Je hebt wel weer nachtlenzen toch?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
ok
Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
ok
Dan houd ik ze gewoon in tot het moment dat ik ga slapen.
En wat als je net dan slaapt?quote:: :
Stay awake while the flight is descending, and ease any ear/nose discomfort as soon as possible.
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Je hebt wel weer nachtlenzen toch?
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, daglenzen. Die moet ik dus uit doen wanneer ik ga slapen. (Althans, als ik het niet doe heb ik nadat ik wakker word plakkerige en geirriteerde ogen)
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:57 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, tip: als je die richting opgaat zet je al tijdens de vlucht de Bangkok tijd in je horloge en zodra die op ca. 01:00 staat mik je een slaappil in je strotje zodat je synchroon loopt met de tijd daar (tijd van slapen).
Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.quote:Ik heb diezelfde vlucht gehad en die komt volgens mij rond ca. 07:00 aan in Bangkok, iedereen vertrekt meteen naar zijn kamer om bij te slapen maar jij bent zo fris als een hoentje daar je absoluut geen jet-lag hebt. Wij zijn meteen Bangkok ingegaan.
Ze bestaan inderdaad voor lichte oogafwijkingen. Die draag je 's nachts, en overdag zie je dan scherp.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:00 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik doelde op het bestaan, ik meende iets gehoord te hebben dat die bestaan.
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:01 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Heb je geen bril dan? Scheelt weer een hoop gekut met die lenzen tijdens de vlucht (zul je net zien dat er hevige turbelentie is).
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die heb ik wel, maar dat is ook niet optimaal. Lenzen zijn scherper, beslaan niet, worden niet vuil etc. Ik verwacht als ik eenmaal slaap niet veel eerder wakker te worden dan wanneer ik bijna op de bestemming aan kom, dus opnieuw in doen hoeft dan niet per se (Uitdoen is zo gebeurd, in doen kan lastig zijn bij turbulentie).
Wat bedoel je nu precies?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:05 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Nou ja tenzij je met een of andere Oosterse maatschappij gaat zul je echt geen last hebben van beslaande glazen hoor.
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik ben zelf geen fan van slaappillen. Voor de zekerheid heb ik wel een kalmerings/slaapmiddel in huis gehaald (in geval van vliegangst), maar ik hoop het eigenlijk niet te gebruiken.. Ik weet niet hoe moeilijk het is om in slaap te komen in een vliegtuig. Ik weet wel dat als ik eenmaal in slaap ben, ik zelfs door een atoombom heen slaap.
Dat hangt van jezelf af denk ik.quote:Ik weet niet precies wat de ideeen zijn. Locals vangen me op. Ik weet alleen niet of ze me eerst naar het hotel brengen om bij te slapen of niet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Daar heb ik wel op gerekend..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:18 schreef static het volgende:
[..]
Probleem is dat je dan dus in het Nederlandse ritme blijft en zeer waarschijnlijk een jet-lag krijgt.
Was ik wel van plan.quote:Dat hangt van jezelf af denk ik.
Ohw, en loop af en toe een rondje door het vliegtuig, is goed voor je bloedsomloop tijdens dat soort lange vluchten.
Tegenwoordig krijg je bij elke maatschappij wel een instructiefilmpje te zien wat je wel en niet moet doen tijdens de vlucht, ofwel, lenzen uit, veel drinken, rondjes lopen en oefeningen doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Beiden?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:34 schreef Jaguarized het volgende:
Werkelijke vliegtijd of inclusief wachttijden?
En of ze 't überhaupt wel checken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:16 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Dat is afhankelijk van je bestemming.En aan de airline.
Ik dacht in eerste instantie dat het een vraag was a la "Ik weeg xxx kilo mag ik nog vliegen?"quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
Daar ben je wel mee bezig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Amsterdam - Frankfurt: 1 uur 20 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 16.10, aankomst 17.30
Frankfurt wachten 1 uur 50 minuten
Frankfurt - Seoul: 10 uur 15 minuten
Vertrek 1-2-2006 om 19.20, aankomst 2-2-2006 om 13.35
Seoul wachten 7 uur 5 minuten
Seoul - Auckland: 11 uur 5 minuten
Vertrek 2-2-2006 om 20.40, aankomst 3-2-2006 om 11.45
Totaal: 31 uur 35 minuten
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:19 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Laatst een docu gezien op Discovery daarover!
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar ben je wel mee bezig.
Ben je dan ook niet volkomen brak wanneer je aankomt?
Dat is bijna de verst mogelijke bestemming.quote:
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:28 schreef Jaguarized het volgende:
Ik heb ook weer een lange trip voor de boeg, 1 februari naar Nieuw-Zeeland. Vliegtuig zal een 747 zijn zonder persoonlijke televisies, het zijn toch 2 nachtvluchten op de heenweg dus een gangplaats voor mij.
Vraag me niet waarom, maar ik heb iets tegen Easyjet; zal dan ook nooit met ze vliegen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef DutchTrain het volgende:
Overigens hebben ze bij Easyjet nu geen limiet meer op handbagage. Nog een reden om niet meer met ze te vliegen aangezien de bagagevakken in een Boeing maximaal 40 kilo mogen hebben.
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Ohw, nog een stukje erger.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef Jaguarized het volgende:
Totaal: 31 uur 35 minuten
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:44 schreef Jaguarized het volgende:
Ik denk dat ik heel lang ga slapen inderdaad want ik kan absoluut niet slapen in vliegtuigen. Om de een of andere reden vond ik ook dat er meer herrie was in een Airbus dan in een Boeing. Maar dat zal ik me wel verbeeld hebben.
Ik weet van een arts.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:43 schreef static het volgende:
[..]
Ohw, ik heb het van zo'n blaadje in het vliegtuig.
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Hoor je niets?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Dat ligt eraan waar je zit. Vóór de motoren en de vleugels hoor je vrijwel niets (het landingsgestel misschien, maar dat hoop je maar twee keer te horen)
Lijkt me ook een bijzondere bestemming! Waar vlieg je mee?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:45 schreef static het volgende:
[..]
Volgende week of de week daarop vertrek ik voor zes maanden naar Nigeria, is maar zes uurtjes; voordeel is wel dat het in dezelfde tijdzone is.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maakt de klasse nog uit waar je je bevindt?
Laat die titels maar aan mij over.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:39 schreef E.T. het volgende:
ik denk steeds dat dit topic in LIF moet staan als ik de AT zie
Wat deden die kastjes dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
De ruimte bij de SAS naar New York was nog best riant bij de B en G stoelen. Dat waren gangpadstoelen. In dat vliegtuig hadden overigens 4 van de 8 stoelen op een rij kastjes voor electronica onder zich, uitermate storend.
Mooi.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja, normaal gesproken is het hoe verder naar achteren hoe goedkoper de stoel (of andersom).
Bussiness Class zit daarom ook altijd voorin; is het meest stil en comfortabel.
Dat weet ik niet.. Het is via een Nederlands reisbureau geregeld.quote:De overige stoelen worden toegewezen tijdens check-in en dan is het maar afwachten waar je zit (China Airlines heeft denk ik geen internet of self service check-in? ).
Zal er eens kijken.quote:Voor de beste plekken kijk je op www.seatguru.com en vraag je naar een bepaalde plek bij check in
Hangt ook nog wel van de belading; een keer NYC - London gevlogen met 60 man in een 747-400, toen was het ook erg stil. Ik zat toen zo ongeveer in het midden. Belangrijkste verschil is dat er dan ook nauwelijks gelopen wordt door de cabine.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Jaguarized het volgende:
Hoor je niets?Net zo stil als wanneer je met een nieuwe dubbeldekstrein rijdt?
Nee maar even serieus, je hebt dusdanig veel geluid van de motoren dat ik er in ieder geval niet van kan slapen. Heb er een keer achter gezeten en een keer op de vleugel, beide keren net zo veel herrie.
Valt allemaal best mee. Op een gegeven moment vallen je oogjes vanzelf dicht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Ik heb nog niet gevlogen.. Ik hoop eik dat ik in slaap kom. 11 uur in een kleine ruimte lijkt mij doodsaai nl.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |