abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34305267
De man die �s zondags het vlees snijdt, is terug
door Edwin Kreulen
Bron Trouw.nl
Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.

Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Wat weten wij uberhaupt van vaders?
Per jaar worden 200.000 mannen vader, van wie zo'n 92.000 voor de eerste keer. In ons land zijn er ruim 60.000 vaders die hun kinderen alleen opvoeden. In de meeste gevallen gaat het om weduwnaars. Na echtscheiding blijven de meeste kinderen bij hun moeder.
Mannen in ons land worden op steeds hogere leeftijd vader. Ruim 10% van de pasgeborenen heeft een vader die ouder is dan 40 jaar. Twintigers kiezen steeds minder voor het vaderschap en een tienervader is zeldzaam. Slechts 1 op de 1000 pasgeborenen heeft een vader jonger dan 20 jaar.
Mischien eens een onderzoek via deze weg?
Vaders wat vinden en weten wij ervan!

- weg, persoonlijke gegevens horen niet op Fok! thuis -

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 24-01-2006 12:27:55 ]
pi_34305534
jij bent ook maar een persoon op Fok! dus jou mening is ook niet representief.
Dit wil niet zeggen dat je altijd ongelijk hebt.

Iedereen schrijf zoals het hem/haar het beste uitkomt. en bij een saaie uitslag komen ze niet in het nieuws
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:44:07 #3
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_34306222
In allochtone gezinnen is het stereotype rolpatroon (Man werken , vrouw thuis) nog erg van toepassing. Zij zullen de percentages dan ook flink beinvloeden.
Bovendien heeft een redelijk aantal kinderen gewoon enkel een moeder thuis waardoor de vader logischer wijs niet/minder belangrijk gevonden wordt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 12:47:27 #4
58816 sleepflower
Missing pieces of sleep.
pi_34306304
Ik vind mijn pappie juist erg belangrijk. Met hem kan ik hele andere dingen doen dan met mijn moeder, zoals karten, schaatsen, en science-fiction films kijken. Daar moet mijn moeder helemaal niks van hebben.
pi_34306402
Sorry hoor, maar gedegen en maurice de hond in een zin is een lachtertje.
- iedereen heeft recht op mijn mening -
pi_34306883
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:51 schreef damster het volgende:
Sorry hoor, maar gedegen en maurice de hond in een zin is een lachtertje.
Ik haalde het aan als bv!
Want dat is altijd nog beter als maar 500 stemmen in een land met 16 miljoen
  zaterdag 21 januari 2006 @ 13:11:25 #7
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_34307086
Weer iemand die de ballen verstand heeft van representatief onderzoek. Ik word daar zó moe van. Heb geeneens zin om het uit te leggen.
pi_34307808
Veel vaders hebben het te druk met hun werk om veel met hun kinderen te doen.
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.
pi_34309636
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.
Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!
  zaterdag 21 januari 2006 @ 14:35:03 #10
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34309778
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:05 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Ik haalde het aan als bv!
Want dat is altijd nog beter als maar 500 stemmen in een land met 16 miljoen
Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34310352
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:35 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.
500 tegenover 16 miljoen?
Nee dat is veel te weinig,en dus voor mij niet geloofwaardig (punt uit)
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:25:39 #12
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_34313202
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het ook de waarheid is (punt uit)

Het is nu eenmaal zo dat het vaak mama is die je handje vasthoud als je ziek bent, of de troep opruimt als je je bed ondergekotst hebt. Want op zulke momenten is het overgrote deel van de papa's aan het werk en heeft geen tijd voor dat soort zaken. Het is maar een enkel voorbeeld waarom voor veel kinderen mama belangrijker is dan pappa.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator zaterdag 21 januari 2006 @ 16:29:56 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_34313325
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!
Zo en zo heb je dat argument ook weer afgedaan of niet?
Jij wilt ook alleen maar horen wat in jouw straatje is.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 21 januari 2006 @ 16:37:53 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_34313570
quote:

[..]

't Gaat om kinderen van 5-18 jaar en hun ouders. Dus om 16 miljoen mensen gaat het sowieso niet.

En waarom zou Maurice de Hond betrouwbaarder zijn dan TNS Nipo, die dit onderzoek nota bene 5 jaar geleden ook al eens hebben gedaan, dus het komt niet even uit de lucht vallen.

En je zou je inderdaad eens wat meer in statistiek moeten verdiepen, vooral omdat jij je meent op te moeten werpen als spreekbuis van vaders en kinderen.

Je zou op www.trouw.nl eens het hele onderzoek kunnen lezen, in plaats van de bevindingen van tafel te vegen met loze argumenten. Dat zou je geloofwaardigheid wel ten goede komen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:07:58 #15
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34314559
quote:

[..]

Als je 500 keer een munt opgooit dan zal het aantal keren kop/munt de 50%/50% zijn. Het is dan een goede schatting. Dat 15 miljoen keer een munt opgooien een betere schatting oplevert, ja, maar het blijft een goede schatting met een kleine kans op afwijking.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zaterdag 21 januari 2006 @ 17:12:47 #16
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34314729
een voorbeeld wat wat meer met deze statistiek te maken heeft is een bak met daarin een miljoen ballen. Een bepaald gedeelte (x) is rood, de rest (1 miljoen - x) is wit. Je kunt dit zien als een miljoen kinderen waarvan het rode gedeelte de vader minder belangrijk vinden en het witte gedeelte wel belangrijk.

Als je nu blind uit die bak steeds een nieuwe bal trekt, 500x, en je komt tot de conclusie dat je 350 rode ballen en 150 witte ballen hebt, dan kun je concluderen dat dit aantal erg veel afwijkt van de standaardafwijking en dat het dus maar een ENORM kleine kans is dat de afwijking in deze steekproef een foute balans geeft.

Je kunt dan met zeer grote zekerheid zeggen dat het aantal rode ballen in de totale bak groter is dan het aantal witte.
pi_34327660
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
een voorbeeld wat wat meer met deze statistiek te maken heeft is een bak met daarin een miljoen ballen. Een bepaald gedeelte (x) is rood, de rest (1 miljoen - x) is wit. Je kunt dit zien als een miljoen kinderen waarvan het rode gedeelte de vader minder belangrijk vinden en het witte gedeelte wel belangrijk.

Als je nu blind uit die bak steeds een nieuwe bal trekt, 500x, en je komt tot de conclusie dat je 350 rode ballen en 150 witte ballen hebt, dan kun je concluderen dat dit aantal erg veel afwijkt van de standaardafwijking en dat het dus maar een ENORM kleine kans is dat de afwijking in deze steekproef een foute balans geeft.

Je kunt dan met zeer grote zekerheid zeggen dat het aantal rode ballen in de totale bak groter is dan het aantal witte.
Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?
http://www.talpa.tv/web/s(...)howmessagedelay=true

Moeders praten met hun kinderen meer in termen van overleg. Vaders doen dat minder: ze hebben meer de neiging om hun kinderen te vertellen hoe het zit of wat er moet gebeuren.
Veel vaders lijken een sterkere band te hebben met hun eerstgeborene dan met de volgende kinderen.
Jongetjes hebben de neiging om hun vader meer te gehoorzamen dan hun moeder. Voor hen is vader blijkbaar in eerste instantie nog altijd de gezagsfiguur, de man die het vlees snijdt. Meisjes maken daarin over het algemeen geen verschil tussen het gezag van hun vader of hun moeder.
Als vaders thuis tijd met hun kinderen doorbrengen, gaat het vaak om samen televisie kijken of iets anders doen waarbij niet of nauwelijks gesproken wordt. Moeders proberen vaker dan vaders tijdens zulke activiteiten een gesprek met de kinderen te voeren.
Mannen, dus ook vader en zoon, praten niet zomaar met elkaar zoals moeders en dochters dat wel doen (onder het afwassen of met een kopje thee). Vaders en zonen vinden dat ook niet nodig: hun relatie krijgt vorm door samen iets te ondernemen.
Vaders kun je vooral strikken voor een activiteit met kinderen door hem samen met de kinderen een probleem te laten oplossen. Samen naar de markt op zoek naar een exotische vis voor mamaþ
Vaders spelen anders met hun kinderen dan moeders. Vaders zijn ruwer, meer lichamelijk en onvoorspelbaar. Moeders vinden dat vaak niet prettig om te zien, maar vrouwen moeten beseffen dat ook dit soort spel goed is voor hun kinderen: het helpt ze bij het vergroten van hun lichamelijk zelfvertrouwen. Bron -http://www.ouders.nl/mdiv2005-vaders.htm
pi_34329440
Vaders moet baas zijn dan moeders
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 22 januari 2006 @ 04:55:54 #19
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34335613
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?
http://www.talpa.tv/web/s(...)howmessagedelay=true
ik ben het verder helemaal met u eens hoor. Vaders zijn belangrijk het leven van een kind.
pi_34335662
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:
Open deuren opsomming
Sommige moeders dragen wel eens een rok, andere moeders hebben de broek aan. Vaders geven vrijwel allemaal de voorkeur aan een broek.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_34336427
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Beste een hond heeft een baas
Wij zijn voor gelijke rechten gelijke plichten!
Gelijkwaardigheid voor man en vrouw,maar dan ook na een (echt)scheiding-(punt uit !)
pi_34344261
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Ja, dat was 50 jaar geleden ook nog zo in Nederland. Nu niet meer; ze zijn gelijkwaardig. In sommige landen gaat men namelijk met de tijd mee; in andere landen duidelijk niet
pi_34344411
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.
Ik ben heel blij dat ik door mijn vader ben opgevoed; hij had ook een fulltime baan, maar we hebben het toch maar mooi gered. Er zullen inderdaad een hoop egoistische vaders rondlopen (en moeders), maar ook een hoop goeie vaders (en moeders)
pi_34345061
quote:
Op zondag 22 januari 2006 15:06 schreef Rasje het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.
Ik ben heel blij dat ik door mijn vader ben opgevoed; hij had ook een fulltime baan, maar we hebben het toch maar mooi gered. Er zullen inderdaad een hoop egoistische vaders rondlopen (en moeders), maar ook een hoop goeie vaders (en moeders)
Ja gelukkig zijn goede moeders en vaders nog steeds in de meerderheid,en samen met alle die het goed voor hebben met kinderen kunnen wij de slechterikken verslaan
  zondag 22 januari 2006 @ 15:49:39 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34345654
quote:
Op zaterdag 21 januari 2006 12:08 schreef partijrechtenkind het volgende:

Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.

Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Maurice de Hond. . Ik heb meer vertrouwen in TNS Nipo, moet ik zeggen.

Maar wat is het nou waar je het niet mee eens bent? Dat veel vaders zeggen dat ze weinig tijd met hun kinderen doorbrengen? Geloof je dat niet? Of vind je dat heel erg?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')