abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 januari 2006 @ 22:02:58 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_34101716
Vervolg van Wachten op een tweede streepje - deel 73

?? januari Diaan73 NOD
20 januari Marie79 NOD
24 januari Lunastar NOD
30 januari elle_driver NOD
30 januari Ticootje NOD
05 februari glossy NOD
11 februari Spekkie NOD
14 februari Meimeltje NOD
18 februari Suzziieee NOD
20 februari Faja-Lobi NOD

NOD = Niet Ongi Dag
KvK = Klussen voor Kids
FvF = Fucken voor Fun
Ongi = menstruatie
HA = Huisarts
Gyn = Gynaecoloog
MMM = medische malle molen
(sommige dingen zullen open deurtjes zijn, maar goed) Aanvullingen zijn altijd welkom

Handige links:
Foliumzuur
Menstruele cyclus
Vruchtbaarheid
Vruchtbaarheidskalender
Uitslag zwangerschapstest enquete
Freya, patientvereniging voor vruchtbaarheidsproblematiek
Online zwangerschapstest (voor de gein)
Cyclusbanner Babybrabbel
Cyclusbanner Lilypie

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 23-01-2006 09:39:14 ]
pi_34102171
Zouden we in OUD niet eens zelf een zwangerschaps enquete kunnen houden? Die in het lijstje staat met links is zwaar verouderd.
  maandag 16 januari 2006 @ 08:23:16 #3
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34112157
Voor mij weer aftellen tot zaterdag! Had vanmorgen heel lichtjes een rood-achtige afscheiding,maar echt miniscuul!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34112204
PM-girl spannend hoor! Laten we hopen dat er niets achteraan gaat komen!

* Xanthe waagt nog een poging om Diaan te hypnotiseren en een test te laten doen....
Diaan als ik in mijn vingers knip ga je naar de wc en ga je de zwangerschapstest uitvoeren en daarna zo snel mogelijk terug te rennen richting de pc en ons de uitslag te geven

Nu maar hopen dat het ook lukt
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 08:33:08 #5
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34112223
En je NOD is pas zaterdag PM-girl?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_34112331
Nog geen nieuws van Diaan?
Ging ze nu vandaag testen of was dat morgen?
pi_34112420
Ze zei eerst woensdag.... Maar had ook al gezegd dat ze niet wist of ze dat zolang nog kon volhouden. Gisteren was ze erg druk en voor vandaag weet ik het niet...
Ze maakt het in elk geval onwijs spannend.
pi_34113024
Ik ben ook super nieuwsgierig naar diaan....!!
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 10:04:40 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34113381
Ik kan me voorstellen dat Diaan niet durft te testen, zeker niet met zo'n onregelmatige cyclus. Dat heb ik zelf ook en het is beter lang te wachten en dan ongesteld te worden, dan de teleurstelling van alweer een negatieve test. Diaan veel sterkte met de wachtdagen en ik duim voor je hoor!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_34116271
pm !!! klinkt spannend!
  maandag 16 januari 2006 @ 12:24:56 #11
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_34117013
hoi dames

tijdje geleden dat ik hier langs ben geweest... ben 2 weken goed ziek geweest...

Hoe is het hier???

ik blijf duimen....

groetjes

(ik ga nu proberen terug vaker langs te komen)
  maandag 16 januari 2006 @ 12:49:04 #12
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34117786
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:04 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ik kan me voorstellen dat Diaan niet durft te testen, zeker niet met zo'n onregelmatige cyclus. Dat heb ik zelf ook en het is beter lang te wachten en dan ongesteld te worden, dan de teleurstelling van alweer een negatieve test. Diaan veel sterkte met de wachtdagen en ik duim voor je hoor!
Kan ik me wel voorstellen. Als je zo'n test gaat doen dan schept dat toch verwachtingen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_34118273
Hoi allemaal, de gyn heeft me vandaag gebeld over het bloedonderzoek. Alles was goed en we hebben het nog even over mijn cyclus gehad. Die is toch steeds rond de 41-43 dagen. Lijkt weinig verandering in te zitten en dus heb ik volgens hem wel degelijk een eisprong maar zegt ie het kan ook zo zijn dat er niet iedere maand een eitje springt maar bijvoorbeeld een leeg follikel (hoe schrijf je dat toch). En mijn eisprong zal dan ook niet rond dag 14 zijn maar eerder rond dag 20 zegt hij. Ik moet nu vanaf dag 12 van mijn cyclus vaginaal temperatuur gaan meten en als die 0.5 stijgt heb ik een eisprong. En ik kan ook een LH test kopen bij de apotheek zegt hij en dan kan je ook zien of je een eisprong hebt. En verders mag ik pas terug komen als ik een jaar bezig ben en het nog niet is gelukt.
pi_34118554
Dat zou betekenen dat mijn ongesteldheid 16 februari verwacht wordt (donderdag) dan houdt ik mijn NOD op maandag 20 feb. Kan iemand mij in het lijstje zetten?
pi_34118800
wat is het lijstje klein trouwens ....
  maandag 16 januari 2006 @ 13:25:55 #16
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_34118926
nou hier ben ik dan.... alle goede pendels en gevoelens negerend, was de test negatief. Ik heb toch gisterenmorgen getest, kon niet langer wachten Lief van jullie dat jullie allemaal zo meeleefden. Dikke knuffel van mij. Het was even slikken en ben toen maar flink aan de slag gegaan.

Ik heb nog steeds wel van die vage klachten, dus dat wordt helaas niet minder nu ik een negatieve test heb en ook nog steeds niet ongi. Ik wacht mn dagen maar weer af. Een verzoekje aan de mods: willen jullie mijn NOD er uithalen en zet daar maar een ? helaas neer.

Tis hier nu gewoon wachten, wachten, wachten, wachten, en als ik over 3 weken nog niet ongi ben, ga ik de huisarts met een bezoek vereren. Peaceman (vriendje) vindt dat ik al eerder moet, maar ik wil nog even wachten... eerst maar eens Peaceman hier naartoe verhuizen a.s. zaterdag
Make love, not war ☮
pi_34118999
wat leuk diaan! samenwonen met peaceman .... gefeliciteerd!
Wat klote van die test!
afwachten dus .... sterkte
  maandag 16 januari 2006 @ 13:34:16 #18
114177 Diaan73
pi_34119202
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:27 schreef Spekkiemonster het volgende:
wat leuk diaan! samenwonen met peaceman .... gefeliciteerd!
Wat klote van die test!
afwachten dus .... sterkte
dank je we kijken ik iets meer dan hij omdat hij "alles" achterlaat... auto, huis en baan.. en hier helemaal opnieuw moet beginnen, maar komt helemaal goed zodra hij hier woont zegt hij er erg naar uit.

Die test was idd klote, heel af en toe heb ik het gevoel dat ik te vroeg heb getest, maar wil mn hoofd niet nog gekker maken dus ben gewoon niet zwanger en wacht inderdaad maar gewoon af.
Make love, not war ☮
pi_34119265
Diaan73
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_34119318
tja .... geen bloed ... blijft moed he
  maandag 16 januari 2006 @ 13:38:47 #21
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_34119358
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:34 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

dank je we kijken ik iets meer dan hij omdat hij "alles" achterlaat... auto, huis en baan.. en hier helemaal opnieuw moet beginnen, maar komt helemaal goed zodra hij hier woont zegt hij er erg naar uit.
Hier same story en al bijna 5 jaar verder komt goed Diaan
  maandag 16 januari 2006 @ 13:46:30 #22
114177 Diaan73
pi_34119656
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:38 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Hier same story en al bijna 5 jaar verder komt goed Diaan
Hij heeft gelukkig al een nieuwe baan per 1 februari 2006 hier in de buurt dus dat is wel een "zorg" minder... maar ik ga nu offtopic.

En ja spekkie geen bloed blijft moed... pfffffff die mogen van mij nu echt wel komen hoor.

Bedankt voor jullie medeleven....
Make love, not war ☮
  maandag 16 januari 2006 @ 13:50:06 #23
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_34119788
Diaan wat spijtig...

zoals spekkie zegt geen bloed geeft moed en wie weet heb je inderdaad te vroeg getest... gewoon hoop blijven houden... dat is het enigste dat je kunt doen....

pi_34120059
Diaan,wat ellendig nu weer voor je Hopen dat de rode duivels snel komen,dan kan je weer verder.
Ik ga morgen beginnen met hormonen prikken(zie andere topic)en als ik de eerste keer weer bij de fertiarts ben geweest,dan knal ik hier mijn nod weer neer.Tot dan
Groetjes,Minoes
  maandag 16 januari 2006 @ 19:02:51 #25
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34130577
Diaan, wat balen zeg..

Ik heb je nog wel op januari laten staan hoor.. wilde je niet meteen met alleen maar vraaagtekens naar de onderste plek van 't lijstje verhuizen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:17:14 #26
114177 Diaan73
pi_34131191
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:02 schreef E.T. het volgende:
Diaan, wat balen zeg..

Ik heb je nog wel op januari laten staan hoor.. wilde je niet meteen met alleen maar vraaagtekens naar de onderste plek van 't lijstje verhuizen
is prima zo....
Make love, not war ☮
pi_34131817
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:05 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hoi allemaal, de gyn heeft me vandaag gebeld over het bloedonderzoek. Alles was goed en we hebben het nog even over mijn cyclus gehad. Die is toch steeds rond de 41-43 dagen. Lijkt weinig verandering in te zitten en dus heb ik volgens hem wel degelijk een eisprong maar zegt ie het kan ook zo zijn dat er niet iedere maand een eitje springt maar bijvoorbeeld een leeg follikel (hoe schrijf je dat toch). En mijn eisprong zal dan ook niet rond dag 14 zijn maar eerder rond dag 20 zegt hij. Ik moet nu vanaf dag 12 van mijn cyclus vaginaal temperatuur gaan meten en als die 0.5 stijgt heb ik een eisprong. En ik kan ook een LH test kopen bij de apotheek zegt hij en dan kan je ook zien of je een eisprong hebt. En verders mag ik pas terug komen als ik een jaar bezig ben en het nog niet is gelukt.
En als er zo'n lege follikel springt, wordt je dan toch gewoon ongesteld? Damn, ik heb altijd aangenomen dat als je ongesteld werd, je een eisprong had. Ik heb nl. zonder pil ook van die enorm lange cyclussen (laatste keer was ie rond de 70 dagen!).

Nu is het bij mij (ons) nog lang niet aan de orde, maar toch. Gister bleek dat vriendje nog nooit van IUI of IVF of ICSI gehoord had en dus ook geen flauw benul had wat je allemaal te wachten staat (ik neem altijd aan dat iedereen wel ongeveer weet wat 't is...)

Ik ga weer duimen voor alle dames!!
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_34132229
Mijn ervaring is dat de meesten wel weten wat IVF is en als je over IUI begint men automatisch al denkt dat het hier om hetzelfde gaat.
Zelfs bij zorgverzekeraars moet je extra duidelijk uitleggen dat dit niet het geval is als je verzekeringsvragen hebt anders krijg je al snel de verkeerde informatie.
Aan anderen is het makkelijk uit te leggen.
  maandag 16 januari 2006 @ 19:43:39 #29
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_34132294
Als een follikel springt lijkt me toch nog dat je een soort van eisprong heb....maar dan zonder ei

Lijkt me iig nog beter dan dat er helemaal niets springt.
pi_34132661
Diaan iig wel van harte met je met je samenwonen!
Faja, wat een rare toestand

Glossy, wil je ook ff pendelen voor mij? Ben wel nieuwschierig!

Slaapmeisje en alle andere
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_34132907
beaker ... kom ff naar het pendeltopic ...
Het grote pendel-topic in OUD
pi_34132996
Heb mijn vraag daar al gesteld
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 16 januari 2006 @ 19:58:27 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_34133065
Helaas bevat niet elk follikel een eitje. Dat zag je bij onze IVF punctie. Er waren 16 follikels aangeprikt en hieruit waren 10 eitjes geoogst. Faja de eisprong zit zo´n 14 dagen voor je ongesteldheid, dus als jij altijd een cyclus hebt van bijv. 41 dagen, dan is je vruchtbare periode tussen dag 20 en dag 28 (even heel ruim genomen). Verder kun je inderdaad tempen maar dat lijkt me zelf zo´n gedoen (dan moet je wel dagelijks voor het opstaan om precies dezeflde tijd tempen en het is niet altijd heel duidelijk te zien) , met LH testen werken maar helaas zijn die vrij duur (dus daarmee zou ik pas vanaf cyclusdag 20 beginnen)of je baarmoederslijm checken en letten op steekjes in je buik of andere lichamelijke klachten die kunnen wijzen op een eisprong (dit kun je zelf).

Ongesteldheid zonder eisprong of follikelsprong komt ook voor. Het baarmoederslijmvlies bouwt zich gedurende de cyclus op en breekt weer af als er een verandering in de hormoonhuishouding plaatsvind. Meetal wordt dit wel veroorzaakt door een eisprong hoor. Met de pil wordt je bijvoorbeeld ook ongesteld zonder eisprong, dit noemen ze een onttrekkingsbloeding.
  maandag 16 januari 2006 @ 20:08:58 #34
1087 Merisse
broddeltante
pi_34133566
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:05 schreef Faja-Lobi het volgende:
Faja, ik heb ook een paar maanden LH testen gebruikt maar dat zijn echt allemozes dure krengen. Daarmaast heb ik ook veel gehad aan http://www.vruchtbaarheid.org/ waar beschreven staat hoe je aan de hand van lichamelijke kenmerken kunt zien wanneer je eisprong is. Na een paar maanden hoefde ik die testen niet meer te gebruiken om dat ik met name aan mijn afscheiding precies kon zien wanneer ik vruchtbaar was.

[edit]ik zie nu dat Slaapmeisje dat ook al zegt. Neem het maar van twee ervaringsdeskundigen aan [/edit]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_34136874
Jippiehh ik mag me hier weer komen melden
Vanmiddag (ruim 9 weken na curettage) zijn de weer gekomen. Dit x ben ik dus heel blij met die We kunnen weer gaan klussen!

Ik hoop dus dat ik vanaf nu weer een normale cyclus heb, dan zou mijn volgende NOD 14 februari zijn
  maandag 16 januari 2006 @ 21:19:56 #36
24188 Belana
kloon van belana
pi_34137047
als je het mij vraagt was er wat anders gependeld

Fijn Meimeltje! Weer een verse start!
stormy waters...
sailin'
  maandag 16 januari 2006 @ 21:20:12 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34137055
Heeft best lang geduurt Meimeltje.. (geen nacontrole gehad bij de gyn?)

Wel mooi natuurlijk dat je er nu weer volop voor kunt gaan!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:24:03 #38
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_34137263
Fijn Meimeltje, dat je weer verder kunt!
18-11-2008 Maarten Alexander
  maandag 16 januari 2006 @ 21:40:15 #39
114177 Diaan73
pi_34138050
Meimeltje dat is goed nieuws zeg go girl!! dikke knuffel
Make love, not war ☮
pi_34143306
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:20 schreef E.T. het volgende:
Heeft best lang geduurt Meimeltje.. (geen nacontrole gehad bij de gyn?)

Wel mooi natuurlijk dat je er nu weer volop voor kunt gaan!
Na 5 weken had ik een telefonische afspraak bij de gyn. Hij zij dat het gemiddeld 6 weken duurde dat de eerste menstruatie weer kwam, maar dat het soms paar weken eerder of later kon komen. Ik was van plan na a.s. donderdag (10 weken na curettage) een afspraak bij de HA te gaan maken, maar is dus niet meer nodig
Het is nu wel een extra heftige menstruatie.

[ Bericht 19% gewijzigd door Meimeltje op 17-01-2006 00:02:22 ]
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:04:23 #41
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_34149438
Welkom terug Meimeltje!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_34149755
Nou, hier konden 'draadjes worden getrokken', dus we zaten dit weekend perfect. Maar zondag was er een beetje bloed (een dag na het klussen); iemand een idee wat dat inhoudt? Of was dat gewoon een adertje dat was gescheurd of zo? (Was ook niet zoveel en kwam ook niet terug)

Nou nou, Meimeltje, welkom weer hoor Succes ook!
pi_34149993
Meimeltje welkom terug! Een heftigere menstruatie na een curretage is volgens mij wel normaal hoor , had ik ook en waarschijnlijk is de volgende een beetje meer zoals je gewend bent.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:04:49 #44
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_34150110
Ik zie hier nog veel te veel bekende namen.. hup, zwanger worden jullie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_34150186
meimeltje welcome back!!!

Bright ... het kan zijn dat er een bloedvaatje gesprongen is ofzo, ... heb ik ook weleens gehad.

beetje bloed kan ook duiden op innestelbloeding maar daar is het in jullie geval denk ik nog te vroeg voor.
pi_34150216
Bright,zal wel een contactbloedinkje zijn geweest na het vrijen,kan best.Veel succes met klussen

Meimeltje,jij kunt ook weer aan de klus beginnen.Wel vervelend dat je ongesteldheid zo heftig is,maar wat Xanthe zegt,hoor je heel vaak na zo'n tijd ertussen.

Groetjes,Minoes
pi_34150584
nog 1 dag nog 1 dag

k heb zo'n brandend gevoel in mijn buik sinds drie dgen... of er een warm bolletje in mijn buik zit ....
zal wel weer niks zijn ... maar toch
pi_34150599
Ik heb de site van vruchtbaarheid al gebookmarked. Ik ga in eerste instantie wel temperaturen (en ik zet de wekker er wel voor hoor) en ik ga eens even die site bestuderen en dan mijn lichaam heel nauwkeurig in de gaten houden. Thanks ladies!! Die LH test laat ik nog lekker even liggen bij de apotheek.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:51:57 #49
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_34151012
welkom terug Meimeltje

Diaan wat jammer maar wel leuk dat peaceman nu dan eindelijk bij je komt wonen
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:41:32 #50
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_34152177
Hč getver Diaan Ik had voor jou nog wel zo'n goede hoop. Maar wel gefeliciteerd met het officiele samenwonen.
Als je niet lacht, ben je dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')