abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34716973
Hoe was dat ook alweer? "Toen ik jong was, deed ik nooit ..."
Ik denk dat het normaal is dat je als volwassene geen inzicht meer hebt in het kind-zijn, of het in ieder geval niet zo goed begrijpt als je denkt.
De aloude generatiekloof, of gewoon ouder worden.
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging
pi_34719365
goed punt dromenvanger
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
  donderdag 2 februari 2006 @ 18:32:54 #28
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_34720576
Kinderen worden ook van hop naar haar gesleept. Hebben amper tijd om te beseffen dat ze levend zijn. Ik bedoel met levend, het besef dat ze mens zijn. Omdat ze continu bezig moeten zijn, komen ze nooit eens aan zichzelf toe.

Als je al vanaf het begin continu bezig bent, en als je nooit eens de rust wordt gegund, dan gaat het vanzelf leiden tot klachten.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_34722491
het is een verdorven maatschappij dit
dreamfullfiller/ stylemaker/ modeldater/ storyteller/ big threat to a lot of you haters
pi_34723289
Het is maar wat je er zelf van maakt
Veni vidi vici
pi_34723302
ik bepaal niet hoe de maatschappij in elkaar zit, ik kan het alleen licht beinvloeden
pi_34794819
Tja, je hoort steeds meer van die nare verhalen.
Ik maak me best wel eens zorgen voor de toekomst.
pi_34795395
quote:
Op maandag 6 februari 2006 14:58 schreef CarDani het volgende:
Tja, je hoort steeds meer van die nare verhalen.
Ik maak me best wel eens zorgen voor de toekomst.
mensen moeten beter voor elkaar zorgen
dan komen andere mensen minder snel in de problemen, dan hoeven er dit soort termen ook niet bedacht te worden.
  dinsdag 7 februari 2006 @ 09:58:17 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_34820758
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 18:32 schreef Dromenvanger het volgende:
Kinderen worden ook van hop naar haar gesleept. Hebben amper tijd om te beseffen dat ze levend zijn. Ik bedoel met levend, het besef dat ze mens zijn. Omdat ze continu bezig moeten zijn, komen ze nooit eens aan zichzelf toe.

Als je al vanaf het begin continu bezig bent, en als je nooit eens de rust wordt gegund, dan gaat het vanzelf leiden tot klachten.
Ben ik met je eens. Ik heb het de laatste maanden ook enorm druk, werk van 's ochtends 8u tot 's avonds 10-11u elke dag door (ook vanwege mijn huis, vriendin ed) maar echt even tijd voor jezelf heb je niet meer. En dat breekt je op een gegeven moment wel op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 7 februari 2006 @ 10:57:43 #35
105435 amarena
Just curious
pi_34822084
Laten we het wel even ontopic houden mensen
Jullie drukke leventjes staan los van het begrip nieuwetijdskinderen lijkt me.
Veni vidi vici
pi_34827066
Nieuwetijdskinderen zijn kinderen die gevoeliger zijn voor bepaalde dingen. Ik zie zeker een verband met de toename van autistische kinderen en kinderen met ADHD.
Het lijkt me geen toeval, maar dit is slechts een theorie.

Kinderen raken snel gewend aan eventuele drukte en hoeven niet per definitie op deze manier op de drukte te reageren.
pi_35561388
Een interessante omschrijving van nieuwetijds-/indigokinderen op deze site:

http://www.indigokind.com/Nederlands/LezingNL.html
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_35579197
Sorry maar dat artikel vind ik verkapt New Age "Age of Aquarius"-denken. De stelling dat de mensheid simpelweg doordat we een 'nieuw' tijdperk ingaan uit zichzelf verandert.
Er is geen enkele reden om al dan niet vermeend ander kindergedrag te herleiden op het jaartal van geboorte, hoewel astrologen zoiets graag menen te kunnen.

Logischer is om te kijken naar omgevingsfactoren, sociale trends, voedingspatronen, vervuiling en simpelweg veranderde levens- en levensstijlen.

Het aantal enige kinderen is bijvoorbeeld behoorlijk gegroeid, wat alleen al een enorme weerslag moet hebben op de psyche van het gemiddelde kind.

[edit]
Ik lees net even de 10 belangrijkste eigenschappen van indigo kinderen volgens die site en een aantal wil ik er toch even uitlichten.
quote:
* Ze hebben problemen met absolute autoriteit (autoriteit zonder verklaring of keuze);

* Ze weigeren bepaalde dingen te doen; bijvoorbeeld het wachten in een rij;

* Ze reageren niet op "schuld" discipline (wacht maar tot je vader thuis komt);

* Ze schamen zich er niet voor je te laten weten wat ze willen.
Ligt het aan mij of zie ik hier gewoon de eigenschappen van een eigenwijs kind wat een eigen mening ontwikkeld heeft?

En dan citeer ik nog het meest on-zweverige deel van de site, waar geen stellingen staan zoals : "De Indigos worden geboren om ons te helpen met de transformatie naar de nieuwe tijd. Ergens diep in ons weten we dat er veranderingen komen." Of "Ruim voor deze verandering worden er al kinderen geboren die het nieuwe bewustzijn al meegekregen hebben. Dit voorkomt o.a. dat de veranderingen te sterk zouden gaan verlopen."
Dat riekt mij teveel naar metafysica betrekken op de fysieke wereld.

[ Bericht 48% gewijzigd door paladin op 28-02-2006 17:57:21 ]
pi_35579683
Ok, die punten die je opnoemt vind ik dan ook weer heel erg subjectief idd.
Maar er staan zeker wel aanneembare zaken in.
pi_35581231
Ik zou zeggen, post ze?
Dan kunnen we het kaf van het koren op die site scheiden.
pi_35582916
Geen energie echt niet. Geen zin ook. Normaal wel, maar ik heb allerlei excuses momenteel: moe, niet lekker, geen energie...dat krijg je al je het druk hebt met een kleintje van 9 mnd en ook nog eens weer zwanger......
pi_35593327
nieuwetijdskinderen - DIENAREN VAN HET GODDELIJK PLAN
pi_35594527
Deze site bekijkt het nog weer anders. Wel leuk om te lezen. Gaat eigenlijk over AD(H)D, maar voor veel mensen heel herkenbaar, denk ik. Onderaan de site staan nog wat links naar sites over nieuwetijdskinderen.

http://www10.antenna.nl/h(...)gswijzen.html#Jagers
pi_35596753
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 00:07 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
nieuwetijdskinderen - DIENAREN VAN HET GODDELIJK PLAN
Hey, ben je op die graancirkelcode site geweest? (je avatar )
pi_35622408
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 09:02 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Hey, ben je op die graancirkelcode site geweest? (je avatar )
yep,

ze hebben dan ook zulke mooie plaatjes..
pi_35739875
ik zou waarschijnlijk dan ook een nieuwetijdskind zijn maar ik begrijp de hokjes en naamplaatjes niet
je hebt kristalkinderen, indigos regenboogkinderen ?
waarom zijn zielen nu juist in deze tijd nieuw? als ze bijv hier al 100 incarnaties hebben gehad. ik denk dus niet dat het speciale kinderen zijn want wat zijn normale kinderen dan?
ik denk wel dat zielen meer bewuster en gevoeliger worden maar dat dit een natuurlijke proces is. en dat elke generatie kinderen dat wat hun ouders hebben geleerd met zich mee nemen. (nouja kan het niet echt onder woorden brengen)
  woensdag 8 maart 2006 @ 18:01:45 #47
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35851405
Even een quote uit het reeds gesloten topic gepakt.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 20:12 schreef Sneakie het volgende:

precies!
dus je denkt nu niet meer dat we aandacht zoeken?
Heb ik nooit gedacht.
Maar dat is wél een denkwijze die andere mensen erop na kunnen houden, weet ik uit eigen ervaring.
Het hindert me dat er zo over gedacht wordt, want 't merendeel van de mensen die HSP oid zijn, die willen juist 't liefst normaal zijn zoals ieder ander en ervaren hun sensitiviteit vaak als een last. En als omstanders je dan zeggen dat 't 'aandachtvragers' zijn, dan kan ik daar best boos om worden.

Denk dus dat je m'n stukje verkeerd geïnterpreteerd hebt. Hierin zeg ik dat sensitief zijn iets heel normaals is. En dat mensen die er geen kennis van hebben en lukraak beweren dat HSPers het alleen maar aanwenden als excuus of omdat ze speciaal gevonden willen worden, ongelijk hebben.

Kortom: ik kom juist voor de sensitiveren onder ons op.
(Un)masking for the greater good.
pi_35911068
Dan neem ik de vrijheid om het betreffende stukje zelf ook even echt te quoten, want ik denk dat je hier een waar iets zegt.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ja klopt. Iedereen heeft gevoel. De een is wat gevoeliger dan de ander

Denk dat een grote vergissing die gemaakt wordt is dat mensen die gevoeliger zijn (wat niet meteen betekent dat andere dan meteen ongevoelig zijn, want zo wil niemand genoemd worden en ìs ook niemand) dit leuk vinden.
in dit topic lees ik geregeld dat ze 'speciaal' willen zijn. Wat in 9 van de 10 gevallen niet opgaat. De meeste mensen die wat sensitiever zijn dan wat je meestal ziet, balen hier juist van en ondervinden er hinder van.
Dat maakt ze geen mietjes, noch neurotisch of zielig en al helemaal niet speciaal. Het zijn juist vaak anderen die dit beweren.

Ieder mens is anders. Niemand is gelijk. Ook op die gebied is. En da's menselijk. Godzijdank zijn we niet allemaal hetzelfde.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  maandag 13 maart 2006 @ 17:52:45 #49
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_35996925
Ik zat te twijfelen of ik dat zou doen of niet, maar dacht: ik houd 't maar bij een linkje eerst.

Dankje Mirage en pfieuww, ik begon gewoon aan mezelf te twijfelen na de reacties die op mijn post kreeg. Het leek opgegevat te worden alsof ik erop aan 't afgeven was, terwijl dat juist niet mijn bedoeling was.
(Un)masking for the greater good.
pi_36073763
Heel veel kinderen zijn gevoelig op paranormaal gebied!
Ouders die niks op hebben met spirituele dingen doen dat al snel af als zijnde onzin ed.
Ouders die spiritueler zijn hebben al snel zoiets van: Mijn kind is bijzonder.
Nu hebben ze een naam ervoor bedacht om het nog specialer te maken!
Ik vind het onzinnig, vaak verliest een kind deze vaardigheden bij het ouder worden, daarnaast leren kinderen al veel sneller hoe de wereld in elkaar zit tegenwoordig en zijn ze ook sneller wijs.
Modeverschijnsel is het denk ik.

Kijk als er groepen zielen incarneren vanuit een bepaalde tijdsperiode dan kan men ze een naam geven?
Dat is de redenering achter het NT kind.
Anderzijds denk ik dat men graag een stempeltje krijgt om ergens bij te horen.
Ik vind ieder uniek an sich.
Ik hou niet van stempels nml, maar goed als een ander zich hier beter bij voelt? Van mij mogen ze gerust!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')