quote:De Roy dreigt met 'bom onder monarchie''
Edwin de Roy van Zuydewijn, de bijna ex-man van prinses Margarita, is opnieuw in opspraak geraakt. Na zijn eerdere beschuldigingen aan het adres van de koninklijke familie, is De Roy nu bezig met een boek waarin hij 'een bom legt onder de monarchie'.
Dat zegt de advocaat van De Roy, Pim de Vos, woensdag in De Telegraaf. Volgens De Vos bevat het boek van De Roy 'nieuw, explosief materiaal'. De advocaat spreekt over schandalen die openbaar moeten worden gemaakt in het belang van de samenleving.
Geluidsopnames
Volgens De Vos heeft De Roy genoeg materiaal voor zeker twee boeken en onderhandelt hij nu ook voor uitgave in het buitenland. De Roy maakt voor zijn boek onder meer gebruik van geluidsopnames, die hij stiekem maakte in 2001, toen hij zich tegengewerkt voelde door de koninklijke familie.
Ondanks de scheiding gelooft De Roy dat prinses Margarita nog steeds van hem houdt en dat zij onder druk is gezet door koningin Beatrix en prinses Irene, Margarita's moeder, om van hem te scheiden.
De Roy wil zich alleen neerleggen bij de scheiding als Margarita hem in de rechtbank in zijn gezicht verklaart dat het echt over is.
Pijnlijke onthullingen
Mocht het toch nog goed komen tussen de twee ex-geliefden, dan zal De Roy de meest pijnlijke onthullingen over de koninklijke familie niet opnemen in zijn boek. Een verzoening tussen de prinses en De Roy is echter zeer onwaarschijnlijk.
Klopt, maar nog niet gepost hier.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:13 schreef Varvara het volgende:
Hoezo chantageDie man is echt zielig gewoon.
Het is trouwens wel een beetje oud niews, dit![]()
Volgens mij houdt Beatrix altijd haar hart vast bij dit soort "rellen"quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef Cheesecake het volgende:
Ach, ik denk dat Beatrix zich hierom ligt te bescheuren. En ik kan het haar niet kwalijk nemen. Die man moet echt eens een andere bezigheid gaan zoeken dan het bashen van het Koninklijk Huis. Een treurig figuur is het.
Echt wel een vervelende ventquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:29 schreef popolon het volgende:
Wat een verschrikkelijk aandachtsgeil knaapje is dat toch ook.
Vervelend persoon.
quote:De advocaat van prinses Margarita, Gerard Kemper, heeft Edwin de Roy van Zuydewijn per brief gesommeerd geluidsbanden van een gesprek met koning Beatrix direct af te staan en niets daaruit openbaar te maken. Dat zei De Roy maandagavond in het televisieprogramma Barend en Van Dorp.
Het zou gaan om geluidsbanden van een gesprek met de koningin van 19 januari 2002. Volgens De Roy van Zuydewijn heeft Kemper gedreigd met een kort geding achter gesloten deuren als de ex-man van Margarita de banden of de betreffende brief in de openbaarheid brengt.
De Roy van Zuydewijn meent dat de uitspraken van de koningin op de tapes een "groot maatschappelijk belang'' dienen, en zal daarom de teksten en de brief van Kemper op internet publiceren.
Op de sinds maandagavond op internet te vinden website www.hypocrietofniet.nl heeft De Roy van Zuydewijn de brief van Kemper, gedateerd op 14 februari, gepubliceerd. Daaruit blijkt dat het gaat om in het geheim gemaakte opnamen, die Margarita en haar man eerder aan verslaggevers van tijdschrift HP/De Tijd lieten horen.
"Openbaarmaking van het gesprek tussen Margarita en haar tante is een inbreuk op haar persoonlijke levenssfeer en die van haar gesprekspartner en om die reden onrechtmatig'', aldus Kemper in de brief.
Volgens De Roy van Zuydewijn kan hij echter niet om het maatschappelijk belang van de banden heen. ,,Als een staatshoofd zich uitlaat zoals op die banden, moet Nederland daar kennis van kunnen nemen.''
Eind december deed ook het gerucht de ronde dat Margarita dna-materiaal heeft afgestaan om via onderzoek te bewijzen dat koningin Beatrix geen recht heeft op de troon. Zij zou een haarlok, speeksel en een kledingstuk hebben afgestaan. Het genetisch materiaal zou moeten aantonen dat Beatrix niet afstamt van koning Willem I en daarom geen recht heeft op de troon. Margarita heeft nu van De Roy een verklaring geëist waarin hij stelt dat zij dit materiaal nooit heeft afgestaan.
De prinses zou in de zomer van 2003 met het dna-onderzoek akkoord zijn gegaan. Op dat moment was zij verwikkeld in een conflict met haar familie, omdat die haar toenmalige echtgenoot niet zou accepteren.
Prinses Margarita vindt het 'achteraf onbehoorlijk' dat ze een opname heeft gemaakt van een gesprek met haar tante Beatrix en die aan anderen, onder wie haar ex Edwin de Roy van Zuydewijn, heeft laten horen. Dat heeft ze dinsdag via haar advocaat laten weten.
De prinses zegt verder dat ze nooit DNA-materiaal heeft afgestaan voor een erfelijkheidsonderzoek naar de familielijn van de Oranjes, iets dat De Roy wel beweerde.
Waarom?quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:05 schreef Hallulama het volgende:
Copycat, mag deze topic richting NWS?
Ja, dat is waar, zoals het op dit moment ook in NWS past.quote:Op dinsdag 28 februari 2006 16:10 schreef Copycat het volgende:
Waarom?
Ik vind persoonlijk dat het moddersmijt onderwerp hier prima past.
Het geeft te denken ja, maar om hem nou gelijk een rat te noemen, zo goed ken ik de beste man of de situatie waarin hij zit niet, jij wel, schatje?quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:28 schreef schatje het volgende:
Hij wil 2 miljoen euro.
Wat een rat zeg![]()
![]()
.
Zie Koninklijke familie wees schikkingsvoorstel af
Ik heb een bepaald beeld van die man gekregen en dat is voor mij meer dan voldoende om hem een rat te noemen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 20:32 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Het geeft te denken ja, maar om hem nou gelijk een rat te noemen, zo goed ken ik de beste man of de situatie waarin hij zit niet, jij wel, schatje?
Eens is met schatje.quote:Op donderdag 2 maart 2006 10:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik heb een bepaald beeld van die man gekregen en dat is voor mij meer dan voldoende om hem een rat te noemen.
quote:Koninklijke familie wees schikkingsvoorstel af
Uitgegeven: 1 maart 2006 17:40
DEN HAAG - De koninklijke familie heeft in het verleden een schikkingsvoorstel van Edwin de Roy van Zuydewijn, de ex-man van prinses Margarita, afgewezen. Het Koninklijk Huis heeft zelf nimmer een dergelijk voorstel aan de voormalige echtgenoot van de prinses gedaan.
Dat heeft een woordvoerder van de Rijksvoorlichtingsdienst RVD dinsdag bevestigd. De Roy van Zuydewijn deed zijn voorstel al enige tijd geleden, aldus de RVD. Wat het voorstel precies inhield weet de woordvoerder niet. De Roy suggereert zelf dat hij voor 2 miljoen euro Margarita voorgoed met rust zou laten en zijn stilzwijgen zou bewaren.
Geen idee wie of wat ik moet geloven, laat ze 't maar uitvechten, we krijgen de waarheid hopelijk vanzelf wel te horen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:34 schreef Natalie het volgende:
Ja, dat snapte ik al uit je tekst, Hallulama.
Je vroeg waar ik 't vandaan had. Daarom geef ik je die quote.
Persoonljk vind ik Edwin nogal een dubieus figuur. 't Zou me daarom ook niets verbazen als ie zelf een potje staat te liegen om zijn fagiele reputatie nog een beetje hoog te houden.
slimste?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Geen idee wie of wat ik moet geloven, laat ze 't maar uitvechten, we krijgen de waarheid hopelijk vanzelf wel te horen.
Tot die tijd pas ik in iedergeval wel voor het vellen van oordelen, lijkt me wel het slimste wat je kunt doen, in plaats van blind achter één van beide partijen aanlopen.
Dat laatste herinner ik me idd ook nog.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:37 schreef milagro het volgende:
Die man is zooo obsessief.
Zijn hele leven staat in het teken van zijn gram halen.
Hij droomt nog steeds van een ex die ms wel terugkomt bij hem ook nog eens.
Als ik hem zie, zie ik zoveel woede, en dat was al op de dag van de bruiloft
die ruk aan de arm van zijn bruid omdat ze iets te lang naar het publiek zwaaide.
Ik vind het een nare man
op mij ook.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:50 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat laatste herinner ik me idd ook nog.
Vond ze ook helemaal niet bij elkaar passen. Prinses Margarita lijkt me zo'n beïnvloedbaar en emotioneel niet geheel slabiele vrouw. En Edwin... zo overheersend en controlfreakerig. Da's tenminste hoe ze op me overkomen.
We zitten hier natuurlijk met z'n allen zover van de situatie af dat we alleen kunnen oordelen naar wat we via de media van ze vernemen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:38 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Geen idee wie of wat ik moet geloven, laat ze 't maar uitvechten, we krijgen de waarheid hopelijk vanzelf wel te horen.
Tot die tijd pas ik in iedergeval wel voor het vellen van oordelen, lijkt me wel het slimste wat je kunt doen, in plaats van blind achter één van beide partijen aanlopen.
't Is nogal wat.. Margarita is het nichtje van de Koningin. Ze is naar haar vernoemd en ik geloof zelfs dat Beatrix haar peetmoeder is, en ineens keert ze zich geheel tegen haar eigen familie. Natuurlijk zal er best wat gebeurd zijn. Want waar rook is, is ook wel vuur. Maar sinds ze afstand van De Roy heeft genomen, lijkt ze weer helemaal gelukkig met haar familie te zijn. Dat geeft toch te denken.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:53 schreef milagro het volgende:
op mij ook.
ze is een labiel wrak en daarom een makkelijke prooi voor een bezitterig persoon, wat ik denk dat de Roy is.
zijn lieve woordjes zijn net te lief, er klinkt dwang doorheen, en in haar ogen (destijds) angst en compleet overgeleverd zijn, machteloosheid.
damn, het lijkt wel een boek van Nicci French![]()
It runs in the family, zijn zuster is net zo erg.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 11:37 schreef milagro het volgende:
Die man is zooo obsessief.
Zijn hele leven staat in het teken van zijn gram halen.
Hij droomt nog steeds van een ex die ms wel terugkomt bij hem ook nog eens.
Als ik hem zie, zie ik zoveel woede, en dat was al op de dag van de bruiloft
die ruk aan de arm van zijn bruid omdat ze iets te lang naar het publiek zwaaide.
Ik vind het een nare man
oh ja?quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
It runs in the family, zijn zuster is net zo erg.
Nee, niet echt heel smeuIïg behalve dan dat ze een verbetenheid heeft in de vertegenwoordiging van haar cliënten die er alleszins op lijkt alsof ze een persoonlijke oorlog aan het uitvechten is.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:11 schreef milagro het volgende:
[..]
oh ja?
die ken ik niet, is daar ook wat smeuiigs te melden dan, via linkje desnoods om on topic te blijven
nou, bij de Roy zie ik nog wel oprechte verontwaardiging , door al die bezeten rancune heen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 16:15 schreef zoalshetis het volgende:
mag ik een voorzichtige parralel trekken tussen hem en gretta duisenberg?
vermaeckelijck om te zien, maar eigenlijk zouden ze tegen zichzelf beschermd moeten worden.
nahquote:Op zondag 12 maart 2006 15:41 schreef Natalie het volgende:
[..]
Nee. Prinses Margarita heeft de procedure stop gezet.
Gierig kreng.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:47 schreef Natalie het volgende:
Ik geloof dat het iets te maken had met dat zij hem geld moest dokken omdat hij geen inkomsten heeft oid.
NIet in de laatste plaats over haar familie moet ik zeggen. Ik vind die familie een beetje ziekelijk close als ik eerlijk moet zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 12:02 schreef Natalie het volgende:
[..]
Maar sinds ze afstand van De Roy heeft genomen, lijkt ze weer helemaal gelukkig met haar familie te zijn. Dat geeft toch te denken.
vast niet, maar wat vind jij aantrekkelijk aan iemand met een psychose?quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:11 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
Ik vind hem wel sexy. Ben ik de enige?
En met het uiterlijk van een amechtig trekpaardquote:Op dinsdag 11 april 2006 10:16 schreef zoalshetis het volgende:
vast niet, maar wat vind jij aantrekkelijk aan iemand met een psychose?
quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
En met het uiterlijk van een amechtig trekpaard.
Hij is zwaar paranoïde en heeft nogal wat grootheidswaanzin, bedoel jequote:Op dinsdag 11 april 2006 10:20 schreef CuteSanDiegoGrl het volgende:
En hij is een complotdenker, dat heeft ook een streepje voor
bronquote:Edwin de Roy van Zuydewijn mag de inhoud van een gesprek tussen zijn bijna-ex prinses Margarita en de koningin, gehouden in 2002 en opgenomen op de band, niet openbaar maken.
Hij moet de band en eventuele kopieën en transcripties aan de prinses afgeven. Dat blijkt uit een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam. De Roy zegt de geëiste spullen overigens niet meer te hebben.
Teruggeëist
De prinses heeft de band en de tekst van De Roy in kort geding teruggeëist, onder meer omdat ze erg spijt heeft van de stiekeme opname van het gesprek met haar tante, met wie zij haar band weer opbouwt.
De Roy moet 50.000 euro betalen als hij het verbod overtreedt. 'Zodra hij kan beschikken over de geluidsband en/of kopieën en/of typoscripten' moet hij ze meteen afgeven, anders kost het hem nog eens 10.000 euro per dag.
En langzaam maar zeker beginnen we op de Engelsen te lijkenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:19 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Klopt, maar nog niet gepost hier.
Ik vind dit altijd wel leuk, die rellen in het koningshuis![]()
- in reconventie heeft mr Kemper uitdrukkelijk moeten erkennen dat er geen bedragen zijn genoemd in het kader van onderhandelingen met Margarita, waardoor de mij zo verweten chantage volledig hierdoor wordt gerectificeerd.quote:Op maandag 17 april 2006 16:37 schreef Natalie het volgende:
't Enige wat die vent wil is er geld uit slaan. Het maakt niet uit hoe.
En dat geloof jij?quote:Op maandag 17 april 2006 16:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
- in reconventie heeft mr Kemper uitdrukkelijk moeten erkennen dat er geen bedragen zijn genoemd in het kader van onderhandelingen met Margarita, waardoor de mij zo verweten chantage volledig hierdoor wordt gerectificeerd.
Nee, in de onderhandelingen met Margarita heeft het niet zoveel zin om te praten over 'bedragen', want Margarita heeft nauwelijks een cent om haar kont te krabben. Maar Margarita heeft wel familieleden die wat appeltjes voor de dorst hebben liggen.quote:Op maandag 17 april 2006 16:47 schreef Hallulama het volgende:
[..]
- in reconventie heeft mr Kemper uitdrukkelijk moeten erkennen dat er geen bedragen zijn genoemd in het kader van onderhandelingen met Margarita, waardoor de mij zo verweten chantage volledig hierdoor wordt gerectificeerd.
DAT is nou juist zijn PUNT, het nieuws LULT.quote:Op maandag 17 april 2006 18:04 schreef Natalie het volgende:
En dat geloof jij?
Sorry, maar die gast is mij in de afgelopen te vaak negatief (en geldbelust) in 't nieuws geweest om dát nog te geloven.
En hij houdt het vuurtje brandend met zijn aankondigingen van aankondigingen.quote:Op maandag 17 april 2006 22:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
DAT is nou juist zijn PUNT, het nieuws LULT.
Jij vat zo'n beetje alle posts samen, foeiquote:Op dinsdag 18 april 2006 20:32 schreef Natalie het volgende:
Mediageil?
Je kan me niet wijsmaken dat hij niets wil met die aankondigingen e.d. steeds. Eerst deed ie het samen met Margarita en wilden ze zelfs een rechtzaak en alles tegen de Oranjes beginnen. Margarita is er mee gestopt, maar hij gaat door. Waarom? Vraag ik me af.
Het 'Nieuws' kan best lullen. Maar je maakt mij niet wijs die hij een of ander engeltje is dat overal de dupe van is. Hij zoekt zélf de publiciteit. Iets waar hij ongetwijfeld goed voor betaald wordt door de verschillende media.
Volgens mij was én is hij eerder verliefd op de koninklijke status (...) van Margarita.quote:Op woensdag 19 april 2006 09:50 schreef Hallulama het volgende:
Volgens mij is Edwin nog steeds verliefd op Margarita
Idd, eerder op de koninklijke status als op haarquote:Op woensdag 19 april 2006 09:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Volgens mij was én is hij eerder verliefd op de koninklijke status (...) van Margarita.
Dat verhaal heb ik ook gehoord. Of het waar is, daar durf ik geen uitspraken over te doen. Waar ik wel van geschrokken ben zijn die opnames van hun huwelijk waarin hij Prinses Margarita, zijn kersverse bruid, gewoon afblaft.quote:Op woensdag 19 april 2006 10:10 schreef Lucille het volgende:
Hij geilt al jaren op een koninklijke titel. Dat was al bekend voordat hij wat met Margarita begon. Sommigen gaan zo ver om te zeggen dat hij alleen maar wat met Margarita is begonnen om die titel en dat er dus van liefde geen sprake was.
quote:EDWIN DE ROY VAN ZUYDEWIJN: 'MAXIMA IS EEN ARGENTIJNSE LELLEBEL'
Edwin de Roy van Zuydewijn heeft deze week een podium gekregen in het weekblad panorama en daar maakt hij ook als een echte standwerker gebruik van. Zo noemt De Roy van Zuydewijn, die nog altijd bezig is met zijn kruistocht tegen bijna ex-vrouw Margarita en de rest van de Koninklijke familie toekomstig koningin Maxima "een Argentijnse lellebel" en haar echtgenot Willem-Alexander 'een pannekoek"en "een watje". De Roy van Zuydewijn weet ook wat het beeld is dat Nederland van hem heeft.
"Volgens de media ben ik namelijk een honden neerstekende, coke snuivende, chanterende, inbrekende, met aids besmette, slipjes stelende, frauderende nep-baron. En dat staat niet alleen in zo’n prutsblad maar ook in gerespecteerde kranten als de Volkskrant en NRC Handelsblad. Jij kan je niet voorstellen hoe het is om zoveel bagger over je uitgestrooid te krijgen terwijl je je niet of nauwelijks kan verweren."
Dus neemt Edwin in Panorama de gelegenheid ten baat om enkele misverstanden recht te zetten:
- Over de transcripties: "Wel weet ik dat onze voormalige advocaten Britta Böhler en Peter Nicolaï een kopie hebben. Misschien dat Margarita eens bij hen moet aankloppen."
- "Maxima is van het type golddigger. In haar New Yorkse tijd heeft ze nog een tijdje achter John F. Kennedy Jr. aangelopen. Gelukkig wist hij beter. Ik vind het een schande dat deze Argentijnse lellebel de kroon opeist."
- "Willem-Alexander? Dat is een pannenkoek die bang is dat hij zijn nek breekt. Hij is doodsbenauwd voor de dag dat hij koning wordt. Je kan hem makkelijk in de zeik nemen, het is een week watje. Hij ziet mij natuurlijk het liefst aan de hoogste boom hangen. Toch denk ik wel dat hij ziet wat er aan de hand is; hij weet dat die storm die tegen mij is ontketend niet rechtvaardig is. Maar ja, René Froger is één van zijn beste vrienden. Moet ik nog meer zeggen?"
Wat een triestheid.quote:
- "Terwijl Margarita al een volwassen vrouw was, werd ze nog geslagen. Ze had ooit een shirt van haar moeder geleend. Op een dag was ze bij ons op bezoek en zie ik Margarita trillend naar beneden komen, ze heeft tranen in haar ogen. Ik ben bezorgd en vraag wat er aan de hand is. Met horten en stoten kwam het verhaal eruit: Irene had het niet op prijs gesteld dat Margarita dat shirt had gepakt en heeft haar vervolgens afgeranseld."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |