Er valt alleen weinig meer te redden, hooguit voorronde CL middels playoffs.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:01 schreef Erwtensoep het volgende:
Gauw vergeten....het seizoen duurt nog lang hoor
Dus dan moet je je op de trainer richten en niet op die speler persoonlijk. Exit nuquote:Op zondag 15 januari 2006 23:02 schreef Tobbes het volgende:
Het laatste wat ik er over kwijt wil. Ik wil geen kutspelers in Ajax zien spelen, en zeker niet met de nodige regelmaat. Dit laat ik dan ook merken. Dat heeft niks met het elftal en niks met Ajax te maken.
Eigenlijk ook niet met die speler, maar toch voornamelijk met de keuze van de trainer.
Zo bedoelde ik het ookquote:Op zondag 15 januari 2006 23:01 schreef devv05 het volgende:
[..]
Er valt alleen weinig meer te redden, hooguit voorronde CL middels playoffs.
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef Silenus het volgende:
Het gaat de Ajaxsupporters (waaronder ik) eigenlijk helemaal niet om Boukhari.
Spreek voor jezelf, ik hou er niet van als er voor me gesproken wordtquote:Wij zijn Ajaxsupporters, wij eisen dan ook dat NEC met goed aanvalsvoetbal opgerold wordt.
Het uitfluiten begon inderdaad niet vanaf minuut één, het begon al VOOR de wedstrijd tijdens de opstelling.quote:Het uitfluiten begon echt niet vanaf minuut één, het begon pas echt toen Urby erin kwam voor Juanfran. Iedereen werd toen kwaad omdat een wissel voor Boukhari werd verwacht.
Dat moge onderhand duidelijk zijnquote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef Nashje het volgende:
Conclusie: Blind heeft er een slechte en verkeerde kijk op.
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef Nashje het volgende:
Conclusie: Blind heeft er een slechte en verkeerde kijk op.
De enige juist kandidaat is 2 jaar terug ontslagenquote:Op zondag 15 januari 2006 23:22 schreef jna het volgende:
Ja Blind kan nu wel weg gaan maar wie zouden we in godsnaam als opvolger moeten aanstellen
Joop Gal heeft z'n trainers diploma gehaaldquote:Op zondag 15 januari 2006 23:22 schreef jna het volgende:
Ja Blind kan nu wel weg gaan maar wie zouden we in godsnaam als opvolger moeten aanstellen
Ja dat zijn inderdaad de enige die ik ook als opvolger zou willen zien maar zoals je al zei zijn die gewoon onhaalbaarquote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef devv05 het volgende:
Adriaanse, van Gaal, van Basten, Rijkaard allemaal geschikte opvolgers en allemaal onhaalbaar op dit moment.
Dit seizoen maakt toch geen donder meer uit, maar ik wil vanaf het volgend seizoen toch graag weer een beetje het oude Ajax zienquote:Op zondag 15 januari 2006 23:34 schreef Suijk het volgende:
Ja, of Beenhakker.
Blind gaat echt niet weg dit seizoen.
Ja dan weet ik precies hoe het gaat, dan is het "Ja geef de nieuwe trainer nog maar even wat tijd om te wennen" met als gevolg dat er weer een seizoen naar de klote isquote:Op zondag 15 januari 2006 23:38 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Dit seizoen maakt toch geen donder meer uit, maar ik wil vanaf het volgend seizoen toch graag weer een beetje het oude Ajax zien
Nix ervan, die willen we hier in grunn houden.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:35 schreef tha_dark het volgende:
Ron Jans....
Hee dude, kom eens ff uit je droomwereldjequote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef Silenus het volgende:
Wij zijn Ajaxsupporters, wij eisen dan ook dat NEC met goed aanvalsvoetbal opgerold wordt.
quote:Telegraaf.nl :
Blind maakte in zijn persconferentie een verslagen indruk. Alsof hij ook niet meer weet hoe hij de situatie bij Ajax moet omkeren. Zijn collega Ron de Groot van NEC was in zijn analyse na de wedstrijd, waarschijnlijk onbedoeld, dodelijk voor Ajax:
„We speelden, zeker de eerste helft niet goed. We waren onrustig aan de bal en speelden geen goed positiespel. De tweede helft pikten we het iets beter op. In de slotfase, toen Ajax met vier spitsen nog een goal probeerde te forceren, hadden we nog uit moeten lopen. Ook in het uitspelen van die kansen waren we te onzorgvuldig. Er had voor ons meer ingezeten.”
Ik weet ook wel dat mijn eis momenteel niet realistisch is.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:57 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Hee dude, kom eens ff uit je droomwereldje![]()
Die man moet dus ook zo snel mogelijk ontslagen worden. Scoren uit een corner, en nog een schot van Denneboom wat naast had gegaan. Voor de rest is NEC ook nauwelijks over de middellijn geweest. Ohja, bij die counter met Niedzielan, waar 'ie zo kolderiek de bal over de achterlijn liep.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:57 schreef DonStefano het volgende:
[..]
Hee dude, kom eens ff uit je droomwereldjeAjax is momenteel niks meer dan een zwalkende middenmoter, en mag blij zijn dat t zelf niet door NEC werd opgerold. Of zoals Rond de Groot 't treffend op de persconferentie na de wedstrijd zei:
[..]
![]()
Reageer eens op devquote:Op maandag 16 januari 2006 00:06 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik weet ook wel dat mijn eis momenteel niet realistisch is.Ik heb de wedstrijd gezien!
![]()
Oh sorry.quote:
Met wij bedoel ik Ajax-supporters in het algemeen, dat begrijp je zelf toch ook wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:16 schreef devv05 het volgende:
[..]
[..]
Spreek voor jezelf, ik hou er niet van als er voor me gesproken wordt![]()
[..]
Het uitfluiten begon inderdaad niet vanaf minuut één, het begon al VOOR de wedstrijd tijdens de opstelling.![]()
Ja ik zit pas net weer ff VBL door te lezen. Je mag het van mij negeren hoor.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:32 schreef Erwtensoep het volgende:
God, gaan we weer over dat uitfluiten....
Dan deed wat beschuit wonderenquote:Op maandag 16 januari 2006 00:35 schreef Erwtensoep het volgende:
Het gaat er al pagina's over
Als dat het enige, en belangrijkste probleem zou zijn.....
Wanneer houden mensen nou eens op met die onzin te verkondigen? Was Frank de Boer te sloom, die 10 jaar voordat de hele Nederlandse pers over 'm heen ging vallen? Nooit iemand over gehoord. Koeman, idem dito.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:43 schreef Jasza het volgende:
Escude is gewoonweg te sloom,
Zei ik ook al. En dat terwijl je met Grygera en Vermaelen twee goede koppers in 't centrum hebt, en met Maduro, Heitinga, Rosenberg, Huntelaar en Juanfran toch ook niet echt spelers hebt die je zomaar weg kunt zetten.quote:Op maandag 16 januari 2006 01:20 schreef Radegast het volgende:
Weet je wat ook opvalt? Tegendoelpunten uit corners. Echt te erg.
Ja, Rosenberg liet Wielaert lekker vrij ja, hij kwam pas aansjokken toen de corner al onderweg was.quote:Op maandag 16 januari 2006 01:23 schreef twi het volgende:
[..]
Zei ik ook al. En dat terwijl je met Grygera en Vermaelen twee goede koppers in 't centrum hebt, en met Maduro, Heitinga, Rosenberg, Huntelaar en Juanfran toch ook niet echt spelers hebt die je zomaar weg kunt zetten.
Alleen laten de spelers die de paal bewaken (in 't eerste geval Juanfran), die vaak veel te vroeg los. Als die niet net een paar stappen had gezet, had 'ie wellicht die bal nog weg kunnen rammen.
Je zag het trouwens al aankomen op het moment dat Wielaert vertrok bij de eerste paal met een halve cirkel naar de 2e paal. Goeie variant, achterin stond helemaal niemand meer. Deden ze bij de 2e corner ook, maar dan als afleidingsmanouevre, waarna Olsson helemaal vrij in kon koppen.
quote:Op maandag 16 januari 2006 09:46 schreef M0NTANA het volgende:
Sinds DB is aangesteld als trainer/coach, voetbalt Ajax iedere week iets beter.
Het was sarcastisch bedoeld, ik erger mij kapot aan Ajax en DB gaat zeker niet vrijuit. Zijn beleid is dramatisch, gisteren ineens weer een 3-4-3 met Juanfran als linkshalf, Nourdin Boukhari op tien en Markus Rosenberg als linksbuiten. Te belachelijk voor woorden gewoon, ga 4-4-2 spelen als je geen buitenspelers hebt! Dit was wederom een dieptepunt, echt heel erg knap voor de zoveelste keer dit seizoen!quote:Op maandag 16 januari 2006 09:52 schreef devv05 het volgende:
[..]![]()
Ik zie het vanaf het begin van zijn aanstelling juist alleen maar slechter worden. Of heb je gister ook maar IETS positiefs gezien? Of in Heerenveen misschien?
Dan waren de wedstrijden begin dit seizoen tegen AZ, psv en fnoord een stuk beter. Nee, het wordt alleen maar erger. Maar gelukkig is het altijd de schuld van de spelers/supporters/scheidsrechter en niet van DB.
Oh, je sarcasme ging dan even aan mij voorbij. Verder ben ik het helemaal met je eens.quote:Op maandag 16 januari 2006 10:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het was sarcastisch bedoeld, ik erger mij kapot aan Ajax en DB gaat zeker niet vrijuit. Zijn beleid is dramatisch, gisteren ineens weer een 3-4-3 met Juanfran als linkshalf, Nourdin Boukhari op tien en Markus Rosenberg als linksbuiten. Te belachelijk voor woorden gewoon, ga 4-4-2 spelen als je geen buitenspelers hebt! Dit was wederom een dieptepunt, echt heel erg knap voor de zoveelste keer dit seizoen!
Van Basten kan dat wel combinerenquote:Op maandag 16 januari 2006 10:53 schreef devv05 het volgende:
Lijkt me ook een onhaalbaar plan met het oog op het WK/EK dus laten we wel even realistisch blijven.
Korte combinaties kan hij ook best maken als 10 hoor. Zijn huidige slechte spel ligt deels aan hem zelf, deels aan de trieste paupers die hem uitfluiten.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:54 schreef Radegast het volgende:
Ik wil toch nog even iets zeggen over Boukhari, nou ja eigenlijk meer over Danny Blind.
Blind gaf vorig jaar al aan toen VdV vertrok dat Boukhari zich moest richten op diens positie, en eigenlijk maakt hij daarmee Nourdin kapot. Hij is geen middenvelder, en het is gewoon pijnlijk om hem te zien ploeteren rond de middellijn. Hij is een aanvaller, die het moet hebben van korte combinaties rond of in de 16 van de tegenstander. Dan kan hij van waarde zijn, zoals bij de goal van Babel in de Johan Fruitschaal of tegen Thun. Ook speelde Boukhari altijd best goed samen met Maxwell in het verleden. Zolang ie maar niet op het middenveld staat...
Het systeem is volgens mij niet eens de oorzaak hoor. als je gisteren ziet dat passes over 3 meter niet aankomen zal je ook in een 442 helemaal niets klaarmaken.....quote:Op maandag 16 januari 2006 10:58 schreef DeeBee het volgende:
Ajax heeft gewoon geen elftal op het moment...
dat komt omdat ze niet voor één systeem durven kiezen (speel gewoon 4-4-2 als daar nu de betere spelers voor zijn en laat de huisstijl maar even varen hoor, zorg gewoon maar voor punten eerst...) en de ronduit belachelijke acties van Blind...
voor de winterstop werd er redelijk gespeeld (behalve dan misschien tegen Heerenveen) en in plaats van dat er hierop wordt doorgegaan (en het nodige vertrouwen aan de spelers wordt gegeven en er een vast elftal ontstaat), was het elftal gister op 5 (!!) plaatsen weer gewijzigd...om maar niet te spreken van de chaos die ontstond na een paar wissels van hem...
het belangrijkste is om nu gewoon voor het beste systeem te kiezen (ook al levert dat geen oogstrelend voetbal op dan misschien en is het niet des Ajax) en elke week met nagenoeg hetzelfde elftal te spelen (blessures en schorsingen daargelaten)...want genoeg spelers hebben echt wel de kwaliteiten in huis voor de top (van Nederland zeker)...
Dan komen we helemaal niet van dat 433 af!!quote:Op maandag 16 januari 2006 10:52 schreef Badabingea het volgende:
Van Basten moet ff coach worden van Ajax, lijkt me wel een goed plan.
Deels wel ja. Maar deze spelers speelden vorig seizoen grotendeels ook al met elkaar, dus zeker achterin zou het dan vast moeten zijn en zouden de passes aan moeten komen. Dat is niet het geval. Dat je om het terug te krijgen vastigheid nodig hebt, klopt ja.quote:Op maandag 16 januari 2006 11:01 schreef DeeBee het volgende:
ja maar juist zoiets als passes geven wordt toch veel makkelijker als dit altijd op dezelfde manier gebeurt...in hetzelfde systeem, naar dezelfde spelers...dan raak je tenminste ingespeeld en kunnen er automatismen in een team komen...niet als je elke wedstrijd weer anders staat opgesteld en je weer met hele andere teamgenoten speelt...
en het mislukken van zulke simpele acties is natuurlijk ook het voorbeeld van gebrek aan vastigheid en vertrouwen wat alleen is terug te krijgen door vastigheid lijkt mij...
quote:
gut, en hoe zou dat nou komenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:29 schreef HeatWave het volgende:
Boukhari was vorig seizoen nog wel een leuke invaller, maar hij is gewoon nu buiten "redelijk" nu ook nog eens uit vorm.....
Ik reageerde met enige vertraging op een SQD-basher. Maar was te lui om te quoten. SQD is traag, Chivu was traag, maar Chivu had veel meer kaarten nodig om zijn traagheid te compenseren. Dus wat dat betreft doet SQD niet onder voor Chivu destijds.quote:
Chivu had alleen way more inzicht dan SQD heeft, en was een natuurlijkleider (in zijn 2e jaar)quote:Op maandag 16 januari 2006 11:44 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Ik reageerde met enige vertraging op een SQD-basher. Maar was te lui om te quoten. SQD is traag, Chivu was traag, maar Chivu had veel meer kaarten nodig om zijn traagheid te compenseren. Dus wat dat betreft doet SQD niet onder voor Chivu destijds.
Zie een aantal posts hierboven: het begint natuurlijk met zijn vormcrisis, maar door het trieste publiek krijgt hij geen enkele kans om weer terug in vorm te komen....quote:
Dat zegt iedereen, dat over dat inzicht. Maar waarom moest Chivu veel vaker aan de noodrem trekken dan?quote:Op maandag 16 januari 2006 11:48 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Chivu had alleen way more inzicht dan SQD heeft, en was een natuurlijkleider (in zijn 2e jaar)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |