abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34065873
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

ok

Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34065901
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:51 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Welkom in Travel.
.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 22:57:33 #53
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34066000
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:

[..]

ok

Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).

Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34066042
quote:
: :
Stay awake while the flight is descending, and ease any ear/nose discomfort as soon as possible.
En wat als je net dan slaapt?
pi_34066066
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
pi_34066141
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34066154
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is ).
pi_34066191
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
quote:
Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
pi_34066202
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:00 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Ze bestaan inderdaad voor lichte oogafwijkingen. Die draag je 's nachts, en overdag zie je dan scherp.
pi_34066233
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is ).
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
pi_34066314
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor .
pi_34066504
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor .
Wat bedoel je nu precies?
pi_34066754
Was een grapje .
pi_34066818
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Sport_Life het volgende:
Was een grapje .
Ik snap hem niet!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:18:31 #65
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34066824
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
quote:
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
Dat hangt van jezelf af denk ik.

Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34066879
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:

[..]


Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
pi_34066954
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:

[..]

Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
Daar heb ik wel op gerekend..
quote:
Dat hangt van jezelf af denk ik.

Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Was ik wel van plan. Ik kan sowieso slecht stil blijven zitten, en daarnaast moet ik ook een beetje oppassen ivm medicatie (kans op bloedstollingen is iets hoger).
pi_34067207
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Tegenwoordig krijg je bij elke maatschappij wel een instructiefilmpje te zien wat je wel en niet moet doen tijdens de vlucht, ofwel, lenzen uit, veel drinken, rondjes lopen en oefeningen doen.
pi_34067209
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34067347
Hoe lang duurt N-Z?
pi_34067428
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34067478
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
Beiden?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:36:34 #73
862 Arcee
Look closer
pi_34067534
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Dat is afhankelijk van je bestemming. En aan de airline.
En of ze 't überhaupt wel checken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34067606
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
pi_34067652
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30

Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten

Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35

Seoul wachten 7 uur 5 minuten

Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45

Totaal: 31 uur 35 minuten
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:39:55 #76
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34067659
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_34067708
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Ik dacht in eerste instantie dat het een vraag was a la "Ik weeg xxx kilo mag ik nog vliegen?"
pi_34067731
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30

Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten

Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35

Seoul wachten 7 uur 5 minuten

Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45

Totaal: 31 uur 35 minuten
Daar ben je wel mee bezig.

Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:43:43 #79
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34067788
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34067814
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Alicey het volgende:

[..]

Daar ben je wel mee bezig.

Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:44:54 #81
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34067833
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:32 schreef Alicey het volgende:
Hoe lang duurt N-Z?
Dat is bijna de verst mogelijke bestemming.

Zal me niet verbazen als je in totaal zo rond de 22 uur kwijt bent.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:45:48 #82
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34067872
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:46:25 #83
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34067897
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
Vraag me niet waarom, maar ik heb iets tegen Easyjet; zal dan ook nooit met ze vliegen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34067907
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:46:48 #85
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34067910
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Totaal: 31 uur 35 minuten
Ohw, nog een stukje erger.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34067943
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
pi_34067992
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Ik weet van een arts.
pi_34068019
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
pi_34068025
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef static het volgende:

[..]

Ohw, nog een stukje erger.
Da's meer dan een etmaal.
pi_34068029
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Hoor je niets? Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt? Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34068057
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef static het volgende:

[..]

Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 14 januari 2006 @ 23:51:43 #92
862 Arcee
Look closer
pi_34068076
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Inderdaad.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_34068095
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_34068126
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).

Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.

De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).

Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
pi_34068152
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:55:05 #96
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34068190
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie

Laat die titels maar aan mij over.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_34068204
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:52 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
Wat deden die kastjes dan?
pi_34068229
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).

Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Mooi.
quote:
De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).
Dat weet ik niet.. Het is via een Nederlands reisbureau geregeld.
quote:
Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
Zal er eens kijken.

edit : CAL staat er niet tussen..
pi_34068237
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Jaguarized het volgende:
Hoor je niets? Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt? Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.

Ook is het afhankelijk van de druk in de cabine wat je hoort. Soms helpt het om even te slikken om er dan achter te komen dat het heel stil is...
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:57:00 #100
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_34068249
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.
Buiten dat is er genoeg entertainment aan boord.

Jammer dat CA hier niet bijstaat: http://www.seatguru.com/index.php
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')