abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34027697
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:01 schreef Cheesecake het volgende:
Hoogstwaarschijnlijk VVD, voornamelijk vanwege het liberale gedachtegoed. Het is in dat geval alleen niet te hopen dat ze de MP gaan leveren, want met van Aartsen heb ik niks. Kakkineus figuur zonder echt charisma. Ik zie liever Zalm, of beter nog, Wiegel, als lijsttrekker. Overigens vind ik degene die lijsttrekker is minder belangrijk, het gaat erom dat de ideeën van de VVD goed aansluiten bij die van mij, althans, vergeleken met die van andere partijen komen ze goed overeen.
Ik zal niet op een partij stemmen waar een geloof aan vastzit, politiek en religie moeten m.i. ten alle tijde gescheiden blijven. Ondanks dat ik grotendeels ook achter de standpunten van de ChristenUnie sta, zal ik niet op hen stemmen.
Met de PvdA kan ik niks, en al helemaal niet met Wouter Bos. Ik heb een grafhekel aan van die populistische figuren die stemmen proberen te winnen door roosjes uit te delen in een achterbuurt in Amsterdam. Daar komt bij dat de PvdA, toen zij nog in de regering zaten, er een rotzooi van heeft gemaakt. Dat zij de regeringspartijen nu zo lopen te bekritiseren op het beleid dat wordt gevoerd mede dankzij hun eigen wanbeleid, vind ik flauw. Ze komen op mij niet meer geloofwaardig over. Dat gedraai steeds, geen standpunt kunnen innemen...PvdA
Volgens mij kan je wat je hier zet ook voor de VVD zeggen, wat dat betreft is er weinig verschil.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:24:55 #52
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_34028078
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:52 schreef maartena het volgende:

[..]

Blanco stemmen is goed. Als je niet zeker weet welke partijen je nou in de regering wilt hebben is dit de beste keus. Velen denken dat Blanco stemmen geen invloed hebben, maar dat hebben ze wel degelijk. Blanco stemmen helpen namelijk met het verhogen van de kiesdrempel, ofwel het aantal stemmen dat een partij nodig heeft om een zetel te krijgen.

Voorbeeld: Er zijn (fictief) 10 miljoen stemgerechtigden.

70% komt naar de stembus en stemt op de diverse partijen:
7 miljoen stemmen = 46667 stemmen nodig per zetel. (gedeeld door 150 zetels).
30% stemt NIET en blijft thuis.

Als nu van al die niet stemmers, 10% toch zou komen en blanco zouden stemmen, dan krijgen de partijen toch 70% van de bevolking die stemt op een partij, en die 10% krijgen ze dus niet. Maar het heeft wel invloed op het eindresultaat:

8 miljoen stemmen = 53333 stemmen nodig per zetel.

Stel nou, je weet niet wat je wilt, maar je weet wel dat je Geert Wilders liever NIET in de kamer ziet.

Stel: Geert Wilders krijgt 150.000 stemmen.
In voorbeeld 1 zou ie daarme 3 zetels krijgen, echter in voorbeeld 2 slechts 2 zetels. En tja.... voor sommigen maakt "een zeteltje meer of minder" niet uit, maar soms wordt er in de Tweede Kamer gestemd met een zeer kleine meerderheid, en dan telt elke stem natuurlijk.

Als je dus NIET wilt stemmen uit principe, ga dan toch naar de stembus en stem blanco.

Alleen als het je echt geen reet kan schelen wie er in dit land regeerd en mag stemmen op de wetten die worden voorgdragen, dan stem je gewoon niet..... maar dan moet je ook naderhand niet gaan zeuren dat ze het fout doen.
En stel dat je Geert Wilders wel in de kamer wil zien
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:08:56 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_34029599
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:24 schreef TranceAction het volgende:

[..]

En stel dat je Geert Wilders wel in de kamer wil zien
Dan kun je het beste niet gaan stemmen, want dan verlaag je de kiesdeler, en dan heeft Wilders dus meer kans om in de Kamer te komen.

.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:13:07 #54
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_34096521
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:10 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik vind dit wel een leuk stukje om te lezen. Wel VVD, maar PvdA is uit den boze door paars. Vergeet je soms dat de VVD ook een heel groot deel van het beleid onder paars, waarvan je vindt dat ze een enorme rotzooi hebben gemaakt, heeft gemaakt?

Overigens vind ik niet dat het zo slecht ging onder paars.
Ik zeg niet dat de VVD niet mede schuldig is aan de problemen die tijdens en na Paars onstaan zijn. Ook de VVD had hier een aandeel in. Ik vind het alleen uitermate kinderachtig van de PvdA om te blijven kankeren op het regeringsbeleid. De VVD is zeker niet ideaal, maar op dit moment pakken zij de problemen (deels) wel aan. Ik geloof niet dat wanneer de PvdA nu in de regering zat, dat het geval zou zijn geweest.
pi_34096768
Partij voor de Dieren. Omdat ze in het parlement hoort.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:36:50 #56
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34097662
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:18 schreef thabit het volgende:
Partij voor de Dieren. Omdat ze in het parlement hoort.
Hoewel ze er een extreem-rechts programma op na houden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:37:47 #57
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34097728
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:13 schreef Cheesecake het volgende:
Ik vind het alleen uitermate kinderachtig van de PvdA om te blijven kankeren op het regeringsbeleid.
Inderdaad bizar dat een oppositiepartij zich tegen het regeringsbeleid keert.
pi_34097988
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Hoezo dan? Zijn witte paarden volgens hen beter dan zwarte?
  zondag 15 januari 2006 @ 20:45:59 #59
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34098164
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:42 schreef thabit het volgende:

[..]

Hoezo dan? Zijn witte paarden volgens hen beter dan zwarte?
Er is ooit een analyse van de partijprogramma's gedaan op verschilelnde links-rechts-dimensies en de PvdD kwam daar als meest rechtse partij uit. Ik zal even kijken of dat onderzoek op internet terug te vinden is.
pi_34098297
Ik snap niet hoe je bij een one-issue-partij uberhaupt van links of rechts kunt spreken, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
  zondag 15 januari 2006 @ 20:49:02 #61
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34098329
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:48 schreef thabit het volgende:
Ik snap niet hoe je bij een one-issue-partij uberhaupt van links of rechts kunt spreken, maar dat zal wel weer aan mij liggen.
Omdat ze ook standpunten over allerlei andere zaken geformuleerd hebben.
pi_34099580
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:36 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat een onzin...
pi_34100158
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:52 schreef TranceAction het volgende:
GEERT WILDERS

WAAROM?? Omdat ik criminele marokkaantjes zo snel mogelijk het land wil zien verlaten.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:22:50 #64
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_34100230
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:21 schreef uberbert het volgende:

[..]

het is alleen zo jammer dat er meer aan regeren is dan alleen vreemdelingenzaken en integratie.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_34100484
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:22 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

het is alleen zo jammer dat er meer aan regeren is dan alleen vreemdelingenzaken en integratie.
Verder heeft ie anders ook wel aardige ideeen hoor.
pi_34103225
Moeilijk, net zoals een aantal anderen zie ik geen enkele partij die echt consequent iets aan de te grote overheid wil doen. Links is sowieso uitgesloten, ik heb het teiltje al klaarstaan als de sterkste schouders weer worden genoemd.

CDA begint te zwalken en wil (in de vorm van Verhagen) ineens weer "sociaal" gaan doen. Op kleine partijen stemmen heeft sowieso geen zin. Dus blijft, bij gebrek aan zinvollere opties de VVD over. Maar dump alsjeblieft die Van Aartsen zo snel mogelijk, ik kan die gast niet uitstaan.
pi_34115356
Ik weet het werkelijk niet meer, echt niet.

Principieel stem ik niet op partijen die geloof aan politiek koppelen, dus exit CDA, ChristenUnie en SGP. Sowieso stem ik ook niet op de VVD, vanwege de schade die ze de afgelopen jaren hebben aangericht. D66 idem, door dit kabinet mogelijk te maken. Is bovendien een lul-partij van niks.

PvdA heeft mij afgedaan sinds Wouter Bos recent te kennen gaf dat hij met het CDA wil regeren. Ik zit beslist niet op zo'n regering te wachten. GroenLinks slaat me te ver door in hun milieustandpunten en de SP (waar ik de vorige keer op heb gestemd) vind ik de laatste tijd te wereldvreemd in sommige zaken, zoals hun Irak-standpunt en hun houding tijdens de Schiphol-brand.

Toen ik het programma van Peter R de Vries las, overweegde ik serieus om op hem te stemmen, maar helaas doet die partij niet mee. Ik weet het dus echt niet meer. Een figuur als Wilders is ook geen reële optie voor mij. Te veel een populist. En, zoals ik elders al heb betoogd, op een one issue partij als de Partij voor de Dieren stem ik sowieso ook niet.

Misschien staat er nog snel een goede sociaal-liberale partij op in dit land?
  maandag 16 januari 2006 @ 11:37:35 #68
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_34115502
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:31 schreef dVTB het volgende:
Misschien staat er nog snel een goede sociaal-liberale partij op in dit land?
Die bestaat al:

De PvdA.
pi_34116258
Geert wilders: Om zo weer een goede oppositie party neer te zetten en zo te kijken of wilders
echt anders wordt als LPF!
pi_34116843
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:37 schreef Plato1980 het volgende:
Die bestaat al:
De PvdA.
Als Bos nou de uitdrukkelijke wens had uitgesproken om met de VVD te willen reageren, dan had ik je opmerking nog kunnen begrijpen, maar dat lukt me nu echt niet...
pi_34136157
NCPN.... goed social, geeft om het volk en bereid tot actie. En aller belangrijkste, compleet anders dan al die rukpartijen die nu in de tweede kamer zitten.

www.cjb.nu

www.ncpn.nl

http://ncpnnoordhollandnoord.web-log.nl
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_34136351
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:02 schreef Delano87 het volgende:
NCPN.... goed social, geeft om het volk en bereid tot actie. En aller belangrijkste, compleet anders dan al die rukpartijen die nu in de tweede kamer zitten.

www.cjb.nu

www.ncpn.nl

http://ncpnnoordhollandnoord.web-log.nl
Goede partij, maar ze zullen helaas niet zodanig weinig stemmen halen dat een stem van mijn kant niet relevant zal zijn voor het halen van een zetel en daarmee weggegooid is.
pi_34136358
quote:
Voorkeursstem voor Rouvoet omdat ik dat een goede en integere politicus vind.
Dat vind zelfs een heiden als ik.

On topic: ik zal waarschijnlijk stemmen op óf de LP, óf 'gewoon' op de VVD. Dat ligt er een beetje aan hoe liberaal het verkiezingsprogramma is. Ik neig nu in ieder geval niet die kant op.

Als het heel erg spannend wordt tussen CDA en PvdA overweeg ik zelfs nog een tactische stem op het CDA, om proberen te voorkomen dat er een extreem-linkse regering komt, of überhaupt een met de PvdA.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_34136547
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:05 schreef thabit het volgende:

[..]

Goede partij, maar ze zullen helaas niet zodanig weinig stemmen halen dat een stem van mijn kant niet relevant zal zijn voor het halen van een zetel en daarmee weggegooid is.
Ik begrijp wat je bedoelt... maar jammer genoeg zou er dan ook nooit iets veranderen
Gelijkheid, Sociale Rechtvaardigheid & Solidariteit!
Webpage: NCPN Noord-Holland Noord
CJB
pi_34137167
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:09 schreef Delano87 het volgende:

[..]

Ik begrijp wat je bedoelt... maar jammer genoeg zou er dan ook nooit iets veranderen
Tja, mijn bovenstaande argument is dus ook precies de reden waarom ik wel PvdD ga stemmen. Daar zou het weleens kunnen dat mijn stem relevant is voor een zetel, gezien het verwachte aantal stemmen dat ze gaan halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')