abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 januari 2006 @ 03:49:58 #2
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_33754840
Wordt het toch nog in mijn tijd uitgevonden? Ik blijf hopen, maar eerst zien dan geloven.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:35:48 #3
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33755641
het is voorpagina-nieuws in de new scientist van morgen !
http://www.newscientist.com/contents/issue/2533.html

Het is wel een obscuur gebeuren (wiskundig gezien), maar wie weet wel zeer baanbrekend.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:38:59 #4
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_33755671
ik mag hopen dat ze het wel eerst met aap 'norm' doen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 6 januari 2006 @ 08:41:48 #5
124312 Jazoist
schone schijn
pi_33755699
Het idee lijkt te zijn dat er door een magnetisch veld een gravition-veld ontstaat waardoor het ruimteschip in de 6e dimensie komt en daar is de lichtsnelheid hoger, dus vliegt ie harder.. ofzo. Bizar.
When Rhythm, Harmony and Melody come together in a happy mix, you just Don't Stop The Feeling
pi_33755841
Ik ga vanmiddag even naar mars, moet ik nog wat voor je meenemen?
'The Less you know, The more you believe'
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:00:18 #7
83951 rashudo
project 2501
pi_33756883
http://en.wikipedia.org/wiki/Heim_Theory <- hier staan de details jongens, leef je uit!
http://en.wikipedia.org/wiki/Burkhard_Heim <- deze meneer brengt ons straks de "heimdrive"

Het levensverhaal van Heim is ook zeer interessant.. normaal beschouw ik zulke artikelen als complete nonsens maar nu staat het in de New Scientist, wordt het gefinancieerd door de amerikaanse luchtmacht, en als ik de theorie zelf bekijk, het levensverhaal van Heim.. dan begin ik een beetje te geloven dat het nog wel eens waar kon zijn ook!
Their eyes opaque.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:14:33 #8
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_33757131
Hee, als NASA het schrijft, moet het wel waar zijn

Het enige wat er hoeft te gebeuren is "even" Zero Point Energy bewijzen, beteugelen en toepassen. En een handjevol zeer omstreden theorieën moeten kloppen.

Ik vind het dan wel erg optimistisch om aan te nemen dat er binnen 5 jaar een werkend model kan zijn.

Ik kan niet omschrijven hoe erg ik hoop dat mijn scepsis ongegrond is
I follow you......but not on Twitter
pi_33757170
ja hoor in 3 uur .. naar de mars fabriek misschien
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:18:45 #10
83951 rashudo
project 2501
pi_33757217
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:14 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Het enige wat er hoeft te gebeuren is "even" Zero Point Energy bewijzen, beteugelen en toepassen. En een handjevol zeer omstreden theorieën moeten kloppen.
Waar zie jij zero point energy staan? Je bent in de war met een machine van Sandia die grote magnetische velden kan opwekken. En verdiep je eens in de theorie en waarom deze omstreden is..

Oh sorry.. ik zie nu in de link van Nasa dat ze het inderdaad over andere theorien hebben

[ Bericht 13% gewijzigd door rashudo op 06-01-2006 11:25:42 ]
Their eyes opaque.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 10:58:03 #11
83951 rashudo
project 2501
pi_33758215
Hier is de link naar het complete artikel:

http://www.livejournal.com/users/groovychk/85968.html

Samenvatting:

Een duitse wetenschapper heeft, afgesloten van de rest van de wereld omdat hij blind en doof was en geen handen had, en omdat hij zijn collega's niet vertrouwde, een theorie bedacht die quantum en realitiviteit samenbrengen.

Het bijzondere van deze theorie is dat het de massa's van deeltjes veel nauwkeuriger kan voorspellen dan alle andere huidige theorien. Dit is ook de belangrijkste reden dat deze theorie serieus wordt genomen.

Wat nog veel vreemder is aan deze theorie, is dat het 2 nieuwe krachten voorspelt. Een daarvan is een soort antizwaartekracht, die dezelfde resultaten boekt als de theorie van 'dark matter', namelijke de expansie van het heelal.

De andere kracht zou betekenen dat men kan wisselen tussen zwaartekracht en electromagnetisme. Op deze manier zou je met magnetische velden dus de werking van zwaartekracht kunnen beinvloeden.

Omdat de theorie de massa van deeltjes zo goed voorspelt, is er nu, nadat na zijn dood in 2001 andere duitse wetenschappers zijn theorie hebben uitgewerkt, eindelijk interesse om een experiment uit te voeren. Dit experiment zou dan moeten staven of sterke magnetische velden inderdaad de zwaartekracht kunnen afzwakken.

De hoopvolle verwachtingen zijn dat een sterk genoeg magnetisch veld zelfs antizwaartekracht kan opwekken, en daarmee als aandrijving van een ruimteschip kan fungeren.

Sandia National Laboratories zijn in het bezit van een zogenaamde 'Z Machine' die dit soort velden kan opwekken. Ze vinden de theorie wel interessant, maar nog niet interessant om ook echt een experiment uit te voeren. De amerikaanse luchtmacht gaat echter een project starten om het experiment uit te voeren, en verwacht dit over 5 jaar te kunnen doen.

[ Bericht 82% gewijzigd door rashudo op 06-01-2006 11:21:51 ]
Their eyes opaque.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:47:23 #12
83951 rashudo
project 2501
pi_33759737
Voor de natuurkundigen onder ons.. zijn die er eigenlijk? Hier is een uitwerking van de theorie en hoe het ruimtevaart zou kunnen stimuleren, inclusief vergelijkingen. Als ik het lees explodeert mijn hoofd want ik begrijp er geen reet van.

http://www.uibk.ac.at/c/c(...)opphysicsaip2005.pdf
Their eyes opaque.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 11:56:35 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_33760037
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:14 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Hee, als NASA het schrijft, moet het wel waar zijn

Ik vind het dan wel erg optimistisch om aan te nemen dat er binnen 5 jaar een werkend model kan zijn.

Ik kan niet omschrijven hoe erg ik hoop dat mijn scepsis ongegrond is
Ik voel precies hetzelfde, maar heb er dus ook geen tot nauwlijks vertrouwen in.
pi_33770665
Iets dat te goed klinkt om waar te zien is meestal fake.

Maar aangezien het in new scientist staat, en niet op een een of andere pravda.ru site, en ook de US Airforce er interesse in heeft lijkt het me toch al iets betrouwbaarder.

Kan een natuurkundige hier zijn licht eens op laten schijnen?

Persoonlijk hoop ik dat deze theorie klopt en bruikbaar is. Het zo echt een enorme boost voor de mensheid kunnen zijn.
pi_33771181
Ik heb het artikel in de new scientist eens goed gelezen. Indien dit zou blijken te kloppen dan zouden we over een unificatie theorie (brug tussen R en QF) beschikken. Dit zou een mijlpaal zijn die minstens zo belangrijk is als het werk van Einstein.

De vraag die zich ook stelt in dat geval, betekent dit het einde van de supersnaar theorie ?
pi_33772109
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef boduognat het volgende:

De vraag die zich ook stelt in dat geval, betekent dit het einde van de supersnaar theorie ?
Hé bah nee, ben net een vak erover aan het volgen
pi_33772245
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Hé bah nee, ben net een vak erover aan het volgen
Haushofer, positief bekijken. Je kan dan misschien nieuwe unifcatie theorie schrijven. Die tussen de supesnaar theorie en die van die Duitser.

Wat me in elk geval opvalt is dan ook hier extra dimensies nodig zijn om tot een unficatie te komen.
pi_33772401
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef boduognat het volgende:
Ik heb het artikel in de new scientist eens goed gelezen. Indien dit zou blijken te kloppen dan zouden we over een unificatie theorie (brug tussen R en QF) beschikken. Dit zou een mijlpaal zijn die minstens zo belangrijk is als het werk van Einstein.
Dit is inderdaad de moeite waard.
quote:
Dat is geen vraag meer.

Dat is het einde
dat doet de deur dicht
daar zijn geen woorden voor
maar dat is waar

het einde vd snaartheorie
* Yosomite slaapt vanacht voor een keer heerlijk

daarentegen Haus is ijverig op zoek naar een nieuw bijvak
  vrijdag 6 januari 2006 @ 17:53:33 #19
83951 rashudo
project 2501
pi_33772846
Maar kan ik dan nog wel gitaar spelen?
Their eyes opaque.
pi_33772964
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:53 schreef rashudo het volgende:
Maar kan ik dan nog wel gitaar spelen?
Zolang de snaren maar niet opgewonden zijn / raken, anders ontstaan er dimensionele singulariteiten.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 20:28:30 #21
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_33778114
Hoe serieus wordt deze theorie genomen? En heeft hij zichzelf al bewezen?
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:06:06 #22
83951 rashudo
project 2501
pi_33789744
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:28 schreef kanaiken het volgende:
Hoe serieus wordt deze theorie genomen? En heeft hij zichzelf al bewezen?
Serieus genoeg om een experiment te doen.. bewezen? Nope!
Their eyes opaque.
pi_33789802
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:58 schreef rashudo het volgende:

omdat hij blind en doof was en geen handen had
Ik ben geen natuurkundige, laat staan een genie, maar kan iemand mij vertellen hoe deze man aan zijn materie gekomen is ??
  zaterdag 7 januari 2006 @ 03:12:47 #24
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_33789826
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 03:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik ben geen natuurkundige, laat staan een genie, maar kan iemand mij vertellen hoe deze man aan zijn materie gekomen is ??
Omdat hij juist zoveel afwijkingen had, kon hij erg goed nadenken. Zijn zintuigen speelden hem daarbij geen parten.
Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_33789849
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 03:12 schreef bofneger het volgende:

[..]

Omdat hij juist zoveel afwijkingen had, kon hij erg goed nadenken. Zijn zintuigen speelden hem daarbij geen parten.
Maar de beste man moet toch eerst op 1 of andere manier informatie tot zich nemen om iets dergelijks te kunnen beweren ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')