waarom niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:45 schreef hallo_mensen het volgende:
Vraag het dan aan de kraanmachinist
mm als je fijn in het bakje omhoog gaat is er toch niets aan de handquote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:33 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
Je kan natuurlijk het ook vragen aan de uitvoerder & kraan machinist of je even naar boven mag , heb je nog een lift ook.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam![]()
Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??![]()
Wie heeft zoiets wel eens gedaan![]()
en actiefoto'squote:Op zondag 22 januari 2006 06:02 schreef dontcare het volgende:
[..]
Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.
Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
Ze doen het ook voor persfotografen. Die gaan onder begeleiding het bakje in.quote:Op zondag 22 januari 2006 10:25 schreef _Denker het volgende:
[..]
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
Dat flikkerde zo van z 'n lichaam af toen-ie boven was?quote:Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Man, zelfmoord is ook weel overdreven, ik ben laatst toen ik dronken was op zo' n ding geklommen, gewoon met het trappetje naar boven.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...quote:Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:07 schreef mynick het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.quote:Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Welk gedeelte bedoel je dan? De roosters richting de contragewichten? Dat zijn gewone huis tuin en keuken persroosters, niks vettigs aan.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
Ik ben op mijn stage een keer meegeweest naar boven met de kraanmachinist.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:18 schreef MissX het volgende:
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om![]()
Dat zei ik toch al, snuggere henkiequote:Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat zei ik toch al, snuggere henkie![]()
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
Dat bedoel ik. Hier in de buurt staan ze trouwens meestal juist wel altijd uitgeklapt, maar dat ligt er meer aan dat ik in een nogal klein dorp woon en er voor de rest ook niet erg veel "stad" in de buurt ligt.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
Dan is het van belang dat hij wel foto's blijft maken.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:43 schreef longinus het volgende:
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Jij wel eens een hoogspannings mast in amsterdam zien staan ?quote:Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
Amsterdam staat vol met deze kranen op het momentquote:Op zondag 22 januari 2006 14:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
[..]
. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
Ik heb t ook wel s gedaan. Doe het vooral nuchter en let 100% op wat je doet; het is een erg lange klim. Maar als je dan eenmaal BOVEN bent ... wow ...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:30 schreef mistermaniac het volgende:
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel heel erg gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
Geen goed plan.quote:Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
Hmm opzich wel een goed idee !!quote:Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |