Ze3 beloven hier ook al een halfjaar dat de wijken herverdeeld worden, maar er verandert niets. behalve dan dat één van mijn wijken een nieuwbouwwijk is waar steeds nieuwe huizen bijkomen, maar denk maar niet dat de contracttijd aangepast wordt. Nog irritanter is dat sommige straten nog niet op de sorteerkast staan.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:39 schreef MadGuy het volgende:
Ik had eerst een ruim contract toen ons team was opgesplitst. Toen men besloot de teams weer bij elkaar te voegen tot één groot team werden ook de wijken herverdeeld. Ik heb een aardig grote dienst, drie wijken, maar ik ben nog voor mijn contracttijd klaar. Vandaar dus. Ik hoop niet dat men mij een ander contract aanbiedt of bij een ander team wil onderbrengen dadelijk, met Anders Organiseren. Ik heb het in mijn huidige team juist enorm naar de zin...
Dat vind ik nog niet zo erg. Met je poten door de modder lopen vind ik wat erger...quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:46 schreef Plato1980 het volgende:
Nog irritanter is dat sommige straten nog niet op de sorteerkast staan.
Dat stoort me dan weer minder. Wat wel een nadeel is van nieuwbouwwijken dat geen mens er nog de weg kent en je daar dus minimaal vijf keer naar moet vragen als je een straat niet kunt vinden.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 13:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dat vind ik nog niet zo erg. Met je poten door de modder lopen vind ik wat erger...
Een postbode die de weg niet weet.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:01 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat stoort me dan weer minder. Wat wel een nadeel is van nieuwbouwwijken dat geen mens er nog de weg kent en je daar dus minimaal vijf keer naar moet vragen als je een straat niet kunt vinden.
In nieuwbouwwijken niet nee. Althans m'n eigen wijk ken ik inmiddels wel, maar in andere nieuwbouwwijken is het soms flink zoeken.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Een postbode die de weg niet weet.![]()
Mensen kijken ook heel erg verbaasd als je een straat tovallig niet kent, inderdaad.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Klopt en mensen vragen je ook altijd de weg als je een postbodeuniform aanhebt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:22 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Mensen kijken ook heel erg verbaasd als je een straat tovallig niet kent, inderdaad.
Jaaah.... klopt ja, als je maar zo'n pak aan hebt weet je alles. Tijdje terug meenden ze zelfs dat ik de weg moest weten in een klein dorp weet ik het hoeveek kilometer verderopquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Klopt en mensen vragen je ook altijd de weg als je een postbodeuniform aanhebt.![]()
Ik ben eens benaderd door een vrouw die me vroeg waar ze een brievenbus kon kopen en wat de wettelijke maten van een brievenbus dienen te zijn.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:28 schreef martinnutjuh het volgende:
Laatst trouwens ook iets... Komt er een vrouwke met een briefje van de post aanlopen (had in een postbus gezeten ofzo)... naja, zo'n briefje had ik nog nooit gezien en er was niemand van de postbussengroep/leidinggevende aanwezig... zie ze dan maar wijs te maken dat je niet weet wat het is.
"Jah, maar JIJ werkt toch bij de post?"...
"Klopt ja, maar ik weet het niet",
"Ja maar jij werkt hier",
"Jah, sorry, ik ken deze briefjes niet en er is momenteel niemand aanwezig, kunt u morgenochtend terugkomen?"....
"Ja, maar jij werkt hier toch? Dan moet je dat toch weten?"
Heb echt wel 10 keer moeten zeggen dat ik ut niet wist...
Die moet ik onthouden. Da's vast het volgende smoesje als alles weer eens een uur te laat komt.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:42 schreef ultra_ivo het volgende:
en vervolgens de loopbanden van de HSM aan flarden snijdt....
Als het niet in harmony staat krijg je het niet uitbetaald..quote:Op woensdag 1 maart 2006 12:03 schreef MadGuy het volgende:
Dat is inderdaad naar. Maar ik denk dat het gewoon een misverstand is. Krijg je die overuren ook niet gewoon volgende maand uitbetaald?
En toen bleken ze nog niet opgeleverd te zijn dat had ik altijdquote:Op dinsdag 28 februari 2006 14:03 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Aha, zodoende. Maar dan nog kan het een gewoontehandeling zijn van degene die het heeft ingevoerd, lijkt me.quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:49 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als het niet in harmony staat krijg je het niet uitbetaald..
Je weet toch wel dat een brievenbus op postkantoren en postagentschappen besteld kan worden?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 18:58 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik ben eens benaderd door een vrouw die me vroeg waar ze een brievenbus kon kopen en wat de wettelijke maten van een brievenbus dienen te zijn.![]()
Daarnaast zijn er ook mensen die als ze op weg naar de brievenbus zijn de postbode die brief mee willen geven omdat ze denken dat het dan sneller gaat...
Maar het allerergste was de man die mij vroeg of de brief die hij de dag van te voren op de post had gedaan al bij Arie Huppeldepup uit Scheveningen was aangekomen.![]()
Ik neem de post ook wel mee voor mensen, alleen vragen ze het nooit. Het zal het wel zijn dat in "de grote stad" altijd wel een bus in de buurt is.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:05 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat een brievenbus op postkantoren en postagentschappen besteld kan worden?
Voor mij is het verder heel normaal dat mensen mij hun post meegeven, die ik dan voor hen op de bus doe. Er zijn zelfs mensen die het onder de klep van hun brievenbus leggen, zodat ik het mee kan nemen. Maar ja, dat is in dorpjes, misschien gaat de service in de stad minder ver!?
Wellicht, maar ik vind het niet bij mijn werk horen.quote:Op donderdag 2 maart 2006 08:05 schreef BushRanger het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat een brievenbus op postkantoren en postagentschappen besteld kan worden?
Voor mij is het verder heel normaal dat mensen mij hun post meegeven, die ik dan voor hen op de bus doe. Er zijn zelfs mensen die het onder de klep van hun brievenbus leggen, zodat ik het mee kan nemen. Maar ja, dat is in dorpjes, misschien gaat de service in de stad minder ver!?
Als mensen je de weg vragen, stuur je ze dan ook door zonder iets te zeggen. Hoort namelijk ook niet bij je werk en kost meer tijd dan effe die brief aanpakken en mee terug te nemen naar het postkantoor of effe op de bus te doen. Ik zie het meenemen als een brief als een stukje extra service, wat door je klanten zeker gewaardeerd wordt. Ik probeer niet zo strikt te denken aan wat bij m'n werk hoort en wat niet.quote:Op donderdag 2 maart 2006 13:13 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik vind het niet bij mijn werk horen.![]()
Ach, hoeveel werk is het nou? Gewoon een stukje extra service.quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:10 schreef Troeta het volgende:
Je word postbode door de postbodeopleiding te volgen...
En inderdaad, in een stad zit er op elke hoek een brievenbus en het hoort niet bij m'n werk.
Voor een oud vrouwtje wil ik het nog wel doen, als ze het maar lief vragen.
Gewoon solliciteren en hopen dat ze je niet als postbezorger aannemen!quote:Op donderdag 2 maart 2006 16:02 schreef Fatality het volgende:
hoe word je postbode?
Ik denk dat ze je helemaal niets kunnen maken. Overigens bezorgen wij hier als gewone postbodes sinds 1 januari geen pakjes meer.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:08 schreef Klonk het volgende:
ook met ingedekte service kun je problemen krijgen, pakje, mensen waren niet thuis, bezorgd bij buren, burenbriefje in de bus gedaan en nu zegt de ontvanger dat de buren het pakje niet hebben, leuk werk je volgens de regels word je alsnog genaait....
what's the difference:?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:31 schreef M3THoD_MAN het volgende:
[..]
Gewoon solliciteren en hopen dat ze je niet als postbezorger aannemen!
Dat is hier al half 2005 afgeschaft.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je helemaal niets kunnen maken. Overigens bezorgen wij hier als gewone postbodes sinds 1 januari geen pakjes meer.
Postbezorger verdient je minder en mag je (dat is hier het geval) maar max 20 uur p week werken.quote:
Postbode: Sorteert post, bezorgt post en aangetekende zendingenquote:
En het leuke is dat ik meestal alleen bezorg, maar dan wel met een hoger loon dan een postbezorger.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:14 schreef M3THoD_MAN het volgende:
Als je soms het uurloon hoort van die gast. Ik vind het echt schandalig, maargoed. Ik voel er vrij weinig vanBen gewoon postbode.
ze kunnen me ook niets maken, maar het is gewoon kut als mensen over de rug van de bezorger zullke geintjes uithalen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 10:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze je helemaal niets kunnen maken. Overigens bezorgen wij hier als gewone postbodes sinds 1 januari geen pakjes meer.
Je mag niet bij de buren afgeven heb ik altijd geleerd tenminste juist om dit soort gedonder te voorkomen.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 09:08 schreef Klonk het volgende:
ook met ingedekte service kun je problemen krijgen, pakje, mensen waren niet thuis, bezorgd bij buren, burenbriefje in de bus gedaan en nu zegt de ontvanger dat de buren het pakje niet hebben, leuk werk je volgens de regels word je alsnog genaait....
dat is dus helemaal veranderd.. nu moet je je pakjes maar zo snel mogelijk kwijt zijn...quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:07 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Je mag niet bij de buren afgeven heb ik altijd geleerd tenminste juist om dit soort gedonder te voorkomen.
Officieel ben je dan ook verplicht om een kennisgeving achter te laten. Probleem is vaak ook dat veel postbodes dat nog wel eens vergeten. Tja, logisch dat je dan reacties van mensen krijgt daarover (waarmee ik overigens niemand persoonlijk wil aanvallen).quote:Op woensdag 8 maart 2006 13:09 schreef MadGuy het volgende:
Als er niet opstaat dat je het niet bij de buren mag afleveren, ben je eigenlijk verplicht om het wel bij de buren af te leveren hoor, spookygirl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |