quote:Gehaktbal wordt vierkant
door Bert Huisjes
PAPENDRECHT, dinsdag
Nederland moet massaal aan de vierkante gehaktbal. Fabrikant Silvo uit Papendrecht wil de komende maanden met een groot offensief proberen om de vertrouwde, ronde gehaktbal van onze borden te verdringen.
De fabrikant denkt met de vierkante bal het ei van Columbus te hebben gevonden. Zo zou hij veel gemakkelijker zijn te braden in de bakpan. Ook is de nieuwe gehaktbal beter te snijden, denkt Silvo, en kan hij niet meer van het bord rollen bij het uitserveren.
De fabrikant steekt een klein vermogen in een peperdure reclamecampagne om Nederland te overtuigen, onder de titel ’de beste gehaktbal is vierkant’.
Daarmee moet de horeca warm worden gemaakt voor het blok.
Om consumenten te winnen voor de vinding gaat het bedrijf vierkante bakjes leveren via de supermarkten. Het gehakt is daarin keurig tot een strakke kubus te proppen. Zo moet de vierkante gehaktbal net zo eenvoudig zijn te boetseren als de ronde bal met de hand.
Aan het bedenken van de vierkante gehaktbal is maandenlang gewerkt door onderzoekers. Andere vormen, zoals de piramide, de kegel en de rechthoek vielen allemaal af.
de gehaktbal is rond he ... dus bak je ook onmogelijk aan vier zijdes, je rolt m constantquote:Op dinsdag 17 januari 2006 07:59 schreef SunChaser het volgende:
Waarom zou t makkelijker braden zijn? Bij een bal bak je vier zijdes, nu moet je er zes.
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Of zouden het magnetronballen zijn?
quote:Om consumenten te winnen voor de vinding gaat het bedrijf vierkante bakjes leveren via de supermarkten. Het gehakt is daarin keurig tot een strakke kubus te proppen.
Die bestaan hoorquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:18 schreef roofless het volgende:
Staat wel mooi op die hippe vierkante borden denk ik.
Nu nog wat vierkante krieltjes om erbij te serveren.
ik vrees van wel, zag laatst bij de makro zelfs magnetron Biefstuk. ff 90 sec in de magnetron en klaar is uw biefstukquote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:00 schreef ilona-scuderia het volgende:
Of zouden het magnetronballen zijn?
Of bestaan die nog niet...
Of zachte binnenkant!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het lijkt me helemaal niet lekker trouwens! Een bal is rond, en rondom braadt-ie even lang.
Zo'n blok heeft hoekpunten: die hoekpunten worden veel meer gebraden dan een stuk in het midden. Oftewel harde hoeken!
Harde hoekenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:17 schreef RemcoDelft het volgende:
Het lijkt me helemaal niet lekker trouwens! Een bal is rond, en rondom braadt-ie even lang.
Zo'n blok heeft hoekpunten: die hoekpunten worden veel meer gebraden dan een stuk in het midden. Oftewel harde hoeken!
Wat nou hulde voor de denktank, hoe simpel is het om een vierkante gehaktbal op de markt te brengen, dan kan ik net zo goed een vierkante kroket of bitterbal lanceren toch?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:00 schreef 2QT2BSTR8 het volgende:
Hulde voor de denktank bij Silvo.
Sterk spul zeker die paddo's die ze door de kruiden mixen.
Ja hoor, Nederland gaat massaal voor het "blok".
gehaktballen bak je niet, die braad je, dat betekent dat er geen gespletter is, die dingen zijn namelijk of aan het drijven of zijn gezonken....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:15 schreef Woutey het volgende:
Ik vind een bal trouwens makkelijker bakken dan een blok.
Een bal rol je zo even om, een blok klap je om en dan spuit er olie alle kanten op.
Slechte zaak dus.
Ik maak ze meestal een beetje plat, dat braadt makkelijkerquote:
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:00 schreef Flyingdutchman het volgende:
Het ziet eruit als Whiskas blehhh![]()
waar blijft de vierkante soep?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:18 schreef roofless het volgende:
Staat wel mooi op die hippe vierkante borden denk ik.
Nu nog wat vierkante krieltjes om erbij te serveren.
Jah maar als je dat ding omklapt, met een spatel. Dan is er toch braadvocht wat alle kanten opspettert.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:18 schreef Mobster273 het volgende:
[..]
gehaktballen bak je niet, die braad je, dat betekent dat er geen gespletter is, die dingen zijn namelijk of aan het drijven of zijn gezonken....![]()
lijkt mij dus ook niks, zo'n kubusgeval, geef mij maar gewoon een bal![]()
opzich zou dit wel weer zo'n vervroegde grap kunnen zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:36 schreef paparia het volgende:
Ik verwacht de lancering van deze nieuwe gehaktbal uiterljik 1 april.
Of ben ik nu een rasoptimist?
dan doe je toch echt iets niet goed... ook zo'n kubus zal zover onder het oppervlak liggen, dat het beetje wat er aan de hoekjes tijdens het draaien boven uitkomt geen druppels gaat veroorzaken... tenzij je het hele ding eruit tilt en dan van een afstandje er weer inkiepert, dan zal het wel ja, maar dat lijkt me geen standaard manier om een gehaktbal om te kieperenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:28 schreef Woutey het volgende:
[..]
Jah maar als je dat ding omklapt, met een spatel. Dan is er toch braadvocht wat alle kanten opspettert.
Niet door de hitte, maar door het omklappen.
Denk gratis bij aankoop van Silvokruidenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:47 schreef Troel het volgende:
Ik vind het toch best wel grappig. Delen ze die vormpjes gratis uit?
rondjes driehoekjes en kerstboompjesquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:50 schreef SunChaser het volgende:
Je kunt trouwens ook zelf aan de slag met cakevormpjes natuurlijk.
Dat is waar, maar dan krijg je meer hamburgerhoogtequote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:50 schreef SunChaser het volgende:
Je kunt trouwens ook zelf aan de slag met cakevormpjes natuurlijk.
Niet als je gaat stapelen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:56 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat is waar, maar dan krijg je meer hamburgerhoogte
ja, maar je kan het dan nooit goed aandrukkenquote:
Ikea.nlquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:58 schreef Troel het volgende:
[..]
ja, maar je kan het dan nooit goed aandrukken
En ik heb geen vierkante cakevormpjes
Vierkante kroket ..?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef ilona-scuderia het volgende:
[..]
Wat nou hulde voor de denktank, hoe simpel is het om een vierkante gehaktbal op de markt te brengen, dan kan ik net zo goed een vierkante kroket of bitterbal lanceren toch?
De vierkante gehaktbal wordt gewoon een flop...
Zo'n kerstboom is nog best lastig rondom te bradenquote:
gehaktschaapjesquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:53 schreef tonks het volgende:
[..]
rondjes driehoekjes en kerstboompjes
Goed idee, die krijg ik vast goed naar binnen bij zoonliefquote:
ik wacht op de foto's danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Goed idee, die krijg ik vast goed naar binnen bij zoonlief![]()
ik heb echt nog nooit gehaktkruiden gebruiktquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:36 schreef Rewimo het volgende:
Nah, jammer dat we hier in CUL allemaal zelf ons gehakt kruiden
Daar dacht ik ook al aan, wat een onzin zeg, deze zijn dus niet te eten (niet egaal gaar) en zien er niet uit ook.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:36 schreef paparia het volgende:
Ik verwacht de lancering van deze nieuwe gehaktbal uiterljik 1 april.
Of ben ik nu een rasoptimist?
Nee, kattenvoer is datgene wat je tegenkomt als je zo'n culinaire ossenstaartsoep van de ALDI opentrekt. Je gooit de soep uit het blikje en je ziet kattenvlees onderin zitten wat ook ruikt als kattenvoerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz krijgt spontaan heimwee naar de gezellige donkerbruine gehaktbal van oma en mezelf
Dit is toch helemaal niks![]()
Mijn associatie is ook kattenvoer....
[afbeelding]
Hey, ik was allang blij dat Bert de enige was die het atquote:
quote:
met je ijsblokjesmaakding kan je misschien wel 20 vierkante partygehaktballetjes tegelijk makenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 11:58 schreef Troel het volgende:
[..]
En ik heb geen vierkante cakevormpjes
LOLquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
met je ijsblokjesmaakding kan je misschien wel 20 vierkante partygehaktballetjes tegelijk maken
Het gaat dus helemaal niet over fabrieksballen. Het gaat erom dat men thuis zijn bal vierkant moet maken.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:36 schreef Stansfield het volgende:
Vierkante fabrieksballen. Waar gaat het heen met de wereld. Gehaktballen maak je zelf en die horen rond te zijn.
En ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat mijn gehaktbal van mijn bord rolde.
Nee lijkt me onlogisch. Ronde ballen zijn makkelijker te braden lijkt me.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:40 schreef Troel het volgende:
[..]
Het gaat dus helemaal niet over fabrieksballen. Het gaat erom dat men thuis zijn bal vierkant moet maken.
Heb je OOIT een gehaktbal van je bord zien rollen?? Ik niet!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 13:32 schreef Intxaurraga het volgende:
Als je gewoon een vlakke zijde maakt rolt hij ook niet van het bord. Het ei van Colombus, lijkt me.
Mijn favoriet (per 1 kg rundergehakt):quote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:36 schreef Rewimo het volgende:
Nah, jammer dat we hier in CUL allemaal zelf ons gehakt kruiden
* Tha_Flash krijgt hongerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn favoriet (per 1 kg rundergehakt):
-2 eieren
-1 glas melk
-3 uitjes (voorgebraden, dat maakt het gehakt minder koud met kneden, en de uien goed gaar)
-genoeg paneermeel om bovenstaande bij elkaar te houden
-50 gram kruiden, namelijk:
--15-20 gram Verstegen gehaktkruiden (2/3 is zout)
--8 gram Metro gehaktkruiden (Makro; hele grote bus, zonder zout)
--10-15 gram paprikapoeder
--5-10 gram zwarte peper
--5 gram cayenne peper
-soms: beetje ketchup, of ketjap, of sambal
Ik neem aan dat dat een poging-tot-humor was, zoals in de Hertog-ijs-reclames.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:13 schreef NiteSpeed het volgende:
Aan het bedenken van de vierkante gehaktbal is maandenlang gewerkt door onderzoekers. Andere vormen, zoals de piramide, de kegel en de rechthoek vielen allemaal af.
We are silvo minced meat cubes, you will be assimilated, resistence is futile !!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 08:57 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik wil een oud Hollandsche gehaktbal, geen gehaktkubes!![]()
oooooh okee. ik dacht ook dat het om kant en klare ballen ging!quote:Op woensdag 18 januari 2006 01:13 schreef Dandelion het volgende:
kan er misschien iemand in de topic titel zetten dat het niet om prefab ballen gaat, maar dat je een vormpje bij je kruiden krijgt?
tja stel je voor dat je ff een topic doorleest...quote:Op woensdag 18 januari 2006 07:06 schreef Rewimo het volgende:
Ja, dat schijnt nog niet erg door te willen dringen hier, dat je ze zelf moet maken
Ik zie een gat in de marktquote:Op dinsdag 17 januari 2006 16:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
met je ijsblokjesmaakding kan je misschien wel 20 vierkante partygehaktballetjes tegelijk maken
Daar sluit ik mij volledig bij aan een bal hoord rond te zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 15:30 schreef Bluezz het volgende:
* Bluezz krijgt spontaan heimwee naar de gezellige donkerbruine gehaktbal van oma en mezelf
[afbeelding]
Vierkant is toch helemaal niks![]()
Mijn associatie is ook kattenvoer....
175 gramquote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik kwam vandaag die kubusjes tegen in de winkel... ze zijn KLEIN! Mijn gehaktballen zijn altijd zo'n 175 gram!
En als die kubusjes zo klein zijn, dan is het bord op de reclame-foto ook heel klein! Om over die 2 krieltjes en 3 worteltjes maar niet te spreken... Wat een dieet-eten zeg!
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 09:00 schreef Flyingdutchman het volgende:
Het ziet eruit als Whiskas blehhh![]()
reclame erbij - het gaat niet om de vorm maar om de smaak (kruidenbusje van merk x in beeld komt) dan zie je een aantrekkelijke jonge dame die thuiskomt van haar studie, helemaal natgeregend. ze kijkt naar het bord dat haar moeke op tafel zet, met de vierkante gehaktbal... ze kijkt volg teleurstelling... ze gaat mokkend zitten eten. (thuiskommuziekje erbij meisje begint vrolijk te kijken en is weer helemaal content)quote:
Je bedoeld de hamburger? Helaas, ene Mc Donald was je voorquote:Op maandag 30 januari 2006 05:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zou platte gehaktballen nog een gat in de markt zijn?![]()
Shitquote:Op maandag 30 januari 2006 05:03 schreef Blue_Eyed_Boy het volgende:
[..]
Je bedoeld de hamburger? Helaas, ene Mc Donald was je voor
Dat stukje is geweldig!quote:Op maandag 30 januari 2006 04:45 schreef Tarado het volgende:
Test in het Parool 24-01-05
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |