shit, die fobie had ik verdrongen manquote:Op donderdag 6 april 2006 00:14 schreef Domai het volgende:
En ik háát clowns
En die haat komt voor uit een fobie vermoed ik.
Die ik denk ik heb gekregen toen ik 'It' zag toen ik 6 of 7 jaar oud was.
CuteHypochondriaGirlquote:Op donderdag 6 april 2006 22:40 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik heb echt een fobie voor ziekten. Zodra ik een pijntje of steekje voel, ben ik overtuigd van een hartaanval, hersenbloeding, andere inwendige bloeding, kanker of andere enge ziekte. Er waren tijden dat ik hele potten vitaminepillen per week leegvrat, om te voorkomen dat ik iets kreeg. Ik werd er alleen maar ziek van![]()
Tegenwoordig is die fobie redelijk onder controle.
Dat laatste komt mij bekend voor.quote:Op zondag 22 januari 2006 03:52 schreef Vampess het volgende:
Ik had vroeger een poppen-fobie, niet barbies, maar van die poppen waarvan de ogen dicht gaan als ze liggen![]()
Ik heb dus zelf nooit van die poppen gehad, en sliep niet graag in kamers met zulke poppen. En het heeft een hele tijd geduurd voordat ik chuckie durfde te kijken
Die fobie ben ik ondertussen wel kwijt
Mijn grootste fobie, is een leeg zwembad, oftewel, leeg behalve mij. Met sluitingstijd bij zwembaden zorg ik altijd dat ik niet de laatste ben enzo. Heel vreemd, zelfs als ik de bodem kan zien, ben ik bang dat er onverwachts iets uit het water komt
Had het vroeger ook met bad trouwens, zekers als al het schuim weg was![]()
Ook bekend.quote:Op donderdag 6 april 2006 01:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Ik kan niet tegen menselijke teleurstellingen op televisie. Dingen als All you need is love enz. Kan er niet naar kijken.
eindelijk iemand die het ook heeft!quote:Op zaterdag 8 april 2006 00:15 schreef oelewappers het volgende:
het is geen fobie maar ik krijg van sommige (aparte) stoffen een raar gevoel., soort van rilling over me hele lichaam.
bv. een theedoek, maar ook veel andere soorten stof en glazen die net uit de vaatwasser komen.
zelfs als ik er nu aan denk krijg ik de kriebels :S
Als je met je nagels er overheen gaatquote:Op zaterdag 8 april 2006 01:08 schreef Falco het volgende:
Glazen uit een vaatwasser zijn idd eng ja, sowieso alles wat uit een vaatwasser komt heeft zo'n 'viezig' gevoel.
hmm volgens mij had ik dit vroeger als klein menneke een beetje, die strepen waren nl. donker en dat was dan "eng" ofzo..quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:37 schreef ModeLiefje het volgende:
Een meisje dat ik ken heeft een fobie voor de plaatjes en strepen die je op een zwembad bodem ziet staan. Ze durft echt het water niet in als er van die dingen op de tegels staan. Best irritant.
Ik heb exact hetzelfde! Ik heb het al zo lang ik me kan herrineren, en ik schaam me er eigenlijk nogal voor, dus heb ik het zelfs aan m'n beste vriendinnen niet verteld. Als we samen gaan eten is dat nogal een probleem. Ik heb ze wijsgemaakt dat ik geen champignons lust, maar dan moet ik er omheen eten, en zelfs dat vind ik al erg.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 19:55 schreef superpoedel het volgende:
De fobie die ik heb is waarschijnlijk de meest vreemde ooit, ik ben ontzettend bang voor paddestoelen.Zodra de herst begint is het weer paniek. Het ergst zijn vliegenzwammen, de gedachte dat ik eentje kan zien maakt me gek. Vorig jaar (was toen 23) groeide er eentje langs de kant van de weg. Ik moest er van mezelf heen om van de angst af te komen, halverwege kon ik nog alleen maar huilen en bij kei hard weggelopen. Niemand weet waar dit vandaan komt, maar zou er graag vanaf zijn.
P.s. jajaja, ik weet dat er geen kaboutertjes wonen, dat paddestoelen me niet kunnen aanvallen of zoiets.
ja, maar ik word er echt hysterisch van.quote:Op zondag 14 mei 2006 23:34 schreef requiem4adream het volgende:
Ik denk dat iedereen daar eigenlijk wel een heel naar gevoel bij heeft?
zoals ik al ergens hierboven zei maanden terug:quote:Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:
poppen, robots(of iets dat op een mens lijkt maar het niet is), wespen
Vroeger ook liften.
Heb ik ook.quote:Op zondag 9 april 2006 18:43 schreef baskabel4 het volgende:
ik heb een fobie voor alle feest en verjaardagen...
dat gedwongen gezellig doen...van mij mogen ze allemaal afgeschaft worden!!!
gezellig ben ik he??
Poppen! pasgeleden was op televisie een documentaire over "The Island of the dolls", een of ander Mexicaans eiland dat compleet volhing met poppen. Je zag ze overal, tot in de hoogste boomtoppen. Stuk voor stuk zagen ze er verwaarloosd uit - ze hingen er in weer en wind. En eng dat ik het vond! Waarom weet ik niet eens.quote:Op maandag 6 november 2006 23:03 schreef IHVK het volgende:
poppen, robots(of iets dat op een mens lijkt maar het niet is), wespen
Vroeger ook liften.
Haha ik ook niet, kan me echt zo goed inleven of voorstellen hoe het dan echt zou zijnquote:Op woensdag 8 november 2006 19:16 schreef Remzz het volgende:
Ik kan totaal niet tegen programma's zoals Gotcha, Boobytrap en Punk'd ik weet niet waarom maar ik kan er gewoon niet naar kijken geeneens naar luisteren
Ben je dan bang om achterover te vallen ofzow?quote:Op woensdag 8 november 2006 19:54 schreef Marijke236 het volgende:
Ik ben bang voor voedsel dat in mn beugel kan blijven plakken... Ik ben een tijdje geleden bijna gestikt in een spagettisliertje en sinds die tijd hoef ik dat soort spul niet meer.
En ik ben ook bang om trappen op te lopen. Van trappen af vind ik niet eng, op een balkon staan vind ik niet eng, alleen de trap op. Is dit een vorm van hoogtevrees?
Mario 64 met die aalquote:Op zaterdag 11 maart 2006 13:40 schreef Vampess het volgende:
Owja.. Ik heb het dus ook met computerspellen![]()
Conker's Bad Fur Day kan ik niet spelen, ik krijg de kriebels van al dat water in't begin, en alhoewel 't geen kwaad kan, hou ik m'n hart vast als ik naar beneden stort. Idem met gewoon open water waar je in een game doorheen moet zwemmen, best erg eigenlijk.
Laagtevrees heb ik ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Op alfabetische volgorde, anders weet ik niet wat ik bovenaan moet zetten etc.:
- Agorafobie
- Geluidsfobie (Vuurwerk vind ik zo eng en zelfs als er alleen nog maar een ballon in de buurt is.)
- Laagtevrees (Bijvoorbeeld als er ergens een hoog plafond is dan heb ik het gevoel dat ik bijna omval. Vroeger op de basisschool bij gym durfde ik ook niet een koprol aan de touwen de maken omdat ik het plafond te hoog vond.Iets later (ook nog op de basisschool) ben ik het wel gaan durven.)
- Roltrapfobie (Al is dat nu íets minder sinds kort omdat ik (al wel met veel moeite) de leuning weer durf aan te raken.)
- Sociale fobie
- Telefoonangst (Ik durf de telefoon niet op te nemen en niemand te bellen.)
Altijd als we vroeger om wat voor reden dan ook naar de kerk gingen, durfde ik bij het binnengaan niet omhoog te kijken want dan had ik het gevoel dat de kerk over me heen vielquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 02:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Laagtevrees heb ik ook.
Ik dacht alleen dat ik het woord zelf verzonnen had.
ja die is hier ook herkenbaar idd, vooral lege bassins, volgens mij hebben veel mensen dit, maar waar het vandaan komt..quote:Op vrijdag 7 april 2006 01:35 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat laatste komt mij bekend voor.
Nu is het wel een beetje weg, maar ik kan nog altijd een raar gevoel krijgen met zulke omgevingen:
[ afbeelding ]
wat grappig, daar kan ik me niets bij voorstellenquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:15 schreef oelewappers het volgende:
het is geen fobie maar ik krijg van sommige (aparte) stoffen een raar gevoel., soort van rilling over me hele lichaam.
bv. een theedoek, maar ook veel andere soorten stof en glazen die net uit de vaatwasser komen.
Aaah ja, dat heb ik ookquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:15 schreef oelewappers het volgende:
Die heb ik ook. Vet eng als ik de gordijnen dicht vergeet te doen en ineens ontdek dat het donker is.quote:Op zondag 22 januari 2006 04:10 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik heb trouwens ook altijd de rare angst dat er iemand voor mijn raam staat als ik m'n gordijnen open doe. Belangrijk detail is dat ik op 3 hoog woon.
Even mijn angsten bold gemaakt.quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 17:35 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Op alfabetische volgorde, anders weet ik niet wat ik bovenaan moet zetten etc.:
- Agorafobie
- Geluidsfobie (Vuurwerk vind ik zo eng en zelfs als er alleen nog maar een ballon in de buurt is.)
- Laagtevrees (Bijvoorbeeld als er ergens een hoog plafond is dan heb ik het gevoel dat ik bijna omval. Vroeger op de basisschool bij gym durfde ik ook niet een koprol aan de touwen de maken omdat ik het plafond te hoog vond.Iets later (ook nog op de basisschool) ben ik het wel gaan durven.)
- Roltrapfobie (Al is dat nu íets minder sinds kort omdat ik (al wel met veel moeite) de leuning weer durf aan te raken.)
- Sociale fobie
- Telefoonangst (Ik durf de telefoon niet op te nemen en niemand te bellen.)
Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?quote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:22 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik heb geen irrationele angsten, heb dan ook maar zelden respect voor mensen met een fobie.
Iemand met angst voor mensen met irreële angsten? Een fobiefoob?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:24 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dus omdat jij ergens geen last van hebt, heb je geen respect voor hen die er wèl last van hebben? Wat ben je? Een contactgestoorde achterlijke, ofzo?
quote:Op donderdag 6 april 2006 22:40 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik heb echt een fobie voor ziekten. Zodra ik een pijntje of steekje voel, ben ik overtuigd van een hartaanval, hersenbloeding, andere inwendige bloeding, kanker of andere enge ziekte. Er waren tijden dat ik hele potten vitaminepillen per week leegvrat, om te voorkomen dat ik iets kreeg. Ik werd er alleen maar ziek van![]()
Tegenwoordig is die fobie redelijk onder controle.
Dat had ik andersomquote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.
quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:54 schreef Mustard_Man het volgende:
vergeetangst: dit heeft zich net zoals smetvrees pas in de laatste jaren ontwikkeld, ik ben bang om dingen te vergeten en schreef daarom miljarden briefjes aan mezelf voor het slapen gaan. als ik dat niet deed kon ik niet slapen, zelfs dingen als: "morgen je nagels knippen" schreef ik op. (ja ik schrijf in de 3e persoon aan mezelf) nu heb ik het wat minder en typ ik veel dingen in mn pc agenda-ding (rainlendar) een stuk makkelijker, bovendien begonnen mn ouders zich zorgen te maken over al die debiele briefjes die overal in mn kamer lagen. (ik las ze eigenlijk ook nooit want wist toch wel wat erop stond)
oh wacht, ik kan er ook niet tegen als ik iemand heel sloom een pc zie gebruiken (je kent ze wel, de mensen die ALLES lezen wat op het beeldscherm staat en vervolgens gaan nadenken waar ze op moeten klikken en die muis heeeeeel langzaam bewegen en niet normaal kunnen dubbelklikken)
daar word ik echt hélèmaal gestoord van.
Hypochondrie; komt volgens mij veel voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:02 schreef -Strawberry- het volgende:Die heb ik ook heel erg. Dan denk ik meteen dat ik een tumor heb enzo, bij een beetje hoofdpijn.
En daar ben ik dan ook echt van overtuigd.
Heb je dan last van duizeligheid als je op de roltrap stapt?!quote:Op dinsdag 24 januari 19:30 schreef Twinky het volgende:
Ik kan gewoon niet op een roltrap. Heb het ooit aan de dokter gevraagd en die zei dat mijn reacties (trillen, hyperventileren) lijken op een traumatische ervaring, maar die heb ik nooit gehad. Ik probeer me heel vaak te vermannen, maar toen we op schoolreisje in Londen waren en ik dacht 'doen we effe' in de metro en dat dan die roltrap echt gigaaaantisch lang is, ik viel echt bijna flauw. Ben dus de zeven keer daarna de trappen opgerend, en dat is ver. In sommige stations kun je alleen maar met de roltrap. Wat minder eng is, is tegen de richting in rennen, dus dat is dan het uiterste redmiddel. Of tegen iemands rug aangedrukt staan, ogen stijf dicht. Kan er echt, echt, echt niet tegen.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2008 00:01 schreef Syheriat het volgende:
Ik was altijd te bang dat er iets zou gebeuren of misschien zelfs verschijnen als ik m'n ogen dicht deed. Dit betekend dus dat het uren duurde voordat ik m'n ogen liet zakken om te gaan slapen, en altijd brandende shampoo in m'n ogen liet stromen tijdens het douchen. Een soort wantrouwen, angst of drang naar controle zou het geweest kunnen zijn.
Dat heb ik ook. Als ik ooit kinderen krijg moet m'n vriend maar met ze naar Sinterklaas.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:58 schreef Typmuts het volgende:
Collega van me heeft een fobie voor clowns, althans: mensen in een pak waarvan ze niet weet wie het zijn. Zwarte pieten of de mascotte van (bijvoorbeeld) PSV vindt ze ook verschrikelijk!
Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:20 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Even mijn angsten bold gemaakt.
Vuurwerk vind ik supermooi, maar dan moet het niet te dichtbij en onverwacht zijn en moet ik hele harde muziek op hebben. Op 31 december durf ik nauwelijks naar buiten, overal van die kutjochies met rotjes....aargh. Met ballonnen ben ik ook altijd bang dat ze knallen, ze delen vaak ballonnen uit in de stad en dan lopen al die kindjes met hun ballon over straat te slepen...![]()
Ben niet specifiek bang voor roltrappen, maar dat is meer onderdeel van hoogtevrees. Omdat een roltrap niet zo breed is sta je altijd veel te dicht bij de 'rand'. En ik durfde eerst de leuning nooit aan te raken omdat ik dan zo vaak schokken kreeg.Maar ik ga altijd wel gewoon met de roltrap.
Ik vind mijn hoogtevrees zo dom en soms doe ik dingen die ik eigenlijk niet durf, maar dat levert alleen maar stress op en het wordt daarna nooit minder.Zo ben ik in Cambodja na enig wikken en wegen toch zo'n trap in het binnenste van Angkor Wat opgeklommen, maar toen durfde ik niet meer terug. Huilen, huilen...maarja, er zat niks anders op dus ik ben uiteindelijk krankzinnig mompelend weer naar beneden gegaan.
Telefoonangst is ook zoiets. Waar ben je nou eigenlijk bang voor??? Geen idee, en toch is bellen ontzettend eng.
bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doequote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:36 schreef Banthum het volgende:
[..]
Bellen zelf ben ik nooit zo bang voor ik vind alleen het opnemen zwaar kut. Ik denk dan altijd direct na of er wat ergs is gebeurd met iemand die ik ken.
Als je bang bent om te bellen kun je een kleine notitie maken zodat je weet wat je moet zeggen. Kennis van mij doet dat ook en het schijnt te helpen!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:37 schreef DjinN het volgende:
[..]
bellen is voor mij ook altijd een hele opgave. Gebeld worden eigenlijk niet, maar als ik iemand zelf moet bellen sta ik eerst een hele lange tijd te wikken en te wegen voordat ik het doe
Ik heb ook iets met bellen. Niet bang, maar ik heb gewoon echt een gigantisch hekel eraan. Geen idee waarom... Ik laat ook altijd mn vriend bellen overal heen en of de telefoon opnemen , haha.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:47 schreef Maisnon het volgende:
Bellen is voor mij ook heel eng
Zelfs met beste vrienden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |