hehe ik zat 2 jaar geleden ook op aranypart met gogo. nadeel aan siofok vond ik wel dat je geen zekerheid op mooi weer hebt. taxi is btw 2 euro ongeveer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:50 schreef Elefes het volgende:
Ja, ben er twee jaar geleden geweest, was erg leuk. Het is niet zo massaal als bijvoorbeeld Lloret de Mar, maar wel erg gezellig.
Wij zaten met Gogo-tours op camping Aranypart, een aanrader! Biertent die 24u per dag open is (erg handig om te snacken etc.) en winkeltjes in de buurt die dat ook zijn. Recht aan het meer, ongeveer 5 tot 10 minuten met de bus naar het centrum, of een taxi voor 500 forint (weet niet meer precies hoeveel dat in Euro is). Je kunt er ook wel leuk stappen, er is een soort boulevard met kroegen/cocktailbars en in de stad of net er buiten zijn de discotheken en nog enkele kroegen terug te vinden.
Wij gingen vaak naar de Locomotion: inderdaad te warm voor woorden. Maar wel gezellig, er waren ook al mensen die ik uit Nederland al kende dus met een hele groep op stapquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:38 schreef SouthernSun het volgende:
[..]
hehe ik zat 2 jaar geleden ook op aranypart met gogo. nadeel aan siofok vond ik wel dat je geen zekerheid op mooi weer hebt. taxi is btw 2 euro ongeveer.
qua uitgaan heb je een aantal kroegen en discotheken. op de boulevard zit de renegade, erg gezellig, maar vaak veel te druk zodat je je kont niet kan keren. achter de renegade op cola beach zit spaghettihouse. vond ik erg goed te doen, wel gezellig.
er zijn 2 discotheken, de palace en flort. palace heeft een groot buitenterras en de discotheek bestaat uit 2 verdiepingen en op de 3e een stripclubze draaien hier voornamelijk (hard_trance.
flort heeft ook regelmatig leuke dj's. dan weer hiphop, dan weer dance. vond dit een hele leuke discotheek. dan heb je ook nog de locomotion wat een beetje de nederlandse toko is, maar hier vond ik weinig aan. met name doordat het er tyfuswarm is.
siofok zelf vond ik vrij weinig aan eigenlijk overdag. je kunt er wel n beetje rondbanjeren maar ik had het vrij snel gezien. uit eten kun je dr wel prima. voor 6 euro heb je een flinke maaltijd met drinken....ideaal. halve liter met uitgaan was zo'n 2 euro als ik het me goed herinner.
al met al heb ik me prima vermaakt, maar je zal me dr niet terug zien![]()
JA!!!! Amigo die naam zocht ik. wou dat ook nog vermelden, maar had geen zin om te beschrijven waar die zatquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:09 schreef Elefes het volgende:
[..]Wij hadden de eerste paar dagen koud weer, beetje zitten verkleumen (je neemt geen dikke jas mee op zomervakantie). Daarna werd het prachtig weer, 25/30 graden, zon, etc. Je hebt daar inderdaad weinig zekerheid mee..
Eten vond ik het beste bij Amigo: een eindje teruglopen vanaf het centrale busstation in Siofok (de andere kant op dan de watertoren aan die weg). Heel veel keus (vooral voor Hongaarse begrippen; op die kaarten stonden soms maar 6 gerechten), pizza, pasta, vlees, vis, alles, en niet duur (korting met gogo-pas) en lekker
Ik een week daarna een paar dagen met wat vriendin in Revulop (forget the leestekens) en was het iedere dag 40 graden, kwam er op een gegeven moment geen water meer uit de kraan en ook stroomstoringen schijnen normaal te zijn. Die lui daar hadden het zo warm dat ze zelfs te lui waren om een biertje voor je in te schenkenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 20:01 schreef Silenus het volgende:
Ik heb er van 15 tot 24 juli gezeten.
ik vond 1 klein topic, die al wat oud was.. vandaar dat ik dacht dat er wel een nieuwe gemaakt kon worden...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:50 schreef ThE_ED het volgende:
Volgens mij zijn er wel al topics over Hongarije.
Siofok is volgens mij het minst Hongaarse Hongarije dat je daar hebt.Maar wel populair natuurlijk, wel goed te doen geloofik hoewel het in die contreien al te druk en te vervuild was in het toeristenseizoen toen er nog alleen Polen en Oostduitsers kwamen.
na die 100m kun je gewoon goed zwemmen hoor.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:19 schreef The6thgate het volgende:
Het Balatonmeer is ideaal voor balspellen aangezien je de 1e 100m nog tot aan je knieen in het water staat...ideaal voor duikvluchten, minder als je echt wil zwemmen.
ja klopt, maar ik bedoelde dat het irritant is als je wil zwemmen en eerst zo'n eind door ondiep water moet ploegenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:28 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
na die 100m kun je gewoon goed zwemmen hoor.
met x-travel waarmee ik ben geweest kon je naar een kuuroord inderdaad.quote:Op maandag 17 juli 2006 19:09 schreef Liinda het volgende:
Ik heb ook gehoord dat er heel veel van die kooroorden enzo in hongarije zijn. Weet een van jullie er meer van. Of er bijvoorbeeld een in of nabij siofok zit?
ik ga maandag ook met x-travel naar siofok, is 't een beetje okey?quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:51 schreef B_BOY het volgende:
[..]
met x-travel waarmee ik ben geweest kon je naar een kuuroord inderdaad.
siofok was echt vet trouwens. super goed weer.
veel bier![]()
Ik ook!quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:04 schreef Fr3aKER het volgende:
[..]
ik ga maandag ook met x-travel naar siofok, is 't een beetje okey?
]quote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:04 schreef Fr3aKER het volgende:
[..]
ik ga maandag ook met x-travel naar siofok, is 't een beetje okey?
viel je ook in de smaak bij de meiden?quote:Op donderdag 25 januari 2007 00:20 schreef T1andonly het volgende:
In Budapest ben ik wel in 'n club geweest die overliep van de mooie vrouwen. Waar je ook keek, je ontkwam er niet aan. Als ik op vakantie ben ga'k echt niet moeilijk toen om 10e meer of minder dus in Budapest heb ik me goed kunnen vermaken.
mja nee maar in nederland val ik wel vaak op, alleen zou het 3x niks vinden als dat daar niet meer zo is, ga ik me echt vervelen zeg maarquote:Op donderdag 25 januari 2007 17:53 schreef T1andonly het volgende:
Als je puur voor de meiden daarnaartoe gaat kun je ook 'n geweldige vakantie hebbenIk had dat doel niet tijdens de vakantie. Er zijn genoeg leuke meiden die je daar wel even aan kan schieten. Er zijn genoeg Nederlandse te vinden als je daar naar op zoek bent.
Andere nationaliteiten zijn meestal wel leuker.
Bedankt !!! !quote:Op maandag 5 februari 2007 19:58 schreef DutchTrain het volgende:
Natuurlijk kan dat bijvoorbeeld bij:
Hostels
www.hostelworld.com
www.hostelz.com
www.stayokay.nl
Hotels
www.expedia.nl
www.hotels.nl
www.bookings.nl
www.nl.lastminute.com
www.weekendjeweg.nl
www.nachtjeweg.nl
www.hotelletje.nl
www.d-reizen.nl
www.freehotels.info
60 pp retour naar Siofok zal wel zonder tax zijn
Via http://www.d-reizen.nl/ kom je bijvoorbeeld terecht bij Interhome, alwaar je voor 14 dagen een 6 persoons huisje huurt in Síofok voor nog geen 1000 euroquote:Op maandag 5 februari 2007 20:01 schreef partyyboyy het volgende:
Bedankt !!! !Maar die sites zijn niet voor Hongarije. En een hostel is nou niet echt wat we zoeken.
Welke maatschappij / waarvandaan? Linkje ?quote:Is inclusief tax![]()
Ok ik ga nog eens beter zoeken.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:10 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Via http://www.d-reizen.nl/ kom je bijvoorbeeld terecht bij Interhome, alwaar je voor 14 dagen een 6 persoons huisje huurt in Síofok voor nog geen 1000 euro
[..]
Welke maatschappij / waarvandaan? Linkje ?
Als je in de buurt van Frankfurt Hahn of London Stansted woont is dat wel een mogelijkheid. Vanuit Nederland vliegen ze niet naar Balaton.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:19 schreef partyyboyy het volgende:
Ryanair
Ok, maar ik heb nu uitgerekend dat het 1000 euro in totaal scheelt als we dat doen.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:22 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je in de buurt van Frankfurt Hahn of London Stansted woont is dat wel een mogelijkheid. Vanuit Nederland vliegen ze niet naar Balaton.
Ze vliegen van Frankfurt Hahn, wat net zo dicht bij Frankfurt ligt als Amsterdam bij Brussel.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:29 schreef partyyboyy het volgende:
En een treinkaartje naar Frankfurt zal zoveel niet kosten.
quote:Op maandag 5 februari 2007 20:35 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ze vliegen van Frankfurt Hahn, wat net zo dicht bij Frankfurt ligt als Amsterdam bij Brussel.
Je komt er het makkelijkst met een rechtstreekse bus vanaf Keulen, dat zal dan waarschijnlijk voor jullie de makkelijkste oplossing zijn. Ik zie nu dat je zelfs al tickets voor 33 euro kunt krijgen![]()
Waarom niet. Vluchttijden zijn wel redelijk gunstig zo te zien v. 12.55 vanaf Hahn, betekent dat je denk ik rond 9.00 vanaf Keulen Hbf moet vertrekken met de bus. Terugweg ben je dan rond 21.00 weer terug op Keulen... is wellicht lastig om er op die tijdstippen naartoe / vandaan te komen, maar er is een leuk hostel tegenover het station... leuk begin van je vakantiequote:Op maandag 5 februari 2007 20:48 schreef partyyboyy het volgende:
Alleen zou het wel slim zijn om tickets via Ryan Air te boeken, of maakt dat niets uit i.v.m. veranderen van de vluchttijden of annuleren van de vluchten?
Tja er gaan maar een beperkt aantal vluchten per week, waarvan je vrij zeker kan zijn dat ze op tijd vliegen en aan annuleren doen ze niet. Gewoon een goede reisverzekering afsluiten dus.quote:Op maandag 5 februari 2007 20:48 schreef partyyboyy het volgende:
Alleen zou het wel slim zijn om tickets via Ryan Air te boeken, of maakt dat niets uit i.v.m. veranderen van de vluchttijden of annuleren van de vluchten?
3 vragen dan :quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:40 schreef neilpad het volgende:
Wij zijn vorig jaar ook via Dusseldorf gevlogen en met de trein naar Siofok gegaan. Echt prima te doen en stukke beter dan zo'n pauperbus vol retards. We zaten in een huisje op tien minuten lopen van het centrum. Palace lag wel een heel stuk verderop maar je kon met gratis busjes vanaf het centrum daar heen. Verder zijn we daar maar één keer geweest want er is genoeg te doen in het centrum.
Relaxte, goedkope vakantie gehad daar.![]()
Denk zelfde prijzen als in NLquote:Op vrijdag 2 maart 2007 16:43 schreef 16meter het volgende:
Hoe goedkoop is het daar nou werkelijk. Wat betaal je bijvoorbeeld voor een biertje of een whiskeytje? En de boodschapjes of een hapje eten in een restaurantje?
Ben 2 keer in Lloret de Mar geweest, knetterduur. Heb daar in een discotheek eens zo'n klein flesje Heineken besteld... 5 euro, niet normaal. Maar die sterke verhalen over halve liters voor 50 cent in Hongarije komen ook niet echt geloofwaardig over. Dus.. wat kost het een en ander precies in Siofok?
Vind het op zich wel een leuk idee om eens iets anders dan Spanje of Turkije te proberen en als de prijzen dan ook nog echt een stuk lager zijn...
Nee voor 2 euro/pp brengen die je overal naartoequote:Op maandag 5 maart 2007 13:17 schreef Elwood1802 het volgende:
www.tophomes.nl loeren. Staat erbij hoeveel km. het is tot het centrum. Een paar km. maakt geen drol uit, taxi's kosten daar nl. ook geen drol
de taxi's kosten geen drol.quote:Op woensdag 14 maart 2007 15:25 schreef NiekieW. het volgende:
Wij hebben particulier met 12 man ook een leuke villa gehuurd. Met zwembad erbij
, we zitten wel 4 of 5 km buiten het uitgaansgebied, maar zoals ik hier lees zijn de taxi';s niet echt duur. Dus dat komet wel goed. Ik heb er iig zin in
.
Wij gaa met zn 8en. Huis kost 1300 eur voor een week. Vliegen kost 110 ppquote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:19 schreef 16meter het volgende:
Siofok is lekker low budget, maar volgens mij is het niet te doen om zelf een vlucht (vanaf 160 euro retour, midden juli) en appartement te boeken voor minder dan zo'n reisoperator als GoGo Tours. Die doen het zeg maar voor 500 euro. Ik zit zo boven de 600 na wat rondgekeken te hebben.
SkyEurope is lekker goedkoop met vluchten, maar waar vind je de goedkope huisjes/appartementen?
Ik ben vorig jaar ook in zo'n badhuis geweest, ik weet niet of het die was. Wel magnifiek hoe er van die opatjes in zo'n bad zitten te schaken.quote:Op donderdag 22 maart 2007 21:50 schreef lienelien het volgende:
Ah, misschien kan iemand hier mij helpen.
Vorig jaar met gogo naar Síofok geweest, en toen ook met een dagtripje van hun naar een kurroord geweest in Budapest. Ik ga dit jaar weer naar Budapest, en wil graag dat kuuroord nog een keer bezoeken, maar ik zou niet weten waar het is of hoe het heet, wie wel?
Foto er van:
[afbeelding]
Gaan we wel bij elkaar in 1 kamer slapen?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 19:48 schreef Elwood1802 het volgende:
[..]
Wij gaa met zn 8en. Huis kost 1300 eur voor een week. Vliegen kost 110 pp
Totaal dus voor 300 eur klaar incl. trein naar siofok en taxi naar appartement.
Die striptent van de "Palace"?quote:Op zaterdag 14 april 2007 18:21 schreef Gesloten het volgende:
En is de striptent nog wat soeps?
was maar als voorbeeld...zelf ff kijke voor andere datums hequote:Op vrijdag 27 april 2007 10:32 schreef T1andonly het volgende:
Gedurende september zullen er vrijwel geen Nederlanders meer te bekennen zijn denk ik. Gezien normaal het collegejaar op 1 september start.
Nee liefst zo min mogelijk bekendenquote:Op vrijdag 27 april 2007 10:39 schreef dvunz het volgende:
[..]
was maar als voorbeeld...zelf ff kijke voor andere datums he
en moeten er perse andere nl zijn dan ??????
Of als je puur en alleen voot het uitgaan naar Budapest gaat vaak met een bus via je reisorganisatie. Dat is de enige activiteit die we samen met de reisorganisatie gedaan hebben daar.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:40 schreef Gesloten het volgende:
Je kunt met de trein naar Budapest.
Yo tilter, treinen kosten geen drol vanaf Siofok naar Boedepast.quote:Op woensdag 30 mei 2007 08:35 schreef Landgeld het volgende:
Hoe leuk is Boedapest en hoe leuk/makkelijk is dat om een dagje met een groep vanuit Siofok te doen?
Verder andere tips (over discotheken/leuke plekken/leuke restaurants) ook welkom
Bij ons stonden de bewoners op een gegeven moment in hun pyama helemaal te flippen in ons huis. Ik kan je dan ook aanraden om een beetje rustig te doen, want politie is kut en geen borg terugkrijgen nog kutterquote:Op maandag 18 juni 2007 15:43 schreef afcajos het volgende:
6 juli gaan wij er met de bus heen, en we zitten in een huis, ik hoop dat de bewoners niet naast ons verblijven ofzo. Wij maken nog wel eens herrie na een paar biertjes
Heb er iig zin iN!!!!!
Ik ben niet met de trein naar Budapest gereisd, maar wat ik gehoord heb is het een rechtstreekse verbinding en kost het geen drol.quote:Op woensdag 20 juni 2007 08:59 schreef Sweetbeach het volgende:
is dagje boedapest te doen met de trein? van Siofok naar Budapest.. of is dat een 'ramp'...
als je de 'intercity' hebt wel. De gewone doet er ruim 2 uur over, en rijdt met de deuren open ed, niet heel fijn. Kost iets van ¤7 oid dacht ikquote:Op woensdag 20 juni 2007 08:59 schreef Sweetbeach het volgende:
is dagje boedapest te doen met de trein? van Siofok naar Budapest.. of is dat een 'ramp'...
Je kunt denk ik idd wel beter de intercity nemen anders duurt het denk ik wel erg lang, maar dat de gewone boemels met de deuren open rijden is niet altijd verwonderlijk gezien de hitte en de staat van de treinen soms.quote:Op woensdag 20 juni 2007 10:19 schreef lienelien het volgende:
[..]
als je de 'intercity' hebt wel. De gewone doet er ruim 2 uur over, en rijdt met de deuren open ed, niet heel fijn.
quote:Op donderdag 28 juni 2007 20:24 schreef Elwood1802 het volgende:
Hotels zuigen aarz. Beter ga je als je met een groep gaat in een huis
dat is wel beter, MAAR... wat doen jullie met waardevolle-spullen/gegevens etc.? Waar berg je die op, dat is het nadeel van een huisje. Er is geen kluisje... dus gewoon goed verstoppen ofzo?quote:
vast wel! hoe gaan jullie vanaf 't vliegveld naar je huisje?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:01 schreef Elwood1802 het volgende:
Met een beetje geluk zijn er scooters te huur. Mooi mee kachelen de hele week
Trein naar Siofok en een taxi vanaf het station.quote:Op maandag 9 juli 2007 08:59 schreef Gelderland het volgende:
[..]
vast wel! hoe gaan jullie vanaf 't vliegveld naar je huisje?
het treinstation ligt niet direct bij het vliegveld. Wat vrienden van mij vorig jaar moesten betalen was 30 euro pp om van het station met een taxi(busje) naar het station te komen...quote:Op maandag 9 juli 2007 13:31 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Trein naar Siofok en een taxi vanaf het station.
jij ging toch ook met het vliegtuig? Hoe kom je vanaf het vliegveld budapest bij je huisjequote:Op zaterdag 30 juni 2007 18:01 schreef Elwood1802 het volgende:
Met een beetje geluk zijn er scooters te huur. Mooi mee kachelen de hele week
Treinen vanaf Budapest centraal, duurt wle 2 uur maar dan heb je ook watquote:Op maandag 30 juli 2007 16:59 schreef Gelderland het volgende:
[..]
jij ging toch ook met het vliegtuig? Hoe kom je vanaf het vliegveld budapest bij je huisjeTaxi schijnt erg duur te zijn (60 euro heen, 60 terug, PER PERSOON)...netzoals taxi naar 'station (ook rond de 25-30 euro)
Maar de vraag is, vallen de vrouwen daar op die bredere mannen of ons?:Pquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 17:39 schreef Filay het volgende:
Verder stikt het er van de mooie vrouwen... wij hebben onze ogen uitgekeken in ieder geval. Nadeel is wel dat 60% van de mannen daar twee keer zo breed is als de gemiddelde Nederlander.
Hehe dat verschilt nogal. Ik zat daar met een vriend aan de bar toen er zo'n meisje voor ons kwam staan. Ze ging zeg maar tussen mijn benen staan en ik dacht "Okeeee" want ze was lekker en die vriend van me mij meteen aanmoedigen. Even later echter liep ze eventjes weg naar haar (waarschijnlijk, ze gaf hem een kus) vriend om iets op te halen of zo. Toen ze weer terug kwam had ik mij inmiddels omgekeerdquote:Op vrijdag 3 augustus 2007 21:05 schreef JustJap het volgende:
[..]
Maar de vraag is, vallen de vrouwen daar op die bredere mannen of ons?:P
Haha dat is gemeenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 14:24 schreef Filay het volgende:
[..]
Hehe dat verschilt nogal. Ik zat daar met een vriend aan de bar toen er zo'n meisje voor ons kwam staan. Ze ging zeg maar tussen mijn benen staan en ik dacht "Okeeee" want ze was lekker en die vriend van me mij meteen aanmoedigen. Even later echter liep ze eventjes weg naar haar (waarschijnlijk, ze gaf hem een kus) vriend om iets op te halen of zo. Toen ze weer terug kwam had ik mij inmiddels omgekeerd
Gemeen? Het was pas gemeen als ik mijn tanden uit de spoelbak had moeten vissenquote:Op zondag 5 augustus 2007 00:23 schreef JustJap het volgende:
[..]
Haha dat is gemeen
@ NiekieW: nog aanraders?
Coke club is wel gaaf beetje aan het strand chille. Fört kwamen we de meeste vrouwen tegen. The palace beter niet naartoe gaan. Er was ook nog ergens zon kroeg waar je eerst een trap opmoest daar waren ook wel mooie vrouwen, maar weet de naam niet meer. Het is iig vrij goedkoop daar, gemiddeld 2euro voor een halve liter bier. Je moet trouwens ook naar de jagermeister cafe gaan. Daar hebben ze een super lekkere tweeling achter de bar werken, aanradertje dusquote:Op zondag 5 augustus 2007 00:23 schreef JustJap het volgende:
[..]
Haha dat is gemeen
@ NiekieW: nog aanraders?
Hier moet ik op terugkomen. Locomotion was echt hilarisch.quote:Op maandag 6 augustus 2007 00:14 schreef Gesloten het volgende:
Groeten vanuit locomotion. Moffentent!
why? ieder 12 biertjes, moet kunnen tochquote:Op zaterdag 11 augustus 2007 19:50 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Hier moet ik op terugkomen. Locomotion was echt hilarisch.
Vooral de avond dat we er met z`n tweeën waren en dat ik mijn maat verraste met 2 meter bier. We konden wel janken![]()
L`Amour is ook wel goed te doen
Toen niet meer.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 00:37 schreef Gelderland het volgende:
[..]
why? ieder 12 biertjes, moet kunnen toch
ow jullie hadden al iets op, ja dan is het veelquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 01:07 schreef Gesloten het volgende:
[..]
Toen niet meer.
Rond 1 uur zei ik tegen hem dat ik hem een verrassing zal halen, maar hij mocht niet kijken.
Hei zei nog: "Als het maar géén meter is."
![]()
Gelukkig wel opgekregen inderdaad. Was een mooie avondquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 12:20 schreef Gelderland het volgende:
[..]
ow jullie hadden al iets op, ja dan is het veel, en toch haalde je het, lkkr slim
? wel strakke actie mate
hopelijk wél opgekregen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |