De site van de benodigde luchtvaartmaatschappijen afgaan is tegenwoordig nog een heel karwei hoor. Zo moet je van sommige sites wel een half uur zoeken om de juiste informatie te vinden aangezien niet iedereen even snel is met het vinden van informatie. Daarbij komt dat sommige informatie moeilijk toegankelijk is en wil de taal ook nog wel eens een probleem zijn. Niet iedereen is goed in Engels immers.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Eigenlijk vind ik dit wel een dom topic hoor. Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen...
Dat geeft niets static. We zoeken dat in TRV graag even voor je op.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:14 schreef static het volgende:
Ik kon het simpelweg niet vinden.
En trots om te vliegen? Laat me niet lachen zeg.
Dat is afhankelijk van je bestemming.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Alicey het volgende:
Wat is trouwens het max. dat de totale bagage en de handbagage mag wegen?
Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
Correct.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik e.e.a. heb gevonden.. Checked baggage zijn dingen als koffers, en cabin baggage is handbagage?
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.quote:
En welke klasse je vliegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
Bij welke maatschappij dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan zou ik in het meest ongunstige geval 30 kg aan bagage + 7 kg aan handbagage mogen meenemen. Dat kan ik niet eens tillen.
Dan ben jij misschien iets sterker dan ik.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:33 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
[afbeelding]
Lukt makkelijk hoor. Ik had 20 kg's en daar was max. 4 uur mee te lopen (berg op, dat wel) dan was je wel zo onderhand dood. Maar iets meer kg's en iets minder lopen moet wel lukken.
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:21 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
20 KG bij Transavia geloof ik en 5 kg handbagage.
Ga je naar Bangkok?quote:
Bij mij ook niet. Anderhalve week geleden heb ik me ook weer verbaast wat men allemaal in zo'n baggagerek propt, hoezo die rekken zijn snel vol als iedereen met van die megatrolly's aan komt zetten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:
[..]
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.
Dacht ik al.quote:
Is dat bij KLM?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Hangt ook van de klasse af zo te zien.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Een ander voordeel is dat ze rechtstreeks, dus zonder tussenstops of overstaps, er heen vliegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dacht ik al.CSA is relatief goedkoop momenteel met tarieven richting Bangkok.
Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??".quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:34 schreef static het volgende:
[..]
Handbagage is bij mij nog nooit gewogen.
Er staat meestal wel een soort van rek voor het maximale formaat handbagage overigens.
Ik vlieg overigens het meeste met de KLM. Goed voor de miles hè.
Dat was ook met CA?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef static het volgende:
[..]
Prima maatschappij.
Hufterig klotebegin van de vakantie. :(
Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hangt ook van de klasse af zo te zien.
En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:39 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik was 2 jaar geleden met een vriend naar Frankrijk gegaan met vliegtuig om te sportklimmen en hij had daar een klimtouw gekocht. Nou zit dat touw in een nogal vreemde tas (beetje langwerpig achtig), zegt zo'n baliemannetje "Is this a Gun??".Dus als ze het niet vertrouwen wordt ie er wel uitgehaald en nagekeken. De dienstdoende agent stond trouwens vreemd te kijken toen ie zag dat het slechts een onschuldig touwtje was..
Yep.quote:
KLM?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef static het volgende:
Waar ze wel moeilijk over doen tegenwoordig is als je meer dan één stuk handbagage meeneemt.
Voeger nam ik altijd mijn attachekoffertje en een aparte laptop-tas; dat mag niet meer.
Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:
[..]
Nee hoort, ik vloog vorig jaar van Barbados naar London in de hoogste klasse, daar was het ook maar één stuk handbagage.
Het aantal kilo's is wel verschillend.
Hij brabelde wel wat in het Frans naar een collega van 'mquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef static het volgende:
[..]
En dan vooral 'ja' zeggen, dan ben je flink de lul.
Ik heb met de SAS anderhalve week geleden 2 stuks handbaggage meegenomen. Niemand die er wat van zegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bij CA is first class 2 stukken handbagage, business class gokken (soms mag je 2 stukken, soms 1), economy class is 1 stuk handbagage. In alle gevallen mag hoe dan ook een laptop los meegenomen worden..
Sorry, overheen gelezen, maar ik heb het niet meer geprobeerd sindsdien, heb een joekel van een laptoptas aangeschaft waar ik alles in kwijt kan.quote:
Welkom in Travel.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:12 schreef Sport_Life het volgende:
Had je het zelf niet kunnen vinden? Komt een beetje over alsof je zo trots bent dat je gaat vliegen...
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:42 schreef Alicey het volgende:
Als ik dit topic even mag misbruiken.
Ik zie op de website van CA ook staan dat het dragen van contactlenzen wordt ontraden. Iemand daar ervaring mee, of weet wat er precies gebeurt? Irritatie door weinig zuurstof, of kan ik nog ergere dingen verwachten? Ik neem iig aan dat het verstandig is om spul om dat in en uit te doen met handbagage mee te nemen?
Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad. Maar elk oog is weer anders en er zijn veel soorten lenzen. Misschien voor de zekerheid lenzenbakje + bril meenemen als handbagage?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
Ik zou het niet weten maar volgens mij zijn contactlenzen geen probleem. Althans, ik heb geen mensen met contactlenzen zien pielen in het vliegtuig..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Iemand hier nog een antwoord op, of moet ik dan naar een ander topic?
okquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik heb meerdere keren lenzen ingehad tijdens het vliegen, nooit problemen gehad.
Je hebt wel weer nachtlenzen toch?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
ok
Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
ok
Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
En wat als je net dan slaapt?quote:: :
Stay awake while the flight is descending, and ease any ear/nose discomfort as soon as possible.
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.quote:Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Ze bestaan inderdaad voor lichte oogafwijkingen. Die draag je 's nachts, en overdag zie je dan scherp.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is).
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
Wat bedoel je nu precies?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor.
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
Dat hangt van jezelf af denk ik.quote:Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Daar heb ik wel op gerekend..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
Was ik wel van plan.quote:Dat hangt van jezelf af denk ik.
Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Tegenwoordig krijg je bij elke maatschappij wel een instructiefilmpje te zien wat je wel en niet moet doen tijdens de vlucht, ofwel, lenzen uit, veel drinken, rondjes lopen en oefeningen doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Beiden?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
En of ze 't überhaupt wel checken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
Ik dacht in eerste instantie dat het een vraag was a la "Ik weeg xxx kilo mag ik nog vliegen?"quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
Daar ben je wel mee bezig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30
Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten
Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35
Seoul wachten 7 uur 5 minuten
Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45
Totaal: 31 uur 35 minuten
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar ben je wel mee bezig.
Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
Dat is bijna de verst mogelijke bestemming.quote:
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Vraag me niet waarom, maar ik heb iets tegen Easyjet; zal dan ook nooit met ze vliegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Ohw, nog een stukje erger.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Totaal: 31 uur 35 minuten
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Ik weet van een arts.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Hoor je niets?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef static het volgende:
[..]
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
Laat die titels maar aan mij over.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
Wat deden die kastjes dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
Mooi.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).
Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Dat weet ik niet.. Het is via een Nederlands reisbureau geregeld.quote:De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).
Zal er eens kijken.quote:Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Jaguarized het volgende:
Hoor je niets?Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt?
Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
KLM uiteraard, ga er 6 maanden voor mijn werk naartoe.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:51 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?
Mooi.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:57 schreef static het volgende:
[..]
Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.
Buiten dat is er genoeg entertainment aan boord.
Ik zag het inderdaad..quote:Jammer dat CA hier niet bijstaat: http://www.seatguru.com/index.php
Bij business/first class heb je alles in je stoel, eigen schermpje, telefoon, etc.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Daar zat de electronica in voor de persoonlijke televisieschermpjes.quote:
Vliegtuig zat helemaal vol.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:56 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.
Ook is het afhankelijk van de druk in de cabine wat je hoort. Soms helpt het om even te slikken om er dan achter te komen dat het heel stil is...
Ah op die manier. Alvast veel plezier gewenst.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:58 schreef static het volgende:
[..]
KLM uiteraard, ga er 6 maanden voor mijn werk naartoe.
Zie ook: Zwaai hier verder static uit! (the end?)
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:59 schreef static het volgende:
[..]
Bij business/first class heb je alles in je stoel, eigen schermpje, telefoon, etc.
Je kunt de stoel zelfs in een soort bed transformeren met privacy.
En er is al weinig ruimte toch?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Daar zat de electronica in voor de persoonlijke televisieschermpjes.Alleen de B, G, D en E stoelen hadden het niet, de rest wel. 4/8 stoelen op een rij dus.
En het is ongeveer 40% van de ruimte tussen de 2 stoelpoten.
Nou, ik had dus op de terugweg een G stoel, die was zonder kastje. Dan is wel ruimte zat. Ik kan mijn benen languit hebben en heb dan voldoende plek. Alleen, naar Seoul dus straks een 747 die een 3-4-3 opstelling hebben en als ik dan een raamplaats heb, moet ik steeds langs 2 personen als ik moet downloaden op het toilet.quote:
Het klinkt haast als voetbal.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Nou, ik had dus op de terugweg een G stoel, die was zonder kastje. Dan is wel ruimte zat. Ik kan mijn benen languit hebben en heb dan voldoende plek. Alleen, naar Seoul dus straks een 747 die een 3-4-3 opstelling hebben en als ik dan een raamplaats heb, moet ik steeds langs 2 personen als ik moet downloaden op het toilet.
Inderdaad, ik hou nogal van een wandelingetje dus om dan steeds langs 2 mensen te kruipen heb ik ook weinig zin in.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het klinkt haast als voetbal.Lastig inderdaad als je steeds langs anderen moet ja..
Inderdaad.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:08 schreef static het volgende:
Als je economy vliegt kun je volgens mij het best bij de nooduitgangen bij de vleugels zitten; daar staat geen rij met stoelen voor.
Vandaar...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:07 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hou nogal van een wandelingetje dus om dan steeds langs 2 mensen te kruipen heb ik ook weinig zin in.
Ligt aan het vliegtuig.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?
Hangt van het type vliegtuig af.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat voor opstelling heeft business class eigenlijk? 2-2, kan dat kloppen?
quote:Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
Maareh Jaguarized, gaat er geen rechtstreekse(re) vlucht naar Nieuw-Zeeland? Of is dit gewoon de goedkoopste oplossing?
Niet gezien.quote:
Ik had mn post ge-edit!quote:Op zondag 15 januari 2006 00:13 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Niet gezien.Soms ben ik net static, die zag het net ook niet.
![]()
Nee geen rechtstreekse vlucht aangezien er geen enkel vliegtuig is die zo lang nonstop kan vliegen. Je moet altijd een of twee keer overstappen. Het snelst is waarschijnlijk Amsterdam - Kuala Lumpur - Auckland met Malaysia Airlines of Amsterdam - Singapore - Auckland met Singapore Airlines.
Nee, veel te lange afstand.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:09 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Maareh Jaguarized, gaat er geen rechtstreekse(re) vlucht naar Nieuw-Zeeland? Of is dit gewoon de goedkoopste oplossing?
Ik grossier erin.quote:
Sinds 1995 vlieg ik zakelijk; geen idee dus, mijn werkgever betaalt.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:47 schreef Jaguarized het volgende:
Wat heb je nou voor dat ticket betaald naar Nigeria?
Heeft dat misschien niet temaken met tarieven die luchthavens en/of de overheid in rekening brengt aan de vervoerders?quote:Op zondag 15 januari 2006 12:54 schreef Jaguarized het volgende:
1300 euro. Dat is inclusief een stopover in Seoul en een binnenlandse vlucht in Nieuw-Zeeland.
Nog even over die baggage: waarom mag je op vluchten naar alle bestemmingen behalve de VS, Canada en Mexico maar 20 kilo meenemen in economy en als je dus naar de VS, Canada en Mexico 2x 23 kilo = 46 kilo = meer dan 2 keer zo veel (piece concept) meenemen?
Is dat een wet van meden en perzen? DIe 20 kg is toch de hoeveelheid die je gratis mag meenemen? Je mag toch wel meer meenemen,maar moet dan gewoon dokken?quote:Op zondag 15 januari 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee maar als ik logisch nadenk dat als men bijvoorbeeld een Boeing 777 inzet op een vlucht naar Newark en een 777 naar Dubai, er net zoveel mensen in gaan maar alleen de belading van het vliegtuig dus dubbel zo veel is...
Een grens lijkt me wel dat die er is. De vraag is alleen of je daar met een normale belading bij in de buurt komt..quote:Op zondag 15 januari 2006 13:09 schreef Jaguarized het volgende:
Jawel maar stel dat je 50 mensen die 100 kilo gaan meenemen, dat is dus 50 x 80 = 4000 kilo te veel. Is er niet ergens een grens van maximale belading?
Je vergeet dat er ook nog vracht (post, dozen, koerierstukken) meegaan in de bellyquote:Op zondag 15 januari 2006 13:03 schreef Jaguarized het volgende:
Geen idee maar als ik logisch nadenk dat als men bijvoorbeeld een Boeing 777 inzet op een vlucht naar Newark en een 777 naar Dubai, er net zoveel mensen in gaan maar alleen de belading van het vliegtuig dus dubbel zo veel is...
Het gaat er ook om hoeveel 1 stuk maximaal mag wegen in verband met veiligheidseisen / werkomstandigheden voor de beladers en platformmedewerkers. Soms zie je wel eens op zo'n koffer 'heavy piece' staan op een rode sticker, om te voorkomen dat je een belader af kan schrijven.quote:Op zondag 15 januari 2006 13:16 schreef Jaguarized het volgende:
Mjah ok maar waarom zou dat piece concept gelden op vluchten naar de VS? Alleen omdat er Amerikaanse maatschappijen zijn die het ook hebben en het dus vrij standaard is in de VS? Of omdat men gewoon weet dat toeristen veel extra baggage meenemen dat op Schiphol weer nagekeken kan worden door de douane..
Je bedoelt hoeveel 1 stuk baggage mag wegen bij het piece concept?quote:Op zondag 15 januari 2006 14:40 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Het gaat er ook om hoeveel 1 stuk maximaal mag wegen in verband met veiligheidseisen / werkomstandigheden voor de beladers en platformmedewerkers. Soms zie je wel eens op zo'n koffer 'heavy piece' staan op een rode sticker, om te voorkomen dat je een belader af kan schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |