Feit is wel dat er, wanneer er 'mediums' als Robbert, Char of Jomanda met veel tamtam gepresenteerd worden, er niet of nauwelijks gekeken wordt of er gewoon simpele trucs worden toegepast.quote:Op woensdag 18 januari 2006 15:51 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Derren brown is niet het antwoord op alle [nog] onverklaarbare zaken hoor![]()
Wanneer dergelijk logica/verklaringen van toepassing kan zijn op sommige zaken, betekend het niet dat je het door kan trekken naar het geheel. Dat zou vrij kortzichtig zijn denk ik.
Tuurlijk!!! Altijd kritisch kijken!!!. Maar conclusies doortrekken op eerdere ervaringen [hoewel logisch], gaat niet altijd op.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Feit is wel dat er, wanneer er 'mediums' als Robbert, Char of Jomanda met veel tamtam gepresenteerd worden, er niet of nauwelijks gekeken wordt of er gewoon simpele trucs worden toegepast.
Wanneer dat nou eens wel zou gebeuren, door mensen die niet bij voorbaat al overtuigd zijn van de speciale krachten van die personen dan heb ik wel een redelijk vermoeden hoeveel er overeind blijft van al dat geleuter. Vrij weinig, gok ik.
Een ezel stoot zich toch in't algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.quote:Maar conclusies doortrekken op eerdere ervaringen [hoewel logisch], gaat niet altijd op.
nee, maar lullig als je de rest van je leven een blokje omloopt, terwijl die steen al lang weg is.quote:Op woensdag 18 januari 2006 16:59 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Een ezel stoot zich toch in't algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Veel mensen voelen zich dan meteen weer aangetrokken door een ander denkkader van niet-zelfbedachte aannames over geesten, ruimtemannetjes, orbs en graancirkels.quote:Af entoe eens uit je denkkader van aannames treden kan echt geen kwaad hoor
Dat zie iid vaak. De mens is geneigd zwart/wit te denken om de toch al zo complexe werkelijkheid te kunnen hanteren.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:13 schreef Prst_ het volgende:
[..]
Veel mensen voelen zich dan meteen weer aangetrokken door een ander denkkader van niet-zelfbedachte aannames over geesten, ruimtemannetjes, orbs en graancirkels.
Same difference
En daarom is het ook nog leuk hierquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:22 schreef iteejer het volgende:
Daarom zijn mensen die zelf iets ervaren hebben ook het meest interessant. Zowel voor degenen die dat niet uit eigen beleving kennen, maar vooral ook voor degenen die ook dergelijke ervaringen hebben.
Daar gaat Truth ook over: we zijn geen waarheidszoekend tribunaal, maar een ontmoetingsplek. Thats all
quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:22 schreef iteejer het volgende:
Daarom zijn mensen die zelf iets ervaren hebben ook het meest interessant. Zowel voor degenen die dat niet uit eigen beleving kennen, maar vooral ook voor degenen die ook dergelijke ervaringen hebben.
Daar gaat Truth ook over: we zijn geen waarheidszoekend tribunaal, maar een ontmoetingsplek. Thats all
Ja zelfs voor paranormale begrippen is hij een wereldwonder. He's got it all!quote:Sorry hoor, maar als je dat echt allemaal nog serieus gaat nemen en je niet gaat afvragen of dit nou niet heel erg 'over the top' is dan ben je m.i. gewoon zelf niet helemaal fris in je bovenkamer.
Wie beweert er dat die graancirkeld door aliens gemaakt worden ?quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef iteejer het volgende:
Als je als alien-beschaving zo slim bent dat je door het heelal kunt reizen in schotel-achtige dingen, kun je toch wel op een wat slimmere manier communiceren dan via graancirkels?
Waarom komen ze van weet ik veel waar vandaan hierheen om graancirkels te gaan maken? Waarom nooit strandcirkels? Watercirkels? Asfaltcirkels op de A4? Ik geloof daar werkelijk geen zak van.
Volgens mij is de enige link tussen graan cirkels en ufo's.. dat vliegende schotels van onder rond zijn.. en graancirkels dat ook zijn. Voor de rest heb ik nog nooit een goed argument richting een link tussen beide gehoord.. hoewel de film signs wel erg leuk was!quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef iteejer het volgende:
Als je als alien-beschaving zo slim bent dat je door het heelal kunt reizen in schotel-achtige dingen, kun je toch wel op een wat slimmere manier communiceren dan via graancirkels?
Waarom komen ze van weet ik veel waar vandaan hierheen om graancirkels te gaan maken? Waarom nooit strandcirkels? Watercirkels? Asfaltcirkels op de A4? Ik geloof daar werkelijk geen zak van.
...dat is nog een primitieve gedachte ...allang passé hoor...quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:04 schreef Ticker het volgende:
[..]
Volgens mij is de enige link tussen graan cirkels en ufo's.. dat vliegende schotels van onder rond zijn.. en graancirkels dat ook zijn. Voor de rest heb ik nog nooit een goed argument richting een link tussen beide gehoord.. hoewel de film signs wel erg leuk was!
Robbert. Wie zijn anders die witte ventjes die hij op de foto vastlegt?quote:Wie beweert er dat die graancirkeld door aliens gemaakt worden ?
Beslist niet , .... ik denk van niet .
quote:Robbert vertelde dat hij ook een paar keer wakker werd en twee aliens in zijn slaapkamer aantrof. Deze liepen dan op hem af, waarna Robbert versteend raakt en een enorm brandend gevoel op beide handen voelt. Vervolgens raakt hij buiten bewustzijn, waarna hij wakker wordt in een graancirkel met op beide handen een brandblaar.
Ben jij missch uitgeput , Sten ...kun je niks meer vinden ....?quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:11 schreef Stenny het volgende:
Krijg ik het gevoel juist dat men hier een beetje uitgeluld raakt?
Door wie dan wel, volgens jou?quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:59 schreef pikki het volgende:
[..]
Wie beweert er dat die graancirkeld door aliens gemaakt worden ?
Beslist niet , ....ik denk van niet .
Waarom een "wie" ....?quote:
Er zijn nu ook alweer wolkencirkels gevonden, he .....google maar eens ....quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:55 schreef iteejer het volgende:
Wat zou dus de vraag moeten zijn, volgens jou. Nou... laat me gokken.....door een puur energetische activiteit, al dan niet buitenaards?quote:
Dat heet een tropische depressie, wat kan uitmonden in een orkaan. Als je zo'n wolkencirkel op een satelietfoto richting je woonplaats ziet verschuiven kun je beter de schuilkelders opzoeken.quote:Op woensdag 18 januari 2006 18:38 schreef pikki het volgende:
[..]
Er zijn nu ook alweer wolkencirkels gevonden, he .....google maar eens ....![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |