Hou me op de hoogtequote:Op maandag 6 maart 2006 11:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb morgen een afspraak met de huisarts over (o.a.) mijn B12. Ik ga overleggen of ik toch niet beter elke maand een injectie kan halen omdat ik erg laag zit. Volgens Lemmens hebben ze in België een B12-supplement maar hier is dat volgens mij niet te krijgen. Zal morgen in elk geval dat mailtje even meenemen.
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat de chirurgen dat toch ook weten? Waarom doen ze het dan nog steedsquote:Op maandag 6 maart 2006 18:01 schreef Beessie-Jen het volgende:
ik weet wat je bedoelt Isa.... op de IC houden we vaak al rekening met een opname als er een maagbandje op het programma staat....
erg vaak complicaties inderdaad....
quote:Op maandag 6 maart 2006 18:09 schreef -Bubseltje- het volgende:
Ik ga naar Terneuzen dokter Cardon schijnt de GBP operaties te doen dus hopelijk kom ik bij haar terecht.
Ik heb idd ook veel negatieve verhalen gelezen over maagbandjes. Dus het ik kijken donderdag wat de internist zegt en later wat de chirurg zegt. Op het verwijsbriefje staat ook niet expliciet dat het om een maagbandje gaat ook de GBP staat erop. Mijn gevoel gaat nogsteeds naar een GBP. Net nog menzis gebald en nog maals gevraagd hoe de procedure is en zo doe ik het goed dus dat is wel fijn![]()
Ik heb de dokter de site van wlsinfo gegeven vind ie altijd wel interessant internetsites![]()
nou... wat dacht je van het financiele gebeuren? en die steken hun kop gewoon in het zand, want het ligt nooit aan de chirurg toch?quote:Op maandag 6 maart 2006 18:03 schreef Troel het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag, maar ik neem aan dat de chirurgen dat toch ook weten? Waarom doen ze het dan nog steeds![]()
In sommige gevallen wil ik dat wel geloven jaquote:Op maandag 6 maart 2006 18:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
nou... wat dacht je van het financiele gebeuren? en die steken hun kop gewoon in het zand, want het ligt nooit aan de chirurg toch?![]()
helly zit wel vol suiker toch?quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:29 schreef Funnie het volgende:
Ik denk eerder dat ze het eerst zo proberen omdat het minder ingrijpend is ofzo? (maagband )
Bubseltje, wat fijn dat je je verwijskaart nu hebt!
Meaghan, suc6 gewenst bij deze grote stap!
Ik heb gewoon tabletten gekregen Rewimo, 3 maal daags 1 Samen met die vitC en een pakje helly sinasappelsap neem ik dat in. Echte jus de orange vind ik nog te scherp. Dit is iets wateriger. En lukt wel. Wordt er alleen af en toe zo misselijk/weeig van die tabletten.
Verjaardag van mijn zoon gisteren weer overleefd, 12 jaar alweer de jongste! Gaat erg hard!
In overleg met mijn huisarts ga ik proberen die Belgische B12-medicijnen die Lemmens aangeraden heeft te pakken te krijgen. Lukt dat niet of helpen die niet voldoende, dan kan ik eventueel op injecties overgaan. Met mijn waarde van 0,12 zou twee maal per jaar in principe voldoende moeten zijn. Dat valt dus wel meequote:
Lijkt me ook niet zo'n goede keuze eigenlijk. Nog niet eens vanwege de suiker, maar meer vanwege het gebrek aan zuur (het is limonade, geen sap). Je zou misschien in plaats hiervan een vitamine C-bruistablet kunnen nemen, dat is in elk geval zuurder (en er zit ook geen suiker in, wel zoetstoffen).quote:Op woensdag 8 maart 2006 10:38 schreef Troel het volgende:
helly zit wel vol suiker toch?
Kan je niet gewoon sinaasappelsap verdunnen met water?
Hallo zeg, dit is puur de feitelijke informatie, ik heb erg mijn best gedaan er op geen enkele wijze een mening aan te hangen.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik vind dit echt weer een reactie als "je moet het niet doen als je kinderen wilt, want al je kinderen worden met ondergewicht geboren en dat is te vergelijken met kinderen uit de hongerwinter-reactie".
Het kan toch ook op een andere toon waardoor je niet die vieze bijsmaak eraan plakt?
Bedoel je dat moeders in een rolstoel slechte moeders zijn?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 15:00 schreef -Bubseltje- het volgende:
En als ik (...) in een rolstoel komen omdat mijn heupen het niet aankunnen? Ben je dan een goede moeder?
Klopt, normaal moet je ook 1 tablet innemen ik moet er 3 op een dag innemen samen met vit.C 500 tabletten. dus alle twee, 3 maal daags. Ik neem aan dat de internist daar rekening mee houdt.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:18 schreef Rewimo het volgende:
Ik hoop het FunnieHet is gewoon lastig dat je ook vitamines en mineralen voor een groot gedeelte bypasst. Je moet er in feite meer van innemen dan een ander om er hetzelfde profijt van te hebben.
Dat heb ik daarna al gezegd dat dat niet erg is maar het beter is om het te voorkomen dus ik zeg dat absoluut niet zoals jij het wil interpreteren. Als je iets verder had gelezen had je het al kunnen weten.quote:Op donderdag 9 maart 2006 11:38 schreef anneja het volgende:
[..]
Bedoel je dat moeders in een rolstoel slechte moeders zijn?
Jah, da's raarquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:34 schreef Isabeau het volgende:
(en een arts die zich bezighoudt met obesitasproblematiek die geen goede maat bloeddrukband heeft?)
Hallo, ik vraag of dat daadwerkelijk is wat ze bedoelt, dat is iets heel anders dan wat jij nu stelt. En ik begrijp al dat ze dat helemaal niet bedoelt, gelukkig maarquote:Op donderdag 9 maart 2006 13:05 schreef Funnie het volgende:
Jij stelt het nu heel cru alsof ze oordeelt dat alle ouders in een rolstoel slecht zijn. Maar dat is wat JIJ ervan maakt!
Heel erg offtopic hoor, maar ik heb ook een heupafwijking en ik vroeg me puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk af wat voor heupafwijking je hebt. Heupdysplasie toevallig? (En natuurlijk hoef je niet per se te antwoorden hierop want ik heb er eigenlijk helemaal niks mee te maken...). Maar om dit stukje toch weer ontopic te krijgen: hoe meer gewicht, hoe meer je gewrichten op moeten vangen dus ik vind het super goed van je dat je deze stap hebt gezet! Succes met alles!quote:
ja, dat zekerquote:Op donderdag 9 maart 2006 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Als rolstoeler kun je een prima ouder zijn. Maar als je kunt voorkómen dat je in een rolstoel terecht komt lijkt me dat praktisch gezien toch wel een stuk makkelijker
Ik heb idd Heupdysplasie en luxatie en dat heeft mij eingenlijk altijd wel belemmerd met bewegen.quote:Op donderdag 9 maart 2006 14:08 schreef Kittyme het volgende:
[..]
Heel erg offtopic hoor, maar ik heb ook een heupafwijking en ik vroeg me puur uit nieuwsgierigheid eigenlijk af wat voor heupafwijking je hebt. Heupdysplasie toevallig? (En natuurlijk hoef je niet per se te antwoorden hierop want ik heb er eigenlijk helemaal niks mee te maken...). Maar om dit stukje toch weer ontopic te krijgen: hoe meer gewicht, hoe meer je gewrichten op moeten vangen dus ik vind het super goed van je dat je deze stap hebt gezet! Succes met alles!
Bekend probleem... Maar omdat dit geen heupentopic moet gaan worden denk ik, verlaat ik dit topic weer. Oh ja, mocht je op zoek zijn naar ervaringen omtrent heupdysplasie: kijk op www.heupdysplasie.nl *topic weer uitsluipt*quote:Op donderdag 9 maart 2006 16:01 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Ik heb idd Heupdysplasie en luxatie en dat heeft mij eingenlijk altijd wel belemmerd met bewegen.
En hoe concreet is dat risico, is dat bijv. al na een paar dagen of duurt dat weken/maanden (gemiddeld dan, kan me voorstellen dat je dat zelf niet hebt meegemaakt).quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:58 schreef Faat het volgende:
Er zit altijd nog een ander risico aanvast. Strakker laten zetten en nog steeds geen motivatie hebben
en dwars door je band heen eten met een maagbloeding tot gevolg. Waar zouden jullie aan denken?
Eerst de geestelijke motivatie op orde krijgen of toch een afspraak maken in het ziekenhuis?
ik ben een emo eterquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:50 schreef Faat het volgende:
Ik ben zo'n lastpak die het altijd veel beter weet dan een maatschappelijk werker of een diëtiste,
dus nee ik bespaar me de moeite om erheen te gaan. Wat hoop jezelf te bereiken bij de diëtiste?
Vooral die steun.. Lijnen kan wel eens erg moeilijk zijn op bepaalde momenten. En dan is het lekker als je je verhaal op kan schrijven, en daar steundende reacties op krijgt. Ook als het even niet wil lukken, ik bedoel daarmee, je doet erg je best, maar je valt niets meer af. Dan is er altijd het topic voor tips en dergelijke. En het is er inderdaad heel erg gezelligquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:39 schreef Rewimo het volgende:
Da's een goeie tip, ymmeZeker doen, evenstar, het is daar heel gezellig, allemaal lotgenoten die elkaar erg steunen
Thanks lieverdquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:13 schreef Rewimo het volgende:
Lijkt me lastig, Faat. Je zou het natuurlijk kunnen proberen om je bandje op te laten spuiten en dan zien hoe het gaat. Je zou ook jezelf een schop onder je kont kunnen geven en kijken of je het zonder opspuiten redt. Of zal ik die schop eens geven?![]()
Wat zouden wij kunnen doen om jou te motiveren? Msn is beschikbaar hoor
Volgens mij is dat risico helemaal niet zo groot, maar kan ook zijn dat ik dat graag denkquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:16 schreef miss_dynastie het volgende:
En hoe concreet is dat risico, is dat bijv. al na een paar dagen of duurt dat weken/maanden (gemiddeld dan, kan me voorstellen dat je dat zelf niet hebt meegemaakt).
Weet je zeker dat je een emo-eter bent om niet te hoeven DENKEN? Ik zou als ik jou was het meerquote:Op woensdag 15 maart 2006 18:19 schreef _evenstar_ het volgende:
ik ben een emo etereten om maar niet te hoeven denken, en als me dat de kont uit hangt dan d etechniek vinger in de strot . Niet goed dus.
Ik hoop dat zij me kunnen helpen om een gezonder mi te krijgen en dat ik een gezonde controle over mijn eetgedrag krijg![]()
bmi van 35 heeft![]()
![]()
![]()
![]()
Zijn wij oude besjes dan?!quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:47 schreef _evenstar_ het volgende:
hihi dat klinkt wle beter, maar ben dan ook iets jonger![]()
ZO oud ben ik nou ook weer niet hoorquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:57 schreef _evenstar_ het volgende:
uh neejmaar wel ouder als mij/dan mij / dan ik /als ik ( ik weet nooit welke het is
![]()
quote:Op donderdag 16 maart 2006 15:57 schreef _evenstar_ het volgende:
uh neejmaar wel ouder als mij/dan mij / dan ik /als ik ( ik weet nooit welke het is
![]()
quote:Hypoproteïnemie.
Hypoproteïnemie, nl. hypoalbuminemie, is de ernstigste verwikkeling van de BPD. Deze kan gepaard gaan met anemie, oedemen, asthenie en haarverlies. In sommige gevallen kan een heropname voor TPN ( totale parenterale nutritie) noodzakelijk zijn. In de meeste gevallen gaat het om een eenmalige periode gedurende het eerste en soms het tweede postoperatieve jaar en doet zich voornamelijk voor na een verlengde periode van diarree of verminderde voedselinname.
Hypoproteïnemie deed zich in onze groep voor in minder dan 10 % van de gevallen.
Deze verwikkeling benadrukt het belang van een regelmatige bloedcontrole in de eerste twee postoperatieve jaren.
Bij een belangrijke daling van het serumeiwit kan dadelijk gestart worden met medicatie als Creon,
2 tot 3 caps. per maaltijd, in zeldzame gevallen tot meer dan 10 caps. per dag. Meestal is een periode van enkele maanden, tot verdere aanpassing van de dundarm, voldoende.
Bij recidiverende hypoproteinemie kan worden overgegaan tot een verlenging van de gemeenschappelijke tractus met 1 meter (minder dan 4 %). In minder dan 1 % was een volledig herstel van de transit nodig. Belangrijk in het voorkomen van deze verwikkeling is de medewerking van de patiënt, met een regelmatige, gecontroleerde voedselinname rijk aan eiwitten en, in geval van diarree, arm aan vetten.
Als je onder de 100 komt en meer dan 50kg kwijt bent wordt het verval pas echt goed zichtbaarquote:Op donderdag 16 maart 2006 19:01 schreef Rewimo het volgende:
....... verder valt het nog mee.
Ik zit dit nog eens te lezen en ik vat het trouwens absoluut niet rot op, maar vroeg me ineens afquote:Op donderdag 16 maart 2006 15:47 schreef _evenstar_ het volgende:
........ is niet rot bedoeld maar ik wil geen operatie of iets nodig hoeven hebben....
Ik denk inderdaad dat het daar mee te maken heeftquote:
Kijken wat voor operatie we aan kunnen smerenquote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:31 schreef Rewimo het volgende:
Misschien kunnen we haar nog ompraten, meiden
Vast wel, ze wil nog meer foto's van de kleinequote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:36 schreef Troel het volgende:
pssst Rewimo, straks wil ze ons niet meer kennen
Wilde ik net ook vragen maar tja was spuit 11quote:Ik zit dit nog eens te lezen en ik vat het trouwens absoluut niet rot op, maar vroeg me ineens af
waarom je dan in dit topic verzeild bent geraakt?
quote:Op vrijdag 17 maart 2006 11:36 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijken wat voor operatie we aan kunnen smeren
Jammer dat ze die keizersnee al heeft gehad, ik gok dat we haar die nog wel hadden kunnen aanpraten
pssst Rewimo, straks wil ze ons niet meer kennen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |