Zullen vast en zeker addertjes onder het gras zitten.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:16 schreef Maypole het volgende:
Ik heb nog nooit ergens iets goedkopers gezien als bij
http://samenkopen.net/action/147265
Wel even wennen aan de site samenkopen.net omdat dat een buitenstaand medium is.
Erg goede service en zeer extreem lage prijzen.
Verder nog ervaringen met deze webhost?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:52 schreef pascalheister het volgende:
ik draai nu sinds een maandje bij keurigonline.nl, bevalt allemaal prima tot nu toe
ik heb zelf pakket xl, tijdelijk voor de halve prijsquote:Op woensdag 21 juni 2006 17:08 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Verder nog ervaringen met deze webhost?
Pakket Medium lijkt mij wel riant.
Iemand?
Nee die zijn er niet. Waarom zou je zoiets doen? dan verpest je je eigen business.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:11 schreef Weerman het volgende:
[..]
Zullen vast en zeker addertjes onder het gras zitten.
iemand anders down? reset iets dergelijks van paypole?quote:Op maandag 26 juni 2006 18:01 schreef Maypole het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet. Waarom zou je zoiets doen? dan verpest je je eigen business.
200 klanten in 3 maanden geeft toch wel aan dat het een goede hoster is vind ik.
Vooral omdat mensen vooral door mond-op-mond reclame erbij komen.
Lees die forums maar eens door..![]()
Ik kreeg alleen een mailtje met "Your account for example.org is now ready for use"... Oftewel nieuwe login, en alles wegquote:Op zaterdag 1 juli 2006 11:30 schreef outcast_within het volgende:
[..]
iemand anders down? reset iets dergelijks van maypole?
mijn site is iig weg en ik kan niet meer inloggen
Het is inmiddels half ge-back upped. Maar ik hoop dat er nog meer komt. aangezien mijn installatron spullen een beetje in de war zijn.quote:Op zaterdag 1 juli 2006 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik kreeg alleen een mailtje met "Your account for example.org is now ready for use"... Oftewel nieuwe login, en alles weg![]()
Verder geen informatie gezien/gehoord... Ik ben dan ook benieuwd naar de beloofde backups uit de Speurders-advertentie.
Ik kan ook 200 klanten winnen in 3 maanden. Als ik dan een server laat crashen en ik ben ze alle 200 kwijt ga ik daarna gewoon onder een nieuwe naam verder.quote:Op maandag 26 juni 2006 18:01 schreef Maypole het volgende:
[..]
Nee die zijn er niet. Waarom zou je zoiets doen? dan verpest je je eigen business.
200 klanten in 3 maanden geeft toch wel aan dat het een goede hoster is vind ik.
Vooral omdat mensen vooral door mond-op-mond reclame erbij komen.
Lees die forums maar eens door..![]()
hee mijn weblog en andere installatron dingen zijn nog steeds offline. Het framewerk zit er nog wel.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 10:20 schreef Maypole het volgende:
Dat moet je dan wel tegen die hoster zeggen.. ik heb alleen maar een reseller bij hem gekocht hea..
Dat is per maand. Het is moeilijk te zeggen wat redelijk is. Het is altijd fijn om aan de veilige kant te zitten, maar je overschat makkelijk hoeveel je verbruikt. Een simpele homepage met een paar bezoekers per dag kun je meestal al met 1GB dataverkeer draaien. Tientallen mensen per dag zou ik persoonlijk voor iets meer gaan. Mocht je echt honderden bezoekers per dag krijgen kun je beter voor minimaal 10GB gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 11:23 schreef Verbal het volgende:
Als een hoster het heeft over zoveel gig dataverkeer... is dat per maand of per jaar?
En hoeveel is redelijk voor een eenvoudige eigen homepage die gaandeweg wordt uitgebreid met fotoboek, weblog en evt wat stromende media?
V.
Ja, er is mij zelfs 99,9% uptime gegarandeerd. Alleen durf ik dat zelf niet te garanderen aan jullie omdat jullie in eerste instantie onder mij vallen. We zitten nu op een server welke veel dunner bevokt is en in een sneller en beter datacenter staat. De server zelf is ook een stuk stabieler en sneller.quote:Op dinsdag 26 september 2006 12:35 schreef RemcoDelft het volgende:
Maypole ==> Is de verwachting dat de uptime beter wordt na het recente verhuizen?
(ik hoop zo dat je hier "ja" op kan zeggen! Ik ben zeer tevreden voor de prijs, meer heb ik ook niet nodig qua ruimte/dataverkeer, maar uptime is toch ook wel belangrijk)
10eurohost biedt zover ik weet ook php5 (op linux welliswaar) aan.quote:Op zaterdag 30 september 2006 23:09 schreef Light het volgende:
Weet iemand nog hosters die al php5 aanbieden? Op webhosters.nl kun je alleen zoeken op php, maar niet specifiek op php5.
hoe lang zit je daarop?quote:
tijdens zoeken ook flexwebhosting gezien... is het nog steeds goed? ze bieden best wel veel voor minder geld (dan de concurrenten :p) zou je het aanraden? want op internet lees je veel posifieve dingen / en dan weer (veel minder) negatiefe dingen, maar het probleem is dat de datum van de reviews een beetje oud zijn (1 jaar vind ik bijvoorbeeld oud)quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:43 schreef Misanthropist het volgende:
- Verder nog een domeinnaam bij Flexwebhosting ( http://www.flexwebhosting.nl/ ) - Kreeg ik als tip mee van een maat van me. Gebruik ik nu enkele maanden en bevalt prima!
Let wel op dat alle prijzen EXC BTW zijnquote:Op woensdag 4 oktober 2006 00:22 schreef zarGon het volgende:
[..]
hoe lang zit je daarop?
want overdracht is onbeperkt, neem aan dat ze daarmee bandbreedte bedoelen... en 4,90 euro voor 4gig webspace...
klopt het allemaal wel?
Over wat voor soort rechten heb je?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 02:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maar goed. Kortom, flink wat datalimiet, en webspace! Liefst zou ik de rechten via FTP willen instellenals iemand iets weet, laat het me weten
Yeps Chmod rechten, heb zelf een forum (myreact) proberen te installeren maar dat wil niet lukken door die Chmod via de webstite, heel apart (zie ook topic: CGI ERROR)quote:Op woensdag 4 oktober 2006 05:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Over wat voor soort rechten heb je?
aan welke user een bestand behoort of bedoel je gewoon chmod rechten? een bestand dat bijvoorbeeld 666 nodig heeft om overgeschreven te worden (php installs enzo) en een map 777 omddat er nieuwe bestanden op gemaakt worden door bijvoorbeeld een fotoscript.. zoiets?
van DNS servers opstellen ken je niks héquote:Op woensdag 4 oktober 2006 15:47 schreef flat_erik het volgende:
Vanaf maandag worden er weer 50 webhostingpakketten + .nl domeinnamen weggegeven via de Frontpage prijsvraag![]()
![]()
Ik gebruik FlashFXP als een FTPclient. Ik denk dat alle clients CHMOD wel ondersteunen. Met FlashFXP is het in iedergeval te regelen met rechtermuis -> Attributes (CHMOD) of Ctrl + O. Welke client gebruik jij?quote:Op woensdag 4 oktober 2006 10:43 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Yeps Chmod rechten, heb zelf een forum (myreact) proberen te installeren maar dat wil niet lukken door die Chmod via de webstite, heel apart (zie ook topic: CGI ERROR)
Weet ik, gebruik zelf Filezilla, die kan dat ook namelijk, probleem is alleen, zoals ik al vermeld had: Chmodden gaat niet via een programma, dit moet op de vevida website zelf gedaan worden wat ik dus een nadeel vind. Daarom zoek ik ook een webhost die gewoon Chmodden via FTP accepteertquote:Op woensdag 4 oktober 2006 22:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik gebruik FlashFXP als een FTPclient. Ik denk dat alle clients CHMOD wel ondersteunen. Met FlashFXP is het in iedergeval te regelen met rechtermuis -> Attributes (CHMOD) of Ctrl + O. Welke client gebruik jij?
Ik weet niet hoelang je de website online wil blijven houden, maar sommige aanbieders bieden een korting aan als je meerdere jaren bij hun blijft zeg maar.. (zie ook webhosters.nl voor meer info).quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 16:32 schreef Razz_Gul het volgende:
Ik ga voor iemand een site bouwen en ben op zoek naar webruimte + domeinverhuizing. Heb dit hele topic doorgebladerd en behoorlijk wat tips verzameldmaarre die hosters ontlopen mekaar niet veel qua prijs en aanbod. Wat ik ongeveer nodig heb is >300mb , php en mysql...dataverkeer kan ik niet inschatten , er staat reeds een site een andere hoster maar t knutselneefje heeft geen teller geplaatst dus geen id hoevaak t bezocht is ... ik ga maar uit van ong 100 hits p/mnd ... hoeveel gig heb je dan nodig ?
Bij hoster IS.nl betalen ze nu 200eur p/j ! teveel voor een simpel html knutselwerkje ... ik wil t op <30eur houden.
ik heb mijn keuze beperkt tot pcextreme.nl, Flexwebhosting.nl en webreus ... waarom, om t mezelf makkelijk te maken anders word ik gek van t aanbodKeuze wordt lastig omdat tegenover elke positiefe review een negatieve te vinden is, dusja op welke moet je afgaan.... tips zijn erg welkom !
ps: betreft een kleine commerciele website (schoonh salon) met info over diensten en tarieven.
"te" duur..quote:Op zaterdag 7 oktober 2006 23:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Iemand trouwens ervaring met deze webhost?
http://www.strato.nl/webhosting/index.html
Kwam em toevallig tegen via banner.
Niet de ik belangstelling heb voor dreamhost, vraag me alleen af hoe het hiermee zit:quote:Op zondag 8 oktober 2006 01:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik vind flexwebhosting anders ook vrij prijzig hoor. 1 gig webspace en maar 20 gig download? Dat ga ik nooit redden. Ik kreeg van iemand een link....die zit wel in het buitenland. 200 gig webspace en 2 terrabyte datalimiet. Kijk nu praten we anderskosten? zo'n 8 euro per maand
downtime is er amper
http://www.dreamhost.com/hosting.html
Ik zit zelf bij Dreamhost en heb daar 1,5 jaar geleden het Code Monster plan aangeschaft. Heb nu 412.4GB diskspace en 4.724 GBper maand (4,7TB iddquote:Op zondag 8 oktober 2006 17:25 schreef jagermaster het volgende:
[..]
Niet de ik belangstelling heb voor dreamhost, vraag me alleen af hoe het hiermee zit:
Disk Storage at signup
Automatically Increases Weekly By
Monthly Bandwidth at signup
Automatically Increases Weekly By:
de enigeste amerikaanse hoster waar ik mee te maken had rekende simpel gezegt door alle dataverkeer per maand bij elkaar op te tellen en dat te zeggen als traffic die erbij geleverd wordt...
Dreamhost wel een beetje goed dan?quote:Op zondag 8 oktober 2006 20:18 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik zit zelf bij Dreamhost en heb daar 1,5 jaar geleden het Code Monster plan aangeschaft. Heb nu 412.4GB diskspace en 4.724 GBper maand (4,7TB idd) bandbreedte per maand. Dat groeit met respectievelijk 2GB en 32GB per week. Kost me verder niks extra; je hebt gewoon extra ruimte
.
http://www.ispgids.com/isp/hosting2go dat ze nog geld overhouden om hun brood te kopen...quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:00 schreef Loontjah het volgende:
Iemand ervaring met Hosting2Go ?
Ze hebben leuke pakketten:
Uitgebreide Webhosting
Het meeste voor Eur. 24,- per jaar!
- 1500 MB Webruimte (Dus 1,5GB!)
- 20 GB Dataverkeer (Dus niet Fair Use)
- Inclusief Domeinnaam
- .nl .com .net .org .info en .eu
- Optioneel Application Pack
- Onbeperkt POP3/IMAP accounts
- Plesk 7.5 Control Panel
- Frontpage Extensies
- Spamfilter en Virusscanner
- Webmail, 10 MySQL Databases
- PHP (Met GD), Perl, ImageMagick
- Servers gewoon in Nederland
- En nog veel meer!
http://www.hosting2go.nl/?refid=101&s=start
een van de eerste vragen die ik stel voor ik webhosting neem is: server uptime?quote:Op donderdag 16 november 2006 12:31 schreef roelofjan het volgende:
Ik heb nu een active plus pakket bij lycos: 10 euro per maand
http://webhosting.lycos.nl/consumer/advanced/
Daar wil ik vanaf, en nu zie ik dit bij webreus:
[afbeelding]
http://webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3284&pakketnummer=5
Da's erg goedkoop of niet?
Of zie ik hier nou wat over het hoofd... iemand ervaring met webreus.nl ?
ja dat ding staat als vaste vraag in een FAQ dus dat zal nooit kloppen met de echte uptime.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:34 schreef roelofjan het volgende:
http://www.webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3293&faq=18
Wat is de uptime?
Antwoord:
De uptime is momenteel 99,99%
Maar ja, dat zegt ook zo weinig..
ik zit sinds begin oktober bij webreusquote:Op donderdag 16 november 2006 14:34 schreef roelofjan het volgende:
http://www.webreus.nl/wcrXA1/index.php?id=3293&faq=18
Wat is de uptime?
Antwoord:
De uptime is momenteel 99,99%
Maar ja, dat zegt ook zo weinig..
Bedankt.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik zit sinds begin oktober bij webreus
[afbeelding]
probeer dit:quote:Op donderdag 16 november 2006 14:58 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik zit sinds begin oktober bij webreus
[afbeelding]
1 2 3 4 5 6 7 8 | $data = shell_exec('uptime'); $uptime = explode(' up ', $data); $uptime = explode(',', $uptime[1]); $uptime = $uptime[0].', '.$uptime[1]; echo ('Current server uptime: '.$uptime.''); ?> |
dat is de tijd dat de server draait sinds laatste reboot.quote:Op donderdag 16 november 2006 15:30 schreef Gnittoo het volgende:
Current server uptime: 65 days, 1:12
had je maar eerder moeten aan denken toen je besteldequote:Op vrijdag 17 november 2006 13:20 schreef Die4iT het volgende:
https://www.hostingdiscounter.nl/ net daar bestelling gedaan registratie etc. in behandeling enig idee hoe lang zoiets duurt? is nogal haast bij
DreamHost is zeer goed. Ik zit er nu zelf zo'n jaartje en heb al héél wat andere firma's afgegaan, dus ik weet waarover ik spreek...quote:Op zondag 8 oktober 2006 22:02 schreef Johnns het volgende:
[..]
Dreamhost wel een beetje goed dan?
Vriend van mij had daar ook een account maar was niet echt te spreken over de snelheid etc.
Snel, bij mij binnen 36 uur. Goede hosting; geen gezeur.quote:Op vrijdag 17 november 2006 13:20 schreef Die4iT het volgende:
https://www.hostingdiscounter.nl/ net daar bestelling gedaan registratie etc. in behandeling enig idee hoe lang zoiets duurt? is nogal haast bij
dat zou ik ook zeggen met zon referal linkquote:Op maandag 20 november 2006 13:22 schreef cloink het volgende:
[..]
DreamHost is zeer goed. Ik zit er nu zelf zo'n jaartje en heb al héél wat andere firma's afgegaan, dus ik weet waarover ik spreek...
Prijs/kwaliteit zijn ze echt niet te overtreffen, zonder dat ze absoluut uitblinken in bv. snelheid en support. Maar wat er wordt aangeboden, krijg je ook effectief en dat kan niet van anderen gezegd worden. Nee, ik ben héél erg tevreden en kan het iedereen aanraden. Enkel en alleen als ik een 100% Nederlands publiek zou hebben én het over een 100% professionele (zakelijke) site zou gaan, zou ik mogelijks een duurdere .nl-based oplossing zoeken.
smiegt, met je referral link...quote:Op maandag 20 november 2006 13:22 schreef cloink het volgende:
[..]
DreamHost is zeer goed. Ik zit er nu zelf zo'n jaartje en heb al héél wat andere firma's afgegaan, dus ik weet waarover ik spreek...
Prijs/kwaliteit zijn ze echt niet te overtreffen, zonder dat ze absoluut uitblinken in bv. snelheid en support. Maar wat er wordt aangeboden, krijg je ook effectief en dat kan niet van anderen gezegd worden. Nee, ik ben héél erg tevreden en kan het iedereen aanraden. Enkel en alleen als ik een 100% Nederlands publiek zou hebben én het over een 100% professionele (zakelijke) site zou gaan, zou ik mogelijks een duurdere .nl-based oplossing zoeken.
Ik ga dit heus niet zeggen enkel en alleen omdat ik er iets aan overhou hoor, als het kut zou zijn, dan zou ik dat ook gewoon zeggen (en de referal link weglaten :p ).quote:Op maandag 20 november 2006 14:45 schreef Johnns het volgende:
[..]
dat zou ik ook zeggen met zon referal link![]()
vind je site (cloink?) niet bepaald snel.
heb gelukkig zelf het voordeel dat ik een deel van een dedi heb gekregen van een klant, waar ik goed mee uit de voeten kan (20GB harddisk 600GB dataverkeer)
http://localhostquote:Op maandag 20 november 2006 15:38 schreef cloink het volgende:
[..]
Ik ga dit heus niet zeggen enkel en alleen omdat ik er iets aan overhou hoor, als het kut zou zijn, dan zou ik dat ook gewoon zeggen (en de referal link weglaten :p ).
Zoals reeds gezegd: de snelste is hij zeker niet, maar geef mij es een andere hoster waar je hetzelfde krijgt voor dat geld?
quote:
Ik sluit me hier bij aan! Ooit (als een van de eersten denk ik) via Speurders besteld, en sinds de verhuizing naar een nieuwe server nooit meer problemen gehad!quote:Op maandag 20 november 2006 17:41 schreef Maypole het volgende:
Kijk hier eens: http://www.samenkopen.net/action/55219
het is al de zesde keer dat die gozer een hostingactie daar organiseerd en op alle voorgangers zijn zeer veel positieve reacties.
Ik weet niet hoeveel van die paketten ze op die server willen plaatsen, maar de specs die daar staan zijn niet echt heftigquote:Op maandag 20 november 2006 17:41 schreef Maypole het volgende:
Kijk hier eens: http://www.samenkopen.net/action/55219
het is al de zesde keer dat die gozer een hostingactie daar organiseerd en op alle voorgangers zijn zeer veel positieve reacties.
50MB met wel hell of een site zijn dan dat wil zeggen dat je afbeeldingen niet geotimalizeerd zijn voor plaatsen online of reken je je mysql database mee ?quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:01 schreef 2cv het volgende:
Het is ook bedoeld om plaatjes op m'n site te zetten, maar voor m'n site zelf heb ik al een host met 50 MB (die haast vol zit).
een webhosting bedrijf die geen deftige site heeft en die gebruik maakt van een of ander template dat iedereen kan downloaden vind ik niet echt iets dat vertrouwen wekt.quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klik
Tjajammer genoeg weer engels maar ziet er ook wel aardig uit
Ik betaal altijd per jaar. Vraag ze eens of je per maand kan betalen.quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kun je dat gewoon per maand betalen?
quote:Op zaterdag 16 december 2006 00:20 schreef vaderpiet het volgende:
Ik ben al ruim een jaar dik tevreden over http://www.extre.nl. Ik maak gebruik van het personal pakket.
Extre is tot nu toe een stabiele hostingprivider gebleken en bij vragen krijg je een snel en kundig antwoord.
quote:Server not found
Niet echt stabiel als je 't mij vraagtquote:Searching for extre.nl A record at a.root-servers.net [198.41.0.4]: Got referral to NS.DOMAIN-REGISTRY.nl. (zone: nl.) [took 7 ms]
Searching for extre.nl A record at NS.DOMAIN-REGISTRY.nl. [193.176.144.2]: Got referral to ns01.extre.nl. (zone: extre.nl.) [took 89 ms]
Searching for extre.nl A record at ns01.extre.nl. [87.233.129.74]: Timed out. Trying again.
Searching for extre.nl A record at ns01.extre.nl. [87.233.129.74]: Timed out. Trying again.
Searching for extre.nl A record at ns02.extre.nl. [87.233.129.75]: Timed out. Trying again.
Searching for extre.nl A record at ns02.extre.nl. [87.233.129.75]: Timed out. Trying again.
Mmm.. Klinkt mischien cliché maar dit is de eerste keer dat ik dit meemaak bij extrequote:Op zaterdag 16 december 2006 10:08 schreef Sjowhan het volgende:
Niet echt stabiel als je 't mij vraagt
Ik zit daar ook naar te kijken maar der was iets, maar dat moet ik even opzoekenquote:Op woensdag 27 december 2006 12:29 schreef welkominspace het volgende:
heeft iemand http://www.sity.nl/?show=resellers daar ervaring mee?
Al meer ervaringen gehoort??quote:Op woensdag 27 december 2006 13:27 schreef welkominspace het volgende:
btw http://vmhosting.nl is leterlijk spotgoedkoop en bijna nooit down
Ik zelf heb er geen ervaring mee maar heb nu al 5 mensen gehoord die het een geweldige hoster vinden
een echte aanrader 14.gif
maar voor mij niks want dan moet ik een nieuwe domeinnaam registreren en dan maak ik iets teveel verlies![]()
ik ga binnenkort pakket 5 bestellen en de snelheid is redelijk in orde hoorquote:Op woensdag 27 december 2006 20:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Al meer ervaringen gehoort??
Pakket 6:
Unlimited Mb Opslag
Unlimited Mb Dataverkeer
¤24,99 Per Half Jaar
Hmmz zal vast wel iets achter zitten.
Pakket 5:
50 Gb Opslag
300 Gb Dataverkeer
¤18,00 Per Half Jaar
Deze voldoet wel lekker aan mijn eiseneerst nog even de kleine lettertjes lezen
![]()
Hmmz geen voorwaardes of wat dan ook.... ik kan het iig nergens vinden.
Trouwens, hoe is de snelheid van die webhost?? Ik heb er niks aan met een download van 100kb/s of zow
Hmmz wat mag je zoal dan niet?? Ik vind het toch wel belangrijk.quote:Op woensdag 27 december 2006 20:39 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik ga binnenkort pakket 5 bestellen en de snelheid is redelijk in orde hoor
alleen je mag er bijna niks volgens de regels maar die kun je negeren
eigenlijk mag je alleen maar dingen uploaden die met je site te maken hebbenquote:Op woensdag 27 december 2006 21:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hmmz wat mag je zoal dan niet?? Ik vind het toch wel belangrijk.
Hmmz dat vind ik dan wel weer tegen vallenquote:Op woensdag 27 december 2006 21:03 schreef welkominspace het volgende:
[..]
eigenlijk mag je alleen maar dingen uploaden die met je site te maken hebben
maar boeie
maar dan kun je beter voor pakket 2 of 3 gaan![]()
Sity werkt heel goed. Heb daar 2.5GB ruimte, 25 GB dataverkeer voor 6e exl p/m.quote:Op zaterdag 16 december 2006 12:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hoe zit dat met sity hosting dan?
Trouwens die ene site ligt eruitidd hoezo stabiel
![]()
Eigen domein enzo...quote:Op donderdag 28 december 2006 11:47 schreef welkominspace het volgende:
http://photobucket.com volkomen gratis en je hebt dan 1 gb ruimte
dan zou ik het echt niet wetenquote:
Je kunt het hoeveel mensen per maand je site kunnen bezoeken.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:22 schreef diginoob het volgende:
Wat wil dat 'dataverkeer' precies zeggen?
Dat er maar zoveel data heen en weer gestuurd mag worden.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:22 schreef diginoob het volgende:
Wat wil dat 'dataverkeer' precies zeggen?
mja, ok dus het gaat over het aantal bezoekers, en niet over hoeveel spul je op je website zet per maand? (dacht ik namelijk) Stel ik wil dat er minimaal 700 mensen per dag op de website kunnen, wat voor 'dataverkeer' moet ik dan hebben? En als het er nou veel meer worden, betaal je dan gelijk veel meer of valt dat wel mee?quote:Op donderdag 28 december 2006 13:26 schreef welkominspace het volgende:
[..]
Je kunt het hoeveel mensen per maand je site kunnen bezoeken.
Vergelijk het maar zo
je hebt een disco van 100x150 meter en van de brandweer mogen daar 150 man in
je hebt een meubel winkel met dezelfde afmetingen en van de brandweer mogen daar 75 man in.
Dus het ligt er maar net aan hoe je je site inricht om te weten hoeveel dataverkeer je nodig hebt.
Maar een kleine site (paar html paginaatjes) kan met 1 gb dataverkeer ongeveer 1,500 mensen per maand hebben geloof ik
Ligt er maar net aan wat er op de site staat.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:41 schreef diginoob het volgende:
[..]
mja, ok dus het gaat over het aantal bezoekers, en niet over hoeveel spul je op je website zet per maand? (dacht ik namelijk) Stel ik wil dat er minimaal 700 mensen per dag op de website kunnen, wat voor 'dataverkeer' moet ik dan hebben? En als het er nou veel meer worden, betaal je dan gelijk veel meer of valt dat wel mee?
mja, ik zit zelf op imageevent (iets van 30 euro per jaar), dan heb je dus geen domein maar gewoon www.imageevent.com/naam, en zo zijn er ontzettend veel websites; veel ook waarbij ze de optie bieden je foto's te verkopen, alleen verdienen ze er zelf dan ook veel aan. En een eigen domeinwebsite is toch eigenlijk wel het leukste en het mooiste.quote:Op donderdag 28 december 2006 11:38 schreef Netsplitter het volgende:
Ik ga het toch maar vragen hiero.
Ik zoek een plaats(je) waar ik m'n foto's kan hosten.
Dit wel met bv Gallery of iets van die geest.
Ik heb al rond zitten neuzen maar kan niks hier over vinden.
Of ze het ondersteunen of dat het uberhaupt kan.
Een ander alternatief zou zelf hosten kunnen zijn, maar dat kan een traag zooitje gaan worden.
Heb ook al aan colocaten gedacht, maar dat is ook weer niet echt goedkoop.
Het hoeft van mij niet echt goedkoop te zijn, zolang het maar goed is.
Dus goede service, goede support enzo...
flash en html, vooral tekst en foto's, misschien her en der een filmpje?quote:Op donderdag 28 december 2006 13:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan wat er op de site staat.
Wanneer het alleen maar statische data is, dus bv geen foto's ofzo dan zal je niet zo snel die limiet halen.
Hoe zwaarder je site hoe eerder je aan die limiet zit.
Ik zoek echt een hostingtoko waar je een gallery kan opzetten.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:44 schreef diginoob het volgende:
[..]
mja, ik zit zelf op imageevent (iets van 30 euro per jaar), dan heb je dus geen domein maar gewoon www.imageevent.com/naam, en zo zijn er ontzettend veel websites; veel ook waarbij ze de optie bieden je foto's te verkopen, alleen verdienen ze er zelf dan ook veel aan. En een eigen domeinwebsite is toch eigenlijk wel het leukste en het mooiste.
Maar als je t simpel wilt is imageevent geen slechte optie.
'quote:Op donderdag 28 december 2006 13:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zoek echt een hostingtoko waar je een gallery kan opzetten.
Met een domeinnaam en alles.
Anders kan ik net zo goed bij picasaweb blijven zitten.
Ik heb nog eens zitten kijken bij webreus en moet zeggen dat het plus abbo er zeer goed uit ziet voor maar 40 euro per jaar.quote:Op donderdag 28 december 2006 13:54 schreef diginoob het volgende:
[..]
'
ok, nou mocht je wat vinden, ik ben ook wel geïnteresseerd.
Hoeveel is dat in euro's? en moet het met credit card betaald worden? of kan het ook via bank e.d.quote:Op donderdag 28 december 2006 05:12 schreef Canisius777 het volgende:
[..]
Sinds kort heb ik ook een account bij Servage, 250GB ruimte en 2.1TB dataverkeer voor $7.50.
Is Amerikaans (ofzo) maar ben er wel tevreden over.
How do I pay?quote:Op donderdag 28 december 2006 21:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoeveel is dat in euro's? en moet het met credit card betaald worden? of kan het ook via bank e.d.
Tjsa, persoonlijk zou ik een nl provider nemen, al is het alleen al vanwege de taal.quote:Op donderdag 28 december 2006 21:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha okedus aanraden of niet
ook belangrijk: hoe is de snelheid?
Ik zie nu dat het $/¤ 7.50 is, dr kwam bij mij nog wel '16% VAT' bij,quote:Op donderdag 28 december 2006 21:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hoeveel is dat in euro's? en moet het met credit card betaald worden? of kan het ook via bank e.d.
ik ben om eerlijk te zijn niet eens van plan om een domeinnaam te verhuizen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 08:41 schreef Netsplitter het volgende:
En hoe zit het met de domeinnamen?
Worden die op jou naam gezet of worden die eigendom van het bedrijf?
Gebeurd nog wel eens....
Er staat wel in de pre-sales faq dat ze op jou naam gezet worden, maar is dat echt zo?
Voor nog 10 posts een tvp plaatsen...quote:
Nee, dit komt doordat je een natuurlijk persoon bent, en geen bedrijf. Ter bescherming van gegevens van particulieren geeft EURid geen weergave van je thuisadres op, enkel je naam & emailadres.quote:Op zaterdag 30 december 2006 20:58 schreef Canisius777 het volgende:
<knip>
Bij een WHOIS:
Registrant: mijn emailadres alleen (zal wel door eu extensie komen)
Onsite contactpersonen: NOC (Network Operations Center) Servage.net
heb ¤26.10 betaald voor 3 maanden (via Ideal+moneybookers), das inclusief mn .eu domeinnaam.quote:Op zondag 31 december 2006 12:41 schreef welkominspace het volgende:
maar hoeveel betaal je nu per maand voor servage.net?
en kun je per maand betalen of met het per 3 maanden ofzo?
ok dat vind ik wel redelijkquote:Op maandag 1 januari 2007 08:49 schreef Canisius777 het volgende:
[..]
heb ¤26.10 betaald voor 3 maanden (via Ideal+moneybookers), das inclusief mn .eu domeinnaam.
Dus ¤8.70 per maand.
per 3 maanden is denk ik het korste waarvoor je kan betalen.
Ik dacht dat als je meteen voor een jaar betaalt dat je dan totaal 14 maanden krijgt.
Bij Transactions:
Your account will automatically be renewed at 2007-01-13.
Weet niet wat ze doen met het .eu domeinnaam als ik het opzeg, maar ik hou Servage zeker.
Ze hebben trouwens ook handige functies zoals autoinstallers en een webdrive (pas nieuw)
Zal ik wat screenshots online plaatsen?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:27 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben op zoek naar een host om een nieuw projectje te starten, maar ik heb weinig verstand van hosts en prijzen ed.
Van http://www.webhosters.nl/ wordt ik ook niet veel wijzer, verzuip een beetje in de hoeveelheid daar.
Ik heb er nu eentje gevonden die voldoet aan de basale eisen (PHP 4, Perl, CGI, MySQL) voor een totaal van 52,36 per jaar.
1
2
3
4
5
6
7Pakket 2 (500MB/10GB) 30.00 30.00
.com domein 14.00 14.00
Totaal (ex BTW): 44.00
BTW: 8.36
Totaal: 52.36
Dat lijkt me best redelijk toch?