abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 februari 2006 @ 10:46:34 #201
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35566976
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik had eerst een ruim contract toen ons team was opgesplitst. Toen men besloot de teams weer bij elkaar te voegen tot één groot team werden ook de wijken herverdeeld. Ik heb een aardig grote dienst, drie wijken, maar ik ben nog voor mijn contracttijd klaar. Vandaar dus. Ik hoop niet dat men mij een ander contract aanbiedt of bij een ander team wil onderbrengen dadelijk, met Anders Organiseren. Ik heb het in mijn huidige team juist enorm naar de zin...
Ze3 beloven hier ook al een halfjaar dat de wijken herverdeeld worden, maar er verandert niets. behalve dan dat één van mijn wijken een nieuwbouwwijk is waar steeds nieuwe huizen bijkomen, maar denk maar niet dat de contracttijd aangepast wordt. Nog irritanter is dat sommige straten nog niet op de sorteerkast staan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_35572097
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 10:46 schreef Plato1980 het volgende:
Nog irritanter is dat sommige straten nog niet op de sorteerkast staan.
Dat vind ik nog niet zo erg. Met je poten door de modder lopen vind ik wat erger...
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01:28 #203
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35572197
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dat vind ik nog niet zo erg. Met je poten door de modder lopen vind ik wat erger...
Dat stoort me dan weer minder. Wat wel een nadeel is van nieuwbouwwijken dat geen mens er nog de weg kent en je daar dus minimaal vijf keer naar moet vragen als je een straat niet kunt vinden.
pi_35572247
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat stoort me dan weer minder. Wat wel een nadeel is van nieuwbouwwijken dat geen mens er nog de weg kent en je daar dus minimaal vijf keer naar moet vragen als je een straat niet kunt vinden.
Een postbode die de weg niet weet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:03:57 #205
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35572273
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:03 schreef zjroentje het volgende:

[..]

In nieuwbouwwijken niet nee. Althans m'n eigen wijk ken ik inmiddels wel, maar in andere nieuwbouwwijken is het soms flink zoeken.
pi_35572867
quote:

[..]

Mensen kijken ook heel erg verbaasd als je een straat tovallig niet kent, inderdaad.
  dinsdag 28 februari 2006 @ 14:24:10 #207
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35572926
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:22 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Mensen kijken ook heel erg verbaasd als je een straat tovallig niet kent, inderdaad.
Klopt en mensen vragen je ook altijd de weg als je een postbodeuniform aanhebt.
pi_35572984
Vanavond weer werken van 18.00 tot 22.30 uur. Wanneer ik er ben valt het allemaal wel mee en heb ik wel zin, maar er tegen aan hikken is verschrikkelijk!
pi_35574560
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 14:24 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Klopt en mensen vragen je ook altijd de weg als je een postbodeuniform aanhebt.
Jaaah.... klopt ja, als je maar zo'n pak aan hebt weet je alles. Tijdje terug meenden ze zelfs dat ik de weg moest weten in een klein dorp weet ik het hoeveek kilometer verderop En dan stomverbaasd vragen: "Maar je bent toch postbode??"
pi_35574737
Laatst trouwens ook iets... Komt er een vrouwke met een briefje van de post aanlopen (had in een postbus gezeten ofzo)... naja, zo'n briefje had ik nog nooit gezien en er was niemand van de postbussengroep/leidinggevende aanwezig... zie ze dan maar wijs te maken dat je niet weet wat het is.
"Jah, maar JIJ werkt toch bij de post?"...
"Klopt ja, maar ik weet het niet",
"Ja maar jij werkt hier",
"Jah, sorry, ik ken deze briefjes niet en er is momenteel niemand aanwezig, kunt u morgenochtend terugkomen?"....
"Ja, maar jij werkt hier toch? Dan moet je dat toch weten?"

Heb echt wel 10 keer moeten zeggen dat ik ut niet wist...
pi_35581174
Net nog ff een kroket op op t VC Had iemand getrakteerd ofzo, altijd goed
† The 3 Kings †
  dinsdag 28 februari 2006 @ 18:58:21 #212
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35581509
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef martinnutjuh het volgende:
Laatst trouwens ook iets... Komt er een vrouwke met een briefje van de post aanlopen (had in een postbus gezeten ofzo)... naja, zo'n briefje had ik nog nooit gezien en er was niemand van de postbussengroep/leidinggevende aanwezig... zie ze dan maar wijs te maken dat je niet weet wat het is.
"Jah, maar JIJ werkt toch bij de post?"...
"Klopt ja, maar ik weet het niet",
"Ja maar jij werkt hier",
"Jah, sorry, ik ken deze briefjes niet en er is momenteel niemand aanwezig, kunt u morgenochtend terugkomen?"....
"Ja, maar jij werkt hier toch? Dan moet je dat toch weten?"

Heb echt wel 10 keer moeten zeggen dat ik ut niet wist...
Ik ben eens benaderd door een vrouw die me vroeg waar ze een brievenbus kon kopen en wat de wettelijke maten van een brievenbus dienen te zijn.

Daarnaast zijn er ook mensen die als ze op weg naar de brievenbus zijn de postbode die brief mee willen geven omdat ze denken dat het dan sneller gaat...

Maar het allerergste was de man die mij vroeg of de brief die hij de dag van te voren op de post had gedaan al bij Arie Huppeldepup uit Scheveningen was aangekomen.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2006 @ 20:19:01 #213
73911 ultra_ivo
pi_35584798
Of mensen die 's ochtends vroeg opbellen met de vraag of hun cheque al is aangekomen....
pi_35587684
Nog zoiets stoms: sleutels in een standaard envelop opsturen. Plak het dan vast een een ietwat stevige kaart, zodat de baardkant in ieder geval niet door het papier van de envelop snijdt.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2006 @ 21:42:48 #215
73911 ultra_ivo
pi_35587857
en vervolgens de loopbanden van de HSM aan flarden snijdt....
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:20:05 #216
15869 gr8w8
Better by design.
pi_35589329
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef ultra_ivo het volgende:
en vervolgens de loopbanden van de HSM aan flarden snijdt....
Die moet ik onthouden. Da's vast het volgende smoesje als alles weer eens een uur te laat komt.
Welkom bij de V&D der webfora.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2006 @ 22:26:52 #217
73911 ultra_ivo
pi_35589607
is niet eens een smoesje. Dat is een reeel probleem. De brieven gaan met zo'n rotgang door een krappe bocht in zowel de HSM als de SMO dat sleutels en ander zwaar spul gewoon gelanceerd worden. Mensen begrijpen dan niet dat hun brief gescheurd en zonder inhoud aankomt. Dat terwijle je gewoon geen zware spullen los in een dunne envelop moet stoppen....
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:28:47 #218
15869 gr8w8
Better by design.
pi_35589691
Wordt de post niet gewogen bij het automatisch stempelen om te kijken of er wel genoeg porto opzit (Geen idee of dat zo werkt hoor, ik roep maar wat) ? Zijn die brieven er dan niet uit te vissen?
Welkom bij de V&D der webfora.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 februari 2006 @ 22:30:59 #219
73911 ultra_ivo
pi_35589798
ik weet niet of ze die brieven er proberen uit te vissen. De realiteit is dat ze vaak door de SMO en HSM gaan.
pi_35591517
ik geloof dat ik gek wordt. Echt krankjorum van te worden, zo erg dat ik er bijna van moet lachen, want ik ben echt niet de enigste op m'n kantoor met dit

Vorige week was hier in Z-H vakantie, en heb ik dinsdag de gobal dienst overgenomen van m'n collega die met vakantie was. Ikzelf ben zaterdagmedewerker, maar ben er zo ingerold dat ik dit ook kan doen. De aangetekenden afwerken, posbussen ingooien, lijsten klaarmaken voor de bijkantoren, expeditie voorbereiden en dan de toko afsluiten etc etc stelt allemaal niet zoveel voor.

Enfin, wat wil nu het geval zijn. Vorige week had chauffeur van TNT zichzelf buitengesloten de stumperd Maargoed, aardige gast verder, ken gebeuren, hij vond het ook vervelend en dat heeft ie ook wel geweten, beetje plagen mag wel toch Dus ik de ANWB gebeld, duurde lang voordat die gasten er waren en duurde lang voordat de cabine open was. Het was inmiddels 20.45 uur!! Terwijl de chauffeur 19.05 had moeten vertrekken richting SCB. En deze dienst staat tot 19.15. Maar ja, de man van de ANWB plus de TNT chauffeur stonden natuurlijk nog wel op het terrein dus ik kon niet afsluiten. En ik had m'n eindtijd opgeschrijven tot 20.45, ben ik nog coulant. Ik kijk vandaag op de uitdraai, zie ik dat er maar 19:15 in harmony staat geboekt

Nog iets anders. Vorige week maandag, was er iemand ingepland, maar die eigenlijk verlof had. Heeeeel goed geregeld. Dus kwamen er nog eens 7 wijken erbij BOVENOP de 7 wijken die in m'n eigen dienst stonden en die ikzelf moest voorbereiden. Gelukkig hoefden we ze niet allemaal ook weg te brengen, 5 voor de postbezorger en 2 voor onszelf.
En dat vind ik niet eens zo erg, waar mensen werken worden fouten gemaakt, en dan lossen we het wel op. Shit happens. Op dat moment was het eenmaal zo en moeten we maar het beste van maken. Wat wel vervelend is dat ik toen tot 18.00 buitenliep en dat er maar wordt geboekt in harmony tot 16.00. Hoppaaaa 2 uur door m'n neus, nou dacht het niet Oh ja, die dag bleven er ook nog 13 aangetekenden liggen, en die maandag daarvoor 20 aangetekenden. Prima goed geregeld En kan zo nog wel doorgaan hehe

Edit: Na het tikken van dit stukje is gelukkig m'n woede al een beetje gedaald Ben weer helemaal cool. Ik heb me voorgenomen morgen het kantoor van de vestigingmanager binnen te stappen.
  woensdag 1 maart 2006 @ 12:03:17 #221
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35601335
Dat is inderdaad naar. Maar ik denk dat het gewoon een misverstand is. Krijg je die overuren ook niet gewoon volgende maand uitbetaald?
  woensdag 1 maart 2006 @ 13:49:19 #222
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_35604521
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 12:03 schreef MadGuy het volgende:
Dat is inderdaad naar. Maar ik denk dat het gewoon een misverstand is. Krijg je die overuren ook niet gewoon volgende maand uitbetaald?
Als het niet in harmony staat krijg je het niet uitbetaald..
had het laatst ook.. toen was bij ons de HSM stuk.. moest dus alles handmatig instraten/zetten.. 1,5 uur uitloop.. had netjes briefje neergelegd toen ik terug kwam.. maar was niet doorgevoerd.. de week erna bij andere teamcoach geklaagd en die heeft het er toen meteen waar ik bij stond ingezet
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_35606264
quote:

[..]

En toen bleken ze nog niet opgeleverd te zijn dat had ik altijd Ik heb een tijdje nieuwbouw gelopen, maar mag nu niet meer was er net aan gewend aan de modder. Altijd taxichauffeurs vragen ja ik moet daarheen waar is dat
  woensdag 1 maart 2006 @ 14:55:12 #224
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35606909
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als het niet in harmony staat krijg je het niet uitbetaald..
Aha, zodoende. Maar dan nog kan het een gewoontehandeling zijn van degene die het heeft ingevoerd, lijkt me.
pi_35607952
Vanochtend gebeld, of ik misschien de lichting van Ambacht kon doen met de laadklep auto en dan het kantoor afsluiten... Nog nooit eerder gedaan, dus hopelijk gaat alles goed Maar de sneeuw is iig weg, daar ben ik al heel blij om
† The 3 Kings †
pi_35608968
sneeuw...?
pi_35609057
Er lag hier een heel pak vanochtend En rond 12 uur was er ook nog een stroomstoring in de gehele regio, treinen die vaststonden enzo...was wel ff gekkehuis

http://www.nu.nl/news.jsp?n=685323&c=12

http://www.nu.nl/news/685(...)nd_Zuid_voorbij.html
† The 3 Kings †
pi_35609483
oh, niks van meegekregen zeg!

Ik mag trouwens de wintermaanden binnen werken, goed geregeld he
pi_35628257
Zekers!
Afsluiten enz ging goed De lichting ook, had mn tomtom maar ff meegenomenm, ben niet zo'n topografisch wonder, en ik wist het niet te zitten in Ambacht (moest naar t postkantoor daar, VC is in Zwijndrecht)
Eenmaal teruggekomen stap ik uit, zegt een collega opeens hoi, die kwam net t terrein oplopen 8r mn bus vandaan, ik schrok me rot Maar hij hielp me met afsluiten, was wel tof Hij kwam voor de zekerheid even kijken zei ie, voor het geval het niet goed ging, hij kwam net uit Wageningen ofzo
Maarja, morgen weer buslichting, nu alleen mn eigen gelukkig, dus dan heb ik nog wat aan mn avond
† The 3 Kings †
  donderdag 2 maart 2006 @ 08:05:12 #230
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35633064
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ben eens benaderd door een vrouw die me vroeg waar ze een brievenbus kon kopen en wat de wettelijke maten van een brievenbus dienen te zijn.

Daarnaast zijn er ook mensen die als ze op weg naar de brievenbus zijn de postbode die brief mee willen geven omdat ze denken dat het dan sneller gaat...

Maar het allerergste was de man die mij vroeg of de brief die hij de dag van te voren op de post had gedaan al bij Arie Huppeldepup uit Scheveningen was aangekomen.
Je weet toch wel dat een brievenbus op postkantoren en postagentschappen besteld kan worden?

Voor mij is het verder heel normaal dat mensen mij hun post meegeven, die ik dan voor hen op de bus doe. Er zijn zelfs mensen die het onder de klep van hun brievenbus leggen, zodat ik het mee kan nemen. Maar ja, dat is in dorpjes, misschien gaat de service in de stad minder ver!?
  donderdag 2 maart 2006 @ 12:00:23 #231
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_35637834
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:05 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Je weet toch wel dat een brievenbus op postkantoren en postagentschappen besteld kan worden?

Voor mij is het verder heel normaal dat mensen mij hun post meegeven, die ik dan voor hen op de bus doe. Er zijn zelfs mensen die het onder de klep van hun brievenbus leggen, zodat ik het mee kan nemen. Maar ja, dat is in dorpjes, misschien gaat de service in de stad minder ver!?
Ik neem de post ook wel mee voor mensen, alleen vragen ze het nooit. Het zal het wel zijn dat in "de grote stad" altijd wel een bus in de buurt is.
Nicht ärgern, nur wundern!
  donderdag 2 maart 2006 @ 13:13:18 #232
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35639573
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 08:05 schreef BushRanger het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik vind het niet bij mijn werk horen.
pi_35645206
hoe word je postbode?
pi_35645476
Je word postbode door de postbodeopleiding te volgen...

En inderdaad, in een stad zit er op elke hoek een brievenbus en het hoort niet bij m'n werk.
Voor een oud vrouwtje wil ik het nog wel doen, als ze het maar lief vragen.
  donderdag 2 maart 2006 @ 17:29:17 #235
37305 BushRanger
in Wellington
pi_35648630
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 13:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik vind het niet bij mijn werk horen.
Als mensen je de weg vragen, stuur je ze dan ook door zonder iets te zeggen. Hoort namelijk ook niet bij je werk en kost meer tijd dan effe die brief aanpakken en mee terug te nemen naar het postkantoor of effe op de bus te doen. Ik zie het meenemen als een brief als een stukje extra service, wat door je klanten zeker gewaardeerd wordt. Ik probeer niet zo strikt te denken aan wat bij m'n werk hoort en wat niet.
  donderdag 2 maart 2006 @ 18:51:38 #236
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_35651503
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:10 schreef Troeta het volgende:
Je word postbode door de postbodeopleiding te volgen...

En inderdaad, in een stad zit er op elke hoek een brievenbus en het hoort niet bij m'n werk.
Voor een oud vrouwtje wil ik het nog wel doen, als ze het maar lief vragen.
Ach, hoeveel werk is het nou? Gewoon een stukje extra service.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_35665784
Ja, en dan komt de post niet aan en krijg ik het gezeik.
Service verleen ik graag, maar je moet jezelf beschermen tegenwoordig.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:08:51 #238
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35668885
ook met ingedekte service kun je problemen krijgen, pakje, mensen waren niet thuis, bezorgd bij buren, burenbriefje in de bus gedaan en nu zegt de ontvanger dat de buren het pakje niet hebben, leuk werk je volgens de regels word je alsnog genaait....
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35669324
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 16:02 schreef Fatality het volgende:
hoe word je postbode?
Gewoon solliciteren en hopen dat ze je niet als postbezorger aannemen!
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 3 maart 2006 @ 10:57:53 #240
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35671319
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:08 schreef Klonk het volgende:
ook met ingedekte service kun je problemen krijgen, pakje, mensen waren niet thuis, bezorgd bij buren, burenbriefje in de bus gedaan en nu zegt de ontvanger dat de buren het pakje niet hebben, leuk werk je volgens de regels word je alsnog genaait....
Ik denk dat ze je helemaal niets kunnen maken. Overigens bezorgen wij hier als gewone postbodes sinds 1 januari geen pakjes meer.
pi_35671415
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:31 schreef M3THoD_MAN het volgende:

[..]

Gewoon solliciteren en hopen dat ze je niet als postbezorger aannemen!
what's the difference:?
pi_35671578
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze je helemaal niets kunnen maken. Overigens bezorgen wij hier als gewone postbodes sinds 1 januari geen pakjes meer.
Dat is hier al half 2005 afgeschaft.
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:01 schreef Fatality het volgende:

[..]

Postbezorger verdient je minder en mag je (dat is hier het geval) maar max 20 uur p week werken.
I went from England to Holland, for a vacation. But I got arrested because I spoke English.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:07:51 #243
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_35671585
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:01 schreef Fatality het volgende:

[..]

Postbode: Sorteert post, bezorgt post en aangetekende zendingen

Postbezorger: Bezorgt alleen post

En natuurlijk een paar euro per uur verschil
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_35671773
Als je soms het uurloon hoort van die gast. Ik vind het echt schandalig, maargoed. Ik voel er vrij weinig van Ben gewoon postbode.
God is gewoon een denkbeeldig vriendje voor volwassenen!
Vakantie
  vrijdag 3 maart 2006 @ 11:21:38 #245
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_35671968
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 11:14 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Als je soms het uurloon hoort van die gast. Ik vind het echt schandalig, maargoed. Ik voel er vrij weinig van Ben gewoon postbode.
En het leuke is dat ik meestal alleen bezorg, maar dan wel met een hoger loon dan een postbezorger.
  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:56:13 #246
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_35686179
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

ze kunnen me ook niets maken, maar het is gewoon kut als mensen over de rug van de bezorger zullke geintjes uithalen.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_35841837
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 09:08 schreef Klonk het volgende:
Je mag niet bij de buren afgeven heb ik altijd geleerd tenminste juist om dit soort gedonder te voorkomen.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:09:15 #248
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_35841899
Als er niet opstaat dat je het niet bij de buren mag afleveren, ben je eigenlijk verplicht om het wel bij de buren af te leveren hoor, spookygirl.
  woensdag 8 maart 2006 @ 13:11:10 #249
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_35841970
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Je mag niet bij de buren afgeven heb ik altijd geleerd tenminste juist om dit soort gedonder te voorkomen.
dat is dus helemaal veranderd.. nu moet je je pakjes maar zo snel mogelijk kwijt zijn...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_35844112
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef MadGuy het volgende:
Als er niet opstaat dat je het niet bij de buren mag afleveren, ben je eigenlijk verplicht om het wel bij de buren af te leveren hoor, spookygirl.
Officieel ben je dan ook verplicht om een kennisgeving achter te laten. Probleem is vaak ook dat veel postbodes dat nog wel eens vergeten. Tja, logisch dat je dan reacties van mensen krijgt daarover (waarmee ik overigens niemand persoonlijk wil aanvallen).

In de meeste gevallen bel ik overigens niet bij buren aan, maar krijgt men direct een afhaalbericht van mij. Zie ik dan een 'Postbode, bij geen gehoor graag even bellen bij nr."-briefjes, loop ik wel even naar het aangegeven nummer.
Maar vaak moet ik aanbellen omdat dit komt door een te kleine brievenbus en dan mogen ze het wel gelijk gaan afhalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')