abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34422536
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik zal het ook niet echt voor tienermeisjes doen lijkt me
Jij gaat later als je oud bent heel erg veel spijt krijgen. Let op mijn woorden.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_34423102
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:56 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toen was er ook niet echt zo plaats voor zulke kleding, maar goed in NL mag je lopen met wat je wilt. Men zal het wel weer afdanken als "integratie is mislukt" ofzoiets maar ik schaad er niemand mee, maar dat ik wil streven naar traditioneel islam is natuurlijk enkel in (mijn) aanbidding met allah.
Natuurlijk mag je het, het lijkt me alleen niet verstandig.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_34423560
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:34 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat doe je voor hangjongeren ?
bekeren of aktiviteiten aanbieden of een combinatie van beide ?
ooow we hebben het over mij

Ik ben zelf bezig op een middelbare school om allochtoonse doubleurs te begeleiden.
pi_34423593
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:52 schreef egoipse het volgende:

[..]

haha, nee, uiteraard niet. dat zou wel vrij on-moslim zijn.
maar menselijk
pi_34423617
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:41 schreef onemangang het volgende:

[..]

Jij gaat later als je oud bent heel erg veel spijt krijgen. Let op mijn woorden.
naar mijn overtuiging ga jij later heel wat spijt krijgen
pi_34424058
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:10 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Zou ik volledig geaccepteerd worden met mijn westerse gedrag en kleding in een overwegend practiserend moslimland?
In verhouding met Nederland lopen er weinig is Syrie met Islamitische kleding. Juist meer westers kleding
quote:
Ik heb trouwens het genoegen dat ik met veel mensen werk uit veel verschillende landen. Een van mijn vrienden komt uit Iran. Ze zijn hier in Nederland 5 jaar geweest, hun twee zoontjes zijn hier geboren. Hij kreeg een baan in Zwitserland en daarna in Frankrijk etc. Toen hij hier op bezoek was zei hij tegen mij : "Iedere buiterlander zou eens in een ander land dan Nederland moeten wonen voordat ze zeggen dat men in Nederland 'buiterlander onvriendelijk' is".
Vermoeiend genoeg hoor ik evenveel bij beide culturen, maar ik geef dan eerlijk toe voel me meer verbonden met de Islam, maar als ik om een land moest vechten was het wel onder normale omstandigheden.
quote:
En je hebt gelijk de extremisten nemen het uiterlijk aan van de 'normale' moslim, maar helaas kan je van massa's niet anders verwachten. Dat ga jij of iemand anders echt niet veranderen. Het is alleen van belang of jij het waard vindt of niet.
Ik ben blij dat ik de massa's niet kan veranderen, van de massa's leer ik dan weer. En de extremisten zijn over de Islam wereld echt maar een kleine groep.
quote:
En nee ik weet niet alles wat er in de Soennah staat, maar ik heb de Koran en vrienden die moslim zijn, maar neem nou het Halal eten (ook van Mohammed);

Je moet een dier slachten door zijn keel en de twee aders in drie halen door te snijden, terwijl je Allah ou(?) Akbar zegt. Je laat het dood/leeg bloeden. Je mag ook geen varkensvlees eten.

In de tijd van Mohammed werden veel mensen ziek van het eten van varkensvlees als ook van andere dieren. Het bloed bevat over het algemeen geen bacterien, maar in een woestijn klimaat vergaat vlees zeer snel. Als je het laat leeg bloeden dan verlaag je de kans op ziektes. Het niet eten van varkensvlees in de woestijn is ook gewenst, omdat behalve het bloed de huid van het varkens vol met parasieten en bacterien zitten doordat een varken niet kan zweten. Met de hoge temperaturen kan varkensvlees binnen een paar uur al problemen opleveren

Dat Mohammed het vlees van het varken ' verbood ' is dan ook geen verwondering, hij wilde zorgen voor zijn mensen. Maar het geeft wel aan dat er behalve 'goddelijke' regels ook gewoon handige regels werden ingevoerd die zijn toegespitst voor die tijd.
Teneerste de moslims geloven niet dat Mohammed zelf dingen verbood. Dus met betrekking tot het verbieden van varkensvlees geloven de moslims dat het een goddelijk verbod is en niet naar beredenering van Mohammed. Verbod op varkensvlees kan je overigens ook terug vinden bij de Jodendom. Echt iets nieuws is het dus niet in de monotheistische wereld.

Ook al zal wss Mohammed de auter zijn van de Koran voor je. Ik zal het toch maar even met je mee delen. In de koran staat over Mohammed: "En hij spreekt niet namens zijn begeerte" ( maar volgens de goddelijke inspiratie dus)

Enkele citaten roepen en dan een dier slachten hoort allemaal bij een traditionele moslims waarbij moslims geloven dat het de manier is waarop Abraham het voor het eerst deed. In ware de traditie van onze voorvader verder brengen zeg maar.

quote:
als Mohammed elke dag twee keer op zijn kop ging staan zouden alle moslims dat vandaag de dag ook nog doen?
Laat ik je vraag zo beantwoorden. Alle daden van Mohammed in aanbidding zijn overgenomen. En had Mohammed kunnen tonen dat er een wijsheid zat achter zijn daad dan was het ook wel overgenomen. ook eventueel door mij ja.
pi_34424087
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 19:59 schreef Overlast het volgende:

[..]

Natuurlijk mag je het, het lijkt me alleen niet verstandig.
daar heb je hoogst wss gelijk in
pi_34424651
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:
Verbod op varkensvlees kan je overigens ook terug vinden bij de Jodendom. Echt iets nieuws is het dus niet in de monotheistische wereld.
nee, het was in het jodendom dan ook al meer een praktische overweging dan een religieuze
pi_34424987
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:41 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, het was in het jodendom dan ook al meer een praktische overweging dan een religieuze
in de islam dus eerst religieus en dan praktisch
pi_34425010
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

in de islam dus eerst religieus en dan praktisch
wat jij wil
pi_34425350
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:49 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat jij wil
wat het is
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:09:14 #212
8369 speknek
Another day another slay
pi_34425828
Dus eerst kleed je je om je af te zetten, en dan ga je hier huilen dat ze je niet lijken te accepteren? Was dat niet de bedoeling?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_34426014
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:09 schreef speknek het volgende:
Dus eerst kleed je je om je af te zetten, en dan ga je hier huilen dat ze je niet lijken te accepteren? Was dat niet de bedoeling?
pi_34426068
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat het is
volgens jouw geloof
pi_34426116
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:09 schreef speknek het volgende:
dat is de (on)bewuste drang naar aandacht. deze drang krijgt bij Triggershot vorm in de islam. En steeds meer

net als posten op fok. misschien ook wel een drang naar aandacht
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:21:28 #216
8369 speknek
Another day another slay
pi_34426241
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:18 schreef het_fokschaap het volgende:
Absoluut.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:23:12 #217
8369 speknek
Another day another slay
pi_34426305
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:15 schreef Triggershot het volgende:
Je geloof heeft helemaal niets met kleding te maken, je bent niet beter of slechter islamiet door in een gewaad rond te lopen. Ergo het enige waarom je dat doet is om aandacht te trekken. Nou die heb je, veel plezier ermee.
pi_34426376
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:23 schreef speknek het volgende:

[..]

Je geloof heeft helemaal niets met kleding te maken, je bent niet beter of slechter islamiet door in een gewaad rond te lopen. Ergo het enige waarom je dat doet is om aandacht te trekken. Nou die heb je, veel plezier ermee.
wtf heeft aandacht er mee te maken. Dus voortaan als ik met een koran ga lopen doe ik dat ook voor de aandacht. beste speknek als je niet ontopic reageert neem dan ook geen moeite om op mij te reageren aub.
pi_34426409
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:16 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

volgens jouw geloof
Dat heb je onderhand wel door als je tegen me praat nog? Dat ik dat er nou zou bij moete zetten..?
pi_34426428
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:18 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dat is de (on)bewuste drang naar aandacht. deze drang krijgt bij Triggershot vorm in de islam. En steeds meer

dinsdag 24 januari 2006 @ 21:35:07 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_34426755
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:25 schreef Triggershot het volgende:
wtf heeft aandacht er mee te maken. Dus voortaan als ik met een koran ga lopen doe ik dat ook voor de aandacht. beste speknek als je niet ontopic reageert neem dan ook geen moeite om op mij te reageren aub.
Volgens mij heb je een koran wel nodig voor je geloof, tenzij je helemaal uit je hoofd kent. Als je ermee rond gaat lopen op zo'n manier dat heel achteloos de letters 'koran' zichtbaar zijn voor alle mensen die langslopen, ja dan doe je het om aandacht te vragen. Als je me een andere manier kunt uitleggen hoe overdag een pyjama aantrekken je geestelijke wereld verrijkt, neem ik natuurlijk m'n insinuatie terug.

Ontopic: Waarschijnlijk bedoelen ze met praktiserend dat je je geloof actief uitdraagt. Dat kun je best zien als radicaal gedrag, omdat normaal gesproken geen normaal persoon actief met z'n geloof te koop loopt.
pi_34426986
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Volgens mij heb je een koran wel nodig voor je geloof, tenzij je helemaal uit je hoofd kent. Als je ermee rond gaat lopen op zo'n manier dat heel achteloos de letters 'koran' zichtbaar zijn voor alle mensen die langslopen, ja dan doe je het om aandacht te vragen. Als je me een andere manier kunt uitleggen hoe overdag een pyjama aantrekken je geestelijke wereld verrijkt, neem ik natuurlijk m'n insinuatie terug.

Ontopic: Waarschijnlijk bedoelen ze met praktiserend dat je je geloof actief uitdraagt. Dat kun je best zien als radicaal gedrag, omdat normaal gesproken geen normaal persoon actief met z'n geloof te koop loopt.
Als ze al over je kleding beginnen dan zal het ook niet lang meer duren voor ze het over de koran hebben die je bij je hebt. Het is natuurlijk alleen om de voorbeeld van Mohammed te volgen. Van welke aandacht zou ik dan kunnen genieten zoals jij het noemt, als ik tot nu toe alleen maar nare kritiek heb gehad? Traditioneel islamitisch kleding is een belangrijke daad van aanbidding op vrijdag.

Jij interprerteert het als met je geloof te koop lopen. Ik noem het als actief praktiseren. Is een groot verschil tussen. Dat er debielen zijn die op zelfde manier gekleed zijn heel wat gebouwen opblazen en verderf zaaien veranderdt niet ware aard waarom een moslim zulke kleding aan heeft
  dinsdag 24 januari 2006 @ 21:46:19 #223
8369 speknek
Another day another slay
pi_34427200
Kritiek hoeft niet positief te zijn, het kan een bevestiging zijn dat je je afzet tegen datgene wat je lager acht. Namelijk mensen die zich niet zo kleden als jij op vrijdag.

Jij gelooft dus echt dat je almachtige god zich interesseert voor je kleding?
pi_34427337
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef speknek het volgende:
Kritiek hoeft niet positief te zijn, het kan een bevestiging zijn dat je je afzet tegen datgene wat je lager acht. Namelijk mensen die zich niet zo kleden als jij op vrijdag.

Jij gelooft dus echt dat je almachtige god zich interesseert voor je kleding?
Dat ik me traditioneel kleed is een bevestiging dat ik meer praktiserende ben voor mijzelf. Volgens welke logica/waarom zou ik in Godsnaam iemand die er anders gekleed bij loopt "minder achten", ondertussen is het tegenovergesteld het geval.

En nee, als je topic had door gelezen zou je dat ook al gelezen hebben
pi_34427691
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat ik me traditioneel kleed is een bevestiging dat ik meer praktiserende ben voor mijzelf.
nu is het een bevestiging ? het was toch juist gewoon een geloofsdaad omdat het als positief gezien wordt dat je je gedraagt als Mohammed ? als het om een bevestiging gaat lijken me de vijf zuilen al bevestiging voldoende

het is maar net hoeveel bevestiging je nodig hebt natuurlijk
pi_34427758
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:56 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nu is het een bevestiging ? het was toch juist gewoon een geloofsdaad omdat het als positief gezien wordt dat je je gedraagt als Mohammed ? als het om een bevestiging gaat lijken me de vijf zuilen al bevestiging voldoende

het is maar net hoeveel bevestiging je nodig hebt natuurlijk
een geloofsdaad is toch een bevestiging dat je praktiserende bent.
pi_34427853
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

een geloofsdaad is toch een bevestiging dat je praktiserende bent.
mja, hoeveel heb je er nog nodig van de niet verplichte zaken om te weten dat je gelooft ?
pi_34427922
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:05 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, hoeveel heb je er nog nodig van de niet verplichte zaken om te weten dat je gelooft ?
dunne lijn tussen geloof en ongeloof
pi_34427984
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

dunne lijn tussen geloof en ongeloof
het is dus ook angst ? bevestiging aan Allah ondanks dat je soms naar ongeloof neigt toch echt wel gelooft ? (kijk maar naar m'n kleding en baard)
pi_34428033
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:09 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

het is dus ook angst ? bevestiging aan Allah ondanks dat je soms naar ongeloof neigt toch echt wel gelooft ? (kijk maar naar m'n kleding en baard)
eerder een scenario van kijk ik doe het allemaal voor u, ik volg de voorbeeld van uw profeet etc.
Als ik eerlijk moet zijn, ben ik meer bezig met zaken van ongeloof dan geloof.
pi_34428200
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

eerder een scenario van kijk ik doe het allemaal voor u, ik volg de voorbeeld van uw profeet etc.
Als ik eerlijk moet zijn, ben ik meer bezig met zaken van ongeloof dan geloof.
misschien daar eens aan werken ipv de kleding en baard
minder tijd verspillen aan fok
pi_34428247
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

misschien daar eens aan werken ipv de kleding en baard
minder tijd verspillen aan fok
werk ik ook door voorbeelden van mohammed te volgens zoals kleding en baard. (op vrijdag)
Hoe kan ik nou minder op Fok! zijn als ik fijn gezelschap heb
pi_34428440
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:14 schreef Triggershot het volgende:

Hoe kan ik nou minder op Fok! zijn als ik fijn gezelschap heb
mja, ik zou die baard maar heel lang laten groeien en iedere dag die kleding dragen om het fokken niet te zwaar te laten wegen op je uiteindelijke weegschaal
pi_34428568
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 22:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja, ik zou die baard maar heel lang laten groeien en iedere dag die kleding dragen om het fokken niet te zwaar te laten wegen op je uiteindelijke weegschaal
mwuaaah een lange baard en kleding zal nie veel helpen als je als maar slecht bezig bent
pi_34435808
Waarom ben je praktiserend moslim geworden en niet een praktiserend christen/jood/boeddist/hindoe/etc/etc ?
ik ben sowieso da bomb
pi_34437533
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 03:49 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Waarom ben je praktiserend moslim geworden en niet een praktiserend christen/jood/boeddist/hindoe/etc/etc ?
omdat ik mezelf kan terug vinden in de islam?

vroeg of laat komt iedereen er toch wel achter

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2006 09:24:33 ]
pi_34438678
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef Triggershot het volgende:

of niet

dood is dood. eenzelfde gevoel als toen je nog niet geboren was
pi_34438733
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:15 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

of niet

dood is dood. eenzelfde gevoel als toen je nog niet geboren was
Ik quote fokschaap:

"Oh heer laat het laatste uur niet komen."

Sterf nou niet als een ongelovige
pi_34438785
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:17 schreef Triggershot het volgende:

Sterf nou niet als een ongelovige
maar ja, welk geloof
pi_34438837
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

maar ja, welk geloof
kies gewoon voor de schepper
pi_34438926
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en anders is eerste zin van mijn sig van toepassing op jou
pi_34439069
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Welke ?
pi_34439094
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:30 schreef onemangang het volgende:

[..]

Welke ?
ik ben in een dialoog met fokschaap
pi_34439365
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en anders is eerste zin van mijn sig van toepassing op jou
dan moet Allah dat maar doen dat dwingen. Als Allah mij persoonlijk dwingt hoeft hij dat ook al niet meer te doen, want dan geloof ik al dat hij bestaat

En ik wil best in een schepper geloven, maar dat is niet voldoende. Daarnaast moet ik nog een aantal geloofsspecifieke zaken uitvoeren. Zoals in het geval de islam de vijf zuilen en evt. de kleding en baard. In gevallen van andere geloven moet ik weer andere kleding dragen en weer andere zaken uitvoeren.

Als ik dus niet kan kiezen omdat alle geloven wel eens waar zouden kunnen zijn dan heb ik een dagtaak aan alle uit te voeren zaken en kan ik me niet meer bezig houden met "normaal" leven

Tevens ben ik waarschijnljk door het één uit te voeren voor het éne geloof juist een ketter voor het andere geloof

En verder voel ik me prima in m'n rol als ongelovige
  woensdag 25 januari 2006 @ 10:41:14 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34439390
nou moet ik wel zeggen dat een jelabba er uberrelaxt uitziet als het weer eens warm is. zou best wel eens zo'n ding willen dragen. baard lijkt me dan wel weer warm als het heet is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_34439690
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:40 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

dan moet Allah dat maar doen dat dwingen. Als Allah mij persoonlijk dwingt hoeft hij dat ook al niet meer te doen, want dan geloof ik al dat hij bestaat

En ik wil best in een schepper geloven, maar dat is niet voldoende. Daarnaast moet ik nog een aantal geloofsspecifieke zaken uitvoeren. Zoals in het geval de islam de vijf zuilen en evt. de kleding en baard. In gevallen van andere geloven moet ik weer andere kleding dragen en weer andere zaken uitvoeren.

Als ik dus niet kan kiezen omdat alle geloven wel eens waar zouden kunnen zijn dan heb ik een dagtaak aan alle uit te voeren zaken en kan ik me niet meer bezig houden met "normaal" leven

Tevens ben ik waarschijnljk door het één uit te voeren voor het éne geloof juist een ketter voor het andere geloof

En verder voel ik me prima in m'n rol als ongelovige
Als Allah je zou dwingen zou er geen sprake zijn van rechtvaardigheid.

"O Mijn dienaren, Ik heb voor Mijzelf onrecht verboden en heb dat onder jullie ook verboden gemaakt. Doe elkaar dan ook geen onrecht aan."

Ik zei tegen jou enkel en alleen geloof in een God, ik heb je niet met de islam of welke andere geloofsdaden betrokken. Zoals we het eerder ook eens waren, je kleding zorgt er niet voor dat je hel/hemel binnekomt zolang je maar tussen je navel en knie hebt gedekt als je op straat bent.
Het zijn je daden die je beloning voorbereiden. En je zei zelf dat je geen godsdienst nodig had om goeden daden te verrichten.

Ik betrek je dan ook niet bij de een of ander religie/overtuiging.. Ik zeg geloof gewoon in de schepper ( en da weetje je wel in welk context ik het bedoel- de schepper naar beeld van Abraham die geen gelijke kent) Dus kan ook niemand echt je uit maken voor ketter

Ik voel me niet zo fijn over jou (overigens een titel als "ongelovige uit ik met respect, komt het kleinerend neer ofzo dat neem ik het terug )
pi_34439703
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef zoalshetis het volgende:
nou moet ik wel zeggen dat een jelabba er uberrelaxt uitziet als het weer eens warm is. zou best wel eens zo'n ding willen dragen. baard lijkt me dan wel weer warm als het heet is.
wat weerhoudt je?
pi_34439705
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:41 schreef zoalshetis het volgende:
nou moet ik wel zeggen dat een jelabba er uberrelaxt uitziet als het weer eens warm is.
mja, misschien als je er naakt in kan ofzo dan kan je af en toe beetje wapperen tegen de warmte
pi_34439718
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 21:46 schreef speknek het volgende:
Sterk, ik denk ook dat je onbewust toch hiermee vervreemd van anderen en dat je dat oppakt als zijnde hun fout wat je sterkt in je keuze om je te vervreemden van niet moslims.
underground forever baby
pi_34439845
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:50 schreef Triggershot het volgende:
Ik zeg geloof gewoon in de schepper ( en da weetje je wel in welk context ik het bedoel- de schepper naar beeld van Abraham die geen gelijke kent) Dus kan ook niemand echt je uit maken voor ketter
Dat hij geen gelijke kent dat is jouw mening/geloof. Tevens is het nog helemaal niet bewezen dat er een schepper zou bestaan.
quote:
Ik voel me niet zo fijn over jou (overigens een titel als "ongelovige uit ik met respect, komt het kleinerend neer ofzo dat neem ik het terug )
Ik heb er geen probleem mee om ongelovige genoemd te worden door een gelovige. Dat is nou eenmaal jouw wereldbeeld

Ik heet geen Akkersloot
pi_34440025
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Dat hij geen gelijke kent dat is jouw mening/geloof. Tevens is het nog helemaal niet bewezen dat er een schepper zou bestaan.
[..]

Ik heb er geen probleem mee om ongelovige genoemd te worden door een gelovige. Dat is nou eenmaal jouw wereldbeeld

Ik heet geen Akkersloot
Dat hij geen gelijke kent bedoel ik naar ik welke context ik het bedoel als ik het over een schepper heb

Oke dan dan weet ik dat

Aub heb het niet over hem, heb volledig van hem gedistanieerd op alle discussies
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:17:28 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34440481
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 10:50 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat weerhoudt je?
de angst dat mensen denken dat ik radicaliseer.
pi_34440520
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de angst dat mensen denken dat ik radicaliseer.
Bij deze dan, dat is niet het geval
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:19:09 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34440540
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

oh sorry ik was mijn smile vergeten
pi_34440575
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh sorry ik was mijn smile vergeten
wat ben jij toch een heerlijke user soms

niet als flame naar jou hoor trigger
underground forever baby
pi_34440578
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 11:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zo beter?
  woensdag 25 januari 2006 @ 11:28:02 #257
8369 speknek
Another day another slay
pi_34440799
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 09:23 schreef Triggershot het volgende:
omdat ik mezelf kan terug vinden in de islam?

Als zelfs de grote Averroes zich niet kon losworstelen van de Islam, heb ik er een hard hoofd in .
pi_34443969
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 20:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

In verhouding met Nederland lopen er weinig is Syrie met Islamitische kleding. Juist meer westers kleding

Je geeft geen antwoord op mijn vraag.
[..]

Vermoeiend genoeg hoor ik evenveel bij beide culturen, maar ik geef dan eerlijk toe voel me meer verbonden met de Islam, maar als ik om een land moest vechten was het wel onder normale omstandigheden.

Om een land vechten?
[..]

Ik ben blij dat ik de massa's niet kan veranderen, van de massa's leer ik dan weer. En de extremisten zijn over de Islam wereld echt maar een kleine groep.

Ja maar een kleine groep met veel invloed blijkbaar. Net als die kleine groep "kut"marokkanen.
[..]

Teneerste de moslims geloven niet dat Mohammed zelf dingen verbood. Dus met betrekking tot het verbieden van varkensvlees geloven de moslims dat het een goddelijk verbod is en niet naar beredenering van Mohammed. Verbod op varkensvlees kan je overigens ook terug vinden bij de Jodendom. Echt iets nieuws is het dus niet in de monotheistische wereld.

Ook al zal wss Mohammed de auter zijn van de Koran voor je. Ik zal het toch maar even met je mee delen. In de koran staat over Mohammed: "En hij spreekt niet namens zijn begeerte" ( maar volgens de goddelijke inspiratie dus)

Enkele citaten roepen en dan een dier slachten hoort allemaal bij een traditionele moslims waarbij moslims geloven dat het de manier is waarop Abraham het voor het eerst deed. In ware de traditie van onze voorvader verder brengen zeg maar.

Je kan alles wel goddelijk noemen en natuurlijk snap ik dat als je geloofd dat het dan ook zo is. Zo is eenmaal een geloof opgebouwd. Vertrouw in de "god", hij is altijd goed en hij heeft altijd gelijk. Een geloof haalt de denkende mens uit je, het is veel simpeler dat moet ik toegeven.

[..]

Laat ik je vraag zo beantwoorden. Alle daden van Mohammed in aanbidding zijn overgenomen. En had Mohammed kunnen tonen dat er een wijsheid zat achter zijn daad dan was het ook wel overgenomen. ook eventueel door mij ja.
Maar de point was dat je geaccepteerd wilde worden met baard en kleding. Ik denk dat het op dit moment niet de beste tijd is om dat te doen. Tenzij je het natuurlijk kan hebben dat je, minder kans hebt op banen, mensen je minder vertrouwen, kortom je leven word een stuk moeilijker door iets wat niet nodig is.

Mensen in Europa zijn het gewoon zat, ze willen zich niet meer aanpassen aan andere kulturen. Dit merk je heel sterk en in Nederland begint het ook te komen [helaas] en het zal alleenmaar sterker worden.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_34444079
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 13:06 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Maar de point was dat je geaccepteerd wilde worden met baard en kleding. Ik denk dat het op dit moment niet de beste tijd is om dat te doen. Tenzij je het natuurlijk kan hebben dat je, minder kans hebt op banen, mensen je minder vertrouwen, kortom je leven word een stuk moeilijker door iets wat niet nodig is.

Mensen in Europa zijn het gewoon zat, ze willen zich niet meer aanpassen aan andere kulturen. Dit merk je heel sterk en in Nederland begint het ook te komen [helaas] en het zal alleenmaar sterker worden.
Ik ben deel NLs dus het is ook een deel van mijn identiteit dat ik Europees ben. En zolang er sprake is van vrije geloof in wat je ook wilt zou het toch geen probleem zijn

Sowieso zal ik niet werken op een plaats die je niet accepteerd zoals je bent.. the horror
  woensdag 25 januari 2006 @ 13:12:47 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34444185
zijn er zaken op te noemen waar uit blijkt dat het geloofbeleiden op bepaalde manieren het maatschappelijk leven in de weg staat? heeft de werkgever er last van, gezien de vaak gewenste arbeidshomogeniteit?
pi_34451259
Trigger, wat vind jij van zoenende homo's in jouw omgeving ? de zgn. praktiserende homo
pi_34451635
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:40 schreef het_fokschaap het volgende:
Trigger, wat vind jij van zoenende homo's in jouw omgeving ? de zgn. praktiserende homo
I wouldnt hurt something that wouldnt hurt me

Je doelde op Moslim homo's? En ik denk dat geen enkel hetero (lees: man) er van geniet om 2 mannen te zien zoenen.
pi_34451819
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 16:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

I wouldnt hurt something that wouldnt hurt me

Je doelde op Moslim homo's? En ik denk dat geen enkel hetero (lees: man) er van geniet om 2 mannen te zien zoenen.
nee, niet persé een moslim homo gewoon een praktiserende homo. een homo die dmv het zoenen van z'n vriend zijn homo zijn bevestigt

genieten en accepteren zijn twee dingen. ik hoef ook niet persé te genieten als ik een moslim met een baard en traditionele kleding zie.
pi_34451924
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

nee, niet persé een moslim homo gewoon een praktiserende homo. een homo die dmv het zoenen van z'n vriend zijn homo zijn bevestigt

genieten en accepteren zijn twee dingen. ik hoef ook niet persé te genieten als ik een moslim met een baard en traditionele kleding zie.
ik zou me er van afwenden.
pi_34451966
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

ik zou me er van afwenden.
zouden de leraren dat ook bij jou moeten doen ?
pi_34452024
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:05 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

zouden de leraren dat ook bij jou moeten doen ?
tot op heden niet.
pi_34452116
Wat te denken van homosexuele dieren? Foutje van Allah?
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:13:30 #268
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34452200
Dit topic is wel een typisch voorbeeld van hoe mensen tegen moslims aankijken. Vrij ernstig .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_34452232
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:13 schreef Posdnous het volgende:
Dit topic is wel een typisch voorbeeld van hoe mensen tegen moslims aankijken. Vrij ernstig .
mwuuaah zou best snappen dat mensen je raar zouden aan kijken, maar ik baal er van dat er niet echt een dialoog is
  woensdag 25 januari 2006 @ 17:16:10 #270
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_34452280
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:14 schreef Triggershot het volgende:

[..]

mwuuaah zou best snappen dat mensen je raar zouden aan kijken, maar ik baal er van dat er niet echt een dialoog is
Hoezo? als iemand aangeeft zich in de islam te gaan verdiepen moet ie meteen een hekel aan alles wat niet-molims is hebben? wat een gelul

Het ontbreekt er maar aan dat mensen serieus gaan vragen of je nog van plan bent wat aanslagen te gaan plegen.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_34452326
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:16 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Hoezo? als iemand aangeeft zich in de islam te gaan verdiepen moet ie meteen een hekel aan alles wat niet-molims is hebben? wat een gelul

Het ontbreekt er maar aan dat mensen serieus gaan vragen of je nog van plan bent wat aanslagen te gaan plegen.
uit welke deel van me reactie haal je dat ik zoiets bedoel?

Is me al gevraagd.
pi_34452769
quote:

[..]

start hem dan
pi_34452830
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:29 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

start hem dan
met bestuur en niet met betreffende docenten
pi_34452911
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

met bestuur en niet met betreffende docenten
ah...jij doet het ook liever achter iemands rug om
pi_34453034
quote:

[..]

Waarover wil je een dialoog hebben dan? Over "Dus elke praktiserende moslim is radicaal.. ?" Nee duh, dat snapt iedereen wel, op een uitzondering na. Een dialoog over "Iemand die zich kleed als een radicale moslim hoeft geen radicale moslim te zijn." Nou ja kan kloppen maar tis niet echt gek dat mensen in Nederland dat zouden denken. Iemand met die een swastika op zn huis tekent wordt ook als nazi gezien, terwijl hij net zo goed een pratiserend hindoe of jains kan zijn en dit graag uit.

In India is zon swastika niet echt raar of bijzonder in Nederland wel omdat wij er op een andere manier tegen aan kijken, we hebben gewoon een andere cultuur. Idem dito met jou 'nieuwe uiterlijk' (als ik het zo mag beschrijven).

Maargoed maak eens duidelijk waar de dialoog over moet gaan want je TT is niet echt een onderwerp voor een dialoog/discussie naar mijn mening...
ik ben sowieso da bomb
pi_34453052
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ik doe het met een leiding die ook daadwerkelijk verandering kan brengen. En ze mogen er best bij zijn, alleen zal geen dialoog met hen starten
pi_34453632
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:37 schreef Triggershot het volgende:

alleen zal geen dialoog met hen starten
daar gaat het dan fout lijkt me. je wilt graag een dialoog, maar jij start hem niet. nou ja, je wil er eerst iemand bijhalen die hen kan dwingen het niet meer te doen. een soort mini-Allah
pi_34453755
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:33 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

underground forever baby
pi_34453817
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:54 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

daar gaat het dan fout lijkt me. je wilt graag een dialoog, maar jij start hem niet. nou ja, je wil er eerst iemand bijhalen die hen kan dwingen het niet meer te doen. een soort mini-Allah
wat voor beredenering is dat nou weer. Hun hebben een probleem met mij(n gedrag) en stappen niet op mij af. Ik heb geen problemen met mijn baard etc, heeft de school er wel problemen mee dan hou ik me daar aan. Ik ga me niet aanpassen voor 2 docenten en al helemaal niet 2 die hun probleem niet aan mij komen vertellen.

Zoals ik al zei ik ga geen enkel dialoog achter hun rug starten, als ze het willen mogen ze het bijwonen. Maar ik poog niets met hen op te lossen zonder iemand die ook daadwerkelijk verandering kan brengen.
pi_34453937
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wat voor beredenering is dat nou weer. Hun hebben een probleem met mij(n gedrag) en stappen niet op mij af. Ik heb geen problemen met mijn baard etc, heeft de school er wel problemen mee dan hou ik me daar aan. Ik ga me niet aanpassen voor 2 docenten en al helemaal niet 2 die hun probleem niet aan mij komen vertellen.

Zoals ik al zei ik ga geen enkel dialoog achter hun rug starten, als ze het willen mogen ze het bijwonen. Maar ik poog niets met hen op te lossen zonder iemand die ook daadwerkelijk verandering kan brengen.
je wijst de dialoog al af voordat je begint. als zij blijkbaar een verkeerd beeld hebben dan bevestig je dat nu alleen maar.
underground forever baby
pi_34453998
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 17:59 schreef Triggershot het volgende:

wat voor beredenering is dat nou weer. Hun hebben een probleem met mij(n gedrag) en stappen niet op mij af. Ik heb geen problemen met mijn baard etc
natuurlijk heb jij geen problemen met jouw baard. ik had dan ook niet het idee dat je een dialoog moest starten om te praten over jouw problemen met je baard

tevens zijn de twee docenten niet de school, maar twee mensen met een naar jouw idee verkeerd beeld over jou. als jij daar met hen over wilt praten dan kan dat gewoon lijkt me. hoeft niet iemand bij te zijn om iets af te dwingen.
pi_34454024
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:03 schreef Laton het volgende:

[..]

je wijst de dialoog al af voordat je begint.
Eeuhmm, ja!
quote:

als zij blijkbaar een verkeerd beeld hebben dan bevestig je dat nu alleen maar.
Een verkeerde beeld hebben ze nu al.. En probeer aub beter te lezen. Ik richt mijn dialoog met de bestuur. Ze mogen daar evenveel in zeggenschap hebben als ik, maar hun komen niet met een beslissing, school we.
pi_34454086
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:05 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

natuurlijk heb jij geen problemen met jouw baard. ik had dan ook niet het idee dat je een dialoog moest starten om te praten over jouw problemen met je baard

tevens zijn de twee docenten niet de school, maar twee mensen met een naar jouw idee verkeerd beeld over jou. als jij daar met hen over wilt praten dan kan dat gewoon lijkt me. hoeft niet iemand bij te zijn om iets af te dwingen.
zou kunnen

Neeh, het is niet mijn ding om met hen te praten die een probleem met een houding van me hebben en het niet eens komen melden.
pi_34454099
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:06 schreef Triggershot het volgende:
Een verkeerde beeld hebben ze nu al.
daar kan je wat aan doen door met ze te praten
quote:
Ik richt mijn dialoog met de bestuur. Ze mogen daar evenveel in zeggenschap hebben als ik, maar hun komen niet met een beslissing, school we.
wat voor beslissing moet er vallen ? dat zij niet meer tegen elkaar mogen zeggen dat jij radicaliseert ?
pi_34454119
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:
wat voor beslissing moet er vallen ? dat zij niet meer tegen elkaar mogen zeggen dat jij radicaliseert ?
die ze dan bevestigd zien. en terecht.
underground forever baby
pi_34454133
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:07 schreef Triggershot het volgende:

Neeh, het is niet mijn ding om met hen te praten die een probleem met een houding van me hebben en het niet eens komen melden.
jij hebt op jouw beurt een probleem met hun houding en meldt het hen ook niet
pi_34454169
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:08 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

daar kan je wat aan doen door met ze te praten
[..]

nee want nu heb ik een verkeerde beeld over hen.

Als de school meent dat een baard niet door de beugel kan omdat docenten zich niet op hen gemak zouden voelen dan leg ik me daarbij neer. Als school er niet mee zit boeit het me ook verder niet.
pi_34454204
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:09 schreef Laton het volgende:

[..]

die ze dan bevestigd zien. en terecht.
Welke van de 2 docenten ben jij?
pi_34454223
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:09 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

jij hebt op jouw beurt een probleem met hun houding en meldt het hen ook niet
wel bij bestuur
pi_34454228
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

nee want nu heb ik een verkeerde beeld over hen.

Als de school meent dat een baard niet door de beugel kan omdat docenten zich niet op hen gemak zouden voelen dan leg ik me daarbij neer. Als school er niet mee zit boeit het me ook verder niet.
waar slaat dat nou op. natuurlijk vindt de school het geen probleem. evt. kun je dat afdwingen bij de commissie gelijke behandeling. je wilt naar mijn idee gewoon een beetje moeilijk doen op school

dat vind ik niet radicaliseren, maar puberaal gedrag
pi_34454256
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:12 schreef Triggershot het volgende:

[..]

wel bij bestuur
ja
pi_34454332
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:12 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

waar slaat dat nou op. natuurlijk vindt de school het geen probleem. evt. kun je dat afdwingen bij de commissie gelijke behandeling. je wilt naar mijn idee gewoon een beetje moeilijk doen op school

dat vind ik niet radicaliseren, maar puberaal gedrag

Op sommige reacties van je vraag ik me ook af waar het op slaat.
Een beetje moeilijk doen op school, right! Ik zit er mee en onderneem nog iets en leg me neer bij hen uitspraak. Probeer het een beetje te volgen.
pi_34454338
Het is een eigen topic waard denk ik, maar ik heb gemerkt dat veel mensen denken dat alle moslims (of om het maar volledig neer te zetten; de moslims waar ze mee in aanraking zijn gekomen in nederland) westerlingen zonder moslim geloof minachten. Ik vraag me af hoe moslims hier in Nederland tegen niet-moslims aankijken. Ik heb hier wel eens een gesprek over gehad met een studiegenoot (moslim) maar kreeg daar eigenlijk ook datzelfde onderbuikgevoel bij; dat hij spuugt op niet-moslims.

Is dit zo? Ik besef dat het nogal kort door de bocht is, maar misschien is dit wel de essentie van de hele tweedeling - die er naar mijn mening is - van moslims / niet moslims hier in Nederland. De vraag is dus: hoe kijkt een Nederlandse moslim tegen een niet moslim aan?
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34454348
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja
ach reageer anders helemaal niet
pi_34454418
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:15 schreef Aarde het volgende:
Het is een eigen topic waard denk ik, maar ik heb gemerkt dat veel mensen denken dat alle moslims (of om het maar volledig neer te zetten; de moslims waar ze mee in aanraking zijn gekomen in nederland) westerlingen zonder moslim geloof minachten. Ik vraag me af hoe moslims hier in Nederland tegen niet-moslims aankijken. Ik heb hier wel eens een gesprek over gehad met een studiegenoot (moslim) maar kreeg daar eigenlijk ook datzelfde onderbuikgevoel bij; dat hij spuugt op niet-moslims.

Is dit zo? Ik besef dat het nogal kort door de bocht is, maar misschien is dit wel de essentie van de hele tweedeling - die er naar mijn mening is - van moslims / niet moslims hier in Nederland. De vraag is dus: hoe kijkt een moslim tegen een niet moslim aan?
Zullen vast wel van beide kanten zijn.

Ik heb bij sommige moslims dat ik naar ze kijk en me af vraag wat voor mentaliteit ze hebben, zelfde ik met autochtonen.. Ik denk dat er bij beide groepen wel vooroordelen zijn, het is niet de schuld van de media, maar ze zijn ook zeker niet onschuldig.

Mijn moeder is een Nederlandse dus eigenlijk sta ik er net midden in.
pi_34454476
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:15 schreef Triggershot het volgende:

Ik zit er mee
mja en dus stap je meteen naar de direktie. misschien wordt de soep minder heet gegeten dan hij wordt opgediend en heb jij er al een relletje van gemaakt. slachtofferrol
pi_34454511
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:20 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

mja en dus stap je meteen naar de direktie. misschien wordt de soep minder heet gegeten dan hij wordt opgediend en heb jij er al een relletje van gemaakt. slachtofferrol
slachtoffer of schuldige. Ik doe er wat aan.
pi_34454599
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

slachtoffer of schuldige. Ik doe er wat aan.
ja, er iemand bijhalen

nou ja, nogmaals...veel succes ermee

topic is bijna dicht, dus ik hoop dat je een nieuw deel maakt met het resultaat

* het_fokschaap zeer benieuwd is
pi_34454641
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:18 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zullen vast wel van beide kanten zijn.

Ik heb bij sommige moslims dat ik naar ze kijk en me af vraag wat voor mentaliteit ze hebben, zelfde ik met autochtonen.. Ik denk dat er bij beide groepen wel vooroordelen zijn, het is niet de schuld van de media, maar ze zijn ook zeker niet onschuldig.

Mijn moeder is een Nederlandse dus eigenlijk sta ik er net midden in.
Bij dat gesprek dat ik erover had kreeg ik het idee dat er een hoop irritatie en haat toch ergens zat. In andere landen - waar veel moslims wonen, maar ook niet moslims - zoals bijvoorbeeld india, is de samenleving als geheel meer vredelievend. Er wordt samengeleefd zonder die ellende en extreme vormen die soms in Nederland de kop op duiken. Ik denk dan ook niet dat het het moslimgeloof an sich is, maar meer te maken heeft met andere zaken, specifiek voor Nederland - of misschien het Westen. Maar dat is een een gevoel dat ik niet weet te onderbouwen.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34454653
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 18:24 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

ja, er iemand bijhalen

nou ja, nogmaals...veel succes ermee
soms zijn je droge reacties best iritterend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: