abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34322004
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam

Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??

Wie heeft zoiets wel eens gedaan
pi_34322041
Betreding van prive eigendommen / terrein
pi_34322050
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?

pi_34322593
Vraag het dan aan de kraanmachinist
046
Dank aan Yeahinho
pi_34322610
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?

waarom niet?
pi_34322647
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:

pi_34326707
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:33:11 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34326837
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:45 schreef hallo_mensen het volgende:
Vraag het dan aan de kraanmachinist
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_34326923
ik deed het vroeger als klein kind, nu moet ik het soms doen op mijn werk op deze dingen:

http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernis.jpg

ze zijn zo verschikkelijk hoog, en naar boven gaan is ook eng :S

je zou het snachts kunnen proberen, kleine kans dat je wordt gepakt, maar dan heb je weer nacht fotos :/
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_34327459
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:33 schreef buzzer het volgende:

[..]

dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
mm als je fijn in het bakje omhoog gaat is er toch niets aan de hand

maar ts waarom wacht je niet op de kermis op de dam ?
Reuzenrad 33M doet niet veel onder voor een kraan
Booster 40M , vraag je de operator rustig te draaien is er toch niets aan de hand?
046
Dank aan Yeahinho
pi_34335772
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam

Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??

Je kan natuurlijk het ook vragen aan de uitvoerder & kraan machinist of je even naar boven mag , heb je nog een lift ook.

Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....

[ Bericht 11% gewijzigd door dontcare op 22-01-2006 07:05:15 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34336560
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.

Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
pi_34336597
quote:
Op zondag 22 januari 2006 06:02 schreef dontcare het volgende:

[..]

Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....
en actiefoto's
pi_34336600
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.

Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
pi_34336724
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:25 schreef _Denker het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
Ze doen het ook voor persfotografen. Die gaan onder begeleiding het bakje in.
Het is denk ik wel moeilijk om ze zover te krijgen, want een kraan stilleggen voor een hobbyist is nogal kostbaar. Maar wie weet tref je iemand aan in een goede bui.
pi_34336759
Waarom een hijskraan? Zoek een hoog gebouw, bijvoorbeeld rembrand toren, schrijf persvoorlichting of je wat fotos mag maken vanaf het dak, meestal vinden ze dat geen probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_34337067
Mietjes hier! Klim gewoon naar boven! !
pi_34337811
Je weet dat zo'n ding van onder tot boven helemaal in het vet zit? Lekker glibberig als je aan het klimmen bent. Mooie jackass actie, dat dan weer wel...
pi_34338555
Moet niet zeiken over dat het hoog is, dat weet TS ook wel, heeft vast geen last van hoogtevrees
  zondag 22 januari 2006 @ 12:08:08 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_34338619
Wat Dirkh zei.
pi_34338679
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34339337
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Dat flikkerde zo van z 'n lichaam af toen-ie boven was? !
pi_34339548
Probeer het uit dan weet je het!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 22 januari 2006 @ 12:44:12 #24
111843 Cassius
Something's fucky
pi_34339625
Ah, dit is weer een doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet topic
pi_34341369
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:37:27 #26
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_34341413
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Man, zelfmoord is ook weel overdreven, ik ben laatst toen ik dronken was op zo' n ding geklommen, gewoon met het trappetje naar boven.
Geen probleem.
  zondag 22 januari 2006 @ 14:07:32 #27
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34342438
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_34342555
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:07 schreef mynick het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
pi_34342568
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Misschien heeft een kraanmachinist je dat wijsgemaakt toen je eens opperde zijn kraan te gaan beklimmen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34342607
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
Welk gedeelte bedoel je dan? De roosters richting de contragewichten? Dat zijn gewone huis tuin en keuken persroosters, niks vettigs aan.
Het hokje van de machinist zal ook wel niet afgetopt zijn met vet, dunkt me.
pi_34342772
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om
pi_34342878
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:18 schreef MissX het volgende:
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om
Ik ben op mijn stage een keer meegeweest naar boven met de kraanmachinist.
Als je op 50 meter boven de grond op een persrooster staat draait je maag zich wel even om ja. .

Maar als je daar overheen bent is het echt super.
pi_34343050
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Dat zei ik toch al, snuggere henkie
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
pi_34343084
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat zei ik toch al, snuggere henkie
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
pi_34343469
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
Dat bedoel ik. Hier in de buurt staan ze trouwens meestal juist wel altijd uitgeklapt, maar dat ligt er meer aan dat ik in een nogal klein dorp woon en er voor de rest ook niet erg veel "stad" in de buurt ligt.
Maar volgens mij wil de ts in een mobiele kraan gaan kruipen. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
pi_34343515
Aangezien hij naar de top van de hijskraan wil klimmen, lijkt het me een vaste bouwkraan.
pi_34343681
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34343735
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:43 schreef longinus het volgende:
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Dan is het van belang dat hij wel foto's blijft maken.
pi_34343794
Ja ik bedoel gewoon een vaste kraan en ik had verlede week al her en der rondgekeken op ij burg etc... Maar als ik daar de trappen zo'n beetje zag waren ze iig niet 1 rechte lijn omhoog maar eeen soort van wentel trap idee met steeds bij elke omwenteling een plateautje
  zondag 22 januari 2006 @ 16:13:08 #40
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_34346456
Sjezus. Gewoon doen kerel. Al die moraalridders en semi-hijskraan deskundigen hierzo... Moe wordt je er van.
Ik heb al een boek.
pi_34346493
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34347012
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Jij wel eens een hoogspannings mast in amsterdam zien staan ?
  zondag 22 januari 2006 @ 16:48:37 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34347607
Ik denk dat de gevolgen wel meevallen als je gepakt wordt, dat wil zeggen als ze idd niet zoals genoemd met 40 man komen omdat ze vermoeden dat je zelfmoord gaat plegen. Zorg dus dat iemand onder blijft die tekst en uitleg kan geven.

Op de legale manier zul je het ook wel voor elkaar krijgen denk ik. Kwestie van een paar bedrijven afbellen en een goed verhaal ophangen.
Vampire Romance O+
pi_34358043
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:36 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]
. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
Amsterdam staat vol met deze kranen op het moment
(bij centraal en omgeving al ruim 6 stuks)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34362971
Klopt dat bouw terrein naast het CS had ik al gezien daar staan er inderdaad een stuk of 5 a 6 en best hoge ook.... Alleen beetje drukke locactie.....
  zondag 22 januari 2006 @ 23:24:37 #46
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34363023
Als je aangehouden wordt zeg dan dat je de moeder van de kraanmachinist bent en dat je zijn fruit komt brengen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_34363250
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:30 schreef mistermaniac het volgende:
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel heel erg gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
Ik heb t ook wel s gedaan. Doe het vooral nuchter en let 100% op wat je doet; het is een erg lange klim. Maar als je dan eenmaal BOVEN bent ... wow ...
Ben niet gepakt dus weet ook niet wat de sancties zijn.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  zondag 22 januari 2006 @ 23:33:06 #48
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34363326
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 22 januari 2006 @ 23:34:16 #49
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34363366
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Geen goed plan.
Omhoog is nog leuk, omlaag is minder leuk.

Hier achter het huis staat een hoogspanningsmast, er was eens zo'n 'stoere' jongen in geklommen, toen durfde hij niet meer naar beneden en moest de brandweer komen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34363382
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
Hmm opzich wel een goed idee !!
  zondag 22 januari 2006 @ 23:39:23 #51
38652 Geronimoos
Wat weet jij daar nou van...
pi_34363561
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef Rio het volgende:
Sjezus. Gewoon doen kerel. Al die moraalridders en semi-hijskraan deskundigen hierzo... Moe wordt je er van.
pff, idd... helemaal mee eens, moet alles volgens regeltjes tegenwoordig? Bovendien ben ik ervaringsdeskundige bij nacht --> super mooi en niemand ziet je
pi_34363747
Wat wel een fucking nadeel is dat ik dik 5 kilo aan fotogear + statief van 3 kilo mee op me rug mee naar boven moet nemen.......................
pi_34363822
Wat is er zo geweldig aan het uitizcht vanuit een kraan?

Die dingen zijn toch niet gek veel hoger dan een grote flat?
  maandag 23 januari 2006 @ 00:14:34 #54
118586 KeessieK
Timmerdude.. :)
pi_34364724
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:44 schreef firecow het volgende:
Wat wel een fucking nadeel is dat ik dik 5 kilo aan fotogear + statief van 3 kilo mee op me rug mee naar boven moet nemen.......................
dude! wat voor camera heb jij? ik zou gewoon een digitale cam meenemen..
pi_34365232
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef KeessieK het volgende:

[..]

Als je dan toch helemaal naar boven wil klimmen kan je beter gelijk een goeie camera meenemen. Met een standaard zie je amper de grond.
Ik haat signatures!
pi_34365488
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef KeessieK het volgende:

[..]

20D, D60, 50-500mm lens 16mm fishlens 12-24 lens en nog wat vaste lensen... Flitser en zooi dus tja dat weegt wel wat bij elkaar
pi_34365640
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:41 schreef firecow het volgende:

[..]

20D, D60, 50-500mm lens 16mm fishlens 12-24 lens en nog wat vaste lensen... Flitser en zooi dus tja dat weegt wel wat bij elkaar
Flitser?

Ik ben geen fotokenner, maar heeft zo een flitser nut op zo een grote afstand?
pi_34365737
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:48 schreef Youssef het volgende:

[..]

Flitser?

Ik ben geen fotokenner, maar heeft zo een flitser nut op zo een grote afstand?
Niks die kan ook wel thuisblijven. scheelt paar 100 gram
  maandag 23 januari 2006 @ 00:58:46 #59
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34365917
lijkt me echt gaaf op daar boven op te staan (of iig bijna bij de cabine)
en een lift in een toren kraan? daar heb ik nog nooit van gehoord. is toch gewoon en trap recht naar boven? (zit je normaal wel in een harnas met zo'n een of andere snel sluiting?
pi_34366187
Ik heb het nu al een paar keer gedaan in verschillende kranen! Meestal gaan we met z'n 2en en 's nachts of in het weekend. Ook om foto's te maken, en gewoon om relaxt boven te genieten van het uitzicht! Je moet inderdaad geen hoogtevrees hebben, maar het uitzicht is fantastisch!

Wij zijn zelfs eens zo idioot geweest om van de kraan naar het begouw over te stappen op een meter of 40 hoog. Een sprong van een meter of 2. Nou, dan voel je de adrenaline wel!!
Save a mouse, eat a pussy.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:20:04 #61
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34370468
quote:
Op maandag 23 januari 2006 01:09 schreef -calimero- het volgende:
Ik heb het nu al een paar keer gedaan in verschillende kranen! Meestal gaan we met z'n 2en en 's nachts of in het weekend. Ook om foto's te maken, en gewoon om relaxt boven te genieten van het uitzicht! Je moet inderdaad geen hoogtevrees hebben, maar het uitzicht is fantastisch!

Wij zijn zelfs eens zo idioot geweest om van de kraan naar het begouw over te stappen op een meter of 40 hoog. Een sprong van een meter of 2. Nou, dan voel je de adrenaline wel!!
OMG
Ik barst van de hoogtevrees. Een barkruk is al hoog voor mij als ik daar op moet staan. Laat staan een hijskraan

Veel plezier daarboven
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_34370816
Mocht je bang zijn dat je gaat vallen, kun je natuurlijk altijd overwegen om een klimgordeltje aan te trekken met een stukje touw van een meter en een karabiner eraan (een grote, die ook om leuningen heen past) De kraanmachinist gebruikt dat soort spullen niet, die klautert gewoon zo omhoog.

Een wenteltrap/trappenhuis is makkelijk, dan kan je uitrusten wanneer je maar wilt. Rechte ladders lopen altijd in een soort kooi, zodat je met je rug tegen die kooi kan steunen als je armen en benen moe zijn. Als je armen en voeten tegelijk losschieten in zo'n rechte kooi, en je blijft niet hangen aan je rugzak, flikker je helemaal naar beneden. Vasthouden dus. Je hebt straks waarschijnlijk een rugzak met al die fotospullen op je rug, dus je gaat daar heel wat ongemak van ondervinden in dat smalle kooitje.
's nachts klimmen en de zon op zien gaan boven een stad is natuurlijk helemaal geweldig, en lvert prachtige foto's op.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 23 januari 2006 @ 10:38:00 #63
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34370860
Waarom ga je niet naar een hotel? zijn vaak best hoge gebouwen en je kunt eens vragen of je naar het dak mag.
Ik heb zelf op het Holiday Inn gestaan in Amsterdam, en je hebt daar een prachtig uitzicht van 16 hoog.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
  maandag 23 januari 2006 @ 10:41:59 #64
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34370958
Ik heb altijd het idee dat als je boven op die kraan staat en je loopt helemaal naar het uiteinde toe dat hij dan voorover valt. Wat natuurlijk niet kan. Zal wel door mijn extreme hoogtevrees komen dat ik daaraan denk.
Zo Razor21 misschien kunnen we de conducteurs afluisteren" vervolgens hoor je keihard door die trein GRRGG...Hallo hier ...blalblalb @#$%%@.....en iedereen kijkt dan onze kant op ook mijn kant..
pi_34372673
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:38 schreef JohanV. het volgende:
Waarom ga je niet naar een hotel? zijn vaak best hoge gebouwen en je kunt eens vragen of je naar het dak mag.
Ik heb zelf op het Holiday Inn gestaan in Amsterdam, en je hebt daar een prachtig uitzicht van 16 hoog.
ik zou het bij het Hilton-hotel vragen
  maandag 23 januari 2006 @ 11:49:09 #66
134583 JohanV.
De hakkelaar.
pi_34372719
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef dontcare het volgende:

[..]

ik zou het bij het Hilton-hotel vragen
je zult waarschijnlijk wel onder begeleiding moeten.
Ik haat moslims alleen al omdat ze ritueel slachten.
pi_34374341
quote:
Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Gripper het volgende:
Mocht je bang zijn dat je gaat vallen, kun je natuurlijk altijd overwegen om een klimgordeltje aan te trekken met een stukje touw van een meter en een karabiner eraan (een grote, die ook om leuningen heen past) De kraanmachinist gebruikt dat soort spullen niet, die klautert gewoon zo omhoog.
Jah ik wilde net zoiets gaan typen hehe . Als je het dan echt goed wilt doen koop je een speciaal touw van Petzl waar een soort rem/geleider in verwerkt zit (wordt bij Via Ferrata e.d. gebruikt). Een klimtouw van enkele meters is namelijk veel te statisch om in te vallen, dan breek je alsnog je rug. En als het touw erg kort is ben je constant bezig om de carabiner te verplaatsen.
pi_34374481
Dat is geen slecht idee. Zo'n touw word meestal een klettersteigtouw (geen foute spelling, is deutsch) genoemd. Wel een beetje prijzig voor een keer een kraan te beklimmen, maar aan de andere kant kan het wel je leven redden.
pi_34374602
klettersteig idd. Tevens ben je dan ALTIJD gezekerd aangezien er 2 uiteindes (incl. carabiners) aanzitten.
Als je er een hobby van gaat maken zou ik het zeker aanschaffen. Desnoods maak je het zelf (stuk touw, wat klettersteig onderdelen & wat carabiners)
pi_34375620
Of je huurt gewoon een klein sportvliegtuigje af. Ga je daarmee naar boven en maak je alle foto's die je wilt.
Mijn glas is half leeg, maar gelukkig is de fles nog vol. PROOST !!!
  maandag 23 januari 2006 @ 17:57:37 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_34384830
kwa arbo wet (mits overdag) kan ik je dit vertellen

mits onder begeleiding + Persoonlijke Beveiligings Middelen (PBM) mag je naar boven toe
PBM's zijn, veiligheidsschoenen, overal+ WERKhandschoenen, een helm en een valgordel (klettersteigtouw) aan. ik weet niet of de chef je naar boven laat gaan, misschien kan je een afspraak maken om 's morgens vroeg te komen, of tegen het einde van de dag.

als er niemand meer is (lees, 's avonds/ 'snachts/weekend) is het 100% illigaal, en kan je een boete krijgen voor het betreden van verboden terrein, en als er wat gebeurd doordat jij niet weet wat je doet (je hebt geen vca denk ik?), en je krijgt een ongeluk (wat snel gebeurd op een bouwplaats, denk maar aan b.v. met je schoenen in een scherp stuk staal staan, veiligheidsschoenen hebben stalen neuzen, dikke zolen zolen en hiel). dan moet je het dus zelf betalen, en dan ben je er zuur van (zowiezo is alles op de bouwplaats smerig, dus de kans dat je een infectie krijgt is aanwezig )
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_34385248
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef Rio het volgende:
pi_34386289
Die boete voor betreden van verboden terrein (als die op basis van art. 461 is, en dat zijn ze in bijna alle gevallen) kost maar iets van 20¤ dus dat moet je er dan maar voor over hebben....
  maandag 23 januari 2006 @ 18:49:14 #74
118586 KeessieK
pi_34386429
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

mits onder begeleiding + Persoonlijke Beveiligings Middelen (PBM) mag je naar boven toe
PBM's zijn, veiligheidsschoenen, overal+ WERKhandschoenen, een helm en een valgordel (klettersteigtouw) aan. ik weet niet of de chef je naar boven laat gaan, misschien kan je een afspraak maken om 's morgens vroeg te komen, of tegen het einde van de dag.

als er niemand meer is (lees, 's avonds/ 'snachts/weekend) is het 100% illigaal, en kan je een boete krijgen voor het betreden van verboden terrein, en als er wat gebeurd doordat jij niet weet wat je doet (je hebt geen vca denk ik?), en je krijgt een ongeluk (wat snel gebeurd op een bouwplaats, denk maar aan b.v. met je schoenen in een scherp stuk staal staan, veiligheidsschoenen hebben stalen neuzen, dikke zolen zolen en hiel). dan moet je het dus zelf betalen, en dan ben je er zuur van (zowiezo is alles op de bouwplaats smerig, dus de kans dat je een infectie krijgt is aanwezig )
dan kan alsnog de aannemer aansprakelijk worden.. die heeft er dan niet goed voor gezorgd dat de bouwplaats niet bereikbaar is voor dit soort toeristen.. of dat het niet goed opgeruimd is..
klinkt heel krom maar het is wel zo..

* VCA cursus vorig jaar gedaan
pi_34387804
quote:
Op maandag 23 januari 2006 00:41 schreef firecow het volgende:

[..]

Beste,

Zou ik meemogen. Klinkt

Groetjes,

veldmuis
  maandag 23 januari 2006 @ 19:39:10 #76
118447 Tique3
deze avater kreeg aandacht :7
pi_34388226
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:49 schreef KeessieK het volgende:

[..]

dan kan alsnog de aannemer aansprakelijk worden.. die heeft er dan niet goed voor gezorgd dat de bouwplaats niet bereikbaar is voor dit soort toeristen.. of dat het niet goed opgeruimd is..

* VCA cursus vorig jaar gedaan
Als er een omheinig (bijvoorbeeld in de vorm van een hek) staat is dat al voldoende.
Als er iets op de bouwplaats zelf gebeurd is het betreffende bedrijf aansprakelijk te stellen maar ik denk niet dat dat zo is als je een kraan gaat beklimmen, dat is natuurlijk een extra risico dat genomen wordt..
Als je mij serieus neemt, dan doe ik dat ook :7
pi_34388294
Vraag het
046
Dank aan Yeahinho
  maandag 23 januari 2006 @ 22:27:25 #78
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_34395327
quote:
Op maandag 23 januari 2006 18:49 schreef KeessieK het volgende:

[..]

* ] VCA cursus vorig jaar gedaan[/me]
ik heb net mijn vca map doorgelezen, en het staat er niet in

[me= voor basis vca gaat
  maandag 23 januari 2006 @ 22:42:05 #79
118586 KeessieK
pi_34396049
vreemd.. vorig jaar op die cursus werd het toch echt vermeld..
  maandag 23 januari 2006 @ 22:42:37 #80
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_34396088
quote:
Op maandag 23 januari 2006 22:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ik heb net mijn vca map doorgelezen, en het staat er niet in

* voor basis vca gaat
volgens mij is dat meer een Arbo regel hoor
VCA heeft er niks mee temaken volgens mij
pi_34396146
vraag het anders gewoon, om fotos te maken. stuk relaxter en veiliger
pi_34396658
we zijn een paar dagen verder , al fotos gemaakt?
046
Dank aan Yeahinho
pi_34400267
nee ik zit ff rustig te denken/bedenken waar en hoe ik het ga doen.... Foto's komen uiteraard zodra ik weer veilig aan de grond sta Was vandaag nog ff naar ijburg gereden maar het is dus wel een focking rechte trap omhoog met dus om de 5 meter ofzo een rust plateautje
pi_34400524
TS heeft zeker te vaak naar dat reklame gekeken waarin een moeder een hijskraan beklimt vanaf de buitenkant (dus geen ladder) met een hengsel van een fruitmand in haar mond en haar zoon haar weer terug naar beneden stuurt omdat hij al 1 of andere zuigzakkie heeft met allerlei soorten fruit erin. (ik drink die dingen niet en hoe ze heten is me ff ontschoten)
  dinsdag 24 januari 2006 @ 00:55:52 #86
23170 WebForce
Kijk mij nou!
pi_34400561
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:54 schreef SolidasRock het volgende:
TS heeft zeker te vaak naar dat reklame gekeken waarin een moeder een hijskraan beklimt vanaf de buitenkant (dus geen ladder) met een hengsel van een fruitmand in haar mond en haar zoon haar weer terug naar beneden stuurt omdat hij al 1 of andere zuigzakkie heeft met allerlei soorten fruit erin. (ik drink die dingen niet en hoe ze heten is me ff ontschoten)
Die grap is al gemaakt.
pi_34400598
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:55 schreef WebForce het volgende:

[..]

Die grap is al gemaakt.
ohw toch nog? ik heb wel ff alle postjes vluchtig doorgelezen. Excuus....
  dinsdag 24 januari 2006 @ 01:14:30 #88
67385 ROG
Go on, say it.
pi_34400961
TS kan z'n camerazooi in een oude plunjebaal van de dump meenemen, onder zich aan z'n gordel hangen als ie recht omhoog moet klimmen. Of het later omhooghijsen door de klim"schacht" met goedkoop oranje nylon touw van de bouwmarkt (idem voor laten zakken na afloop).
  dinsdag 24 januari 2006 @ 07:00:29 #89
118447 Tique3
pi_34403399
Als je het nu gewoon een keer vraagt. Ze zijn vaak niet zo moeilijk en dan kan je nog met de lift omhoog ook! (Je hebt een nog grotere kans als je het woordt 'gebak' in de keet in de strijd gooit.. )
pi_34403419
Wel navragen of je dat mag hè. Ik geef je weinig kans
pi_34403495
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:00 schreef Tique3 het volgende:
Als je het nu gewoon een keer vraagt. Ze zijn vaak niet zo moeilijk en dan kan je nog met de lift omhoog ook! (Je hebt een nog grotere kans als je het woordt 'gebak' in de keet in de strijd gooit.. )
bouwplaats ?
maak daar maar 'kratje bier' van
pi_34403520
Als het overdag moet gebeuren zal je het op zaterdag of zondag moeten doen neem ik aan. Heb het zelf enkele keren gedaan, 's nachts in tamelijk zatte toestand. Enkele Ieren en Canadezen die toen in Leuven studeerden overdreven wel, die gingen 's nachts met enkele flessen bier omhoog, zaten daarboven te drinken en te blowen, kropen tot op het einde van de arm en af en toe ging er nog eentje voor de lol aan één hand eronder hangen. Mij niet gezien

Vergeet niet dat het kan vriezen, zie dat je handschoenen hebt met een stevige grip. ik riskeerde liever bevroren vingers dan op handschoenen te betrouwen, op elk tussenplatform kan je pauzeren om ze terug op te warmen...
pi_34404580
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:40 schreef firecow het volgende:
nee ik zit ff rustig te denken/bedenken waar en hoe ik het ga doen.... Foto's komen uiteraard zodra ik weer veilig aan de grond sta Was vandaag nog ff naar ijburg gereden maar het is dus wel een focking rechte trap omhoog met dus om de 5 meter ofzo een rust plateautje
Als het 1 lange rechte trap is en het lijkt je erg lang, zou ik zeker voor de optie gaan om een klimgordeltje aan te trekken. Als je dat te duur vindt (vanaf 35 ¤) wil ik je ook wel uitleggen hoe je met een stukje klimtouw wat je los koopt bij een outdoorzaak (ongeveer 10 ¤) iets in elkaar flanst.

Ergens onder jouw posting staat nog de tip alles aan een touw achter je aan te hijsen. Niet doen, blijft alleen maar steken enzo, ellende. Hoe vaak ik wel niet met loszwaaiende klimtouwen en rugzakken achter struikjes in de wand ben blijven hangen... En dan moest je weer terugklimmen om het op te halen. Gewoon je rugzak plat inpakken, dicht tegen je rug aan. Klein rugzakje, dan kom je niet in de verleiding om veel zooi mee te nemen. Veel fotorugzakken zijn goed geschikt voor plat inpakken, met aparte vakjes boven elkaar voor lens en body. Heupband is makkelijk, dan gaat ie niet zwaaien. Laat niks vallen, leg eventueel je rugzak met een touwtje vast als je boven bent. Niet dat je veel schade aan mensen toebrengt als je het 's nachts doet, maar wel aan je fotomateriaal... In de bergen bind ik ook alles wat kan vallen vast.

Nog een tip die ik las: iemand raadde je de handschoenen af, omdat dat geen goede grip zou geven. Als jij na een nacht van -5 metalen ladders met blote handen vastpakt, heb je al heel snel kouwe klauwen, en daarmee kun je geen kracht zetten. Dan heb je dus net zomin grip als wanneer je slechte handschoenen gebruikt. Bovendien, scherpe uitsteeksels en vuil: gewoon een paar goede werkhandschoenen zoeken, bij de bouwmarkt. Test ze effe uit op een metalen leuning om de grip te checken.

Tot slot: als je in het donker gaat is een hoofdlampje handig. Dan heb je je handen vrij. je wilt niet tijdens de hele klim een lampje in je mond houden...

Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 11:45:13 #94
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34408029
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:35 schreef Doderok het volgende:
Als het overdag moet gebeuren zal je het op zaterdag of zondag moeten doen neem ik aan. Heb het zelf enkele keren gedaan, 's nachts in tamelijk zatte toestand. Enkele Ieren en Canadezen die toen in Leuven studeerden overdreven wel, die gingen 's nachts met enkele flessen bier omhoog, zaten daarboven te drinken en te blowen, kropen tot op het einde van de arm en af en toe ging er nog eentje voor de lol aan één hand eronder hangen. Mij niet gezien

Vergeet niet dat het kan vriezen, zie dat je handschoenen hebt met een stevige grip. ik riskeerde liever bevroren vingers dan op handschoenen te betrouwen, op elk tussenplatform kan je pauzeren om ze terug op te warmen...
Yeah right!!

En mocht dat wel echt gebeurd zijn jammer dat ie niet gevallen is geen medelijden mee gehad
pi_34410579
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 09:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als het 1 lange rechte trap is en het lijkt je erg lang, zou ik zeker voor de optie gaan om een klimgordeltje aan te trekken. Als je dat te duur vindt (vanaf 35 ¤) wil ik je ook wel uitleggen hoe je met een stukje klimtouw wat je los koopt bij een outdoorzaak (ongeveer 10 ¤) iets in elkaar flanst.

Ergens onder jouw posting staat nog de tip alles aan een touw achter je aan te hijsen. Niet doen, blijft alleen maar steken enzo, ellende. Hoe vaak ik wel niet met loszwaaiende klimtouwen en rugzakken achter struikjes in de wand ben blijven hangen... En dan moest je weer terugklimmen om het op te halen. Gewoon je rugzak plat inpakken, dicht tegen je rug aan. Klein rugzakje, dan kom je niet in de verleiding om veel zooi mee te nemen. Veel fotorugzakken zijn goed geschikt voor plat inpakken, met aparte vakjes boven elkaar voor lens en body. Heupband is makkelijk, dan gaat ie niet zwaaien. Laat niks vallen, leg eventueel je rugzak met een touwtje vast als je boven bent. Niet dat je veel schade aan mensen toebrengt als je het 's nachts doet, maar wel aan je fotomateriaal... In de bergen bind ik ook alles wat kan vallen vast.

Nog een tip die ik las: iemand raadde je de handschoenen af, omdat dat geen goede grip zou geven. Als jij na een nacht van -5 metalen ladders met blote handen vastpakt, heb je al heel snel kouwe klauwen, en daarmee kun je geen kracht zetten. Dan heb je dus net zomin grip als wanneer je slechte handschoenen gebruikt. Bovendien, scherpe uitsteeksels en vuil: gewoon een paar goede werkhandschoenen zoeken, bij de bouwmarkt. Test ze effe uit op een metalen leuning om de grip te checken.

Tot slot: als je in het donker gaat is een hoofdlampje handig. Dan heb je je handen vrij. je wilt niet tijdens de hele klim een lampje in je mond houden...

Nou nu nog klimschoentjes en de complete klimuitrusting heb je al .
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:12:38 #96
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_34410639
Neem je ook de Fokvlag mee naar boven.

Nog leuker is die Fokstok aan die kraan bevestigen helemaal aan het einde, en dan het sleuteltje weg tiefen
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:14:57 #97
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_34410696
doen we nog steeds aan die fokstok?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_34410924
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nou nu nog klimschoentjes en de complete klimuitrusting heb je al .
Fijn, met klimschoentjes op stalen treden. Doe maar gewoon een paar werkschoenen. Maar je hebt gelijk met je klimuitrusting: het werk van kraanmachinisten valt onder werk op hoogte, dus die lui zijn vast wel voorzien van alle middelen voor industrieel klimmen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_34413118
Hmmmm misschien woensdagavond op donderdag D-day !

ff kijken hoealles gaat enzow.... En dan een keer op zaterdag of zondag ochtend erin klimmen
pi_34417149
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:22 schreef Gripper het volgende:

[..]

Fijn, met klimschoentjes op stalen treden. Doe maar gewoon een paar werkschoenen. Maar je hebt gelijk met je klimuitrusting: het werk van kraanmachinisten valt onder werk op hoogte, dus die lui zijn vast wel voorzien van alle middelen voor industrieel klimmen.
T was niet echt serieus ofzo .

Overigens ben ik (met een stel andere klmmers) ooit eens gevraagd om te werken bij zo'n bedrijf die van die lichten etc. opbouwt bij concerten . Was helaas een fulltime job anders had ik het wel gedaan .
pi_34417753
tvp.....

DOEN DOEN DOEN
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 24 januari 2006 @ 18:35:08 #102
133855 H1TM4N_NL
Shit happens.... get over it !
pi_34420913
Zet die hijskraan gewoon in je achtertuin is het ook niet stafbaar ;p
pi_34421307
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 18:35 schreef H1TM4N_NL het volgende:
Zet die hijskraan gewoon in je achtertuin is het ook niet stafbaar ;p
wel hoor..
  dinsdag 24 januari 2006 @ 19:20:57 #104
118447 Tique3
pi_34421846
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 07:29 schreef dontcare het volgende:

[..]

bouwplaats ?
maak daar maar 'kratje bier' van
Ze mogen helemaal niet drinken onder het werk, en na het werk wil iedereen graag naar huis..
Een gebakje in de schaft gaat er dan beter in denk ik
pi_34482107
Heb de D-day ff uitgesteld.... WAs gisteren ernstig koud en stond nog een hoop wind.....
Ik ga het trouwens eerst in een kleintje proberen.... DAarna pas in een hele hoge
pi_34482925
Ik zou het echt niet doen. Veel te veel hoogtevrees voor.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34483014
K heb trouwens wel mooie foto's van +300 m hoogte in Frankrijk .
pi_34483178
Doe gweoon keepershandschoenen aan dan.
Die zijn zo stroef als wat
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_34485854
je hebt gespiekt bij Patrick Savalle? :

of deze serie: http://www.patricksavalle.com/x/1095175591214
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_34486350
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 01:14 schreef ROG het volgende:
TS kan z'n camerazooi in een oude plunjebaal van de dump meenemen, onder zich aan z'n gordel hangen als ie recht omhoog moet klimmen. Of het later omhooghijsen door de klim"schacht" met goedkoop oranje nylon touw van de bouwmarkt (idem voor laten zakken na afloop).
Kom je boven, is je camera gejat!
Een Nazi is een duitser, maar dan erger.
pi_34486511
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:52 schreef Toxic_nl het volgende:

[..]

Kom je boven, is je camera gejat!
Zit er een baksteen in .
pi_34490012
Ik het wel eens gedaan...
Kwam de politie...gelukkig geen boete gekregen...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:32:12 #114
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_34517104
inderdaad, het heeft met arbo te maken, maar je kan natuurlijk altijd even langs de keet tijdens schafttijd gaan met 2 dozen taart, vergeet een groot mes niet om de taart te snijden!
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:14:46 #115
134142 -LadyJane-
- Jane op zoek naar Tarzan -
pi_36651462
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:

als je gepakt wordt ga je de cel in en krijg je een leuke boete en een lief aantekeningetje op je strafblad.
sterkte
wie ben je en waarom wil je dit doen eigenlijk???
(even voor de duidelijkheid, ik heb het al eens gedaan)
pi_36652052
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:14 schreef -LadyJane- het volgende:

[..]

als je gepakt wordt ga je de cel in en krijg je een leuke boete en een lief aantekeningetje op je strafblad.
sterkte
wie ben je en waarom wil je dit doen eigenlijk???
(even voor de duidelijkheid, ik heb het al eens gedaan)
Reagerend op je ondertitel: probeer www.x-toys.nl eens!
  dinsdag 4 april 2006 @ 20:52:57 #117
130803 Gripper
Get a grip
pi_36652988
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Daarvoor heeft ze mij al
Mijn foto's op Flickr!
pi_36654149
Een helicoptervlucht boven Amsterdam is waarschijnlijk een stuk goedkoper dan een eventuele boete en levert denk ik ook een beter uitzicht op.

Tenzij het je vooral gaat om de kick misschien een idee
I'd like mornings better if they started later..
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:30:00 #119
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36654458
je kunt ook je foto camera aan de kraan machinist geven, en hem dan 5 euro betalen zodat hij 20 foto's voor je maakt iig goedkoper als de boete of de kans dat jij naar beneden flikkerd en al je foto's verneukt zijn omdat je camera stuk is
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:41:34 #120
134142 -LadyJane-
pi_36654908
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 20:29 schreef veldmuis het volgende:

[..]

dankje, ik heb zo'n speeltje al. maar dat bedoel ik natuurlijk niet.
spreekt voor zich dat ik al eerder op een hijskraan geweest ben.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:42:51 #121
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_36654949
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 16:38 schreef postman het volgende:
je hebt gespiekt bij Patrick Savalle? :
[afbeelding]

of deze serie: http://www.patricksavalle.com/x/1095175591214
Die dude staat op een verhoging op een dak ofzo, kijk maar rechts onderin die foto
Ik klim liever op een gebouw en dan op een verhoging van 5 meter, dan een rechtopstaande kraan van 35 meter
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:43:45 #122
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_36654980
tvp.

Vergeet je camera niet op te laden.
Jawel, je keek.
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:44:13 #123
134142 -LadyJane-
pi_36654996
wat een mietje die patrick
  dinsdag 4 april 2006 @ 21:45:44 #124
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_36655053
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 21:43 schreef jna het volgende:
tvp.

Vergeet je camera niet op te laden.
en een geheugenkaartje erin te doen
Klaar?
Ik niet!
pi_36656981
Is ie nou al naar boven geweest?
Same Shit, Different Day......
  woensdag 5 april 2006 @ 00:06:59 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_36660378
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 22:32 schreef Drago-X het volgende:
Is ie nou al naar boven geweest?
neuh anders had ik wel foto's op dpz gezien
Huilen dan.
  woensdag 5 april 2006 @ 12:14:37 #127
131729 jna
pi_36668802
Nog niet?
Jawel, je keek.
pi_36671098
Ik ken (en heb het gezien) mensen die dat hebben gedaan terwijl ze dronken en stoned waren... en het is goed gegaan. Te idioot voor woorden... werkelijk... Maar natuurlijk wel spannend. Ik zou het je in ieder geval wel afraden.
pi_36671681
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:34 schreef Quarks het volgende:

[..]

Geen goed plan.
Omhoog is nog leuk, omlaag is minder leuk.

Hier achter het huis staat een hoogspanningsmast, er was eens zo'n 'stoere' jongen in geklommen, toen durfde hij niet meer naar beneden en moest de brandweer komen.
wat een onzin, omlaag gaat op dezelfde manier als omhoog.
Het hangt er vanaf wat voor model het is, maar de meeste hebben gewoon diagonale spijlen en dan kun je zo naar boven/beneden klauteren.

Die waar wij in zaten stond pal naast de A28, en het was op een zondagmorgen.
Geen politie gezien

[ Bericht 10% gewijzigd door kolonel_knalpiemel op 05-04-2006 13:45:54 ]
Gaat nu weer door het leven als kolonel-knalpiemel
  woensdag 5 april 2006 @ 14:00:14 #131
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_36672424
erg mooi vanaf boven!
let wel op dat je een dag uitkiest waarop het nieut te hard waait!
en wat de sancties zijn zou ik niet weten, ben nog nooit gepakt. volgens mij letten ze niet zo goed op, ik ken niemand die ooit gepakt is

niet verstandig als je verdovende middelen hebt gebruikt, maar anders echt niet heel gevaarlijk hoor
wat iedereen zegt over vet is een beetje maf, er zit gewoon een ladder tot boven hoor, daar smeren ze echt geen vet op
an urge to help mankind overcomes me
pi_36673219
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef saaw het volgende:
erg mooi vanaf boven!
let wel op dat je een dag uitkiest waarop het nieut te hard waait!
en wat de sancties zijn zou ik niet weten, ben nog nooit gepakt. volgens mij letten ze niet zo goed op, ik ken niemand die ooit gepakt is

niet verstandig als je verdovende middelen hebt gebruikt, maar anders echt niet heel gevaarlijk hoor
wat iedereen zegt over vet is een beetje maf, er zit gewoon een ladder tot boven hoor, daar smeren ze echt geen vet op
lekker ironisch bij je sig
pi_36712294
Hoe zit het? Wanneer ga je nu es klimmen of ben je alweer genezen?
pi_36712546
wel eens gedaan toen ik een jaar of 10 was, reuze spannend. De cabine was gewoon open maar er zaten geen sleuteltjes in natuurlijk. Was overigens gewoon een kraan die bij laagbouw gebruikt wordt, ik schat nog geen 15 meter hoog.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_36712865
Gewoon doen joh
  woensdag 1 november 2006 @ 13:21:59 #136
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43134541
Bin there, done that

020 toeristische plaatjes²; pleur je kraan op de Dam, werkbak erin en FF fotootje maken van het paleis

Moezzik FF op de kraan van een collega zijn om een storing te zoeken, op de laaste foto mijn 'eigen' machientje... nou ja, van de werkgevert dan he

And..... getting payd for it
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_43134663
Moet je wel een ECHTE camera gebruiken en geen telefoon
pi_43135556
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:21 schreef Sounddragon het volgende:
Bin there, done that

020 toeristische plaatjes²; pleur je kraan op de Dam, werkbak erin en FF fotootje maken van het paleis

[afbeelding]

[afbeelding]

Moezzik FF op de kraan van een collega zijn om een storing te zoeken, op de laaste foto mijn 'eigen' machientje... nou ja, van de werkgevert dan he

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

And..... getting payd for it
  woensdag 1 november 2006 @ 14:54:52 #139
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_43137515
lekker veel roest!
  woensdag 1 november 2006 @ 15:36:20 #140
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_43138943
Vet man, toffe baan, bij Nederhoff
pi_43143328
geinig die foto;s
  woensdag 1 november 2006 @ 17:57:53 #142
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43144277
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:25 schreef Drifter__ het volgende:
Moet je wel een ECHTE camera gebruiken en geen telefoon
Tja ehhh...goed plan, maar ik weet van tevoren niet waar ik terecht ga komen he, en die foon zit altijd in me zak, ga natuurlijk niet met een dure digicam bovenop een kraan zitten balanceren

Dit zijn meestal van die situatie's die onverwacht opduiken, zit je daar, denk je hmmmm...dis wel een cool plaatje....gaan we niet naar beneden om FF een camera te scoren
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 1 november 2006 @ 18:01:18 #143
131729 jna
pi_43144402
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Tja ehhh...goed plan, maar ik weet van tevoren niet waar ik terecht ga komen he, en die foon zit altijd in me zak, ga natuurlijk niet met een dure digicam bovenop een kraan zitten balanceren

Dit zijn meestal van die situatie's die onverwacht opduiken, zit je daar, denk je hmmmm...dis wel een cool plaatje....gaan we niet naar beneden om FF een camera te scoren
HIjs je hem toch gewoon naar boven

(heel flauw inderdaad )
Jawel, je keek.
pi_43144548
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef TheFrankey het volgende:
geinig die foto;s
Heb jij toevallig vroeger een scooter gehad?
pi_43144564
Zo'n ding huren kost een bedrijf toch al gauw duizenden euro's per kwartier?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_43146915
En ik ben er nog steeds niet ingegaan...

Weet ook niet of ik het nog wel ga doen
  woensdag 1 november 2006 @ 20:57:53 #147
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43151287
Huurprijzen vallen op zich wel mee, je hebt altijd een minimumtarief dwz een minimumaantal uren wat je de machine moet huren, bij kleinere kranen is dat meestal 3 uur, en reken dan op een uurprijs van rond de 75 - 100 ¤ ex.

Als je wilt fotograferen moet je gewoon een keertje aan een torenkraanmchinist vragen, gebak doet wonderen kan je relaxed met de lift naar boven, en je kan veel betere foto's maken als vanuit een werkbak

Niet te adviseren als je niet zo'n held bent of een zwakke maag hebt, want er zit wat meer leven in zo'n ding als je verwacht
pi_43151465
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:35 schreef The_Mavericks het volgende:
ik deed het vroeger als klein kind, nu moet ik het soms doen op mijn werk op deze dingen:

http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernis.jpg

je zou het snachts kunnen proberen, kleine kans dat je wordt gepakt, maar dan heb je weer nacht fotos :/
Dat artikel klopt alleen niet helemaal. Als ik mij niet vergis is de nozema mast in Lopik bijna 2x zo hoog..
pi_43151898
quote:
Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef kanovinnie het volgende:

Mag het ziekenhuis gelukkig niet vertellen aan je verzekeraar hoe jij je verwondingen hebt opgelopen
  woensdag 1 november 2006 @ 21:42:53 #150
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43153296
Als je in een moderne kraan naar boven gaat volstaan veiligheidsschoenen S3 en een helm, valgevaar is boven allemaal voor gezorgd, als je gaat klimmen wordt het een ander verhaal ...

Leuk, dat hele arbo verhaal, schiet me ineens iets te binnen over een klok en een klepel; duidelijk iemand die ergens wat gelezen heeft, maar er niet mee werkt in de praktijk...
  woensdag 1 november 2006 @ 22:21:58 #151
157361 jors
stripheld
pi_43155117
mij lijkt de vraag "wat als ik doodval?" belangrijker
off the wall
  donderdag 2 november 2006 @ 03:04:52 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43161503
In dat geval moet je lekker beneden blijven
  donderdag 2 november 2006 @ 08:20:10 #153
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_43162432
quote:
Op woensdag 1 november 2006 21:42 schreef Sounddragon het volgende:
Als je in een moderne kraan naar boven gaat volstaan veiligheidsschoenen S3 en een helm, valgevaar is boven allemaal voor gezorgd, als je gaat klimmen wordt het een ander verhaal ...

Leuk, dat hele arbo verhaal, schiet me ineens iets te binnen over een klok en een klepel; duidelijk iemand die ergens wat gelezen heeft, maar er niet mee werkt in de praktijk...
nope, ik ben werktuigbouwkundige, met vca.
mij zul je dus nooit op een bouwplaats vinden.
  donderdag 2 november 2006 @ 10:53:18 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43164986
Ghi....waarom had ik nou al zo'n donkerbruin vermoeden

VCA is zowieso een wassen neus in de praktijk, als je kijkt hoe stom het gemiddelde bouwvarken is.... van een helm gaat je haar kut zitten he , en gympies lopen beter als werkschoenen, gehoor en oogbescherming is voor mietjes, en de wet....tja....die geldt voor mij niet...

Het zijn nét mensen af en toe

[ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 02-11-2006 11:02:18 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 12:37:06 #155
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_43167450
zo ken ik er ook wel een paar ja, en vca kan niet altijd uitgevoerd worden. maar bij mij op school ook, echt te belachenlijk!
ik werd dus een keer uitgelachen omdat ik met werkschoenen de werkplaats inkwam. (lachers, niveau 1/2, ik 4). en ik ben een nerd omdat ik mijn hoofd wegdraai als ik hecht, een bril opdoe met slijpen, het gordijn van de lasruimte dichtschuif, gehoorbescherming draag als ik of iemand anders aan het slijpen is, en de deur dichtdoe als ik ga slijpen (in het slijphok). echt te belachenlijk voor woorden
  vrijdag 3 november 2006 @ 00:28:49 #156
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43193242
Ik weet het, ik loop regelmatig als enige (evt met een uitvoerder samen) mét helm over de bouw, één ding scheelt, je valt lekker op

Gewoon volhouden, ooit gaan ze mee doen
pi_43193428
klappen ze het trapje dan niet weg ofzo zodat je er in niet in kan?
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:24:14 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_43201488
nope, vaak zit boven het luik van het bordes op slot, ben je net 60 meter omhoog geklommen, kan je weer terug

Je kan het niet ONmogelijk maken dat mensen in de kraan klimmen s'nachts, als ik zie dat het weer ff mode is, wil het wel eens helpen om na 3 meter een trede vol vet te smeren waar je dan met je fikken in grijpt met klimmen, dan heb je ook meteen niet zoveel zin meer

En voor de die-hards; doe je best maar, probeer alleen om náást te kraan te vallen als het misgaat, bloed maakt nare roestplekken op het dek
  vrijdag 3 november 2006 @ 12:59:14 #159
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_43202446
Oei Oei wat hoog zeg voor geen goud. Ik krijg echt gevoel als ik zo'n bak zou staan dat die kraan dan om zou kiepen door mijn gewicht, ik weet het is onmogelijk maar dat ga je wel denken als je hoogtevrees hebt
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:11:05 #160
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_43202782
Heb een kameraad gehad die het heeft geprobeerd, hij was halverwege, kwam er beveiliging aan...
Hij was minderjarig, is er met een waarschuwing vanaf gekomen.
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:15:04 #161
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_43202906
Kun je het niet proberen opeen zondag? en/of na 4 uur als de bouwvakkers vrij zijn. Kun je zons ondergang fotograferen en z
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:21:54 #162
17882 Razor21
Sinds 2001 op Fok!
pi_43203088
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je het niet proberen opeen zondag? en/of na 4 uur als de bouwvakkers vrij zijn. Kun je zons ondergang fotograferen en z
Op een maandag kan de zon ook schijnen hoor...
pi_43205168
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 13:21 schreef Razor21 het volgende:

[..]

Op een maandag kan de zon ook schijnen hoor...
Helder licht.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:07:32 #164
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_43209491
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:35 schreef The_Mavericks het volgende:

http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernispenis.jpg

Hihi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')