Wat!? Fok heeft dus nog meer forum onderdelen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:52 schreef Jegorex het volgende:
reizen naar Mars in 3 uren ?
hier staan ook nog veel links en info.
Het wachten is op de ontdekking van de bistro-mathics hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:42 schreef RickySway het volgende:
[..]
jaaaaaaaa die lijkt me kewl..... "I'm a sofa"![]()
Werk een 10 minuutjes bij een redelijk grote 3fasen transformater en je horloge loopt al niet meer goed....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om klokken langzamer te laten lopen door een elektromagnetisch veld heb je wel een heul sterk veld nodig.![]()
The Philladelphia Experimentquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik meen me nog vaag een verhaal te herinneren dat het Amerikaanse leger ooit een experiment heeft gedaan met magnetisme als camoflage op een schip. De bedoeling was dat de lichtstralen werden omgebogen waardoor het schip niet meer zichtbaar was.....
Maar meen dat het niet goed afgelopen was.....
Het schip verdween idd, maar toen het terug kwam was de bemanning verdwenen, of dood of beweerde midden in een oorlog terecht gekomen te zijn.. Ik weet het niet meer..
Kent iemand dat verhaal
Er is zelfs een film van gemaakt.quote:Allegedly, in the fall of 1943 a U.S. Navy destroyer was made invisible and teleported from Philadelphia, Pennsylvania, to Norfolk, Virginia, in an incident known as the Philadelphia Experiment. Records in the Operational Archives Branch of the Naval Historical Center have been repeatedly searched, but no documents have been located which confirm the event, or any interest by the Navy in attempting such an achievement.
Het Philladelphia Experiment.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik meen me nog vaag een verhaal te herinneren dat het Amerikaanse leger ooit een experiment heeft gedaan met magnetisme als camoflage op een schip. De bedoeling was dat de lichtstralen werden omgebogen waardoor het schip niet meer zichtbaar was.....
Het schip verdween idd, maar toen het terug kwam was de bemanning verdwenen, of dood of beweerde midden in een oorlog terecht gekomen te zijn.. Ik weet het niet meer..
Kent iemand dat verhaal
Nee, je klokje gaat niet alleen langzamer, de fysische tijd van jou verstrijkt langzamer voor een buitenstaander buiten het veld. Da's iets heel anders. Jij bedoelt de invloed van het veld op het mechanisme van het klokje an sich. En daarvoor heb je al wel een heel sterk veld voor nodig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Werk een 10 minuutjes bij een redelijk grote 3fasen transformater en je horloge loopt al niet meer goed....
Zo'n enorm sterk veld heb je daar niet voor nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor degene die de serie The Triangle nog willen zien, ff een spoilertje geplaatstGreat spirits have always found violent opposition from mediocrities
Is dat echt waar? Dus als je in zo'n krachtveld zou staan voor 80 jaar.. en iemand daarbuiten ook.. ben jij dus uiteindelijk minder oud dan die ander?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, je klokje gaat niet alleen langzamer, de fysische tijd van jou verstrijkt langzamer voor een buitenstaander buiten het veld. Da's iets heel anders. Jij bedoelt de invloed van het veld op het mechanisme van het klokje an sich. En daarvoor heb je al wel een heel sterk veld voor nodig.
Je snapt hetquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Is dat echt waar? Dus als je in zo'n krachtveld zou staan voor 80 jaar.. en iemand daarbuiten ook.. ben jij dus uiteindelijk minder oud dan die ander?
Misschien snap ik het niet helemaal?
En hoe zit het met de relatie tussen EM en zwaartekracht? Is dat bewezen? Zijn er theoriën die het beschrijven?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt hetMaar je bent wel minder oud tov die buitenstaander. Energie en massa krommen de ruimte-tijd en dat zorgt voor een ander tijdsverloop als je daar in zit, tov van iemand die zich niet in zo'n veld bevindt. Nou zijn de meeste zwaartekrachtsvelden of EMvelden veels te zwak om dit merkbaar te maken, maar bij zwarte gaten of neutronensterren vind je ze.
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt hetMaar je bent wel minder oud tov die buitenstaander. Energie en massa krommen de ruimte-tijd en dat zorgt voor een ander tijdsverloop als je daar in zit, tov van iemand die zich niet in zo'n veld bevindt. Nou zijn de meeste zwaartekrachtsvelden of EMvelden veels te zwak om dit merkbaar te maken, maar bij zwarte gaten of neutronensterren vind je ze.
Heeft niet alles in onze wereld (deze dimensie) een link met zoiets als tijd???quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?
En over dat klokje.. een klok is toch maar een mechanisme wat constant door blijft malen. Hoe kan de tijd (als in de dimensie) het klokje dan zo verdraaien dat deze niet meer goed loopt? Het is niet zo dat een horloge een link heeft met zoiets als de tijd?
Yep, maar het is wel de manier waarop de meeste machines en apparaten uitgevonden zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:07 schreef TA het volgende:
Een motor op papier en een werkende die kan vliegen, das een wereld van verschil.
Nou ja, bewijzen...voor zwaartekrachtsvelden is het in ieder geval zeker weten aangetoond. Zet bijvoorbeeld op een toren een klok, en bij de voet van de toren nog een klok. De klok op de toren zal sneller tikken dan de klok bij de voet, omdat deze klok op de toren minder "last heeft van de zwaartekracht". Einstein zijn vergelijkingen zeggen in principe dat energie en massa de ruimte-tijd krommen. Bij het aardoppervlak is het zwaartekrachtsveld meer gekromd dan bv een kilometer hoger, omdat het veld afneemt met de afstand. Omdat het veld van de aarde vrij zwak is, kun je met goede benadering een mooie afschatting maken voor de mate waarin een klok in dat veld de tijd langzamer meet dan een klok buiten het veld.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?
En over dat klokje.. een klok is toch maar een mechanisme wat constant door blijft malen. Hoe kan de tijd (als in de dimensie) het klokje dan zo verdraaien dat deze niet meer goed loopt? Het is niet zo dat een horloge een link heeft met zoiets als de tijd?
Nee, de link tussen zwaartekracht en EM is niet "bewezen" ( je kunt trouwens niks bewijzen, je kunt alleen een theorie opstellen en falsificeren ). Kaluza en Klein hebben het in de jaren 20 van de vorige eeuw geprobeerd. Maar zoals ik begrepen heb, kromt een elektromagnetisch veld de ruimte-tijd ook, omdat het veld energie bezit. Dat kun je wiskundig heel leuk naar voren schuiven ( de veldtensor van het EM-veld evenredig stellen aan de Einstein-tensor van de ruimte-tijd, waaruit je je metriek kunt oplossen na 10 jaar rekenwerk ). Maar misschien zit ik er hier naastquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En hoe zit het met de relatie tussen EM en zwaartekracht? Is dat bewezen? Zijn er theoriën die het beschrijven?
Dat verhaal ken ik idd. Vroeger had je zo'n blaadje uh.....de X-Factor. Daar stond dit verhaal (en veel verhalen die op dit forum voorbij (zijn ge)komen ook in. Andere verhalen die daar in stonden waren over MJ-12, dat schip idd, Chupacabra etc etc etc. Zeer interessante materie. Die X-Factor kwam elke 2 weken uit, en dat was in de periode dat ik in 3 en 4 Havo zat meen ik me te herinneren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kent iemand dat verhaal
Ik heb nog een hele verzameling van die dingen bewaard. Allemaal nog in erg mooie staat. Als jij nog weet welke editie het was, kan ik kijken of ik hem nog heb.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat verhaal ken ik idd. Vroeger had je zo'n blaadje uh.....de X-Factor. Daar stond dit verhaal (en veel verhalen die op dit forum voorbij (zijn ge)komen ook in. Andere verhalen die daar in stonden waren over MJ-12, dat schip idd, Chupacabra etc etc etc. Zeer interessante materie. Die X-Factor kwam elke 2 weken uit, en dat was in de periode dat ik in 3 en 4 Havo zat meen ik me te herinneren.
Een vriend van me heeft een heel lange tijd die blaadjes bewaard. Of hij ze NU nog heeft weet ik niet, maar zo ja, dan zal ik van het weekend eens proberen dat verhaal te vinden.
Was hij niet tevens een van de mensen die beweerde dat hij met een tijd-reis project mee deed. En als het ware ook via portals op andere planeten onderzoeken deed. En dat hij was gehersenspoeld.. in een andere tijd geplaatst, en daar weer meedeed (samen met oude bekenden uit zijn eigen tijd) in een geheim project.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:36 schreef merlin693 het volgende:
heheh ik heb met Al Bilek gepraat (de man die in de film van de boot af springt) en hij gelooft echt heilig in dat het gebeurt is.
[afbeelding]
Zo ben ik dus aan de CD gekomen met alle interviews en fotos van het "Philedelphia Experiment"
[afbeelding]
de Crew van de USS Elderidge (later verkocht aan de griekse marine )
[afbeelding]
USS Elderidge
[afbeelding]
een brief van Von Neumann (die meewerkte aan het experiment en ontwerper van de flessenhals architectuur in computers )
[afbeelding]
USS elderidge verkocht aan de griekse marine
[afbeelding]
Er is wel degelijk een experiment gedaan om het schip magnetisch onzichtbaar te maken dit als bescherming tegen magnetsiche mijnen ( elk schip heeft een magnetische vingerafdruk door het fabriceren van de romp..klinken lassen enz)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |