Iran heeft wel het recht erop . Als Israel het mag , mag Iran ookquote:Op zondag 15 januari 2006 23:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hallo, wake up call, Iran heeft GEEN kernwapens.
Ik maak me sterk dat het op de middelbare school ook ter sprake komt.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:07 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Eeh, niet iedereen studeert geschiedenis
En hoe willen ze dat doen? Er hangen 1400 camera's in de Iraanse installatie die dag en nacht alle activiteiten bijhouden.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:07 schreef RuL0R het volgende:
[..]
Wel als ze straks een paar kilo plutonium overhouden.
Vind ik ook, maar helaas vertrouwt het westen Iran niet met die dingen, en Israel wel.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:08 schreef Meki het volgende:
Iran heeft wel het recht erop . Als Israel het mag , mag Iran ook
ze irriteren, duitsland, en iedere weldenkend humaan mens en land.quote:
Excellent!quote:Op zondag 15 januari 2006 23:09 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik maak me sterk dat het op de middelbare school ook ter sprake komt.
Mensenrechtenschendingen zijn geen reden voor een aanval.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef 1ofthefew het volgende:
ze irriteren, duitsland, en iedere weldenkend humaan mens en land.
en dan hebben we het nog niet eens over de mensenrechtenschendingen in iran.
een land die een vrouw ophangt omdat ze haar potentiele verkrachter vermoord... ja meki. tief asjeblieft een eind op met je "kijk wij moslims doen nooit wat verkeerd en het westen haat ons"quote:Op zondag 15 januari 2006 23:08 schreef Meki het volgende:
[..]
Iran heeft wel het recht erop . Als Israel het mag , mag Iran ook
overal zul je dat aantreffen, amerika, nederland, duitsland etc.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Mensenrechtenschendingen zijn geen reden voor een aanval.
Mensenrechtenschendingen heb je verder overal.
Dus schrap mensenrechtenschendingen maar.
Dat zal één van de redenen zijn waarom het westen Iran niet met kernwapens vertrouwt, vermoed ik jaquote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef 1ofthefew het volgende:
een land die een vrouw ophangt omdat ze haar potentiele verkrachter vermoord... ja meki. tief asjeblieft een eind op met je "kijk wij moslims doen nooit wat verkeerd en het westen haat ons"
Tja, als het klopt wat ik beweer dan is het diep triest. Het zijn imo ook de Iraniers zelf die het meest bedreigd worden door kernwapens in handen van het Iraanse regime. Als dat regime kernwapens bezit zijn de Iraniers volledig overgelevert aan die dictatuur, vergelijkbaar met Noord Korea. Niemand kan dan Iran nog echt goed onder druk zetten, laat staan aanpakken als dat nodig mocht zijn. Het Iraanse regime kan elke interne oppositie in bloed smoren zonder dat iemand daar wat aan kan doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:05 schreef Hallulama het volgende:
[..]
God, wat een spelletjes weer, en het volk? Dat kan bij deze de tering krijgen.
Mooie boel![]()
maakt niet uit. ik vertrouw Iran beter dan Israel omdat Iran toegeeft wat ze doen. Israel ontkent allesquote:Op zondag 15 januari 2006 23:10 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Vind ik ook, maar helaas vertrouwt het westen Iran niet met die dingen, en Israel wel.
iran en kernwapens is hetzelfde als een klein kind in ontwikkeling een handgranaat geven. grote kans dat het fout gaat.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:14 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Dat zal één van de redenen zijn waarom het westen Iran niet met kernwapens vertrouwt, vermoed ik ja
dat zijn enkel maar incidenten. en als het waar is dat moet nog blijken . want ik denk propoganda van USAquote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
een land die een vrouw ophangt omdat ze haar potentiele verkrachter vermoord... ja meki. tief asjeblieft een eind op met je "kijk wij moslims doen nooit wat verkeerd en het westen haat ons"
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit. ik vertrouw Iran beter dan Israel omdat Iran toegeeft wat ze doen. Israel ontkent alles![]()
Ik ben geen moslim en geen stormfront aanhanger, maar ik vind wel dat Iran gewoon door moet mogen gaan met hun kernenergie beleid.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:14 schreef 1ofthefew het volgende:
is het niet heel erg opmerkelijk dat moslims en stormfront aanhangers hier het steeds voor iran opnemen....
je zou er haast een vooroordeel aan over houden ...
iran zegt alles eerlijkquote:Op zondag 15 januari 2006 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
maakt niet uit. ik vertrouw Iran beter dan Israel omdat Iran toegeeft wat ze doen. Israel ontkent alles![]()
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kwam je gezellig ff meebabbelen?
Ja, ik wilde de usual suspects niet noemen (Godwin's Law), maar die indruk heb ik dus ook.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:02 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
prima analyse. en eigenlijk best herkenbaar met pak em beet 70-60 jaar geleden in europa.
Wat doen we normaal met kleine kinderen die in ontwikkeling zijn? Die nemen we bij de hand toch?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:15 schreef 1ofthefew het volgende:
iran en kernwapens is hetzelfde als een klein kind in ontwikkeling een handgranaat geven. grote kans dat het fout gaat.
Joden zijn perse niet Israelquote:Op zondag 15 januari 2006 23:17 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
iran zegt alles eerlijk![]()
je hebt gewoon een schijthekel aan joden/israeliers door het palestina conflict waar je moslmibroeders "lijden", onshuldig, in jouw optiek.
ik snap ook niet wat jij als nederlander van marokkaanse afkomst zo gefrustreerd reageert op alles wat met israel te maken heeft. het is voor jouw toch net als voor alle anderen hier een ver van ons bed show ...
het stond ook in de telegraaf, je weet wel die krant die jij ook zo vaak als bron gebruikt als het over geert wilders gaat of ingegooide ramen van een moskee.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zijn enkel maar incidenten. en als het waar is dat moet nog blijken . want ik denk propoganda van USA
ze worden genoeg bij de hand genomen. hence de controle op hun programma.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat doen we normaal met kleine kinderen die in ontwikkeling zijn? Die nemen we bij de hand toch?
ik kreeg vroeger eerst een speelgoedgeweertje en granaatjes en pas toen ik oud genoeg was een echt geweerquote:Op zondag 15 januari 2006 23:18 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Wat doen we normaal met kleine kinderen die in ontwikkeling zijn? Die nemen we bij de hand toch?
ik snap het niet meer helemaal ...quote:Op zondag 15 januari 2006 23:19 schreef Meki het volgende:
[..]
Joden zijn perse niet Israel
Israel is anders dan Joden , mij heb je niet horen over joden maar over staat Israel . die weigert de juiste informatie naar buiten brengen over atoomwapens . het zomaar oppakken van iemand die dat aan de media doorspeelt
Controle is nou juist iets dat laat zien dat we ze niet vertrouwen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:19 schreef zoalshetis het volgende:
ze worden genoeg bij de hand genomen. hence de controle op hun programma.
om met dit soort gekken aan het roer juist helemaal niet en gewoon verbieden, laat ze maar mokken.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Controle is nou juist iets dat laat zien dat we ze niet vertrouwen.
We moeten meer doen om wederzijds vertrouwen te promoten.
uitspraken als:quote:Op zondag 15 januari 2006 23:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Controle is nou juist iets dat laat zien dat we ze niet vertrouwen.
We moeten meer doen om wederzijds vertrouwen te promoten.
Ik probeerde vroeger toen ik klein was al mijn speelgoedgeweertjes en granaatjes in de vuilnisbak te sodemieteren na het zien van de videoclip Goodnight Saigonquote:Op zondag 15 januari 2006 23:20 schreef 1ofthefew het volgende:
ik kreeg vroeger eerst een speelgoedgeweertje en granaatjes en pas toen ik oud genoeg was een echt geweer![]()
Het is jammer dat zoveel mensen niet over een eigen mening beschikken. Wie denkt dat er na de aanval op Iran vrede komt is zich er totaal niet van bewust wat er zich op deze aardbol afspeelt. Na Irak zijn Iran, Syrië, Libanon, en uiteindelijk Noord-Korea aan de beurt, Daarvoor is een Derde Wereldoorlog nodig, maar dat is evenals de twee vorige geen probleem. Het doel heiligt de middelen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:14 schreef 1ofthefew het volgende:
is het niet heel erg opmerkelijk dat moslims en stormfront aanhangers hier het steeds voor iran opnemen....
je zou er haast een vooroordeel aan over houden ...
Je kan wel degelijk op een punt aanlanden waarbij legers diplomaten er niet meer uitkomen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:17 schreef Hallulama het volgende:
En niemand maakt mij wijs dat er met Iran niet te praten valt.
We hebben hele legers diplomaten, wil je zeggen dat zelfs die er geen mooie deal van kunnen maken?
Met dergelijk taalgebruik kom je er sowieso niet nee, dan blijf je verder van elkaar afgroeien.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:22 schreef zoalshetis het volgende:
om met dit soort gekken aan het roer juist helemaal niet en gewoon verbieden, laat ze maar mokken.
gezien de uitspraken van deze president kan ik het toch echt niet milder omschrijven.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:23 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Met dergelijk taalgebruik kom je er sowieso niet nee, dan blijf je verder van elkaar afgroeien.
Probeer "gekken" eens te vervangen door "anders denkenden", dat klinkt al weer heel anders.
Daar win je zeker geen vertrouwen mee, maar waarom roepen wij dan meteen "opsodemieteren" in plaats van "waarom zeg je dat"?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:22 schreef 1ofthefew het volgende:
uitspraken als:
"israel moet van de kaart worden geveegd"
"we zullen de strijd aangaan met het bedorven westen"
tja, daarmee win je vertouwen![]()
Ik zou het eens proberen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef zoalshetis het volgende:
gezien de uitspraken van deze president kan ik het toch echt niet milder omschrijven.
Precies, plus als je vindt dat die vent knettergek is, daarom JUIST zou je dergelijke uitspraken met een grote zak zout moeten nemen.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:27 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
En wat betreft de uitspraken over de Holocaust door de Iraanse President. Een kat in het nauw maakt rare sprongen, natuurlijk haalt hij alles uit de kast om zijn aartsrivaal onderuit te halen. Hij weet als geen ander dat vroeg of laat Israel en Amerika Iran zullen bezetten of platbombarderen. Het is slechts een kwestie van tijd.
Ik heb omschrijvingen in de pers gezien van gerenomeerde columnisten die ook niets aan duidelijkheid te wensen overlieten.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
gezien de uitspraken van deze president kan ik het toch echt niet milder omschrijven.
quote:Op zondag 15 januari 2006 23:26 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ik zou het eens proberen.
Kettingreacties enzo.
Het wordt in alle communicatiecursussen beschreven.
Je kunt naar elkaar toe groeien, je kunt ook van elkaar weg groeien, en nu we ons daarvan bewust zijn, is de keuze is aan ons allen, wat willen we, vrede, of oorlog.
En dat wat we willen, dat zullen we krijgen ook.
Interessant, ik ben nu wel nieuwsgierig naar de inhoud van dat artikel.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:29 schreef Godslasteraar het volgende:
Ik heb omschrijvingen in de pers gezien van gerenomeerde columnisten die ook niets aan duidelijkheid te wensen overlieten.
Timothy Garton Ash: (NRC van Zaterdag)
''De nieuwe Iraanse president .. die niet goed snik lijkt....''
Nja, joh, eeh, streng gaan afkeuren, dat kan, of eens een bosje bloemen laten bezorgen met een kaartje waarop staat "we missen je"quote:Op zondag 15 januari 2006 23:30 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
![]()
mijn reacties zijn er dan ook niet op gericht iran van de kaart te vegen. vrede lijkt me prima, moeten ze wel snel wat gaan inbinden. of men moet het internationaal streng af gaan keuren (en dat doen ze al)
eerst maar eens de uitkomst van dit fijne congres afwachten.
ja...quote:Op zondag 15 januari 2006 23:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Nja, joh, eeh, streng gaan afkeuren, dat kan, of eens een bosje bloemen laten bezorgen met een kaartje waarop staat "we missen je"![]()
vrijheid en onbeperkte mogelijkheden voor mensen in het westen zijn soms wel doorgeslagenquote:Op zondag 15 januari 2006 23:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Daar win je zeker geen vertrouwen mee, maar waarom roepen wij dan meteen "opsodemieteren" in plaats van "waarom zeg je dat"?
En waarom vind men het westen verdorven?
Ik heb wel een idee
Ah, mail mij de Torrent link eens?quote:Op zondag 15 januari 2006 23:36 schreef 1ofthefew het volgende:
en nu kap ik er mee, ik ga jarhead kijken die ik op een verdorven manier heb bemachrigd
morgen wel, als je braaf bentquote:Op zondag 15 januari 2006 23:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ah, mail mij de Torrent link eens?![]()
Het artikel is wel de moeite waard, het is vermoedelijk al eerder in The Guardian verschenen, het NRC loopt altijd achter, ik zal eens kijken.quote:Op zondag 15 januari 2006 23:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Interessant, ik ben nu wel nieuwsgierig naar de inhoud van dat artikel.
Hoezo "lijkt"? What's the plan? Dat scenario wat jij al eerder in deze topic beschreef?
Interesting stuff, diplomatie dus, lijkt de enige oplossing, maar wel lastig, als de Russen en de Chinezen ons niet willen helpen door het spelletje volgens onze wensen te spelen spelen omdat ze andere belangen hebben.quote:Op maandag 16 januari 2006 00:00 schreef Godslasteraar het volgende:
Yep![]()
http://www.guardian.co.uk(...)5673,1684548,00.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |