Sorry maar dat artikel vind ik verkapt New Age "Age of Aquarius"-denken. De stelling dat de mensheid simpelweg doordat we een 'nieuw' tijdperk ingaan uit zichzelf verandert.
Er is geen enkele reden om al dan niet vermeend ander kindergedrag te herleiden op het jaartal van geboorte, hoewel astrologen zoiets graag menen te kunnen.
Logischer is om te kijken naar omgevingsfactoren, sociale trends, voedingspatronen, vervuiling en simpelweg veranderde levens- en levensstijlen.
Het aantal enige kinderen is bijvoorbeeld behoorlijk gegroeid, wat alleen al een enorme weerslag moet hebben op de psyche van het gemiddelde kind.
[edit]
Ik lees net even de 10 belangrijkste eigenschappen van indigo kinderen volgens die site en een aantal wil ik er toch even uitlichten.
quote:
* Ze hebben problemen met absolute autoriteit (autoriteit zonder verklaring of keuze);
* Ze weigeren bepaalde dingen te doen; bijvoorbeeld het wachten in een rij;
* Ze reageren niet op "schuld" discipline (wacht maar tot je vader thuis komt);
* Ze schamen zich er niet voor je te laten weten wat ze willen.
Ligt het aan mij of zie ik hier gewoon de eigenschappen van een eigenwijs kind wat een eigen mening ontwikkeld heeft?
En dan citeer ik nog het meest on-zweverige deel van de site, waar geen stellingen staan zoals : "De Indigos worden geboren om ons te helpen met de transformatie naar de nieuwe tijd. Ergens diep in ons weten we dat er veranderingen komen." Of "Ruim voor deze verandering worden er al kinderen geboren die het nieuwe bewustzijn al meegekregen hebben. Dit voorkomt o.a. dat de veranderingen te sterk zouden gaan verlopen."
Dat riekt mij teveel naar metafysica betrekken op de fysieke wereld.
[ Bericht 48% gewijzigd door paladin op 28-02-2006 17:57:21 ]
Kapitalisatie is de beste remedie tegen ideologische inhoud. - Zodiakk.
FA Jump: webicon weggehaald wegens wachtwoord beveiliging