Ook op de VS ziet het weer er rond dat gebied niet heel gunstig uit. Nou ja, dan moet de Movistar ook maar weer kapot gaanquote:Op donderdag 12 januari 2006 13:38 schreef azaroth het volgende:
beetje jammer dat er een uitgestrekt hoge druk gebied tussen de boten en eclipse island ligt, anders was het duidelijk een 1 tweetje voor ABN![]()
Welkom in de zeilwereld en welkom op Fok!quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:36 schreef Landrot het volgende:
[..]
Yep!
Anderhalve maand geleden was ik qua zeilsport een volstrekte leek.
Nog een half uurtje voor de nieuwe posities doorkomen...
Tijd voor sabotage..quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:41 schreef Sandworm het volgende:
[..]
Ook op de VS ziet het weer er rond dat gebied niet heel gunstig uit. Nou ja, dan moet de Movistar ook maar weer kapot gaan![]()
[afbeelding]
Idd rough sailing!quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:32 schreef Farr40 het volgende:
Denk dat dit trouwens ook wel een MUSTSEE is
http://team.abnamro.com/web/show/id=107902
Zwem jij er ff heenquote:
Een container een halve meter onder water doet wonderen... Of een walvis, of een ijsbergje onder water ook altijd lachenquote:
dan vraag ik mij af, moeten ze vlak bij Eclips island varen of is het die lijn doorbreken?quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:59 schreef azaroth het volgende:
ik zie trouwens net dat de AAB1 weer rechtsaf is geslagen richting zuiden, ze varen nu een koers van zo'n 153 graden..
Ze moeten inderdaad tussen het 'vaste' land van australie en eclipse island door. Vervolgens zo snel mogelijk naar Melbourne.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:14 schreef azaroth het volgende:
volgens mij moeten ze eclipse ten noorden ronden
Was er toen niet een schuit met een zwaargewonde aan boord, die vervolgens op een rotspunt van de boot is gehaald/gestapt omdat doorvaren met hem aan boord onverantwoord was???quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:29 schreef JoStro het volgende:
[..]
.In de '97-'98 race (met BrunelSunergy) zijn op dit traject al rare dingen gebeurd. Wat precies kan ik me niet meer herinneren, alleen dat er schepen toen ontiegelijk misgekleund hebben. Kortom de leg is zeker nog niet voorbij!We kunnen in ieder geval wel zeggen dat Team ABN zich King of of the Southern Ocean mag noemen.
![]()
quote:“It took us while this morning to wake up Jono (Jonathan Swain). We had to shake him violently before finally he got the point. "Mate, you must have slept fantastic, since it was nearly impossible to wake you up" His response: “Yes. Slept like a baby, but since the boat is shaking so much, how would I know that you tried to wake me? The shaking feels the same!"
was iemand die gedehydrateerd was, door het eten niet goed te mengen met water weet je wel..quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:48 schreef SevenWonders het volgende:
[..]
Was er toen niet een schuit met een zwaargewonde aan boord, die vervolgens op een rotspunt van de boot is gehaald/gestapt omdat doorvaren met hem aan boord onverantwoord was???
Bron: http://www.bymnews.com/new/content/view/23409/48/quote:After all the bad news yesterday, the position reports showed a pleasant surprise. ING Real Estate Brunel was making much more speed then you would expect with hardly any mainsail. In 16 knots of wind the boat reported speeds around 13 knots. What we hoped, but did not dare to express at first, proved to be true. The crew has fixed the problem! In a message from the boat Grant Wharington explains how Gareth Cooke and Mark Bartlett did the tremendous job in the mast. As a result of that, the main sail is fully hoisted again.
quote:At Sea. Volvo Ocean Race: Designers not concerned about cracks in Black Pearl’s keel
Thursday, 12 January 2006
Cathy McLean
Volvo Ocean Race organisers say that Paul Cayard’s Pirates of the Caribbean’s keel problem is not serious and the boat should be back up to speed by the next position report.
A spokesman for the organisers told BYM News that, having spoken with Paul Cayard, “the designers were not concerned”.
Currently, there are problems getting some satellite telemetry details from the Black Pearl, but information from movistar indicates that Cayard’s Volvo Open 70 is, probably, experiencing winds of around 25 knots 318° and wave heights of about 1.5 metres. Movistar’s current angle of heel is 5°.
Such sailing conditions will allow Cayard to push a little harder, since he pointed out in his earlier report that it was high degrees of heel that raised serious alarm, saying: “We have run tests with 0, 20 and 40 degrees of cant while inspecting the area. 40 degrees is definitely alarming. The cracks open and close as the loads change and the water flow is more and less accordingly. 20 degrees seems tolerable .
Was er toen ook al een topic op FOK!? Ik kan zo weinig terugvinden over vorige races....quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:34 schreef azaroth het volgende:
[..]
was iemand die gedehydrateerd was, door het eten niet goed te mengen met water weet je wel..
diegene moest dacht ik overboord springen en dan gered worden om een of andere reden
ze hebben het zwaard aan loef ipv lij naar benedenquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:55 schreef Sandworm het volgende:
En tot slot, omdat ze het verdiend hebben:![]()
![]()
[afbeelding]
Gebruik je die dagger boards niet alleen bij upwind? Volgens mij loeien ze hier downwind en heeft het gebruik van het zwaard niet heel veel zin, omdat de zwaarden alleen het verlijeren proberen te voorkomen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:02 schreef azaroth het volgende:
[..]
ze hebben het zwaard aan loef ipv lij naar beneden![]()
normaal gesproken doe je toch het zwaard aan lij naar beneden, is de VO70 zo anders dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |