Bedankt voor je verhaal. Ik zat met ongeveer dezelfde vragen, al heb ik 'slechts' een zaterdagcontract van 6 uur en 55 minuten. Ik ben benieuwd hoe dat dadelijk gaat met Anders Organiseren...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nu dat contractverhaal. Je hoeft een contractverkleining niet te accepteren. De mogelijkheid dat je dan naar een ander kantoor moet verkassen is aanwezig. Dat mag ook. In je contract staat geloof ik een zinnetje dat ze je "indien het bedrijfsbelang dat noodzakelijk maakt elders in het bestelgebied kunt worden ingezet."
Ik weet niet hoe het op jouw vestiging zit met het aannemen van nieuwe zaterdagkrachten of postbezorgers op zaterdag, maar hou dat in de gaten. Zodra ze dat nml doen kan jij protesteren, het is raar als er voor jou zogenaamd geen werk meer is en voor hen wel. Op mijn vestiging draait de HSM nu 2 jaar. Veel mensen kwamen aanvankelijk niet meer aan hun uren. Dat is opgelost door natuurlijk verloop en het overplaatsen van een paar mensen op vrijwillige basis. Ik zelf heb een tijdje gewoon iedere week een uurtje gratis gehad, maar vaak werd dat opgevuld door mij extra dingen van zieken of verlofgangers mee te geven. Wat ik je nog als tip wil meegeven is je tegenover de teamcoach pro-actief op te stellen. Denk met hem/haar mee over hoe jouw weggevallen werkzaamheden gecompenseerd kunnen worden. Doe suggesties. Bijv. aangetekenden van postbezorgers wegbrengen, verdeelwijken, etc. Laat je vooral niet in de luren leggen door mededelingen als "helaas moeten we je contract verkleinen." Het is een contract, dus dat mogen ze niet zonder jouw toestemming doen. Bij mij zou mijn contract van 4.50 naar 3.50 gaan, en uiteindelijk werd het 6.15. Dus: ken je rechten, maar stel je meewerkend op. Maar laat ook niet over je heen lopen!
Ik vind de HAH op zaterdag ook niet meer dan een logisch proces. Onvermijdelijk. He3t gaat me meer om de manier waarop. Schandalig, helemaal voor een bedrijf als de TPG. En bedankt voor de extra info. Ik dacht al wel een beetje in die richting, ik ga eerst wat eisen stellen en meepuzzelen. Denk niet dat ze echt "chef opleidingen" en het aanspreekpunt voor de zaterdagwerkers zomaar weg willen hebben omdat hij nu eenmaal niet wil dat er een uur per zaterdag extra af gaat.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Eerst even over je quote. Gaat dat hah op zaterdag verhaal toch door? Een hele tijd terug 2x Appie op zaterdag gehad, en nog 2x referendumrommel, maar daarna nooit meer. Op zich vind ik hah op zaterdag in deze tijden van postvolumedaling een goed idee, maar aangezien zaterdag zelfs zonder hah al de drukste dag is (hier tenminste), terwijl er doordeweeks steeds minder werk is vind ik dan wel dat ze meer fulltimers op zaterdag moeten inzetten. Maar dat ga ik niet voorstellen op mijn vestiging, want dan vallen al die fulltimers over mij heen. En de teamcoach heeft liever dat zaterdagkrachten al dat extra werk doen, die zijn lekker goedkoop. Fulltimers en deeltijdwerkers krijgen nml 150% op zaterdag.
Nu dat contractverhaal. Je hoeft een contractverkleining niet te accepteren. De mogelijkheid dat je dan naar een ander kantoor moet verkassen is aanwezig. Dat mag ook. In je contract staat geloof ik een zinnetje dat ze je "indien het bedrijfsbelang dat noodzakelijk maakt elders in het bestelgebied kunt worden ingezet."
Ik weet niet hoe het op jouw vestiging zit met het aannemen van nieuwe zaterdagkrachten of postbezorgers op zaterdag, maar hou dat in de gaten. Zodra ze dat nml doen kan jij protesteren, het is raar als er voor jou zogenaamd geen werk meer is en voor hen wel. Op mijn vestiging draait de HSM nu 2 jaar. Veel mensen kwamen aanvankelijk niet meer aan hun uren. Dat is opgelost door natuurlijk verloop en het overplaatsen van een paar mensen op vrijwillige basis. Ik zelf heb een tijdje gewoon iedere week een uurtje gratis gehad, maar vaak werd dat opgevuld door mij extra dingen van zieken of verlofgangers mee te geven. Wat ik je nog als tip wil meegeven is je tegenover de teamcoach pro-actief op te stellen. Denk met hem/haar mee over hoe jouw weggevallen werkzaamheden gecompenseerd kunnen worden. Doe suggesties. Bijv. aangetekenden van postbezorgers wegbrengen, verdeelwijken, etc. Laat je vooral niet in de luren leggen door mededelingen als "helaas moeten we je contract verkleinen." Het is een contract, dus dat mogen ze niet zonder jouw toestemming doen. Bij mij zou mijn contract van 4.50 naar 3.50 gaan, en uiteindelijk werd het 6.15. Dus: ken je rechten, maar stel je meewerkend op. Maar laat ook niet over je heen lopen!
Affiches? "Stem Postbode Henk, lijst 3"?quote:Op donderdag 26 januari 2006 18:30 schreef MadGuy het volgende:
Ik mik het ook weg, eerlijk gezegd. Die mensen die ik op affiches in onze vestiging zag hangen spraken me ook niet echt aan.
We hebben ook écht een postbode Henk hier...quote:Op zaterdag 28 januari 2006 02:01 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Affiches? "Stem Postbode Henk, lijst 3"?
Wij 3quote:Op zaterdag 28 januari 2006 21:54 schreef MadGuy het volgende:
[..]
We hebben ook écht een postbode Henk hier...
Nee, het was een vrouwelijke postbezorgster, die bij ons op de posters prijkte. Met zo'n uitgestoken "we want YOU for US army" vingertje.
Wij hier 4 Henken, 4 Marcels en 3 Ruuden.quote:
Ik heb dat ding niet gehad als zaterdagmedewerker, maar ik heb wel wat vragen mee gekregen. De teamcoach zorgt voor goede communicatie ONEENSquote:Op zaterdag 28 januari 2006 17:48 schreef TheSorrow het volgende:
Vergadering was gaar, vragenlijst van 75 vragen moeten maken![]()
Ging pas om half 12 de deur uit, absurt! Ik was ook pas om 5 uur klaar
Ik ben weggegaan op mijn oude vestiging toen de HSM daar werd ingevoerd, en kwam toen op een vestiging waar ze ze al een tijdje hadden... ideaal.quote:Op zondag 29 januari 2006 17:36 schreef TheSorrow het volgende:
Ik kijk ook echt niet op naar de verhuizing... tis een kutlocatie, die kutmachines staan te horren waar je bij zit, je kan niet eens ff relaxed buiten zitten, en die 2e wijk is echt kut
Ik 1x kon je nog postzegels bestellen van je punten best nuttigquote:Op donderdag 2 februari 2006 15:32 schreef Dutch_Courage het volgende:
Wel een raar systeem, dat pluspunten ding. Had er ook nog nooit naar gekeken eigenlijk.
bij ons in baarn is het nog niet bekend wanneer we die bonnen krijgen. Ik baalde trouwens goed van dat puntensysteem. Je kreeg dus niet extra betaald voor extra werkzaamheden, maar punten om troep te kopen.... van die punten kan ik toch echt de huur niet betalenquote:Op maandag 6 februari 2006 13:52 schreef gr8w8 het volgende:
Bij de Blokker? Nouja, ze zullen wel een dealtje hebben gemaakt, al die bonnen in ruil voor wat HAH.
Bij ons worden ze volgende week pas uitgedeeld. Goed geregeld weer.
Ik had pas een meisje op skeelers en die hond vond mij al op afstand heel interessant dat was ruk ze liet net opt ijd los, maar t was wel n leuke effectquote:Op dinsdag 7 februari 2006 22:20 schreef ultra_ivo het volgende:
Vandaag een maffe hond tegengekomen.
Ik had wat pakjes voor een winkel, loop dus ff naar binnen. Van achter uit de winkel zie ik een hond aankomen. Direct alle zintuigen op scherp, deze hond kende ik nog niet. Ik verwacht dat de hond lastig gaat doen, loopt ie straal langs me direct naar de voordeur....
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |