abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34004812
Voor de mensen die echt niet weten waar het over gaat: de dromen die je hebt als je last hebt van koorts. De meest nare dromen die je maar kunt voorstellen omdat ze op een of andere manier altijd een vast thema hebben... Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
De mijne gaan altijd over een draad (vraag me niet waarom) die naarmate de droom vordert steeds dikker en zwaarder wordt, een steeds meer een groffe stuctuur krijgt en langzaam alles en iedereen in de droom platdrukt.

Iemand anders die zijn koortsdroom onder woorden kan brengen?
pi_34005132
Ik loop in een steeds langer worden gang en wil steeds harder waardoor de gang steeds langer wordt etc etc. Het is wel lang geleden dat ik een koortsdroom heb gehad (ca. jaartje of 10 denk ik wel)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_34005145
gewoon ijlen bedoel je? Had ik vroeger vaak. Inderdaad het schaatsen enzo komt erg bekend voor.
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
pi_34005409
Hier meestal iets met een voetbalveld en een bal die er maar niet in wil. Niet kunnen lopen, schoppen, kijken vaak. Vooral dat ik ineens alleen kan kijken vanuit mijn uiterste ooghoek.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:18:17 #5
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_34005521
-reserveerde plaats-
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:19:57 #6
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_34005551
Iets met een bal en een naald, ik zie ze en op de een of andere manier is het freakin' scary.

Nu moet ik wel zeggen dat die bal klopt en steeds groter wordt, maar normaliter is het niet eng, alleen in een koortsdroom is het eng.

Noemen ze dat niet een delerium?

[ Bericht 50% gewijzigd door Serious_Sven op 13-01-2006 10:30:23 ]
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:36:31 #7
41684 wadgem
Vvvbwleargh.
pi_34005937
Fractals. Overal.
Anatidaephobia
The fear that somewhere, somehow, a duck is watching you.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:38:00 #8
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34005968
iets met lego en kussens.
pi_34005985
Ik heb nooit zo vaak koorts dat ik de bijpassende dromen daarvan weet ... moeten jullie niet eens langs de dokter
Hij: "Je zult er morgenvroeg spijt van hebben......."
Ik: "Dan slapen we toch tot morgenmiddag??..."
pi_34006175
Heet dat niet phantasmagoria? Ik heb altijd een voorwerp wat voor mijn gevoel ter hoogte van mijn hoofd zweeft en steeds groter wordt.
-
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:56:43 #11
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_34006445
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef splendor het volgende:
Heet dat niet phantasmagoria? Ik heb altijd een voorwerp wat voor mijn gevoel ter hoogte van mijn hoofd zweeft en steeds groter wordt.
En dan ineens Splat! en dan wordt je wakker...
pi_34007037
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:38 schreef Het_Biertje het volgende:
iets met lego en kussens.
Dat zijn jeugdtrauma's
Het gaat hier over ijlen in je dromen
Nu met transparante user-icon!
pi_34007101
Iets met een fietspad en een bulldozer... en een vreemd tintelent gevoel....
pi_34007444
iets met een hele grote put, met een soort helling als wanden en dan eraf vallen ofzo, heel raar dat kwam vroeger toen ik klein was wel es terug als ik ziek was. Nu nooit meer, of dat komt doordat ik nooit meer (echt) ziek ben? Zou het niet weten....
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:37:46 #15
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_34007530
Ik heb altijd de droom dat ik heel erg klein en dun wordt, slechts millimeters groot en dat mijn vingers uit heel dun draad bestaan. De rest van de wereld wordt dan immens groot en ver weg en ik blijf maar krimpen tot ik praktisch verdwijn. Heel vaag

Het zijn wel allemaal erg destructieve dromen zeg
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:42:19 #16
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_34007670
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:19 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:

[..]

Dat zijn jeugdtrauma's
pi_34007776
Geen dromen als ik slaap, maar ik heb wel eens liggen ijlen terwijl ik wakker was. Dat de kamer steeds groter werd en ik steeds kleiner, of dat ik juist steeds groter werd en uit de kamer zou barsten. Ook wel dat m'n evenwicht zo in de war was dat ik voelde dat het bed scheef stond en ik eruit zou rollen. En dat de hele kamer golfde enzo.
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_34007873
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Voor de mensen die echt niet weten waar het over gaat: de dromen die je hebt als je last hebt van koorts. De meest nare dromen die je maar kunt voorstellen omdat ze op een of andere manier altijd een vast thema hebben... Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
De mijne gaan altijd over een draad (vraag me niet waarom) die naarmate de droom vordert steeds dikker en zwaarder wordt, een steeds meer een groffe stuctuur krijgt en langzaam alles en iedereen in de droom platdrukt.

Die van mij bestaan vaak uit een achtervolging door een hele horde Nazi's (in V-formatie) op van die ouderwetse fietsen, met een klein wiel achter en een overdreven groot wiel voor. Meestal jagen ze me op door achter me aan te fietsen en me met kranten te slaan, die ik dan ondertussen probeer te lezen.

En nee, ik heb geen idee waarom...
pi_34008865
Als ik koorts heb droom ik over de raarste dingen. Dat komt denk ik omdat ik dan totaal niet diep slaap en de hele tijd tussen realiteit en fantasiewereld zweef. (ijlen) Ik droom dan vaak in vicieuze cirkels en feedbackloops. Na een bepaalde volgorde van gebeurtenissen of dingen ben ik weer terug bij het begin en dat zeer veel keer achter elkaar. Soms slenter ik door een buurt en ga ik de ene na de andere straat in om vervolgens weer op het beginpunt uit te komen. Een andere keer zit ik in een levensgrote gereedschapskist en zoek ik naar een bepaald schroefje, maar steeds weer stuit ik op hetzelfde verkeerde schroefje. ( )Deze dromen ervaar ik als zeer beklemmend en beperkend en lijken in niets op de bevrijdende dromen die ik normaal vaak heb.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:25:10 #20
64781 bonke
pipo koeie
pi_34009029
ik doe een poging tot rennen, maar kom bijna niet vooruit in een donker doolhof, waar een hele grote molensteen achter me aankomt
pies on joe toe
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:17:08 #21
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_34010841
Ik droom vaak dat ik op een of andere manier 'in gevaar' ben en dat ik dan wil schreeuwen voor hulp, maar dat ik alleen een beetje kan fluisteren.. En wegrennen gaat ook niet. Maar een echt voorwerp of iets droom ik niet van, gewoon verschillende gevaarlijke situaties.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  vrijdag 13 januari 2006 @ 13:20:13 #22
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_34010966
Ik droom altijd dat ik iemand in z'n gezicht wil slaan. Dan haal je flink uit, maar op de één of andere manier komt je arm in een vacuüm terecht en is het net alsof je het hoofd streelt. Dan wil je je eens flink uitleven op iemand en dan moet het universum weer zo flauw zijn.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:45:35 #23
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_34013971
Mijn koortsdromen worden gekenmerkt door hun extreme complexiteit.

Stel je het gevoel voor dat je hebt als je echt zo iets moeilijks aan het doen/uitzoeken bent dat het eigenlijk boven je pet uit gaat maar het toch moet doorgronden. Dat gevoel heb ik dus in die dromen en ik zit in een grote ruimte en ben dan bezig om bijvoorbeeld touwen uit de knoop te halen. Naarmate ik een knoop los heb wordt de kamer groter en komen er tig knopen bij. We hebben het dan niet over simpele knoopjes maar echt van die complexe knopen waarvan je zou zeggen nah kom maar met een nieuw touw en gooi dat andere maar weg.

Ik word dan wakker en weet meteen dat ik ziek ben en zo voel ik mij dan ook.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:47:31 #24
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_34014045
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn koortsdromen worden gekenmerkt door hun extreme complexiteit.

Stel je het gevoel voor dat je hebt als je echt zo iets moeilijks aan het doen/uitzoeken bent dat het eigenlijk boven je pet uit gaat maar het toch moet doorgronden. Dat gevoel heb ik dus in die dromen en ik zit in een grote ruimte en ben dan bezig om bijvoorbeeld touwen uit de knoop te halen. Naarmate ik een knoop los heb wordt de kamer groter en komen er tig knopen bij. We hebben het dan niet over simpele knoopjes maar echt van die complexe knopen waarvan je zou zeggen nah kom maar met een nieuw touw en gooi dat andere maar weg.

Ik word dan wakker en weet meteen dat ik ziek ben en zo voel ik mij dan ook.
ik heb precies hetzelfde
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:53:09 #25
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_34014233
bij mij waren er altijd hele grote blokken, die stonden overal in de weg en ik kon geen kant op. heel de tijd heen en weer rennen, maar niets had zin.
laatste keer dat ik dat had was ik 13 of 14. zwaar aan de koorts enzo. vervolgens word ik zo halfwakker, helemaal ijlen. mijn kamer was op zolder, ging ik keihard naar beneden rennen, elke kamer van het huis in en meteen weer uit. toen weer naar boven sprinten en toen weer naar beneden. toen werd ik echt wakker, ik echt zo van wtf, en toen ging ik maar weer slapen.
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:56:14 #26
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_34014362
Heb ik net even een A4tje aan interessant koortsdroom materiaal uit eigen ervaring getypt, sluit ik het venster per ongeluk dicht, kut tabs
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
pi_34014391
holy shit, er zijn dus meer mensen met zulke extreem geflipte dromen.... de laatste keer was ik heel erg jong

Ze zijn niet het standaart hollywood eng, maar gewoon echt heel erg drukkend en beklemmend. Ook komt er helemaal niets herkenbaars in terug, alleen maar herhalende patronen
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
pi_34015097
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:56 schreef foktastic het volgende:
Heb ik net even een A4tje aan interessant koortsdroom materiaal uit eigen ervaring getypt, sluit ik het venster per ongeluk dicht, kut tabs
Iexplore
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:18:56 #29
103343 Rutger1983
de enige echte!
pi_34015197
what the f*ck totaal geen ervaring hiermee, maar wel bizarre dromen als ik dat zo lees!
pi_34015702
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:19 schreef Serious_Sven het volgende:
Iets met een bal en een naald, ik zie ze en op de een of andere manier is het freakin' scary.

Nu moet ik wel zeggen dat die bal klopt en steeds groter wordt, maar normaliter is het niet eng, alleen in een koortsdroom is het eng.

Noemen ze dat niet een delerium?
Dat zegt me iets, mijn duim werd groot en bedreigend, althans dat was het gevoel dat ik kreeg, want ik denk niet dat ik in die droom m'n duim echt groot zag worden. Een beetje alsof je een zware trip genomen hebt, je krijgt gedachten, ziet dingen en voelt emoties zonder enig logisch verband ertussen.

Mijn ouders kwamen kijken wat er aan de hand was, ik maakte blijkbaar veel kabaal. De volgende dag vertelden ze me dat ik doodsbang leek en bleef herhalen dat de deur dicht moest (terwijl er helemaal geen deur open stond).

Allemaal de schuld van een incompetente dokter, vervanger van de huisdokter. Laat me twee weken met een derdegraads brandwond thuis blijven. Nadien meer dan een maand in het hospitaal gelegen, twee operaties nodig om de infecties te behandelen, en een derde voor de huidtransplantatie.
pi_34023920
Vreemd dat bij iedereen die het kent er altijd een herhalend thema in de droom zit... Wat doet koorts precies met je hersenen dat je in patronen gaat dromen
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:44:53 #32
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_34024135
als ik koortsdromen heb, dan droom ik of heel plastisch, dus bijvoorbeeld overvelden met kleurtjes die heel snel en psychedelisch door mijn beeld vliegen. die dromen zijn meestal heel erg onrustig, druk en zo vermoeiend dat ik nog moeier wakker word en meestal niet ervan kan slapen omdat als ik mijn ogen dicht doe, hetzelfde zal evrder dromen. echt gek
andere dromen die ik heb, gaan dan over een computerspelletje dat ik speel, zoals sim city of rollercoaster tycoon, waarbij ik enorm gefixeerd ben op het raster en telkens moet nadenken over wat er op een vierkantje van het raster moet komen, en daarbij begin ik telkens overnieuw... ook erg vermoeiend.

sowieso zijn koortsdromen vermoeiend, erg onrustig en storend.
put
your
clothes
on!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:47:52 #33
80382 manny
30 is best veel
pi_34024230
steeds herhalend ritueel waarin ik onwijze kubussen moet schuiven over een soort veld. Allerlei felle kleuren hebben ze, en het wordt inderdaad steeds zwaarder.... en dan blijf je zo hangen tussen wakker en slapen... irritant !
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:49:33 #34
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_34024295
Het enige wat ik nog weet van vroeger is dat alles erg dreigend en vooral erg groot was.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 13 januari 2006 @ 19:59:58 #35
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34024690
Ik droom bij koorts altijd dat ik in een groot bos ben, waar allemaal kuilen zijn die ongeveer een meter diep zijn. Ik sta in zo´n kuil. Dan komt er van achter mij een bosbrand aan. Ik probeer heel hard om uit de kuil te komen, maar het lukt me niet en de brand komt steeds dichterbij. Met mijn laatste krachten kom ik toch uit de kuil en probeer weg te rennen. Maar mijn benen zijn als stroop en als ik al vooruit kom val ik in de volgende kuil en begint het verhaal opnieuw .

Normaal kan ik, als ik akelig droom, mijn dromen sturen zodat het enge weggaat of ik het enge versla . Maar in koortsdromen lukt me dat nooit.
Fuck the EBU
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:00:01 #36
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_34024693
Mijn koortsdroom is ook altijd hetzelfde. Ik kan hem alleen echt niet uitleggen, zo vaag is hij. Ik zit in een soort oneindige gang, waarbij de muren en plafond een creme-achtige kleur hebben. In die gang razen de hele tijd twee grote zwarte bollen heen en weer, die ik steeds moet ontwijken. De gang heeft geen uitgang, dus ik kan niks anders doen dan blijven ontwijken. Voor m'n gevoel worden die bollen bestuurd (als in dat er iemand in zit), maar ik ben in m'n droom nog nooit zover gekomen dat ik er iemand uit heb gesleurd

Iedere keer als ik koorts heb, heb ik die droom. Al vanaf zo lang als ik me kan herinneren.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:32:57 #37
138456 Meeg
Pattamatties!
pi_34026057
Ik had dat ik vroeger een keer! Maar ik kan echt niet uitleggen waar het over ging, zo vaag was het..
  vrijdag 13 januari 2006 @ 20:38:39 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_34026291
Er was een rotsblok in mijn kamer die steeds groter werd en me dreigde te pletten. Het enge was dat ik gewoon wakker was en het licht aan had en mijn vader had geroepen en mijn wijzen en huilen "dat rotsblok!"

Da's wel de enige keer dat ik aan het ijlen was, dus ik kan niet zeggen of het een terugkerend gegeven is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:57:16 #39
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_34034032
Wanneer ik alleen verhoging heb en geen hoge koorts dan zijn mijn dromen anders, mijn dromen worden dan gekenmerkt met de hallucinaties die ik met hoge koorts heb als ik wakker word uit zo'n complexe droom. Met een echte griep openen de complexe dromen over het algemeen mijn ziekteperiode (maw daarvoor was er nog geen teken dat ik de griep oid te pakken had).

Enfin, deze koortshallucinaties droom ik dus, ik word wakker in mijn droom en kijk om mij heen in m'n kamer... Alle objecten (meubels, lamp, deurpost etc.) die een donkere kleur hebben worden groter en kleiner (pulserend als bonkende hoofdpijn gr-kl-gr-kl-gr-kl) en de muren bewegen mee. Naarmate mijn verhoging omhoog gaat des te erger zijn die hallucinaties. Op een gegeven moment kom ik op een grens en dan wordt het voor mij echt freaky. Want alles dat een glad oppervlak heeft en zacht is voelt zo vies/angstig glad aan en zo licht/zacht dat ik bang van mijn eigen dekbed word. Meestal gooi ik dan in de wakkere wereld mijn dekbed uit bed zodat ik afkoel en het koud krijg dat mij gelukkig wakker laat worden.

Wanneer dat niet gebeurt en mijn temp blijft stijgen dan gaan mijn dromen over op de extreem complexe modus en wordt het touw (met knopen, vers erin gelegd) tevoorschijn gehaald.

Wanneer ik dus ziek ben moet ik altijd een badhandoek bij mij hebben dat een grove structuur heeft of profiel zodat het niet glad aanvoelt. In mijn dromen (bij verhoging) en in de wakkere wereld (bij hoge koorts) is die ene badhandoek het enige dat normaal blijft aanvoelen. Het maakt deze nare siruatie draagbaarder voor mij wanneer ik echt ziek ben is mijn ervaring.
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:01:21 #40
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34034165
Ik droom sowieso vrij heftig altijd, maar een koortsdroom welke me altijd bij staat is deze

Niet meer wakker kunnen worden... ik werd wakker, begon mijn dag... en werd wakker, realiseerde dat ik gedroomd had dat ik wakker werd, maar werd nu echt wakker... en zo door.. HEEL eng, op een gegeven moment raakte ik in paniek... schreeuwend dat ik wakker moest worden...

En toen werd ik wakker...

En realiseerde me dat ik nog droomde....

Heeft een nacht geduurd, maar het voelde als dagen..
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_34034379
Ik droomde altijd over een kabouter in een stenenregen. Terwijl er steeds meer stenen naar beneden vielen, kwamen er langzaam steeds luider wordende voetstappen, van een reus of zo. De kabouter was constant aan het janken en gillen, en werd uiteindelijk opgegeten.

Ik denk dat ik deze droom al niet meer heb gehad sinds de basisschool, maar toen had ik hem jaarlijks. Bizar trouwens, ook al die andere verhalen in dit topics.
pi_34035198
Heel interessant, die zichzelf herhalende thema's die zowat bij iedereen voor lijken te komen. Er zal vast een biologische verklaring voor bestaan.

Tering, ik heb al eeuwen geen koorts meer gehad, het wordt er misschien maar weer eens tijd voor.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_34035248
Ik droom dan altijd dat m'n kamer van glas is en er honderden bakstenen wild in rondvliegen .
pi_34035674
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 13:20 schreef Poncho het volgende:
Ik droom altijd dat ik iemand in z'n gezicht wil slaan. Dan haal je flink uit, maar op de één of andere manier komt je arm in een vacuüm terecht en is het net alsof je het hoofd streelt. Dan wil je je eens flink uitleven op iemand en dan moet het universum weer zo flauw zijn.
Dit heb ik ook, maar ik sta dan in een zwembad. Ik wil dan meerdere mensen slaan/schoppen, maar door het water is het meer een lichte veeg die ik uitdeel.
Ik ben daar 's nachts zo druk mee bezig, dat ik vermoeider wakker word dan toen ik ging slapen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  zaterdag 14 januari 2006 @ 01:46:14 #45
114696 foktastic
U can't win 'em all
pi_34037270
Gek eigenlijk, dat we allemaal zoveel overeenkomsten hebben. Het is niet eens zo belangrijk om te weten hoe het komt, wel leuk om te horen dat anderen dezelfde meegemaakt hebben als jij. Mensen overlijden, mensen worden geboren, maar wat niet verandert is onze menselijke natuur. Allemaal hebben we dezelfde angstgevoelens, troost, verdriet, eenzaamheid, blijdschap etc. Verder vind ik dromen heel moeilijk om uit te leggen, je moet het voelen, erbij zijn om iets zinnigs er bij voor te stellen. Netzoals verliefdheid een gevoel is, en boosheid en noem maar wat, je zult moeite hebben om ze onder woorden te brengen voor iemand die deze nog nooit gevoeld/meegemaakt heeft. Het blijft allemaal van 'Oh ja dat herken ik ook' of 'huh waar heb je het over?'.
Maargoed, ik heb een paar slokjes op en kan niet slapen duss
*loopt naar buiten en knuffelt een boom
'Mevrouw, zou u wat pentahexol in het neusje van uw hondje willen spuiten? We willen alleen kijken of het brandt.'
'Nee, ik spuit die rotzooi niet in z'n neus man, echt niet! Je kijkt me zo ongelovig aan van goh waarom doe je dat nou niet?'
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:37:09 #46
94063 2L0w4Zer0
Vidi, Vici, Veni. ;-)
pi_34062833
Ik heb volgens mij nog nooit koortsdromen gehad. Ik heb trouwens ook niet vaak echte koorts, maar ik meet dan ook nooit me temperatuur als ik ziek ben.
"Success is a matter of a few simple disciplines, practiced every day."
"Failure is a few errors in judgment, repeated every day."
pi_34075641
Ik heb geen vast onderwerp, maar het is wel altijd iets waarvan ik niet weg kan komen of waar ik niet bij kan.
Dit kan een monster zijn of een glaasje water wat ik niet kan bereiken.

Ik vind ze trouwens geweldig die dromen!
Fascinerend hoe bang ik kan zijn in een droom en dan denk ik uren na over wat ik gedroomd heb en snap dan niet dat ik niet bij dat glaasje water kon komen.
Maar misschien ijl ik gewoon verder als ik wakker word...
  zondag 15 januari 2006 @ 05:05:43 #48
49626 mOBSCENE
That's Warp City!
pi_34075687
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit zoiets heb gehad... ik had vroeger wel vage en terugkerende dromen, ook wel met het zelfde thema, maar ik kan me niet herinneren of dat met koorts te maken had.
Het klinkt allemaal wel heel angstaanjagend, maar ik ben stiekem toch wel benieuwd hoe het bij mij zou zijn... ik heb alleen (gelukkig) bijna nooit koorts

Ik heb wel een keer een slechte paddotrip gehad die hier een beetje bij aansluit.
Miljaar wat een kutkloon!
In utter disgust her husband said "I oughta take a gun and blow yer brains out". She snarled back at him "You haven't got the nerves!". Shot her dead in the bathtub. Fine way to end a married life
pi_34075952
Niet echt een thema, maar alles is enorm groot (eigen handen enzo ook) en heel dichtbij. En alles voelt 'wattig'.

Erg irritant, koortsdromen :|
  zondag 15 januari 2006 @ 10:09:17 #50
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_34076438
Iedere keer als ik ziek ben is het inderdaad steeds weer hetzelfde liedje.
Meestal word ik 6x per nacht door dezelfde lijnbus overreden, en ook altijd door die ene gemene gematigd geklede sarcastischlachende chauffeur.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
pi_34076460
quote:

Bij hoge koorts heb ik dat eens gehad. Was steeds in het patroon slapen - wakker worden, zag allemaal kleurtjes, en het was heel wazig onwerkelijk. Maar dat was deels ook hallicuneren dus weet niet of dat onder dromen valt Ik kan me niet herinneren dat er echt een volgbare lijn inzat maar misschien ben ik dat gewoon vergeten
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_34076643
Verschrikkelijke ervaring, elke keer weer.

Ik heb het met mijn kamer, ik zie dan het gat van de deur verlicht, en als ik daar dan heen wil lopen 'schiet' die steeds verder weg. De muren worden steeds langer als het ware.
En als ik dan de fout maak echt mijn bed uit te komen, verlies ik altijd mijn evenwicht.
pi_34079399
quote:
Op zondag 15 januari 2006 07:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Niet echt een thema, maar alles is enorm groot (eigen handen enzo ook) en heel dichtbij. En alles voelt 'wattig'.

Erg irritant, koortsdromen :|
Dat heb ik ook! Vingers zijn net worsten!

Droom niet zo vaak meer zo gelukkig
  zondag 15 januari 2006 @ 12:38:48 #54
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_34079466
ik heb ook een herhalende droom. het heeft te maken met het feit dat als mensen steeds sneller gaan vliegen ze blind worden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 16 januari 2006 @ 12:04:28 #55
38287 SSID
Dat zeg ik toch!
pi_34116334
Ik zie mn lichaam altijd heel systematisch. En dat moet dan heel erg hard werken om tegen de ziekte te werken. Zo heb ik een keer een hele nacht water liggen verdelen over mn lichaam. Toen ik wakker werd had ik ook verschrikkelijke dorst. Na een paar slokken water verandert die droom dan weer. Op zich wel makkelijk, als ik alles weer op een tijdtje heb gezet in mn lichaam, voel ik dat ik weer beter ben als ik wakker wordt.

Laatste keer duurde dat 5 nachten....:S
Onderzoek wijst uit: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails
  maandag 16 januari 2006 @ 20:23:26 #56
138974 Remcootje1982
en toen ging het licht aan
pi_34134273
Ik heb welk eens keelpijn en koorts gehad, dus ik slikte me speeksel nie door,
droom ik dak op een strand liep du ja je raad t al weg met die spuug, zo het strand ehhh kussen op
EEEEEEuuuuuuuhhhhhhhh OOOOO jAAAAH
  maandag 16 januari 2006 @ 20:35:51 #57
66485 Muis_84
Niet voor 1 gat te vangen...
pi_34134897
Laatst had ik een droom. Ik zat in een wildwaterboomstammenbaan, zo'n ding die ze in sixflags hebben. Toen ik helemaal omhoog was gegaan voor mijn gevoel echt 500 meter hoog of iets dergelijks, viel ineens de bodem weg en viel ik naar beneden. Maar die val heeft volgens mij de hele nacht geduurd en ton ik op de grond terug kwam had ik gewoon overal pijn toen ik wakker werd. Het was net alsof ik echt gevallen was terwijl ik gewoon in bed lag.
Vind ik dan...
pi_34135641
Ik droom vaak dat ik ziek ben, en dat ik nergens even kan gaan liggen., of geen tijd heb om te gaan liggen.(wanneer ik dus koorts heb)
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_34135937
Ik heb niet echt een duidelijk thema, wel altijd in dezelfde richting.
Dat ik bedreigd wordt of achter na gezeten wordt.
pi_34139191
Mwah, op dit moment heb ik last van zware spierpijn + het feit dat de winter me niet zoveel goeds doet, en ik typ zelfs scheef merk ik nu, hehe. Droom de laatste tijd sowieso heftig en ik blijf dr altijd in steken. Ik ga een keer m'n dromen tekenen, maar daar ben ik om een of andere reden altijd bang voor... Bang dat de droom te sterk wordt, dat ik het dan juist NIET van me af kan zetten

Zo droomde ik vanacht dat ik in een jungle was. In een huisje waren 5 van mn beste vrienden/vriendinnen, dit huis hadden ze zelf gebouwd. Ik moest het huis bereiken door over een sloot/rivier heen te springen. In de bosjes in de buurt, zaten 2 demonen (wtf inderdaad). Ik moest door listig praten ze weten om te praten in ons niet aan te vallen, maar ons met rust te laten.

Dit heb ik sowieso vaak in dromen, dat ik voor iets heel engs sta, maar er toch doorheen moet, bijvoorbeeld dat ik door iets heel gevaarlijks wordt aangevallen, of bijna gestoken/geschoten, maar dan met veel moeite alles ontwijk en overwin.

Een heel erg terugkerend "eng" element in mn dromen zijn donkere watervijvers, of in ieder geval watermassas (droomde ooit over een overstroomd restaurant) met ontzettend lompe misvormde vissen erin, en die vissen zijn dan allemaal best groot, en super freaky en eng.
  maandag 16 januari 2006 @ 22:24:29 #61
134046 Stayin
Koekjed'rbij?
pi_34139978
Grappig, vergelijkbare dingen hierzo. Maar ook inderdaad dromen van toen ik nog jong was.

Zou leuk zijn als iemand met "vakkennis / professionele ervaring" er wat over zou kunnen typen. Droom interpretatie is vast wel een onderdeel van een studie psychologie. Iemand?

Mijn gedachten (en nee ik studeer niets van dat alles). En als je het te ver gezocht vindt. Ik geef je meteen gelijk:
Ik denk dat het herhalende / bonkende / vallende stenen een mentale invulling is van je zware hartslag. Je lichaam is tenslotte een flink gevecht aan het leveren. De gebeurtenissen hebben in mijn dromen wel een ander tempo dan mijn hartslag, maar tijdsbesef in dromen is nooit zo betrouwbaar.

Het thema van je droom "een gevecht/strijd" zou wel eens een gezonde invulling van de evolutie kunnen zijn om er zeker van te zijn dat je geest/lichaam er goed bij blijft en je niet tenonder gaat aan de koorts.

Nogmaals, misschien vergezocht, maard at is wat ik denk. Een verklaring voor het feit dat het alleen bij dromen van toen we jong waren is heb ik niet.

Steven
  maandag 16 januari 2006 @ 22:28:33 #62
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_34140157
Ijlen met koorts doe ik nu niet meer maar vroeger wel, en hoe!! Scheet bagger van die beelden....Mn slaapkamer werd 1,5 bij 2 kilometer groot en ik kon nog net de deur in de verte zien...Of ik zag dikke vette potloopstrepen overal op de muren, plafonds en vloer...die constant in beweging waren....Eng! en gelukkig niet meer aan de orde....Gek fenomeen inderdaad!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  maandag 16 januari 2006 @ 22:39:52 #63
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_34140702
quote:

Ik heb dat één keer gehad.

Ik zag mensen die al jaren dood waren aan m'n bed staan. Ik vroeg ze schijnbaar om aspirines en werd elke keer "wakker" als ik probeerde uit bed te komen en bleef steken in de klamboe

Ik heb die dooie-mensen-beelden nog dagen op m'n netvlies gehad, maar van het ijlen en de rest wist ik niks meer. Bij mij was het meer zo dat ik noch wakker noch in slaap was en voelde het achteraf niet als een droom, maar eentje van 2 dagen
| | @ | Overal zanikt bagger...
  maandag 16 januari 2006 @ 22:41:27 #64
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_34140782
Als kind had ik als ik koorts had altijd een droom met beestjes die alle muren/plafonds etc compleet bevolkten. Al jaren niet meer gehad volgens mij overigens.
pi_36189963
toen ik jong was:
ik loop op een grote ronde schijft met in het midden een bal waar je niet overheen kunt kijken... diamter ongeveer 500meter. Ik bleef rondjes aan het lopen... gelukkig stond er in het midden een kraam die dingen verkocht... maar ik had geen geld.

Stemmen in mijn slaapkamer die steeds dreigender begonnen te worden... omdat ik lastige sommen niet kon oplossen.

pas nog...

Ik was een SQL server en moest tabellen handmatig joinen... en steeds als het mis ging moest ik opnieuw beginnen.

owjah ... ik woon in de US

[ Bericht 10% gewijzigd door Vampier op 20-03-2006 17:54:27 ]
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 20 maart 2006 @ 02:55:06 #66
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_36190617
Hoe presteer je het in hemelsnaam op een post in elkaar te brouwen waarin je niet verteld dat je in de VS woont.....
  maandag 20 maart 2006 @ 02:56:12 #67
82888 bofneger
Jeux de Boules
pi_36190622
quote:

Ull de llebre.
Fynproewers waardeer die ouer Tempranillo-wyne wat in eikevate bewaar word.
pi_36190681
Had ik vroeger wel eens, met een groot grasveld omringt door bomen, met een blokhut in een hoekje en een alien die iedereen op at .
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_36190686
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:41 schreef PLAE@ het volgende:

Als kind had ik als ik koorts had altijd een droom met beestjes die alle muren/plafonds etc compleet bevolkten. Al jaren niet meer gehad volgens mij overigens.
Dat had ik ook! Alleen dan waren het geen beestjes maar meer monsters en doodshoofden enzo.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  maandag 20 maart 2006 @ 04:12:06 #70
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_36190796
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 20:00 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mijn koortsdroom is ook altijd hetzelfde. Ik kan hem alleen echt niet uitleggen, zo vaag is hij. Ik zit in een soort oneindige gang, waarbij de muren en plafond een creme-achtige kleur hebben. In die gang razen de hele tijd twee grote zwarte bollen heen en weer, die ik steeds moet ontwijken. De gang heeft geen uitgang, dus ik kan niks anders doen dan blijven ontwijken. Voor m'n gevoel worden die bollen bestuurd (als in dat er iemand in zit), maar ik ben in m'n droom nog nooit zover gekomen dat ik er iemand uit heb gesleurd

Iedere keer als ik koorts heb, heb ik die droom. Al vanaf zo lang als ik me kan herinneren.
Na een tijdje kun je in een herhalende droom de controle overnemen waardoor je iets anders gaat doen dan normaalgesproken. In jouw geval kun je dan proberen wat er gebeurt als je die bollen niet gaat ontwijken.
Asjemenou
pi_36190828
quote:
Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.

de schaakstukken ken ik, de draad ook
heb al lang geen koorts meer gehad maar thema is bij iig meestal dat de schaal van dingen van het ene naar het andere uiterste verandert waardoor perspectief verdwijnt, een vorm zo klein als een los stanleymesje wordt een verroeste muur ter grootte van een olietanker bijv. of dat ik zelf heeel klein of groot word
veel gedroomd over het hoge ijzeren kunstobject wat vroeger in de tuin van het stedelijk museum amsterdam stond

weet zeker dat alice in wonderland op een koortsdroom geinspireerd is!
Jusqu'ici tout va bien...
pi_36201142
quote:
Op maandag 20 maart 2006 04:39 schreef Manono het volgende:

[..]

weet zeker dat alice in wonderland op een koortsdroom lsd trip geinspireerd is!
When dry solid
nitrogen triiodide
is touched, even with a feather, it decomposes rather violently
2 NI3 (s) --> N2 (g) + 3 I2 (s)
  maandag 20 maart 2006 @ 15:14:41 #73
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_36201217
Water... Altijd water, overstromingen dijken die voor me neus doorbreken in een put vallen en dan het licht bovenin alleen maar kleiner zien worden....

Zeer Naar!!!
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  maandag 20 maart 2006 @ 15:43:09 #74
75556 erkel
back from Dagestan
pi_36202113
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:57 schreef MaxiTitan het volgende:
Enfin, deze koortshallucinaties droom ik dus, ik word wakker in mijn droom en kijk om mij heen in m'n kamer... Alle objecten (meubels, lamp, deurpost etc.) die een donkere kleur hebben worden groter en kleiner (pulserend als bonkende hoofdpijn gr-kl-gr-kl-gr-kl) en de muren bewegen mee. Naarmate mijn verhoging omhoog gaat des te erger zijn die hallucinaties. Op een gegeven moment kom ik op een grens en dan wordt het voor mij echt freaky. Want alles dat een glad oppervlak heeft en zacht is voelt zo vies/angstig glad aan en zo licht/zacht dat ik bang van mijn eigen dekbed word. Meestal gooi ik dan in de wakkere wereld mijn dekbed uit bed zodat ik afkoel en het koud krijg dat mij gelukkig wakker laat worden.
Damn, dit had ik dus ook wel eens vroeger als ik ziek werd. Dan denk je dat je wakker wordt en dan wordt alles groter en kleiner. Muren verdwijnen in de diepte en komen weer terug...echt vreselijk. Één keer best wel extreem gehad, want ik werd wakker op de bank beneden met een arm van mijn moeder om me heen en toen was het nog niet afgelopen. Alles groter en kleiner, verder weg, dichterbij. Langzaamaan verdween het een beetje. Bleek dus dat ik boven op de overloop luid schreeuwend en heen en weer aan het rennen was.

En dan van die stompe voorwerpen had ik met grote blokken of dergelijke voorwerpen. In je droom voelde dat zo raar en vies aan, als ik daar nu nog aan terug denk krijg ik de rillingen.

Daarna nog wel eens vaker van die hallucinaties gehad als ik sochtends wakker werd, heel vaag. Duurde dan paar minuten, maar het voelde aan als uren...echt zo'n vreselijk gevoel was dat. Gelukkig is dit langzaam verdwenen
Weisst
pi_36203733
Alles ondersteboven. Heel erg druk, veel lawaai, en dikke chaos... Maar alles was abstract. Duurde wel een half uur voordat ik helemaal wakker was. ik was daar altijd heel bang voor vroeger, wat een rare dromen waren dat

Nu droom ik alleen nog maar over lekkere wijven
pi_36205124
quote:
Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef erkel het volgende:

[..]

Damn, dit had ik dus ook wel eens vroeger als ik ziek werd. Dan denk je dat je wakker wordt en dan wordt alles groter en kleiner. Muren verdwijnen in de diepte en komen weer terug...echt vreselijk. Één keer best wel extreem gehad, want ik werd wakker op de bank beneden met een arm van mijn moeder om me heen en toen was het nog niet afgelopen. Alles groter en kleiner, verder weg, dichterbij.
Dat doen mijn dromen dus ook (naast dat alles enorm groot is en wattig en traag). Vooral als ik wakker wil worden.

Dan weer klein, dan weer groot, heen en weer, dingen die enorm groot worden als ze op je af komen vliegen en ineens weer klein zijn, geluiden die harder en zachter worden Van die dromen zelf wordt je alleen al ziek Wagenziek
pi_36237561
Vreselijke dromen.
Ik droom dan altijd over donker gekleurde bollen die mij als het ware samen persen.
pi_36237874
Niet echt een koortsdroom, maar wel een terugkomend thema

Veel van mijn dromen eindigen altijd met en enorme vrije val die dodelijk afloopt, en dan krijg ik een gevoel van onwijze G-krachten in m'n buik (te vergelijken met het gevoel dat je krijgt als je met een achtbaan op hoge snelheid naar beneden gaat) , en dan word ik altijd wakker...

Dat komt om de maand wel een keer terug... Ik heb ook last van hoogtevrees...

Wat ook vaak terugkomt en soms voor het vallen komt...
Ik zit op het dak van een enorm flatgebouw, het is helemaal vlak zonder randen of liften enzo...
En dan begint het gebouw langzaam heen en weer te buigen, doodeng

Maar ik heb al zeker 3 jaar geen koorts gehad...
Ik had vorige week wel een soort droomreeks, soms wel 4 verschillende dromen op een nacht...Heel vaag allemaal...
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36238420
quote:
Op maandag 16 januari 2006 22:39 schreef la-nina het volgende:

[..]

Ik heb dat één keer gehad.

Ik zag mensen die al jaren dood waren aan m'n bed staan. Ik vroeg ze schijnbaar om aspirines en werd elke keer "wakker" als ik probeerde uit bed te komen en bleef steken in de klamboe

Ik heb die dooie-mensen-beelden nog dagen op m'n netvlies gehad, maar van het ijlen en de rest wist ik niks meer. Bij mij was het meer zo dat ik noch wakker noch in slaap was en voelde het achteraf niet als een droom, maar eentje van 2 dagen
Ik droomde laatst dat ik in m'n schoolmediatheek zat, en daar was m'n inmiddels dode opa ook...
Ik had die nacht echt 4/5 dromen in m'n schoolmediatheek, telkens met een compleet ander verhaal erin, echt vaag...
pi_36241823
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:37 schreef Agiath het volgende:
Niet echt een koortsdroom, maar wel een terugkomend thema

Veel van mijn dromen eindigen altijd met en enorme vrije val die dodelijk afloopt, en dan krijg ik een gevoel van onwijze G-krachten in m'n buik (te vergelijken met het gevoel dat je krijgt als je met een achtbaan op hoge snelheid naar beneden gaat) , en dan word ik altijd wakker...

Dat komt om de maand wel een keer terug... Ik heb ook last van hoogtevrees...

Wat ook vaak terugkomt en soms voor het vallen komt...
Ik zit op het dak van een enorm flatgebouw, het is helemaal vlak zonder randen of liften enzo...
En dan begint het gebouw langzaam heen en weer te buigen, doodeng

Maar ik heb al zeker 3 jaar geen koorts gehad...
Ik had vorige week wel een soort droomreeks, soms wel 4 verschillende dromen op een nacht...Heel vaag allemaal...
die "Val" heeft volgens mij iedereen wel eens.
Erg vervelend omdat als je dan wakker word, je het gevoel heb dat je nog steeds valt.

Als koortsdroom had ik altijd rotsen die op mij afschoven en bijna vloeibaar leken te zijn.

echt heel vreemd en bijna onbeschrijvelijk.
ijsbergvla
  dinsdag 21 maart 2006 @ 21:13:25 #81
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_36244729
Mijn koorstdroom:

Een oneindig grote compleet witte omgeving, met allemaal gekleurde lijnen erin. Rood, blauw, groen, alles. De lijnen bewegen snel op en neer, heen en weer, en lijken te "stromen". Het is heel psychedelisch, allemaal. Ik moet wel zeggen dat ik hem echt al jaren niet meer gehad heb, maar zoiets vergeet je niet.

Het lijkt een beetje op die Windows-schermbeveiliging, "buizen". Maar dan met witte achtergrond en dunnere lijnen.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_36244883
Ik droom dan altijd over ronde vormen die zeg maar in een 2-dimensionaal vlak over het plafond gaan, steeds langzamer, en ik moet ze gewoon blijven volgen. Die dromen lijken eeuwig te duren, maar als je dan toch wakker word, badend in 't zweet, zijn er meestal maar een paar minuten voorbij gegaan.
Scheren is voor schapen!
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 21:21:38 #83
9859 crew  Karina
Woman
pi_36245145
Ik heb er twee die altijd terugkomen: 1 dat ik in een gebouw (of op een schip of zoiets) ben en de uitgang niet kan vinden en 1 dat ik hard ren en niet vooruit kom.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_36257515
M'n slaapkamertje dat steeds weer heel groot en dan weer heel klein werd. Met m'n ogen open...

Ik kon altijd duidelijk zien dat het licht van de lamp in de hal dat door het raampje boven mijn deur scheen dan weer heel dichtbij was, en dan weer oneindig ver weg, waarbij ikzelf ook nog eens groter of kleiner werd.

Heel bizar, en ik krijg nog steeds de kriebels als ik eraan denk.
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  woensdag 22 maart 2006 @ 12:30:01 #85
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36260476
Zodra ik verhoging heb (dus geen zware griep ofzo) dan droom ik vaak dat ik opgesloten zit. De ruimte is donker en rond en vaak "weet" ik dat het een theepot of een kan is. Ik weet dat ik langzaam dood ga als ik er in blijf (geen eten en drinken - zo practisch ben ik dan weer wel) maar ook weet ik dat het buiten de kan heel gevaarlijk is. Kiezen tussen twee onmogelijke opties dus! Heel naar!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:06:01 #86
78498 classpc
I don't like change
pi_36261464
Komt me wel bekend voor ja.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:27:10 #87
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_36262105
Liften zijn een vast thema. Liften die niet werken, die de verkeerde kant opgaan of blijven hangen of juist heel hard gaan.

Ook een bepaalde straat waar ik volgens mij nog nooit 'echt' geweest ben komt heel vaak terug. Meestal kloppen er dingen niet, rare, net-niet-bedreigende dingen...

De laatste keer griep was ik stomweg aan het hallucineren geslagen, ik was wel wakker maar de droom met het bijbehorende onbestemde gevoel ging gewoon twee dagen aan een stuk door. Toen had ik wel behoorlijke koorts: Ik lag onder drie dekens te bibberen van de kou (raar niet??)
pi_36264514
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Liften zijn een vast thema. Liften die niet werken, die de verkeerde kant opgaan of blijven hangen of juist heel hard gaan.
Ik heb gelukkig nog nooit een koortsdroom gehad (afaik, even afkloppen ), maar liften zijn bij mij iig een terugkerend thema
Vaak droom ik dat ik in een lift zit en dat die keihard gaat en niet meer stopt. Ik moet er dan uitbreken terwijl de lift nog in volle vaart omhoog of omlaag stort
pi_36264663
Kon ik m'n dromen maar eens onthouden.
pi_36265480
Is dat niet gewoon ijlen? ik dacht een keer dat ik aangevallen werd door hele kleine mannetjes...(nog kleiner dan kabouters...echt van die speelgoedmannetje zeg maar)
jaja..tis allemaal wat
  woensdag 22 maart 2006 @ 15:13:16 #91
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_36265581
quote:

Ik kan mij één koortsdroom/koorts-ijl herinneren

Ik zat in een soort nou ja, onderzeeer/ruimtevaartuig in mijn hersenen en ik moest de weg vinden naar een bepaald punt om beter te worden. Ik weet dat er nog meer 'mensen' waren op de 'brug'.
En als ik dan een verkeerde route had genomen voelde ik me ook gelijk slechter op dat moment
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_36369753
Blehg...Ik voel me koortsig (erg warm, alles gaat langzaam, misselijk)

Ik ben bang om te gaan slapen
pi_36369862
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:10 schreef Agiath het volgende:
Blehg...Ik voel me koortsig (erg warm, alles gaat langzaam, misselijk)

Ik ben bang om te gaan slapen
one two, Freddy's gonna get you
three four, lock your door
five six, take a crucifix
seven eight, stay up late
nine ten, never sleep again.
pi_36381686
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Tijdje terug droomde ik ook heel vaak over liften die steeds stopten op de verkeerde verdieping (bijv. op de 3e terwijl ik op de 6e moest zijn enzo) Echt bijna iedere nacht. Nu heb ik het gelukkig niet meer
  maandag 27 maart 2006 @ 17:05:17 #95
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_36409187
De nacht dat de zomertijd was ingegaan, begon ik ziek te worden edoch heb ik nog niet naar gedroomd.
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')