Naja, wetende dat Chinees gewond was, wetende dat Paul met spoed geopereerd moest worden, wetende dat Jack standaard zijn werk voor zijn priveleven stelt, was het inderdaad niet helemaal onverwachtquote:Op maandag 16 januari 2006 11:45 schreef H.Flick het volgende:
Was ik de enige die de laatste 5 minuten echt van mijlen ver al zag aankomen?
quote:Op maandag 16 januari 2006 12:10 schreef Tobbes het volgende:
Kan ook 21 geweest zijn.
was friendly fire van die chinezen hoor dat de consul gedood heeft...quote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef Tobbes het volgende:
Mooie plotwending!
Jammer dat ze het nou ook niet konden laten om die consult te laten doodschieten; dat maakt het dan voor mij weer to much.
erm, mag ik je even herinneren aan Kim Bauer....quote:Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef Tobbes het volgende:
[..]
wetende dat Jack standaard zijn werk voor zijn priveleven stelt,
Ja, dus?quote:Op maandag 16 januari 2006 13:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
was friendly fire van die chinezen hoor dat de consul gedood heeft...
quote:
hieruit maak ik op dat je het te grof vond van CTU om die kerel te ownen ofzoquote:Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef Tobbes het volgende:
Mooie plotwending!
Jammer dat ze het nou ook niet konden laten om die consult te laten doodschieten; dat maakt het dan voor mij weer to much.
quote:Op maandag 16 januari 2006 12:18 schreef xonmultimedia het volgende:
[..]
iemand anders die het zeker weet?
quote:Op maandag 16 januari 2006 00:37 schreef 7eVeNL het volgende:
[..]
dan moet je nog AARDIG wat inhalen![]()
bijna 4 hele seizoenen
Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel een beetje veel. Het gemak waarmee na het falen van de eerst missie niet één maar zelfs twee alternatieve acties van globaal dezelfde impact volledig klaar waren voor uitvoering maakt het allemaal wel erg onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 16 januari 2006 20:10 schreef Zombine het volgende:
Tsja, wat verwacht jij dan van 24? Het concept van 24 is 1 dag waar ze een aanslag moeten voorkomen. Haal je dat weg dan is het geen 24 meer. Hetzelfde truukje mag dan herhaalt worden. Maar wel elke keer op een goede manier.
Al mocht deze dag wel iets minder aanslagen hebben inderdaad. en wat meer richten op de tussenliggende relaties van de personen ( zoals ik eerder ook al eens gezegd heb ).
Ik vind die interne cohesie erg belangrijk om een serie leuk te blijven vinden. Het hoeft niet echt te zijn, maar het moet wel kloppen. En '24' klopt ondertussen niet meer; je kunt geen sublieme CTU agent zijn en tegelijkertijd blunder op blunder op blunder stapelen. En de gemiddelde zelfmoordterrorist heeft ook geen 3 backup plannen in zijn achterzak zitten.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:30 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Voor de geloofwaardigheid hoef je 24 allang niet meer te kijken.
Uh, de President en Palmer zitten gewoon in het Witte Huis hoor (Palmer vroeg zelfs waarom de West Wing niet gebruikt werd). Ze zitten nu in de kelder van het witte huis omdat die mietjespresident denkt dat Marwan die kernbom op hem wil gooien.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef HiZ het volgende:
Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel
Daarnaast; Palmer gebruikt nu plotseling de kamers van de president van de Verenigde Staten (in een kantoorgebouw in Los Angeles). Ook dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk. Hij mag misschien nog wel 'mr. President' heten, maar hij is niet meer de man die aanspraak heeft op het gebruik van de hulpmiddlen van POTUS.
Ik heb de tussenliggende aflevereringen nog niet gezien. Maar als dit klopt, dan telt het argument extra sterk. Ze gebruiken overigens dezelfde decors volgens mij als in eerdere series voor de LA kantoorruimte van Palmer.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:48 schreef JSB het volgende:
[..]
Uh, de President en Palmer zitten gewoon in het Witte Huis hoor (Palmer vroeg zelfs waarom de West Wing niet gebruikt werd). Ze zitten nu in de kelder van het witte huis omdat die mietjespresident denkt dat Marwan die kernbom op hem wil gooien.
naja Navi zei al dat ze dit jaren aan het voorbereiden zijn, je kan een hoop regelen en doen in 5 jaar lijkt mij...zelfs 3 aanslagen op een dag, gewoon goed over nagedacht...behalve over Bauer, Jack Bauer.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel een beetje veel.
Dat heb ik ook nooit begrepen inderdaadquote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:14 schreef bloodymary het volgende:
Wat zitten jullie te zeiken zeg, alsof het allemaal moet kunnen...... Star Wars kan ook niet hoor! Het is gewoon 24 uur heerlijk, spannend vermaak!
En ze zijn niet snugger, want elke keer worden ze ge0wnd door Jackquote:Op maandag 16 januari 2006 23:51 schreef JSB het volgende:
Wat mij irriteert is dat Los Angeles altijd het middelpunt van dAmerika is voor die terroristen. Al die terroristen plegen aanslagen in L.A. en nooit ergens anders. terwijl er ook andere CTU's zijn, maar die hbben nooit iets te doen. Of zouden in die steden ook zoveel aanslagen gepleegd worden?
Dat irriteert mij ook het meeste aan dit seizoen. Dat haalt namelijk het realtime gebeuren zo gigantisch onderuit.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Wat me t meest irriteerde was dat Jack altijd binnen 10 minuten weer op CTU was, ook als ie in de woestwijn was, of ergens in de file stond.
De schrijvers zouden ze niet elk uur naar CTU terug kunnen laten komen. In Dag 3 zat ie voor een groot deel in t buitenland, was veel beter.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Wat wil je dan? Dat ze drie kwartier in de file gaan staan?![]()
Je vergeet dat de huidige pogingen volgen op een poging om een groot aantal meltdowns te veroorzaken. Als je ook maar een beetje gelooft in jezelf, dan hoef je niet vervolgens nog een plan klaar te leggen om ook nog een atoombom te laten ontploffen. In tegendeel, dan ga je géén ander plan maken met een zo hoog risico van ontdekking dat je primaire plan erdoor in gevaar van kan komen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 00:14 schreef PabloLopez het volgende:
[..]
naja Navi zei al dat ze dit jaren aan het voorbereiden zijn, je kan een hoop regelen en doen in 5 jaar lijkt mij...zelfs 3 aanslagen op een dag, gewoon goed over nagedacht...behalve over Bauer, Jack Bauer.![]()
Ja precies, als dat plan was geslaagd waren er honderdduizenden mensen dood geweest (hoeveel centrales sloegen op tilt ?) en was Amerika voor jaren compleet ontwricht zijn geweest.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:34 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de meltdown trouwens al een hele grote terroristische daad, komen duizenden mensen bij om.
Misschien omdat t format realtime is?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:53 schreef -J-D- het volgende:
En ik snap niet dat mensen kunnen klagen over realtime.
Joh.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:00 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Misschien omdat t format realtime is?
Het kenmerk van een goede serie/film is dat hij een interne logica bevat. Die logica hoeft niet die van de echte wereld te zijn, maar hij moet wel coherent zijn. Dus als James Bond een horloge heeft waarmee hij alles kan doen dan kan dat volledig acceptabel zijn, als wij maar weten dat James dat soort horloges heeft. En we weten dat James dat soort horloges heeft, omdat hij altijd wordt voorzien van de meest onwaarschijnlijke hulpmiddelen. Binnen de beperkingen van zijn rol doet James Bond nooit meer of minder dan je van hem kan verwachten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:04 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Joh.
Maar waarom laat je je kijkplezier beinvloeden door zoiets?
Alsof het normaal is dat in GTST elke dag zoveel schokkende dingen gebeuren en iedereen vreemd gaat in het echte leven.
Alsof het heel normaal is dat James Bond een horloge heeft waar hij mee kan bellen, schieten, reet afvegen, en zelfs de tijd erop kan zien.
Ik kan me maar weinig spannende films voorstellen die het dagelijks leven en de werkelijkheid proberen weer te geven.
Daar draait het wat mij betreft niet om in een film/serie.
En daar zit al een verschil. Dat is JOUW kenmerk. Absoluut niet mijn kenmerk. Ik wil spanning en meerdere verhaallijnen door elkaar. Die twee eigenschappen zorgen dat het voor mij een hele goede serie is.quote:Het kenmerk van een goede serie/film is dat hij een interne logica bevat.
Je snapt t punt niet. Dat Jack al 4 seizoenen niet doodgaat en dat ze een vrius in een uur kunnen stoppen daar hoor je me niet over. Wel dat ze hun eigen realtimeconcept verkloten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:04 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Joh.
Maar waarom laat je je kijkplezier beinvloeden door zoiets?
Alsof het normaal is dat in GTST elke dag zoveel schokkende dingen gebeuren en iedereen vreemd gaat in het echte leven.
Dat valt bij mij onder dezelfde noemer. Het realtimeconcept is voor mijn gevoel niet gekozen om het realistisch te laten zijn. Het realtimeconcept is voor mij om de serie een andere invulling te geven. Deze plot was heel anders als het over 2 weken is uitgesmeerd. En dat het realtimeconcept dan niet klopt met mijn horloge, boeit me echt niet. De verhaallijn is er niet minder door, imho.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je snapt t punt niet. Dat Jack al 4 seizoenen niet doodgaat en dat ze een vrius in een uur kunnen stoppen daar hoor je me niet over. Wel dat ze hun eigen realtimeconcept verkloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |