The Secret is meer voor de mensen die niet echt de intelligentie hebben om films als What The Bleep Do We Know te begrijpen.quote:Op donderdag 7 juni 2007 16:15 schreef Teddie het volgende:
Ik vind the secret maar een heel kort en summier verhaal van hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Voor mensen die meer interesse hebben, lees (of luister) eens Ask and it is given en The science of deliberate creation.
The secret heeft gewoon een andere insteek en houdt zich afzijdig van het technische aspect van het hele gebeuren. Ik vind het een stuk relaxter kijken. Ok, het materialistische aspect ervan is een lokkertje, dat wel. Maar daar is niets mis mee. Zo werkt het universum gewoon het heeft geen oordeel over je intenties, het bedient ze alleen.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 08:20 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
The Secret is meer voor de mensen die niet echt de intelligentie hebben om films als What The Bleep Do We Know te begrijpen.
Dat klinkt bot, maar zo bedoel ik het niet.
De Secret is meer een simplere versie die tegelijkertijd ook een stuk praktischer is dan What The Bleep qua het toepassen ervan.
Dat je de loterij kan winnen en er rijk van kan worden en weet ik wat vind ik weer typische Amerikaans en verpest de boel een beetje.
Het probleem is dat er gewoon teveel word ingespeeld op wat mensen willen horen omdat het anders dan niet blijft plakken.
Niemand (bijna niemand dan) is geinteresseerd in je pure zelf of gelooft er uberhaupt in.
Zeker Amerikanen zijn zeer materialistisch wat dat betreft.
Dus ja dan maar een catch erin dat je zogenaamd alles kan krijgen wat je wilt.
Er word maar heel kort en snel tussen neus en lippen door uitgelegd dat je enkel krijgt wat je echt nodig hebt.
Als in: hoe beter je weet dat het puur is en je het echt nodig hebt, des te makkelijker je dingen voor elkaar krijgt.
(Een lot van 2 miljoen ga je dus niet even winnen. Heb je het namelijk echt nodig? Ja tuurlijk, je ego zal bijna altijd JA zeggen!)
Mwoach, Vermoedelijk houdt de hele wereld de status quo in stand, niet alleen door hun handelingen maar ook door hun gedachtes, hoeveel hongerige negertjes zullen aan iets anders denken dan het tekort aan eten wat ze hebben? En hoeveel mensen in de rest van de wereld hebben nu nog het vertrouwen erin dat het ooit zal veranderen? Het is niet wat je wíl wat je toe zal komen maar hetgeen wat je verwacht.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 16:43 schreef Disorder het volgende:
Wel handig dat die stervende kids in Afrika het aan zich zelf te danken hebben. Zijn wij niet meer schuldig. Hadden ze dat brood maar moeten visualiseren. Stumperds.
Goeie punten hoor met die stoplichten. Kan ik niet ontkennen. En ja het werkt grotendeels met sensoren zodat het beter geregeld wordt dan die analoge kruispunten die gewoon een rondje doen. Het gebeurt echter in het spitsuur en elk stoplicht heeft 'klanten' zullen we maar zeggen dus het riedeltje moet wel op een volgorde gedaan worden. Daarom vind ik het interessant. Ik zou niet weten of er een fluctuatie in het tijd-space (quote:Op zondag 10 juni 2007 12:56 schreef SuperbDeLux het volgende:
[...]
Je kan zeggen wat je wilt.quote:Op zondag 10 juni 2007 01:32 schreef SuperbDeLux het volgende:
Het is altijd weer verbijsterend om te zien hoe handig bepaalde mensen in kunnen spelen op half begrepen wetenschappelijke concepten.
Het universum is er niet om je te bedienen, ook niet om je tegen te werken, het is er gewoon, zo neutraal als het maar kan zijn. Er is geen enkel geloofwaardig (al dan niet wetenschappelijk) idee of mechanisme wat op het tegendeel wijst. Òòk niet in quantum mechanics.
Gedeeltelijk heb je gelijk.quote:Dit hele Law of Attraction gedoe is de klassieke leugen-sandwich die dit soort oplichters meestal hanteren; kern van waarheid in het midden omkleed met leugens en verzinsels.
quote:Op zondag 10 juni 2007 14:08 schreef jogy het volgende:
Oh, en de jackpot winnen werkt inderdaad niet nee. Ik heb het geprobeerd
. Daar ben ik maar mee gestopt trouwens
.
Het spijt mij, als kritisch rationalist kan ik niet zomaar 'geloven' in een onzichtbaar mechanisme van 'energieen die terugkomen' etc.. Er zijn particlewaves die de vorm van golven hebben en er is een quantummechanisch onzekerheidsprincipe en meer dan dat soort leuks, maar niets van dat biedt ook maar enigzins ondersteuning voor wat jij hier impliceert.quote:Op maandag 11 juni 2007 08:52 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt.
Maar
[..]
Gedeeltelijk heb je gelijk.
The law of attraction is iets Universeels en hebben wij niet verzonnen.
We hebben er alleen van alles om heen gemikt omdat we een idee hebben hoe het ongeveer werkt.
En zie dus The Secret, bijvoorbeeld.
Het Universum is neutraal en zonder oordeel, dat ben ik met je eens.
Maar alles wat je doet, komt terug.
Een bepaalde energie trekt andere energie van dezelfde frequentie.
Toeval bestaat niet en alles gebeurt met een reden.
Deze wereld (kijk alleen al naar onze lichamen en hoe deze werken technisch gezien) is te "perfect" geschapen om te denken dat het maar een zooitje bij elkaar is dat toevallig zo gevolueerd is.
Je mag en kan zo denken.
Maar ik vind het een tekortdoening aan jezelf en anderen.
Zeker omdat wij zogenaamd een oh zo geweldig en breed (zelf)bewustzijn hebben.
Deepak Chopra: Life after death - the burden of proof Misschien wel een boek voor jou, het gaat niet specifiek over the law of attraction maar heeft er wel een uitleg over. Deze schrijver doet een poging om het wetenschappelijk aannemelijk te maken dat men weldegelijk door gedachten een sturing kan geven aan zijn werkelijkheid. En verder over het hele karma/reïncarnatie gedoe natuurlijk maar ok.quote:Op maandag 11 juni 2007 11:57 schreef SuperbDeLux het volgende:
[..]
Het spijt mij, als kritisch rationalist kan ik niet zomaar 'geloven' in een onzichtbaar mechanisme van 'energieen die terugkomen' etc.. Er zijn particlewaves die de vorm van golven hebben en er is een quantummechanisch onzekerheidsprincipe en meer dan dat soort leuks, maar niets van dat biedt ook maar enigzins ondersteuning voor wat jij hier impliceert.
[...]
Ik vermoed dat 'karma', boontje komt om zijn loontje, etc. gewoon pure rationele verklaringen hebben. Denk bijvoorbeeld aan iemand die iets slechts doet en vervolgens last van zijn geweten krijgt; dit kan op een onderbewust niveau leiden tot zelfsabotage waardoor die persoon ook iets slechts overkomt (bv. snijdt zichzelf onderbewust met opzet in z'n vinger). Dergelijke mechanismen vind ik veel interessanter en ik vermoed dat juist deze dingen de daadwerkelijke kern zijn van waar het hele law of attraction gebeuren op drijft.
Niet het universum ingestraald?quote:Op maandag 11 juni 2007 11:57 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat mij betreft zijn jouw gedachtes niet meer dan neurochemische activiteit in je hersens die geen enkele invloed op iets hebben behalve op jouw acties.. Ze worden dus niet naar het universum 'gestraald' in afwachting van repliek of iets dergelijks.
Heb je de documentaire(achtige film) al gezien? Hij is namelijk online wel te vinden, ik neem aan dat het dezelfe strekking heeft als het boek (een vriend van me heeft het boek gekocht, zal als ik em spreek eens vragen wat hij er van vindt - dan kan ik je misschien wel adviseren).quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Urquhart het volgende:
De hype rondom The Secret lijkt steeds groter te worden, ik begin er overal steeds meer over te lezen. Wellicht dat ik binnenkort dat boek aanschaf, want het lijkt verdacht veel op spiegelogie, en daar had ik altijd al wel interesse in.
Als het lijkt op de documentaire dan zal ik hem niet kopen in ieder geval, de docu is wel leuk maar niet geheel mijn ding.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 14:18 schreef Urquhart het volgende:
De hype rondom The Secret lijkt steeds groter te worden, ik begin er overal steeds meer over te lezen. Wellicht dat ik binnenkort dat boek aanschaf, want het lijkt verdacht veel op spiegelogie, en daar had ik altijd al wel interesse in.
Ik heb enkel de trailer gezien. Ik ben het geheel met je eens dat het commercieel nogal uitgebuit wordt, waardoor ik ook wel zo mijn bedenkingen heb. Maar goed dat weet je he, met iets dat uit Amerika komt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Heb je de documentaire(achtige film) al gezien? Hij is namelijk online wel te vinden, ik neem aan dat het dezelfe strekking heeft als het boek (een vriend van me heeft het boek gekocht, zal als ik em spreek eens vragen wat hij er van vindt - dan kan ik je misschien wel adviseren).
Ik zou als ik jou was even wachten, want precies wat je zegt: HET WORDT ONTZETTEND GEHYPED. En hypes.. ik weet niet, daar heb ik nooit een 100% goed gevoel bij. Het kan natuurlijk een goed boek zijn, maar de commerciële kant van het verhaal maakt mij zeer skeptisch tov 'the secret'.
Zo'n groot geheim vind ik het zelf namelijk niet![]()
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:18 schreef Boswachtertje het volgende:
Zo'n groot geheim vind ik het zelf namelijk niet![]()
Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan. En juist omdat ik zo open-minded ben, weet ik dat er zo veel bekrompen mensen zijn. Maar ik heb ook al een aantal keer gemerkt dat je wel degelijk een doorbraak teweeg kunt brengen bij mensen. En meer kun je niet doen; zelf een goed voorbeeld stellen en met mededogen de ander gadeslaan zonder deze te veroordelen.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?
"Proberen" werkt niet als ik de spirtuele boeken mag geloven die ik heb gelezen. Zo staat in "een ongewoon gesprek met god" te lezen dat proberen hetzelfde is als een signaal uitzenden dat iets niet lukt snap je?......quote:Op dinsdag 26 juni 2007 16:22 schreef Boswachtertje het volgende:
[..]
Het enige wat je kunt doen is je eigen boodschap blijven herhalen. Ik bedoel, ooit was ik ook bekrompen en nog steeds heb ik wel af en toe een terugslag. Maar dat betekent niet dat je niets kunt doen. Ik blijf het proberen en denk dat als je iemand kunt prikkelen door net een stap verder te gaan.. het blijft toch een taak voor de persoon zelf om op onderzoek te gaan.
Ik reageerde op dit bericht:quote:Op woensdag 4 juli 2007 19:53 schreef webtv het volgende:
<knip mooie gedachtengang>
Zelf kan ik volledig beamen wat je schrijft. Dat proberen gaat er dus om dat er nog genoeg mensen zijn die deze kennis niet hebben of toepassen. Zelf ben ik hier al een aantal jaar mee bezig en dat is zeker geen proberen. Ik ben zeer zeker wel tevreden met hoe het nu gaat. Het is alleen jammer - maar tegelijkertijd ook goed en nuttig - dat je andere mensen niet zo maar kunt veranderen. Immers, anders zal het idd bij het 'proberen' van jouw post blijven.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:25 schreef UncleScorp het volgende:
Voor jouw open-mind misschien niet nee, maar heb je wel al es gezien hoeveel 'bekrompen' mensen er rondlopen ?
(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )quote:Als u wil weten op hoeveel de teller staat door de interesse in dit Secret-onderzoek doet u automatisch mee. U dient hiervoor te bellen naar een speciaal telefoonnummer. Zo maakt u een klein bedrag van 0,80 euro (1,30 per gesprek) aan het onderzoek over.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
(van http://www.thesecretwerkt.nl/ )
Hoe de uitslag ook is, ze halen in ieder geval geld binnen en voor hun zal 'The Secret' (NOU NOU WAT EEN GEHEIM!!!) wel werken.
Tja, dan vraag ik me af of je ook werkelijk die 20% omzet wil halen. Als medewerker zijnde is het namelijk heel wat anders dan voor de baas. Het gaat er voor mij in het leven om dat ik dingen doe waar ik echt voor de volle 100% achter kan staan en niet de dingen doe die mij onvoldoende/niet motiveren. Je droom volgen en nooit van dat pad afgaan - zo zie ik het min of meer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:10 schreef webtv het volgende:
Ja, ok boswachter. Prima dat je anderen probeert te helpen hoor. Zie nu idd de context beter. Maar euh, ik heb het ook gewoon nog over probreren en kijken of het lukt en dat soort zaken. Je kunt moeilijk op je werk zeggen "ik ga 20% meer omzet realiseren de komende week". Dan toch eerder "kijken wat je kunt doen" etc.
Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...quote:Op woensdag 4 juli 2007 22:05 schreef GaylordF0kker het volgende:
Grappig hoe een theorie van zelfrealisatie zoveel tegenstrijdigheid kan opwerpen. Het wordt zo te zien ook een geloof als een ander; ofwel je gelooft in the secret, ofwel niet. Twijfelen is niet geloven. Op http://www.thesecretwerkt.nl is men het nog aan het tjekken.![]()
Ja als je alle ellende bij elkaar ziet dan hoor je mij niet zeggen dat mensen het zelf hebben aangetrokken. Zo staat het overigens wel in een boek als "een ongewoon gesprek met god" of de "Power of intention" van Wayne Dyer.quote:Op woensdag 4 juli 2007 23:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Er zijn heel veel mensen in deze wereld die worden doodgereden. De minsten hebben dit gevisualiseerd, me dunkt. En zeker niet op een zodanige wijze dat het zo vanzelfsprekend gebeurt als men de positieve effecten van deze zever omschrijft.
Als jij dat gelooft dan is dat zo, voor jouquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Fijn, ja. Dat alles heeft echter niets met 'het heelal' te maken. De Andromedanevel zal het toch aan haar kut roesten wat jij wel of niet bestelt? Sterker nog, het heelal kent je niet eens.
"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
Ik heb ook gebeldquote:Op woensdag 4 juli 2007 23:36 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Alleen al voor het goede doel heb ik al gebeld...
Dan heeft die ene geluk, of hij verdwjint in een alternatieve realiteit waar hij wel te laat komt en merkt er niks van natuurlijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tjaquote:Op donderdag 5 juli 2007 00:41 schreef mvdlubbe het volgende:
En als er dan 10 mensen in een trein zitten die bestellen dat hij op tijd komt en 1 die bestelt dat de trein ernstige vertraging heeft?
Oh. Dan pas ik mijn vraag even aan.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:20 schreef BaajGuardian het volgende:
zo werkt het simpelweg niet, het is geen spelletje van 'kip ik heb je'
Het werkt enkel als je er serieus om vraagt, mee bezig bent en naartoe leeft.
Dat staat er inderdaad niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 02:45 schreef sweetMisery het volgende:
[..]
Ehm even checken of ik je voorbeeld goed begrijp; 10 mensen zitten in de trein te wachten tot dat er een andere trein komt? Tjadan lijkt het antwoord me vrij logisch; de trein waar ze in zitten gaat rijden en iedereen is gelukkig
![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 00:26 schreef mvdlubbe het volgende:
"Ik zit altijd in dezelfde trein als mensen die denken dat de trein vertraging heeft!"
Whehe, vervelend is dat toch!quote:Op donderdag 5 juli 2007 07:50 schreef Auticia het volgende:
[..]!
Ik sta in de supermarkt ook altijd in een rij achter mensen die het idee hebben dat de rij voor een kassa een eeuwigheid duurt. Ben ik dan maar weer mooi de dupe van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |