dan kun je inderdaad beter zo'n nicstic aanschaffen, of pleisters/pillen/kauwgom gebruiken.quote:En nicotine is NIET kankerverwekkend
Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, ik ben niet echt pro-roken, ik ben meer een "dat moet iedereen zelf maar uitmaken" persoon. Maar als je nare verhalen over roken wilt horen dan heb ik wel een uurtje of wat de tijd voor iedereen die dat wil aanhoren.
Maar ik heb heel erg veel dode lichamen op de snijzaal gezien en veel van die mensen waren duidelijk rokers geweest, maar die longen die je op dat plaatje laat zien slaan nergens op. Niks kwam daarbij ook maar in de buurt. Wat een onzin.
Rokers hoef je niet te overtuigen met overdrijven hoor, dat werkt averechts.
Lees die post die je citeert nog eens ff goed door. Dan zul je inzien dat de schrijfster er juist niet op uit was om rokers te schofferenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 22:05 schreef Socratestikel het volgende:
[..]
Mensen die altijd meteen aanvallerig vertellen over hoe slecht het wel niet is en asociaal worden door mij -gelegenheidsroker- gewoon uitgelachen.Ik wil best luisteren, maar breng het dan niet zo infantiel.
Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:00 schreef ernstigezaak het volgende:
Newsflash, met roken help je jezelf wel degelijk naar de klote...
Als je rookt asfalteer je je longen en maak je je longblaasjes stuk. Weet je wel die dingen die zorgen voor de ademhaling enzo... Het lichaam kan deze longblaasjes niet opnieuw 'maken; zeg maar. Je moet het dus doen met die longblaasjes die je hebt. En als je die dan vrijwillig naar de klote gaat helpen en dat ook nog bij andere mensen doet (meeroken). Ben je opzich best wel fucked up bezig. Je bent het dus echt aan het verneuken voor jezelf.![]()
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Iemand die verslaafd is WIL niet stoppen. Bij hen weegt de nicotineverslaving zwaarder dan hun eigen lichaam. En helaas kun je een verstokt roker ook niet met dergelijke teksten overtuigen om te gaan stoppen.
Een roker stopt pas als hij dat ZELF WIL. Als je echt WIL stoppen, dan is het geen enkel probleem om te stoppen..... alleen komen velen pas vrij laat tot inkeer. Het duurde bij mij tot mijn 23e voor ik eindelijk realiseerde wat roken eigenlijk met een lichaam doet, bij sommigen duurt het nog langer voordat ze er achter zijn.
ik ben er mee begonnen omdat ik het vaak kreeg aangeboden en omdat veel mensen rookten die ik kende ja btje het zelfde als met alcohol enzquote:Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.![]()
Bijna hele vriendengroep rookt.... Dan wordt je makkelijk meegesleept.quote:Op woensdag 25 januari 2006 01:06 schreef ernstigezaak het volgende:
[..]
Maar dan is de vraag. Waarom begin je eraan? Meeloopgedrag lijkt mij. Mijn ouders zijn uiteindelijk ook gestopt, omdat ze het WILDE. Maarja ik vind als je rookt ben je eigenlijk wel een beetje triest. Zo denk ik erover.![]()
Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.quote:Op maandag 23 januari 2006 22:09 schreef Ronaldsen het volgende:
Als je 5 pakjes per week rookt (en de meeste rokers halen dat ruimschoots), ben je al 1000 euro per jaar kwijt. Echt veel als je er zo over nadenkt
Mijn oma was een ontiegelijke kettingroker, nu is ze van het roken af omdat ze dit, simpelweg vergeten is door de ziekte alzheimer.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:25 schreef Doderok het volgende:
Hiermee wordt roken minder schadelijk dan 10 kilo overgewicht![]()
En nicotine beschermt tegen neurotoxiciteit, dus minder kans op Parkinson en Alzheimer![]()
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:07 schreef Geesoes het volgende:
Ik denk er niet aan hoeveel geld ik uitgeef aan roken. Tis namelijk echt veel. Moeten jullie maar blij zijn met de belasting die ik betaal.![]()
en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:03 schreef Doagere het volgende:
[..]
Ik rook een pakje Pall Mall (19 stuks) 3,- per dag. Soms ook Marlboro (4,-), of Chesterfield (3,65). Daarnaast rook ik er een pakje Samson (met vloei 5,-) doorheen.
Dat is;
7x 3 = 21,-
1x 5 = 5,-
26 Euro per week. 1352,- per jaar.Best wel jammer van het geld eigelijk. Daarnaas rook ik nog meer als ik uit ga.
Zou ook kunnen gebeuren dat ik niet ziek word.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef soylent het volgende:
[..]
Dolle pret, we mogen straks ook je chemo lappen.
Nu kan het nog, over een tijdje mag ik niet meer roken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:10 schreef Mabelle het volgende:
[..]
en je overweegt nog niet te stoppen? ... dit is toch wel een dikke vakantie bijvoorbeeld.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |