Oké, interessant. Klinkt wel logisch. Als ze lang zonder vrouw van huis waren kan ik me daar zeker iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:18 schreef Imberr het volgende:
Dat klopt wel ja. Dat was geloof ik omdat de band tussen mannen veel sterker was omdat die samen veel meer tijd doorbrachten..
Dan waren ze 'mannen' geworden, klopt dat?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:21 schreef BennyNL het volgende:
het was normaal dat Romeinse jongetjes werden ontmaagd door oude ooms/kennissen/leraren
Je kan beter zeggen dat er geen labeltjes bestonden, mensen deden zoals ze het wilde of het nou een man of een vrouw wasquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik geloof overigens niet dat de romeinen over 't algemeen liever homo dan hetero waren. Van waar haal je dat?
Een vrouw die liever leefde in een tijd waar mannen zich niet tot haar aangetrokken voeldenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef purplerose het volgende:
Ik ben echt heel veel eeuwen telaat geboren
Het probleem is gewoon dat Nero te weinig Christenen in de fik gestoken heeft. En wij dus gewoon te preuts geworden zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ik las laatst een keer dat mannen in het Rmijnse Rijk vooral seks hadden met andere mannen en dat seks met vrouwen vooral was bedoeld voor de voortplanting. Ik weet dat er destijds vrij losse zeden waren, maar ik vind het zo opvallend dat de seksuele voorkeur van mannen destijds blijkbaar uitging naar andere mannen. Weet iemand hier of dit klopt en, zo ja, wat de reden daarvoor/oorzaak daarvan was?
Mannen die seks met elkaar hebben = losse zeden?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:17 schreef Federer-fan het volgende:
Ik weet dat er destijds vrij losse zeden waren,
Dan hebben we het over de Grieken. Bij de Romeinen was pederastie niet wijdverbreid. Wel was het op een gegeven moment vrij hip in de gegoede kringen, aangezien die zo'n beetje alles van de Grieken kopieerden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:13 schreef in-limboy het volgende:
De seks met jongens had voor een groot deel een "mentor"-functie. Een man zou op seksueel gebied mentor zijn van een jongen van bijvoorbeeld rond de 14.
Nu heb je het meer over de Middeleeuwen. Ietsje later.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:15 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Het was vaak zo dat jongens in de leer gingen om een vak te leren. Ze gingen dan wonen bij de bakker, slager, whatever. Die moest dan van de jongen een man maken, en een deel daarvan was hem inleiden in de wereld van seks.
(er bestond toen geen internet en tv)
Het idee van een 'seksuele geaardheid' bestond toen überhaupt niet. Dergelijke terminologie dateert uit de negentiende eeuw voor wat betreft de westerse samenleving.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik geloof overigens niet dat de romeinen over 't algemeen liever homo dan hetero waren. Van waar haal je dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |