Dat was ik ook niet van plan hoor, het waren gewoon de enige uit de band springende verschillen. Ik bedoelde vooral dat de D70 op papier niet veel meer bied voor die meerprijs. Het hele megapixel verhaal ken ik iig alquote:Op maandag 23 januari 2006 23:13 schreef Furious het volgende:
[..]
Nog een tip, verkijk je zeker niet op de megapixels. Dat is de stomste fout die je je kunt begaan.
Trustcams met 6 megapixels zullen nog altijd slechter scoren dan een Nikon D1 o.i.d.
En daarom wil ik dus graag vergelijkingsfoto's zienquote:Maar de 2 camera's zijn wel erg aan elkaar gewaagd ja. Ga dit wel na, voor die goedkope prijs van de 350D kit krijg je geen fatsoenlijke lens, in tegenstelling tot de D70s kit.
Ik heb me wat lenzen betreft wel aardig ingelezen. Ik wil hetzij de kitlens, hetzij de Tamron SP 28-75mm F/2.8 XR Di LD ASP IF als walkaround lens en de Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro als zoomlens. Volgens mij zijn zowel Tamron als Sigma ook verkrijgbaar met Nikon fitting, dus dat zal het probleem niet zijnquote:En laat je niet in de maling nemen door Dixons-verkopers die een Canon/Nikon 'kit' verkopen van een samengesteld paket aan lenzen (meestal 'zoom' lenzen van onder de <100 euro o.i.d.)
sowieso kan je zo'n camera beter bij een speciaal zaak kopen. kamera express ofzoquote:Op maandag 23 januari 2006 23:13 schreef Furious het volgende:
[..]
Nog een tip, verkijk je zeker niet op de megapixels. Dat is de stomste fout die je je kunt begaan.
Trustcams met 6 megapixels zullen nog altijd slechter scoren dan een Nikon D1 o.i.d.
Maar de 2 camera's zijn wel erg aan elkaar gewaagd ja. Ga dit wel na, voor die goedkope prijs van de 350D kit krijg je geen fatsoenlijke lens, in tegenstelling tot de D70s kit.
En laat je niet in de maling nemen door Dixons-verkopers die een Canon/Nikon 'kit' verkopen van een samengesteld paket aan lenzen (meestal 'zoom' lenzen van onder de <100 euro o.i.d.)
Die Tamron 28-75 is een goede keus ja.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat was ik ook niet van plan hoor, het waren gewoon de enige uit de band springende verschillen. Ik bedoelde vooral dat de D70 op papier niet veel meer bied voor die meerprijs. Het hele megapixel verhaal ken ik iig al
[..]
En daarom wil ik dus graag vergelijkingsfoto's zien
[..]
Ik heb me wat lenzen betreft wel aardig ingelezen. Ik wil hetzij de kitlens, hetzij de Tamron SP 28-75mm F/2.8 XR Di LD ASP IF als walkaround lens en de Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro als zoomlens. Volgens mij zijn zowel Tamron als Sigma ook verkrijgbaar met Nikon fitting, dus dat zal het probleem niet zijn
Nee hoor, al ga ik voorlopig nog niet slapen. De Schlappeseppel (*) is op, maar ik denk dat ik nog meer bier nodig heb. Beetje vreemde dag vandaag. Bedankt voor je uitleg tot nu toe iigquote:Op maandag 23 januari 2006 23:21 schreef Furious het volgende:
[..]
Die Tamron 28-75 is een goede keus ja.
Erg als we morgen verder praten? Ik ga pitten.![]()
Bij Kamera-Express zou ik sowieso niet langs gaan. Ze laten je het product niet uitproberen omdat dan hun policy van '100% nieuw product' niet meer geldt ofzo, raar verhaal.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
sowieso kan je zo'n camera beter bij een speciaal zaak kopen. kamera express ofzo
Welke browser gebruik je? Safari is beter in flash dan firefox bijvoorbeeld. En heb je de nieuwste flashplayer van macromedia.com gedownload?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:02 schreef broer het volgende:
Ik wil heel graag een concert bekijken op Fabchannel. Probleem is echter dat die concerten in Flash zijn en dat dat hier flink hapert. Hij hangt gewoon om de twintig seconden een paar tellen. Dat kijkt niet lekker...
Nu vond ik mijn iBook (G3, 700 Mhz) toch al niet zo heel tof met Flash, maar dit gaat wel heel erg ver. Is er een manier om de Flash Player wat te optimaliseren zodat ik het concert misschien toch kan kijken? Of moet ik toch overstappen op die nieuwere iBook waar ik geen geld voor heb?
Ik heb Flash Player 8, en ik heb het geprobeerd in Safari, FF en zelfs IE.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:27 schreef Hugster het volgende:
Welke browser gebruik je? Safari is beter in flash dan firefox bijvoorbeeld. En heb je de nieuwste flashplayer van macromedia.com gedownload?
Dit alles zorgt bij mij op een 1.33 G4 voor vloeiende flash animaties, dit terwijl het bij de vorige versie van flash player wel nog vaak schokkerig liep
Volgens mij is flash niet geheel optimaal geschreven voor de Mac, ik bedoel, het is toch belachelijk dat ik met een PB 1.33 met 768MB ram en een Radeon9700 sommige flash animaties/fimpjes nog schokkend te zien krijgquote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:45 schreef broer het volgende:
[..]
Ik heb Flash Player 8, en ik heb het geprobeerd in Safari, FF en zelfs IE.
De conclusie zal waarschijnlijk moeten zijn dat mijn iBookje niet krachtig genoeg is. Zelfs na een volledige herstart (met hernieuwde energie!) vertikt hij het vloeiend te doen.
Het gekke vind ik wel dat hij maximaal 40% van de processor gebruikt. Terwijl er dan nog heel veel procenten niet gebruikt worden. Maar de eerlijkheid gebiedt me ook te zeggen dat ik dan ook niet precies weet waar ik het over heb...

Begrijp niet helemal wat je hiermee wilt zeggen want voorzover ik het ervaar draait flash gewoon goed hier. Is e.e.a al ge update?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:14 schreef Hugster het volgende:
Volgens mij is flash niet geheel optimaal geschreven voor de Mac, ik bedoel, het is toch belachelijk dat ik met een PB 1.33 met 768MB ram en een Radeon9700 sommige flash animaties/fimpjes nog schokkend te zien krijg [afbeelding]
Dan moet je "hier" wel even definierenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 02:36 schreef l-spy24 het volgende:
[..]
Begrijp niet helemal wat je hiermee wilt zeggen want voorzover ik het ervaar draait flash gewoon goed hier. Is e.e.a al ge update?
Dat zou inderdaad ook nog wel eens kunnen. Dan is het hier helemaal een verloren zaak, helaasch...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:24 schreef Furious het volgende:
Trouwens, ik denk dat met flash het vooral meer vraagt van je videokaart dan van je processor en geheugen.
Een nieuwe kopen.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 10:32 schreef broer het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad ook nog wel eens kunnen. Dan is het hier helemaal een verloren zaak, helaasch...
Ja ik ook, maar ik vond het wel handig om het op deze manier te hebben, dan hoef ik niet steeds msn aan te hebben om a la minuut te zien of ik nieuwe mail hebquote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:20 schreef Rock-shocker het volgende:
Dat kan ergens bij Mail Preferences. Maar ik heb het ook nog niet echt aan de praat gekregen... Ach ja, ik heb toch 250 MB Hotmail
Earthdesk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:25 schreef Furious het volgende:
Ik had ook nog even een vraag.
Laatst had iemand hier een desktop-appje geplaatst waar je de aarde zag met wolkendek overlay.
Welk programmaatje was dit ook alweer?
Bij mij op m'n iBook valt het nog mee. Terwijl ik toch al de nodige grafische dingen vraag en ik daarnaast nog allerlei programma's open heb staan. Hoeveel geheugen heb je?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 12:42 schreef Bigs het volgende:
Is iemand al serieus bezig geweest met Keynote 3? Ik wel, best wel wat leuke nieuwe geintjes.. maar het programma is echt een stuk trager dan Keynote 2 op mijn PowerbookBest wel annoying. Ik heb 1 presentatie, daar heeft ie zelfs meer dan een minuut voor nodig om hem te openen.
Misschien toch maar een MacBook Pro kopen dan
Ik ben dus niet de enige die het topic niet meer ziet...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:00 schreef Hugster het volgende:
i-spy24 is vannacht ontmaskerd en het topic staat nu achter de schermen![]()
Via een wois op het maildomeintje waarmee hij geregged had kwam z'n naam naarboven, en op z'n webspace welke ook nog eens open dir was stonden pics![]()
![]()
Ook is hij op MacOSX.nl een modje geweest, genaamd Ruben, en had ik daar ook nog pics van em gevonden van een meeting
Omdat het tegen de policy is wanneer er prive info geplaatst wordt van iemand welke het daar niet mee eens isquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:12 schreef Cracka-ass het volgende:
Whehe, waarom hebben ze het topic eigenlijk weggehaald?
Heeft hij zelf nog een verklaring gegeven of niet?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Omdat het tegen de policy is wanneer er prive info geplaatst wordt van iemand welke het daar niet mee eens is
Neequote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:19 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Heeft hij zelf nog een verklaring gegeven of niet?
Ik denk niet dat een iBook echt geschikt is voor serieus grafisch werk. Ten eerste issie gewoon niet zo snel. Maar wat ook niet zo handig is, is dat als je een extern scherm aansluit, je op dit scherm alleen kunt zien wat je ook op het scherm van de laptop zelf ziet. In dezelfde lage resolutie van 1024x768. Er is geloof ik wel een hack voor, ik weet niet hoe goed dat werkt, maar het is misschien toch iets om mee te nemen in je beslissing.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:23 schreef Nugget het volgende:
Heeft er iemand ervaring met videobewerking op een iBook? Ik ben van plan er één aan te schaffen maar dan wil ik wel zonder moeite minstens 2 'normale' grafische programma's en een videobewerkingsprogramma kunnen draaien. Ook twijfel ik nog of ik een 12" of een 14" neem. Ik vind de 12 er erg makkelijk en compact uit zien voor onderweg (paar uur met de trein) maar wellicht is dit te klein om er grafisch mee aan de slag te gaan?
Dank voor je heldere uitleg!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een iBook echt geschikt is voor serieus grafisch werk. Ten eerste issie gewoon niet zo snel. Maar wat ook niet zo handig is, is dat als je een extern scherm aansluit, je op dit scherm alleen kunt zien wat je ook op het scherm van de laptop zelf ziet. In dezelfde lage resolutie van 1024x768. Er is geloof ik wel een hack voor, ik weet niet hoe goed dat werkt, maar het is misschien toch iets om mee te nemen in je beslissing.
De resolutie van de 12" en 14" uitvoering zijn gelijk trouwens, dus ondanks dat het scherm van de 14" groter is in centimeters, kun je er niet meer informatie op kwijt. De pixels zijn gewoon groter.
Dan kun je makkelijker meerdere programma's tegelijk draaien, maar verder moet je geen wonderen verwachten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:37 schreef Nugget het volgende:
[..]
(p.s: En als je nou bij de iBook de maximale SDRAM neemt?)
ik heb zelf een 12" iBook G4 en ik spreek uit eigen ervaring dat wanneer je niet tich applicaties openklant het nog redelijk te doen is. Wel is het aan te raden, wanneer jee "serieus grafisch werk" wilt doen op een iBook er minstens 1 GB aan RAM in te schuiven. Overigens is de resolutie op een extern scherm geen enkel probleem. Gewoon de Screen Spanning Hack erop los latenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een iBook echt geschikt is voor serieus grafisch werk. Ten eerste issie gewoon niet zo snel. Maar wat ook niet zo handig is, is dat als je een extern scherm aansluit, je op dit scherm alleen kunt zien wat je ook op het scherm van de laptop zelf ziet. In dezelfde lage resolutie van 1024x768. Er is geloof ik wel een hack voor, ik weet niet hoe goed dat werkt, maar het is misschien toch iets om mee te nemen in je beslissing.
De resolutie van de 12" en 14" uitvoering zijn gelijk trouwens, dus ondanks dat het scherm van de 14" groter is in centimeters, kun je er niet meer informatie op kwijt. De pixels zijn gewoon groter.
En over hoeveel applicaties heb jij het dan? Ik maak zelf vaak gebruik van een combi tussen Photoshop en Fireworks en mieter dan vaak wat in After Effects. Het moet dan gewoon niet vastlopen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:51 schreef X-Naut het volgende:
[..]
ik heb zelf een 12" iBook G4 en ik spreek uit eigen ervaring dat wanneer je niet tich applicaties openklant het nog redelijk te doen is. Wel is het aan te raden, wanneer jee "serieus grafisch werk" wilt doen op een iBook er minstens 1 GB aan RAM in te schuiven. Overigens is de resolutie op een extern scherm geen enkel probleem. Gewoon de Screen Spanning Hack erop los laten
Lijkt het idd wel op. Ik zal eens gaan kijken bij de macshop, erg bedankt voor het advies allemaalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:05 schreef Rock-shocker het volgende:
Koop gewoon een PowerBook of MacBook Pro, die zijn daar voor bedoeld...
Todo ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Heeft iemand nog een goeie tip voor een "lijstjesprogramma" op de Mac ? Op mijn iBook zit standaard Plaknotities, maar daar ben ik niet erg weg van. Ik bedoel dus gewoon een programma waarmee je een to do lijstje op je desktop kan zetten.
Je bent *niet* weg van Stickies?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:12 schreef AudreyHepburn het volgende:
Heeft iemand nog een goeie tip voor een "lijstjesprogramma" op de Mac ? Op mijn iBook zit standaard Plaknotities, maar daar ben ik niet erg weg van. Ik bedoel dus gewoon een programma waarmee je een to do lijstje op je desktop kan zetten.
Misschien snap ik het wel niet, dat lijkt me waarschijnlijker dan dat het een kloteprogramma is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je bent *niet* weg van Stickies?
Waarom niet?!
Ik vind het briljant!
Graag gedaan, neukenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:28 schreef AudreyHepburn het volgende:
[..]
maar ik heb gevonden wat ik bedoelde met ToDo.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:37 schreef Furious het volgende:
Heeft iemand nog een bluetooth muis over?
Ik wil 'em van je overnemen voor een uitgebreidde lunch naar keuze.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |