Ik haalde het aan als bv!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:51 schreef damster het volgende:
Sorry hoor, maar gedegen en maurice de hond in een zin is een lachtertje.
Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Veel vaders hebben het te druk met hun werk om veel met hun kinderen te doen.
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.![]()
Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:05 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Ik haalde het aan als bv!
Want dat is altijd nog beter als maar 500 stemmen in een land met 16 miljoen![]()
500 tegenover 16 miljoen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.
Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het ook de waarheid is (punt uit)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
500 tegenover 16 miljoen?
Nee dat is veel te weinig,en dus voor mij niet geloofwaardig (punt uit)
Zo en zo heb je dat argument ook weer afgedaan of niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!
't Gaat om kinderen van 5-18 jaar en hun ouders. Dus om 16 miljoen mensen gaat het sowieso niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Als je 500 keer een munt opgooit dan zal het aantal keren kop/munt de 50%/50% zijn. Het is dan een goede schatting. Dat 15 miljoen keer een munt opgooien een betere schatting oplevert, ja, maar het blijft een goede schatting met een kleine kans op afwijking.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
een voorbeeld wat wat meer met deze statistiek te maken heeft is een bak met daarin een miljoen ballen. Een bepaald gedeelte (x) is rood, de rest (1 miljoen - x) is wit. Je kunt dit zien als een miljoen kinderen waarvan het rode gedeelte de vader minder belangrijk vinden en het witte gedeelte wel belangrijk.
Als je nu blind uit die bak steeds een nieuwe bal trekt, 500x, en je komt tot de conclusie dat je 350 rode ballen en 150 witte ballen hebt, dan kun je concluderen dat dit aantal erg veel afwijkt van de standaardafwijking en dat het dus maar een ENORM kleine kans is dat de afwijking in deze steekproef een foute balans geeft.
Je kunt dan met zeer grote zekerheid zeggen dat het aantal rode ballen in de totale bak groter is dan het aantal witte.
ik ben het verder helemaal met u eens hoor. Vaders zijn belangrijk het leven van een kind.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?
http://www.talpa.tv/web/s(...)howmessagedelay=true
Sommige moeders dragen wel eens een rok, andere moeders hebben de broek aan. Vaders geven vrijwel allemaal de voorkeur aan een broek.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:
Open deuren opsomming
Beste een hond heeft een baasquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Vaders moet baas zijn dan moeders
Ja, dat was 50 jaar geleden ook nog zo in Nederland. Nu niet meer; ze zijn gelijkwaardig. In sommige landen gaat men namelijk met de tijd mee; in andere landen duidelijk nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Vaders moet baas zijn dan moeders
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Veel vaders hebben het te druk met hun werk om veel met hun kinderen te doen.
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.![]()
Ja gelukkig zijn goede moeders en vaders nog steeds in de meerderheid,en samen met alle die het goed voor hebben met kinderen kunnen wij de slechterikken verslaanquote:Op zondag 22 januari 2006 15:06 schreef Rasje het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.
Ik ben heel blij dat ik door mijn vader ben opgevoed; hij had ook een fulltime baan, maar we hebben het toch maar mooi gered. Er zullen inderdaad een hoop egoistische vaders rondlopen (en moeders), maar ook een hoop goeie vaders (en moeders)![]()
Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:08 schreef partijrechtenkind het volgende:
Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.
Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Het gaat mij erom,dat er natuurlijk een grond van waarheid in zit,maar dat komt om dat de meeste vaders de hele week hard moeten werken om het gezin draaiende te houden!quote:Op zondag 22 januari 2006 15:49 schreef freako het volgende:
[..]
Maurice de Hond.. Ik heb meer vertrouwen in TNS Nipo, moet ik zeggen.
Maar wat is het nou waar je het niet mee eens bent? Dat veel vaders zeggen dat ze weinig tijd met hun kinderen doorbrengen? Geloof je dat niet? Of vind je dat heel erg?
Zie hier de vragen invb onderzoek,quote:Op zondag 22 januari 2006 16:59 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Het gaat mij erom,dat er natuurlijk een grond van waarheid in zit,maar dat komt om dat de meeste vaders de hele week hard moeten werken om het gezin draaiende te houden!
Maar dit onderzoek laat naar voren komen alsof vaders niet nodig zijn niet willen etc!
En dat vind ik een heel kwalijke zaak!
nee zo heb je geen scheidingenquote:Op zondag 22 januari 2006 15:01 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ja, dat was 50 jaar geleden ook nog zo in Nederland. Nu niet meer; ze zijn gelijkwaardig. In sommige landen gaat men namelijk met de tijd mee; in andere landen duidelijk niet![]()
Ja tuurlijk, lekker bij je vent blijven al ben je doodongelukkig (en je kinderen waarschijnlijk ook, want die voelen zoiets aan), want papa is de baas.....quote:Op zondag 22 januari 2006 17:06 schreef Meki het volgende:
[..]
nee zo heb je geen scheidingen
in NL heb je meer gescheide moeders en vaders![]()
je hebt ze ook andersom hoor. Het zijn niet altijd de mannen die 'onderdrukken' en/of de partner doodongelukkig maken.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, lekker bij je vent blijven al ben je doodongelukkig (en je kinderen waarschijnlijk ook, want die voelen zoiets aan), want papa is de baas.....
In Nederland heb je misschien meer gescheiden moeders en vaders, in andere landen heb je weer meer onderdrukte vrouwen. Dan maar liever gescheiden, denk ik.
quote:Op zondag 22 januari 2006 19:05 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je hebt ze ook andersom hoor. Het zijn niet altijd de mannen die 'onderdrukken' en/of de partner doodongelukkig maken.
Beste met alle respect,quote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef senesta het volgende:
Mijn zusje en haar partner zijn sinds anderhalf jaar uit elkaar, nadat ze drie jaar is geslagen, misbruikt, en financieel ten gronde is gericht.
In zijn eerdere relatie heeft deze man zijn vriendin zo danig mishandeld dat ze met een helicopter naar een kinderziekenhuis vervoerd moest worden omdat hij haar van de trap had gegooid omdat hij vond dat ze geen kind waard was.
Mijn zusje heeft hij meerdere malen in de kast gegooid en mishandeld zodanig dat ze nu epileptie heeft, en dat waar zijn kind bij was, hij heeft daar zelfs nog een straf voor staan.
Toch heeft hij een omgangsregeling met allebei zijn kinderen.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, het is niet zo makkelijk een vader zijn omgang te ontzeggen als jij wel wilt doen geloven.
Ik hoorde laatst een verhaal van een moeder die haar kind mee moest geven van de rechter aan een man die dagen met het kind (2,5) in de coffeeshop zit.
Mijn vriendin zit elke week met vier huilende kinderen omdat papa elke week beloofd dat hij komt en vervolgens niet op komt dagen.
Zij heeft hem nooit een strobreedte in de weg gelegen, maar hoe lang moet je het leed van je kinderen aanzien?
En als zij hem volgende week een brief stuurt dat de omgang dan maar gestopt moet worden, kan hij de week daarop ook wel als batman op een rechtbank gaan staan.
Ik zie zoveel pappa's die een nieuw leven zijn begonnen en waar geen plaats meer is voor kinderen uit een vorig huwelijk.
Zo kan ik nog wel even door gaan met verhalen.
Jammer dat ik die op jouw website nergens zie staan.
Tja, daar heb je een punt. Wat wordt onder mishandeling verstaan? Ik heb vroeger vaak zat een draai om mijn oren gehad of een schop onder m'n hol, als ik een grote bek had tegen mijn vader. Denk nou niet gelijk aan een volle vuist in mijn gezicht of zo....Maar ja, dat vind ik dus geen mishandeling. Tegenwoordig mag dat allemaal niet meer. Je moet het met woorden op zien te lossen en kindertjes met hele zachte hand aanpakken. Misschien dat die jeugd van tegenwoordig daarom zo'n grote smoel heeft en geen respect voor "ouderen".quote:Op maandag 23 januari 2006 19:03 schreef senesta het volgende:
Allebei de linken lopen niet bij mij.
Maar wat word verstaan onder mishandeling?
Zijn dat mensen die veroordeeld zijn voor mishandeling?
En welke vormen van mishandeling zijn daarin meegenomen?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:08 schreef partijrechtenkind het volgende:
De man die �s zondags het vlees snijdt, is terug
door Edwin Kreulen
Bron trouw.http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article132950.ece/%3Cfont+size%3D%223%22%3EVaders+minder+belangrijk%3C%2Ffont%3E
Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.
Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Wat weten wij uberhaupt van vaders?
Per jaar worden 200.000 mannen vader, van wie zo'n 92.000 voor de eerste keer. In ons land zijn er ruim 60.000 vaders die hun kinderen alleen opvoeden. In de meeste gevallen gaat het om weduwnaars. Na echtscheiding blijven de meeste kinderen bij hun moeder.
Mannen in ons land worden op steeds hogere leeftijd vader. Ruim 10% van de pasgeborenen heeft een vader die ouder is dan 40 jaar. Twintigers kiezen steeds minder voor het vaderschap en een tienervader is zeldzaam. Slechts 1 op de 1000 pasgeborenen heeft een vader jonger dan 20 jaar.
Mischien eens een onderzoek via deze weg?
Vaders wat vinden en weten wij ervan!
En ook niet voor leeftijdsgenoten...quote:Op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef Rasje het volgende:
Tegenwoordig mag dat allemaal niet meer. Je moet het met woorden op zien te lossen en kindertjes met hele zachte hand aanpakken. Misschien dat die jeugd van tegenwoordig daarom zo'n grote smoel heeft en geen respect voor "ouderen".
Ja goed, grappig om je first post weer te herhalen maar op meerdere vragen en opmerkingen geef je geen inhoudelijk antwoord.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:40 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Papa als opvoeder,
http://www.telegraaf.nl/u(...)pa_als_opvoeder.html
Het TNS-Nipo heeft onderzocht dat de laatste jaren een groeiend aantal kinderen de rol van de vader niet belangrijk meer vindt als opvoeder (Tel. 22/01). Ja dank je de koekoek, de laatste jaren is het aantal (echt)scheidingen explosief gestegen. 8 reacties
http://www.telegraaf.nl/u(...)pa_als_opvoeder.html
Hier mijn antwoord op jou nu vetgedrukte:(en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja goed, grappig om je first post weer te herhalen maar op meerdere vragen en opmerkingen geef je geen inhoudelijk antwoord.
Als dat onderzoek zo slecht is volgens jou dan snap ik niet hoe je aan de cijfers komt over de kindermishandeling, op meerdere sites waaronder die van justitie staat dat er in nederland nog geen betrouwbare onderzoeken zijn gedaan naar mishandeling in nederland.
Het enige wat er is zijn cijfers gebaseerd op de cijfers uit amerika, maar aangezien aggressie in amerika meer voorkomend is worden de cijfers niet als betrouwbaar gezien.
Grappig dat je met cijfers komt die dus net zo uit de lucht zijn gegrepen als dit onderzoek volgens jou.
Je stuurt al je feiten jouw kant op, ik zie op jouw sites meerdere keren mannen op de foto staan met uithangsborden dat er foute rechters en foute moeders zijn.
Dat ben ik wel met je eens maar er zijn minstens net zoveel foute pappa's en ik zie het heel veel om mij heen en als ik zo de reactie's lees ben ik niet de enige.
Statistieken zijn hier niet op zijn plaats, het gaat om mensen, het gaat om kinderen, en elke situatie staat op zich, omdat ouders situatie na een breuk vaak door gevoelens niet goed in banen kunnen leiden zijn er kinderrechters ingesteld, en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.
Onze premier is ook vrijwel nooit thuis, voorbeeldfunctie voor de rest van alle pappa's van jonge kidsquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:44 schreef BlaZ het volgende:
In allochtone gezinnen is het stereotype rolpatroon (Man werken , vrouw thuis) nog erg van
KUN JE VOORTAAN ALLEEN EEN LINK ZETTEN NAAR JE HYSTERISCHE BOOKMARKS??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Hier mijn antwoord op jou nu vetgedrukte:(en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.)
Beste ik praat hier niet over voordeel of nadeel,maar over recht![]()
En graag stoppen met dat schizofrene wij gedoe in je meeste posts ??quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
KUN JE VOORTAAN ALLEEN EEN LINK ZETTEN NAAR JE HYSTERISCHE BOOKMARKS??
Alvast bedankt.
Een NWS-bezoeker
Je zou natuurlijk ook eens kunnen overwegen om je niet te fixeren op de oma en de moeder van je kind en iets LEUKS en GEZELLIGS te maken van die paar uurtjes per week die je met je zoontje kan doorbrengen. De moeder blijven dwarszitten en vragen om een verlenging van OTS zal namelijk OOK zorgen voor spanningen bij de moeder. Zij is de persoon die dagelijks met je zoon omgaat en spanningen bij haar zullen ook invloed hebben op Jonas.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
IK MAG MIJN ZOONTJE ZIEN VAN VEERTIEN UUR DERTIG TOT ZEVENTIEN UUR,OP IEDERE WOENSDAGMIDDAG!
U ZULT BEGRIJPEN DAT IK DAAR NIET GELUKKIG MEE BEN!
Ik ben tegen de afsluiting OTS,daar zijn voldoende en gegronde redenen,in het belang van Jonas-(zoontje) ook wil ik wat ingaan op de Rapportage.
\
Maar Jonas-(zoontje) heeft al zoveel moeten incasserensyndroom etc).
\
en niet te vergeten dat papa als zorro rondlooptquote:Op woensdag 25 januari 2006 08:17 schreef Maerycke het volgende:
Ik vraag me af hoeveel stress dat arme kind wel niet ondervindt door zo tussen 2 vuren te zitten. Moeder zet kind op tegen vader en ik krijg nou niet bepaald de indruk dat vader zich onthoudt van opmerkingen over de moeder. Resultaat: Kind is de klos, zoals ook al blijkt uit het feit dat het kind inmiddels het nodige mankeert.
Vraag me af wanneer je leert dat het niet om jou gaat, wat jij wilt, wat jij denkt, wat jij voelt, maar om het belang van je kind en wat het beste is voor hem.
Ongenuanceerd dit? Absoluut, maar ik vraag me serieus af hoe dit kind later op zijn jeugd gaat terug kijken. Heb zo het idee dat dit geen happy picture wordt.
Wat zijn de argumenten van moeder en grootmoeder?quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:23 schreef senesta het volgende:
Buiten dat zie ik hier alleen maar zijn verhaal, nog niet eens, het zijn hoogdravende brieven aan zijn advocaat.
Wat zijn de argumenten van moeder en grootmoeder?
Ik zie beschuldigingen van vader aan moeders adres maar ik zie nergens de reden waarom moeder de omgang beperkt zou willen houden.
Zoals ik al eerder zei, als een man zijn kinderen vreselijk misbruikt (ik zeg absoluut niet dat het hier zo is, ik haal het alleen aan ter voorbeeld), kan hij als de omgang is stopgezet ook als batman op een gerechtsgebouw gaan staan.
Een collectieve vereniging van zielige vaders ten strijde tegen al die stoute moeders vind ik belachelijk, ieder verhaal staat op zich en je kunt niet zomaar iedereen over één kam scheren zeker niet in het geval van gezinnen.
Verder wil ik je de volgende vraag voorleggen.
Stel, je hebt gelijk en je bent inderdaad een vader die zijn kind niet mag zien van zijn ex.
Hoe had je dan gewild dat dit word opgelost? je hebt het over sancties, hoe had je dat in gedachten?
Kind die door de politie uit huis en naar jou word toegebracht?
Vertel mij dan, is dat in het belang van je zoontje?
Je bent bezig met een persoonlijke kruistocht, vergeet niet dat elk verhaal twee kanten heeft en voordat je iedere vader gaat steunen die geen omgang heeft bedenk je dan nog eens goed dat er ook moeders zijn die de omgang echt alleen stop zetten in het belang van hun kinderen.
Ben benieuwd hoe jij onder je medestanders het kaf van het koren wil scheiden.
Wat weet jij hoe mijn zoontje zich voelt,ik hoor regelmatig van familie dat hij naar mij vraagt!quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef senesta het volgende:
Ja goed, maar weer gaat dit weer om jouw acties, dat zegt mij niets, je geeft geen inhoudelijke antwoorden op de vragen.
Als je alleen een klankbord zoekt voor jouw boosheid denk ik dat je verkeerd zit.
De omgang kan niet zo beperkt blijven als er van moeder geen argumenten zijn.
Je staat hier al je frustaties uit te schreeuwen maar op andere verhalen of gerichte vragen antwoord je niet.
Wat is jouw doel nu eigenlijk? je gelijk halen tegenover je ex of het welzijn van je kind?
Ik lees grotendeels jouw!! verhaal, jouw frustratie, jouw boosheid, dit gaat niet over jouw zoontje, over zijn welzijn, zijn zielsrust, zijn gevoel.
Nee het gaat over waar kinderen recht op hebben,en dat is op beide ouders ook na een (echt)scheiding!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:05 schreef Maerycke het volgende:
Nog steeds geen enkel argument waarom jouw ex-vrouw én zijn grootouders vinden dat jij je kind niet zou mogen zien. Ook geen enkele reactie op de gevolgen die jouw persoonlijke kruistocht hebben op jouw kind. Ergens snap ik de wanhoop, maar inmiddels gaat dit meer over jou, wat jij wilt en verder niets anders meer...
Lees nou eens wat senesta en maeryke schrijven man!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:09 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Nee het gaat over waar kinderen recht op hebben,en dat is op beide ouders ook na een (echt)scheiding!
Je moest eens weten hoever exen soms gaan,te misselijk om op te noemen!
Precies mijn punt.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:05 schreef Maerycke het volgende:
Nog steeds geen enkel argument waarom jouw ex-vrouw én zijn grootouders vinden dat jij je kind niet zou mogen zien. Ook geen enkele reactie op de gevolgen die jouw persoonlijke kruistocht hebben op jouw kind. Ergens snap ik de wanhoop, maar inmiddels gaat dit meer over jou, wat jij wilt en verder niets anders meer...
Des te meer ik van hem lees, des te meer ik begin te begrijpen waarom hij zijn kind niet mag zien van zijn ex en de grootouders...quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:05 schreef Maerycke het volgende:
Helaas snap je er geen reet van!quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Des te meer ik van hem lees, des te meer ik begin te begrijpen waarom hij zijn kind niet mag zien van zijn ex en de grootouders...
Ik ben een vrouw, dus ik zal het niet meemaken.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Helaas snap je er geen reet van!
Maak het maar eens mee dan piep je wel anders!
Slaap lekker verder![]()
Waarom ga je niet op tegenargumenten in en spam je dit topic lam met allerlei eenzijdige propaganda? Fok! is een discussieplatform, geen billboard.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:33 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Helaas snap je er geen reet van!
Maak het maar eens mee dan piep je wel anders!
Slaap lekker verder![]()
Zou ik graag doen,maar als dit al niet te begrijpen is wat moet ik dan nog vertellen?quote:Op woensdag 25 januari 2006 12:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Waarom ga je niet op tegenargumenten in en spam je dit topic lam met allerlei eenzijdige propaganda? Fok! is een discussieplatform, geen billboard.
En nee, ik ga niet om 12 uur 's middags slapen![]()
Ik ga 1 poging doen....quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:31 schreef partijrechtenkind het volgende:
Zou ik graag doen,maar als dit al niet te begrijpen is wat moet ik dan nog vertellen?
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:43 schreef partijrechtenkind het volgende:
Jos Aalders (52) geen groot feest zijn: sinds vijf jaar ziet hij zijn achtjarige zoontje maar nauwelijks. Aalders: "Noem mij geen dwaze vader, ik ben niet dwaas?."
Je begrijpt niet dat je je zoontje in het begin 3 uren per week mag zien en dat men na een paar maanden rustig het aantal uren gaat opvoeren zodat je zoontje kan WENNEN aan deze hereniging?quote:IK MAG MIJN ZOONTJE ZIEN VAN VEERTIEN UUR DERTIG TOT ZEVENTIEN UUR,OP IEDERE WOENSDAGMIDDAG!
Neen, daar heeft niemand begrip voor, jij denkt aan jezelf en niet in het belang van je zoontje.quote:U ZULT BEGRIJPEN DAT IK DAAR NIET GELUKKIG MEE BEN!
Hopende dat hij IRL toch enigzins volwassen kan reageren.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef senesta het volgende:
Hij blaast hoog van de toren en gooit iedereen met zijn eigen quotes om de oren.
Als ik serieus een gesprek aan wil gaan geeft hij niet thuis.
Sorry, maar wat is dat voor een ingenomen mening? Er zijn duizende concrete verifieerbare verhalen bekend van vaders welke hun kinderen gewoon niet te zien krijgen omdat moeders dat niet wil. Ondanks gerechterlijke bevelen, omgangsregelingen, etc.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef senesta het volgende:
Ik denk dat de problemen tegenwoordig heel erg meevallen, er is al een hoop verbeterd en een hoop dingen gebeuren ook niet zonder reden.
De andere kant van de medaille wil nog niet zeggen dat deze problemen daarom niet bestaan. Dan ben je zelf niet anders dan TS.quote:Als je geen tegenspraak wilt hebben moet je niet op een openbaar forum gaan zitten, je weet dat je daar ook mensen tegen kunt komen die de andere kant van de medaille gezien hebben.
Shitterdeshit, ik ben het helemaal met Swets eens.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is dat voor een ingenomen mening? Er zijn duizende concrete verifieerbare verhalen bekend van vaders welke hun kinderen gewoon niet te zien krijgen omdat moeders dat niet wil. Ondanks gerechterlijke bevelen, omgangsregelingen, etc.
Dat TS dat misschien niet zo goed brengt doet niets af aan deze schandelijke feiten.
Ik heb er in mijn omgeving de laatste tijd veel van gezien en ik denk dat een hoop instanties, waaronder de kinderrechters en raad van kinderbescherming zijn zich de laatste jaren een stuk beter in zijn gaan zetten voor de rechten van de vader, dat bedoel ik te zeggen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 23:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sorry, maar wat is dat voor een ingenomen mening? Er zijn duizende concrete verifieerbare verhalen bekend van vaders welke hun kinderen gewoon niet te zien krijgen omdat moeders dat niet wil. Ondanks gerechterlijke bevelen, omgangsregelingen, etc.
Dat TS dat misschien niet zo goed brengt doet niets af aan deze schandelijke feiten.
[..]
De andere kant van de medaille wil nog niet zeggen dat deze problemen daarom niet bestaan. Dan ben je zelf niet anders dan TS.
Heb je daar een behoorlijke bron voor? Want volgens mij wordt het probleem eerder groter dan kleiner.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:22 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik heb er in mijn omgeving de laatste tijd veel van gezien en ik denk dat een hoop instanties, waaronder de kinderrechters en raad van kinderbescherming zijn zich de laatste jaren een stuk beter in zijn gaan zetten voor de rechten van de vader, dat bedoel ik te zeggen.
bron?quote:Je kunt als moeder zijnde niet zomaar meer de vader buiten beeld zetten, ik zeg niet dat het nooit gebeurd is maar ik vind wel dat de afgelopen jaren mensen zich meer bewust zijn geworden en dat de problemen NU een stuk minder zijn.
Dus heb je als vader welke het beste voor zijn kind wil geen poot om op te staan?quote:Als moeders nu niet mee willen werken gaat de omgang vaak onder toezicht, het is best lastig je daar aan te onttrekken.
Feit blijft gewoon wel, dat als een moeder aan de omgang helemaal niet mee wil werken het een probleem blijft.
De ts heeft het over sanctie's die daarop zouden moeten staan, ik snap dat hij het zo voelt maar het is wel heel moeilijk daar een weg in te vinden en ondertussen het beste voor het kind te blijven doen.
Hij zet zich neer als organisatie die in gevecht is tegen rechterlijke dwalingen en kinderleed maar een oplossing heeft hij zelf blijkbaar ook niet voor het probleem.
En dan heel heftig een discussie beginnen en vervolgens nergens op in gaan vind ik een beetje zwak.
Hoe kun je uiteindelijk zonder een kind te beschadigen een omgang afdwingen?
Een kind door politie uit huis laten halen is ook niet in het belang van een/zijn kind lijkt mij.
Tot de moeder gewoon besluit dat pa z'n kind niet meer mag zien.quote:Maar de rechter heeft hem voorlopig een vrij beperkte omgang toegezegd, ik weet niet of dit onder toezicht is, maar ik neem aan dat als dit goed gaat het vrij snel opgebouwd kan worden.
Wat een misselijk makende opmerking. Laten we het omdraaien. Je kan ook zeggen dat zij zich maar gewoon aan de wet, normale omgangsregelingen en dergelijke moet houden.quote:Wat ik me wel gisteravond zat te bedenken is dat ik een zoontje van 8 heb, wat vriendjes en andere kinderen van hem vinden word op deze leeftijd heel erg belangrijk voor hem.
Wat zal het met zo'n jochie doen dat zijn vader als zorro op een gerechtsgebouw staat, dat hij vervelende verhalen verteld over zijn moeder in de krant, en ook dat hij met naam en toenaam op een openbaar forum word genoemd?
Gek dat laatste heb ik vooral met jouquote:Mijn mening was inderdaad wat zwart-wit maar op eerdere vragen ging hij niet in, was een beetje aan het uitlokken.
Daarbij vind ik hem erg ongenuanceerd en stellig.
Nee, ik heb daar ook niet werkelijk naar gezocht, ik spreek eigenlijk uit ervaring in mijn directe omgeving, en nee niet ikzelf.quote:Op donderdag 26 januari 2006 10:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[quote]Heb je daar een behoorlijke bron voor? Want volgens mij wordt het probleem eerder groter dan kleiner.
Dat gebeurd inderdaad en ik praat dat ook nergens goed, ik zeg alleen dat het vanuit het standpunt van een rechter ook moelijk moet zijn om dan de omgang af te dwingen.quote:Tot de moeder gewoon besluit dat pa z'n kind niet meer mag zien.
Ja natuurlijk moet zij zich daar aan houden maar omdat pappa en mamma in een strijd zitten om de kinderen mogen ze de kinderen maar in het openbaar gebruiken als wapen?quote:Wat een misselijk makende opmerking. Laten we het omdraaien. Je kan ook zeggen dat zij zich maar gewoon aan de wet, normale omgangsregelingen en dergelijke moet houden.
Vreemd ik had niet het idee dat ik zo éénzijdig dacht, ik word alleen boos dat er zo vaak geroepen word over de foute exen terwijl ik ook een hoop moeders zie zwoegen om het allemaal in goede banen te leiden.quote:Gek dat laatste heb ik vooral met jou.
In dit geval gaat het nu eens over de excessen welke VADERS meemaken. Er wordt zeer veel aandacht geschonken aan moeders welke geen alimentatie zien van klootzakken van vaders. Allemaal terecht. Iedereen is zich er van bewust dat er schrijnende gevallen zijn.quote:Op donderdag 26 januari 2006 11:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee, ik heb daar ook niet werkelijk naar gezocht, ik spreek eigenlijk uit ervaring in mijn directe omgeving, en nee niet ikzelf.
Ik lees alleen de laatste tijd veel eenzijdige verwijten naar moeders maar zo éénzijdig is het verhaal niet, in een hoop gevallen gaat de omgang gewoon goed, in een hoop gevallen laten vaders het zelf afweten, en in sommige gevallen is het stopzetten van een omgang ook gewoon terecht, en ja in sommige gevallen zijn er inderdaad vrouwen die hun ex dwars willen zitten door middel van kinderen, op wat voor manier dan ook.
Maar goed welke bronnen heb jij dat het erger word dan?
Heee... misschien IS er geen oplossing? Misschien ben je gewoon op z'n plat hollandsch gezegd verneukt als vader wanneer een ex ECHT kwaad wil? Misschien is dan het enige wat je nog kan doen op een zorropak op paleis Soestdijk gaan staan en op een forumpje je grieven spammen in de hoop dat er in de toekomst zaken beter geregeld en afgedwongen worden VOORDAT het traumatisch voor kind of 1 van beide ouders wordt. Kortom, aandacht vragen op een ludiek manier.quote:Dat gebeurd inderdaad en ik praat dat ook nergens goed, ik zeg alleen dat het vanuit het standpunt van een rechter ook moelijk moet zijn om dan de omgang af te dwingen.
Een kind uit huis laten halen door de politie lijkt me voor een kind erg traumatisch, en een andere oplossing als moeder niet mee wil werken lijkt me erg lastig.
Ik heb de ts meerdere keren gevraagd hoe hij dat dan in gedachten heeft en ik krijg daar nergens antwoord.
Het kind als wapen gebruiken? In eerste instantie gebruikt de ouder welke de andere ouder de toegang tot zijn kind ontzegt het kind toch als wapen? Maar wat stel je voor? Als een van de twee dwars ligt, mag de andere ouder verotten? Want dan wist ik het als dwaze vader wel hoor. Kind ontvoeren. Eenmalig traumatisch, maar moeder mag voortaan lekker fluiten naar het kind.quote:Maar dit staat los van de uitspraak van een rechter, die vaak de omgang wel wil bevorderen, dat zijn wel twee dingen die hier steeds door elkaar gehaald worden.
[..]
Ja natuurlijk moet zij zich daar aan houden maar omdat pappa en mamma in een strijd zitten om de kinderen mogen ze de kinderen maar in het openbaar gebruiken als wapen?
Ik had het hier namelijk niet over hoe vader of moeder zich voelt maar over hoe kind zich voelt, daar ging het toch om?
DIT VERHAAL GAAT OVER FOUTE EXEN. Jezus, dit gaat toch niet over de gemiddelde omgangsregeling? Waarbij een ex eens een keer de kinderen niet brengt omdat haar hoofd er niet naar staat, of een vader welke een maand zijn alimentatie niet betaald omdat hij toevallig een leuk tripje met zijn nieuwe vriendin had gemaakt.quote:Vreemd ik had niet het idee dat ik zo éénzijdig dacht, ik word alleen boos dat er zo vaak geroepen word over de foute exen terwijl ik ook een hoop moeders zie zwoegen om het allemaal in goede banen te leiden.
Nee, je suggereerd dat het allemaal zo erg niet is. AL je posts zijn suggestief. Je suggereerd continue dat het verifieerbare verhaal van TS gedeeltelijk zijn eigen schuld is. Je geeft min of meer te kennen dat het 9 van de 10 keer wel voor een groot deel aan de vader zal liggen en dat dat arme zwoegende vrouwtje een goede reden heeft om Pa te verbieden zijn kind te zien.quote:[
Plus dat ik niet te beroerd ben om op jouw posten te reageren, ook niet als het niet is zoals ik het zie.
Mag ik je tevens vragen waarom ik voor mijn mening een bron moet geven?
In de beide quotes die jij naar voren haalt zeg ik dat ik iets denk of dat ik iets vind, waarom moet ik daar een bron voor opgeven?
En met die redenatie heb je als vader dus geen enkele poot meer om op te staan.quote:Op donderdag 26 januari 2006 12:30 schreef Maerycke het volgende:
Ik denk dat Senesta en ik ons vooral druk maken over wat voor impact deze verwoede strijd moet hebben op het kind. TS zelf spreekt al over de nodige dingen die inmiddels bij de kleine zijn geconstateerd en hoe harder de strijd wordt hoe meer het kind tot speelpop van beide ouders wordt gedegradeerd.
Alles klopt wel!!!quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En met die redenatie heb je als vader dus geen enkele poot meer om op te staan.
De huidige situatie in scheidend nederland is als volgt:
1. Bij een scheiding wordt het kind ALTIJD aan de moeder toegewezen.
2. Men gaat er vanuit dat er een goed omgangsregeling komt.
3. Indien de omgangsregeling er niet komt, of de moeder simpelweg weigert de vader tot de kinderen toe te latenzal de rechter uiteindelijk oordelen dat in het belang van het kind de omgangsregeling maar helemaal geschrapt moet worden.
4. Ondanks bovenstaand onrecht, mag je als vader je nog niet laten horen ook, want zelfs bij zoiets ludieks als in een zorropak Paleis Soestdijk beklimmen zou wel eens traumatisch kunnen zijn voor het kind.
Wat klopt er niet aan bovenstaand verhaal?
Wat er niet klopt aan dit verhaal is , dat het klopt.quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En met die redenatie heb je als vader dus geen enkele poot meer om op te staan.
De huidige situatie in scheidend nederland is als volgt:
1. Bij een scheiding wordt het kind ALTIJD aan de moeder toegewezen.
2. Men gaat er vanuit dat er een goed omgangsregeling komt.
3. Indien de omgangsregeling er niet komt, of de moeder simpelweg weigert de vader tot de kinderen toe te latenzal de rechter uiteindelijk oordelen dat in het belang van het kind de omgangsregeling maar helemaal geschrapt moet worden.
4. Ondanks bovenstaand onrecht, mag je als vader je nog niet laten horen ook, want zelfs bij zoiets ludieks als in een zorropak Paleis Soestdijk beklimmen zou wel eens traumatisch kunnen zijn voor het kind.
Wat klopt er niet aan bovenstaand verhaal?
Oke dus blijkbaar mogen hier alleen meezuchtende vaders posten en mag er geen discussie worden gevoerd?quote:Op donderdag 26 januari 2006 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In dit geval gaat het nu eens over de excessen welke VADERS meemaken. Er wordt zeer veel aandacht geschonken aan moeders welke geen alimentatie zien van klootzakken van vaders. Allemaal terecht. Iedereen is zich er van bewust dat er schrijnende gevallen zijn.
Alleen was er tot een aantal jaar geleden NOOIT aandacht voor de vaders welke er bekaaid afkomen. Nu is er aandacht voor de bekaaide vaders. Voor diegene welke ECHT dwarsgezeten worden en moet dat dan weer kapot genuanceerd worden? 'Ja er zijn ook zat vrouwen welke het slecht hebben' JA DAT WETEN WE AL JAREN.
Dit topic gaat nu eens over vaders waarbij de ex een vals takkewijf is. Ik vind reacties als 'de vaders maken het er vaak zelf na' in dit soort gierend uit de klauwen gelopen situaties volkomen misplaatst. Of moeten mannen voortaan bij elke berichtgeving over vrouwenmishandeling, verkrachting, vaders welke de alimentatie niet betalen denken 'Vaak maken die wijven het er ook zelf na' ?
[..]
Heee... misschien IS er geen oplossing? Misschien ben je gewoon op z'n plat hollandsch gezegd verneukt als vader wanneer een ex ECHT kwaad wil? Misschien is dan het enige wat je nog kan doen op een zorropak op paleis Soestdijk gaan staan en op een forumpje je grieven spammen in de hoop dat er in de toekomst zaken beter geregeld en afgedwongen worden VOORDAT het traumatisch voor kind of 1 van beide ouders wordt. Kortom, aandacht vragen op een ludiek manier.
En zie... het werkt, want sinds een jaar of 5 komen dwaze vaders en fathers for justice opeens in het nieuws, en op een enkel zuur wijf na, beseft nu opeens iedereen dat ook aan de kant van de VADERS schrijnende situaties voorkomen.
[..]
Het kind als wapen gebruiken? In eerste instantie gebruikt de ouder welke de andere ouder de toegang tot zijn kind ontzegt het kind toch als wapen? Maar wat stel je voor? Als een van de twee dwars ligt, mag de andere ouder verotten? Want dan wist ik het als dwaze vader wel hoor. Kind ontvoeren. Eenmalig traumatisch, maar moeder mag voortaan lekker fluiten naar het kind.
Zie je hoe gevaarlijk deze redenering is? Uiteraard moet getracht worden het kind zoveel mogelijk te ontzien, maar je kan niet zomaar een partij helemaal uitvlakken. En dat is wat je hier gewoon suggereert. Die vaders moeten niet zeiken, want dat is slecht voor het kind. Ja daaaaaaaaaaag.
[..]
DIT VERHAAL GAAT OVER FOUTE EXEN. Jezus, dit gaat toch niet over de gemiddelde omgangsregeling? Waarbij een ex eens een keer de kinderen niet brengt omdat haar hoofd er niet naar staat, of een vader welke een maand zijn alimentatie niet betaald omdat hij toevallig een leuk tripje met zijn nieuwe vriendin had gemaakt.
Dit gaat over uitwassen. En nu eens over vaders welke het door hun ex onmogelijk gemaakt wordt hun kind te zien.
[..]
Nee, je suggereerd dat het allemaal zo erg niet is. AL je posts zijn suggestief. Je suggereerd continue dat het verifieerbare verhaal van TS gedeeltelijk zijn eigen schuld is. Je geeft min of meer te kennen dat het 9 van de 10 keer wel voor een groot deel aan de vader zal liggen en dat dat arme zwoegende vrouwtje een goede reden heeft om Pa te verbieden zijn kind te zien.
Laten we gewoon blijven discussieren SVP,anders kun je noit tot oplossingen komenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oke dus blijkbaar mogen hier alleen meezuchtende vaders posten en mag er geen discussie worden gevoerd?
Ik weet best dat er schrijnende gevallen zijn, maar ik vond de suggesties die de ts wekte met zijn artikelen ook niet mis.
Ik suggereer dat (vooral op het vlak van justitie en raad van kinder bescherming)het een stuk verbeterd is ten aanzien van vroeger en ik suggereer dat er tegenwoordig van alle kanten een stuk meer begrip is voor de rechten van de vader (en terecht), ik suggereer niet dat het perfect is maar ik denk ook niet dat het dat ooit zal worden zolang er vaders en moeders zijn die elkaar door middel van kinderen proberen een trap na te geven.
Ik zeg dat als een man een omgangsregeling heeft, maar dit kan net zo goed voor een vrouw gelden, het gewoon heel moeilijk is om af te dwingen zonder dat het welzijn van een kind in het geding komt.
Mijn mening is dat co ouderschap inderdaad een optie is als de kinderen daar wel bij varen, mocht dit niet kunnen, dan zouden de kinderen gewoon moeten blijven bij die ouder die voor de scheiding ook het leeuwendeel van de verzorging op zich nam.
Een kind een ouder ontzeggen moet natuurlijk niet mogen, maar nogmaals hoe los je het op?
Een kind elke week door de politie met dwang uit huis halen lijkt me ook geen goede oplossing.
Ontvoeren gebeurd inderdaad, van beiden kanten, en dat is een belachelijke redenatie.
Kun je wel hoogdravend tegen mij tekeer gaan maar ik creeer deze situaties niet, ik stip ze alleen in dit topic aan.
Wat ik zie is dat er best al een grote ommezwaai is gekomen in dit soort zaken, bij de rechter en de raad van kinderbescherming vlak je tegenwoordig de vader echt niet zomaar meer uit, maar dat er nog schreinende gevallen uit eerdere rechtspraken zijn vlak ik niet uit.
Over mijn suggestieve posts nog even.
Ik suggereerde dat als een rechter!! een omgang kort houd (vandaag de dag!!!!) dat met een reden is, als moeder zijnde kun je niet zomaar invloed hebben op de rechtspraak.
Ik heb het dus over de uitspraak van de rechter!!!! vandaag de dag!!!!!!
En niet over wat exen doen.
De ts heeft weer een omgang met zijn zoon en als ik het juist heb, zal de rechter en raad van kinderbescherming dit snel uitbreiden als vader en zoon allebei gelukkig zijn in de omgang.
Maar waarom mag hier dan maar één kant belicht worden? het is nu de beurt aan de vaders en mogen de moeders (al zit ik niet in deze situatie hoor) alleen maar stilzwijgen?
Prima, vertel je me weer even wanneer de discussie voor andere mensen weer open is?
Wat lul je nou toch.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 00:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Oke dus blijkbaar mogen hier alleen meezuchtende vaders posten en mag er geen discussie worden gevoerd?
Ik weet best dat er schrijnende gevallen zijn, maar ik vond de suggesties die de ts wekte met zijn artikelen ook niet mis.
Ik suggereer dat (vooral op het vlak van justitie en raad van kinder bescherming)het een stuk verbeterd is ten aanzien van vroeger en ik suggereer dat er tegenwoordig van alle kanten een stuk meer begrip is voor de rechten van de vader (en terecht), ik suggereer niet dat het perfect is maar ik denk ook niet dat het dat ooit zal worden zolang er vaders en moeders zijn die elkaar door middel van kinderen proberen een trap na te geven.
Ik zeg dat als een man een omgangsregeling heeft, maar dit kan net zo goed voor een vrouw gelden, het gewoon heel moeilijk is om af te dwingen zonder dat het welzijn van een kind in het geding komt.
Dat is lekker. OMdat de vrouw een crappy baantje had, bleef die maar thuis en bleef pa maar 40 uur werken om ervoor te zorgen dat iedereen binnen het gezin te vreten heeft. Die keuze neem je gezamelijk en het is wel een beetje ERG lullig om dat vervolgens als argument te gebruiken voor de toewijzingquote:Mijn mening is dat co ouderschap inderdaad een optie is als de kinderen daar wel bij varen, mocht dit niet kunnen, dan zouden de kinderen gewoon moeten blijven bij die ouder die voor de scheiding ook het leeuwendeel van de verzorging op zich nam.
Heel simpel, indien een ouder stelselmatig de andere ouder de toegang tot zijn/haar kind ontzegt, dient deze uit de ouderlijke macht gezet te worden en wordt het kind sowieso aan de ander toegewezen.quote:Een kind een ouder ontzeggen moet natuurlijk niet mogen, maar nogmaals hoe los je het op?
Een kind elke week door de politie met dwang uit huis halen lijkt me ook geen goede oplossing.
Er is NIETS veranderd behalve een bewustwording. Verder is er totaal niets in het voogdij recht veranderd.quote:Ontvoeren gebeurd inderdaad, van beiden kanten, en dat is een belachelijke redenatie.
Kun je wel hoogdravend tegen mij tekeer gaan maar ik creeer deze situaties niet, ik stip ze alleen in dit topic aan.
Wat ik zie is dat er best al een grote ommezwaai is gekomen in dit soort zaken, bij de rechter en de raad van kinderbescherming vlak je tegenwoordig de vader echt niet zomaar meer uit, maar dat er nog schreinende gevallen uit eerdere rechtspraken zijn vlak ik niet uit.
IK ageer tegen je suggestie dat de mannen het voornamelijk aan zichzelf te danken hebben. Jammer dat je dat niet begrijpt. Nogmaals, dat is net zoiets als wanneer mannen bij elke verkrachtingszaak komen melden 'dat vrouwen het er ook vaak naar maken' Hoe zou JIJ dan reageren?quote:Over mijn suggestieve posts nog even.
Ik suggereerde dat als een rechter!! een omgang kort houd (vandaag de dag!!!!) dat met een reden is, als moeder zijnde kun je niet zomaar invloed hebben op de rechtspraak.
Ik heb het dus over de uitspraak van de rechter!!!! vandaag de dag!!!!!!
En niet over wat exen doen.
De ts heeft weer een omgang met zijn zoon en als ik het juist heb, zal de rechter en raad van kinderbescherming dit snel uitbreiden als vader en zoon allebei gelukkig zijn in de omgang.
Maar waarom mag hier dan maar één kant belicht worden? het is nu de beurt aan de vaders en mogen de moeders (al zit ik niet in deze situatie hoor) alleen maar stilzwijgen?
Prima, vertel je me weer even wanneer de discussie voor andere mensen weer open is?
Ik ben blij dat ik jouw kind niet ben in een dergelijke situatie.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 09:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wat lul je nou toch.
Vrouwen krijgen per definitie de kinderen toegewezen. Niets omgangsregeling.
DAAR gaat het sowieso al scheef, het grondbeginsel dat de vrouw de kinderen toegewezen krijgt. Doe nu niet net alsof vrouwen regelmatig hun kinderen niet te zien krijgen. DIt is typisch een probleem voor vaders.
[..]
Dat is lekker. OMdat de vrouw een crappy baantje had, bleef die maar thuis en bleef pa maar 40 uur werken om ervoor te zorgen dat iedereen binnen het gezin te vreten heeft. Die keuze neem je gezamelijk en het is wel een beetje ERG lullig om dat vervolgens als argument te gebruiken voor de toewijzing
[..]
Heel simpel, indien een ouder stelselmatig de andere ouder de toegang tot zijn/haar kind ontzegt, dient deze uit de ouderlijke macht gezet te worden en wordt het kind sowieso aan de ander toegewezen.
[..]
Er is NIETS veranderd behalve een bewustwording. Verder is er totaal niets in het voogdij recht veranderd.
[..]
IK ageer tegen je suggestie dat de mannen het voornamelijk aan zichzelf te danken hebben. Jammer dat je dat niet begrijpt. Nogmaals, dat is net zoiets als wanneer mannen bij elke verkrachtingszaak komen melden 'dat vrouwen het er ook vaak naar maken' Hoe zou JIJ dan reageren?
Zelfs in een discussie op een internet forum kan je het niet laten om op de man te spelen en 'het belang van het kind' als chantage middel te gebruiken. Het is voor jouw eventuele partner niet te hopen dat er ooit kinderen en een scheiding komenquote:Op vrijdag 27 januari 2006 10:38 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik jouw kind niet ben in een dergelijke situatie.
Je luistert uberhaubt niet naar wat ik zeg, en het belang van een kind is je blijkbaar al helemaal vreemd.
quote:Ik zeg nergens!!!! dat mannen het voornamelijk aan zichzelf te danken hebben, ik zeg ook nergens dat er veel vrouwen zijn die in deze situatie zitten al zijn ze er wel dergelijk.
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:23 schreef senesta het volgende:
Buiten dat zie ik hier alleen maar zijn verhaal, nog niet eens, het zijn hoogdravende brieven aan zijn advocaat.
<knip>
Ik zie beschuldigingen van vader aan moeders adres maar ik zie nergens de reden waarom moeder de omgang beperkt zou willen houden.
<knip>
vergeet niet dat elk verhaal twee kanten heeft
quote:Op woensdag 25 januari 2006 10:55 schreef senesta het volgende:
De omgang kan niet zo beperkt blijven als er van moeder geen argumenten zijn.
Uit slechts 3 van je reacties. De rest van je reacties ga ik niet eens doorspitten, het is duidelijk dat je op voorhand van mening bent dat het simpelweg NIET voorkomt dat een vader zijn kind zonder gegronde reden niet mag zien.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:56 schreef senesta het volgende:
er is al een hoop verbeterd en een hoop dingen gebeuren ook niet zonder reden.
Ik vind het belachelijk dat een kind uberhaupt standaard aan de moeder wordt toegewezen. En ik vind het nog belachelijker dat er blijkbaar geen adequaat antwoord MAG zijn op deze belachelijke situaties omdat er direkt met 'het belang van het kind' geschermd wordt. Hetgeen, zoals SCH hierboven terecht opmerkt, een vorm van emotionele chantage is, waardoor de ander per direkt buitenspel gezet wordt en alle rechten maar door de plee gespoeld moeten worden.quote:Ik probeer aan te geven dat het voor mij om het even is of het een man of een vrouw is, het is gewoon mijn mening.
Ik vind dat er na een scheiding voor een kind gewoon zo min mogelijk moet veranderen, een scheiding is al ingrijpend genoeg, om dan meteen alle grond onder hun voeten vandaan te maaien is gewoon wreed.
Als je er samen uit kunt komen, door co-ouderschap is dat prachtig.
Helaas gaat dat vaak niet zo.
Ik ben het met de ts eens dat de straffen die gesteld waren op het niet nakomen van de omgang nagekomen moeten worden, een kind meteen uit zijn omgeving rukken vind ik een belachelijke optie.
Hoe wil je dat in godsnaam doen als 1 van de twee partijen gewoon exclusiviteit van het kind opeist en de ander zijn rechten ontzegt? Degene welke dat doet is schuldig aan het schaden van hety belang van het kind. Niet de partij welke zijn recht probeert af te dwingen. Je draait oorzaak en gevolg continue om: De vader mag zijn kind niet zien en dat heeft hij maar te accepteren, want elke daad van hem kan leiden tot traumatisering van het kind.quote:Als mijn man en ik uit elkaar zouden gaan, zou co ouderschap zeker een optie zijn, het is niet dat ik tegen een man als opvoeder ben, het is niet dat ik het eens ben met wat deze vrouwen doen.
Ik vind alleen dat al dat touwgetrek ten koste gaat van het kind en dat moet je zoveel mogelijk proberen te beperken, in ieder geval door de ze zo min mogelijk in de strijd te betrekken.
quote:Ik zeg niet dan mannen het voornamelijk aan zichzelf te danken hebben,
natuurlijk zijn die gevallen er maar waar ik het over heb is dat de rechter de omgang niet zonder meer stop zet omdat moeder dat wil, dat gebeurd gewoon niet!
Als een rechter de bezoeksregeling stopzet, dus daadwerkelijk zegt dat je het kind niet meer mag zien dan ligt daar een andere reden aan ten grondslag dan dat de moeder dat niet wil.
Volgens mij is dat meer jouw mancoquote:Ook in het geval van ts, heeft de rechter hem meerdere keren in het gelijk gesteld, het is het afdwingen van de bezoeksregeling wat het probleem vormt.
Maar ik stop met deze discussie want je schijnt gewoon niet te WILLEN horen wat ik zeg.
Ik heb twee hele mooie kindjes en mijn man en ik zullen nooit in een dergelijke situatie belanden, omdat ik weet hoe belangrijk een vader voor een kind is, ik heb geen enkele twijfel dat mijn man en ik dat prima zouden kunnen regelen mocht het ooit onverhoopt zover komen.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 11:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zelfs in een discussie op een internet forum kan je het niet laten om op de man te spelen en 'het belang van het kind' als chantage middel te gebruiken. Het is voor jouw eventuele partner niet te hopen dat er ooit kinderen en een scheiding komen.
[..]
[..]
[..]
[..]
Uit slechts 3 van je reacties. De rest van je reacties ga ik niet eens doorspitten, het is duidelijk dat je op voorhand van mening bent dat het simpelweg NIET voorkomt dat een vader zijn kind zonder gegronde reden niet mag zien.
[..]
Ik vind het belachelijk dat een kind uberhaupt standaard aan de moeder wordt toegewezen. En ik vind het nog belachelijker dat er blijkbaar geen adequaat antwoord MAG zijn op deze belachelijke situaties omdat er direkt met 'het belang van het kind' geschermd wordt. Hetgeen, zoals SCH hierboven terecht opmerkt, een vorm van emotionele chantage is, waardoor de ander per direkt buitenspel gezet wordt en alle rechten maar door de plee gespoeld moeten worden.
[..]
Hoe wil je dat in godsnaam doen als 1 van de twee partijen gewoon exclusiviteit van het kind opeist en de ander zijn rechten ontzegt? Degene welke dat doet is schuldig aan het schaden van hety belang van het kind. Niet de partij welke zijn recht probeert af te dwingen. Je draait oorzaak en gevolg continue om: De vader mag zijn kind niet zien en dat heeft hij maar te accepteren, want elke daad van hem kan leiden tot traumatisering van het kind.
[..]
![]()
Over DIE gevallen gaat DIT topic niet. Hoe moeilijk is het nu?
[..]
Volgens mij is dat meer jouw manco.
Sommige vrouwen hebben geen argument nodig om een kind bij de vader weg te houden, heb je daar al eens over nagedacht? Gewoon jaloers en a-sociaal gedrag. Die mensen heb je er ook bij, helaas.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:05 schreef Maerycke het volgende:
ik was in de veronderstelling dat de omgang door de rechtbank tegengehouden werd.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 13:49 schreef InSanne het volgende:
[..]
Sommige vrouwen hebben geen argument nodig om een kind bij de vader weg te houden, heb je daar al eens over nagedacht? Gewoon jaloers en a-sociaal gedrag. Die mensen heb je er ook bij, helaas.
Kinderen worden ouder, hoe zou jij het vinden als je vader jouw de moeite niet waard vond om voor te vechten? Daarnaast zou je de tegenwerking van moeder alleen maar belonen wanneer je onder die dwang zou afhaken! Een kind maak je met z'n tweeen(meestal) opvoeden doe je dus ook met z'n tweeen. In het beste geval wonen de ouders onder een dak, maar ook als dit niet het geval is ben je als ouder verplicht aan het kind om samen de opvoeding te regelen.quote:Op woensdag 25 januari 2006 11:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Precies mijn punt.
Ook vraag ik me dan af wat hij wil bereiken, ik bedoel als moeder echt niet mee wil werken hoe wil hij dat dan gaan afdwingen?
En hoe kun je dat doen in het belang van het kind?
Plus alle andere vragen die ik al gesteld had.
Inderdaad, maar gelukkig heeft de raad voor kinderbescherming een juridische afdeling die zich met dit soort problemen bezig houdt. (Ik zit samen met mijn man in de molen)Je zou kunnen denken aan financiele sancties, in eerste instantie(nee vaders niet massaal stoppen met alimentatie betalen! Dan krijg je het LBIO op je dak!) en als dat niet helpt dan ziet justitie(hopelijk) het als gijzeling. Maar eer je zover bent heb je als vader al heel wat tranen gelaten...quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:10 schreef senesta het volgende:
[..]
ik was in de veronderstelling dat de omgang door de rechtbank tegengehouden werd.
Later hoorde ik dat de rechtbank hem al zes of zeven keer in zijn gelijk had gesteld, dat staaft in zeker zin ook wat ik al zei, de rechter of rechtbank zegt niet snel dat een vader zijn kind niet mag zien.
Het probleem ontstaat als de verzorgende ouder zich niet aan de uitspraak houd.
Ik denk dat je eigen ervaring je mening over dit onderwerp enigzins gekleurd heeft.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:34 schreef senesta het volgende:
<triest verhaal>
Misschien wel, maar geldt dat uiteindelijk niet voor iedereen?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat je eigen ervaring je mening over dit onderwerp enigzins gekleurd heeft.
Och, ik heb bijvoorbeeld geen scheiding mee gemaakt, noch zelf, noch in mijn direkte omgeving.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien wel, maar geldt dat uiteindelijk niet voor iedereen?
Dat denk ik ook ja, helaas. En voor Senesta, het lijkt mij vreselijk moeilijk jouw situatie. Ik moet steeds denken hoe het voor jou geweest moet zijn na je vader doodt geconfronteerd te worden met het feit dat hij ondanks alles toch nog overal foto's had staan. Dat lijkt mij heel verwarrendquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Misschien wel, maar geldt dat uiteindelijk niet voor iedereen?
Ik ben heel lang heel erg boos geweest, hij had zelfs een geboortekaartje van mijn zoontje op zijn bureau! (die heb ik hem toendertijd als laatste redmiddel gestuurd, met een uitnodiging om samen met eventueel mijn tante zijn kleinzoon komen bekijken)quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:19 schreef InSanne het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, helaas. En voor Senesta, het lijkt mij vreselijk moeilijk jouw situatie. Ik moet steeds denken hoe het voor jou geweest moet zijn na je vader doodt geconfronteerd te worden met het feit dat hij ondanks alles toch nog overal foto's had staan. Dat lijkt mij heel verwarrend
Beste,quote:Op donderdag 16 februari 2006 22:06 schreef senesta het volgende:
HELP! ex houd zich niet aan co-ouderschapregeling
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |