abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:09:44 #51
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33992641
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:06 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Gebruik je die dagger boards niet alleen bij upwind? Volgens mij loeien ze hier downwind en heeft het gebruik van het zwaard niet heel veel zin, omdat de zwaarden alleen het verlijeren proberen te voorkomen.
maar ze hebben het stuurboord zwaard toch naar beneden?
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:13:51 #52
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33992829
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:56 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Was er toen ook al een topic op FOK!? Ik kan zo weinig terugvinden over vorige races....
Over vorige races staat de info gewoon op volvooceanrace.org:
http://www.volvooceanrace.com/raceguide/history/

Dit is de etappe die ik bedoelde. Er is helaas geen info over de 'dehydrated sailor'.
http://www.volvooceanrace(...)hitbread97_98/leg03/

Dit is het enige:
quote:
The discomfort was compounded on Silk Cut who reported chronic watermaker problems, requiring immediate repair.
While the engineers set to work, they relied on hand-operated watermakers. Two men had to pump for six hours to produce enough water to cook a single dehydrated meal, but they did not have to do this for long. The following day, the mechanics were celebrating their cleverness and fresh water was once again flowing freely.
Wel waren er in die race ook problemen:
quote:
Innovation Kvaerner, the overall points leader in the race, called for assistance when they discovered a few structural problems in the lower part of the mast just above the step. It compromised their speed and safety so they headed towards the shore and dropped anchor, while a helicopter lowered a repair kit. A few hours later, they were up and running again and back in the race with few time penalties.
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:17:22 #53
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33993013
Kijk en als je iets verder leest blijken er wat verhalen gemixed te worden. Er zijn er in de vorige Volvo inderdaad mensen van boord gegaan. Nl. Keith Kilpatrick en .... rapapa, hoop in bange braziliaanse dagen Marcel van Triest:

While most the fleet were smokin’, Keith Kilpatrick on Amer Sports One was having some serious problems with stomach pains and vomiting. It was an intestinal blockage that could prove fatal if not treated. The boat was out of range for an airborne medical evacuation, but as his condition worsened, the supplies of morphine and antibiotics began to dwindle. The Australian Air Force and Maritime Rescue Coordination centre were called in to airdrop new supplies on board and Roger Nilsson, a qualified doctor, was charged with the tricky job of setting up an intravenous drip while the boat was doing 20 knots through a violent and freezing Southern Ocean. As soon as Amer Sports One reached safer waters, Kilpatrick was taken off and Dalton breathed a sign of relief.

Team SEB were also having their problems. Navigator Marcel van Triest learned his mother had died so, with the race office’s blessing, he dived off the boat as soon as they reached Eclipse Island and headed home.
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:19:09 #54
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33993095
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:02 schreef azaroth het volgende:

[..]

ze hebben het zwaard aan loef ipv lij naar beneden
normaal gesproken doe je toch het zwaard aan lij naar beneden, is de VO70 zo anders dan?
Volgens mij niet hoor. Als je de foto's goed bekijkt zie je nog net een randje van het loefdaggerboard.
pi_33993833
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef Landrot het volgende:

[..]

Dat wil overigens niet zeggen dat ik het zeilprincipe snap! Hoe kan je nou vooruit gaan als de wind van voren komt

Daaag,
Rotjeknor
Is simpel, als de wind van schuin voor komt, wordt er aan de achterkant van het zeil een lagere luchtdruk gevormd en stroomt de lucht daar sneller langs hetgeen voortstuwing veroorzaakt. Heet aerofoil. Zelfde principe als waarom de vleugel van een vliegtuig draagkracht genereert.
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:48:34 #56
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33994577
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:17 schreef JoStro het volgende:
Maritime Rescue Coordination centre were called in to airdrop new supplies on board
Shit, wat is deze editie saai!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:52:03 #57
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33994744
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:09 schreef azaroth het volgende:

[..]

maar ze hebben het stuurboord zwaard toch naar beneden?
Kan ik toch niet helemaal uit deze foto opmaken of die nu up of down is. Kan ook net achter mast/zeil vallen
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:00:18 #58
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33995114
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:48 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Shit, wat is deze editie saai!
Ik zat net ook terug te lezen en dacht bij mezelf. Sh$&*$&t, hebben ze dat toen allemaal meegemaakt. Het is nu easy-going

Alhoewel, ik las ook dat ze toen blij waren met een 24-uurs-run van 420 zeemijl.

Het is weer update tijd!
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:01:16 #59
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33995163
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:52 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Kan ik toch niet helemaal uit deze foto opmaken of die nu up of down is. Kan ook net achter mast/zeil vallen
idd, links van de mast zie je denk ik nog net een stukje zwaard

het is trouwens toch wel een hele stoere boot
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:05:46 #60
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995366
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:00 schreef JoStro het volgende:

[..]
Alhoewel, ik las ook dat ze toen blij waren met een 24-uurs-run van 420 zeemijl.
Maar daar doen we het toch niet voor. We weten dat ze snel kunnen (AAB campagne heet ook 40 knots) maar dit zijn toch de dingen waar we het voor doen. helaad was ik 4 jaar geleden nog niet zo into FOK! en andere fora. Laat de actie maar beginnen!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:05:59 #61
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33995373
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:01 schreef azaroth het volgende:

[..]

idd, links van de mast zie je denk ik nog net een stukje zwaard

het is trouwens toch wel een hele stoere boot
Inderdaad. Zo onder volle tuigage is ie inderdaad zwaar ok. Toen ik de boot voor het eerst zag liggen in Rotterdam, moest ik wel een keer extra kijken. Is dit nou dat racemonster dat records moet gaan breken:

  donderdag 12 januari 2006 @ 23:06:34 #62
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_33995395
hmm alle boten zijn ingelopen op AAB1
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:06:39 #63
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995399
Lijkt me wel geweldig om te zien, een vollopende PotC die nog net Eclipse Island weet te bereiken......
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:08:11 #64
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995470
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:09:30 #65
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995518
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:06 schreef azaroth het volgende:
hmm alle boten zijn ingelopen op AAB1
Was ook conform verwachting van Mike Sanderson. Nog niet zo heel veel aan de hand.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33995523
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:11 schreef WEST het volgende:

[..]

dan vraag ik mij af, moeten ze vlak bij Eclips island varen of is het die lijn doorbreken?
Daar ga ik nu echt niks meer over zeggen... vage scoring waypoints...
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:10:38 #67
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995564
Movi en AAB2 nog wel steeds boven de 500 Nm!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:11:19 #68
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995610
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:09 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Daar ga ik nu echt niks meer over zeggen... vage scoring waypoints...
Noord passeren toch?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_33995713
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:11 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Noord passeren toch?
Lijkt me wel, anders ga ik me afvragen of de finish wel in melbourne ligt
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:14:33 #70
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33995781
Ik zat trouwens te mijmeren. Straks eind juni is de VOR voorbij, maar de boten blijven. Die worden verkocht en gaan onder andere namen mee varen in Fastnet of Sydney-Hobart enzo.

Zouden de schepen niet geschikt zijn om met bemanning, tuurlijk aangepast, non stop rond de wereld te zeilen. Het zijn per slot van rekening de snelste monohulls op aarde. In <80 dagen moeten ze rond kunnen denk ik. Is het al eens gedaan in monohulls? Het record staat voor multihulls op 54(?) dagen geloof ik. Solo op 71 door Dame Ellen MacArhur.

Ik denk dat het lastig wordt om voor 80 dagen voorraden mee te nemen voor 10 personen.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:15:26 #71
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995821
Kijk ook naar VS naar de ideale lijn. Ligt toch te Norrden van Eclipse Island, howel moeilij te zien. Dat kan nog wat worden de rest van de leg!

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:18:26 #72
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33995962
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:14 schreef JoStro het volgende:
Ik zat trouwens te mijmeren. Straks eind juni is de VOR voorbij, maar de boten blijven. Die worden verkocht en gaan onder andere namen mee varen in Fastnet of Sydney-Hobart enzo.

Zouden de schepen niet geschikt zijn om met bemanning, tuurlijk aangepast, non stop rond de wereld te zeilen. Het zijn per slot van rekening de snelste monohulls op aarde. In <80 dagen moeten ze rond kunnen denk ik. Is het al eens gedaan in monohulls? Het record staat voor multihulls op 54(?) dagen geloof ik. Solo op 71 door Dame Ellen MacArhur.

Ik denk dat het lastig wordt om voor 80 dagen voorraden mee te nemen voor 10 personen.
Dame McArthur zal wel weer solo willen... Heb je maar voor 1 persoon proviand nodig. Ideale scenario: AAB1 wordt gevaren door Mark Slats en AAB2 door La dame McArthur. Is natuurlijk niet realistisch met deze race monsters, dus mag iedere solo zeiler een maatje meenemen. Mark neemt Sam mee!
La dame MacArthur? Haar vriendin?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sandworm op 12-01-2006 23:30:49 ]
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:20:45 #73
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_33996062
Die daggerboards zijn ook om lift te creeren op een reach. Dus niet allen voor upwind.

Het lijkt me trouwens best frustrerend voor Cayard die met 25 knopen wind de boot water ziet maken. En dat een of andere naval architect die droog achter zijn bureau met een kop koffie zit zegt dat die boot nog wel wat meer helling kan maken. Dat de organisatie dan zegt je moet niet zo zeuren
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:24:10 #74
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33996245
Ander scenario: AAB "schenkt" de boten aan technisch directeur Roy Heiner. Die gaat er management trainingen op geven vanuit Lelystad.....Heeft die dit jaar toch nog iets gewonnen (vrij naar Dick, wereldkampioen darten over een weddenschap met Co Stomé [of haal ik nu heel veel dingen door elkaar!])

ontopic: Roy heeft wel een geweldig risico gelopen door niet voor de FARR ontwerpen te kiezen. het lijkt nu een succes te worden, maar het had ook andersom kunnen gaan. En dan was het wel het laatste wat we over Roy gehoord hadden. Klasse hoe Roy een conservatieve bank als de AAB weet te hebben overtuigd.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:27:23 #75
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33996396
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:20 schreef Farr40 het volgende:
Het lijkt me trouwens best frustrerend voor Cayard die met 25 knopen wind de boot water ziet maken. En dat een of andere naval architect die droog achter zijn bureau met een kop koffie zit zegt dat die boot nog wel wat meer helling kan maken. Dat de organisatie dan zegt je moet niet zo zeuren
Paul Cayard -> Jack Sparrow
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:29:25 #76
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33996483
Valt me trouwens wel op dat de PotC eerder naar het zuiden is gedoken en dat ze dus eerder kunnn profiteren van de harde wind. Hebben ze de Ice gate aangetikt? Waarom zoeken ze juist de harde wind op?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:32:31 #77
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33996614
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:05 schreef JoStro het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo onder volle tuigage is ie inderdaad zwaar ok. Toen ik de boot voor het eerst zag liggen in Rotterdam, moest ik wel een keer extra kijken. Is dit nou dat racemonster dat records moet gaan breken:
Jij was er ook? Dan hadden we handen kunnen schudden! (of was jij ander die daar met camera liep?)
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:34:07 #78
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_33996697
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:14 schreef JoStro het volgende:
Ik zat trouwens te mijmeren. Straks eind juni is de VOR voorbij, maar de boten blijven. Die worden verkocht en gaan onder andere namen mee varen in Fastnet of Sydney-Hobart enzo.
Denk niet dat dat gebeurd. Na deze race zijn de boten gewoon op. De boten zijn uit niet al te hoge modules carbon gebouwd en krijgen nog aardig wat te voorduren in de komende tijd. Natuurlijk is carbon een stuk stijfer als het kevlarcomposiet waarvan de VO60's gemaakt werden. Maar toch zal de grootste stijfheid uit de boot zijn als de race afgelopen is. Je zag nu al bij de Brasil delaminatie optreden. Maar ook Kilian Bushe vertelde aan yachtingworld dat hij na het zien van de performance in veel wind zichzelf achter zjin oren krapte om zich af te vragen hoe lang de boten mee zouden gaan
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:38:10 #79
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33996876
Ik was er ook idd. Ja, die ene met die camera... Ik vond het eigenlijk best een sneu zooitje. Ik weet niet welk bandje je om had. Ik stond tussen het kloot....bootjesvolk en niet op de partyschepen of in the 'inner circle'

Ik vond het een redelijke happening. Kane deed een standaard optreden, maar dat was aan de helft van het publiek toch niet besteed. Vervolgens moest iemand van de Raad van Bestuur een praatje houden in zulk verschrikkelijk engels. Vreselijk.

De act met Slagerij van Kampen, waarbij Black Betty binnen kwam drijven en ABN2 de boot als het ware ophaalde was wel erg mooi bedacht.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:39:58 #80
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33996940
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:34 schreef Farr40 het volgende:

[..]

Denk niet dat dat gebeurd. Na deze race zijn de boten gewoon op. De boten zijn uit niet al te hoge modules carbon gebouwd en krijgen nog aardig wat te voorduren in de komende tijd. Natuurlijk is carbon een stuk stijfer als het kevlarcomposiet waarvan de VO60's gemaakt werden. Maar toch zal de grootste stijfheid uit de boot zijn als de race afgelopen is. Je zag nu al bij de Brasil delaminatie optreden. Maar ook Kilian Bushe vertelde aan yachtingworld dat hij na het zien van de performance in veel wind zichzelf achter zjin oren krapte om zich af te vragen hoe lang de boten mee zouden gaan
Eeens, zou er best een keertje mee willen knallen, maar heb er geen geld voor over. Zou ik liever de Mari-Cha-IV willen hebben die nu ook te koop ligt. BTW, wat moet je met een F1 racer? Daar kan je toch ook de openbare weg niet mee op?
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:42:49 #81
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33997064
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:38 schreef JoStro het volgende:
Ik was er ook idd. Ja, die ene met die camera... Ik vond het eigenlijk best een sneu zooitje. Ik weet niet welk bandje je om had. Ik stond tussen het kloot....bootjesvolk en niet op de partyschepen of in the 'inner circle'

Ik vond het een redelijke happening. Kane deed een standaard optreden, maar dat was aan de helft van het publiek toch niet besteed. Vervolgens moest iemand van de Raad van Bestuur een praatje houden in zulk verschrikkelijk engels. Vreselijk.

De act met Slagerij van Kampen, waarbij Black Betty binnen kwam drijven en ABN2 de boot als het ware ophaalde was wel erg mooi bedacht.
Oh, ik had denk ik meer geluk. Ik had een opdracht bij het Havenbedrijf Rotterdam) precies, aan de overkant.... en zag aan de overkant wel een hele hoge mast liggen. Ben er om 17.00 uur maar even gaan kijken en inderdaad, daar lag ze.....
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:43:28 #82
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33997094
..

[ Bericht 49% gewijzigd door Sandworm op 12-01-2006 23:44:36 ]
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:48:41 #83
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33997350
// Of topic, maar wel te waarderen onder de zeilers onder ons
quote:
Op 30 december, de dag dat het KNMI een weeralarm afgeeft voor aanstormende sneeuw en ijzel, schiet de KNRM van Veere een zeiler te hulp, die met zijn jacht vast is komen te zitten op het Veerse Meer. Na de succesvolle sleepactie en amper terug aan wal, bereikt opnieuw een hulpkreet het Veerse station. Hetzelfde zeiljacht is wederom aan de grond gelopen, even buiten de betonning, gehinderd door het slechte zicht. Opnieuw krengen de redders de boot om dieper water te bereiken.
Tweemaal dezelfde boot redden op een dag, is allicht opvallend. Maar wat nog meer opvalt, is de naam van het jacht in kwestie: Right on Track.
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:50:38 #84
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_33997419
quote:
Scuttlebutt Polls:
(January 4-5, 2006) With Leg 2 of the 2005/2006 Volvo Ocean Race finding two boats broken so early, in what all agree is the most dangerous leg of the race, what must the rest of the fleet be thinking? With as much breakage thus far, is it a question now of not "if" but "when?" Can the entire fleet return to port, and make additional modifications to insure their safety? We took a poll that asked the question:

With two boats broken, should Volvo Ocean Race officials abandon Leg 2 for safety concerns?

Final Results:


Yes - 54.63%

No - 45.37%
Bron: http://www.sailingscuttlebutt.com/polls/06/0104/

Zegt niets over het aantal respondenten, maar de uitslag is afschrikwekkend!
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:52:14 #85
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_33997483
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:24 schreef Sandworm het volgende:
ontopic: Roy heeft wel een geweldig risico gelopen door niet voor de FARR ontwerpen te kiezen. het lijkt nu een succes te worden, maar het had ook andersom kunnen gaan. En dan was het wel het laatste wat we over Roy gehoord hadden. Klasse hoe Roy een conservatieve bank als de AAB weet te hebben overtuigd.
Ik vind trouwens zoiezo dat er heel veel props naar Roy moeten gaan. Hij is de man achter de commercielicering (ik vraag me af of dit goed nedeland is, maar goed) in de Nederlandse zeilsport. Hij was de eerste die grote bedrijven betrok bij onze sport. En nu doet hij iets waar het Fundamentalistische Watersportverbond al 4 jaar mee bezig is. Meer exposure voor de zeilsport. Echt wel een hele goede zaak. Van mij mogen ze die man echt een standbeeld geven.
Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe het verder gaat lopen? Zal er ook na de VOR meer aandacht aan zeilen worden besteed in de media? Hoe vet zou het zijn als de abnamroNSR gewoon net zo weer gegeven wordt als een groot schaatstoernooi!!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 00:11:23 #86
138898 JoStro
ABN1 winnaar VOR 2005-2006
pi_33998254
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:52 schreef Farr40 het volgende:

[..]

Ik vind trouwens zoiezo dat er heel veel props naar Roy moeten gaan. Hij is de man achter de commercielicering (ik vraag me af of dit goed nedeland is, maar goed) in de Nederlandse zeilsport. Hij was de eerste die grote bedrijven betrok bij onze sport. En nu doet hij iets waar het Fundamentalistische Watersportverbond al 4 jaar mee bezig is. Meer exposure voor de zeilsport. Echt wel een hele goede zaak. Van mij mogen ze die man echt een standbeeld geven.
Wat ik me trouwens wel afvraag is hoe het verder gaat lopen? Zal er ook na de VOR meer aandacht aan zeilen worden besteed in de media? Hoe vet zou het zijn als de abnamroNSR gewoon net zo weer gegeven wordt als een groot schaatstoernooi!!
Roy heeft in het verleden iets te hoog van de toren geblazen. Bouscholte trouwens ook. Ze hebben het allebei als schipper in de Whitbread/VOR niet gered.
Als manager doet Heiner het inderdaad helemaal niet verkeerd. Hij heeft toch gezorgd dat er een hele grote onNederlandse NEDERLANDSE campagne de lakens uitdeelt in de VOR. Misschien een beetje weinig Nederlandse zeilers erbij, maar goed... Ik ben blij dat ABN in heeft gezien dat ze met zeilen enorm veel exposure kunnen krijgen en de schepen als marketing instrument goed kunnen gebruiken.

Zou de Heiner/ABN combinatie een America's Cup inschrijving aandurven. Dat is toch de grote droom van Heiner. Ik ben bang dat dat in het Nederlandse zeillandje te hoog gegrepen is.

Alhoewel. Op mijn vakantie op Elba zag ik de thuisbasis van het Capitalia(?) syndicaat. Daar doet Heiner in Lelystad zeker niet voor onder.
pi_33998927
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:24 schreef Sandworm het volgende:
Ander scenario: AAB "schenkt" de boten aan technisch directeur Roy Heiner. Die gaat er management trainingen op geven vanuit Lelystad.....Heeft die dit jaar toch nog iets gewonnen (vrij naar Dick, wereldkampioen darten over een weddenschap met Co Stomé [of haal ik nu heel veel dingen door elkaar!])

ontopic: Roy heeft wel een geweldig risico gelopen door niet voor de FARR ontwerpen te kiezen. het lijkt nu een succes te worden, maar het had ook andersom kunnen gaan. En dan was het wel het laatste wat we over Roy gehoord hadden. Klasse hoe Roy een conservatieve bank als de AAB weet te hebben overtuigd.
bijna goed. Vanwege de diepgang kunnen de boten echter niet in lelystad varen. Gelukkig voor Roy en de medewerkers kan de boot ook heel goed in Portugal komen te liggen. Is voor die manegers nog leuker ook.....

Het mooie van Roy Heiner is zijn passie voor het wedstrijdzeilen. Hij mag dan mislukt zijn als schipper bij Assa Abloy (hij is een teamspeler en bij Assa zaten een paar ego's) maar als je met hem spreekt over het zeilen dan beginnen zijn ogen te twinkelen. Dat had ie tien jaar geleden maar heeft ie nu nog steeds.
Hij stond ook met emotie te kijken terwijl de eerste boot uit de sluis bij Lelystad voer (op een ponton) om richting portugal verscheept te worden.

En het grote verschil met Hans B is dat Hans liever als commentator op teevee wil dan een stukje te zeilen.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
pi_33999052
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:38 schreef JoStro het volgende:
Ik was er ook idd. Ja, die ene met die camera... Ik vond het eigenlijk best een sneu zooitje. Ik weet niet welk bandje je om had. Ik stond tussen het kloot....bootjesvolk en niet op de partyschepen of in the 'inner circle'

Ik vond het een redelijke happening. Kane deed een standaard optreden, maar dat was aan de helft van het publiek toch niet besteed. Vervolgens moest iemand van de Raad van Bestuur een praatje houden in zulk verschrikkelijk engels. Vreselijk.

De act met Slagerij van Kampen, waarbij Black Betty binnen kwam drijven en ABN2 de boot als het ware ophaalde was wel erg mooi bedacht.
Ik liep op krukken en mocht overal komen. Ondanks een klootjesvolk bandje.
volg de volvo ocean race op www.oceanrace.nl
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 13 januari 2006 @ 01:15:09 #89
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_34000437
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:33 schreef Sandworm het volgende:

[..]

Bron: http://www.bymnews.com/new/content/view/23371/48/

Een groot deel van de tekst kenden we al van de VOR site, maar die ene regel over dat water hadden ze daar weggelaten......
maar dat had ik al wel gepost
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:24:58 #90
138863 Landrot
Meer vragen dan antwoorden...
pi_34004418
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:11 schreef JoStro het volgende:

[..]

Roy heeft in het verleden iets te hoog van de toren geblazen. Bouscholte trouwens ook. Ze hebben het allebei als schipper in de Whitbread/VOR niet gered.
Kan iemand mij uitleggen waarom er maar één schipper is op een VOR-boot? Slapen die gasten soms nooit?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 09:44:03 #91
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_34004769
Een schipper hoeft niet altijd wakker te zijn . Zijn taak is de verantwoordelijkheid dragen. Dus beslissingen nemen en knopen doorhakken. Ook is hij het aanspreekpunt van een team(voor sponsors, in conflict situaties, voor de pers en organisatie) Daarom is de schipper ook degene die het hards over zijn kloten krijgt als het niet gaat zoals een teambaas of sponsor het in gedachte heeft .
Net zoiets als een voetbal coach dus, en ik neem aan dat als die ziek is of slaapt overdag dat het voetbal team ook gewoon doortrained

En twee schippers, dat gaat zeker niet werken? geloof dat ze daar een gezegde over hebben:'twee kapiteinen op een schip'
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:03:06 #92
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34005210
De stand van 05:00 uur vanmorgen:

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
pi_34005258
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 21:48 schreef Sandworm het volgende:
En natuurlijk ook de Movistar die per vrachtboot verscheept werd:

[afbeelding]
Sinds wanneer wordt de movistar gesponsort door Ericsson????
Take on the situation, but not the torment ...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:09:36 #94
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:40:56 #95
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_34006050
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:09 schreef pfaf het volgende:
De rest komt nu toch aardig dichterbij, of niet?
ja, maar ze naderen ook al snel eclips island
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:05:12 #96
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34006692
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:05 schreef SevenWonders het volgende:

[..]

Sinds wanneer wordt de movistar gesponsort door Ericsson????
Thank you, aangepast
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:06:35 #97
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34006724
En de stand van 11.00 uur:

Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:08:57 #98
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_34006784
movistar is voor het eerst deze leg het meest zuidelijke schip
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:09:04 #99
31164 Sandworm
Swallowing Miles
pi_34006787
Movistar gaat hard! Zitten al 30 uur boven de 500 mijl p/24 uur
Ik wil ook een KANTELKIEL.NL
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:33:09 #100
8164 azaroth
Ajax wordt weer kampioen!
pi_34007400
ik ben benieuwd wanneer ze richting het noorden gaan
'
Geluk dient gewoonlijk de man, die weet wat hij aan het toeval moet overlaten.
'
'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')