Ik ben het met je eens, vooral met die laatste zin. Alleen is er nog wel een verschil tussen bekritiseren en hetgeen er nu rondom RvdB gebeurt. Maar daar zal wel niet aan te ontkomen zijn.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:22 schreef Gorian het volgende:
[..]
In een strikt rationele wereld is het allemaal te verwerpen en onder de noemer bedrog af te boeken, maar mijn wereld is niet volledig rationeel. Nee, ik geloof niet in de Robbert zoals wij hem gepresenteerd krijgen, maar om alles als bedrog af te doen en mensen die wel nog iets in hem zien als naief af te doen of zelf toe te roepen: 'denk toch eens na' vind ik kort door de bocht. Want ja, er is zoveel meer tussen hemel en aarde dan ons verstand kan bevatten. En ja, er is ook zoveel meer aan Robbert dan waar hij volkomen terecht op bekritiseerd wordt. Op voorhand alles verwerpen, is net zo dom als alles meteen voor waar aannemen.
Ja, en als het niet makkelijk verklaarbaar is schuift de piswetenschapper het op "toeval".quote:Op zondag 22 januari 2006 18:24 schreef Gorian het volgende:
[..]
Er zijn mensen die denken dat werkelijk iedereen in een complot zit. Dat maakt het makkelijk verklaarbaar.
Het is een logisch gevolg, en inderdaad is er geen ontkomen aan. Daarom ben ik ook zo wars van de charlatans en van van de Broeke zoals wij hem te zien kregen. Mensen die ervaring hebben met paranormale verschijnselen of iets bijzonders meegemaakt hebben worden meteen als believers, goedgelovigen of zelfs als minder intelligent afgeschilderd. De prijs die Robbert betaald door uit de anonimiteit te treden en zo door de mand te vallen raakt meer mensen dan alleen hem. Maar zoals met alles is het zo sterk als de zwakste schakel, en eerlijk is eerlijk, die zitten er nogal wat in de alternatieve wereld. Wellicht is dit hele gebeuren een grote les voor de charlatans, al vrees ik het ergste.quote:Op zondag 22 januari 2006 18:41 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, vooral met die laatste zin. Alleen is er nog wel een verschil tussen bekritiseren en hetgeen er nu rondom RvdB gebeurt. Maar daar zal wel niet aan te ontkomen zijn.
Ja en die goochelaar in de onderzeeër was geen goochelaar, maar een tovenaar ook al nept ie waarschijnlijk de boel......quote:Op zondag 22 januari 2006 17:36 schreef M_Schtoppel het volgende:
Punt 1: vertel mij niets over goochelen
Punt 2: hij IS een medium, ook al bedriegt hij de boel waarschijnlijk.
Of nog ergerquote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef Gorian het volgende:
[..]
Het is een logisch gevolg, en inderdaad is er geen ontkomen aan. Daarom ben ik ook zo wars van de charlatans en van van de Broeke zoals wij hem te zien kregen. Mensen die ervaring hebben met paranormale verschijnselen of iets bijzonders meegemaakt hebben worden meteen als believers, goedgelovigen of zelfs als minder intelligent afgeschilderd.
Ik vrees met je mee.quote:De prijs die Robbert betaald door uit de anonimiteit te treden en zo door de mand te vallen raakt meer mensen dan alleen hem. Maar zoals met alles is het zo sterk als de zwakste schakel, en eerlijk is eerlijk, die zitten er nogal wat in de alternatieve wereld. Wellicht is dit hele gebeuren een grote les voor de charlatans, al vrees ik het ergste.
Ook al twijfel je, dan kun je nog geloven, tenminste, dat geldt voor mijzelf wel. Geloven staat voor mij niet gelijk aan 'weten'. Maar ik ben het met je eens dat het doen van bepaalde aannames kan zorgen voor verdere inzichten.quote:Je kan overal aan twijfelen, maar of het altijd verstandig is dat te doen is een tweede. Er is ook een stukje geloof voor nodig om ergens te komen, wat 'geloven' ook verstandig kan maken. Het is maar hoe je het bekijkt.
helemaal nietquote:Naja, ik draaf door geloof ik.
Hier een leuke voor hen die denken dat gelovers in paranormale zaken minder intelligent zijnquote:Op zondag 22 januari 2006 18:52 schreef Gorian het volgende:
[..]
Mensen die ervaring hebben met paranormale verschijnselen of iets bijzonders meegemaakt hebben worden meteen als believers, goedgelovigen of zelfs als minder intelligent afgeschilderd.
Je kan overal aan twijfelen, maar of het altijd verstandig is dat te doen is een tweede. Er is ook een stukje geloof voor nodig om ergens te komen, wat 'geloven' ook verstandig kan maken. Het is maar hoe je het bekijkt.
Naja, ik draaf door geloof ik.
de VP van het bedrijf (+_ 1200 werknemers) waar ik werk is ook 'spiritueel georienteerd' (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven), en echt geen domme jongenquote:Op zondag 22 januari 2006 19:50 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Hier een leuke voor hen die denken dat gelovers in paranormale zaken minder intelligent zijn
Hoog opgeleide gelooft vaak in geesten
Pas geleden zat bij Woestijnruiters de directeur van Scarlet Telecom aan tafel, die al dertig jaar Trancedente Meditatie beoefent. Witteman en Pauwe deden er wat lacherig over toen hij vertelde dat het ook bevorderlijk was voor de wereldvrede, en spraken hem aan op de grote mate van vanzelfsprekendheid waarmee hij vertelde. Kritiek leveren is zo makkelijk, maar hij -ook beslist geen domme jongen- vertelde dat het zijn ervaring was, en hij na dertig jaar echt wel iets wist van deze materie. Er is meer verstand voor nodig zulke zaken te verdedigen dan om ze af te kraken.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:52 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
de VP van het bedrijf (+_ 1200 werknemers) waar ik werk is ook 'spiritueel georienteerd' (weet niet goed hoe ik het moet omschrijven), en echt geen domme jongen![]()
En zo is het met Skepsis ook. Ze heten niet voor niets zo, en het is hun doel om zaken te weerleggen. Jammer dat Robbert het ze zo gemakkelijk gemaakt heeft.quote:Leslie Flint
Toen ik begon met toestemming geven om mijzelf te laten testen was ik naïef genoeg om te denken dat als de testen positief waren, de wetenschappers en onderzoekers die ze uitgevoerd hadden onder hun eigen voorwaarden aan de hele wereld de waarheid zouden verkondigen dat er een leven bestaat na de dood. Maar ik kwam al snel achter de harde manier waarop vele van diegenen die zichzelf wetenschapper noemen onwrikbare eigen waarden hebben die volledig de mogelijkheid van een voortbestaan en een doel van het bestaan van de mens uitsluit. Hun enige belang was om de stemmen die via mij doorkwamen te verwerpen en ze accepteerden elk alternatief, hoe onwaarschijnlijk of absurd ook eerder als verklaring dan dat ze toegaven dat de succesvolle experimenten het leven na de dood bewezen
Waarschijnlijk in de herhaling of op de Amerikaanse zenders.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:14 schreef Stenny het volgende:
Reine nostalgie, zullen we Robbert ooit nog op tv zien:
[afbeelding]
Die zag ik vroeger ook aan mijn bed.quote:
Hier is ook nog een leuke link, het schijnt dat Hoeven altijd de primeur heeft in het nieuwe jaar met de eerste graancirkel(s).quote:Op zondag 22 januari 2006 20:22 schreef Tulio het volgende:
[..]
Waarschijnlijk in de herhaling of op de Amerikaanse zenders.
Tulio.
Maar wat zijn het toch een kleintjes in vergelijking met de internationale have:quote:01- Hoeven, Noord Brabant, 06-04-2005
--------------------------------------------------------------------------------
Rapport van Robert Boerman
Het seizoen 2005 is gestart! De eerste (Europese?) graancirkel is een feit. De eerste melding van 2005 kwam - net zoals bijna elk jaar - uit Hoeven. Daar ontdekte Robbert van der Broeke een tweetal cirkels in gras. De grootste cirkel heeft een diameter van ongeveer 8 meter en de kleine, ten zuiden van de grote cirkel gelegen cirkel, meet ongeveer 2 meter.
Voor de Stichting PTAH was Peter van Learhoven heden avond nog in Hoeven om de twee cirkels te fotograferen en onderzoeken, wat een merkwaardig telefonische rapport opleverde. Zo vertelde Peter over de locatie van de cirkel en dat het naar zijn mening het hier om een 'echte' (= niet door mensen gemaakte) cirkel ging. Ook de energie van de cirkel voelde hoog aan. Op de vraag of hij nog in staat was geweest om foto's te nemen, antwoorde Peter dat hij met veel pijn en moeite een aantal foto's met zijn analoge camera heeft weten te maken. Een camera die - zo vertelde Peter - nooit eerder problemen heeft gegeven tijdens het fotograferen (Weigerende camera's of andere analoge of digitale apparatuur is geen zeldzaam iets in of bij echte graancirkel. Dit is iets dat in het verleden regelmatig is waargenomen). Er waren wel een aantal foto's gemaakt en het resultaat word zo spoedig mogelijk naar de stichting gestuurd. Zodra er foto's of meer informatie beschikbaar is, zal dat op deze website vermeld worden.
dit is kwajongenswerk! Nadat bekend was dat er daar een cirkel lag hebben een aantal pubers eea toegevoegdquote:Op zondag 22 januari 2006 20:28 schreef Stenny het volgende:
Dit is een Freudiaanse verspreking, ver graancirkeling van Robbert, kijk eens naar de achterste vorm, waar doet je dat aan denken?
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
http://www.dcca.nl/2005/hoeven/hoev2-nl.htm
Het is een graancirkel van Robbert! De symboliek dan, achter een penis, voor een grote cirkel, symbool voor de vrouw.quote:Op zondag 22 januari 2006 20:31 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
dit is kwajongenswerk! Nadat bekend was dat er daar een cirkel lag hebben een aantal pubers eea toegevoegd![]()
quote:Op zondag 22 januari 2006 20:14 schreef Gorian het volgende:
[..]
Pas geleden zat bij Woestijnruiters de directeur van Scarlet Telecom aan tafel, die al dertig jaar Trancedente Meditatie beoefent. Witteman en Pauwe deden er wat lacherig over toen hij vertelde dat het ook bevorderlijk was voor de wereldvrede, en spraken hem aan op de grote mate van vanzelfsprekendheid waarmee hij vertelde. Kritiek leveren is zo makkelijk, maar hij -ook beslist geen domme jongen- vertelde dat het zijn ervaring was, en hij na dertig jaar echt wel iets wist van deze materie. Er is meer verstand voor nodig zulke zaken te verdedigen dan om ze af te kraken.
Een interessante link wellicht voor de mensen die bewijzen willen zien en zeggen dat die nog nooit geleverd zijn: http://www.victorzammit.com/book/dutch/chapter12dutch.html
(de 12 in de link is ook te vervangen door 10 t/m 16 voor meer info, ook over ectoplasma. Ook het stuk over Helen Duncan laat zien dat er belangen zijn bij het domhouden van mensen)
[..]
En zo is het met Skepsis ook. Ze heten niet voor niets zo, en het is hun doel om zaken te weerleggen. Jammer dat Robbert het ze zo gemakkelijk gemaakt heeft.
weet ik, maar in eerste instantie lag er geen afbeelding van een fallus..quote:Op zondag 22 januari 2006 20:31 schreef Stenny het volgende:
[..]
Het is een graancirkel van Robbert! De symboliek dan, achter een penis, voor een grote cirkel, symbool voor de vrouw.Ow jee en er is zelfs een weggetje van de fallus naar de vrouw...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |