Bron:www.Xerson.nlquote:De Amerikaanse overheid is bezig met een hyperspacemotor die interstellaire reizen mogelijk maakt door via een andere dimensie het eindpunt te bereiken. Een reis naar Mars duurt dan slechts drie uur, en een ster op elf lichtjaren afstand slechts 80 dagen, meldt het wetenschappelijk blad New Scientist.
De motor staat theoretisch op papier, maar is gebaseerd op een controversiele kwantumtheorie over hoe het universum in elkaar zit. De theoretische motor werkt door een intens magnetisch veld op te wekken, wat al in de 50er jaren door de bekende wetenschapper Burkhard Heim werd bedacht. Het opgewekte gravitatieveld kan een aandrijving voor een ruimteschip vormen.
Als een magnetisch veld van voldoende sterkte wordt opgewekt, zal het schip in een andere dimensie verschuiven. Voor de buitenstaande waarnemer zal het schip dus uit het niets verschijnen en ook weer in het niets verdwijnen. In de hyperdimensie is de lichtsnelheid hoger waardoor er hogere snelheden bereikt kunnen worden. Als het magnetisch veld weer uitgeschakeld wordt zal het schip weer in onze eigen dimensie verschijnen.
De Amerikaanse luchtmacht heeft interesse in het idee getoond, en wetenschappers van de American Department of Energy zullen de theorie bij verdere ondersteuning uittesten. Het instituut heeft reeds de beschikking over de Z-machine, hetgeen in staat is dergelijke magnetische velden te produceren. Professor Jochem Hauser, natuurkundewetenschapper in Toegepaste Wetenschappen aan de Universiteit van Salzgitter in Duitsland, zegt dat als alles goed gaat over vijf jaar een werkend apparaat getest kan worden.
Hij en een voormalig functionaris van de Europese Ruimtevaartorganisatie ESA zeggen dat de motor op een theorie gebaseerd is die erg vergegrepen lijkt omdat het drastische veranderingen impliceert in de huidige bekende natuurkundewetten. "Het zou verbluffend zijn. Ik heb al een lange tijd aan aandrijvingssystemen gewerkt en het zou het meest fantastische iets zijn. De voordelen zouden vrijwel oneindig zijn", zegt Hauser.
"Het apparaat ligt niet om de hoek. We moeten eerst bewijzen dat de theorie correct is, en er zijn vrij veel natuurkundigen die een andere mening hebben. Het is onze taak te bewijzen dat wij gelijk hebben, en dat gaan we ook doen", zegt Hauser die Heims kwantumtheorie aanhangt.
De motor zou ruimteschepen in staat stellen naar andere zonnestelsels te reizen, op te stijgen met de wolken naar de hemel en andere werelden in de hemel te bezoeken. "Als de theorie correct is, is die geen science fiction maar science fact", zegt prof. Hauser. "Ik heb vorige week contact gehad met de NASA en ga met iemand van de US Air Force er verder over praten. Het is echter nog een vroeg stadium. Ik denk dat op zijn vroegst over vijf jaar het apparaat getest kan worden als de theorie werkt".
De aandacht van de Amerikaanse overheid werd getrokken nadat professor Hauser en een Australische collega, Walter Droscher een scriptie schreef genaamd: "Richtlijnen voor een ruimteaandrijvingsapparaat gebaseerd op Heims kwantumtheorie".
In de filmdocu " Evidence: The Case for NASA UFO" wordt dit ook geopperd [het reizen door/van ufo's] en uitgelegd. zeer boeiende docu!!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:12 schreef Ticker het volgende:
Xerson.nl is nog maar net terug, maar komt al gelijk weer met een mooi artikel op de proppen:
[..]
Bron:www.Xerson.nl
Toch weer een zeer mooie vooruitgang. Wat mij alleen een beetje op de borst stuit is dat het idee er dus al dik 50 jaar lag. Kan me niet vertellen dat ze dit na 50 jaar spontaan ineens oppakken en met zo'n uitgebreide theorie komen. Die zelfs (indien theoretisch mogelijk) over 5 jaar mogelijk is.
Hoeveel wordt hierin al getest, en hoever zijn sommige wetenschappers hier daadwerkelijk al in.
Nikola Tesla experimenteerde al met supersterke electromagnetische velden. Er zijn ook anekdotes dat hij daar allemaal vreemde effecten mee wist te veroorzaken. Voorwerpen laten zweven, laten verdwijnen, klokken sneller of langzamer laten lopen ed. In hoeverre dat mythevorming is weet ik niet maar wel dat er al vanaf het begin mee is geexperimenteerd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:12 schreef Ticker het volgende:
Toch weer een zeer mooie vooruitgang. Wat mij alleen een beetje op de borst stuit is dat het idee er dus al dik 50 jaar lag. Kan me niet vertellen dat ze dit na 50 jaar spontaan ineens oppakken en met zo'n uitgebreide theorie komen. Die zelfs (indien theoretisch mogelijk) over 5 jaar mogelijk is.
Hoeveel wordt hierin al getest, en hoever zijn sommige wetenschappers hier daadwerkelijk al in.
Ik! Ik ben best bereid om een offertje te brengen zodat de rest van de mensheid zich straks kan aanpassen aan het heelal.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:27 schreef Gripper het volgende:
Nou, wie biedt zich aan als vrijwilliger om te testen of mensen ook heel blijven als we zo gaan reizen?
Om klokken langzamer te laten lopen door een elektromagnetisch veld heb je wel een heul sterk veld nodig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nikola Tesla experimenteerde al met supersterke electromagnetische velden. Er zijn ook anekdotes dat hij daar allemaal vreemde effecten mee wist te veroorzaken. Voorwerpen laten zweven, laten verdwijnen, klokken sneller of langzamer laten lopen ed. In hoeverre dat mythevorming is weet ik niet maar wel dat er al vanaf het begin mee is geexperimenteerd.
Die Lazar of hoe hij heet, die beweert dat hij op Area 51 gewerkt heeft, had het ook over dit soort techniek volgens mij.
Wel leuk geintje voor 1 aprilquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om klokken langzamer te laten lopen door een elektromagnetisch veld heb je wel een heul sterk veld nodig.![]()
Die Tesla speelde dan ook met groot speelgoedquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Om klokken langzamer te laten lopen door een elektromagnetisch veld heb je wel een heul sterk veld nodig.![]()
Einsteins theorie klopt ook niet [schiet te kort] op bepaalde punten, vandaar de introductie van de QM en nu de haar/snaartheorie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een onzin, waarom zou een energie veld ervoor zorgen dat er een object naar een andere 'hyper' dimensie wordt veplaatst? Is het uberhaupt aangetoond dat er een andere dimensies zijn?
Volgens de super-string theorie bestaan er 10,11 of 26 dimensies maximaal. Waarom zou in die 'hyperdimensie' de lichtsnelheid anders zijn? Dat kan volgens Einsteins eerste relativiets theorie niet eens...
Beetje vreemd stukje hoor...
rriiiight. de relativiteitstheorie zegt alleen maar dat als de massa van een object dichter bij de snelheid van 't licht komt, de massa 'zwaarder' wordt. Einstein concludeerde daaruit dat geen enkel object zichzelf kan versnellen tot 't punt van lichtsnelheid. We hebben het hier niet over het 'sliden' tussen parallelle werelden a.k.a. dimensies. We hebben het over het manipuleren van een dimensie tot op een punt waar de normale berekeningen niet meer gelden ivm een 'nieuwe factor' in de som. In dit geval zijn de 4 dimensies die we kennen: lengte, hoogte, diepte en tijd genoeg.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef HostiMeister het volgende:
Wat een onzin, waarom zou een energie veld ervoor zorgen dat er een object naar een andere 'hyper' dimensie wordt veplaatst? Is het uberhaupt aangetoond dat er een andere dimensies zijn?
Volgens de super-string theorie bestaan er 10,11 of 26 dimensies maximaal. Waarom zou in die 'hyperdimensie' de lichtsnelheid anders zijn? Dat kan volgens Einsteins eerste relativiets theorie niet eens...
Ik denk dat je daarom juist kan concluderen dat dit toch best serieus nieuws is. Er zal niet zomaar interesse van het leger hierdoor zijn. En zoals ik al eerder zei, deze kennis zijn ze volgens mij al dik 50 jaar aan het vergaren. Niet voor niets dat ze een tijdsbestek van minimaal 5 jaar aangegeven, wat ik toch al erg positief vind, voor iets wat "zogenaamd" alleen nog op papier staat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef HostiMeister het volgende:
Hoe dan?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:40 schreef RickySway het volgende:
[..]
.
Zwaartekracht is iets waar een electromagnetisch veld invloed op heeft.
Dat wisten ze heel goed hoor, de Maxwellvergelijkingen stammen uit de 19e eeuw.quote:Tenslotte kenden ze een halve eeuw terug nog niets van het opwekken van Elektromagnetische velden?
Meer over hoe Elektromagnetisme en Zwaartekracht met elkaar verbonden zijn, is HIER te lezen (in PDF)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Hoe dan?
[..]
Dat wisten ze heel goed hoor, de Maxwellvergelijkingen stammen uit de 19e eeuw.
die had het over een Gravitatie B wave amplifier ! met gebruik making van Element 115 Unumpentium !quote:Die Lazar of hoe hij heet, die beweert dat hij op Area 51 gewerkt heeft, had het ook over dit soort techniek volgens mij.
De theorie schiet ook te kort, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de snelheid van het licht ineens anders is in een theoretische dimensie die waarvan men geen idee heeft of deze uberhaupt bestaat.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:51 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Einsteins theorie klopt ook niet [schiet te kort] op bepaalde punten, vandaar de introductie van de QM en nu de haar/snaartheorie.
Einstein beweerde dat men niet sneller kon dan het licht, ergo, dat de snelheid van het licht vast staat en dus ook in andere dimensies... (maar zoals je zo zegt dat weet je nooit zeker, laat staat dat je weet of er uberhaupt andere 'hyper dimensies' zijn.)quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:40 schreef RickySway het volgende:
[..]
rriiiight. de relativiteitstheorie zegt alleen maar dat als de massa van een object dichter bij de snelheid van 't licht komt, de massa 'zwaarder' wordt. Einstein concludeerde daaruit dat geen enkel object zichzelf kan versnellen tot 't punt van lichtsnelheid. We hebben het hier niet over het 'sliden' tussen parallelle werelden a.k.a. dimensies. We hebben het over het manipuleren van een dimensie tot op een punt waar de normale berekeningen niet meer gelden ivm een 'nieuwe factor' in de som. In dit geval zijn de 4 dimensies die we kennen: lengte, hoogte, diepte en tijd genoeg.
Daar heb je wel helemaal gelijk in, je weet immers ook niet alles...quote:Zwaartekracht is iets waar een electromagnetisch veld invloed op heeft. En zwaartekracht beïnvloed de massa. Dat daar een theoretische kronkel uit kan komen die einsteins opmerking van een halve eeuw terug tegenspreekt, betekent niet dat 't niet mogelijk is. Het betekent eerder dat Einstein niet wist van een dergelijke factor in de som. Tenslotte kenden ze een halve eeuw terug nog niets van het opwekken van Elektromagnetische velden?
Reageer dan inhoudelijk, dat het leger interesse heeft, wil niet zeggen dat het ook daadwerkelijk een valide theorie is.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 12:15 schreef Ticker het volgende:
[..]
Ik denk dat je daarom juist kan concluderen dat dit toch best serieus nieuws is. Er zal niet zomaar interesse van het leger hierdoor zijn. En zoals ik al eerder zei, deze kennis zijn ze volgens mij al dik 50 jaar aan het vergaren. Niet voor niets dat ze een tijdsbestek van minimaal 5 jaar aangegeven, wat ik toch al erg positief vind, voor iets wat "zogenaamd" alleen nog op papier staat.
Leve de vooruitgang in de wetenschap en nieuwe ontdekkingenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:02 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
De theorie schiet ook te kort, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat de snelheid van het licht ineens anders is in een theoretische dimensie die waarvan men geen idee heeft of deze uberhaupt bestaat.
jaaaaaaaa die lijkt me kewl..... "I'm a sofa"quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:53 schreef Kiteless het volgende:
Like anyone cares
Laten ze liever de improbability-drive in elkaar zetten
Wat!? Fok heeft dus nog meer forum onderdelen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:52 schreef Jegorex het volgende:
reizen naar Mars in 3 uren ?
hier staan ook nog veel links en info.
Het wachten is op de ontdekking van de bistro-mathics hequote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:42 schreef RickySway het volgende:
[..]
jaaaaaaaa die lijkt me kewl..... "I'm a sofa"![]()
Werk een 10 minuutjes bij een redelijk grote 3fasen transformater en je horloge loopt al niet meer goed....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
The Philladelphia Experimentquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik meen me nog vaag een verhaal te herinneren dat het Amerikaanse leger ooit een experiment heeft gedaan met magnetisme als camoflage op een schip. De bedoeling was dat de lichtstralen werden omgebogen waardoor het schip niet meer zichtbaar was.....
Maar meen dat het niet goed afgelopen was.....
Het schip verdween idd, maar toen het terug kwam was de bemanning verdwenen, of dood of beweerde midden in een oorlog terecht gekomen te zijn.. Ik weet het niet meer..
Kent iemand dat verhaal
Er is zelfs een film van gemaakt.quote:Allegedly, in the fall of 1943 a U.S. Navy destroyer was made invisible and teleported from Philadelphia, Pennsylvania, to Norfolk, Virginia, in an incident known as the Philadelphia Experiment. Records in the Operational Archives Branch of the Naval Historical Center have been repeatedly searched, but no documents have been located which confirm the event, or any interest by the Navy in attempting such an achievement.
Het Philladelphia Experiment.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik meen me nog vaag een verhaal te herinneren dat het Amerikaanse leger ooit een experiment heeft gedaan met magnetisme als camoflage op een schip. De bedoeling was dat de lichtstralen werden omgebogen waardoor het schip niet meer zichtbaar was.....
Het schip verdween idd, maar toen het terug kwam was de bemanning verdwenen, of dood of beweerde midden in een oorlog terecht gekomen te zijn.. Ik weet het niet meer..
Kent iemand dat verhaal
Nee, je klokje gaat niet alleen langzamer, de fysische tijd van jou verstrijkt langzamer voor een buitenstaander buiten het veld. Da's iets heel anders. Jij bedoelt de invloed van het veld op het mechanisme van het klokje an sich. En daarvoor heb je al wel een heel sterk veld voor nodig.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:25 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Werk een 10 minuutjes bij een redelijk grote 3fasen transformater en je horloge loopt al niet meer goed....
Zo'n enorm sterk veld heb je daar niet voor nodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Voor degene die de serie The Triangle nog willen zien, ff een spoilertje geplaatstGreat spirits have always found violent opposition from mediocrities
Is dat echt waar? Dus als je in zo'n krachtveld zou staan voor 80 jaar.. en iemand daarbuiten ook.. ben jij dus uiteindelijk minder oud dan die ander?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nee, je klokje gaat niet alleen langzamer, de fysische tijd van jou verstrijkt langzamer voor een buitenstaander buiten het veld. Da's iets heel anders. Jij bedoelt de invloed van het veld op het mechanisme van het klokje an sich. En daarvoor heb je al wel een heel sterk veld voor nodig.
Je snapt hetquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:22 schreef Ticker het volgende:
[..]
Is dat echt waar? Dus als je in zo'n krachtveld zou staan voor 80 jaar.. en iemand daarbuiten ook.. ben jij dus uiteindelijk minder oud dan die ander?
Misschien snap ik het niet helemaal?
En hoe zit het met de relatie tussen EM en zwaartekracht? Is dat bewezen? Zijn er theoriën die het beschrijven?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt hetMaar je bent wel minder oud tov die buitenstaander. Energie en massa krommen de ruimte-tijd en dat zorgt voor een ander tijdsverloop als je daar in zit, tov van iemand die zich niet in zo'n veld bevindt. Nou zijn de meeste zwaartekrachtsvelden of EMvelden veels te zwak om dit merkbaar te maken, maar bij zwarte gaten of neutronensterren vind je ze.
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:02 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Je snapt hetMaar je bent wel minder oud tov die buitenstaander. Energie en massa krommen de ruimte-tijd en dat zorgt voor een ander tijdsverloop als je daar in zit, tov van iemand die zich niet in zo'n veld bevindt. Nou zijn de meeste zwaartekrachtsvelden of EMvelden veels te zwak om dit merkbaar te maken, maar bij zwarte gaten of neutronensterren vind je ze.
Heeft niet alles in onze wereld (deze dimensie) een link met zoiets als tijd???quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?
En over dat klokje.. een klok is toch maar een mechanisme wat constant door blijft malen. Hoe kan de tijd (als in de dimensie) het klokje dan zo verdraaien dat deze niet meer goed loopt? Het is niet zo dat een horloge een link heeft met zoiets als de tijd?
Yep, maar het is wel de manier waarop de meeste machines en apparaten uitgevonden zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:07 schreef TA het volgende:
Een motor op papier en een werkende die kan vliegen, das een wereld van verschil.
Nou ja, bewijzen...voor zwaartekrachtsvelden is het in ieder geval zeker weten aangetoond. Zet bijvoorbeeld op een toren een klok, en bij de voet van de toren nog een klok. De klok op de toren zal sneller tikken dan de klok bij de voet, omdat deze klok op de toren minder "last heeft van de zwaartekracht". Einstein zijn vergelijkingen zeggen in principe dat energie en massa de ruimte-tijd krommen. Bij het aardoppervlak is het zwaartekrachtsveld meer gekromd dan bv een kilometer hoger, omdat het veld afneemt met de afstand. Omdat het veld van de aarde vrij zwak is, kun je met goede benadering een mooie afschatting maken voor de mate waarin een klok in dat veld de tijd langzamer meet dan een klok buiten het veld.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:57 schreef Ticker het volgende:
[..]
maar is dit ook echt bewezen? Of is dit een aanname?
En over dat klokje.. een klok is toch maar een mechanisme wat constant door blijft malen. Hoe kan de tijd (als in de dimensie) het klokje dan zo verdraaien dat deze niet meer goed loopt? Het is niet zo dat een horloge een link heeft met zoiets als de tijd?
Nee, de link tussen zwaartekracht en EM is niet "bewezen" ( je kunt trouwens niks bewijzen, je kunt alleen een theorie opstellen en falsificeren ). Kaluza en Klein hebben het in de jaren 20 van de vorige eeuw geprobeerd. Maar zoals ik begrepen heb, kromt een elektromagnetisch veld de ruimte-tijd ook, omdat het veld energie bezit. Dat kun je wiskundig heel leuk naar voren schuiven ( de veldtensor van het EM-veld evenredig stellen aan de Einstein-tensor van de ruimte-tijd, waaruit je je metriek kunt oplossen na 10 jaar rekenwerk ). Maar misschien zit ik er hier naastquote:Op vrijdag 20 januari 2006 10:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En hoe zit het met de relatie tussen EM en zwaartekracht? Is dat bewezen? Zijn er theoriën die het beschrijven?
Dat verhaal ken ik idd. Vroeger had je zo'n blaadje uh.....de X-Factor. Daar stond dit verhaal (en veel verhalen die op dit forum voorbij (zijn ge)komen ook in. Andere verhalen die daar in stonden waren over MJ-12, dat schip idd, Chupacabra etc etc etc. Zeer interessante materie. Die X-Factor kwam elke 2 weken uit, en dat was in de periode dat ik in 3 en 4 Havo zat meen ik me te herinneren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:29 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kent iemand dat verhaal
Ik heb nog een hele verzameling van die dingen bewaard. Allemaal nog in erg mooie staat. Als jij nog weet welke editie het was, kan ik kijken of ik hem nog heb.quote:Op maandag 23 januari 2006 13:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat verhaal ken ik idd. Vroeger had je zo'n blaadje uh.....de X-Factor. Daar stond dit verhaal (en veel verhalen die op dit forum voorbij (zijn ge)komen ook in. Andere verhalen die daar in stonden waren over MJ-12, dat schip idd, Chupacabra etc etc etc. Zeer interessante materie. Die X-Factor kwam elke 2 weken uit, en dat was in de periode dat ik in 3 en 4 Havo zat meen ik me te herinneren.
Een vriend van me heeft een heel lange tijd die blaadjes bewaard. Of hij ze NU nog heeft weet ik niet, maar zo ja, dan zal ik van het weekend eens proberen dat verhaal te vinden.
Was hij niet tevens een van de mensen die beweerde dat hij met een tijd-reis project mee deed. En als het ware ook via portals op andere planeten onderzoeken deed. En dat hij was gehersenspoeld.. in een andere tijd geplaatst, en daar weer meedeed (samen met oude bekenden uit zijn eigen tijd) in een geheim project.quote:Op maandag 23 januari 2006 17:36 schreef merlin693 het volgende:
heheh ik heb met Al Bilek gepraat (de man die in de film van de boot af springt) en hij gelooft echt heilig in dat het gebeurt is.
[afbeelding]
Zo ben ik dus aan de CD gekomen met alle interviews en fotos van het "Philedelphia Experiment"
[afbeelding]
de Crew van de USS Elderidge (later verkocht aan de griekse marine )
[afbeelding]
USS Elderidge
[afbeelding]
een brief van Von Neumann (die meewerkte aan het experiment en ontwerper van de flessenhals architectuur in computers )
[afbeelding]
USS elderidge verkocht aan de griekse marine
[afbeelding]
Er is wel degelijk een experiment gedaan om het schip magnetisch onzichtbaar te maken dit als bescherming tegen magnetsiche mijnen ( elk schip heeft een magnetische vingerafdruk door het fabriceren van de romp..klinken lassen enz)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |