Ook als diegene nog nooit een kind met ook maar één vinger heeft aangeraakt...? En 'met wie dan ook'? Pedofielen, als ze al geweldadig zijn (wat erg zeldzaam is), zijn dan hooguit gevaarlijk voor kinderen. Dan zou je ze dus bij kinderen uit de buurt moeten houden. Maar jij wilt ze levenslang in de isoleercel gooien?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:51 schreef wonko het volgende:
Klopt...maar als blijkt dat iemand pedofiel is door zijn gedrag zonder het te hebben aangegeven of hulp gezocht te hebben mogen ze levenslang de mogelijkheid ontnomen worden om nog in contact te komen met wie dan ook.
In theorie: ja.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:45 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Maar je bent dus wel van mening dat pedofielen die totaal geen behoefte hebben hun 'wensen' in praktijk te brengen, gewoon in scholen en met kinderen kunnen werken?
Ik zei...als blijkt uit zijn gedrag...dus die vinger is er wel degelijk geweest. En die isoleercel is veels te goedaardig...wat ik wel vind mag ik niet zeggen van jou. Of ben je weer zo'n type die denkt dat die zieken van geest te genezen zijn?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ook als diegene nog nooit een kind met ook maar één vinger heeft aangeraakt...? En 'met wie dan ook'? Pedofielen, als ze al geweldadig zijn (wat erg zeldzaam is), zijn dan hooguit gevaarlijk voor kinderen. Dan zou je ze dus bij kinderen uit de buurt moeten houden. Maar jij wilt ze levenslang in de isoleercel gooien?
Laten we de mensenrechten dan meteen maar afschaffen...
Hoe er met een machtsverschil wordt omgegaan ("goed" of "slecht") hangt toch gewoon volledig van de volwassene af? Het risico is er want een volwassene is in zo'n situatie in staat er misbruik van te maken, maar is toch even goed in staat om gewoon goed en verantwoordelijk ermee om te gaan? Om dan te zeggen dat het per definitie slecht is omdat er een machtsverschil is is voorbarig... Eigenlijk dezelfde discussie als in dit topic. Pedofielen zijn nog geen kindermisbruikers. Net zo zijn 'mensen met een machtspositie' nog niet meteen machtsmisbruikers... Niet iedere volwassene die iets met een 17 jarige krijgt zal hier egoistische of slechte bedoelingen mee hebben. Het percentage ligt misschien wat hoger, maar dat mag je dus niet als standaard nemen..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Tja, ouwe bokken en jonge blaadjes... Zolang er geen sprake is van dwang (fysiek of geestelijk) kan ik er weinig problemen mee hebben, maar bij dergelijke leeftijdsverschillen is er toch altijd het gevaar van machtsongelijkheid...
Ik ben niet van mening dat een pedofiel per definitie ziek van geest is. Als iemand kinderen verkracht, mag hij van mij levenslang worden opgesloten. In andere gevallen is dat wat mij betreft schieten met een kanon op een mug.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:56 schreef wonko het volgende:
Ik zei...als blijkt uit zijn gedrag...dus die vinger is er wel degelijk geweest. En die isoleercel is veels te goedaardig...wat ik wel vind mag ik niet zeggen van jou. Of ben je weer zo'n type die denkt dat die zieken van geest te genezen zijn?
Man man man...je moet folders gaan schrijven...wat een hoop waanzin komt eruit zeg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:59 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Hoe er met een machtsverschil wordt omgegaan ("goed" of "slecht") hangt toch gewoon volledig van de volwassene af? Het risico is er want een volwassene is in zo'n situatie in staat er misbruik van te maken, maar is toch even goed in staat om gewoon goed en verantwoordelijk ermee om te gaan? Om dan te zeggen dat het per definitie slecht is omdat er een machtsverschil is is voorbarig... Eigenlijk dezelfde discussie als in dit topic. Pedofielen zijn nog geen kindermisbruikers. Net zo zijn 'mensen met een machtspositie' nog niet meteen machtsmisbruikers... Niet iedere volwassene die iets met een 17 jarige krijgt zal hier egoistische of slechte bedoelingen mee hebben. Het percentage ligt misschien wat hoger, maar dat mag je dus niet als standaard nemen..
Pardon? Als blijkt dat iemand pedo is maar kinderen niet verkracht moet deze gewoon zijn gang kunnen gaan? Totdat het fout gaat zeker maar dan is het te laat.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben niet van mening dat een pedofiel per definitie ziek van geest is. Als iemand kinderen verkracht, mag hij van mij levenslang worden opgesloten. In andere gevallen is dat wat mij betreft schieten met een kanon op een mug.
Niet te hopen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:01 schreef Ghostbuster het volgende:
Je hebt geen kinderen zeker Lupa?
Ik vind het ook niet per definitie slecht.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:59 schreef in-limboy het volgende:
Het risico is er want een volwassene is in zo'n situatie in staat er misbruik van te maken, maar is toch even goed in staat om gewoon goed en verantwoordelijk ermee om te gaan? Om dan te zeggen dat het per definitie slecht is omdat er een machtsverschil is is voorbarig...
Nee, gelukkig niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:01 schreef Ghostbuster het volgende:
Ah vandaar dat stompzinnige gelulquote:
Iemand die niets doet wat niet mag, moet inderdaad gewoon zijn gang kunnen gaan. Zo werkt dat in onze rechtsstaat.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:02 schreef wonko het volgende:
Pardon? Als blijkt dat iemand pedo is maar kinderen niet verkracht moet deze gewoon zijn gang kunnen gaan?
En zo werkt dat ook in onze rechtsstaat. Je kunt mensen niet preventief opsluiten, want dan zou je iedereen moeten opsluiten.quote:Totdat het fout gaat zeker maar dan is het te laat.
Lastige vraag, met name omdat ik absoluut geen kinderen wil. Daarnaast is het een wel hele hypotethische kwestie. Hoe oud zijn mijn kinderen, wat is mijn relatie met die persoon, wat weet ik van hem etc. etc. Ik sluit niet uit dat ik dat inderdaad zou toestaan afhankelijk van de situatie. Overigens pleit het enorm voor die persoon dat hij er open over is. Dat zou bij mij veel vertrouwen wekken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:03 schreef 1ofthefew het volgende:
@ lupa --> stel dat in jouw vriendenkring een man/vrouw zit waarvan jij weet dat die sexuele gevoelens heeft voor kinderen maar voor zover jij weet nog nooit iets heeft gedaan.
zou jij dit persoon laten babysitten op je kinderen (ervan uitgaande dat je kinderen hebt of zal krijgen later)
Nee. Iedereen is een potentiële misdadiger.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:05 schreef Ghostbuster het volgende:
Ja want iedereen heeft zulke gevoelens
Ik zou het met argumenten proberen in plaats van met scheldwoorden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:04 schreef Ghostbuster het volgende:
Ah vandaar dat stompzinnige gelul
Begreep het al niet
Als iemand potentieel in staat is tot moet voorkomen worden dat deze die fout begaat. Dit ook ter bescherming van zichzelf. Maar zou dus bewust kinderen onder hoede van een pedo stellen?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Iemand die niets doet wat niet mag, moet inderdaad gewoon zijn gang kunnen gaan. Zo werkt dat in onze rechtsstaat.
[..]
En zo werkt dat ook in onze rechtsstaat. Je kunt mensen niet preventief opsluiten, want dan zou je iedereen moeten opsluiten.
je kids zijn 2 a 3 jaar. de persoon is een jeugdvriend/vriendin (of misschien zelfs een broer/zus, wat ook vaak voorkomt)... etc.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Lastig vraag, met name omdat ik absoluut geen kinderen wil. Daarnaast is het een wel hele hypotethische kwestie. Hoe oud zijn mijn kinderen, wat is mijn relatie met die persoon, wat weet ik van hem etc. etc. Ik sluit niet uit dat ik dat inderdaad zou toestaan afhankelijk van de situatie.
Hoe kom je bij die conclusies?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:55 schreef Blind_Guardian het volgende:
In de praktijk zou ik pedo's afraden bij een school of kinderopvang te gaan werken, en de "goedaardige" zullen dat mijnsinziens niet doen, om risico's te vermijden. De "niet-goedaardigen" zullen dit juist opzoeken en daardoor een overgreote kans hebben om in kinderverkrachters te veranderen.
Beste 1ofthefew, weet je dat kinderen die misbruikt worden meestal door ooms, tantes, neven en andere familieleden misbruikt worden? Die helemaal niet pedofiel zijn? En waarvan je het dus *zeker* niet verwacht?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:09 schreef 1ofthefew het volgende:
je kids zijn 2 a 3 jaar. de persoon is een jeugdvriend/vriendin (of misschien zelfs een broer/zus, wat ook vaak voorkomt)... etc.
ik zou die keuze nooit maken. ook al weet je voor 99.99% zeker dat er niks zou gebeuren, stel dat er wat gebeurd dan heb je je kinderen verpest omdat jij iemand wou vertrouwen waarvan je wist dat het zou kunnen gebeuren.
Het probleem is een beetje dat iedereen in staat is tot verschrikkelijke dingen. Zie bijvoorbeeld Stanford Prison Experiment en de Milgram Experimenten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:08 schreef wonko het volgende:
Als iemand potentieel in staat is tot moet voorkomen worden dat deze die fout begaat.
Ik zei, dat hangt heel erg af van de situatie.quote:Dit ook ter bescherming van zichzelf. Maar zou dus bewust kinderen onder hoede van een pedo stellen?
Calimero effect....ja maar zij...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:12 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het probleem is een beetje dat iedereen in staat is tot verschrikkelijke dingen. Zie bijvoorbeeld Stanford Prison Experiment en de Milgram Experimenten.
[..]
Ik zei, dat hangt heel erg af van de situatie.
Anders ga je gewoon in op de inhoud van wat ze zegt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:01 schreef Ghostbuster het volgende:
Mensen die ik vertrouw geef ik wel een kans. Maar goed, ik heb en wil geen kinderen, dus ik kan wel leuk lullen, maar ik weet toch niet hoe ik zou handelen in een dergelijke situatie.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:17 schreef wonko het volgende:
Calimero effect....ja maar zij...
Je moet ze gewoon geen kans geven...punt.
Hehe....geland...ik gok dat je dan toch iets anders denkt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mensen die ik vertrouw geef ik wel een kans. Maar goed, ik heb en wil geen kinderen, dus ik kan wel leuk lullen, maar ik weet toch niet hoe ik zou handelen in een dergelijke situatie.
Ja...bron...cijfers...onderbouwing...iets.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:18 schreef 1ofthefew het volgende:
ps maar dat ooms/tantes familie misbruiken en dit niet doen uit vanwege pedofile geaardheid? hoe zit dat dan?
Waar het mij om gaat is dat ieder individu in staat is tot gruwelen, als de juiste (of eik de verkeerde) knopjes maar worden ingedrukt. En dat gebeurt heel vaak, anders zouden we geen criminaliteit hebben. Kortom: als jij exact dezelfde achtergrond en genetische opmaak had als moordenaar X, zou de kans groot zijn dat jij ook een moordenaar zou zijn geworden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:18 schreef 1ofthefew het volgende:
die experimenten waarop jij wijst zijn opzettelijke beinvloeding van die individuen zonder dat ze het zelf weten.
dergelijke situaties kom je alleen tegen in oorlogen of zijn geraffineerde groeperingen/instellingen en dus niet bij de normale burger in een 'normale' samenleving.
Incest heeft doorgaans geen zak te maken met pedofilie. Ouders en andere familieleden die kinderen misbruiken zijn in de meerderheid van de gevallen zelf ooit misbruikt. Hoe het mechanisme precies werkt, dat weet ik niet. Als we dat wisten, dan zou incest zijn uitgebannen, maar helaas is dat niet het geval.quote:ps maar dat ooms/tantes familie misbruiken en dit niet doen uit vanwege pedofile geaardheid? hoe zit dat dan?
Ik hoop dat ik me in een dergelijke situatie zou laten leiden door mijn gezonde verstand en niet alleen door onderbuikgevoelens. Verreweg de meeste pedofielen doen kinderen helemaal niets. Het zijn niet allemaal Dutrouxs in disguise.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:20 schreef wonko het volgende:
Hehe....geland...ik gok dat je dan toch iets anders denkt.
Nee, dat niet nee. Maar een kind is zo het vertrouwen in volwassenen kwijt. Lijkt me toch niet echt wenselijk voor een geestelijk gezond leven.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik me in een dergelijke situatie zou laten leiden door mijn gezonde verstand en niet alleen door onderbuikgevoelens. Verreweg de meeste pedofielen doen kinderen helemaal niets. Het zijn niet allemaal Dutrouxs in disguise.
Als ik het goed heb vond Dutroux zelf zichzelf geen pedofiel. En ik eigenlijk ook niet, meer een kindermoordenaar.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik me in een dergelijke situatie zou laten leiden door mijn gezonde verstand en niet alleen door onderbuikgevoelens. Verreweg de meeste pedofielen doen kinderen helemaal niets. Het zijn niet allemaal Dutrouxs in disguise.
Geen goed voorbeeld idd. Wat ik bedoel te zeggen is dat elk mens in staat is tot vreselijke daden. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Iedereen heeft een grens en die grens kan overschreden worden, met vreselijke gevolgen. Bij de ene mens ligt die grens hoger dan bij de andere, maar iedereen kan knappen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:28 schreef 1ofthefew het volgende:
als ik dezelfde achtergrond en genotype zou hebben als moordenaar X, dan zou ik moordenaar x zijn
Ik geef alleen maar weer wat 'men' denkt. Voor de meeste mensen is elke pedofiel een potentiële Dutroux. Dat is je reinste onzin, maar de meeste mensen gaan zich nu eenmaal niet verdiepen in onderzoeken en rapporten op dit gebied. Het is immers veel makkelijker om ze allemaal over één kam te scheren, dat zit je sowieso 'veilig'.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:35 schreef in-limboy het volgende:
Als ik het goed heb vond Dutroux zelf zichzelf geen pedofiel. En ik eigenlijk ook niet, meer een kindermoordenaar.
Het vertrouwen in volwassenen kwijt? En hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dit zal heel trollerig overkomen, maar pedofielen zijn dol op kinderen en vice versa, mits de pedofielen niet teveel op zichzelf gericht zijn...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:35 schreef wonko het volgende:
[..]
Nee, dat niet nee. Maar een kind is zo het vertrouwen in volwassenen kwijt. Lijkt me toch niet echt wenselijk voor een geestelijk gezond leven.
Voor de meeste ouders is een pedofiel alleen maar een bedreiging voor zijn kind. Zo is de publieke opinie op dit moment nu eenmaal. Ook als je een kind met geen vinger aanraakt en dat ook nooit van plan bent, ben je een paria...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:40 schreef in-limboy het volgende:
Het vertrouwen in volwassenen kwijt? En hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dit zal heel trollerig overkomen, maar pedofielen zijn dol op kinderen en vice versa, mits de pedofielen niet teveel op zichzelf gericht zijn...
Lazer op met je publieke opiniequote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Voor de meeste ouders is een pedofiel alleen maar een bedreiging voor zijn kind. Zo is de publieke opinie op dit moment nu eenmaal. Ook als je een kind met geen vinger aanraakt en dat ook nooit van plan bent, ben je een paria...
Wat mij betreft is het een mening. Zie ook mijn eerdere post over de jaren '70 ( Misbruik van de term pedofiel ). Als het een feit was, zou het niet aan verandering onderhevig zijn. Dat is het blijkbaar wel en niet zo'n beetje ook.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:43 schreef Ghostbuster het volgende:
Lazer op met je publieke opinie
Dat is toch gewoon een feit of niet soms?
Feitelijkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:43 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Lazer op met je publieke opinie
Dat is toch gewoon een feit of niet soms?
Tussen nooit van plan zijn en nooit doen zit een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Voor de meeste ouders is een pedofiel alleen maar een bedreiging voor zijn kind. Zo is de publieke opinie op dit moment nu eenmaal. Ook als je een kind met geen vinger aanraakt en dat ook nooit van plan bent, ben je een paria...
Denk je nu echt dat het gezond is voor een kind als een volwassene zijn geestelijke problemen met sex gaat projecteren op dat kind? Die zal zich aanpassen om zichzelf te redden maar dat het daar geestelijk ongeschonden uitkomt is onwaarschijnlijk. Het zal zijn onschuld kwijt zijn en daar zijn of haar verdere leven door getekend zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:40 schreef in-limboy het volgende:
[..]
Het vertrouwen in volwassenen kwijt? En hoe wil je dat voor elkaar krijgen? Dit zal heel trollerig overkomen, maar pedofielen zijn dol op kinderen en vice versa, mits de pedofielen niet teveel op zichzelf gericht zijn...
Als je een kind met geen vinger aanraakt en dat ook nooit van plan bent, dan ben je hetero of homo/bi. In andere gevallen kick je op kinderen en ben je niet goed bij je hoofd ----> enkeltje TBS.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:42 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een pedofiel kan ervoor kiezen om zijn geaardheid niet in de praktijk te brengen, omdat het niet aanvaard wordt door de maatschappij.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:54 schreef cultheld het volgende:
Als je een kind met geen vinger aanraakt en dat ook nooit van plan bent, dan ben je hetero of homo/bi. In andere gevallen kick je op kinderen en ben je niet goed bij je hoofd ----> enkeltje TBS.
dat experiment liet zien dat als mensen van hogerhand een missie krijgen ze dit uitvoeren, ook al doen ze anderen pijn. daarnaast zijn er wel degelijk mensen die stoppen of meer willen weten wat ze aan het doen zijn. blijft natuurlijk opzienbarend dat ze de medemens pijn doen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:36 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Geen goed voorbeeld idd. Wat ik bedoel te zeggen is dat elk mens in staat is tot vreselijke daden. De geschiedenis bewijst dat keer op keer. Iedereen heeft een grens en die grens kan overschreden worden, met vreselijke gevolgen. Bij de ene mens ligt die grens hoger dan bij de andere, maar iedereen kan knappen.
Het Milgram-experiment is overigens wél een goed voorbeeld. De mensen die hieraan meededen werden nergens toe gedwongen. Ze waren vrij om op elk moment de kamer te verlaten. Toch had de meerderheid er weinig problemen mee om een medemens (zogenaamd, maar dat wisten ze niet) levensgevaarlijke schokken toe te dienen. Zonder dwang, zelfs zonder enige psychische druk. 'Het kwaad' zit in ieder mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |