abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:17:26 #1
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_34052272
Ik las laatst een keer dat mannen in het Rmijnse Rijk vooral seks hadden met andere mannen en dat seks met vrouwen vooral was bedoeld voor de voortplanting. Ik weet dat er destijds vrij losse zeden waren, maar ik vind het zo opvallend dat de seksuele voorkeur van mannen destijds blijkbaar uitging naar andere mannen. Weet iemand hier of dit klopt en, zo ja, wat de reden daarvoor/oorzaak daarvan was?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_34052310
Dat klopt wel ja. Dat was geloof ik omdat de band tussen mannen veel sterker was omdat die samen veel meer tijd doorbrachten..
pi_34052316
Zal eerder bij de Grieken geweest zijn.
JOHNNY HEITINGA
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:21:03 #4
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_34052390
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Imberr het volgende:
Dat klopt wel ja. Dat was geloof ik omdat de band tussen mannen veel sterker was omdat die samen veel meer tijd doorbrachten..
Oké, interessant. Klinkt wel logisch. Als ze lang zonder vrouw van huis waren kan ik me daar zeker iets bij voorstellen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_34052392
het was normaal dat Romeinse jongetjes werden ontmaagd door oude ooms/kennissen/leraren
Gemiddeld reactieniveau op de FP:
[quote]Ben benieuwd wanneer Bin Laden zelf met een boek komt![/quote]
Buzzz: Wat, gebundelde grot tekeningen??? >:)
pi_34052415
waar denk je dat het woord anaalridder vandaan komt?
[Love] Beyond this dejection there's beauty and grace
A glorious future we long to embrace
[Rage] (PAIN!) All the time, I have waited with rage
All the time, I was promised my salvation
pi_34052431
Ik zie een nieuwe Civilization IV mod aankomen...
Oh, and that's a bad miss!
pi_34052451
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef BennyNL het volgende:
het was normaal dat Romeinse jongetjes werden ontmaagd door oude ooms/kennissen/leraren
Dan waren ze 'mannen' geworden, klopt dat?
pi_34052580
Ze hadden wel schandknaapjes in ieder geval..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_34052973
Kijk ook eens naar de serie 'Rome' op SBS6...

Gezien het aantal actieve genetaliën dat voorbij komt,zal ook dit onderwerp niet geschuwd worden.
Work hard, play harder!
Last.fm
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:39:15 #11
106955 BB_Koning
Koninklijk? Nee: goddelijk...
pi_34052997
Mannen hadden sex met jongens. Ik heb wel eens Latijnse teksten gelezen waarin over bepaalde soldaten iets in deze trant gezegd werd: ze waren mannelijk genoeg om op wacht te staan, maar ook glad genoeg voor in bed.
bb_koning.hyves.nl
pi_34053011
Leuke beschaving was dat toendertijd
Salsa Española
pi_34054259
De seks met jongens had voor een groot deel een "mentor"-functie. Een man zou op seksueel gebied mentor zijn van een jongen van bijvoorbeeld rond de 14.
You're living in a fantasy... world...
pi_34054352
Het was vaak zo dat jongens in de leer gingen om een vak te leren. Ze gingen dan wonen bij de bakker, slager, whatever. Die moest dan van de jongen een man maken, en een deel daarvan was hem inleiden in de wereld van seks.
(er bestond toen geen internet en tv )
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_34054395
Ik geloof overigens niet dat de romeinen over 't algemeen liever homo dan hetero waren. Van waar haal je dat?
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:17:02 #16
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34054396
Ik ben echt heel veel eeuwen telaat geboren
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:18:32 #17
52349 purplerose
Footsteps lead me to Eddie O+
pi_34054448
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik geloof overigens niet dat de romeinen over 't algemeen liever homo dan hetero waren. Van waar haal je dat?
Je kan beter zeggen dat er geen labeltjes bestonden, mensen deden zoals ze het wilde of het nou een man of een vrouw was
Uit een goeie worst hoort sap te komen! :7
Best place for a woman? Face down, ass up
In perfect love and perfect trust. An'ye harm none do what ye will
I Lipsmackers ftw baby! Yeahhh!
pi_34054484
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef purplerose het volgende:
Ik ben echt heel veel eeuwen telaat geboren
Een vrouw die liever leefde in een tijd waar mannen zich niet tot haar aangetrokken voelden
Ben je lesbisch?
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:21:49 #19
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_34054582
Ik heb wel gehoord dat vrouwen niet vies waren van andere vrouwen, dat zal dan wel komen omdat de mannen steeds teveel met elkaar bezig waren. Zo wordt het haast geloofwaardig, toch.
power to the people
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:23:56 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34054661
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ik las laatst een keer dat mannen in het Rmijnse Rijk vooral seks hadden met andere mannen en dat seks met vrouwen vooral was bedoeld voor de voortplanting. Ik weet dat er destijds vrij losse zeden waren, maar ik vind het zo opvallend dat de seksuele voorkeur van mannen destijds blijkbaar uitging naar andere mannen. Weet iemand hier of dit klopt en, zo ja, wat de reden daarvoor/oorzaak daarvan was?
Het probleem is gewoon dat Nero te weinig Christenen in de fik gestoken heeft. En wij dus gewoon te preuts geworden zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34054825
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 17:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ik weet dat er destijds vrij losse zeden waren,
Mannen die seks met elkaar hebben = losse zeden?

De seksuele moraal was bij de Romeinen een heel andere dan de onze, maar maakt dat hun vorm van moraal meteen verkeerd? 'Los' was hij in elk geval niet, er golden zowel bij de Grieken als bij de Romeinen zeer strikte regels op het gebied van relaties en seksualiteit. Die regels wijken alleen af van wat wij 'normaal' vinden. Onze huidige seksuele moraal is voor een belangrijk deel beïnvloed door het christendom (dat van oudsher nogal puriteins was).
pi_34054864
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:13 schreef in-limboy het volgende:
De seks met jongens had voor een groot deel een "mentor"-functie. Een man zou op seksueel gebied mentor zijn van een jongen van bijvoorbeeld rond de 14.
Dan hebben we het over de Grieken. Bij de Romeinen was pederastie niet wijdverbreid. Wel was het op een gegeven moment vrij hip in de gegoede kringen, aangezien die zo'n beetje alles van de Grieken kopieerden.
pi_34054877
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:15 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het was vaak zo dat jongens in de leer gingen om een vak te leren. Ze gingen dan wonen bij de bakker, slager, whatever. Die moest dan van de jongen een man maken, en een deel daarvan was hem inleiden in de wereld van seks.
(er bestond toen geen internet en tv )
Nu heb je het meer over de Middeleeuwen. Ietsje later.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 18:29:31 #24
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_34054878
Forum betekend in het Grieks een samenkomst van mannen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_34054905
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het idee van een 'seksuele geaardheid' bestond toen überhaupt niet. Dergelijke terminologie dateert uit de negentiende eeuw voor wat betreft de westerse samenleving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')