Da's wel beter ja. Ik weet nog dat ik me zwaar kapot geërgerd heb aan die fonders van de verkiezingen voor het waterschap. Niemand die erop zit te wachten maar ze moeten wel bezorgd worden. Klotewerk.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 16:21 schreef JDude het volgende:
Bijna alle wijken in mijn team waren idioot druk vandaag door een mailing van de Woningbouw.
Gelukkig heb ik een industrieterrein en een wijk met hoofdzakelijk koopwoningen, nergens last van
Dat heb ik bijna elke weekquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:01 schreef Lyssa het volgende:
Bij ons was er in principe niet veel post, maar de rode bakken kwamen ipv om 9 uur om kwart over 10.. daar word je niet vrolijk van. Er was gewoon niets te doen..
quote:Een postbode uit Groningen is ontslagen omdat hij op 5 december poststukken heeft achtergehouden die in het postcodegebied 9734 hadden moeten worden bezorgd. TPG Post kwam de verduistering op het spoor na een tip. De stukken werden onbeschadigd en ongeopend teruggevonden in het huis van de postbode. Daarna is het alsnog bezorgd. Waarom de postbode stukken achterhield is niet bekend.
"Wij zijn hier erg ongelukkig mee", zegt een woordvoerster. "Niet alleen omdat klanten gedupeerd zijn, maar ook omdat de 40.000 postbestellers die hun werk perfect doen hiermee in een kwaad daglicht komen te staan."
Waar lees jij dan dat het om pakjes gaat?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 15:34 schreef Lyssa het volgende:
[..]
daar werk ik ook.. niet rond die tijd, maar ik vraag me af, pakjes worden toch vaak door particulieren bezorgd tegenwoordig? iig niet meer door de reguliere postbodes die de post rondbrengen.. tenzij t over formaat brievenbuspakketjes gaat.
meh iddquote:Op dinsdag 14 februari 2006 18:31 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waar lees jij dan dat het om pakjes gaat?
quote:Postbode ontslagen na achterhouden post
Uitgegeven: 14 februari 2006 11:49
Laatst gewijzigd: 14 februari 2006 11:49
GRONINGEN - TPG Post heeft een postbode ontslagen die begin december 250 poststukken heeft achtergehouden. Dat heeft het bedrijf dinsdag gemeld. Het bedrijf kwam de verduistering op het spoor na een tip. De poststukken werden onbeschadigd en ongeopend teruggevonden bij de postbesteller thuis.
De post is alsnog bezorgd. "Wij zijn hier erg ongelukkig mee", zegt een zegsvrouw. "Niet alleen omdat klanten gedupeerd zijn, maar ook omdat de 40.000 postbestellers die hun werk perfect doen hiermee in een kwaad daglicht komen te staan." Naar het waarom van het achterhouden van de post kan TPG ook alleen maar gissen.
Het ging om de poststukken die op 5 december bezorgd moesten worden in postcodegebied 9734, een wijk in Groningen. TPG beklemtoont dat dit om een incident gaat.
Hier kwamen ze gistermiddag binnen dus vandaag bezorgd. Met voorbereiden ben je helaas wel 2 keer zo lang bezig..quote:Op vrijdag 17 februari 2006 15:47 schreef NY_Giant het volgende:
Zijn de stemkaarten voor de gemeenteraadsverkiezingen eigenlijk al bezorgd, of gaat dat toevallig morgen gebeuren?
zijn die krengen al bezorgd?? mooi dan heb ik morgen een makkelijk(-er) dagjequote:Op vrijdag 17 februari 2006 17:05 schreef Kaos het volgende:
[..]
Hier kwamen ze gistermiddag binnen dus vandaag bezorgd. Met voorbereiden ben je helaas wel 2 keer zo lang bezig..
Waarom konden die kleredingen niet door de HSM! Ik was vandaag godverdomme pas om 18.00 uur klaar, inclusief verdeelwijk en aangetekenden van de postbezorgers!quote:Op vrijdag 17 februari 2006 18:49 schreef Carport het volgende:
Die oproepen voor de gemeenteraadsverkiezingen heb ik al zo'n 2 weken thuis liggen.
De prognose voor morgen is overigens wel dat het druk gaat worden
Zullen ze maandag blij mee zijnquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:21 schreef Troeta het volgende:
Wij hadden ook last van de stroomstoring.
Hadden we geen blauwe bakken voor de middagwijk, niemand die het erg vond
Als die bakken er wel waren geweest zou het erg druk zijn geweest.
De opkomst van vorig jaar met het normale voetbal toernooi was al minimaalquote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:29 schreef Yeahinho het volgende:
Wij hebben ons met onze vestiging ingeschreven voor het landelijke zaalvoetbaltoernooi van TPG.
Toevallig nog meer hier die meedoen soms?!
Nou, lijkt me nietquote:Op zaterdag 18 februari 2006 22:30 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Zullen ze maandag blij mee zijn.
Het minimumloon voor een 21-jarige is (uitgaande van een bedrijf waar 37 uur de norm is) EUR 5,75 per uur. Nu is het wel zo dat postbezorgers zo slecht worden betaald dat hun uurloon vaak beneden het minimumloon ligt. Ik heb begrepen dat je daarom weer een toeslag krijgt van de TPG om daarvoor te compenseren.quote:Op zaterdag 18 februari 2006 21:24 schreef anroni het volgende:
Even een vraagje, hoeveel verdien je ongeveer per uur als 21 jarige als bezorger?
Bedankt voor je antwoordquote:Op zondag 19 februari 2006 11:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het minimumloon voor een 21-jarige is (uitgaande van een bedrijf waar 37 uur de norm is) EUR 5,75 per uur. Nu is het wel zo dat postbezorgers zo slecht worden betaald dat hun uurloon vaak beneden het minimumloon ligt. Ik heb begrepen dat je daarom weer een toeslag krijgt van de TPG om daarvoor te compenseren.
Beter kun je zaterdagbesteller worden ipv postbezorger. Een postbezorger mag, zoals de naam al aangeeft, alleen maar post bezorgen. Een zaterdagbesteller mag ook de voorbereiding doen en bijv. ook aangetekende stukken uitreiken. Het uurloon voor een 21-jarige zaterdagbesteller weet ik niet uit m'n hoofd, maar zal zo rond de EUR 7 liggen. En dat blijft ook veel langer doorstijgen. Bij een postbezorger is het maximum iets van EUR 8,-, bij een zaterdagbesteller EUR 11,- Ik zit nu op EUR 9,71 (ben 26). Best lucratief voor ongeschoolde arbeid![]()
sven kramer! ben jij datquote:Op maandag 20 februari 2006 11:37 schreef MadGuy het volgende:
Ik moet morgen weer werken, maar omdat ik zaterdaghavond flink onderuit ben gegaan met het schaatsen is mijn linkerpols een beetje kaput. Maar even kijken hoe we dat aan gaan pakken.
echt hart voor de zaakquote:Op dinsdag 21 februari 2006 22:14 schreef MadGuy het volgende:
Jep, ik kom ffies terug uit Turijn om even de post te bestellen op dinsdag.
Weer een voordeel dat ik in Oss woonquote:Op donderdag 23 februari 2006 19:36 schreef ultra_ivo het volgende:
Hangt van het landsdeel af
Normaal wordt een rembours pakket niet op zaterdag bezorgt. Maar ivm carnaval wordt er in het zuiden deze zaterdag wel wat gedaan met aangetekenden en remboursementen.
Ik ben ook 22 maar verdien ¤ 9,01, iemand enig idee wat je verdient als je 23 bent?quote:Op maandag 20 februari 2006 11:27 schreef spookygirl het volgende:
ik ben 22 en verdien nu 8,80 heb je een idee
Ik ben 23 en ik verdien ¤ 9,24.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben ook 22 maar verdien ¤ 9,01, iemand enig idee wat je verdient als je 23 bent?
Hetzelfdequote:Op donderdag 23 februari 2006 19:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben ook 22 maar verdien ¤ 9,01, iemand enig idee wat je verdient als je 23 bent?
En dat krijg je elke maand als je een jaar langer in dienst bent? Maar ik werk al meer dan 2 jaar bij de post, ik heb alleen tussendoor een ander contract gekregen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:32 schreef Kaos het volgende:
[..]
HetzelfdeVanaf 22 jaar heb je altijd hetzelfde salaris mits je in dezelfde schaal zit. (elk jaar bij de tpg is een schaal hoger) Jij werkt dus blijkbaar meer dan een jaar bij de tpg maar minder dan 2 jaar. MadGuy tussen 2 en 3 jaar.
Ik werk er sinds 25 juni 2001.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:32 schreef Kaos het volgende:
[..]
HetzelfdeVanaf 22 jaar heb je altijd hetzelfde salaris mits je in dezelfde schaal zit. (elk jaar bij de tpg is een schaal hoger) Jij werkt dus blijkbaar meer dan een jaar bij de tpg maar minder dan 2 jaar. MadGuy tussen 2 en 3 jaar.
Weet iemand of het nieuwe CAO-boekje al ergens op Intranet staat? Kun je precies opzoeken hoeveel je verdient afhankelijk van je leeftijd en je dienstjaren.quote:
Da's vreemd. Je bent dus op je 20ste in dienst gekomen, dan zou je uurloon al 2x verhoogd moeten zijn, en wel in de maand van je verjaardag. Vanaf je 22ste stap je van je leeftijdsjaren in het zgn schaaljarendeel en krijg je 1x per jaar (in januari) (mits je niet eerder dan in oktober(?) van het jaar ervoor 22 bent geworden, dan moet je nog 1 jaartje wachten) een loonsverhoging. Dat gaat nog een aantal jaar (7 ofzo) door, dan is het op. Momenteel ligt de "top" voor een zaterdagkracht rond de EUR 11.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En dat krijg je elke maand als je een jaar langer in dienst bent? Maar ik werk al meer dan 2 jaar bij de post, ik heb alleen tussendoor een ander contract gekregen.
Yep. En omdat je tussendoor een nieuw contract hebt gekregen ben je weer van voor af aan begonnen op dat moment. Ik persoonlijk zit al op dienstverbandummer 5 (paar keer weggeweest) dus begon ook steeds weer overnieuw.quote:Op donderdag 23 februari 2006 20:36 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
En dat krijg je elke maand als je een jaar langer in dienst bent? Maar ik werk al meer dan 2 jaar bij de post, ik heb alleen tussendoor een ander contract gekregen.
Wat is dat voor ongein? Dat is wel een rotstreek dan. Maar is er hier sprake van een contract wat verlengd werd, of van een contract wat afliep en waarna je na minstens 3 maanden weer terug mocht komen? Overigens is het dan nog steeds flauw, die schaaljarenvergoeding is een vergoeding voor je ervaring, en zelfs al krijg je een nieuw contract, dan is jouw ervaring toch niet opeens weg? Ze mogen je trouwens best hoger inschalen in zo'n geval dan waar je volgens de tabel recht op hebt, nml obv ervaring in een soortgelijke functie. Dat hoeven ze niet te doen, maar als je een beetje onderhandelt met je coach en je coach niet onredelijk is, dan is dat toch wel te regelen?quote:Op donderdag 23 februari 2006 22:19 schreef Kaos het volgende:
[..]
Yep. En omdat je tussendoor een nieuw contract hebt gekregen ben je weer van voor af aan begonnen op dat moment. Ik persoonlijk zit al op dienstverbandummer 5 (paar keer weggeweest) dus begon ook steeds weer overnieuw.
Heb idd sinds deze maand 9,01.quote:Op donderdag 23 februari 2006 19:55 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik heb het onlangs niet bij dreigen gelaten en bij een huis of 15 die teringrommel zo de straat op gekieperd. Maar goed dat die bezorger niet meer in de buurt was want die was er ongetwijfeld achter aan gegaan.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Een leuke klacht kwam er vandaag binnen, een collega was uitgevallen tegen een folderbezorger die de folders half uit de bus liet hangen, en had gedreigd ze uit de bus te trekken en in de sloot te flikkeren.
Heb ik ook vaak genoeg gedaan. Bij (zaterdag-)kranten in veel te kleine kleine bussen ook, trouwens. Een minibus én uitslapen én een ochtendkrant gaat nu eenmaal niet samen.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:46 schreef Vinduppie het volgende:
[..]
Ik heb het onlangs niet bij dreigen gelaten en bij een huis of 15 die teringrommel zo de straat op gekieperd. Maar goed dat die bezorger niet meer in de buurt was want die was er ongetwijfeld achter aan gegaan.![]()
Dus dan komt mijn Zaterdag verzonden pakketje dus pas op Dinsdag aanquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:54 schreef Klonk het volgende:
Carnaval en pakketbezorging
Het begon al goed vandaag, in tegenstelling tot een normale zaterdag alle remboursen en AGT-jes mee
Maandag niets, helemaal niets, maar dinsdag weer normale aanvoer, maarrrrrr de meeste winkels en bedrijven zijn gewoon 2 dagen gesloten, met als gevolg dinsdag dooie boel en vooral in binnensteden en industrieterreinen dubbel aantal op woensdag (want je raakt niets kwijt) en dan voorspellen ze ook nog sneeuw komende week
Denk dat ze het op het postkantoor beter weten, hun zeiden "Maandag of Dinsdag, ga maar uit van Dinsdag"quote:Op zondag 26 februari 2006 14:17 schreef Klonk het volgende:
op z'n vroegst, ga maar eerder uit van woensdag
wat een kutfeest toch dat carnaval
Hengelo - Oss, anders wel slechte servicequote:Op zondag 26 februari 2006 17:40 schreef Klonk het volgende:
Maandag sowieso niet, geen nieuwe aanvoer, dinsdag zou kunnen maar als je pakje van of naar het zuiden moet, tel er maar een dag bij op
Absurd veel post zaterdag. Zoveel dat de machines het niet konden bijbenen. Halverwege de ochtend werd alles maar omgegooid. De bezorgers die stonden te wachten op hun 2e tranches kregen door waar de zakken met 1e tranches stonden van diegenen die nog aan het voorbereiden waren. Uiteindelijk alles weggekregen voor 17uur, met 3 man de laatste wijk gedaanquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:16 schreef spookygirl het volgende:
Was t bij jullie vandaag ook zo'n zooi? Harderwijk was de wagen te laat Was om 15.30 klaar dankzij wat hulp van een collega. Die was trouwens om 6.00 begonnen en ook om 15.30 klaar.
ja bij ons ook.. ik was weer eens (net) binnen mijn tijd klaarquote:Op maandag 27 februari 2006 11:40 schreef JDude het volgende:
Absurde drukte zaterdag?
Bij ons was het juist minder dan gemiddeld.
Van www.nu.nl:-quote:Op maandag 27 februari 2006 11:26 schreef ultra_ivo het volgende:
hoezo fraude?
Bronquote:Clinch
TNT maakte in 2004 al bekend dat zijn Britse dochteronderneming in clinch lag met de Britse belastingdienst. Vorig jaar bleken er problemen bij meerdere dochterbedrijven te spelen. Het concern kwam toen onder druk te staan op de beursvloer. Ook topman Bakker kwam onder vuur te liggen, omdat hij in de periode waarin de belastingenkwesties speelden financieel directeur was TNT. Het concern liet maandag weten dat de integriteit van zijn bestuurders "buiten twijfel staat".
In het vierde kwartaal boekte TNT een nettowinst van 108 miljoen euro. Dit is een daling van ruim 48 procent. De kwartaalomzet steeg met ruim 3 procent tot 2,78 miljard euro.
Hier was het juist drukker en de nodige zieken waardoor ik een extra wijk moest lopen. Resultaat twee uur overwerk.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
ja bij ons ook.. ik was weer eens (net) binnen mijn tijd klaar
Hier was het een stuk drukker. Er waren er zelfs met 7 rode bakken, in plaats van de normale 2.quote:Op maandag 27 februari 2006 11:40 schreef JDude het volgende:
Absurde drukte zaterdag?
Bij ons was het juist minder dan gemiddeld.
Bedoel je niet zeven blauwe bakken? Zeven rode lijkt me wat erg veel voor één wijk...quote:Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Hier was het een stuk drukker. Er waren er zelfs met 7 rode bakken, in plaats van de normale 2.
Tering, hoe groot is die wijk dan wel niet?quote:Op maandag 27 februari 2006 13:38 schreef zjroentje het volgende:
Nee hoor, echt 7 rode bakken. Ik heb ze geteld.
7 SMK!quote:Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef zjroentje het volgende:
Hier was het een stuk drukker. Er waren er zelfs met 7 rode bakken, in plaats van de normale 2.
Dat valt nog wel mee. Er was voor dat dorp gewoon heel veel post, van verschillende grote bedrijven (Waterleiding, Essent geloof ik enz..)quote:Op maandag 27 februari 2006 13:40 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tering, hoe groot is die wijk dan wel niet?![]()
Ik had zaterdag ook 5 volle rode bakken, bijna 6 dus..... want meestal heb je wel een halve krat erbij zitten, maar deze zaten allemaal stampvol.quote:Op maandag 27 februari 2006 13:31 schreef zjroentje het volgende:
[..]
ja ik had toevallig zelf niet zo veel, maar er was een wijk idd met 5 rode bakken waar normaal 1,5 staatquote:Op maandag 27 februari 2006 13:36 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Bedoel je niet zeven blauwe bakken? Zeven rode lijkt me wat erg veel voor één wijk...
Ik heb sowieso een hekel aan sorteren, ik zou liever alleen bezorgen. Punt is alleen dat een postbezorger minder betaald krijgt dan een postbode.quote:Op maandag 27 februari 2006 16:55 schreef spookygirl het volgende:
[..]
ja ik had toevallig zelf niet zo veel, maar er was een wijk idd met 5 rode bakken waar normaal 1,5 staatDe blauwe bakken ja die waren ver te zoeken ...
Ik vind het wel lekker om om 6 uur te beginnen, dan heb je tenminste een lekker lange dag.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:14 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik heb sowieso een hekel aan sorteren, ik zou liever alleen bezorgen. Punt is alleen dat een postbezorger minder betaald krijgt dan een postbode.
Het gaat me niet om de lengte van de dag, maar ik loop gewoon liever buiten dan dat ik binnen zit te sorteren.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:17 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik vind het wel lekker om om 6 uur te beginnen, dan heb je tenminste een lekker lange dag.
Maar je kunt pas naar buiten als alles is voorbereid, dus dan kun je pas om een uurtje of 9 beginnen, dan mis je al 3 uur.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het gaat me niet om de lengte van de dag, maar ik loop gewoon liever buiten dan dat ik binnen zit te sorteren.
Nou en, dan heb je nog tot een uur of vijf de tijd.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:25 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Maar je kunt pas naar buiten als alles is voorbereid, dus dan kun je pas om een uurtje of 9 beginnen, dan mis je al 3 uur.
Wij zijn meestal om een uurtje of 3 klaar. Hoeveel wijken loop jij dan dat je alsnog 7 uur kunt lopen? Of ben je gewoon erg traag?quote:Op maandag 27 februari 2006 18:26 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nou en, dan heb je nog tot een uur of vijf de tijd.
Denk dat je er niet makkelijk tussen komt, de post neemt niet veel mensen aan voor beter betaalde functies zoals pakketbezorger. Liever laten ze een postbode opschuiven naar chauffeur, zodat ze een postbezorger aan kunnen nemen.quote:Op maandag 27 februari 2006 21:38 schreef R-Alph het volgende:
Hoe zit het eingelijk met de pakketdienst? Beetje te doen?
Zoek namelijk werk omdat ik een half jaar thuis zit
Ik zeg niet dat ik zeven uur loop, ik zeg dat het kan.quote:Op maandag 27 februari 2006 18:42 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Wij zijn meestal om een uurtje of 3 klaar. Hoeveel wijken loop jij dan dat je alsnog 7 uur kunt lopen? Of ben je gewoon erg traag?
![]()
Mijn ervaring is juist dat de tijd die voor de wijken staat meestal te kort is.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 10:32 schreef MadGuy het volgende:
Ik vind de contracten bij TPG overigens altijd wel lollig. Ik bedoel, ik heb een contract van 6 uur en 55 minuten. Die 5 minuten konden er net niet bij.
Bovendien kwamen ze bij mij zeuren dat mijn productiviteit te laag ligt. Niet zo gek natuurlijk, als de tijd die voor je wijken staat lager ligt dan de tijd die je uitbetaald krijgt. Op zaterdag schrijf ik namelijk écht geen werkbriefje als ik voor die 6 uur en 55 minuten klaar ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |