En dan ineens Splat!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:46 schreef splendor het volgende:
Heet dat niet phantasmagoria? Ik heb altijd een voorwerp wat voor mijn gevoel ter hoogte van mijn hoofd zweeft en steeds groter wordt.
Die van mij bestaan vaak uit een achtervolging door een hele horde Nazi's (in V-formatie) op van die ouderwetse fietsen, met een klein wiel achter en een overdreven groot wiel voor. Meestal jagen ze me op door achter me aan te fietsen en me met kranten te slaan, die ik dan ondertussen probeer te lezen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Voor de mensen die echt niet weten waar het over gaat: de dromen die je hebt als je last hebt van koorts. De meest nare dromen die je maar kunt voorstellen omdat ze op een of andere manier altijd een vast thema hebben... Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
De mijne gaan altijd over een draad (vraag me niet waarom) die naarmate de droom vordert steeds dikker en zwaarder wordt, een steeds meer een groffe stuctuur krijgt en langzaam alles en iedereen in de droom platdrukt.
Iemand anders die zijn koortsdroom onder woorden kan brengen?
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:45 schreef MaxiTitan het volgende:
Mijn koortsdromen worden gekenmerkt door hun extreme complexiteit.
Stel je het gevoel voor dat je hebt als je echt zo iets moeilijks aan het doen/uitzoeken bent dat het eigenlijk boven je pet uit gaat maar het toch moet doorgronden. Dat gevoel heb ik dus in die dromen en ik zit in een grote ruimte en ben dan bezig om bijvoorbeeld touwen uit de knoop te halen. Naarmate ik een knoop los heb wordt de kamer groter en komen er tig knopen bij. We hebben het dan niet over simpele knoopjes maar echt van die complexe knopen waarvan je zou zeggen nah kom maar met een nieuw touw en gooi dat andere maar weg.
Ik word dan wakker en weet meteen dat ik ziek ben en zo voel ik mij dan ook.
Iexplorequote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:56 schreef foktastic het volgende:
Heb ik net even een A4tje aan interessant koortsdroom materiaal uit eigen ervaring getypt, sluit ik het venster per ongeluk dicht, kut tabs![]()
![]()
Dat zegt me iets, mijn duim werd groot en bedreigend, althans dat was het gevoel dat ik kreeg, want ik denk niet dat ik in die droom m'n duim echt groot zag worden. Een beetje alsof je een zware trip genomen hebt, je krijgt gedachten, ziet dingen en voelt emoties zonder enig logisch verband ertussen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 10:19 schreef Serious_Sven het volgende:
Iets met een bal en een naald, ik zie ze en op de een of andere manier is het freakin' scary.
Nu moet ik wel zeggen dat die bal klopt en steeds groter wordt, maar normaliter is het niet eng, alleen in een koortsdroom is het eng.
Noemen ze dat niet een delerium?
Dit heb ik ook, maar ik sta dan in een zwembad. Ik wil dan meerdere mensen slaan/schoppen, maar door het water is het meer een lichte veeg die ik uitdeel.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 13:20 schreef Poncho het volgende:
Ik droom altijd dat ik iemand in z'n gezicht wil slaan. Dan haal je flink uit, maar op de één of andere manier komt je arm in een vacuüm terecht en is het net alsof je het hoofd streelt. Dan wil je je eens flink uitleven op iemand en dan moet het universum weer zo flauw zijn.
Bij hoge koorts heb ik dat eens gehad. Was steeds in het patroon slapen - wakker worden, zag allemaal kleurtjes, en het was heel wazig onwerkelijk. Maar dat was deels ook hallicuneren dus weet niet of dat onder dromen valtquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Voor de mensen die echt niet weten waar het over gaat: de dromen die je hebt als je last hebt van koorts. De meest nare dromen die je maar kunt voorstellen omdat ze op een of andere manier altijd een vast thema hebben... Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
De mijne gaan altijd over een draad (vraag me niet waarom) die naarmate de droom vordert steeds dikker en zwaarder wordt, een steeds meer een groffe stuctuur krijgt en langzaam alles en iedereen in de droom platdrukt.
Dat heb ik ook! Vingers zijn net worsten!quote:Op zondag 15 januari 2006 07:55 schreef Evil-Cherry het volgende:
Niet echt een thema, maar alles is enorm groot (eigen handen enzo ook) en heel dichtbij. En alles voelt 'wattig'.
Erg irritant, koortsdromen :|
Ik heb dat één keer gehad.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Dat had ik ook! Alleen dan waren het geen beestjes maar meer monsters en doodshoofden enzo.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:41 schreef PLAE@ het volgende:
Als kind had ik als ik koorts had altijd een droom met beestjes die alle muren/plafonds etc compleet bevolkten. Al jaren niet meer gehad volgens mij overigens.
Na een tijdje kun je in een herhalende droom de controle overnemen waardoor je iets anders gaat doen dan normaalgesproken. In jouw geval kun je dan proberen wat er gebeurt als je die bollen niet gaat ontwijken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:00 schreef Mr_Brownstone het volgende:
Mijn koortsdroom is ook altijd hetzelfde. Ik kan hem alleen echt niet uitleggen, zo vaag is hij. Ik zit in een soort oneindige gang, waarbij de muren en plafond een creme-achtige kleur hebben. In die gang razen de hele tijd twee grote zwarte bollen heen en weer, die ik steeds moet ontwijken. De gang heeft geen uitgang, dus ik kan niks anders doen dan blijven ontwijken. Voor m'n gevoel worden die bollen bestuurd (als in dat er iemand in zit), maar ik ben in m'n droom nog nooit zover gekomen dat ik er iemand uit heb gesleurd
Iedere keer als ik koorts heb, heb ik die droom. Al vanaf zo lang als ik me kan herinneren.
de schaakstukken ken ik, de draad ookquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
Goede vriend vertelde me laatst dat hij altijd droomt over enorme schaakstukken die met gigantische dreunen op een schaakmat worden gezet terwijl hij dan rent voor zijn leven in slowmotion. Ik dacht altijd dat ik de enige was die een bepaald thema had als ik koorts had.
quote:Op maandag 20 maart 2006 04:39 schreef Manono het volgende:
[..]
weet zeker dat alice in wonderland op een koortsdroom lsd trip geinspireerd is!
Damn, dit had ik dus ook wel eens vroeger als ik ziek werd. Dan denk je dat je wakker wordt en dan wordt alles groter en kleiner. Muren verdwijnen in de diepte en komen weer terug...echt vreselijk. Één keer best wel extreem gehad, want ik werd wakker op de bank beneden met een arm van mijn moeder om me heen en toen was het nog niet afgelopen. Alles groter en kleiner, verder weg, dichterbij. Langzaamaan verdween het een beetje. Bleek dus dat ik boven op de overloop luid schreeuwend en heen en weer aan het rennen was.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:57 schreef MaxiTitan het volgende:
Enfin, deze koortshallucinaties droom ik dus, ik word wakker in mijn droom en kijk om mij heen in m'n kamer... Alle objecten (meubels, lamp, deurpost etc.) die een donkere kleur hebben worden groter en kleiner (pulserend als bonkende hoofdpijn gr-kl-gr-kl-gr-kl) en de muren bewegen mee. Naarmate mijn verhoging omhoog gaat des te erger zijn die hallucinaties. Op een gegeven moment kom ik op een grens en dan wordt het voor mij echt freaky. Want alles dat een glad oppervlak heeft en zacht is voelt zo vies/angstig glad aan en zo licht/zacht dat ik bang van mijn eigen dekbed word. Meestal gooi ik dan in de wakkere wereld mijn dekbed uit bed zodat ik afkoel en het koud krijg dat mij gelukkig wakker laat worden.
Dat doen mijn dromen dus ook (naast dat alles enorm groot is en wattig en traag). Vooral als ik wakker wil worden.quote:Op maandag 20 maart 2006 15:43 schreef erkel het volgende:
[..]
Damn, dit had ik dus ook wel eens vroeger als ik ziek werd. Dan denk je dat je wakker wordt en dan wordt alles groter en kleiner. Muren verdwijnen in de diepte en komen weer terug...echt vreselijk. Één keer best wel extreem gehad, want ik werd wakker op de bank beneden met een arm van mijn moeder om me heen en toen was het nog niet afgelopen. Alles groter en kleiner, verder weg, dichterbij.
Ik droomde laatst dat ik in m'n schoolmediatheek zat, en daar was m'n inmiddels dode opa ook...quote:Op maandag 16 januari 2006 22:39 schreef la-nina het volgende:
[..]
Ik heb dat één keer gehad.![]()
Ik zag mensen die al jaren dood waren aan m'n bed staan. Ik vroeg ze schijnbaar om aspirines en werd elke keer "wakker" als ik probeerde uit bed te komen en bleef steken in de klamboe![]()
Ik heb die dooie-mensen-beelden nog dagen op m'n netvlies gehad, maar van het ijlen en de rest wist ik niks meer. Bij mij was het meer zo dat ik noch wakker noch in slaap was en voelde het achteraf niet als een droom, maar eentje van 2 dagen![]()
die "Val" heeft volgens mij iedereen wel eens.quote:Op dinsdag 21 maart 2006 17:37 schreef Agiath het volgende:
Niet echt een koortsdroom, maar wel een terugkomend thema
Veel van mijn dromen eindigen altijd met en enorme vrije val die dodelijk afloopt, en dan krijg ik een gevoel van onwijze G-krachten in m'n buik (te vergelijken met het gevoel dat je krijgt als je met een achtbaan op hoge snelheid naar beneden gaat) , en dan word ik altijd wakker...
Dat komt om de maand wel een keer terug... Ik heb ook last van hoogtevrees...
Wat ook vaak terugkomt en soms voor het vallen komt...
Ik zit op het dak van een enorm flatgebouw, het is helemaal vlak zonder randen of liften enzo...
En dan begint het gebouw langzaam heen en weer te buigen, doodeng
Maar ik heb al zeker 3 jaar geen koorts gehad...
Ik had vorige week wel een soort droomreeks, soms wel 4 verschillende dromen op een nacht...Heel vaag allemaal...
Ik heb gelukkig nog nooit een koortsdroom gehad (afaik, even afkloppenquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Liften zijn een vast thema. Liften die niet werken, die de verkeerde kant opgaan of blijven hangen of juist heel hard gaan.
Ik kan mij één koortsdroom/koorts-ijl herinnerenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:45 schreef Xebrozius het volgende:
one two, Freddy's gonna get youquote:Op zondag 26 maart 2006 01:10 schreef Agiath het volgende:
Blehg...Ik voel me koortsig (erg warm, alles gaat langzaam, misselijk)
Ik ben bang om te gaan slapen
Tijdje terug droomde ik ook heel vaak over liften die steeds stopten op de verkeerde verdieping (bijv. op de 3e terwijl ik op de 6e moest zijn enzo) Echt bijna iedere nacht. Nu heb ik het gelukkig niet meerquote:Op woensdag 22 maart 2006 13:27 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Liften zijn een vast thema. Liften die niet werken, die de verkeerde kant opgaan of blijven hangen of juist heel hard gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |