quote:op donderdag 26 januari 2006 20:49 schreef essi22 het volgende:
[..]
nee, ga zeiken over 'buitenlanders' terwijl je nederlands ruk is
ik vind het eerder labiel dat als je je eigen taal niet eens beheerst je gaat klagen over buitenlanders die zich niet aanpassen. waaraan moeten ze zich dan aanpassen? nederlands spreken?quote:op vrijdag 27 januari 2006 10:18 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ge-wel-digvind dat eerder labiele reacties maar goed.
oh, negeer gerust golfoorlog 1, golfoorlog 2, afghanistan en de steun aan saddam hoessein door het westen.quote:op vrijdag 27 januari 2006 10:42 schreef camplo het volgende:
eens met yoshimurak5.
alle anderen die problemen veroorzaken mogen ook weg. hier is geen oorlog, dus kiezen of delen.
maar moslims vertrouw ik eigenlijk helemaal niet. die kapers van 9-11-2001 (nine eleven) waren ook ingeburgerde zich goed gedragende moslims. bij een groot deel is er een haat tegen het westen die op helemaal niks berust. laat ze elkaar lekker afmaken in het midden oosten en gaan klagen over elke aardbeving die er komt.
de onschuldige levens die ze elke keer weer opeisen kunnen ons beter bespaard blijven.
inderdaad.. die selectieve verontwaardiging altijdquote:op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef arendt het volgende:
[..]
oh, negeer gerust golfoorlog 1, golfoorlog 2, afghanistan en de steun aan saddam hoessein door het westen.
ja inderdaad sadam hoessein in de taliban zijn beschaafde vreedzamen weldenkende mensen.quote:op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef arendt het volgende:
[..]
oh, negeer gerust golfoorlog 1, golfoorlog 2, afghanistan en de steun aan saddam hoessein door het westen.
quote:op vrijdag 27 januari 2006 11:01 schreef arendt het volgende:
[..]
als de talibani en saddam de enigen waren die bij die oorlogen waren omgekomen en geschaad, dan was er inderdaad niet veel aan de hand geweest.quote:op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
ja inderdaad sadam hoessein in de taliban zijn beschaafde vreedzamen weldenkende mensen.
doe toch even normaal idioot!
dus eigenlijk komt het erop neer dat jij mij bijvoorbeeld helemaal niet accepteert, of wel? ingeburgerd of niet, goede baan of niet, beter in nederlands dan jij of niet, het is nooit goed.quote:op vrijdag 27 januari 2006 10:42 schreef camplo het volgende:
eens met yoshimurak5.
alle anderen die problemen veroorzaken mogen ook weg. hier is geen oorlog, dus kiezen of delen.
maar moslims vertrouw ik eigenlijk helemaal niet. die kapers van 9-11-2001 (nine eleven) waren ook ingeburgerde zich goed gedragende moslims. bij een groot deel is er een haat tegen het westen die op helemaal niks berust. laat ze elkaar lekker afmaken in het midden oosten en gaan klagen over elke aardbeving die er komt.
de onschuldige levens die ze elke keer weer opeisen kunnen ons beter bespaard blijven.
getuigt het van vreedzaamheid en weldenkendheid om irak en afghanistan aan te vallen? en wat dacht je van saddam hoessein, die nota bene gestéund werd door amerika in de irak - iran - oorlog?quote:op vrijdag 27 januari 2006 11:14 schreef yoshimurak5 het volgende:
[..]
ja inderdaad sadam hoessein in de taliban zijn beschaafde vreedzamen weldenkende mensen.
doe toch even normaal idioot!
en de warlord osama bin laden, die al zijn macht heeft te danken aan de vs: hij kreeg wapens en geld in overvloedquote:op vrijdag 27 januari 2006 12:12 schreef arendt het volgende:
[..]
getuigt het van vreedzaamheid en weldenkendheid om irak en afghanistan aan te vallen? en wat dacht je van saddam hoessein, die nota bene gestéund werd door amerika in de irak - iran - oorlog?
bron?quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:30 schreef tikorev het volgende:
er zijn in nederland honderdduizenden allochtonen die nederlanders tot op het bot haten.
maar wat wilde je daar concreet aan gaan doen?quote:zolang die hier zijn zal er van prettig samenleven nooit sprake kunnen zijn. ik vrees dat we in nederland (en west-europa) dus ook hard op weg zijn naar een burgeroorog....
osama bin laden of de communisten die centraal-azië in hun greep kregen. dat je de minst slechte optie ondersteunt om een groter kwaad te voorkomen wil natuurlijk niet zeggen dat je je volledig vereenzelvigt met de eerste. hetzelfde geld voor hoessein - iran. de wereld is nu eenmaal niet altijd te verdelen in goed en kwaad.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:28 schreef iblardi het volgende:
[..]
en de warlord osama bin laden, die al zijn macht heeft te danken aan de vs: hij kreeg wapens en geld in overvloed![]()
hèhè, leg jij dat aan bush uit, of zal ik het doen?quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:39 schreef tikorev het volgende:
[..]
osama bin laden of de communisten die centraal-azië in hun greep kregen. dat je de minst slechte optie ondersteunt om een groter kwaad te voorkomen wil natuurlijk niet zeggen dat je je volledig vereenzelvigt met de eerste. hetzelfde geld voor hoessein - iran. de wereld is nu eenmaal niet altijd te verdelen in goed en kwaad.
quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:42 schreef iblardi het volgende:
[..]
hèhè, leg jij dat aan bush uit, of zal ik het doen?
helemaal niets....links heeft te lang het asiel- en integratie beleid gedomineerd waardoor ik niet meer in zie hoe je hier ook nog maar iets aan zou kunnen doen om het weer goed te krijgen.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:32 schreef iblardi het volgende:
[..]
maar wat wilde je daar concreet aan gaan doen?
bush kwam met zijn axis of evil.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:47 schreef tikorev het volgende:
[..]volgens mij snapt bush dat juist prima. ik reageerde op mensen die keuzes tussen twee kwaden uit het verleden nu vertalen naar goed en slecht om aan te tonen hoe fout amerika wel niet is.
links? de afgelopen twintig jaar zeven cda-kabinetten en twee pvda-kabinetten, waarbij de vvd er bijna altijd in zat, en groenlinks of sp nooit.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:51 schreef tikorev het volgende:
[..]
helemaal niets....links heeft te lang het asiel- en integratie beleid gedomineerd waardoor ik niet meer in zie hoe je hier ook nog maar iets aan zou kunnen doen om het weer goed te krijgen.
mag ik hier even een quote van?quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:54 schreef iblardi het volgende:
[..]
dus kom jij er niet mee aan dat de moslims de bron zijn van alle kwaad.
over het immigratie- en integratiedebat dat volledig door links werd gedomineerd. de media hielt er streng toezicht op dat enkel voorstanders van de multiculturele samenleving zich ongestoord konden manifesteren. dat had inderdaad ook z'n invloed op de politiek. het immigratie standpunt van het cda was in de jaren 80 en 90 dan ook erg links.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:56 schreef iblardi het volgende:
[..]
links? de afgelopen twintig jaar zeven cda-kabinetten en twee pvda-kabinetten, waarbij de vvd er bijna altijd in zat, en groenlinks of sp nooit.
waar heb jij het over?
ik zeg niet dat jij dat specifiek hebt gezegd, ik zeg dat je dat niet moet zeggen, zoals deze gedimde geest:quote:
quote:maar moslims vertrouw ik eigenlijk helemaal niet. die kapers van 9-11-2001 (nine eleven) waren ook ingeburgerde zich goed gedragende moslims. bij een groot deel is er een haat tegen het westen die op helemaal niks berust. laat ze elkaar lekker afmaken in het midden oosten en gaan klagen over elke aardbeving die er komt.
dus ze zegt dat de opvatting dat de multiculturele samenleving goed was, gemeengoed was.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:06 schreef tikorev het volgende:
[..]
over het immigratie- en integratiedebat dat volledig door links werd gedomineerd. de media hielt er streng toezicht op dat enkel voorstanders van de multiculturele samenleving zich ongestoord konden manifesteren. dat had inderdaad ook z'n invloed op de politiek. het immigratie standpunt van het cda was in de jaren 80 en 90 dan ook erg links.
linkse voorstanders van de multiculturele samenleving konden overal waar ze kwamen hun ideeën en opvattingen vrijuit en zonder angst voor aanslagen of bedreigingen verspreiden. rechtse critici konden dat absoluut niet. overal dreigde geweld waardoor ze niet zonder politiebegeleiding konden demonstreren, laat staan dat ze, zoals hun linkse tegenstanders, gewoon tussen de mensen konden begeven om daar folders uit te delen of met de mensen in discussie te gaan.
de mensen die kritisch stonden tegenover de multiculturele samenleving hebben absoluut geen enkele kans gehad. niet in het zichzelf organiseren, niet in het voor het voetlicht brengen van hun argumenten en niet in het verspreiden van hun boodschap. jarenlang heeft maar een partij zich ongestoord kunnen manifesteren, zij werden als enige serieus genomen door de media, ze werden niet als fout afgeschilderd, hun argumenten werden niet een taboe verklaard, ze werden niet bedreigd en op het openlijk verkondigen van hun mening stond geen sociale uitsluiting. op het gebied van de multiculturele samenleving was het de linkse dictatuur die dicteerde...
heb je het hier over nazi's, of gold dit ook voor een partij als de vvd?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:06 schreef tikorev het volgende:
rechtse critici konden dat absoluut niet. overal dreigde geweld waardoor ze niet zonder politiebegeleiding konden demonstreren, laat staan dat ze, zoals hun linkse tegenstanders, gewoon tussen de mensen konden begeven om daar folders uit te delen of met de mensen in discussie te gaan.
dat was helemaal niet gemeengoed. er waren genoeg mensen die er anders over dachten. maar voor hen dreigde geweld, bedreigingen en sociale uitsluiting als ze zich zouden uitspreken. moet jij je eens voorstellen wat er gebeurde als je je in de jaren 80 in het openbaar een asielbeleid had voorgesteld zoals we dat nu hebben. ik denk dat je je nog wel voor een rechter had moeten verantwoorden.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:10 schreef iblardi het volgende:
[..]
dus ze zegt dat de opvatting dat de multiculturele samenleving goed was, gemeengoed was.
de sp toch niet?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:17 schreef tikorev het volgende:
[..]
dat was helemaal niet gemeengoed. er waren genoeg mensen die er anders over dachten. maar voor hen dreigde geweld, bedreigingen en sociale uitsluiting als ze zich zouden uitspreken. moet jij je eens voorstellen wat er gebeurde als je je in de jaren 80 in het openbaar een asielbeleid had voorgesteld zoals we dat nu hebben. ik denk dat je je nog wel voor een rechter had moeten verantwoorden.
neem fortuyn bijvoorbeeld. terwijl rosenmuller vrolijk foldertjes met hun politieke ideeën stond uit te delen op het station moest fortuyn onder politiebegeleiding worden weggevoerd bij een restaurant waar hij zat te eten omdat een groep agressieve marokkanen zich samenschoolde voor het restaurant. zo'n sfeer heeft er 20 jaar lang rond thema's als immigratie en integratie gehangen. in die sfeer heeft links het beleid volledig naar zichzelf kunnen toetrekken en is het totaal uit de hand gelopen met de multiculturele samenleving.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:11 schreef iblardi het volgende:
[..]
heb je het hier over nazi's, of gold dit ook voor een partij als de vvd?
kortzichtig? volgens mij heeft die man volledig gelijk gekregen toen hij zei dat de islam de grootste bedreiging is voor de wereldvrede (new york, londen, madrid, van gogh, politici die 24 uur per dag bewaakt moeten worden, enz.).quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:25 schreef de_handelaar het volgende:
nederland was druk bezig met acceptatie van buitenlanders....totdat die kale mongool pim fortuyn met zn kortzichtige islam-visies aan kwam zetten.
maar wat heeft dat met links te maken, als zelf bolkestein en de hele vvd fortuyn schoffeerden?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:23 schreef tikorev het volgende:
[..]
neem fortuyn bijvoorbeeld. terwijl rosenmuller vrolijk foldertjes met hun politieke ideeën stond uit te delen op het station moest fortuyn onder politiebegeleiding worden weggevoerd bij een restaurant waar hij zat te eten omdat een groep agressieve marokkanen zich samenschoolde voor het restaurant. zo'n sfeer heeft er 20 jaar lang rond thema's als immigratie en integratie gehangen. in die sfeer heeft links het beleid volledig naar zichzelf kunnen toetrekken het is het totaal uit de hand gelopen met de multiculturele samenleving.
denk je dat die aanslagen gepleegd werden als wij niet naar irak & afghanistan waren gegaan?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef tikorev het volgende:
[..]
kortzichtig? volgens mij heeft die man volledig gelijk gekregen toen hij zei dat de islam de grootste bedreiging is voor de wereldvrede (new york, londen, madrid, van gogh, politici die 24 uur per dag bewaakt moeten worden, enz.).
ik zou hiervan ook wel eens een bron willen zien.quote:op vrijdag 27 januari 2006 12:30 schreef tikorev het volgende:
er zijn in nederland honderdduizenden allochtonen die nederlanders tot op het bot haten. zolang die hier zijn zal er van prettig samenleven nooit sprake kunnen zijn. ik vrees dat we in nederland (en west-europa) dus ook hard op weg zijn naar een burgeroorog....
deze stelling kun je net zo goed hardmaken over de vs, indertijd de sovjetunie, israel, overheidsbemoeienis en blanken.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:28 schreef tikorev het volgende:
[..]
kortzichtig? volgens mij heeft die man volledig gelijk gekregen toen hij zei dat de islam de grootste bedreiging is voor de wereldvrede (new york, londen, madrid, van gogh, politici die 24 uur per dag bewaakt moeten worden, enz.).
toen 11 september gebeurde zat er geen enkele westerse soldaat in irak of afghanistan. maar anders nog, hoe rechtvaardigd dat aanslagen op onschuldige burgers?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:31 schreef de_handelaar het volgende:
[..]
denk je dat die aanslagen gepleegd werden als wij niet naar irak & afghanistan waren gegaan?
nou?
ten eerste de opvattingen van de sp kwamen niet voort uit bezorgdheid over de samenleving maar uit hun achterban die buitenlandse migranten zagen als ongewenste concurrenten op de werkvloer die lonen en werkomstandigheden onder druk zouden zetten.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:31 schreef iblardi het volgende:
[..]
en nogmaals, de sp is toch met rust gelaten?
'net zo goed'quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:33 schreef iblardi het volgende:
[..]
deze stelling kun je net zo goed hardmaken over de vs, indertijd de sovjetunie, israel, overheidsbemoeienis en blanken.
inderdaad, maar de kapers waren dan ook saoudisch, en daar zaten wel bases:quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:34 schreef tikorev het volgende:
[..]
toen 11 september gebeurde zat er geen enkele westerse soldaat in irak of afghanistan. maar anders nog, hoe rechtvaardigd dat aanslagen op onschuldige burgers?
ik ben hier te kort, ik heb fortuyn niet meegemaakt, en ik ken de context ook niet.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:39 schreef tikorev het volgende:
[..]
'net zo goed'
je bent het dus eens met de stelling van fortuyn. daar ging het even om. fortuyn was dus niet kortzichtig.
en? sinds wanneer is het hebben van een legerbasis in je land een reden om onschuldige burgers te vermoorden?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:41 schreef iblardi het volgende:
[..]
inderdaad, maar de kapers waren dan ook saoudisch, en daar zaten wel bases:
is dat geen bezorgdheid over de samenleving, dan?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:37 schreef tikorev het volgende:
[..]
ten eerste de opvattingen van de sp kwamen niet voort uit bezorgdheid over de samenleving maar uit hun achterban die buitenlandse migranten zagen als ongewenste concurrenten op de werkvloer die lonen en werkomstandigheden onder druk zouden zetten.
bron?quote:bovendien heeft de sp daar destijds zoveel kritiek op gekregen dat de partij openlijk afstand heeft gedaan van die opvattingen.
jij begon met verband te leggen tussen legerbases en elf september.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:43 schreef tikorev het volgende:
[..]
en? sinds wanneer is het hebben van een legerbasis in je land een reden om onschuldige burgers te vermoorden?
nee dat is bezorgdheid over de eigen portemonaillequote:op vrijdag 27 januari 2006 13:43 schreef iblardi het volgende:
[..]
is dat geen bezorgdheid over de samenleving, dan?
google zulke algemeen bekende informatie zelf maar even bij elkaar.quote:bron?
neuh, gelukkig hebben we geen desert storm gehad in 1990 enzo.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:34 schreef tikorev het volgende:
[..]
toen 11 september gebeurde zat er geen enkele westerse soldaat in irak of afghanistan. maar anders nog, hoe rechtvaardigd dat aanslagen op onschuldige burgers?
nou en? dat is toch ook de maatschappij?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:49 schreef tikorev het volgende:
[..]
nee dat is bezorgdheid over de eigen portemonaille
[..]
ik kan alleen het tegendeel vinden: http://www.gebladerte.nl/10897f57.htmquote:google zulke algemeen bekende informatie zelf maar even bij elkaar.
helemaal niet. ik reageerde op iemand die veronderstelde dat 11 september nooit was gebeurd als er geen troepen naar afghanistan waren gestuurd. en dat terwijl er toen helemaal geen troepen waren in afghanistan.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:45 schreef iblardi het volgende:
[..]
jij begon met verband te leggen tussen legerbases en elf september.
dat moet niet maar dat gebeurt helaas toch soms omdat oorlog voeren nu eenmaal moeilijk gaat zonder burgerslachtoffers. maar de amerikanen hebben nog nooit een aanval uitgevoerd die als doel had het opzettelijk doden van zoveel mogelijk onschuldige burgers. moslimterroristen doen niet anders. daar zit het grote verschilquote:kun jij me uitleggen waarom je onschuldige burgers zou moeten vermoorden omdat er aanslagen zijn gepleegd in eigen land als 'wisselgeld' voor raketaanvallen op een ander land?
klopt, de sp werd ook door andere linkse partijen verguisd als racisten zijnde. waar tikorev wel gelijk in heeft is dat de opgelegde norm van 'vriendelijke ontkenning' voortkwam uit de progressieve intelligentsia die oververtegenwoordigd waren in de linkse partijen. de sp is op het gebied van multiculturele samenleving en ethiek ook niet 'standaard' links te noemen.quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:51 schreef iblardi het volgende:
[..]
nou en? dat is toch ook de maatschappij?
[..]
ik kan alleen het tegendeel vinden: http://www.gebladerte.nl/10897f57.htm
maar madrid en londen dan?quote:op vrijdag 27 januari 2006 13:53 schreef tikorev het volgende:
[..]
helemaal niet. ik reageerde op iemand die veronderstelde dat 11 september nooit was gebeurd als er geen troepen naar afghanistan waren gestuurd. en dat terwijl er toen helemaal geen troepen waren in afghanistan.
[..]
dat zei mohammed atta vast ook.quote:dat moet niet maar dat gebeurt helaas toch soms omdat oorlog voeren nu eenmaal moeilijk gaat zonder burgerslachtoffers.
nee? de aanvallen op de boliviaanse cocavelden dan?quote:maar de amerikanen hebben nog nooit een aanval uitgevoerd die als doel had het opzettelijk doden van zoveel mogelijk onschuldige burgers.
zij vinden natuurlijk helemaal niet dat het gaat over onschuldige burgers.quote:moslimterroristen doen niet anders. daar zit het grote verschil
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |