jammer als het doorgaatquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef cultheld het volgende:
Rosales waarschijnlijk voor een half jaar op huurbasis naar River Plate.
Wanbeleid! Een 4-3-3-spits kopen en dan je enige buitenspeler verhuren. Kansloos!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef cultheld het volgende:
Haal die foto van Kuyt eens uit je usericon, ik denk steeds dat Dirk-Kuyt terug isquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef FrankyMcG het volgende:
Jaake heeft 15 minuten de tijd gekregen om zijn kantoor te ontruimen, het schijnt dat hij een affaire had met de materiaalman....
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:54 schreef FrankyMcG het volgende:
Jaake heeft 15 minuten de tijd gekregen om zijn kantoor te ontruimen, het schijnt dat hij een affaire had met de materiaalman....
Veel sterker dan DK zijn z'n reacties anders niet de laatste tijdquote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:56 schreef jna het volgende:
[..]
Haal die foto van Kuyt eens uit je usericon, ik denk steeds dat Dirk-Kuyt terug is![]()
En jij bent...?quote:[b]Op vrijdag 13 januari 2006 11:00
Veel sterker dan DK zijn z'n reacties anders niet de laatste tijd
Beetje supporter gunt zn spelers het beste, ookal gaat 'ie naar een tegenstander.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef SCH het volgende:
Waarom ben ik een nepsupporter als ik het leuk vind dat Huntelaars debuut zo matig is verlopen?
Dus als Van der Vaart vorig jaar naar Feyenoord was gegaan, had je hem al het geluk toegewenst? Geloof ik niks van, ik denk eerder dat je hem iets anders had toegewenst.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:11 schreef devv05 het volgende:
Beetje supporter gunt zn spelers het beste, ookal gaat 'ie naar een tegenstander.
Dat ligt toch iets anders. Van Ajax naar feyenoord gaan dan van Heerenveen naar Ajaxquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:15 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dus als Van der Vaart vorig jaar naar Feyenoord was gegaan, had je hem al het geluk toegewenst? Geloof ik niks van, ik denk eerder dat je hem iets anders had toegewenst.
Maar ik denk wel dat de gemiddelde Heerenveen supporter Huntelaar het beste toewenst bij ajax, denk dat ze hem alleen kwalijk zullen/kunnen nemen dat ie niet aan het eind van het seizoen is gegaan...
Krijg je weer die scheve vergelijking, slaat nergens op. Ajax is hogerop en fnoord niet, eerder lager omdat ze geen CL voetbal spelen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:15 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Dus als Van der Vaart vorig jaar naar Feyenoord was gegaan, had je hem al het geluk toegewenst? Geloof ik niks van, ik denk eerder dat je hem iets anders had toegewenst.
Ik kan me enigzins voorstellen dat je er niet blij mee bent, maar om dan te hopen dat ie mislukt of zn poot breektquote:Maar ik denk wel dat de gemiddelde Heerenveen supporter Huntelaar het beste toewenst bij ajax, denk dat ze hem alleen kwalijk zullen/kunnen nemen dat ie niet aan het eind van het seizoen is gegaan...
Idd. Ik zie liever Mark van Bommel z'n been breken!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:17 schreef devv05 het volgende:
Ik kan me enigzins voorstellen dat je er niet blij mee bent, maar om dan te hopen dat ie mislukt of zn poot breektZegt veel over je clubliefde.
Waarom vind je dat leuk? Omdat hij er 17 voor jullie gemaakt heeft? Omdat jullie aan hin hebben te danken dat jullie er aardig voorstaan?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef SCH het volgende:
Waarom ben ik een nepsupporter als ik het leuk vind dat Huntelaars debuut zo matig is verlopen?
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:21 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Idd. Ik zie liever Mark van Bommel z'n been breken!
Geen lulkoek op gaan hangen. Een club als ajax moet gewoon ten allen tijden van Haarlem winnen. Zelfs al zit de halve selectie met diarree thuis waardoor ze maar 5 man op kunnen stellen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:22 schreef Cordoba32 het volgende:
Nog maar te zwijgen over het feit dat een doordeweeks potje tegen Haarlem na 7 dagen zware trainingsarbeid nou niet de maatstaf is hem te beoordelen.
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Geen lulkoek op gaan hangen. Een club als ajax moet gewoon ten allen tijden van Haarlem winnen. Zelfs al zit de halve selectie met diarree thuis waardoor ze maar 5 man op kunnen stellen.
Ben ik het ook zeker mee eens, ik geef alleen maar aan dat je op die wedstrijd natuurlijk nooit een oordeel over Huntelaar kan geven. Zondag na NEC das de eerste testcasequote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Geen lulkoek op gaan hangen. Een club als ajax moet gewoon ten allen tijden van Haarlem winnen. Zelfs al zit de halve selectie met diarree thuis waardoor ze maar 5 man op kunnen stellen.
Feit blijft dat deze wedstrijden er altijd tussen zitten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:32 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Koeman kan het ook niet in de hand houden he. Gingen eerder Sladan en Rafa op de vuist zijn het er nu weer 2.... Een echte top trainer....quote:Dat het niet altijd even gezellig is op trainingen werd bewezen in Portugal. De training van Benfica-trainer Ronald Koeman werd verstoord doordat twee spelers met elkaar op de vuist gingen.
Aanleiding van dit vechtpartijtje was een elleboogstoot van de Braziliaan Luisão aan de Griek Giorgos Karagounis. De ontvanger van de elleboogstoot waardeerde dit niet en zocht verhaal bij de Braziliaan. De sfeer werd hierdoor steeds minder vriendelijk en liep uiteindelijk uit op een handgemeen tussen beide spelers. Koeman zelf maakte aan dit incident een eind en stuurde Karagounis naar de medische staf voor verder onderzoek. Benfica staat op dit moment tweede in de Portugese competitie.
Hij heeft geen natuurlijk overwicht en doet er ook niks aan dat te compenseren.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:44 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Koeman kan het ook niet in de hand houden he. Gingen eerder Sladan en Rafa op de vuist zijn het er nu weer 2.... Een echte top trainer....
hebben we toch iets gemeenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:21 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Idd. Ik zie liever Mark van Bommel z'n been breken!
quote:Babel bij WK onder genomineerde jongeren
BERLIJN - Ryan Babel behoort tot de genomineerde jonge voetballers die tijdens het komende WK voetbal in Duitsland meedingen naar de titel beste jonge speler van het toernooi. De wereldvoetbalbond FIFA heeft de aanvaller van Ajax (19) geselecteerd nog voordat bondscoach Marco van Basten hem heeft opgenomen in zijn WK-selectie.
De FIFA maakt de nominaties officieel op het moment dat de voorgeselecteerde voetballers daadwerkelijk meegaan naar Duitsland. Babel kan hevige concurrentie verwachten in de strijd om de jongerenprijs, die FIFA-sponsor Gilette voor dit WK heeft geïntroduceerd. Onder anderen de Portugees Cristiano Ronaldo, de Argentijn Messi en de Engelsman Rooney bevinden zich onder de genomineerde spelers.
Voetballers die op 1 januari van dit jaar nog geen 21 jaar waren, komeninaanmerking voor de award. Voetbalfans kunnen tijdens het toernooi via internet de beste drie spelers selecteren, een technische studiegroep van de FIFA nomineert er ook drie, waarna de studiegroep uit de groep van zes de winnaar aanwijst.
Jonge spelers die niet tot de voorselectie behoren maar op het WK straks de sterren van de hemel spelen, hoeven niet te wanhopen. In uitzonderlijke gevallen kan de technische studiegroep ook tijdens het toernooi nog spelers verkiesbaar stellen.
Koemand heeft juist wel een natuurlijk overgewicht....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Hij heeft geen natuurlijk overwicht en doet er ook niks aan dat te compenseren.
Om nog maar over Podolski, Fabregas, Gago, Aguero, Kalou, Mathias, Kaebi, Ward en Spector te zwijgen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:06 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Ronaldo, Messi. Rooney. leuke concurrenren![]()
Inderdaad. Die plofkop.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:07 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Koemand heeft juist wel een natuurlijk overgewicht....
Die zullen niet allemaal op het WK aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:25 schreef cultheld het volgende:
[..]
Om nog maar over Podolski, Fabregas, Gago, Aguero, Kalou, Mathias, Kaebi, Ward en Spector nog maar te zwijgen.
overgewichtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:25 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Totaal niet dus he. Altijd heibel in elke selectie.
Wel waar.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die zullen niet allemaal op het WK aanwezig zijn.
Haha ja dat altijd gehad ja. Ik zal m'n vorige quote even wijzigen.quote:
Die zeker, al is het maar als stand-in voor Mascherano.quote:
Salomon Kalou niet, niet met Oranje in elk geval en met Ivoorkust zie ik ook niet snel gebeuren.quote:
Ik zie het ook niet met Oranje gebeuren, maar wel met Ivoorkust. Die gaat gewoon op hangende pootjes naar Ivoorkust als blijkt dat hij niet voor Nederland uit kan komen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Salomon Kalou niet, niet met Oranje in elk geval en met Ivoorkust zie ik ook niet snel gebeuren.
en hij scoort natuurlijk tegen nederlandquote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:33 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet met Oranje gebeuren, maar wel met Ivoorkust. Die gaat gewoon op hangende pootjes naar Ivoorkust als blijkt dat hij niet voor Nederland uit kan komen.
doen die feyenoorders vaker...quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:37 schreef Erwtensoep het volgende:
Ik heb ook zo'n vermoeden dat hij alsnog voor de ivoorkust gaat spelen
En terecht
quote:Mauro Rosales heeft het momenteel niet naar zijn zin bij Ajax. De buitenspeler vindt dat hij te weinig aan spelen toekomt door de tijdelijke verandering in het systeem. Direct kwam er belangstelling vanuit zijn geboorteland, River Plate wilde Rosales graag overnemen.
Vandaag verklaart de Ajacied in Olé dat voetballen voor River Plate een jongensdroom voor hem is. "Het zou mooi zijn. Ik zou graag voor River spelen. maar ik heb begrepen dat het financieel moeilijk ligt. Om naar River te gaan is een jongensdroom, het zou leuk zijn om voor zes maanden terug te keren."
"Maar daar zal River een grote inspanning voor moeten doen, want ze hebben tegen me gezegd dat ze me willen houden," meldt Rosales.
De vraagprijs om hem definitief over te nemen ligt volgens de krant Diairo Hoy echter te hoog voor de Argentijnen, maar wellicht is een verhuurperiode wel een optie. Ajax wil Rosales graag behouden.
quote:Vrij vervoer naar de kuip!
Vandaag was het vooroverleg voor de klassieker (5 februari). Omdat wij ons de laatste tijd goed gedragen hebben en omdat de NS niet kan garanderen dat de treinen op tijd zullen rijden en/of de wissels goed staan is besloten dat Ajax-supporters op een andere manier naar zuid moeten reizen.
Omdat ook de streekvervoerder (r.e.t.) niet kan garanderen dat ze genoeg bussen beschikbaar hebben en Oad het niet aan durft vanwege eventuele schades, is besloten dat de Ajacieden met de auto kunnen afreizen.
Hiervoor zal het voorplein worden afgezet voor het thuispubliek zodat er genoeg parkeerruimte is voor de 1.600 Ajacieden. De kaartverkoop zal volgende week dinsdag om 15.00 uur beginnen, kosten: 17,50 euro.
Waarschijnlijk niet dus. Al had ik hem dat wel gegund.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:40 schreef cultheld het volgende:
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:35 schreef Radegast het volgende:
[..]
Escudé wellicht naar Sevilla, ze overwegen een bod uit te brengen...
Het is duidelijk dat Blind het niet in die jongen ziet zitten, dus het lijkt mij voor hem en Ajax beter dan hij vertrekt, en dat we er nog wat voor vangen.quote:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:40 schreef -Schorpioen- het volgende:
Binnenkort begint de voorverkoop voor Feyenoord uit....nog meer Fokkers die een poging gaan doen een kaart te halen (voor het Ajax vak dan natuurlijk he !)
Binnenkort begint de voorverkoop voor Feyenoord uit....nog meer Fokkers die een poging gaan doen een kaart te halen (voor het Ajax vak dan natuurlijk he !)
Lijkt me wel grappig! Komt van Dapp're Strijders, die zijn meestal wel betrouwbaar.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:15 schreef gras het volgende:
[..]
Haha, wat een grap. Dit gaat meneer Opstelten toelaten? Pfffffffffffffffff.
En die zijn ook nooit cynischquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Lijkt me wel grappig! Komt van Dapp're Strijders, die zijn meestal wel betrouwbaar.
En ik ook niet.quote:
quote:
Beetje kop-in-het-zand af en toe van DB, KJH heeft natuurlijk wél vleugelspitsen nodig. Snap dat dan!quote:'Ajax heeft tijd, ervaring en vastigheid nodig'
Wie verwacht dat het aantrekken van Klaas Jan Huntelaar van Ajax stante pede een vloeiend voetballende, makkelijk scorende ploeg maakt, leeft bezijden de realiteit. Trainer Danny Blind benadrukte vrijdag tijdens een onderhoud met de media dat zijn spelers bovenal tijd, ervaring en vastigheid nodig hebben om tot een soepel marcherend collectief uit te groeien. Het kopen van één nieuwe speler - hoe groot zijn capaciteiten ook mogen zijn - kan daarin nooit doorslaggevend zijn, meent Blind. "Keulen en Aken zijn ook niet op een dag gebouwd."
Zondagmiddag om 14.30 uur hervat Ajax in eigen stadion de competitie, met NEC als tegenstander. Maxwell, Nicolae Mitea, Edgar Manucharyan, Kenneth Vermeer, Steven Pienaar en Julien Escudé ontbreken nog vanwege fysiek ongemak, Hatem Trabelsi neemt met Tunesië deel aan het toernooi om de Afrika Cup en Wesley Sneijder is geschorst na zijn vierde gele kaart van het seizoen. Verder kan Blind beschikken over een fitte selectie, zeker na het korte trainingskamp in Noord-Holland. In Zandvoort en Santpoort werden de Ajacieden conditioneel weer op peil gebracht en leefden ze met elkaar naar de tweede seizoenshelft toe. Als slotstuk werd een oefenwedstrijd gespeeld tegen eerstedivisionist Haarlem, een duel dat nogal wat kritiek tot gevolg had. Het spel van Ajax alsmede het resultaat (0-0) waren ver beneden peil, zo moest Blind toegeven. Vrijdagmiddag herhaalde hij het excuus dat hij ook woensdagavond in het stadion van Haarlem al aanvoerde: zijn spelers waren door het strakke trainingsschema te vermoeid geweest om op vol vermogen een wedstrijd te spelen. "Daarbij komt dat we door de speelwijze van de laatste weken een aantal automatismen kwijt zijn bij situaties waarin we het spel moeten maken. Als je naar achter gaat leunen, is 4-4-2 een makkelijker systeem om te spelen. Dan is er niet de noodzaak om initiatief te nemen. Maar als je naar voren moet voetballen, bijvoorbeeld tegen een mindere tegenstander, is het juist moeilijker. Daar hebben wij nog te weinig ervaring mee."
Blind verwierp de suggestie dat het met de komst van Huntelaar beter zou zijn terug te gaan naar de stijl met aanvallers op de vleugels. De nieuwe aanvalsleider (met zeventien doelpunten topscorer van Nederland) zou gebaat zijn bij meer aanvoer vanaf de zijkanten, zoals dat bij zijn vorige club gebeurde. "Maar volgens mij speelt Heerenveen ook een soort 4-4-2", hield Blind zijn gehoor voor. "Daar lopen geen echte buitenspelers. Yildirim is nog nooit bij de achterlijn geweest. Die slingert de bal altijd van halverwege de helft voor het doel."
Blind blikte desgevraagd nog even terug op het eerste deel van het seizoen, waarin Ajax niet kon brengen wat de trainer voor ogen had. In de Eredivisie staan de Amsterdammers vierde. "We staan er niet voor zoals ik gehoopt had, al had ik wel verwacht dat het een lastig seizoen zou worden. Aan de andere kant kun je zeggen dat we nog op drie fronten actief zijn: in de competitie, het toernooi om de Gatorade Cup en de Champions League. Op dat eerste front staan we er niet goed voor, de Nederlandse bekerstrijd willen we winnen en in Europa willen we middels het knock-outsysteem graag een ronde verder komen."
De Hveen buitenspelers spelen ook veel dieper dan die van ajax....quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:59 schreef M0NTANA het volgende:
Bij Ajax speelt Steven Pienaar of Mauro Rosales op de rechterflank, de eerste gaat - zodra hij de middenlijn heeft gepasseerd - bij iedere minieme aanraking naar de grond en de tweede haalt nog weleens de achterlijn, maar zijn voorzetten zijn belabberd. Bij SC Heerenveen had KJH tenminste wat aan Yildirim, 4-4-2 of 4-3-3, het is net hoe je het noemt.
Als ie nou eens les neemt in het geven van een behoorlijke voorzet kan het misschien nog wel eens wat met hem worden.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:07 schreef S-Two het volgende:
Mooi dat Rosales blijft, geef hem gewoon eens vertrouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |