Aha lekker genuanceerde mening heb je daar...quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:15 schreef Donnie.Darko het volgende:
Gadverdamme... én rap, én fries, én sukkels.
Link aangepast!quote:Op donderdag 19 januari 2006 02:51 schreef iDex het volgende:
link in Mpeg formaat doet het niet
je bedoelt, bek dicht houden als er iets mis is, en het wegstoppen door te zeggen daar hebben ze het slechter?quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vind rap toch iets echt voor Amerika of voor de grote stad. Hoe slecht kan men het nou hebben in Drachten? Hoewel. Drachten...
Ja, of je schrijft een brief naar de gemeente.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef YellowDog het volgende:
[..]
je bedoelt, bek dicht houden als er iets mis is, en het wegstoppen door te zeggen daar hebben ze het slechter?
En dat werkt he?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:05 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, of je schrijft een brief naar de gemeente.
Nou, dan zullen ze het wel halen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef YellowDog het volgende:
Ohja mensen ze staan ook nu in het voorprogramma van 'Brace'...
http://www.via-online.nl
Drachten is net iets saaier dan Almerequote:Op donderdag 19 januari 2006 12:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik vind rap toch iets echt voor Amerika of voor de grote stad. Hoe slecht kan men het nou hebben in Drachten? Hoewel. Drachten...
Oei, dan zijn er maar twee opties:quote:Op vrijdag 20 januari 2006 02:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Drachten is net iets saaier dan Almere
Ik ga liever Friese rap maken. Of nee nog erger, Limburgse!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:14 schreef 1603 het volgende:
ik zou voor de eerste optie gaan. Friese rap, van de gedachte alleen wordt ik al onpasselijk.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Oei, dan zijn er maar twee opties:
- je gooit jezelf voor een trein
- je gaat Friese rap maken![]()
welke trein? hier in dr88 is geen trein, moet je eerst uitwijken naar heerenveen of groningenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Oei, dan zijn er maar twee opties:
- je gooit jezelf voor een trein
- je gaat Friese rap maken![]()
zo monumentaal was vreewijk ook weer nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:33 schreef Beathoven het volgende:
Met de sloop van Restaurant Vreewijk is het laatste monumentale stuk van Drachten met de grond gelijk gemaakt. Er blijft niks noemenswaardigs meer over.
Drachten is wei (Drachten is dood)
klopt.. wordt aan gewerkt, check voor updates hierquote:Op vrijdag 20 januari 2006 16:43 schreef fokME2 het volgende:
http://www.beandbaas-smarigeskep.tk/ ? Doet het hier niet ?
Het stond er nog maar sinds 1852.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:27 schreef YellowDog het volgende:
[..]
zo monumentaal was vreewijk ook weer niet![]()
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 18:26 schreef YellowDog het volgende:
[..]
welke trein? hier in dr88 is geen trein, moet je eerst uitwijken naar heerenveen of groningenen dat voor zelfmoord, mij teveel moeite
Klopt, er is hier ook niet beweerd dat het niet zo is. Beand Baas & Smarige Skep zijn lid van een hiphop/rap groep genaamd V.I.A. Een aantal van de nummers die ze gemaakt hebben zijn ook al op de landelijke radio geweest. Wil je wat tracks beluisteren moet je ff naar http://www.via-online.nl gaan. Hier kan je de nummers gratis en legaal downloaden. Ook heeft de V.I.A. (afkorting voor Very Important Alcoholics) al een aantal prijzen gewonnen, zoals Hip Hop friesland, Vet Spektakel (heerenveen), finale plaats Rapperscontest. Ook hebben ze inmiddels al opgetreden in het voorprogramma van Osdorp Posse en zullen ze binnenkort bij Brace in het voorprogamma staan.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik dacht dat Drachten juist vrij voorop liep op hiphopgebied in het noorden?
Waar woon je dan?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:18 schreef Piepje het volgende:
Och ik word echt gek van dat liedje van hun, al heel vaak gezien op The Box deze week...
quote:Friese Rap & Hiphop
Ik zal ff de krant bekijken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:21 schreef erkel het volgende:
Op dit moment staan ze nr 7 in de landelijke clipchart van The Box. Hij gaat lekker.
En trouwens leuk artikeltje in de Drachtster Courant
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 19:25 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik dacht dat Drachten juist vrij voorop liep op hiphopgebied in het noorden?
Dit is geen warez, er staat geen copyright op, ivm het over beschikken van een platenlabel!!![/quote]quote:modbreak: Links verwijderd
warez posten doen we hier niet aan, of het moet van een officiele site komen
Ugh, ik woon echt niet in Groningen hoorquote:Op vrijdag 20 januari 2006 21:30 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Waar woon je dan?
edit: ahh ik zie het alRuG --> groningen dus! Jeuh nog een grunninger (ikzelf ook nl
)
Zwart op Witquote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:59 schreef Piepje het volgende:
[..]
Ik dacht trouwens bij de topictitel meteen aan Remon, ipv Beand Baas & Smarige Skep
ik wilde bijna je signature gaan quoten.. heb maar niet gedaanquote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:28 schreef skiczukie het volgende:
Ik vind het twee kneuzen. Die gast die zo zingt, het klinkt voor geen meter, en die andere gozer die de hele tijd aan zijn kraag plukt van zijn bruine leren jas. De toekomst van Drachten?
Tsjah dat was precies de bedoeling, leuk en grappig, niks serieus maar toch een boodschap over brengen.. Zoals je misschien al wist is dit nummer geschreven & geproduceerd in opdracht van de echte tegenstanders van het gemeentebeleid..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:57 schreef blaaatkipje het volgende:
Ik vind het wel grappig en leuk gedaan alleen tis niet echt kwaliteitsrap ofzo
En dat ophemelen van drachten...... tsja leuk voor ze dat ze het zo naar hun zin hebben
Remon blijft mn nummer 1
Grappig, had nog bijna niks gehoord van dat Zwart op Wit. Ging alleen met hun om in hun 8MM tijd. Ook toen was friese rap al iets apartsquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:57 schreef blaaatkipje het volgende:
Ik vind het wel grappig en leuk gedaan alleen tis niet echt kwaliteitsrap ofzo
En dat ophemelen van drachten...... tsja leuk voor ze dat ze het zo naar hun zin hebben
Oh en Alexxxxx volgens mij is het eerder Sneek dan Drachten..
Remon blijft mn nummer 1
http://www.remondejong.com/
nummers:
http://www.frol.nl/remon/files/simmermoarn.mp3
http://www.frol.nl/remon/files/it_lan_fan__remon01.mp3
http://www.frol.nl/remon/files/kuttepielsong.mp3
remon tijdens de sinterklaasintocht 2005: http://www.frol.nl/remon/files/sint_intocht_raps.wmv
8MM-tijd? Goh, dat za lwel zwaar 'oldskool' zijn?quote:Op zondag 22 januari 2006 01:21 schreef D1 het volgende:
[..]
Grappig, had nog bijna niks gehoord van dat Zwart op Wit. Ging alleen met hun om in hun 8MM tijd. Ook toen was friese rap al iets aparts
Tysk, daar hoor ik dus ook bij he;).. Gemeenteraadsverkiezingen in aantochtquote:Op zaterdag 21 januari 2006 21:19 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Tsjah dat was precies de bedoeling, leuk en grappig, niks serieus maar toch een boodschap over brengen.. Zoals je misschien al wist is dit nummer geschreven & geproduceerd in opdracht van de echte tegenstanders van het gemeentebeleid..
Ohja Remon is inderdaad ook enorm gaafBlijft toch apart dat fries he
Ik kom jou dan ook altijd weer tegen in zulke topics. Dit nummer ken ik inderdaad nog niet, maar Remon ken ik wel en dat vind ik eigenlijk al stoer sinds ik hem voor het eerst hoorde op de Subwoefers cd van de Onderhonden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik geniet iedere keer weer van topics met 'Fries' of 'Frysk' in de TT
ow, vergeten ontopic te gaan
en van Fryske reppers uiteraard
quote:De klokkende os bokken bokkende rokkende skokkende tokkende mokken mei
Een protte vrij swiere us heit bieren
Die die tierelier krije de vrije alcoholverstrekking is nest t rapding een grutte
Oppepping om trog te gjin
Steeds gruttere glezen die matte dr wezen de leste glezen wienen te gouw
Achter de kjizzen
Dr lizze tig lege flessen nest de coulizzen dus we sizze bring neie sadot jim
Nog fraaiere riemkes kreie en we sa ollebeide us dei he...
quote:Op zondag 22 januari 2006 01:26 schreef skiczukie het volgende:
[..]
8MM-tijd? Goh, dat za lwel zwaar 'oldskool' zijn?
My mannen as it spul.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:56 schreef erkel het volgende:
hmm zal eens wat luisteren.van Remon. Ik ken hem alleen van dat ene stukje uit 6pack:
'Viefentrietig inch Big Pimpin'in Fryslan'
hoe 'dicht' sta jij bij beand baas en smarige skep?quote:Op maandag 23 januari 2006 15:14 schreef YellowDog het volgende:
Vrijdag a.s. gesprek met platenmaatschappij!
in 1 keer mijn gedachte samegevatquote:Op donderdag 19 januari 2006 02:15 schreef Donnie.Darko het volgende:
Gadverdamme... én rap, én fries, én sukkels.
collega & tevens vriend..quote:Op maandag 23 januari 2006 15:15 schreef blaaatkipje het volgende:
[..]
hoe 'dicht' sta jij bij beand baas en smarige skep?
Geef even door dat die gozer eens van zijn jasje moet afblijven in zijn volgende clips.quote:Op maandag 23 januari 2006 15:33 schreef YellowDog het volgende:
Er wordt op dit moment trouwens ook hard gewerkt aan een nieuwe website voor Beand Baas & Smarige Skep:
waarschijnlijk vanaf volgende week online!
Vroeg het me gewoon af omdat je zoveel 'ins&outs' wistquote:Op maandag 23 januari 2006 15:31 schreef YellowDog het volgende:
[..]
collega & tevens vriend..btje promotopic dit aan het worden van mijn kant.... wieso?
Tsjah, zweerknopjes en aan z'n jas zittenquote:Op maandag 23 januari 2006 15:34 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Geef even door dat die gozer eens van zijn jasje moet afblijven in zijn volgende clips.
Inderdaad. Zweerknopjes.quote:Op maandag 23 januari 2006 16:47 schreef YellowDog het volgende:
[..]
Tsjah, zweerknopjes en aan z'n jas zittenkwalijke combinatie
Klinkt nog steeds kut. Ik ben bang dat ze een zeer korte carriére voor ogen hebben.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:15 schreef YellowDog het volgende:
trouwens nog een leuk nummer voor jullie om naar te luisteren, deze is nederlandstalig.... van de rapgroep V.I.A. (beand baas & smarige skep zijn daar lid van)
http://members.chello.nl/(...)%20toe%20brengen.mp3
[mod, ik heb toestemming om deze link te plaatsen, dit nummer is tevens te downloaden van http://www.via-online.nl]
http://www.leeuwarden.pvda.nl/download.do/id/100349883/cd/true/quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:33 schreef Brennie het volgende:
Zuidlaren is pas de Bomb op hiphopgebied.![]()
.
Serieus: ik zal es wat luisteren.. nooit van ze gehoord.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:39 schreef skiczukie het volgende:
[..]
http://www.leeuwarden.pvda.nl/download.do/id/100349883/cd/true/
Dit is ook wel triest, maar beter.
Ga die Hollandse propaganda niet lopen verspreiden!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:39 schreef skiczukie het volgende:
[..]
http://www.leeuwarden.pvda.nl/download.do/id/100349883/cd/true/
Dit is ook wel triest, maar beter.
Toch wel, mijn Afrikaanse homie heeft nu zelfs als msn-naam, Salie - LWD Dit is mijn stad.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ga die Hollandse propaganda niet lopen verspreiden!
Als hij maar buter, brea en griine tsiis kan zeggenquote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:46 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Toch wel, mijn Afrikaanse homie heeft nu zelfs als msn-naam, Salie - LWD Dit is mijn stad.
Zeker. Helemaal mee eens. Hoewel dat ook geen geboren Zwollenaren zijn dacht ik?quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:50 schreef Brennie het volgende:
Momenteel vind ik Zwolle toch de beste Nederhopartiesten hebben trouwens.
Geen idee eigenlijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 01:52 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Zeker. Helemaal mee eens. Hoewel dat ook geen geboren Zwollenaren zijn dacht ik?
de meeste ABN sprekende mensen die ik ken vertsaan het uitstekend. En ALLE Friezen die ik ken spreken ABN. Dat jij je best niet wilt doen om het te verstaan is wat andersquote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:03 schreef jpg97 het volgende:
Fries versta je als ABN sprekend en luisterend nederlander toch al niet
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:03 schreef jpg97 het volgende:
Heet dat in het Frysk niet " Skrjepeskjen " ofzo?
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
de meeste ABN sprekende mensen die ik ken vertsaan het uitstekend. En ALLE Friezen die ik ken spreken ABN. Dat jij je best niet wilt doen om het te verstaan is wat anders
It mat net moalder wurde! Hjir mat ik wat fân sizze. Mast no net te fier gjin mei die praatsjes, de grinz is no wol beriekt mei dien grut praat ût Holland. Iederien is gewoan hartstikke jaloersk op us provinsje. We har hjir gewoan alles wat een minsk mar winsken kin. Fryslân Boppe. Drachten foarop!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:15 schreef jpg97 het volgende:
[..]en slim zijn ze ook daar
Alle ABN sprekende mensen die jij kent komen zeker uit Friesland, en natuurlijk spreken alle Friezen ook ABN, het is immers gewoon een lelijke provincie van Nederland.![]()
En nee ik ga niet mijn best doen om Fries te verstaan, dat lukt toch nooit met alle goede wil van de wereld![]()
Kom op; een Fries product wat de friesche taal promoot in de rest van het land, daar niet trots op zijn? (friesche zelfspot) na Simmer 2000 (De Kast had zijn eigen show) was ik overtuigd van die Friesche trots....quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:56 schreef Alexxxxx het volgende:
Briquebec is voor stratenmakers
En je vergeet voor het gemak dat De Kast en Twarres in Friesland helemaal neit worden gewardeerd, omdat ze geowon bout zijnKunnen wij er wat aan doen dat Hollanders geen smaak hebben en hun plaatjes gaan kopen?
Geef mij maar Meindert Talma, Piter WIlkens, Gerrit Breteler, enzovoort, enzovoort, enzovoort...
Sorry, t is geen 'De Kast Topic..'.. (zullen we even een nieuwe openen?)quote:Op dinsdag 24 januari 2006 18:18 schreef Alexxxxx het volgende:
De Kast werkte mee aan Simmer 2000, het was geen show om hun heen gebouwd![]()
Kijk maar eens goed waar plaatjes & clip gehost zijn... weet je m'n achternaam al...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:00 schreef Jelminho het volgende:
YellowDog.. wie ben je als ik vragen mag ? Dat je mijn vriend zo zit te prijzen hiero hehe.
Friese rap bovenaanquote:Op woensdag 25 januari 2006 16:29 schreef YellowDog het volgende:
Jaa da klopt!!
[afbeelding]
Heerlijk!
'We gaan feesten als beesten'. Dat is geen Fries.quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:12 schreef erkel het volgende:
[..]
Friese rap bovenaanEn de vetste Nederlandse rap eronder...kan niet mooier
![]()
haha klopt, tis half fries half nederlands....quote:Op woensdag 25 januari 2006 22:21 schreef skiczukie het volgende:
[..]
'We gaan feesten als beesten'. Dat is geen Fries.
Haha dat het fries is vin'k leuk, maar dat vrienden van me zijn is nog grappiger...quote:Op woensdag 25 januari 2006 17:21 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo ging het met Within Temptation ookFryslân Boppe en zo
Wheheh, dat ga ik zien. Dat ze dat durven trouwens.quote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:50 schreef YellowDog het volgende:
10 Februari Live On Stage: BEAND BAAS & SMARIGE SKEP, RUMOURS Leeuwarden
18 Februari Live On Stage: BEAND BAAS & SMARIGE SKEP, Jennifeu & Malibu Drachten
vrijdagavond in Rumours... privé-concertquote:Op zondag 5 februari 2006 00:10 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Wheheh, dat ga ik zien. Dat ze dat durven trouwens.
Tsjaaa niet eg toeval neequote:Op zaterdag 4 februari 2006 23:55 schreef blaaatkipje het volgende:
goh rumours en jennifeu & malibu, toeval :\\\')
Hoe ging het gesprek met de platenmaatschappij?
Ja, in J&M, Drachten.quote:Op woensdag 22 februari 2006 09:11 schreef YellowDog het volgende:
iemand een vd optredens gezien?
Thanks!quote:Op zondag 12 maart 2006 21:20 schreef blaaatkipje het volgende:
-songtekstpoging-
Whaha ik dacht alquote:Op zondag 12 maart 2006 23:59 schreef El_Rolando het volgende:
Het is trouwens DrachtsterVAARTplan.
ah, ik vroeg me ook al steeds af wat ie nou zei...quote:Op zondag 12 maart 2006 23:59 schreef El_Rolando het volgende:
Het is trouwens DrachtsterVAARTplan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |