ha, nederland voor de nederlanders, grappenmaker. heb jij ervoor gekozen om nederlander te zijn? nee. je redeneert met je onderbuik, jongetje. hoe nederlands zijn trouwens de nederlanders zelf? autochtone nederlanders zijn zelf net zo goed een mengeling van allerlei etniciteiten; denk aan franse, spaanse en joodse invloeden. wat alweer aangeeft hoe bekrompen jij denkt...quote:op woensdag 25 januari 2006 21:35 schreef neuralnet het volgende:
[..]
het feit dat mensen zeuren om acceptatie geeft eerder aan dat het in de hoofden van de buitenlanders zit.
[..]
doe niet alsof je niet weet waar ik over praat linkse moraalridder. invasie van allochtonen die het land bezetten (vergelijk 1940 invasie van duitsers die ons land bezetten), het volbouwen van ons land met moskeeën en ik hoef je zeker niet naar de media te verwijzen voor de groepsverkrachtingen en andere misdaden die we aan dat tuig te danken hebben. je kan het niet langer verbergen door te doen alsof je neusbloed.
[..]
nee. mijn huis voor mij, nederland voor de nederlanders en iedereen in zijn eigen land.
[..]
ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? steuntrekkers en ander gespuis dat van onze middelen vreet zonder daar iets voor te doen.
[..]
nog een cliché: nee, maar je doet wel alsof. dat telt net zo goed. doe niet alsof ik dom ben. we weten allemaal hoe dat tuig denkt. en we weten ook allemaal hoe links tuig denkt.
[..]
als ik het voor het zeggen had zat je vandaag nog in de trein.
[..]
logisch, ik ben daar niet voor opgeleid. dat is het probleem met veel allochtonen: nauwelijks het vmbo afgemaakt en bij wijze van spreken wel gaan solliciteren op een senior directie functie.
dat veel werkgevers xenofoob zijn geloof ik niet. ik zie genoeg zwarten achter menig bar of toonbank staan.
hij zou eens voor de leuk naar midden- en zuidamerika moeten komen. dat is een - redelijk - geslaagde multicultuur. nakomelingen van nazi's wonen daar gewoon bij gevluchte joden in de straat!quote:op donderdag 26 januari 2006 18:24 schreef arendt het volgende:
[..]
ha, nederland voor de nederlanders, grappenmaker. heb jij ervoor gekozen om nederlander te zijn? nee. je redeneert met je onderbuik, jongetje. hoe nederlands zijn trouwens de nederlanders zelf? autochtone nederlanders zijn zelf net zo goed een mengeling van allerlei etniciteiten; denk aan franse, spaanse en joodse invloeden. wat alweer aangeeft hoe bekrompen jij denkt...
omdat je blijkbaar geen creatief denkvermogen bezit om zelf tot ontdekking te komen wat er met "indonezen" word bedoeld, voor jou speciaal de tokkievertaling:quote:op donderdag 26 januari 2006 16:08 schreef essi22 het volgende:
gedraag je eens, en geef gewoon een antwoord op de vraag
die daden moet ik van de meeste nederlanders ook nog zien hoor....quote:op donderdag 26 januari 2006 16:16 schreef developersrus het volgende:
geen woorden, maar daden vriend!
kijk, en daar zit em dus het probleem. de werkloosheidscijfers bij buitenlanders is een stuk groter als bij autochtonen. 16% van de allochtonen zijn werkeloos, terwijl dat bij de autochtonen minder dan 4% is. hetzelfde geldt voor criminalteit, een hogere percentage allochtonen pleegt criminele daden vergeleken met de allochtonen.quote:op donderdag 26 januari 2006 17:41 schreef taproot het volgende:
acceptatie moet van beide kanten komen.
waarom zou ik bepaalde groepen allochtonen in mijn eigen land moeten aanvaarden, als die groep zich enkel manifesteert in de criminaliteitcijfers en werkloosheidcijfers, als zij ons rechtsysteem en onze normen en waarden niet willen accepteren?
quote:op donderdag 26 januari 2006 18:29 schreef maartena het volgende:
[..]
omdat je blijkbaar geen creatief denkvermogen bezit om zelf tot ontdekking te komen wat er met "indonezen" word bedoeld, voor jou speciaal de tokkievertaling:
indonezen = indonesiërs.
quote:op maandag 23 januari 2006 16:33 schreef pracissor het volgende:
[..]
de spanningen hier zijn misschien groot, maar vergeleken met landen als frankrijk, belgie en italie, is de mate van racisme etc. maar betrekkelijk.
ook deponeer je wel makkelijk een stelling die spreekt over ons terwijl je pas een jaar hier woont, ken je de voorgeschiedenis van problemen met allochtonen? wist je dat de verhoudingen tussen surinamers/indonezen etc. en nederlanders wel goed zijn? wist je dat voordat het nu zo op de politieke agenda stond, in 91 een kwart van alle marokkaanse jongeren tussen 17-21 jaar al verdachte waren van een misdrijf, nog in het tijdperk van politiek correct denken?
ik betwijfel het, daarom dien je misschien beter je eerst te verdiepen in deze materia voordat je simplistisch dingen gaat roepen.
beetje raar om 11.427 indonesiërs te vergelijken met 315.000 marokkanen, 358.000 turken en 329.000 surinamers klikquote:op donderdag 26 januari 2006 16:16 schreef iblardi het volgende:
[..]
indonezen zijn dyslectische indonesiers (en dan met een trema).
nou ja, "groepen" is hier een nogal slecht gekozen uitdrukking van me. met die groepen bedoel ik de som van alle individuen binnen de allochtone gemeenschap die niks positief willen bijdragen aan de maatschappij.quote:op donderdag 26 januari 2006 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
kijk, en daar zit em dus het probleem. de werkloosheidscijfers bij buitenlanders is een stuk groter als bij autochtonen. 16% van de allochtonen zijn werkeloos, terwijl dat bij de autochtonen minder dan 4% is. hetzelfde geldt voor criminalteit, een hogere percentage allochtonen pleegt criminele daden vergeleken met de allochtonen.
maar wat jij hier zegt is "ik accepteer die overige 84% die wel werkt ook niet omdat die 16% werkloos is, en er relatief meer criminelen te vinden zijn onder allochtonen".
en dat bedoelde ik in een eerdere posting van me ook..... nederlanders accepteren de meerderheid van de allochtonen niet, omdat een minderheid het voor ze verpest.
nee.quote:op donderdag 26 januari 2006 18:45 schreef iblardi het volgende:
je vergelijkt appels met peren: afkomst en nationaliteit, volgens mij, maar corrigeer me als ik het mis heb, essi22.
leer nederlands aub.quote:op donderdag 26 januari 2006 20:27 schreef camplo het volgende:
dat die buitelanders ons maar eens accepteren.
moskee's schieten als paddo's uit de grond.
joodse synagogen duiken overal op, alsof het een konijnenkolonie is.
en in eigen land moeten wij er eens iets westers proberen doorheen te krijgen. it will never work. dus mensen zeur niet.
acceptatie buitenlanders. heb nog nooit iemand zomaar zien schelden tegen buitenlanders, dus niet zo zeuren svp.
zeg dat en utrecht cs is helemaal triest.quote:op donderdag 26 januari 2006 20:40 schreef salsagirl het volgende:
acceptatie van buitenlanders...![]()
heb je wel eens rond gekeken?
bedoel af en toe heb ik toch echt het gevoel dat ik op vakantie bent in mijn eigen land
enige die we niet accepteren zijn die ruzie zoekertjes..of van die straat bende
als ik de tv aan drukt denk ik wel eens joh van de 10 mensen die je te zien krijgt zijn er 8 buitenlanders
dus klaag maar niet
nee, ga zeiken over 'buitenlanders' terwijl je nederlands ruk isquote:op donderdag 26 januari 2006 20:42 schreef camplo het volgende:
[..]
open een topic over spelling kneus. je snapt wat er staat?
mensen die zeuren over allochtonen terwijl ze hun eigen taal niet eens goed beheersen...quote:op donderdag 26 januari 2006 20:42 schreef camplo het volgende:
[..]
open een topic over spelling kneus. je snapt wat er staat?
wat een onzin kraam je uit, ongelofelijk... omdat er veel allochtonen zijn (wat overigens niet waar is, autochtonen zijn veruit in de meerderheid) hoeven ze niet geaccepteerd te worden?quote:op donderdag 26 januari 2006 20:40 schreef salsagirl het volgende:
acceptatie van buitenlanders...![]()
heb je wel eens rond gekeken?
bedoel af en toe heb ik toch echt het gevoel dat ik op vakantie bent in mijn eigen land
enige die we niet accepteren zijn die ruzie zoekertjes..of van die straat bende
als ik de tv aan drukt denk ik wel eens joh van de 10 mensen die je te zien krijgt zijn er 8 buitenlanders
dus klaag maar niet
inhoudelijk ga je nergens op in.quote:op donderdag 26 januari 2006 20:52 schreef arendt het volgende:
[..]
mensen die zeuren over allochtonen terwijl ze hun eigen taal niet eens goed beheersen...![]()
nee dit klopt wel wou je zeggenquote:op donderdag 26 januari 2006 20:56 schreef arendt het volgende:
[..]
wat een onzin kraam je uit, ongelofelijk... omdat er veel allochtonen zijn (wat overigens niet waar is, autochtonen zijn veruit in de meerderheid) hoeven ze niet geaccepteerd te worden?
quote:op donderdag 26 januari 2006 20:52 schreef arendt het volgende:
[..]
mensen die zeuren over allochtonen terwijl ze hun eigen taal niet eens goed beheersen...![]()
dat is ook zo'n leuk fabeltje. ik ga met een marokkaanse zoals je onderhand waarschijnlijk wel weetquote:op maandag 23 januari 2006 16:50 schreef pracissor het volgende:
[..]
jij denkt dat dat typisch iets nederlands is? probeer eens als marokkaans meisje met een nederlandse jongen thuis te komen... ik had één vriend die telkens moest onderduiken omdat hij met een marokkaanse ging...![]()
lees dan zelf ook eens duidelijk..op zich worden ze heus wel geaccepteerd..het zijn die ruzie zoekertjes die niets anders te doen hebben dan het mensen zuur maken..of meiden lastig vallen,daar heb men moeite mee..quote:op donderdag 26 januari 2006 20:56 schreef arendt het volgende:
[..]
wat een onzin kraam je uit, ongelofelijk... omdat er veel allochtonen zijn (wat overigens niet waar is, autochtonen zijn veruit in de meerderheid) hoeven ze niet geaccepteerd te worden?
ik kan me redelijk goed in het rechtse gedachtegoed verplaatsen, beter dan links gewauwel maar dude, je komt nu wel een beetje dom en kortzichtig over.quote:op woensdag 25 januari 2006 21:35 schreef neuralnet het volgende:
[..]
het feit dat mensen zeuren om acceptatie geeft eerder aan dat het in de hoofden van de buitenlanders zit.
[..]
doe niet alsof je niet weet waar ik over praat linkse moraalridder. invasie van allochtonen die het land bezetten (vergelijk 1940 invasie van duitsers die ons land bezetten), het volbouwen van ons land met moskeeën en ik hoef je zeker niet naar de media te verwijzen voor de groepsverkrachtingen en andere misdaden die we aan dat tuig te danken hebben. je kan het niet langer verbergen door te doen alsof je neusbloed.
[..]
nee. mijn huis voor mij, nederland voor de nederlanders en iedereen in zijn eigen land.
[..]
ben je nou zo dom of lijkt het maar zo? steuntrekkers en ander gespuis dat van onze middelen vreet zonder daar iets voor te doen.
[..]
nog een cliché: nee, maar je doet wel alsof. dat telt net zo goed. doe niet alsof ik dom ben. we weten allemaal hoe dat tuig denkt. en we weten ook allemaal hoe links tuig denkt.
[..]
als ik het voor het zeggen had zat je vandaag nog in de trein.
[..]
logisch, ik ben daar niet voor opgeleid. dat is het probleem met veel allochtonen: nauwelijks het vmbo afgemaakt en bij wijze van spreken wel gaan solliciteren op een senior directie functie.
dat veel werkgevers xenofoob zijn geloof ik niet. ik zie genoeg zwarten achter menig bar of toonbank staan.
hm we hebben hier een visceuze circel volgens mijquote:op woensdag 25 januari 2006 14:54 schreef megumi het volgende:
als je buitenlander bent en slim en intelligent en met geld ga je weg hier. dat is logisch. helaas heb ik het geld nu even niet. en over me lijk dat ik ooit nederlander nog wordt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |