abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34115656
Ach, een dokter is nog wel te begrijpen.

Gewoon toffe aflevering.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_34115731
Was ik de enige die de laatste 5 minuten echt van mijlen ver al zag aankomen?
pi_34115799
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:45 schreef H.Flick het volgende:
Was ik de enige die de laatste 5 minuten echt van mijlen ver al zag aankomen?
Naja, wetende dat Chinees gewond was, wetende dat Paul met spoed geopereerd moest worden, wetende dat Jack standaard zijn werk voor zijn priveleven stelt, was het inderdaad niet helemaal onverwacht

Maar goed, ik zie ook aankomen dat de bom uiteindelijk niet valt

Dus...
pi_34116216
kort vraagje..welke aflevering hebben we gisteravond gehad? dus episode?
pi_34116269
20?
pi_34116488
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:02 schreef Tobbes het volgende:
20?
thanks
pi_34116531
Kan ook 21 geweest zijn.
pi_34116789
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:10 schreef Tobbes het volgende:
Kan ook 21 geweest zijn.
iemand anders die het zeker weet?
pi_34116837
Volgens het boekje van de DVDbox was het aflevering 20 . Er komen er nog 4.
pi_34117241
Volgende week op vakantie, geen 24 dus. En dat op dit moment
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_34118523
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef Tobbes het volgende:
Mooie plotwending!

Jammer dat ze het nou ook niet konden laten om die consult te laten doodschieten; dat maakt het dan voor mij weer to much.
was friendly fire van die chinezen hoor dat de consul gedood heeft...
pi_34118553
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef Tobbes het volgende:

[..]

wetende dat Jack standaard zijn werk voor zijn priveleven stelt,
erm, mag ik je even herinneren aan Kim Bauer....
daarvoor had ie nog bijna de president omgelegd man
pi_34119471
Kim Bauer !

(oh sorry)
pi_34119993
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

was friendly fire van die chinezen hoor dat de consul gedood heeft...
Ja, dus?
pi_34120063
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:55 schreef Tobbes het volgende:

[..]

Ja, dus?
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:40 schreef Tobbes het volgende:
Mooie plotwending!

Jammer dat ze het nou ook niet konden laten om die consult te laten doodschieten; dat maakt het dan voor mij weer to much.
hieruit maak ik op dat je het te grof vond van CTU om die kerel te ownen ofzo Wees dan ook duidelijk!
pi_34120085
Nee, ik het het over de storywriters en de regie enzo
pi_34120108
Het is aflevering 20. er moeten er dus nog 4 komen. nog een maand genieten.
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:18 schreef xonmultimedia het volgende:

[..]

iemand anders die het zeker weet?
  maandag 16 januari 2006 @ 16:05:21 #268
90141 gerwin11
Jesus says hi
pi_34124444
ik weet t,
des te meer om in een ruk te kijken
quote:
Op maandag 16 januari 2006 00:37 schreef 7eVeNL het volgende:

[..]

dan moet je nog AARDIG wat inhalen
bijna 4 hele seizoenen
-Words without actions are the assassins of idealism.-
-All people are equal but some people are more equal than others.-
pi_34125392
Goed, in het correcte topic dan maar..
Ok, ik volg 24 niet, maar kijk ernaar als ik erlangs zap (wat zelden is).
Gisteren zag ik echter een episode waarin Jack(?) en nog wat mensen stonden te wachten bij een consulaat (Chinees?) waar een gozer (Lee) zat die ze moesten hebben, wegens een nucleaire bom.
Hij wilde alleen naar binnen, maar zijn teammembers wilden ook mee. Maar nee, dat mocht niet van Jack, want als hij gepakt zou worden, kon hij dan altijd nog zeggen dat het een eenmansactie was...
Prima.. ware het niet dat hij wel een microfoontje en oortje bij zich had. Stel dat hij gepakt werd, zouden die gasten dan ECHT niet doorhebben dat hij NIET alleen was? Ik bedoel, zo'n oortje en microfoontje heb je toch niet bij je omdat je het stoer vind ofzo.. beetje vaag..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  maandag 16 januari 2006 @ 18:23:36 #270
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34129089
Ik vond het enige kutte van de laatste aflevering dat geen enkele gast raak schoot op jack bauer, terwijl ze daar met een man of 4 op hem stonden te knallen. Hebben ze niet geleerd hoe een pistool werkt ofzo?
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_34129691
Die Lee werd toch geraakt? Is niet zo raar dat Jack niet geraakt werd, omdat die man over zijn rug hing. Maar het was weer het zoveelste voorbeeld van een rare onderbemande actie van Bauer, alsof het aantal mensen dat een dergelijke actie op het terrein van een diplomatieke missie de feiten minder erg maken. Volgens mij waren de Chinezen ook wel op het idee gekomen dat de regering van de VS er iets te maken had als ze een hooggeplaatste CTU functionaris gepakt hadden.

Ik weet eigenlijk niet meer zo of ik het nog wel een goede serie vind; hetzelfde truukje wordt steeds op een net iets andere manier herhaald. En twee nucleaire aanslagen door dezelfde terroristen vind ik ook wel een beetje veel op één dag. Zeker als je nagaat dat ze en passant ook nog even de president uit de lucht gaan schieten.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:10:30 #272
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34133623
Tsja, wat verwacht jij dan van 24? Het concept van 24 is 1 dag waar ze een aanslag moeten voorkomen. Haal je dat weg dan is het geen 24 meer. Hetzelfde truukje mag dan herhaalt worden. Maar wel elke keer op een goede manier.

Al mocht deze dag wel iets minder aanslagen hebben inderdaad. en wat meer richten op de tussenliggende relaties van de personen ( zoals ik eerder ook al eens gezegd heb ).
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
pi_34140732
quote:
Op maandag 16 januari 2006 20:10 schreef Zombine het volgende:
Tsja, wat verwacht jij dan van 24? Het concept van 24 is 1 dag waar ze een aanslag moeten voorkomen. Haal je dat weg dan is het geen 24 meer. Hetzelfde truukje mag dan herhaalt worden. Maar wel elke keer op een goede manier.

Al mocht deze dag wel iets minder aanslagen hebben inderdaad. en wat meer richten op de tussenliggende relaties van de personen ( zoals ik eerder ook al eens gezegd heb ).
Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel een beetje veel. Het gemak waarmee na het falen van de eerst missie niet één maar zelfs twee alternatieve acties van globaal dezelfde impact volledig klaar waren voor uitvoering maakt het allemaal wel erg onwaarschijnlijk.

Daarnaast, hoe logisch is het dat ze een plan hebben voor ná de catastrofale melt-down van tientallen reactoren over de hele VS verspreid? Je moet wel heel weinig vertrouwen hebben in je eigen plannen als je denkt dat je na de dood en vernietiging die dat oplevert nog een atoombommetje voor het geval dat hebt ingeslagen.

Daarnaast; Palmer gebruikt nu plotseling de kamers van de president van de Verenigde Staten (in een kantoorgebouw in Los Angeles). Ook dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk. Hij mag misschien nog wel 'mr. President' heten, maar hij is niet meer de man die aanspraak heeft op het gebruik van de hulpmiddlen van POTUS.
pi_34143077
Voor de geloofwaardigheid hoef je 24 allang niet meer te kijken.

Heb net de aflevering van de video gekeken (kwart voor 12 was me wat laat), vond 'm erg sterk. De dubbele operatie zag ik wel aankomen, maar ik vond het wel erg sterk geacteerd. Ben benieuwd hoe Palmer die Chinezen af gaat wimpelen en wat Marwan gaat doen.
  Redactie Frontpage maandag 16 januari 2006 @ 23:33:07 #275
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34143172
Ik vind t ook wel onlogisch dat Bauer na bijna 4 delen nog steeds in leven is, hoeveel geluk kan je hebben.
pi_34143850
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:30 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
Voor de geloofwaardigheid hoef je 24 allang niet meer te kijken.
Ik vind die interne cohesie erg belangrijk om een serie leuk te blijven vinden. Het hoeft niet echt te zijn, maar het moet wel kloppen. En '24' klopt ondertussen niet meer; je kunt geen sublieme CTU agent zijn en tegelijkertijd blunder op blunder op blunder stapelen. En de gemiddelde zelfmoordterrorist heeft ook geen 3 backup plannen in zijn achterzak zitten.

Volgens mij zijn de schrijvers van de serie er een beetje teveel van doordrongen ondertussen dat ze de kijker 24 weken in spanning moeten houden en daardoor de actie van een veel langere periode proberen te proppen in wat zogenaamd maar één dag is.
pi_34143885
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef HiZ het volgende:
Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel
Daarnaast; Palmer gebruikt nu plotseling de kamers van de president van de Verenigde Staten (in een kantoorgebouw in Los Angeles). Ook dat lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk. Hij mag misschien nog wel 'mr. President' heten, maar hij is niet meer de man die aanspraak heeft op het gebruik van de hulpmiddlen van POTUS.
Uh, de President en Palmer zitten gewoon in het Witte Huis hoor (Palmer vroeg zelfs waarom de West Wing niet gebruikt werd). Ze zitten nu in de kelder van het witte huis omdat die mietjespresident denkt dat Marwan die kernbom op hem wil gooien.
  Redactie Frontpage maandag 16 januari 2006 @ 23:49:06 #278
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34143908
Wat me t meest irriteerde was dat Jack altijd binnen 10 minuten weer op CTU was, ook als ie in de woestwijn was, of ergens in de file stond.
pi_34143985
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:48 schreef JSB het volgende:

[..]

Uh, de President en Palmer zitten gewoon in het Witte Huis hoor (Palmer vroeg zelfs waarom de West Wing niet gebruikt werd). Ze zitten nu in de kelder van het witte huis omdat die mietjespresident denkt dat Marwan die kernbom op hem wil gooien.
Ik heb de tussenliggende aflevereringen nog niet gezien. Maar als dit klopt, dan telt het argument extra sterk. Ze gebruiken overigens dezelfde decors volgens mij als in eerdere series voor de LA kantoorruimte van Palmer.
pi_34144000
Wat mij irriteert is dat Los Angeles altijd het middelpunt van dAmerika is voor die terroristen. Al die terroristen plegen aanslagen in L.A. en nooit ergens anders. terwijl er ook andere CTU's zijn, maar die hbben nooit iets te doen. Of zouden in die steden ook zoveel aanslagen gepleegd worden?
pi_34144999
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:40 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er zitten dus drie grote aanslagen in deze 24 uur, dat is zelfs voor heel fanatieke terroristen wel een beetje veel.
naja Navi zei al dat ze dit jaren aan het voorbereiden zijn, je kan een hoop regelen en doen in 5 jaar lijkt mij...zelfs 3 aanslagen op een dag, gewoon goed over nagedacht...behalve over Bauer, Jack Bauer.
pi_34145010
Wat zitten jullie te zeiken zeg, alsof het allemaal moet kunnen...... Star Wars kan ook niet hoor! Het is gewoon 24 uur heerlijk, spannend vermaak!

En natuurlijk wordt Jack niet geraakt, hij is gewoon de beste
pi_34145043
Bush kon toch ook 4 vliegtuigen op 1 dag laten kapen een neerstorten.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:17:58 #284
16701 scanman01
Today's a good day
pi_34145148
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:14 schreef bloodymary het volgende:
Wat zitten jullie te zeiken zeg, alsof het allemaal moet kunnen...... Star Wars kan ook niet hoor! Het is gewoon 24 uur heerlijk, spannend vermaak!
Dat heb ik ook nooit begrepen inderdaad
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:19:43 #285
28390 FritsFlits
Ik heet geen Frits
pi_34145233
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:51 schreef JSB het volgende:
Wat mij irriteert is dat Los Angeles altijd het middelpunt van dAmerika is voor die terroristen. Al die terroristen plegen aanslagen in L.A. en nooit ergens anders. terwijl er ook andere CTU's zijn, maar die hbben nooit iets te doen. Of zouden in die steden ook zoveel aanslagen gepleegd worden?
En ze zijn niet snugger, want elke keer worden ze ge0wnd door Jack
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
  dinsdag 17 januari 2006 @ 00:22:11 #286
13148 Shogo
Psycho...
pi_34145334
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:49 schreef SunChaser het volgende:
Wat me t meest irriteerde was dat Jack altijd binnen 10 minuten weer op CTU was, ook als ie in de woestwijn was, of ergens in de file stond.
Dat irriteert mij ook het meeste aan dit seizoen. Dat haalt namelijk het realtime gebeuren zo gigantisch onderuit.

Chloë die eerst in pyjama thuis zit en dan opgebeld wordt en 5 minuten later aangekleed en al bij CTU zit.
Tony die er 5 minuten over deed om bij Jack te komen in dat kantoor waar die tapes moesten worden gehaald en dan 20 minuten om te rijden naar zijn huis, het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat hij toevallig in de buurt was.

Ik kan het hebben als ze het een keertje erdoor heen smokkelen maar niet iedere keer dat is gewoon irritant. Ik mag hopen dat dit in seizoen 5 niet meer gebeurd.
pi_34145504
Wat wil je dan? Dat ze drie kwartier in de file gaan staan?
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 00:37:44 #288
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34145896
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:26 schreef bloodymary het volgende:
Wat wil je dan? Dat ze drie kwartier in de file gaan staan?
De schrijvers zouden ze niet elk uur naar CTU terug kunnen laten komen. In Dag 3 zat ie voor een groot deel in t buitenland, was veel beter.
pi_34146333
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 00:14 schreef PabloLopez het volgende:

[..]

naja Navi zei al dat ze dit jaren aan het voorbereiden zijn, je kan een hoop regelen en doen in 5 jaar lijkt mij...zelfs 3 aanslagen op een dag, gewoon goed over nagedacht...behalve over Bauer, Jack Bauer.
Je vergeet dat de huidige pogingen volgen op een poging om een groot aantal meltdowns te veroorzaken. Als je ook maar een beetje gelooft in jezelf, dan hoef je niet vervolgens nog een plan klaar te leggen om ook nog een atoombom te laten ontploffen. In tegendeel, dan ga je géén ander plan maken met een zo hoog risico van ontdekking dat je primaire plan erdoor in gevaar van kan komen.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 07:34:24 #290
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34149283
Ik vond de meltdown trouwens al een hele grote terroristische daad, komen duizenden mensen bij om.
pi_34149537
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:34 schreef SunChaser het volgende:
Ik vond de meltdown trouwens al een hele grote terroristische daad, komen duizenden mensen bij om.
Ja precies, als dat plan was geslaagd waren er honderdduizenden mensen dood geweest (hoeveel centrales sloegen op tilt ?) en was Amerika voor jaren compleet ontwricht zijn geweest.

Als je een zodanig groot plan hebt uit te voeren, dan ga je volgens mij het allemaal niet op het spel zetten door nog een paar extra plannetjes in beweging te zetten die de kans op ontdekking vergroten en daardoor de kans op mislukking van het primaire plan groter maken.
pi_34149942
Gister de uitzending op video bekeken, en heb werkelijk genoten.
En ik snap niet dat mensen kunnen klagen over realtime. Ik geniet van de sfeer en de uitzending, en ook al klopt er geen fuck van de tijd, dan nog geniet ik.
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 09:00:18 #293
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34150035
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:53 schreef -J-D- het volgende:
En ik snap niet dat mensen kunnen klagen over realtime.
Misschien omdat t format realtime is?
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 09:04:10 #294
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34150095
Wat ik ook niet snap is dat er zo makkelijk over de meltdown wordt heengestapt. Honderdduizenden besmet danwel dood en Logan wil de rechten van een verdacht persoon beschermen en t Chinese consulaat wil niet meewerken. Met 100.000 doden. Met 9/11 stond heel de wereld op zn kop.
pi_34150099
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:00 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Misschien omdat t format realtime is?
Joh.
Maar waarom laat je je kijkplezier beinvloeden door zoiets?
Alsof het normaal is dat in GTST elke dag zoveel schokkende dingen gebeuren en iedereen vreemd gaat in het echte leven.
Alsof het heel normaal is dat James Bond een horloge heeft waar hij mee kan bellen, schieten, reet afvegen, en zelfs de tijd erop kan zien.
Ik kan me maar weinig spannende films voorstellen die het dagelijks leven en de werkelijkheid proberen weer te geven.

Daar draait het wat mij betreft niet om in een film/serie.
pi_34150324
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:04 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Joh.
Alsof het normaal is dat in GTST elke dag zoveel schokkende dingen gebeuren en iedereen vreemd gaat in het echte leven.
Alsof het heel normaal is dat James Bond een horloge heeft waar hij mee kan bellen, schieten, reet afvegen, en zelfs de tijd erop kan zien.
Ik kan me maar weinig spannende films voorstellen die het dagelijks leven en de werkelijkheid proberen weer te geven.

Daar draait het wat mij betreft niet om in een film/serie.
Het kenmerk van een goede serie/film is dat hij een interne logica bevat. Die logica hoeft niet die van de echte wereld te zijn, maar hij moet wel coherent zijn. Dus als James Bond een horloge heeft waarmee hij alles kan doen dan kan dat volledig acceptabel zijn, als wij maar weten dat James dat soort horloges heeft. En we weten dat James dat soort horloges heeft, omdat hij altijd wordt voorzien van de meest onwaarschijnlijke hulpmiddelen. Binnen de beperkingen van zijn rol doet James Bond nooit meer of minder dan je van hem kan verwachten.

Nu even naar 24; door de introductie van het real-time concept heeft 24 de illusie proberen te weken dat het 'echt' is. Een kopie van het werkelijke leven, want alles gebeurt immers real-time. De acteurs spelen mensen die net gewone mensen zijn. Als je dat hebt neergezet, en plotseling blijken deze mensen binnen een paar minuten een enorme afstand te kunnen overbruggen. Of tegelijkertijd 3 terroristische aanslagen plannen en uitvoeren. Dan blijkt dus plotseling dat je het niet meer hebt over 'net-echt' maar over superhelden en supervillains. Kan heel vermakelijk zijn, maar dan is het leuker om Goldfinger vs Bond te zien dan de gefaalde 'real agent' Jack Bauer tegen de onwaarschijnlijke 'echte terrorist' Marwan.

Het zou mij niet verbazen als seizoen vijf van deze serie nog een flink stuk later wordt geprogrammeerd. Na middernacht of zo, net zoals West Wing op het ogenblik. Gewoon omdat het loslaten van het concept de kijkcijfers omlaag brengen.
pi_34150473
Ik vind dat jullie er te veel op gefocused zijn.
Natuurlijk, ze hebben voor een concept gekozen waarbij alles zich afspeelt in 24 uur. STOP. Dan houdt hier de realiteit op. Je weet van te voren dat het niet reeel zal zijn. Natuurlijk is het dus niet "echt", als ze hadden willen proberen om het echt over te laten komen, was heel de serie een stuk saaier geweest. Ze kozen voor een opzet waarin alles in 24 uur afspeelt, omdat dat de verhaallijn op een spannende manier naar voren brengt. Smeer je dit uit over 2 weken is het minder leuk, dat weet ik wel zeker.
quote:
Het kenmerk van een goede serie/film is dat hij een interne logica bevat.
En daar zit al een verschil. Dat is JOUW kenmerk. Absoluut niet mijn kenmerk. Ik wil spanning en meerdere verhaallijnen door elkaar. Die twee eigenschappen zorgen dat het voor mij een hele goede serie is.

Als je zou willen dat "24" echter zou lijken, had je van te voren niet moeten kijken, want je wist van te voren dat dit niet haalbaar zou zijn. Je kan al van een kilometer afstand zien aankomen dat er nooit zoveel kan gebeuren in 24 uur, dat mensen zo snel reizen, en weet ik wat nog meer.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 09:27:26 #298
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_34150523
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:04 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Joh.
Je snapt t punt niet. Dat Jack al 4 seizoenen niet doodgaat en dat ze een vrius in een uur kunnen stoppen daar hoor je me niet over. Wel dat ze hun eigen realtimeconcept verkloten.
pi_34150588
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Je snapt t punt niet. Dat Jack al 4 seizoenen niet doodgaat en dat ze een vrius in een uur kunnen stoppen daar hoor je me niet over. Wel dat ze hun eigen realtimeconcept verkloten.
Dat valt bij mij onder dezelfde noemer. Het realtimeconcept is voor mijn gevoel niet gekozen om het realistisch te laten zijn. Het realtimeconcept is voor mij om de serie een andere invulling te geven. Deze plot was heel anders als het over 2 weken is uitgesmeerd. En dat het realtimeconcept dan niet klopt met mijn horloge, boeit me echt niet. De verhaallijn is er niet minder door, imho.
Daar verschillen onze meningen
pi_34150629
en vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')