FOK!forum / Travel / Overgewicht.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 21:55
Hoeveel kost het per kilo als je over het maximaal aantal toegstane bagage-kilo's heengaat?
Is dat bij elke maatschappij hetzelfde? Zo nee, hoeveel is dat bij de KLM?
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 21:55
www.klm.nl lijkt me...
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 21:56
http://www.klm.com/travel(...)n/baggage/index.htm?
Bad_Moon_Risingzaterdag 14 januari 2006 @ 21:57
Bij Transavia rekenen ze ¤ 5,- per kilo per enkele reis.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:09
Elke maatschappij heeft daar verschillende tarieven voor. Een overzichtje voor de KLM:

Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:12
Eigenlijk vind ik dit wel een dom topic hoor. Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen.. .
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:14
Ik kon het simpelweg niet vinden.

En trots om te vliegen? Laat me niet lachen zeg.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:14
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Eigenlijk vind ik dit wel een dom topic hoor. Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen.. .
De site van de benodigde luchtvaartmaatschappijen afgaan is tegenwoordig nog een heel karwei hoor. Zo moet je van sommige sites wel een half uur zoeken om de juiste informatie te vinden aangezien niet iedereen even snel is met het vinden van informatie. Daarbij komt dat sommige informatie moeilijk toegankelijk is en wil de taal ook nog wel eens een probleem zijn. Niet iedereen is goed in Engels immers.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:15
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:14 schreef static het volgende:
Ik kon het simpelweg niet vinden.

En trots om te vliegen? Laat me niet lachen zeg.
Dat geeft niets static. We zoeken dat in TRV graag even voor je op.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:16
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:16
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
Dat is afhankelijk van je bestemming. En aan de airline.
dutchmagezaterdag 14 januari 2006 @ 22:18
handbaggage 15 kg geloof ik en dat verschilt volgens mij ook nog per maatschappij.. klm is geloof ik 40-50 kg.. en dan ook nog afhankelijk van continentaal naar intercontinentaal
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:20
Handbaggage bij de KLM mag maximaal 10 kilo wegen.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:21
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:26
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je bestemming. En aan de airline.
Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:28
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:26 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?
Correct.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:31
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:28 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Correct.
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je bestemming. En aan de airline.
En welke klasse je vliegt.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.


Lukt makkelijk hoor . Ik had 20 kg's en daar was max. 4 uur mee te lopen (berg op, dat wel) dan was je wel zo onderhand dood. Maar iets meer kg's en iets minder lopen moet wel lukken.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
Bij welke maatschappij dan?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:33 schreef static het volgende:

[..]

En welke klasse je vliegt.
Dat ook.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:34
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:33 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Bij welke maatschappij dan?
China Airlines.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:34
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:33 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

[afbeelding]

Lukt makkelijk hoor . Ik had 20 kg's en daar was max. 4 uur mee te lopen (berg op, dat wel) dan was je wel zo onderhand dood. Maar iets meer kg's en iets minder lopen moet wel lukken.
Dan ben jij misschien iets sterker dan ik.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:34
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:21 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.

Ik vlieg overigens het meeste met de KLM. Goed voor de miles hè.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:34
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

China Airlines.
Ga je naar Bangkok?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:35
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:

[..]

Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.
Bij mij ook niet. Anderhalve week geleden heb ik me ook weer verbaast wat men allemaal in zo'n baggagerek propt, hoezo die rekken zijn snel vol als iedereen met van die megatrolly's aan komt zetten.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:36
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ga je naar Bangkok?
Zit in de planning ja.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:37
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:38
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:36 schreef Alicey het volgende:

[..]

Zit in de planning ja.
Dacht ik al. CSA is relatief goedkoop momenteel met tarieven richting Bangkok.
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Is dat bij KLM?
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:38
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Hangt ook van de klasse af zo te zien.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:38
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dacht ik al. CSA is relatief goedkoop momenteel met tarieven richting Bangkok.
Een ander voordeel is dat ze rechtstreeks, dus zonder tussenstops of overstaps, er heen vliegen.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:39
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:

[..]

Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.

Ik vlieg overigens het meeste met de KLM. Goed voor de miles hè.
Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??". Dus als ze het niet vertrouwen wordt ie er wel uitgehaald en nagekeken. De dienstdoende agent stond trouwens vreemd te kijken toen ie zag dat het slechts een onschuldig touwtje was..
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:40
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef Alicey het volgende:

[..]

China Airlines.
Prima maatschappij.
Hufterig klotebegin van de vakantie. :(
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:40
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef static het volgende:

[..]

Prima maatschappij.
Hufterig klotebegin van de vakantie. :(
Dat was ook met CA?
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:41
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hangt ook van de klasse af zo te zien.
Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.

Het aantal kilo's is wel verschillend.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:41
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:39 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??". Dus als ze het niet vertrouwen wordt ie er wel uitgehaald en nagekeken. De dienstdoende agent stond trouwens vreemd te kijken toen ie zag dat het slechts een onschuldig touwtje was..
En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:42
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat was ook met CA?
Yep.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:42
Als ik dit topic even mag misbruiken.

Ik zie op de website van CA ook staan dat het dragen van contactlenzen wordt ontraden. Iemand daar ervaring mee, of weet wat er precies gebeurt? Irritatie door weinig zuurstof, of kan ik nog ergere dingen verwachten? Ik neem iig aan dat het verstandig is om spul om dat in en uit te doen met handbagage mee te nemen?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
KLM?


Poging 2
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:

[..]

Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.

Het aantal kilo's is wel verschillend.
Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:43
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:42 schreef static het volgende:

[..]

Yep.
Hopen dat het mij dan beter af gaat.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:44
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:

[..]

En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.
Hij brabelde wel wat in het Frans naar een collega van 'm
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Alicey het volgende:

[..]

Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..
Ik heb met de SAS anderhalve week geleden 2 stuks handbaggage meegenomen. Niemand die er wat van zegt. Over twee weken neem ik ook weer 2 mee.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:45
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

KLM?


Poging 2
Sorry, overheen gelezen, maar ik heb het niet meer geprobeerd sindsdien, heb een joekel van een laptoptas aangeschaft waar ik alles in kwijt kan.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:47
Ik zit ook nog te bekijken of ik een laptoprugzak kan kopen zodat ik maar 1 tas heb. Is ook wat makkelijker als ik ga rondtrekken.
Intxaurragazaterdag 14 januari 2006 @ 22:51
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen.. .
Welkom in Travel.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:52
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:42 schreef Alicey het volgende:
Als ik dit topic even mag misbruiken.

Ik zie op de website van CA ook staan dat het dragen van contactlenzen wordt ontraden. Iemand daar ervaring mee, of weet wat er precies gebeurt? Irritatie door weinig zuurstof, of kan ik nog ergere dingen verwachten? Ik neem iig aan dat het verstandig is om spul om dat in en uit te doen met handbagage mee te nemen?
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:53
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad. Maar elk oog is weer anders en er zijn veel soorten lenzen. Misschien voor de zekerheid lenzenbakje + bril meenemen als handbagage? .
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:53
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:

[..]

Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
Ik zou het niet weten maar volgens mij zijn contactlenzen geen probleem. Althans, ik heb geen mensen met contactlenzen zien pielen in het vliegtuig..
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:54
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:53 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad.
ok

Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 22:54
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

ok

Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 22:55
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:51 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Welkom in Travel.
.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 22:57
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

ok

Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).

Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:58
quote:
: :
Stay awake while the flight is descending, and ease any ear/nose discomfort as soon as possible.
En wat als je net dan slaapt?
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 22:59
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:00
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 23:01
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is ).
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:02
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
quote:
Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:02
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Ze bestaan inderdaad voor lichte oogafwijkingen. Die draag je 's nachts, en overdag zie je dan scherp.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:03
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is ).
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 23:05
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor .
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:09
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor .
Wat bedoel je nu precies?
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 23:16
Was een grapje .
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:18
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
Was een grapje .
Ik snap hem niet!
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:18
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
quote:
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
Dat hangt van jezelf af denk ik.

Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Sport_Lifezaterdag 14 januari 2006 @ 23:19
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:

[..]


Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:22
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:

[..]

Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
Daar heb ik wel op gerekend..
quote:
Dat hangt van jezelf af denk ik.

Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Was ik wel van plan. Ik kan sowieso slecht stil blijven zitten, en daarnaast moet ik ook een beetje oppassen ivm medicatie (kans op bloedstollingen is iets hoger).
DutchTrainzaterdag 14 januari 2006 @ 23:28
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Tegenwoordig krijg je bij elke maatschappij wel een instructiefilmpje te zien wat je wel en niet moet doen tijdens de vlucht, ofwel, lenzen uit, veel drinken, rondjes lopen en oefeningen doen.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:28
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:32
Hoe lang duurt N-Z?
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:34
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:35
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
Beiden?
Arceezaterdag 14 januari 2006 @ 23:36
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je bestemming. En aan de airline.
En of ze 't überhaupt wel checken.
DutchTrainzaterdag 14 januari 2006 @ 23:38
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:39
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30

Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten

Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35

Seoul wachten 7 uur 5 minuten

Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45

Totaal: 31 uur 35 minuten
E.T.zaterdag 14 januari 2006 @ 23:39
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:41
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Ik dacht in eerste instantie dat het een vraag was a la "Ik weeg xxx kilo mag ik nog vliegen?"
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:42
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30

Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten

Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35

Seoul wachten 7 uur 5 minuten

Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45

Totaal: 31 uur 35 minuten
Daar ben je wel mee bezig.

Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:43
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:44
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar ben je wel mee bezig.

Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:44
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:32 schreef Alicey het volgende:
Hoe lang duurt N-Z?
Dat is bijna de verst mogelijke bestemming.

Zal me niet verbazen als je in totaal zo rond de 22 uur kwijt bent.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:45
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
Vraag me niet waarom, maar ik heb iets tegen Easyjet; zal dan ook nooit met ze vliegen.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:46
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Totaal: 31 uur 35 minuten
Ohw, nog een stukje erger.
DutchTrainzaterdag 14 januari 2006 @ 23:47
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:49
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Ik weet van een arts.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:50
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:50
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, nog een stukje erger.
Da's meer dan een etmaal.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:50
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Hoor je niets? Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt? Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:51
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef static het volgende:

[..]

Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?
Arceezaterdag 14 januari 2006 @ 23:51
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Inderdaad.
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:52
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
DutchTrainzaterdag 14 januari 2006 @ 23:53
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).

Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.

De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).

Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
Jaguarizedzaterdag 14 januari 2006 @ 23:53
Vergeet ook niet http://www.airlinequality.com/
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:55
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Laat die titels maar aan mij over.
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:55
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:52 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
Wat deden die kastjes dan?
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).

Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Mooi.
quote:
De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).
Dat weet ik niet.. Het is via een Nederlands reisbureau geregeld.
quote:
Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
Zal er eens kijken.

edit : CAL staat er niet tussen..
DutchTrainzaterdag 14 januari 2006 @ 23:56
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Jaguarized het volgende:
Hoor je niets? Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt? Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.

Ook is het afhankelijk van de druk in de cabine wat je hoort. Soms helpt het om even te slikken om er dan achter te komen dat het heel stil is...
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:57
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.
Buiten dat is er genoeg entertainment aan boord.

Jammer dat CA hier niet bijstaat: http://www.seatguru.com/index.php
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:58
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?
KLM uiteraard, ga er 6 maanden voor mijn werk naartoe.

Zie ook: Zwaai hier verder static uit! (the end?)
Aliceyzaterdag 14 januari 2006 @ 23:59
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:57 schreef static het volgende:

[..]

Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.
Buiten dat is er genoeg entertainment aan boord.
Mooi. Als mijn ogen eenmaal dichtvallen, dan blijven ze ook wel een paar uurtjes dicht.
quote:
Jammer dat CA hier niet bijstaat: http://www.seatguru.com/index.php
Ik zag het inderdaad..
staticzaterdag 14 januari 2006 @ 23:59
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]


Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Bij business/first class heb je alles in je stoel, eigen schermpje, telefoon, etc.
Je kunt de stoel zelfs in een soort bed transformeren met privacy.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:00
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:55 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat deden die kastjes dan?
Daar zat de electronica in voor de persoonlijke televisieschermpjes. Alleen de B, G, D en E stoelen hadden het niet, de rest wel. 4/8 stoelen op een rij dus. En het is ongeveer 40% van de ruimte tussen de 2 stoelpoten.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:00
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:56 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.

Ook is het afhankelijk van de druk in de cabine wat je hoort. Soms helpt het om even te slikken om er dan achter te komen dat het heel stil is...
Vliegtuig zat helemaal vol. Slikken hielp nog niet....
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:01
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:58 schreef static het volgende:

[..]

KLM uiteraard, ga er 6 maanden voor mijn werk naartoe.

Zie ook: Zwaai hier verder static uit! (the end?)
Ah op die manier. Alvast veel plezier gewenst. Schiet lekker op met punten ook.
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:02
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:59 schreef static het volgende:

[..]

Bij business/first class heb je alles in je stoel, eigen schermpje, telefoon, etc.
Je kunt de stoel zelfs in een soort bed transformeren met privacy.
Klinkt goed.
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:03
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Daar zat de electronica in voor de persoonlijke televisieschermpjes. Alleen de B, G, D en E stoelen hadden het niet, de rest wel. 4/8 stoelen op een rij dus. En het is ongeveer 40% van de ruimte tussen de 2 stoelpoten.
En er is al weinig ruimte toch?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:06
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

En er is al weinig ruimte toch?
Nou, ik had dus op de terugweg een G stoel, die was zonder kastje. Dan is wel ruimte zat. Ik kan mijn benen languit hebben en heb dan voldoende plek. Alleen, naar Seoul dus straks een 747 die een 3-4-3 opstelling hebben en als ik dan een raamplaats heb, moet ik steeds langs 2 personen als ik moet downloaden op het toilet.
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:06
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Nou, ik had dus op de terugweg een G stoel, die was zonder kastje. Dan is wel ruimte zat. Ik kan mijn benen languit hebben en heb dan voldoende plek. Alleen, naar Seoul dus straks een 747 die een 3-4-3 opstelling hebben en als ik dan een raamplaats heb, moet ik steeds langs 2 personen als ik moet downloaden op het toilet.
Het klinkt haast als voetbal. Lastig inderdaad als je steeds langs anderen moet ja..
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:07
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het klinkt haast als voetbal. Lastig inderdaad als je steeds langs anderen moet ja..
Inderdaad, ik hou nogal van een wandelingetje dus om dan steeds langs 2 mensen te kruipen heb ik ook weinig zin in.
staticzondag 15 januari 2006 @ 00:08
Als je economy vliegt kun je volgens mij het best bij de nooduitgangen bij de vleugels zitten; daar staat geen rij met stoelen voor.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:09
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:08 schreef static het volgende:
Als je economy vliegt kun je volgens mij het best bij de nooduitgangen bij de vleugels zitten; daar staat geen rij met stoelen voor.
Inderdaad. Jammer dat die stoelen alleen al snel zijn vergeven. Ik vraag bij het inchecken wel of ze nog business class stoelen overhebben ofzo.
Sport_Lifezondag 15 januari 2006 @ 00:09
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Vandaar...

Maareh Jaguarized, gaat er geen rechtstreekse(re) vlucht naar Nieuw-Zeeland? Of is dit gewoon de goedkoopste oplossing?
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:09
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:07 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Inderdaad, ik hou nogal van een wandelingetje dus om dan steeds langs 2 mensen te kruipen heb ik ook weinig zin in.
Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:10
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?
Ligt aan het vliegtuig.
staticzondag 15 januari 2006 @ 00:11
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?
Hangt van het type vliegtuig af.

Edit: zie mijn tagje.
Sport_Lifezondag 15 januari 2006 @ 00:11
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Sport_Life het volgende:


Maareh Jaguarized, gaat er geen rechtstreekse(re) vlucht naar Nieuw-Zeeland? Of is dit gewoon de goedkoopste oplossing?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:13
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:11 schreef Sport_Life het volgende:

[..]
Niet gezien. Soms ben ik net static, die zag het net ook niet.

Nee geen rechtstreekse vlucht aangezien er geen enkel vliegtuig is die zo lang nonstop kan vliegen. Je moet altijd een of twee keer overstappen. Het snelst is waarschijnlijk Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland met Malaysia Airlines of Amsterdam - Singapore - Auckland met Singapore Airlines.
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:13
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:10 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ligt aan het vliegtuig.
Boieng 747-400

Ik zie 2-2, 2-2-2, en 2-3-2...
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 00:13
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:11 schreef static het volgende:

Edit: zie mijn tagje.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:14
Meestal 2-2 en 2-3-3.
Sport_Lifezondag 15 januari 2006 @ 00:16
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:13 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Niet gezien. Soms ben ik net static, die zag het net ook niet.

Nee geen rechtstreekse vlucht aangezien er geen enkel vliegtuig is die zo lang nonstop kan vliegen. Je moet altijd een of twee keer overstappen. Het snelst is waarschijnlijk Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland met Malaysia Airlines of Amsterdam - Singapore - Auckland met Singapore Airlines.
Ik had mn post ge-edit! .

Ook wel logisch dat een vliegtuig niet non stop 25 uur kan vliegen ja!
staticzondag 15 januari 2006 @ 00:32
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Sport_Life het volgende:

[..]


Maareh Jaguarized, gaat er geen rechtstreekse(re) vlucht naar Nieuw-Zeeland? Of is dit gewoon de goedkoopste oplossing?
Nee, veel te lange afstand.

Al meen ik me te herinneren dat er een tijdje terug een record is gebroken met een 'gewone' lijnvlucht in een nieuw toestel
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:34
Tagje weer?
staticzondag 15 januari 2006 @ 00:45
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:34 schreef Jaguarized het volgende:
Tagje weer?
Ik grossier erin.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:47
Wat heb je nou voor dat ticket betaald naar Nigeria?
staticzondag 15 januari 2006 @ 00:57
quote:
Op zondag 15 januari 2006 00:47 schreef Jaguarized het volgende:
Wat heb je nou voor dat ticket betaald naar Nigeria?
Sinds 1995 vlieg ik zakelijk; geen idee dus, mijn werkgever betaalt.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 00:59
Dat scheelt. Zal wel WBC zijn dan?
Sport_Lifezondag 15 januari 2006 @ 01:00
Wat betaal jij Jag?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 12:54
1300 euro. Dat is inclusief een stopover in Seoul en een binnenlandse vlucht in Nieuw-Zeeland.

Nog even over die baggage: waarom mag je op vluchten naar alle bestemmingen behalve de VS, Canada en Mexico maar 20 kilo meenemen in economy en als je dus naar de VS, Canada en Mexico 2x 23 kilo = 46 kilo = meer dan 2 keer zo veel (piece concept) meenemen?
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 12:59
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:54 schreef Jaguarized het volgende:
1300 euro. Dat is inclusief een stopover in Seoul en een binnenlandse vlucht in Nieuw-Zeeland.

Nog even over die baggage: waarom mag je op vluchten naar alle bestemmingen behalve de VS, Canada en Mexico maar 20 kilo meenemen in economy en als je dus naar de VS, Canada en Mexico 2x 23 kilo = 46 kilo = meer dan 2 keer zo veel (piece concept) meenemen?
Heeft dat misschien niet temaken met tarieven die luchthavens en/of de overheid in rekening brengt aan de vervoerders?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 13:03
Geen idee maar als ik logisch nadenk dat als men bijvoorbeeld een Boeing 777 inzet op een vlucht naar Newark en een 777 naar Dubai, er net zoveel mensen in gaan maar alleen de belading van het vliegtuig dus dubbel zo veel is...
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 13:05
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee maar als ik logisch nadenk dat als men bijvoorbeeld een Boeing 777 inzet op een vlucht naar Newark en een 777 naar Dubai, er net zoveel mensen in gaan maar alleen de belading van het vliegtuig dus dubbel zo veel is...
Is dat een wet van meden en perzen? DIe 20 kg is toch de hoeveelheid die je gratis mag meenemen? Je mag toch wel meer meenemen,maar moet dan gewoon dokken?
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 13:09
Jawel maar stel dat je 50 mensen die 100 kilo gaan meenemen, dat is dus 50 x 80 = 4000 kilo te veel. Is er niet ergens een grens van maximale belading?
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 13:14
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:09 schreef Jaguarized het volgende:
Jawel maar stel dat je 50 mensen die 100 kilo gaan meenemen, dat is dus 50 x 80 = 4000 kilo te veel. Is er niet ergens een grens van maximale belading?
Een grens lijkt me wel dat die er is. De vraag is alleen of je daar met een normale belading bij in de buurt komt..
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 13:16
Mjah ok maar waarom zou dat piece concept gelden op vluchten naar de VS? Alleen omdat er Amerikaanse maatschappijen zijn die het ook hebben en het dus vrij standaard is in de VS? Of omdat men gewoon weet dat toeristen veel extra baggage meenemen dat op Schiphol weer nagekeken kan worden door de douane..
Aliceyzondag 15 januari 2006 @ 13:35
Dat weet ik niet.. Misschien om maar af te wijken.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 13:43
Waarom doen ze het bijvoorbeeld niet op vluchten naar Azie? Dan kan ik eindelijk eens een partijtje dvd's meenemen.
DutchTrainzondag 15 januari 2006 @ 14:39
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee maar als ik logisch nadenk dat als men bijvoorbeeld een Boeing 777 inzet op een vlucht naar Newark en een 777 naar Dubai, er net zoveel mensen in gaan maar alleen de belading van het vliegtuig dus dubbel zo veel is...
Je vergeet dat er ook nog vracht (post, dozen, koerierstukken) meegaan in de belly
DutchTrainzondag 15 januari 2006 @ 14:40
quote:
Op zondag 15 januari 2006 13:16 schreef Jaguarized het volgende:
Mjah ok maar waarom zou dat piece concept gelden op vluchten naar de VS? Alleen omdat er Amerikaanse maatschappijen zijn die het ook hebben en het dus vrij standaard is in de VS? Of omdat men gewoon weet dat toeristen veel extra baggage meenemen dat op Schiphol weer nagekeken kan worden door de douane..
Het gaat er ook om hoeveel 1 stuk maximaal mag wegen in verband met veiligheidseisen / werkomstandigheden voor de beladers en platformmedewerkers. Soms zie je wel eens op zo'n koffer 'heavy piece' staan op een rode sticker, om te voorkomen dat je een belader af kan schrijven.
Jaguarizedzondag 15 januari 2006 @ 18:07
quote:
Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Het gaat er ook om hoeveel 1 stuk maximaal mag wegen in verband met veiligheidseisen / werkomstandigheden voor de beladers en platformmedewerkers. Soms zie je wel eens op zo'n koffer 'heavy piece' staan op een rode sticker, om te voorkomen dat je een belader af kan schrijven.
Je bedoelt hoeveel 1 stuk baggage mag wegen bij het piece concept?