waarom niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:45 schreef hallo_mensen het volgende:
Vraag het dan aan de kraanmachinist
mm als je fijn in het bakje omhoog gaat is er toch niets aan de handquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:33 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
Je kan natuurlijk het ook vragen aan de uitvoerder & kraan machinist of je even naar boven mag , heb je nog een lift ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam![]()
Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??![]()
Wie heeft zoiets wel eens gedaan![]()
en actiefoto'squote:Op zondag 22 januari 2006 06:02 schreef dontcare het volgende:
[..]
Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.
Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
Ze doen het ook voor persfotografen. Die gaan onder begeleiding het bakje in.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:25 schreef _Denker het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
Dat flikkerde zo van z 'n lichaam af toen-ie boven was?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Man, zelfmoord is ook weel overdreven, ik ben laatst toen ik dronken was op zo' n ding geklommen, gewoon met het trappetje naar boven.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...quote:Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:07 schreef mynick het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Welk gedeelte bedoel je dan? De roosters richting de contragewichten? Dat zijn gewone huis tuin en keuken persroosters, niks vettigs aan.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
Ik ben op mijn stage een keer meegeweest naar boven met de kraanmachinist.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:18 schreef MissX het volgende:
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om![]()
Dat zei ik toch al, snuggere henkiequote:Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat zei ik toch al, snuggere henkie![]()
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
Dat bedoel ik. Hier in de buurt staan ze trouwens meestal juist wel altijd uitgeklapt, maar dat ligt er meer aan dat ik in een nogal klein dorp woon en er voor de rest ook niet erg veel "stad" in de buurt ligt.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
Dan is het van belang dat hij wel foto's blijft maken.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:43 schreef longinus het volgende:
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Jij wel eens een hoogspannings mast in amsterdam zien staan ?quote:Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
Amsterdam staat vol met deze kranen op het momentquote:Op zondag 22 januari 2006 14:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
Ik heb t ook wel s gedaan. Doe het vooral nuchter en let 100% op wat je doet; het is een erg lange klim. Maar als je dan eenmaal BOVEN bent ... wow ...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:30 schreef mistermaniac het volgende:
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel heel erg gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
Geen goed plan.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
Hmm opzich wel een goed idee !!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
pff, idd... helemaal mee eens, moet alles volgens regeltjes tegenwoordig? Bovendien ben ik ervaringsdeskundige bij nacht --> super mooi en niemand ziet jequote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef Rio het volgende:
Sjezus. Gewoon doen kerel. Al die moraalridders en semi-hijskraan deskundigen hierzo... Moe wordt je er van.
dude!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:44 schreef firecow het volgende:
Wat wel een fucking nadeel is dat ik dik 5 kilo aan fotogear + statief van 3 kilo mee op me rug mee naar boven moet nemen.......................![]()
Als je dan toch helemaal naar boven wil klimmen kan je beter gelijk een goeie camera meenemen. Met een standaard zie je amper de grond.quote:Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef KeessieK het volgende:
[..]
dude!wat voor camera heb jij?
ik zou gewoon een digitale cam meenemen..
20D, D60, 50-500mm lens 16mm fishlens 12-24 lens en nog wat vaste lensen... Flitser en zooi dus tja dat weegt wel wat bij elkaarquote:Op maandag 23 januari 2006 00:14 schreef KeessieK het volgende:
[..]
dude!wat voor camera heb jij?
ik zou gewoon een digitale cam meenemen..
Flitser?quote:Op maandag 23 januari 2006 00:41 schreef firecow het volgende:
[..]
20D, D60, 50-500mm lens 16mm fishlens 12-24 lens en nog wat vaste lensen... Flitser en zooi dus tja dat weegt wel wat bij elkaar![]()
Niks die kan ook wel thuisblijven. scheelt paar 100 gramquote:Op maandag 23 januari 2006 00:48 schreef Youssef het volgende:
[..]
Flitser?
Ik ben geen fotokenner, maar heeft zo een flitser nut op zo een grote afstand?
OMGquote:Op maandag 23 januari 2006 01:09 schreef -calimero- het volgende:
Ik heb het nu al een paar keer gedaan in verschillende kranen! Meestal gaan we met z'n 2en en 's nachts of in het weekend. Ook om foto's te maken, en gewoon om relaxt boven te genieten van het uitzicht! Je moet inderdaad geen hoogtevrees hebben, maar het uitzicht is fantastisch!
Wij zijn zelfs eens zo idioot geweest om van de kraan naar het begouw over te stappen op een meter of 40 hoog. Een sprong van een meter of 2. Nou, dan voel je de adrenaline wel!!![]()
ik zou het bij het Hilton-hotel vragenquote:Op maandag 23 januari 2006 10:38 schreef JohanV. het volgende:
Waarom ga je niet naar een hotel? zijn vaak best hoge gebouwen en je kunt eens vragen of je naar het dak mag.
Ik heb zelf op het Holiday Inn gestaan in Amsterdam, en je hebt daar een prachtig uitzicht van 16 hoog.
je zult waarschijnlijk wel onder begeleiding moeten.quote:Op maandag 23 januari 2006 11:47 schreef dontcare het volgende:
[..]
ik zou het bij het Hilton-hotel vragen![]()
Jah ik wilde net zoiets gaan typen hehequote:Op maandag 23 januari 2006 10:36 schreef Gripper het volgende:
Mocht je bang zijn dat je gaat vallen, kun je natuurlijk altijd overwegen om een klimgordeltje aan te trekken met een stukje touw van een meter en een karabiner eraan (een grote, die ook om leuningen heen past) De kraanmachinist gebruikt dat soort spullen niet, die klautert gewoon zo omhoog.
quote:Op zondag 22 januari 2006 16:13 schreef Rio het volgende:
Sjezus. Gewoon doen kerel. Al die moraalridders en semi-hijskraan deskundigen hierzo... Moe wordt je er van.
dan kan alsnog de aannemer aansprakelijk worden.. die heeft er dan niet goed voor gezorgd dat de bouwplaats niet bereikbaar is voor dit soort toeristen.. of dat het niet goed opgeruimd is..quote:Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
kwa arbo wet (mits overdag) kan ik je dit vertellen
mits onder begeleiding + Persoonlijke Beveiligings Middelen (PBM) mag je naar boven toe
PBM's zijn, veiligheidsschoenen, overal+ WERKhandschoenen, een helm en een valgordel (klettersteigtouw) aan. ik weet niet of de chef je naar boven laat gaan, misschien kan je een afspraak maken om 's morgens vroeg te komen, of tegen het einde van de dag.
als er niemand meer is (lees, 's avonds/ 'snachts/weekend) is het 100% illigaal, en kan je een boete krijgen voor het betreden van verboden terrein, en als er wat gebeurd doordat jij niet weet wat je doet (je hebt geen vca denk ik?), en je krijgt een ongeluk (wat snel gebeurd op een bouwplaats, denk maar aan b.v. met je schoenen in een scherp stuk staal staan, veiligheidsschoenen hebben stalen neuzen, dikke zolen zolen en hiel). dan moet je het dus zelf betalen, en dan ben je er zuur van (zowiezo is alles op de bouwplaats smerig, dus de kans dat je een infectie krijgt is aanwezig)
Beste,quote:Op maandag 23 januari 2006 00:41 schreef firecow het volgende:
[..]
20D, D60, 50-500mm lens 16mm fishlens 12-24 lens en nog wat vaste lensen... Flitser en zooi dus tja dat weegt wel wat bij elkaar![]()
Als er een omheinig (bijvoorbeeld in de vorm van een hek) staat is dat al voldoende.quote:Op maandag 23 januari 2006 18:49 schreef KeessieK het volgende:
[..]
dan kan alsnog de aannemer aansprakelijk worden.. die heeft er dan niet goed voor gezorgd dat de bouwplaats niet bereikbaar is voor dit soort toeristen.. of dat het niet goed opgeruimd is..
klinkt heel krom maar het is wel zo..
* VCA cursus vorig jaar gedaan
ik heb net mijn vca map doorgelezen, en het staat er niet inquote:Op maandag 23 januari 2006 18:49 schreef KeessieK het volgende:
[..]
dan kan alsnog de aannemer aansprakelijk worden.. die heeft er dan niet goed voor gezorgd dat de bouwplaats niet bereikbaar is voor dit soort toeristen.. of dat het niet goed opgeruimd is..
klinkt heel krom maar het is wel zo..
* ] VCA cursus vorig jaar gedaan[/me]
volgens mij is dat meer een Arbo regel hoorquote:Op maandag 23 januari 2006 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ik heb net mijn vca map doorgelezen, en het staat er niet in![]()
* voor basis vca gaat
Diequote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:54 schreef SolidasRock het volgende:
TS heeft zeker te vaak naar dat reklame gekeken waarin een moeder een hijskraan beklimt vanaf de buitenkant (dus geen ladder) met een hengsel van een fruitmand in haar mond en haar zoon haar weer terug naar beneden stuurt omdat hij al 1 of andere zuigzakkie heeft met allerlei soorten fruit erin. (ik drink die dingen niet en hoe ze heten is me ff ontschoten)
bouwplaats ?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:00 schreef Tique3 het volgende:
Als je het nu gewoon een keer vraagt. Ze zijn vaak niet zo moeilijk en dan kan je nog met de lift omhoog ook! (Je hebt een nog grotere kans als je het woordt 'gebak' in de keet in de strijd gooit..)
Als het 1 lange rechte trap is en het lijkt je erg lang, zou ik zeker voor de optie gaan om een klimgordeltje aan te trekken. Als je dat te duur vindt (vanaf 35 ¤) wil ik je ook wel uitleggen hoe je met een stukje klimtouw wat je los koopt bij een outdoorzaak (ongeveer 10 ¤) iets in elkaar flanst.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 00:40 schreef firecow het volgende:
nee ik zit ff rustig te denken/bedenken waar en hoe ik het ga doen.... Foto's komen uiteraard zodra ik weer veilig aan de grond staWas vandaag nog ff naar ijburg gereden maar het is dus wel een focking rechte trap omhoog met dus om de 5 meter ofzo een rust plateautje
Yeah right!!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:35 schreef Doderok het volgende:
Als het overdag moet gebeuren zal je het op zaterdag of zondag moeten doen neem ik aan. Heb het zelf enkele keren gedaan, 's nachts in tamelijk zatte toestand. Enkele Ieren en Canadezen die toen in Leuven studeerden overdreven wel, die gingen 's nachts met enkele flessen bier omhoog, zaten daarboven te drinken en te blowen, kropen tot op het einde van de arm en af en toe ging er nog eentje voor de lol aan één hand eronder hangen. Mij niet gezien![]()
Vergeet niet dat het kan vriezen, zie dat je handschoenen hebt met een stevige grip. ik riskeerde liever bevroren vingers dan op handschoenen te betrouwen, op elk tussenplatform kan je pauzeren om ze terug op te warmen...
Nou nu nog klimschoentjes en de complete klimuitrusting heb je alquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als het 1 lange rechte trap is en het lijkt je erg lang, zou ik zeker voor de optie gaan om een klimgordeltje aan te trekken. Als je dat te duur vindt (vanaf 35 ¤) wil ik je ook wel uitleggen hoe je met een stukje klimtouw wat je los koopt bij een outdoorzaak (ongeveer 10 ¤) iets in elkaar flanst.
Ergens onder jouw posting staat nog de tip alles aan een touw achter je aan te hijsen. Niet doen, blijft alleen maar steken enzo, ellende. Hoe vaak ik wel niet met loszwaaiende klimtouwen en rugzakken achter struikjes in de wand ben blijven hangen... En dan moest je weer terugklimmen om het op te halen. Gewoon je rugzak plat inpakken, dicht tegen je rug aan. Klein rugzakje, dan kom je niet in de verleiding om veel zooi mee te nemen. Veel fotorugzakken zijn goed geschikt voor plat inpakken, met aparte vakjes boven elkaar voor lens en body. Heupband is makkelijk, dan gaat ie niet zwaaien. Laat niks vallen, leg eventueel je rugzak met een touwtje vast als je boven bent. Niet dat je veel schade aan mensen toebrengt als je het 's nachts doet, maar wel aan je fotomateriaal... In de bergen bind ik ook alles wat kan vallen vast.
Nog een tip die ik las: iemand raadde je de handschoenen af, omdat dat geen goede grip zou geven. Als jij na een nacht van -5 metalen ladders met blote handen vastpakt, heb je al heel snel kouwe klauwen, en daarmee kun je geen kracht zetten. Dan heb je dus net zomin grip als wanneer je slechte handschoenen gebruikt. Bovendien, scherpe uitsteeksels en vuil: gewoon een paar goede werkhandschoenen zoeken, bij de bouwmarkt. Test ze effe uit op een metalen leuning om de grip te checken.
Tot slot: als je in het donker gaat is een hoofdlampje handig. Dan heb je je handen vrij. je wilt niet tijdens de hele klim een lampje in je mond houden...
Fijn, met klimschoentjes op stalen treden.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:10 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou nu nog klimschoentjes en de complete klimuitrusting heb je al.
T was niet echt serieus ofzoquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Fijn, met klimschoentjes op stalen treden.Doe maar gewoon een paar werkschoenen. Maar je hebt gelijk met je klimuitrusting: het werk van kraanmachinisten valt onder werk op hoogte, dus die lui zijn vast wel voorzien van alle middelen voor industrieel klimmen.
wel hoor..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:35 schreef H1TM4N_NL het volgende:
Zet die hijskraan gewoon in je achtertuin is het ook niet stafbaar ;p
Ze mogen helemaal niet drinken onder het werk, en na het werk wil iedereen graag naar huis..quote:Op dinsdag 24 januari 2006 07:29 schreef dontcare het volgende:
[..]
bouwplaats ?
maak daar maar 'kratje bier' van
Kom je boven, is je camera gejat!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:14 schreef ROG het volgende:
TS kan z'n camerazooi in een oude plunjebaal van de dump meenemen, onder zich aan z'n gordel hangen als ie recht omhoog moet klimmen. Of het later omhooghijsen door de klim"schacht" met goedkoop oranje nylon touw van de bouwmarkt (idem voor laten zakken na afloop).
Zit er een baksteen inquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:52 schreef Toxic_nl het volgende:
[..]
Kom je boven, is je camera gejat!![]()
![]()
als je gepakt wordt ga je de cel in en krijg je een leuke boete en een lief aantekeningetje op je strafblad.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam![]()
Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??![]()
Wie heeft zoiets wel eens gedaan![]()
Reagerend op je ondertitel: probeer www.x-toys.nl eens!quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:14 schreef -LadyJane- het volgende:
[..]
als je gepakt wordt ga je de cel in en krijg je een leuke boete en een lief aantekeningetje op je strafblad.
sterkte
wie ben je en waarom wil je dit doen eigenlijk???
(even voor de duidelijkheid, ik heb het al eens gedaan)
Daarvoor heeft ze mij alquote:Op dinsdag 4 april 2006 20:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Reagerend op je ondertitel: probeer www.x-toys.nl eens!
dankje, ik heb zo'n speeltje al. maar dat bedoel ik natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 4 april 2006 20:29 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Reagerend op je ondertitel: probeer www.x-toys.nl eens!
Die dude staat op een verhoging op een dak ofzo, kijk maar rechts onderin die fotoquote:Op donderdag 26 januari 2006 16:38 schreef postman het volgende:
je hebt gespiekt bij Patrick Savalle? :
[afbeelding]
of deze serie: http://www.patricksavalle.com/x/1095175591214
wat een onzin, omlaag gaat op dezelfde manier als omhoog.quote:Op zondag 22 januari 2006 23:34 schreef Quarks het volgende:
[..]
Geen goed plan.
Omhoog is nog leuk, omlaag is minder leuk.
Hier achter het huis staat een hoogspanningsmast, er was eens zo'n 'stoere' jongen in geklommen, toen durfde hij niet meer naar beneden en moest de brandweer komen.
lekker ironisch bij je sigquote:Op woensdag 5 april 2006 14:00 schreef saaw het volgende:
erg mooi vanaf boven!
let wel op dat je een dag uitkiest waarop het nieut te hard waait!
en wat de sancties zijn zou ik niet weten, ben nog nooit gepakt. volgens mij letten ze niet zo goed op, ik ken niemand die ooit gepakt is
niet verstandig als je verdovende middelen hebt gebruikt, maar anders echt niet heel gevaarlijk hoor
wat iedereen zegt over vet is een beetje maf, er zit gewoon een ladder tot boven hoor, daar smeren ze echt geen vet op
quote:Op woensdag 1 november 2006 13:21 schreef Sounddragon het volgende:
Bin there, done that![]()
020 toeristische plaatjes²; pleur je kraan op de Dam, werkbak erin en FF fotootje maken van het paleis![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Moezzik FF op de kraan van een collega zijn om een storing te zoeken, op de laaste foto mijn 'eigen' machientje... nou ja, van de werkgevert dan he![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
And..... getting payd for it![]()
Tja ehhh...goed plan, maar ik weet van tevoren niet waar ik terecht ga komen he, en die foon zit altijd in me zak, ga natuurlijk niet met een dure digicam bovenop een kraan zitten balancerenquote:Op woensdag 1 november 2006 13:25 schreef Drifter__ het volgende:
Moet je wel een ECHTE camera gebruiken en geen telefoon
HIjs je hem toch gewoon naar bovenquote:Op woensdag 1 november 2006 17:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tja ehhh...goed plan, maar ik weet van tevoren niet waar ik terecht ga komen he, en die foon zit altijd in me zak, ga natuurlijk niet met een dure digicam bovenop een kraan zitten balanceren![]()
Dit zijn meestal van die situatie's die onverwacht opduiken, zit je daar, denk je hmmmm...dis wel een cool plaatje....gaan we niet naar beneden om FF een camera te scoren![]()
Heb jij toevallig vroeger een scooter gehad?quote:Op woensdag 1 november 2006 17:31 schreef TheFrankey het volgende:
geinig die foto;s
Dat artikel klopt alleen niet helemaal. Als ik mij niet vergis is de nozema mast in Lopik bijna 2x zo hoog..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:35 schreef The_Mavericks het volgende:
ik deed het vroeger als klein kind, nu moet ik het soms doen op mijn werk op deze dingen:
http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernis.jpg
ze zijn zo verschikkelijk hoog, en naar boven gaan is ook eng :S
je zou het snachts kunnen proberen, kleine kans dat je wordt gepakt, maar dan heb je weer nacht fotos :/
Mag het ziekenhuis gelukkig niet vertellen aan je verzekeraar hoe jij je verwondingen hebt opgelopenquote:Op maandag 23 januari 2006 17:57 schreef kanovinnie het volgende:
kwa arbo wet (mits overdag) kan ik je dit vertellen
mits onder begeleiding + Persoonlijke Beveiligings Middelen (PBM) mag je naar boven toe
PBM's zijn, veiligheidsschoenen, overal+ WERKhandschoenen, een helm en een valgordel (klettersteigtouw) aan. ik weet niet of de chef je naar boven laat gaan, misschien kan je een afspraak maken om 's morgens vroeg te komen, of tegen het einde van de dag.
als er niemand meer is (lees, 's avonds/ 'snachts/weekend) is het 100% illigaal, en kan je een boete krijgen voor het betreden van verboden terrein, en als er wat gebeurd doordat jij niet weet wat je doet (je hebt geen vca denk ik?), en je krijgt een ongeluk (wat snel gebeurd op een bouwplaats, denk maar aan b.v. met je schoenen in een scherp stuk staal staan, veiligheidsschoenen hebben stalen neuzen, dikke zolen zolen en hiel). dan moet je het dus zelf betalen, en dan ben je er zuur van (zowiezo is alles op de bouwplaats smerig, dus de kans dat je een infectie krijgt is aanwezig)
nope, ik ben werktuigbouwkundige, met vca.quote:Op woensdag 1 november 2006 21:42 schreef Sounddragon het volgende:
Als je in een moderne kraan naar boven gaat volstaan veiligheidsschoenen S3 en een helm, valgevaar is boven allemaal voor gezorgd, als je gaat klimmen wordt het een ander verhaal ...
Leuk, dat hele arbo verhaal, schiet me ineens iets te binnen over een klok en een klepel; duidelijk iemand die ergens wat gelezen heeft, maar er niet mee werkt in de praktijk...
Op een maandag kan de zon ook schijnen hoor...quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:15 schreef boem-dikkie het volgende:
Kun je het niet proberen opeen zondag? en/of na 4 uur als de bouwvakkers vrij zijn. Kun je zons ondergang fotograferen en z
Helder licht.quote:Op vrijdag 3 november 2006 13:21 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Op een maandag kan de zon ook schijnen hoor...![]()
Hihiquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:35 schreef The_Mavericks het volgende:
ik deed het vroeger als klein kind, nu moet ik het soms doen op mijn werk op deze dingen:
http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernispenis.jpg
ze zijn zo verschikkelijk hoog, en naar boven gaan is ook eng :S
je zou het snachts kunnen proberen, kleine kans dat je wordt gepakt, maar dan heb je weer nacht fotos :/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |