Ik haalde het aan als bv!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:51 schreef damster het volgende:
Sorry hoor, maar gedegen en maurice de hond in een zin is een lachtertje.
Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Veel vaders hebben het te druk met hun werk om veel met hun kinderen te doen.
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.![]()
Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:05 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Ik haalde het aan als bv!
Want dat is altijd nog beter als maar 500 stemmen in een land met 16 miljoen![]()
500 tegenover 16 miljoen?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:35 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Als het een representatief onderzoek is dan zijn 500 ondervraagden gewoon voldoende hoor.
Dat jij iets vindt wil niet zeggen dat het ook de waarheid is (punt uit)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
500 tegenover 16 miljoen?
Nee dat is veel te weinig,en dus voor mij niet geloofwaardig (punt uit)
Zo en zo heb je dat argument ook weer afgedaan of niet?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:30 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Er zijn er bij ja,die niet de verantwoordelijkheid nemen,maar vergeet niet dat er ook veel moeders zijn die dat doen! En die moet men gelijk aanpakken voor het verwaarlozen van hun kinderen(punt uit) Maar scheer niet alles over een kam,want er zijn honderdduizenden vaders die het graag willen,maar die worden tegengewerkt door instanties en exen!
't Gaat om kinderen van 5-18 jaar en hun ouders. Dus om 16 miljoen mensen gaat het sowieso niet.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Als je 500 keer een munt opgooit dan zal het aantal keren kop/munt de 50%/50% zijn. Het is dan een goede schatting. Dat 15 miljoen keer een munt opgooien een betere schatting oplevert, ja, maar het blijft een goede schatting met een kleine kans op afwijking.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 14:50 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:12 schreef DionysuZ het volgende:
een voorbeeld wat wat meer met deze statistiek te maken heeft is een bak met daarin een miljoen ballen. Een bepaald gedeelte (x) is rood, de rest (1 miljoen - x) is wit. Je kunt dit zien als een miljoen kinderen waarvan het rode gedeelte de vader minder belangrijk vinden en het witte gedeelte wel belangrijk.
Als je nu blind uit die bak steeds een nieuwe bal trekt, 500x, en je komt tot de conclusie dat je 350 rode ballen en 150 witte ballen hebt, dan kun je concluderen dat dit aantal erg veel afwijkt van de standaardafwijking en dat het dus maar een ENORM kleine kans is dat de afwijking in deze steekproef een foute balans geeft.
Je kunt dan met zeer grote zekerheid zeggen dat het aantal rode ballen in de totale bak groter is dan het aantal witte.
ik ben het verder helemaal met u eens hoor. Vaders zijn belangrijk het leven van een kind.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Vaders zijn voor kinderen net zo belangrijk als moeders, ook al is daar in het verleden wel eens anders over gedacht. Wat weet u over vaders?
http://www.talpa.tv/web/s(...)howmessagedelay=true
Sommige moeders dragen wel eens een rok, andere moeders hebben de broek aan. Vaders geven vrijwel allemaal de voorkeur aan een broek.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:53 schreef partijrechtenkind het volgende:
Open deuren opsomming
Beste een hond heeft een baasquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Vaders moet baas zijn dan moeders
Ja, dat was 50 jaar geleden ook nog zo in Nederland. Nu niet meer; ze zijn gelijkwaardig. In sommige landen gaat men namelijk met de tijd mee; in andere landen duidelijk nietquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:35 schreef Meki het volgende:
Vaders moet baas zijn dan moeders
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 13:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
Veel vaders hebben het te druk met hun werk om veel met hun kinderen te doen.
En je hebt natuurlijk vaders die na de scheiding hun eigen leven belangrijker vinden.
Kan zo tien voorbeelden uit m'n omgeving opnoemen, een hoop vaders zijn egoistische klootzakken.![]()
Ja gelukkig zijn goede moeders en vaders nog steeds in de meerderheid,en samen met alle die het goed voor hebben met kinderen kunnen wij de slechterikken verslaanquote:Op zondag 22 januari 2006 15:06 schreef Rasje het volgende:
[..]
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik een jaar of 5 was. Mijn vader heeft gevochten om ons bij zich te houden (4 kinderen) en dat is hem gelukkig ook gelukt. Mijn moeder was niet in staat om voor ons te zorgen en gelukkig zag de rechter dat ook in.
Ik ben heel blij dat ik door mijn vader ben opgevoed; hij had ook een fulltime baan, maar we hebben het toch maar mooi gered. Er zullen inderdaad een hoop egoistische vaders rondlopen (en moeders), maar ook een hoop goeie vaders (en moeders)![]()
Maurice de Hond.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:08 schreef partijrechtenkind het volgende:
Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.
Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Het gaat mij erom,dat er natuurlijk een grond van waarheid in zit,maar dat komt om dat de meeste vaders de hele week hard moeten werken om het gezin draaiende te houden!quote:Op zondag 22 januari 2006 15:49 schreef freako het volgende:
[..]
Maurice de Hond.. Ik heb meer vertrouwen in TNS Nipo, moet ik zeggen.
Maar wat is het nou waar je het niet mee eens bent? Dat veel vaders zeggen dat ze weinig tijd met hun kinderen doorbrengen? Geloof je dat niet? Of vind je dat heel erg?
Zie hier de vragen invb onderzoek,quote:Op zondag 22 januari 2006 16:59 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Het gaat mij erom,dat er natuurlijk een grond van waarheid in zit,maar dat komt om dat de meeste vaders de hele week hard moeten werken om het gezin draaiende te houden!
Maar dit onderzoek laat naar voren komen alsof vaders niet nodig zijn niet willen etc!
En dat vind ik een heel kwalijke zaak!
nee zo heb je geen scheidingenquote:Op zondag 22 januari 2006 15:01 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ja, dat was 50 jaar geleden ook nog zo in Nederland. Nu niet meer; ze zijn gelijkwaardig. In sommige landen gaat men namelijk met de tijd mee; in andere landen duidelijk niet![]()
Ja tuurlijk, lekker bij je vent blijven al ben je doodongelukkig (en je kinderen waarschijnlijk ook, want die voelen zoiets aan), want papa is de baas.....quote:Op zondag 22 januari 2006 17:06 schreef Meki het volgende:
[..]
nee zo heb je geen scheidingen
in NL heb je meer gescheide moeders en vaders![]()
je hebt ze ook andersom hoor. Het zijn niet altijd de mannen die 'onderdrukken' en/of de partner doodongelukkig maken.quote:Op zondag 22 januari 2006 19:03 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, lekker bij je vent blijven al ben je doodongelukkig (en je kinderen waarschijnlijk ook, want die voelen zoiets aan), want papa is de baas.....
In Nederland heb je misschien meer gescheiden moeders en vaders, in andere landen heb je weer meer onderdrukte vrouwen. Dan maar liever gescheiden, denk ik.
quote:Op zondag 22 januari 2006 19:05 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je hebt ze ook andersom hoor. Het zijn niet altijd de mannen die 'onderdrukken' en/of de partner doodongelukkig maken.
Beste met alle respect,quote:Op maandag 23 januari 2006 17:11 schreef senesta het volgende:
Mijn zusje en haar partner zijn sinds anderhalf jaar uit elkaar, nadat ze drie jaar is geslagen, misbruikt, en financieel ten gronde is gericht.
In zijn eerdere relatie heeft deze man zijn vriendin zo danig mishandeld dat ze met een helicopter naar een kinderziekenhuis vervoerd moest worden omdat hij haar van de trap had gegooid omdat hij vond dat ze geen kind waard was.
Mijn zusje heeft hij meerdere malen in de kast gegooid en mishandeld zodanig dat ze nu epileptie heeft, en dat waar zijn kind bij was, hij heeft daar zelfs nog een straf voor staan.
Toch heeft hij een omgangsregeling met allebei zijn kinderen.
Ik denk dat het allemaal wel meevalt, het is niet zo makkelijk een vader zijn omgang te ontzeggen als jij wel wilt doen geloven.
Ik hoorde laatst een verhaal van een moeder die haar kind mee moest geven van de rechter aan een man die dagen met het kind (2,5) in de coffeeshop zit.
Mijn vriendin zit elke week met vier huilende kinderen omdat papa elke week beloofd dat hij komt en vervolgens niet op komt dagen.
Zij heeft hem nooit een strobreedte in de weg gelegen, maar hoe lang moet je het leed van je kinderen aanzien?
En als zij hem volgende week een brief stuurt dat de omgang dan maar gestopt moet worden, kan hij de week daarop ook wel als batman op een rechtbank gaan staan.
Ik zie zoveel pappa's die een nieuw leven zijn begonnen en waar geen plaats meer is voor kinderen uit een vorig huwelijk.
Zo kan ik nog wel even door gaan met verhalen.
Jammer dat ik die op jouw website nergens zie staan.
Tja, daar heb je een punt. Wat wordt onder mishandeling verstaan? Ik heb vroeger vaak zat een draai om mijn oren gehad of een schop onder m'n hol, als ik een grote bek had tegen mijn vader. Denk nou niet gelijk aan een volle vuist in mijn gezicht of zo....Maar ja, dat vind ik dus geen mishandeling. Tegenwoordig mag dat allemaal niet meer. Je moet het met woorden op zien te lossen en kindertjes met hele zachte hand aanpakken. Misschien dat die jeugd van tegenwoordig daarom zo'n grote smoel heeft en geen respect voor "ouderen".quote:Op maandag 23 januari 2006 19:03 schreef senesta het volgende:
Allebei de linken lopen niet bij mij.
Maar wat word verstaan onder mishandeling?
Zijn dat mensen die veroordeeld zijn voor mishandeling?
En welke vormen van mishandeling zijn daarin meegenomen?
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:08 schreef partijrechtenkind het volgende:
De man die �s zondags het vlees snijdt, is terug
door Edwin Kreulen
Bron trouw.http://www.trouw.nl/hetnieuws/nederland/article132950.ece/%3Cfont+size%3D%223%22%3EVaders+minder+belangrijk%3C%2Ffont%3E
Kinderen in Nederland vinden hun vader minder belangrijk dan vijf jaar terug. Bijna een derde van de mannen brengt nauwelijks tijd met de kinderen door.
Hier word ik nou zo boos om!Een onderzoek met 500 personen?
En dan nog zo breed uitgemeten in de media,alsof het de harde werkelijkheid is.
Doe eens een gedegen onderzoek,(bv met Maurice de Hond)want op deze wijze worden vaders enkel weer in discrediet gebracht!
Wat weten wij uberhaupt van vaders?
Per jaar worden 200.000 mannen vader, van wie zo'n 92.000 voor de eerste keer. In ons land zijn er ruim 60.000 vaders die hun kinderen alleen opvoeden. In de meeste gevallen gaat het om weduwnaars. Na echtscheiding blijven de meeste kinderen bij hun moeder.
Mannen in ons land worden op steeds hogere leeftijd vader. Ruim 10% van de pasgeborenen heeft een vader die ouder is dan 40 jaar. Twintigers kiezen steeds minder voor het vaderschap en een tienervader is zeldzaam. Slechts 1 op de 1000 pasgeborenen heeft een vader jonger dan 20 jaar.
Mischien eens een onderzoek via deze weg?
Vaders wat vinden en weten wij ervan!
En ook niet voor leeftijdsgenoten...quote:Op maandag 23 januari 2006 19:45 schreef Rasje het volgende:
Tegenwoordig mag dat allemaal niet meer. Je moet het met woorden op zien te lossen en kindertjes met hele zachte hand aanpakken. Misschien dat die jeugd van tegenwoordig daarom zo'n grote smoel heeft en geen respect voor "ouderen".
Ja goed, grappig om je first post weer te herhalen maar op meerdere vragen en opmerkingen geef je geen inhoudelijk antwoord.quote:Op maandag 23 januari 2006 23:40 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Papa als opvoeder,
http://www.telegraaf.nl/u(...)pa_als_opvoeder.html
Het TNS-Nipo heeft onderzocht dat de laatste jaren een groeiend aantal kinderen de rol van de vader niet belangrijk meer vindt als opvoeder (Tel. 22/01). Ja dank je de koekoek, de laatste jaren is het aantal (echt)scheidingen explosief gestegen. 8 reacties
http://www.telegraaf.nl/u(...)pa_als_opvoeder.html
Hier mijn antwoord op jou nu vetgedrukte:(en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja goed, grappig om je first post weer te herhalen maar op meerdere vragen en opmerkingen geef je geen inhoudelijk antwoord.
Als dat onderzoek zo slecht is volgens jou dan snap ik niet hoe je aan de cijfers komt over de kindermishandeling, op meerdere sites waaronder die van justitie staat dat er in nederland nog geen betrouwbare onderzoeken zijn gedaan naar mishandeling in nederland.
Het enige wat er is zijn cijfers gebaseerd op de cijfers uit amerika, maar aangezien aggressie in amerika meer voorkomend is worden de cijfers niet als betrouwbaar gezien.
Grappig dat je met cijfers komt die dus net zo uit de lucht zijn gegrepen als dit onderzoek volgens jou.
Je stuurt al je feiten jouw kant op, ik zie op jouw sites meerdere keren mannen op de foto staan met uithangsborden dat er foute rechters en foute moeders zijn.
Dat ben ik wel met je eens maar er zijn minstens net zoveel foute pappa's en ik zie het heel veel om mij heen en als ik zo de reactie's lees ben ik niet de enige.
Statistieken zijn hier niet op zijn plaats, het gaat om mensen, het gaat om kinderen, en elke situatie staat op zich, omdat ouders situatie na een breuk vaak door gevoelens niet goed in banen kunnen leiden zijn er kinderrechters ingesteld, en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.
Onze premier is ook vrijwel nooit thuis, voorbeeldfunctie voor de rest van alle pappa's van jonge kidsquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:44 schreef BlaZ het volgende:
In allochtone gezinnen is het stereotype rolpatroon (Man werken , vrouw thuis) nog erg van
KUN JE VOORTAAN ALLEEN EEN LINK ZETTEN NAAR JE HYSTERISCHE BOOKMARKS??quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
[..]
Hier mijn antwoord op jou nu vetgedrukte:(en als die niet in jouw voordeel hebben beslist dan zal daar een reden voor zijn.)
Beste ik praat hier niet over voordeel of nadeel,maar over recht![]()
En graag stoppen met dat schizofrene wij gedoe in je meeste posts ??quote:Op woensdag 25 januari 2006 00:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
KUN JE VOORTAAN ALLEEN EEN LINK ZETTEN NAAR JE HYSTERISCHE BOOKMARKS??
Alvast bedankt.
Een NWS-bezoeker
Je zou natuurlijk ook eens kunnen overwegen om je niet te fixeren op de oma en de moeder van je kind en iets LEUKS en GEZELLIGS te maken van die paar uurtjes per week die je met je zoontje kan doorbrengen. De moeder blijven dwarszitten en vragen om een verlenging van OTS zal namelijk OOK zorgen voor spanningen bij de moeder. Zij is de persoon die dagelijks met je zoon omgaat en spanningen bij haar zullen ook invloed hebben op Jonas.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 21:29 schreef partijrechtenkind het volgende:
IK MAG MIJN ZOONTJE ZIEN VAN VEERTIEN UUR DERTIG TOT ZEVENTIEN UUR,OP IEDERE WOENSDAGMIDDAG!
U ZULT BEGRIJPEN DAT IK DAAR NIET GELUKKIG MEE BEN!
Ik ben tegen de afsluiting OTS,daar zijn voldoende en gegronde redenen,in het belang van Jonas-(zoontje) ook wil ik wat ingaan op de Rapportage.
\
Maar Jonas-(zoontje) heeft al zoveel moeten incasserensyndroom etc).
\
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |