http://www.fwnk.be staan vaak wel foto'squote:Op maandag 23 januari 2006 20:28 schreef Fwnk het volgende:
Pics?
Mja premies op de hoofden van die gasten zullen wel hoog zijn, plus dat auto's in de VS goedkoper zijn zonder alle BTW en BPM meukquote:Op maandag 23 januari 2006 20:29 schreef BaraCuda het volgende:
Die dude van premie jagers rijdt wel een BMW 7 serie
Goede handel![]()
Volgends mij als je in amerika een lopende zaak hebt ben je al binnen
Dat blijkt, want het lijkt niet op een spitfirequote:Op maandag 23 januari 2006 20:39 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Ah zo een ding, mooie apparatenlijken wel wat op de spitfire
(Ik ben ook vliegtuig-newb)
Ja iddquote:Op maandag 23 januari 2006 20:43 schreef BaraCuda het volgende:
geluid van die oude vliegtuigen met dikke 16 cillinders![]()
Ik vind em erop lijkenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:43 schreef Alexxxxx het volgende:
mensen die elk oud vliegtuig een Spitfire noemen
12quote:Op maandag 23 januari 2006 20:43 schreef BaraCuda het volgende:
geluid van die oude vliegtuigen met dikke 16 cillinders![]()
Ik moest poetsenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:14 schreef BaraCuda het volgende:
Nu is mukie al weer gevlucht voordat we hebben gepraat![]()
Dat ik niks weet te vragen wil niet zeggen dat je zomaar kan gaan![]()
Ik denk het nietquote:Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Btw: download / luister deze eens:
Fwnk Draait: T Raumschmiere - Monstertruck Driver @ 192kbps - 22s of 5m22s (3393/3876)
Spitfire wel jaquote:
de treintjes alleen als er ECHT niks anders te vinden isquote:Op maandag 23 januari 2006 20:47 schreef M5 het volgende:
[..]
Genoeg A's hoor de laatste tijd.
De T kun je wel schrappen ja.
Oe moet je Jimi / Jimmy Jam eens opzettenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:47 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik denk het niet
luister net naar: Jimi Hendrix - Jam Sessions 1h14m03s![]()
Wat was je aan het poetsen?quote:Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef Mukie het volgende:
het begint een P-sc te worden
[..]
Ik moest poetsen
De contour is helemaal anders, de hurricane is frame met canvas, spitfire is van metaalquote:Op maandag 23 januari 2006 20:46 schreef Fwnk het volgende:
[..]
Ik vind em erop lijken
Btw: download / luister deze eens:
Fwnk Draait: T Raumschmiere - Monstertruck Driver @ 192kbps - 22s of 5m22s (3393/3876)
Okquote:Op maandag 23 januari 2006 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De contour is helemaal anders, de hurricane is frame met canvas, spitfire is van metaal
de plaat, zo te merkenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:49 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Wat was je aan het poetsen?
(een vraag)
Zie je nou Sjoewequote:Op maandag 23 januari 2006 20:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
b.t.w. de Hurricane lijkt idd wat op een spitfire, zelfde vleugels en staart
kan je hier goed zien:
[afbeelding]
meer dan 12 cil uit WOII zijn meestal stermotorenquote:Op maandag 23 januari 2006 20:48 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Spitfire wel ja
Maar er zijn er met 16 cils en die klinken zo geil![]()
Pearl Harbor heeft in die film ook aantal van die geweldige fly by's.
dacht het toch nietquote:Op maandag 23 januari 2006 20:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ow, Mukie, je mag hier ook wel komen poetsen
whoop-tie-dooquote:Op maandag 23 januari 2006 20:49 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Wat was je aan het poetsen?
(een vraag)
van't bekende BRM V16.mp3 bestandje?quote:Op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef BaraCuda het volgende:
[afbeelding]
BRM H16 blokdat ding klinkt pas geil
Ik vind die ouwe Fokkers ook mooi met die dubbele staartquote:Op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]
Mijn favo, DeHavilland Mosquito
En nu de blueprint van de spitfire ernaastquote:Op maandag 23 januari 2006 20:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
b.t.w. de Hurricane lijkt idd wat op een spitfire, zelfde vleugels en staart
kan je hier goed zien:
[afbeelding]
quote:
In Frankrijk ligt zo'n ding nog redelijk compleet in een bos, heeft daar een noodlanding gemaakt en is daarna "beschermd" door de eigenaar van de grond, moet je daar eens gaan kijken, echt geweldig om te zienquote:Op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]
Mijn favo, DeHavilland Mosquito
ik doe niet aan ruilhandelquote:Op maandag 23 januari 2006 20:53 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
hoevel rollen beschuit en pakken toast moet ik je betalen?
Dat is een print van een Hurricanequote:
Ik vond het best een goede vraagquote:Op maandag 23 januari 2006 20:52 schreef Mukie het volgende:
[..]
whoop-tie-doo
stofzuigen, was, afwas, nog meer was, poezenbakken, tafels, prullebakken etc..
Je kent het wel
mijn favo uit WO IIquote:Op maandag 23 januari 2006 20:51 schreef Sjoewe het volgende:
[afbeelding]
Mijn favo, DeHavilland Mosquito
Ook de spit is niet van metaal. De amerikaanse tegenhangers (P-51 en P-47) waren dat wel.quote:Op maandag 23 januari 2006 20:49 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
De contour is helemaal anders, de hurricane is frame met canvas, spitfire is van metaal
ja daar kan je dat ook zien, de vleugel heeft wel een iets rondere vorm van een spitfire, maar ik begrijp wel dat een n00b het verschil niet ziet.quote:
1500cc supercharged. En na een paar races uit de auto gegooied voor een V12 omdat de H16 niet betrouwbaar wasquote:Op maandag 23 januari 2006 20:53 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Dat is die jaalleen is het geen V16 maar een H 16
jij hierquote:Op maandag 23 januari 2006 20:56 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ook de spit is niet van metaal. De amerikaanse tegenhangers (P-51 en P-47) waren dat wel.
[afbeelding]
van warbirdsresourcegroup.org
[afbeelding]
van americanairpowermuseum.com
ik heb meerdere favo'squote:Op maandag 23 januari 2006 20:55 schreef M5 het volgende:
[..]
mijn favo uit WO II
P-51 Mustang:
[afbeelding]
quote:
quote:Op maandag 23 januari 2006 20:57 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
ja daar kan je dat ook zien, de vleugel heeft wel een iets rondere vorm van een spitfire, maar ik begrijp wel dat een n00b het verschil niet ziet.
Behlave de cockpit komen ze idd wel wat overeen in 2D ja. In 3D is het verschil anders duidelijk te zien. De Hurricane oogt wat korter, dikker en lomper.quote:
Man KIJK danquote:
JAquote:Op maandag 23 januari 2006 21:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
[..]
maar wat is die spit mooi hè![]()
precies.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:01 schreef M5 het volgende:
[..]
Behlave de cockpit komen ze idd wel wat overeen in 2D ja. In 3D is het verschil anders duidelijk te zien. De Hurricane oogt wat korter, dikker en lomper.
Ouwe versie zonder bubble canopy helemaalquote:Op maandag 23 januari 2006 20:59 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Die P-47 is gewoon een vliegende sigaar![]()
Dat is voor de gemiddelde leek ook zo denk ikquote:Op maandag 23 januari 2006 21:02 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Man KIJK dan
Mja goed misschien is mijn idee van op elkaar lijken wat anders dan dan van jullie, maar als we zo beginnen lijken bijna alle WO II fighters op elkaar![]()
maar als jij een mosquito mooi vind, wat vind je dan van de P-38?quote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ouwe versie zonder bubble canopy helemaal![]()
![]()
Climbrate heeft met motorvermogen, lift en gewicht te maken.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
precies.
Daarom waren de prestatie's van de spitfire ook beter.
climb rate e.d.
Hurricane was overigens wel het eerste vliegtuig in de RAF zijn dienst die de 300mp barriere brak
Wist je dat The Battle of Brittian bijna allemaal opgeklopte folklore isquote:Op maandag 23 januari 2006 21:04 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat is voor de gemiddelde leek ook zo denk ik
mmm,quote:Op maandag 23 januari 2006 21:05 schreef M5 het volgende:
[..]
Climbrate heeft met motorvermogen, lift en gewicht te maken.
Ik weet er verder ook geen fuck vanafquote:Op maandag 23 januari 2006 21:02 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Man KIJK dan
Mja goed misschien is mijn idee van op elkaar lijken wat anders dan dan van jullie, maar als we zo beginnen lijken bijna alle WO II fighters op elkaar![]()
Mwah, die vind ik minder. Mosquito was echt magnifiek, het toppunt (en daarmee ook het eindpunt) van de WOII vliegtuigen.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:05 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
maar als jij een mosquito mooi vind, wat vind je dan van de P-38?
Ik weet wel dat Oberbefehlshaber der Luftwaffe, Hermann Göring niet de beste was neequote:Op maandag 23 januari 2006 21:06 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wist je dat The Battle of Brittian bijna allemaal opgeklopte folklore is
Het had meer met de sukkeligheid van de Duitse bevelhebbers te maken dan met de heldenmoed van de engelse piloten
The Wooden Wonderquote:Op maandag 23 januari 2006 21:07 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mwah, die vind ik minder. Mosquito was echt magnifiek, het toppunt (en daarmee ook het eindpunt) van de WOII vliegtuigen.
P-38 is toch altijd een beetje een mislukkig gebleven.
Bizarre trainer ofzoquote:Op maandag 23 januari 2006 21:11 schreef M5 het volgende:
P-38:
[afbeelding]
dan liever een twin-mustangbeide piloten konden de kist besturen.
[afbeelding]
Ik vind die P-38 ook wel wat hebbenquote:Op maandag 23 januari 2006 21:11 schreef M5 het volgende:
P-38:
[afbeelding]
dan liever een twin-mustangbeide piloten konden de kist besturen.
[afbeelding]
Het was wel een widowmakerquote:Op maandag 23 januari 2006 21:12 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Ik vind die P-38 ook wel wat hebben
Het gaat hier toch over Planes?quote:
en 't is geen eens onzin ookquote:Op maandag 23 januari 2006 21:13 schreef Sjoewe het volgende:
Whehe
Mosquito piloten waren altijd die bak aan het poetsen, want strak in de was liep 'ie 20Mph sneller
jupquote:
heb nog een linkje toegevoegd, zou een intercepter moeten worden met een co pilot/navigator zodat de werkdruk af nam. maar toen hij klaar was kwamen de jets op de marktquote:
De spitfire had vooral betere prestaties door de vleugel. Maar het toestel zijn reputatie is vooral mythisch, de Battle of Britain bijvoorbeeld werd vooral bevochten door de Hurricane, terwijl de Spitfire er achteraf voor het grote publiek het toonbeeld voor is geworden.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:03 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
precies.
Daarom waren de prestatie's van de spitfire ook beter.
climb rate e.d.
Hurricane was overigens wel het eerste vliegtuig in de RAF zijn dienst die de 300mp barriere brak
quote:Keith Miller – Australian international cricketer, regarded by many as the greatest Australian all-rounder. In later life when asked how he dealt with pressure on the cricket field, Miller replied: "Pressure is [having] a Messerschmitt up your arse, playing cricket is not."
Mja toen de grote bulk spitfires klaar was, was de battle al bevochten.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De spitfire had vooral betere prestaties door de vleugel. Maar het toestel zijn reputatie is vooral mythisch, de Battle of Britain bijvoorbeeld werd vooral bevochten door de Hurricane, terwijl de Spitfire er achteraf voor het grote publiek het toonbeeld voor is geworden.
door de vleugel komt het dusquote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De spitfire had vooral betere prestaties door de vleugel.
ja, spitfire is mooier, dan krijg je dat..quote:Maar het toestel zijn reputatie is vooral mythisch, de Battle of Britain bijvoorbeeld werd vooral bevochten door de Hurricane, terwijl de Spitfire er achteraf voor het grote publiek het toonbeeld voor is geworden.
euhquote:Op maandag 23 januari 2006 21:17 schreef Sjoewe het volgende:
Hoe heet die Amerikaanse eind WOII bak ook alweer met die omgekeerde gullwings?
Nee ik weet het alweerquote:
een elipsvormige vleugel en een beter profiel hielpen de spitfire aan betere prestaties ja. al was de Messerschmidt BF-109G beter. Gelukkig was Adolf zo dom om van de Me-262 een jachtbommenwerper te willen maken ipv een fighterquote:Op maandag 23 januari 2006 21:19 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
door de vleugel komt het dus![]()
109, daar was iets mee, maar wat weet ik niet meerquote:Op maandag 23 januari 2006 21:22 schreef M5 het volgende:
[..]
een elipsvormige vleugel en een beter profiel hielpen de spitfire aan betere prestaties ja. al was de Messerschmidt BF-109G beter.
dat ding was zo onbetrouwbaar als de helquote:Gelukkig was Adolf zo dom om van de Me-262 een jachtbommenwerper te willen maken ipv een fighter
oh die.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:20 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee ik weet het alweer
[afbeelding]
Northop Grumman F4 Corsair
+1 gelulquote:Op maandag 23 januari 2006 21:22 schreef M5 het volgende:
[..]
een elipsvormige vleugel en een beter profiel hielpen de spitfire aan betere prestaties ja. al was de Messerschmidt BF-109G beter. Gelukkig was Adolf zo dom om van de Me-262 een jachtbommenwerper te willen maken ipv een fighter
maar technisch en in prestaties dik superieur. alleen materiaal gebrek, geen piloten met ervaring en of goede training.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
109, daar was iets mee, maar wat weet ik niet meer!
[..]
dat ding was zo onbetrouwbaar als de hell
Dat ding had zo ziekelijk veel torsie en een nauw onderstel dat er veel omsloegen bij de landing, plus dat in een dogfight bij veel ondersteboven vliegen, door een ontwerpfout in de watergekoelde motor, het ding ging stotteren.quote:Op maandag 23 januari 2006 21:23 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
109, daar was iets mee, maar wat weet ik niet meer!
Op de grond ja. De Duitsers hielden totaal niet van het toestel, de USAF daarentegen wel. Overigens: de warbird met de minste uren op de klok is een P-38. "Glacier Girl" is een P-38 die tijdens de tweede wereldoorlog op een afleveringsvlucht naar Engeland een noodlanding moest maken op Groenland. Het toestel raakte oversneeuwd, en moest uiteindelijk uit de sneeuw worden gegraven op enkele tientallen meters diepte, maar was wel nog restaurabel.quote:
landen was een ramp met dat geval, om over het brandstofverbruik en motorschades maar te zwijgen..quote:Op maandag 23 januari 2006 21:25 schreef M5 het volgende:
[..]
maar technisch en in prestaties dik superieur. alleen materiaal gebrek, geen piloten met ervaring en of goede training.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |