abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34322004
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam

Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??

Wie heeft zoiets wel eens gedaan
pi_34322041
Betreding van prive eigendommen / terrein
pi_34322050
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?

pi_34322593
Vraag het dan aan de kraanmachinist
046
Dank aan Yeahinho
pi_34322610
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:
Ik hoop een hele hoge boete en straf sukkel. Denk eens na, zoiets doe je toch niet ! ?

waarom niet?
pi_34322647
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:35 schreef _The_General_ het volgende:

pi_34326707
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:33:11 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_34326837
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:45 schreef hallo_mensen het volgende:
Vraag het dan aan de kraanmachinist
dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_34326923
ik deed het vroeger als klein kind, nu moet ik het soms doen op mijn werk op deze dingen:

http://www.oranga.com/pics/19980320%20RD%20-%20Shell%20Pernis.jpg

ze zijn zo verschikkelijk hoog, en naar boven gaan is ook eng :S

je zou het snachts kunnen proberen, kleine kans dat je wordt gepakt, maar dan heb je weer nacht fotos :/
<b>This world is one of sadness. Battle brings death. Death brings sorrow. The living may not hear them. Their voices may fall upon deaf ears. But make no mistake - the dead... are not silent.
</b>
pi_34327459
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:33 schreef buzzer het volgende:

[..]

dat kun je doen, maar dat gaat je echt niet lukken, Arboregels enzo...
en waarom zou je dat risico nemen voor een paar foto's ?
mm als je fijn in het bakje omhoog gaat is er toch niets aan de hand

maar ts waarom wacht je niet op de kermis op de dam ?
Reuzenrad 33M doet niet veel onder voor een kraan
Booster 40M , vraag je de operator rustig te draaien is er toch niets aan de hand?
046
Dank aan Yeahinho
pi_34335772
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 20:34 schreef firecow het volgende:
Ik wil binnenkort een keer naar de top van een mooie hoge hijskraan klimmen en op deze manier wat mooi uitzicht foto's etc maken rondom Amsterdam

Maar nu vroeg ik me af WAT als je gepakt wordt ??? Wat voor boete cq straf staat daarop ??

Wie heeft zoiets wel eens gedaan
Je kan natuurlijk het ook vragen aan de uitvoerder & kraan machinist of je even naar boven mag , heb je nog een lift ook.

Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....

[ Bericht 11% gewijzigd door dontcare op 22-01-2006 07:05:15 ]
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34336560
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.

Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
pi_34336597
quote:
Op zondag 22 januari 2006 06:02 schreef dontcare het volgende:

[..]

Als je het stiekem doet en je wordt gezien dan gaat de politie gok ik zo uit van een zelfmoord poging , staat het vol met politie , brandweer , ambulance + mensen
=Leuke rekening ....
en actiefoto's
pi_34336600
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:23 schreef Dirkh het volgende:
Ik ben één keer legaal in een torenkraan geklommen, met een rechte trap naar boven. (tegenwoordig moeten ze liften hebben volgens mij) Ik verzeker je dat dat geen pleziertripje is.
Je moet je bedenken dat zodra je bevangen wordt door hoogtevrees, je dik in de problemen zit als je alleen bent.
Daarbij staat een kraan, als hij niet gebruikt wordt, niet vast. Hij zwenkt dus met de wind mee om te voorkomen dat hij omvalt bij een flinke windvlaag. Daar wil jij niet in klimmen hoor.

Als ik jou was, zou ik een bouwbedrijf benaderen die een toren heeft staan. Misschien dat ze je onder begeleiding wel omhoog willen hijsen in een manbakje. Het is in ieder geval wel een bijzondere ervaring en met een mooi uitzicht.
Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
pi_34336724
quote:
Op zondag 22 januari 2006 10:25 schreef _Denker het volgende:

[..]

Lijkt me lastig, want je bent daar toch niet voor verzekerd? De ARBO zal het niet fijn vinden als niet-gekwalificeerde mensen zomaar op een hijskraan zitten.
Ze doen het ook voor persfotografen. Die gaan onder begeleiding het bakje in.
Het is denk ik wel moeilijk om ze zover te krijgen, want een kraan stilleggen voor een hobbyist is nogal kostbaar. Maar wie weet tref je iemand aan in een goede bui.
pi_34336759
Waarom een hijskraan? Zoek een hoog gebouw, bijvoorbeeld rembrand toren, schrijf persvoorlichting of je wat fotos mag maken vanaf het dak, meestal vinden ze dat geen probleem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_34337067
Mietjes hier! Klim gewoon naar boven! !
pi_34337811
Je weet dat zo'n ding van onder tot boven helemaal in het vet zit? Lekker glibberig als je aan het klimmen bent. Mooie jackass actie, dat dan weer wel...
pi_34338555
Moet niet zeiken over dat het hoog is, dat weet TS ook wel, heeft vast geen last van hoogtevrees
  zondag 22 januari 2006 @ 12:08:08 #20
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_34338619
Wat Dirkh zei.
pi_34338679
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Ik ken persoonlijk iemand die een been is verloren door dit geintje.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34339337
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Zelfs een kraanmachinist heeft beveiliging, om het zonder te doen is bijna zelfmoord.
Dat flikkerde zo van z 'n lichaam af toen-ie boven was? !
pi_34339548
Probeer het uit dan weet je het!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 22 januari 2006 @ 12:44:12 #24
111843 Cassius
Something's fucky
pi_34339625
Ah, dit is weer een doet-ie-het-of-doet-ie-het-niet topic
pi_34341369
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
  zondag 22 januari 2006 @ 13:37:27 #26
67128 capibar
Ondertitels zijn overschat.
pi_34341413
quote:
Op zondag 22 januari 2006 12:10 schreef longinus het volgende:
Man, zelfmoord is ook weel overdreven, ik ben laatst toen ik dronken was op zo' n ding geklommen, gewoon met het trappetje naar boven.
Geen probleem.
  zondag 22 januari 2006 @ 14:07:32 #27
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_34342438
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Ik denk dat ie na 3 meter al naar beneden flikkert omdat er echt een laag van een halve cm vet opzit. Als dat er niet op zou zitten zou je het makkelijk kunnen doen. Maar je glibbert er gegarandeerd net zo snel af als je erop klimt.
Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_34342555
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:07 schreef mynick het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, ik ben wel eens in zo'n ding geklommen. Niets vet aan hoor. Als je gewoon ristig aan doet zie ik het gevaar niet zo...
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
pi_34342568
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:36 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Misschien heeft een kraanmachinist je dat wijsgemaakt toen je eens opperde zijn kraan te gaan beklimmen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_34342607
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef Bloody_Hell het volgende:
Het trappetje is idd meestal niet vettig, maar de rest wel. En de TS wil helemaal tot bovenin, en ik kan je 100% garanderen dat dát wel heel erg vettig en dus glad is.
Welk gedeelte bedoel je dan? De roosters richting de contragewichten? Dat zijn gewone huis tuin en keuken persroosters, niks vettigs aan.
Het hokje van de machinist zal ook wel niet afgetopt zijn met vet, dunkt me.
pi_34342772
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om
pi_34342878
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:18 schreef MissX het volgende:
al bij het lezen van dit topic draait mijn maag om
Ik ben op mijn stage een keer meegeweest naar boven met de kraanmachinist.
Als je op 50 meter boven de grond op een persrooster staat draait je maag zich wel even om ja. .

Maar als je daar overheen bent is het echt super.
pi_34343050
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:11 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het trapje waarmee je naar boven klimt zit niet onder het vet, pipo.
Dat zei ik toch al, snuggere henkie
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
pi_34343084
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:24 schreef Bloody_Hell het volgende:
Dat zei ik toch al, snuggere henkie
Verder denk ik dat je het over een vaste kraan hebt en niet over een mobiele. Op die mobiele kranen zit altijd veel vet, vooral bovenin de mast en in de gieken.
Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
pi_34343469
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:25 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ja duh, maar daar kun je dan ook niet eens inklimmen.
Bovendien staan die vaak niet uitgeklapt op een bouwterrein in het weekend.
Dat bedoel ik. Hier in de buurt staan ze trouwens meestal juist wel altijd uitgeklapt, maar dat ligt er meer aan dat ik in een nogal klein dorp woon en er voor de rest ook niet erg veel "stad" in de buurt ligt.
Maar volgens mij wil de ts in een mobiele kraan gaan kruipen. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
pi_34343515
Aangezien hij naar de top van de hijskraan wil klimmen, lijkt het me een vaste bouwkraan.
pi_34343681
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_34343735
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:43 schreef longinus het volgende:
Het probleem is ook niet het naar boven klimmen, het probleem is dat je te hard naar beneden kan gaan.
Er zit nogal veel metaal aan vast waar je in klem kan komen te zitten.
Dan is het van belang dat hij wel foto's blijft maken.
pi_34343794
Ja ik bedoel gewoon een vaste kraan en ik had verlede week al her en der rondgekeken op ij burg etc... Maar als ik daar de trappen zo'n beetje zag waren ze iig niet 1 rechte lijn omhoog maar eeen soort van wentel trap idee met steeds bij elke omwenteling een plateautje
  zondag 22 januari 2006 @ 16:13:08 #40
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_34346456
Sjezus. Gewoon doen kerel. Al die moraalridders en semi-hijskraan deskundigen hierzo... Moe wordt je er van.
Ik heb al een boek.
pi_34346493
Kun je beter in een hoogspanningsmast klimmen.
Dat heb ik ook wel es gedaan, gebeurd niks zolang je er niet uit tieft.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
pi_34347012
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Jij wel eens een hoogspannings mast in amsterdam zien staan ?
  zondag 22 januari 2006 @ 16:48:37 #43
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_34347607
Ik denk dat de gevolgen wel meevallen als je gepakt wordt, dat wil zeggen als ze idd niet zoals genoemd met 40 man komen omdat ze vermoeden dat je zelfmoord gaat plegen. Zorg dus dat iemand onder blijft die tekst en uitleg kan geven.

Op de legale manier zul je het ook wel voor elkaar krijgen denk ik. Kwestie van een paar bedrijven afbellen en een goed verhaal ophangen.
Vampire Romance O+
pi_34358043
quote:
Op zondag 22 januari 2006 14:36 schreef Bloody_Hell het volgende:

[..]
. Misschien kan hij even duidelijkheid verschaffen wat voor een kraan het precies is??
Amsterdam staat vol met deze kranen op het moment
(bij centraal en omgeving al ruim 6 stuks)
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_34362971
Klopt dat bouw terrein naast het CS had ik al gezien daar staan er inderdaad een stuk of 5 a 6 en best hoge ook.... Alleen beetje drukke locactie.....
  zondag 22 januari 2006 @ 23:24:37 #46
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34363023
Als je aangehouden wordt zeg dan dat je de moeder van de kraanmachinist bent en dat je zijn fruit komt brengen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_34363250
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:30 schreef mistermaniac het volgende:
Denk nu eens na. Je gaat iets beklimmen wat van iemand anders is. Ten eerste is het best wel heel erg gevaarlijk, en ten tweede wat zou jij doen als ik op jou auto zou klimmen en ging roepen van "Hij kijk mij eens op jou auto staan"?
Ik heb t ook wel s gedaan. Doe het vooral nuchter en let 100% op wat je doet; het is een erg lange klim. Maar als je dan eenmaal BOVEN bent ... wow ...
Ben niet gepakt dus weet ook niet wat de sancties zijn.
Fearlessly the idiot faced the crowd, smiling.
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
  zondag 22 januari 2006 @ 23:33:06 #48
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_34363326
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 22 januari 2006 @ 23:34:16 #49
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_34363366
quote:
Op zondag 22 januari 2006 16:14 schreef kolonel-knalpiemel het volgende:
Geen goed plan.
Omhoog is nog leuk, omlaag is minder leuk.

Hier achter het huis staat een hoogspanningsmast, er was eens zo'n 'stoere' jongen in geklommen, toen durfde hij niet meer naar beneden en moest de brandweer komen.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_34363382
quote:
Op zondag 22 januari 2006 23:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Hang ff een Post-it briefje beneden waarop staat dat je NIET suïcidaal ofzo bent.
Hmm opzich wel een goed idee !!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')