[..]Nee, als het concept is vastgesteld staan daarmee de beperkingen ook vast. Dat is geen persoonlijke voorkeur, dat is een kwestie van een goed verhaal kunnen schrijven of maar wat aanklooien. En bij 24 zijn we inmiddels ruimschoots aangekomen in het gebied van 'maar wat aanklooien'. En als series in dat gebied aankomen, dan kunnen ze maar beter gewoon van het scherm worden gehaald, omdat een serie die eindigt op zo'n lullige manier ook de goede herinneringen aan de eerdere sterke seizoenen verneukt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:24 schreef -J-D- het volgende:
Ik vind dat jullie er te veel op gefocused zijn.
Natuurlijk, ze hebben voor een concept gekozen waarbij alles zich afspeelt in 24 uur. STOP. Dan houdt hier de realiteit op. Je weet van te voren dat het niet reeel zal zijn. Natuurlijk is het dus niet "echt", als ze hadden willen proberen om het echt over te laten komen, was heel de serie een stuk saaier geweest. Ze kozen voor een opzet waarin alles in 24 uur afspeelt, omdat dat de verhaallijn op een spannende manier naar voren brengt. Smeer je dit uit over 2 weken is het minder leuk, dat weet ik wel zeker.
We maken zelf wel uit waar we over zeiken. Het format is realtime, en dan hoeft t echt niet zo te zijn dat ze 4 uur in de file staan. Maar de schrijvers kunnen ook iets verzinnen waardoor ze geen file hebben. Dan moeten ze er geen realtimeconcept van maken .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:00 schreef klossie het volgende:
ik stel voor dit hele topic alleen maar te genieten en niet te zeiken over real time!
Er is net een aanslag gepleegd op Amerika, 100.000 mensen besmet en dood, dan is t raar dat China niks wil meewerken. Bij 9/11 stond de hele wereld op zn kop, nu hoor je er niemand meer over.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:07 schreef Gremen het volgende:
Palmer belt een chinese consult, omdat hij iets van hem wilt. De consult zegt dat dit wel 2 uur kan duren en vervolgens wordt het consulaat aangevallen. Nee hoor, de usa weet van niks, hehehe
Het is helemaal geen top-serie meer. Ik twijfel steeds meer of ik m'n tijd er uberhaupt nog wel aan moet besteden. Op die manier heeft HMG wel gelijk dat ze 'm steeds later uitzenden.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:00 schreef klossie het volgende:
tsjesus niet zo zeiken allemaal zeg, het is toch een top serie, ik stel voor dit hele topic alleen maar te genieten en niet te zeiken over real time!
Ja, ook nogal onwaarschijnlijk dat de Chinezen dwars gaan liggen terwijl er net een gigantische terroristische aanslag is gepleegd.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:10 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Er is net een aanslag gepleegd op Amerika, 100.000 mensen besmet en dood, dan is t raar dat China niks wil meewerken. Bij 9/11 stond de hele wereld op zn kop, nu hoor je er niemand meer over.
Ja, dat is zijn baan.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:47 schreef PabloLopez het volgende:
En Jack is nu een hoop gezeik rijker...
Fictie moet wel geloofwaardig zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:41 schreef ZeRoXcOoL het volgende:
Chinezen liggen nou eenmaal altijd dwars hoor. Ik weet niet of je een beetje op de hoogte bent van het buitenlandse beleid van China, ook op dit moment. Dat is nou niet bepaald meewerkend gewillig...
Maar zover ik weet zijn alle aanslagen die in 24 gepleegd worden niet echt gebeurd, wel? Dan zijn we het er denk ik ook over eens dat het fictie is... En laat de bedoeling van 24 vooral vermaak zijn. Kortom, voor mij blijft 24 een topserie.
Daar zullen we het dan niet over eens wordenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:54 schreef HiZ het volgende:
Fictie moet wel geloofwaardig zijn.
En het is niet geloofwaardig dat een fictie-China zich niks aantrekt van het feit dat er een fictieve aanslag is gebeurd in een fictief Amerika.
En ik snap niet dat mensen van een tv serie niet meer verwachten dan dat er wat in wordt geschoten en gerend en zo dom in elkaar zit dat je een lobotomie moet ondergaan om er nog een beetje lol aan te hebben.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:12 schreef -J-D- het volgende:
Jammer dat sommige mensen de serie zou omslachtig moeten volgen.
Zo zal je er inderdaad weinig of minder plezier aan beleven.
Volgens mij wordt het tijd dat jij deze serie niet meer bekijkt.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:42 schreef HiZ het volgende:
[..]
En ik snap niet dat mensen van een tv serie niet meer verwachten dan dat er wat in wordt geschoten en gerend en zo dom in elkaar zit dat je een lobotomie moet ondergaan om er nog een beetje lol aan te hebben.
Je kunt de vaart er toch inhouden door op een wat realistischer manier de relaties tussen de hoofdpersonen te benaderen? Dan hoef je geen filler-material met hysterische huisgenoten en dochters te maken dat de mensen voor geen centimeter interesseert.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:32 schreef Zombine het volgende:
Het is gewoon de schuld van de kijker die geen Kim Bauer-achtige tussenverhalen erin wilde hebben dat het real-time gebeuren niet meer zo goed klopt. Heb dit al zo vaak gezegd hier, maar niemand is het volgens mij met me eens.
Wie wel?
( tvp'tje enzo )
Ja, dat is dus het punt, of deze serie nog wel de moeite van het bekijken waard is. En JIJ mag dat geen probleem vinden, maar het betekent gewoon dat de serie kijkers kwijtraakt. Uiteindelijk is dat ook het einde van de serie.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 17:43 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het tijd dat jij deze serie niet meer bekijkt.
Je doet net alsof 24 de ergste serie is die je ooit gezien hebt en dat het een verschrikking is om elke week te moeten kijken!
Succes met de andere series
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |