De site van de benodigde luchtvaartmaatschappijen afgaan is tegenwoordig nog een heel karwei hoor. Zo moet je van sommige sites wel een half uur zoeken om de juiste informatie te vinden aangezien niet iedereen even snel is met het vinden van informatie. Daarbij komt dat sommige informatie moeilijk toegankelijk is en wil de taal ook nog wel eens een probleem zijn. Niet iedereen is goed in Engels immers.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Eigenlijk vind ik dit wel een dom topic hoor. Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen...
Dat geeft niets static. We zoeken dat in TRV graag even voor je op.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:14 schreef static het volgende:
Ik kon het simpelweg niet vinden.
En trots om te vliegen? Laat me niet lachen zeg.
Dat is afhankelijk van je bestemming.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
Correct.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.quote:
En welke klasse je vliegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
Bij welke maatschappij dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
Dan ben jij misschien iets sterker dan ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lukt makkelijk hoor. Ik had 20 kg's en daar was max. 4 uur mee te lopen (berg op, dat wel) dan was je wel zo onderhand dood. Maar iets meer kg's en iets minder lopen moet wel lukken.
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.
Ga je naar Bangkok?quote:
Bij mij ook niet. Anderhalve week geleden heb ik me ook weer verbaast wat men allemaal in zo'n baggagerek propt, hoezo die rekken zijn snel vol als iedereen met van die megatrolly's aan komt zetten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:
[..]
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.
Dacht ik al.quote:
Is dat bij KLM?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Hangt ook van de klasse af zo te zien.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Een ander voordeel is dat ze rechtstreeks, dus zonder tussenstops of overstaps, er heen vliegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dacht ik al.CSA is relatief goedkoop momenteel met tarieven richting Bangkok.
Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??".quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:
[..]
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.
Ik vlieg overigens het meeste met de KLM. Goed voor de miles hè.
Dat was ook met CA?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef static het volgende:
[..]
Prima maatschappij.
Hufterig klotebegin van de vakantie. :(
Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hangt ook van de klasse af zo te zien.
En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??".Dus als ze het niet vertrouwen wordt ie er wel uitgehaald en nagekeken. De dienstdoende agent stond trouwens vreemd te kijken toen ie zag dat het slechts een onschuldig touwtje was..
Yep.quote:
KLM?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:
[..]
Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.
Het aantal kilo's is wel verschillend.
Hij brabelde wel wat in het Frans naar een collega van 'mquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:
[..]
En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.
Ik heb met de SAS anderhalve week geleden 2 stuks handbaggage meegenomen. Niemand die er wat van zegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..
Sorry, overheen gelezen, maar ik heb het niet meer geprobeerd sindsdien, heb een joekel van een laptoptas aangeschaft waar ik alles in kwijt kan.quote:
Welkom in Travel.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen...
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:42 schreef Alicey het volgende:
Als ik dit topic even mag misbruiken.
Ik zie op de website van CA ook staan dat het dragen van contactlenzen wordt ontraden. Iemand daar ervaring mee, of weet wat er precies gebeurt? Irritatie door weinig zuurstof, of kan ik nog ergere dingen verwachten? Ik neem iig aan dat het verstandig is om spul om dat in en uit te doen met handbagage mee te nemen?
Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad. Maar elk oog is weer anders en er zijn veel soorten lenzen. Misschien voor de zekerheid lenzenbakje + bril meenemen als handbagage?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
Ik zou het niet weten maar volgens mij zijn contactlenzen geen probleem. Althans, ik heb geen mensen met contactlenzen zien pielen in het vliegtuig..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
okquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |